Deci stai, ce? Cum adică, iau eu amendă pentru că nu își declară vânzătorul factura? Chiar e pe bune, așa e legislația sau are tipul ăsta un contabil de clasă? Clasa 1.
Deci stai, ce? Cum adică, iau eu amendă pentru că nu își declară vânzătorul factura? Chiar e pe bune, așa e legislația sau are tipul ăsta un contabil de clasă? Clasa 1.
NOU
E corect. Plus ca nu poti sa-ti deduci tva-ul si nici cheltuiala nu e deductibila in calculul impozitului pe profit.
ANAF e bucuros ca are fraieri care fac munca lor.
NOU
pai…cum, de ce? adica…cum pot eu influenta emagul, sau Radacini PFA, seller pe emag, daca ala nu vrea sa faca ceva?
NOU
Eu, la emag: – Alo, buna ziua, ma numesc Ionescu de la Tralalala SRL, am cumparat de la voi un maus, ați înregistrat factura la anaf?
NOU
La emag se trimite in cateva ore in spv. Si o poti prelua de acolo cu softul tau (gen smartbill, oblio)
NOU
pai da, dar tu o platesti la achizitionarea produsului, nu in cateva ore. daca aia nu o baga in spv, ce faci?
NOU
Daca cumperi de la un seller de pe emag si ala nu urca factura pe spv ai noroc ca banii sunt la emag si il poate strange pe ala de oo.
Mai misto e cand cumperi de pe alte site-uri noname si nici macar nu ai factura nu sa o mai si urce pe spv.
Treci suma aia in contul dividendelor si asta e… mergi mai departe.
NOU
Da, asta e remanență a regimului comunist. Îi futem pe toți până încep să se toarne unul pe altul și dormim noi liniștiți. Nu e un caz singular. Jumătate din prevederile legilor de la noi sunt în paradigma asta: ca să nu mai avem hoți de buzunare, interzicem hainele cu buzunare.
Atât îi duce capul pe imbecili.
NOU
nu treci nimic in nicun cont de dividende, faci autofacturare si deduci tva-ul, si aia e. google, e simplu.
NOU
chiar asa e. am pățit și eu la emag. am vb pe chat și în mai puțin de 24h avem factura în efactura.
NOU
Forteaza sa faci plata doar dupa ce intra factura prin SPV. Ceea ce noi facem deja, nu mai platim nimic inainte sa avem factura.
NOU
pai cum sa faci asta, la magazin online?
NOU
simplu, nu mai platesti cu cardul.
NOU
Pai si ce rezolvi daca platesti cash? Vanzatoru iti pune o factura in colet pe care nu o baga si in SPV. Tu bagi acea factura in contabilitate si cand vine ANAFu si vede ca vanzatorul nu a bagat-o in SPV iti iei amenda.
NOU
Ghinion…cum ar zice meseriasu
Traiesti in RO si trebuie sa ajuti anafu sa isi faca treaba
Exact cum se intampla cu frauda de tva … tu, ca un guster ce erai, daca te gaseai pe o filiera care fura tva-ul, dar tu erai corect, te luau si pe tine ca ar fi trebuit sa faci verificari si sa stii ca aia care cumpara de la tine fura tva-ul
Eu nu mai platesc nicio factura de la un furnizor nou pina nu o vad in spv…
Cumperi de la magazine online care au vechime in spate, pe care le poti gasi pe net cu adresa, etc E mai bine ca se mai cerne putin piata
NOU
frațică…te doare mintea
NOU
Si stai…. ca din ianuarie o sa fie si mai interesant. Orice pulifrici cu o firma mica tre sa depuna SAF-T. Adica, pur si simplu toata contabilitatea se muta lunar in serverele anaf (stocuri, etc etc). TOT!
NOU
nici n-am auzit de safta asta vreodata…
NOU
Poti apela la serviciul emag de reclamare a unor inadvertente – e o mesagerie, te vor suna la o saptamana dupa, din pacate, dar vor rezolva. Da un mail si vanzatorului sau contacteaza-l la telefon, cel mai sigur, nu porni de la ideea ca a facut asta intentionat. Fa screenshot cu mailul ptr reclamatia catre emag.
Acum, amenda aia n-o sa ti-o dea nimeni daca reusesti sa rezolvi pana la data la care sunt inspectate documentele, adica doar daca te reclama cineva.
NOU
e fantastica capacitatea de conformitate a romanilor. fie legea cat de rea, eu ma adaptez la ea.
NOU
Pai ce ai putea sa faci? Zi si mie, cum as putea eu, un pulifrici cu o firma cu 200k euro CA, sa ma razvratesc? Cand ii aud pe unii cu greva fiscala te pisi pe tine de ras…sunt aia care nu au avut creieru pe numele lor ce sa mai vorbim de o firma. S-a incercat depunerea declaratiilor lunare cu zero. Sa vezi ce telefon mieros am primit de la anaf… sa rectificam eroarea in aceeasi zi ca poate totusi…nu vrem un control de fond. Controlul ala care oricum gaseste si ce nu credeai ca poate fi gasit sau ca e ceva gresit.
NOU
da, asa e, nu ai ce sa faci. trebuie sa te descurci.
NOU
Din pacate doar 3% din populatie poseda capacitate de gandire critica si nici aia nu sunt perfecti, situatia e asa de mii de ani si asa va ramane si pe mai departe. Putem sa la atragem atentia tampitilor de legiuitori fata de situatii de genul asta pe care nu le-au luat in calcul cand au dat cu tesla. O a doua rascoala ca la 1907 nu pare sa se mai intample vreodata.
