Dacă mai doreați vreo dovadă a faptului că ASF este extensia firmelor de asigurări, nu garantul protecției cetățeanului, ascultați înregistrarea făcută de un client, în clipa în care a sunat la această instituție a statului, cu salarii fabuloase, pusă acolo să protejeze cetățeanul român. Convorbirea este fix ca și cum ar fi cu o corporație care încearcă să te lămurească cât ești de prost că nu înțelegi că ești un vierme.

Și da, aia cu deschiderea dosarului de daună pe firma ta e o mizerie, nu este nimic în vigoare. COnform domniței.

[fbvideo link=”https://www.facebook.com/zearhi/videos/1087621391355783/” width=”640″ height=”400″ onlyvideo=”1″]

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

23 comentarii Adaugă comentariu

  1. Well, la faza asta chiar nu stiu ce sa zic, inclin totusi sa fiu doar partial de acord cu tine. Zic de ce.

    1. Am un material pregatit pentru tine pe tema asigurarilor care iti promit ca iti va zdruncina toate credintele sau, ma rog, impresiile. Inca nu e gata, de aceea tergiversez. Dar se apropie.

    2. ASF este un organism de reglementare. Ca ANCOM, ANRE, ma rog, stii tu. Evident ca rolul lor este nu numai de reglementare, dar si de protectie. Daca te plangi la OPC de ceva legat de Enel, Telekom sau Uniqa, iti vor raspunde cei de la autoritatile de mai sus, nu OPC.

    Ca orice organism de reglementare, nu poate sa supra-reglementeze domeniul, ca nu sunt arme si munitii sau substante cu potential de ucidere in masa. Evident, nu poate – desi ANRE-ul, ASF-ul si ANCOM-ul sunt dovada clara ca totusi se poate – nici sa subreglementeze. Cel putin, anumite norme.

    Pana la urma, sa stii ca si pe la astia mai lucreaza oameni care se chinuie enorm sa faca o treaba decenta, chiar buna, dar, ca pe ste tot la stat, lucreaza cu materialul “clientului”. In cazul lor, “clientul” e Parlamentul, care furnizeaza un cadru legislativ de tot cacatul, in baza caruia astia se zbat sa faca ceva norme. Nu e o scuza pentru ei, evident, dar reglementarea da capo al fine ar face ca intregul domeniu sa se blocheze, cat timp ASF-ul face ping-pong cu PArlamentul, trimitandu-si fel si fel de documente.

    Referitor strict la inregistrarea postata, mie mi se pare ca gagica aia a raspun cat se poate de bine, in conditiile reglementarilor. Nu cred ca ar fi fost de competenta ei sa induca omul in eroare, sa ii zica ca “asta e domne, Romania – saracia”, sau alte asemenea.

    Pana la urma, desi cu preturi mari si cu procente mari de mers in instanta, exista o piata a asigurarilor care lucreaza cumva. Sunt enshpe domenii care nu ar putea functiona fara, e drept ca trebuie curatat si imbunatatit sistemul dar asta nu se rezolva doar cu autoritatea in sine. Trebuie actionat constant, dinspre oameni spre legiuitori, altfel nu exista sanse.

    3. Contraexemple la ce “sustine” clipul: de pilda, daca furnizorul tau de energie electrica iti produce o avarie la anumite electrice/electronice din casa, ai dreptul sa fii despagubit. Doar daca esti titular de contract. Si doar daca reclami incidentul in maxim 5 zile. WTF, daca stai in chirie si pleci in concediu si anunti in 10 zile, o iei la muie, pe romaneste. Raspuns de la ANRE: atacati in contencios -administrativ ordinul presedintelui care reglementeaza dreptul la despagubiri.

    Al doilea (si imi asum comentariile ironice ca la ce ne trebuie noua asa ceva): in Romania s-a distrus reteaua de telefoane publice. Grecii au implementat un sistem proprietar, c cartele, ca sa isi vanda ei o marfa de pe stoc, ulterior reteaua a devenit uzata moral, probabil nu au avut nicio clauza in contractul de privatizare sa o mentina functionala. I-am scris lui Nikolai Beckers pe vremea cand era CEO, mi-a raspuns o Ruxandra Voda spunandu-mi ca, citez “Cabinele telefonice amplasate la nivel național sunt poziționate în puncte cheie, pentru a putea asigura accesul utilizatorilor la apeluri de urgență. Compania optimizează în permanență rețeaua publică de cabine telefonice, în funcție de rata de folosire a acesteia si asigură întreținerea cabinelor telefonice – totuși, frecvența cu care se produc vandalizări, distrugeri, deteriorări de către persoane neidentificate depășește ritmul în care se pot executa reparațiile necesare. Sunt menținute active telefoanele amplasate în incinta a diverse instituții și obiective de interes public, dar și în zonele din diverse orașe unde acestea sunt în continuare folosite (cum ar fi centrul orașelor de interes turistic sau zonele cu trafic intens, spitale, gări). În continuare, telefoanele publice permit accesul facil la servicii de comunicații, inclusiv la apeluri de urgență în cazuri extreme, pentru cei care nu au la dispoziție un terminal mobil”.

    Eu iti dau un premiu daca tu asesti o cabina utilizabila nu in Bucuresti, in Romania!! Vrei sa stii ce a raspuns ANCOM la o sesizare ulterioara, pe aceeasi tema? Iata: “analizând datele statistice centralizate de ANCOM la nivel național, se poate constata faptul că traficul de voce prin intermediul telefoanelor publice cu plată a scăzut semnificativ, de la circa 1.841.000 minute în anul 2013 la doar 28.000 minute în anul 2015. De altfel, trendul descrescător al acestui indicator observat pe parcursul ultimilor 10 ani a determinat scoaterea din uz a unui număr mare de telefoane publice cu plată.” Adica, cum ziceam, muie.

    Inutil sa te intreb in cate din calatoriile tale in strainatate, in capitale sau nu, NU ai remarcat cabine telefonice functionale. Hai ca am elucubrat prea mult si ma doare capul, merg sa beau o bere.

    • #2

      dar cum comentezi actiunea lui misu labaverde, care la negocieri a agreat 5800 si in lege a bagat 7500? tot profesionalism?

    • Nici vorba. Un coclit, un securist, sunt ferm convins ca e omul corporatiilor. Un jeg. Eu am mai zis aici, stii ca, de exemplu, ASF nu are putere pe CASCO?? Dar, una e una si alta e alta. Recunosc, as ezita sa franez daca un caine carandu-l pe Negritoiu in coada mi-ar sari in fatza masinii, i-as face dauna totala pe amandoi :)!!

  2. #4

    Sa mor daca vad ceva in neregula cu convorbirea (ca cu sistemul sunt multe chestii). Domnita e amabila, politicoasa, il lamureste inclusiv cu trimiteri la normele legale – pentru ca si el citeaza un articol de lege. Poate pare usor condescendenta din cauza ca explica atat de detaliat, dar ea n-are de unde sa stie daca ala care suna e prost sau cu capsa pusa sau ambele.

    • #5

      dar nu e vorba de convorbire, ci de raspunsuri, de sistem. nu despre politete vorbim

    • #6

      Pai sistemul e ftut. Iar posibilitatea de a deschide dosarul pe RCA-ul tau e parte a problemei, nu a solutiei. Solutia e sa nu existe firme de teapa Euroins, sa deschizi dosarul pe RCA-ul tau e o chestie care a vrut sa ascunda problemele sistemului, nu sa le rezolve.

    • #7

      cred ca de fapt sistemul e futut prin existenta actuala a RCA-ului si prin obligativitatea de a deconta doar pe rca-ul vinovatului. pentru ca astfel piata este IMPINSA spre existenta firmelor gen euroins, spre preturi din ce in ce mai mici, nesustenabile. e normal sa caut cel mai mic rca, cat timp nu e pentru mine, nu?

    • #8

      Pai asa e peste tot, cu exceptia pretului, RCA-ul e scump, suficient de scump incat sa nu justifice comportament tip Euroins.
      ASF-ul ar trebui sa nu permita preturi nesustenabile. Au statistici cu costurile reparatiilor, sau pot sa le obtina, si bazat pe alea pot sa faca o grila de tarife sustenabile. Dar nepopulara…

    • #9

      Eu doar am auzit: Prostule care esti prost! Evident pe un ton cat se poate de calm si amabil.

      Convorbirea este fix ca și cum ar fi cu o corporație care încearcă să te lămurească cât ești de prost că nu înțelegi că ești un vierme. DIn fraza asta la fel a sunat si in urechile lui Cetin.

    • #10

      #amin

  3. #11

    Numai mie mi se pare ca i-a raspuns cuviincios la toate intrebarile? Chiar daca raspunsurile nu au fost cele pe care si le-ar fi dorit el.

  4. #13

    Esenta este ca asf se bate cu cărămida în piept ca face și drege pentru asigurat. Realitatea este ca opțiunea de a deschide dosar la propria ți asigurare este doar un privilegiu de care beneficiezi dacă vrea P*ula firmei de asigurări.
    Restul e zgomot de fond și răspunsuri standard citite de pe un monitor.

  5. #14

    Mie mi se pare angajatul model tipa… adica majoritatea oamenilor din suporta sunt varza varza. Tipa este 10+. As angaja-o maine. Si la sfarsit ii ia datele elegant. Brava! Daca ar fi toti angajatii de la stat ca ea … am fi departe

  6. #15

    Offtopic.
    Dauna cu asigurat euroins, din vina asiguratului euroins.
    Constatare la service cu punct euroins ( pipera), evaluare intr o saptamana, despagubirea in cont in 13 zile.
    P.s dosar de dauna totala, solutionat cu suma corecta +/- 300 eur.

    Ma declar multumit.

    • #16

      Si eu am avut dosar de dauna la Euroins solutionat aproximativ decent. Mi-au dat banii cam la 12 zile dupa accident. La 2 zile lucratoare dupa inchiderea dosarului. Reparatia in regie proprie. Suma suficienta. Asta s-a intamplat la inceputul lui septembrie 2016

  7. Eu am impresia ca a primit raspuns la toate intrebarile, ca raspunsurile au fost conform legii si ca nu ea face leagea doar trebuie sa o aplice, ca e buna sau rea nu e treaba ei sa judece.

  8. #18

    Unde scrie ca tipa din call center e o scarba care iti raspunde necuviincios? Eu nu cred ca s-a inteles despre ce e subiectul asta!

  9. #20

    Io am avut masina dauna totala provocata de un taran cu numere de bulgaria. Am avut bafta ca am scapat fara defectiuni fizice dar toata povestea pana la primirea banilor in cont o durat vreo 2 luni de zile(si pentru bulgaria termenul de avizare a daunei e tot de 90 de zile – cred ca e ceva limita europeana). Acu, avand ceva experienta acumulata din nefericita intamplare, pot sa confirm ca tipa l-a lamurit pe tip ba chiar s-a comportat foarte bine. Problemele sunt urmatoarele: legislatia stupida, lipsa soselelor si a civilizatiei in trafic. Daca primele s-ar putea rezolva intr-un timp de 10 de ani, cred ca de bizoni nu o sa scapam decat cu napalm.

  10. #21

    Ce inteleg eu…
    1.legea este , dar nu este aplicabila..din cauza lipsei normelor de aplicare.La fel s-a intimplat si cu codul fiscal.
    2. Asiguratorul face o oferta ..adica cat vor ei, conform unui soft “special” facut de ei si necontrolat de nimeni. Daca iti convine bine, daca nu..dai in judecata..
    3.Daca dauna e mai mare decat plateste asiguratorul, scoti bani din buzunar.
    Este complet inutil RCA-ul..sau mai degraba este complet inutil celui care este nevinovat si cu masina rupta.ASFul se comporta exact ca majoritatea institutiilor statului:lucreaza ptr cei cu interese mari.
    Voi va asteptati ca o institutie a statului sa va protejeze? Dormiti linistiti..toti vegheaza sa le fie lor bine..

  11. #22

    Am o sticla de sampanie pregatita pentru cand presedinte ASF, domnul Misu Negritoiu o sa fie schimbat din functie. Am un dosar de dauna totala economica , masina in service de 3 luni, stress cat cuprinde. Actuala norma desii inbunatatita fata de forma initiala, are valoarea unei hartii igienice in ceea ce priveste protectia nevinovatului si a pagubelor produse.

    De Parlamentul care a trecut legea, au fost suficiente spuse, numai de bine.

  12. #23

    RCA este mult prea scump raportat la puterea de cumparare a romanilor.
    De cand urmaresc acest subiect nu am auzit macar o discutie referitoare la drumurile proaste care sunt cauza unui numar important de accidente, deci implicit plati rca care trebuie suportate de noi.