NOU
Te descurci sau te incurci ca romanachii doar te incurca, chiar mi-a venit idee de nume nou pt rromania, kurkistan
Deci daca va referiti de acum incolo la romania cu sens peiorativ puteti folosi marca mea inregistrata, kurkistan dar și inkurkistan (ca s-a priceapă și aia de au nevoie de /s)
NOU
da, rascoala de la 1907 exact aia 3% au facut-o.
NOU
sa inteleg ca daca marfa nu se va mai plati anticipat cu cardul, factura poate deveni facultativa?
daca plata e numerar se poate face si fara factura in spv.
NOU
Intelegi gresit.
Sunt 2 cazuri.
1. mergi la negru, marci banu cash si nu intereseaza niciun act deci nici spv.
2. mergi legal.
2.1 primesti factura pe hartie/mail (e ca un fel de hartie igienica daca nu are indexul de incarcare de la anaf). Si de aici ai alte variante. Astepti sa o vezi in spv-ul tau si o platesti (cash sau op sau ramburs sau card) sau nu astepti si mergi la risc.
In ultima vreme (si eu nu doar ma bucur ca sunt printre prostii care merg totul legal) lumea incepe sa intrebe de factura in spv.
NOU
”daca plata e numerar se poate face si fara factura in spv.”
ce am inteles gresit?
”(si eu nu doar ma bucur ca sunt printre prostii care merg totul legal)”
de ce te bucuri?
NOU
In ultimul timp pe emag au aparut tot felul de selleri dubiosi. In ultimele 2 luni am 3 experiente negative:
1. Am platit catre emag, sellerul nu a trimis produsul la timp. Am contactat emag, au zis ca fac presiuni, produsul pleaca acum de la seller. Dupa 2 saptamani iar mail la emag, iar emag spune ca il contacteaza sa urgenteze. Probabil nu mai dadeau de el. Dupa circa o luna am solicitat returnarea sumei, produsul nu aparuse. Sellerul a disparut de pe emag in final.
2. Produs trimis in timp de seller, ajuns DOA, nefolosibil. Contactat emagul, completat ceva formular la ei pe site, lasat review negativ. Dupa cca 6 saptmani ma suna de la emag sa rezolvam. Deoarece era un produs de 40 RON, il aruncasem demult si il trecusem la pierderi.
3. Produs trimis la timp de seller, cu un mic defect. Incercat sa contactez sellerul pentru inlocuire. Seller fara date de contact functionale. Emagul la fel, o tot lalaie, am montat produsul cu reparatie facuta de mine, ca sa nu mai stau dupa alde emag si ai lui selleri dubiosi.
NOU
si pe amazon e la fel cu sellerii. cel mai nasol e cand iti trimit in loc de produs nou, sigilat, un produs desfacut/folosit. si trebuie sa te certi cu indienii sa le demonstrezi ca nu l-ai desfacut tu. iar sellerul se preface mort.
NOU
Platit telefon in rate cu cardul emag – care binenteles ca iti trage toata suma si platesti ratele la banca, telefonul trebuia sa ajunga vineri, joi daca am vazut ca nici awb nu era facut am sunat sellerul, ala s-a jurat ca sambata va fi in easy box, ghici pe cine am sunat azi, luni? Awb facut de vineri, dar telefonul nu a prins curierul de vineri, acum stau si astept sa vad daca il prinde pe curierul de azi, ca sellerul s-a jurat iar ca maine va fi in easybox. Am observat ca atunci cand nu alegi plata la livrare si iti iau banii, astia se cam joaca cu termenul de livrare cum vor ei. Noroc ca telefonul vechi mai tine un pic. La emag vorbesti cu robotul – e un fel de “talk to the hand” pentru cinefili.
NOU
nici nu sunt 100 de articole pe blogul asta PLUS 1000000 pe internet, care sa contina mesajul NU MAI PLATITI IN AVANS
NOU
@Nimeni
poate nu stii desi la cat s-a vorbit pe net.
UN seller de pe emag primeste banii pentru marfa livrata clientilor dupa 2 saptamani. De la emag, nu de la tine. Emag ia banii tai, ii ruleaza prin conturile lor, isi opreste comisionul pentru produs si pentru transport (da, si transportul este comisionat) si trimite banii vanzatorului.
Deci, daca renunti la comanda, banii se intorc de la emag, nu de la vanzator.
Pe mine ma bucura cand se intampla gherle ca nah, toti suntem romani si alegem pretul cel mai mic posibil de la un seller din china, polonia, etc.
Ma distreaza si ametitii cu firme neplatitoare de tva, fara cod de tva intracomunitar, care cumpara de pe emag dar nu vad ca factura le vine din polonia si au treaba dupa aia… dar nah, las sa fie prosti…ca parca prind curaj cand ma uit in jur.
NOU
@daniel: nu numa ca se plateste comision la transport, dar se plateste pana la 5lei/comanda de care clientul genius beneficiaza de “transport gratuit”
NOU
Laur-
chiar nu stiam de asta…eu am doar 2 produse puse la ei, doar ca sa atrag clientii pe site-ul meu. Produse la care sunt importator unic, ceva tehnic, care nu prezinta interes pentru emag. Nu cred ca am mai mult de o vanzare la 2-3 luni.
NOU
E o idee buna, poate ar trebuie extinsa, de exemplu, toti angajatii amendati daca angajatorul nu a declarat toate tranzacțiile financiare ca sa evite plata taxelor!
NOU
Să nu te citească vreun ”Jupuit”, c-ar fi în stare…
NOU
imi place asta, sa le dea amenda la pasageri ca soferul a calcat linia continua cu troleul
NOU
Stie cineva daca se poate face(usor) refuz de plata pe cardul de firma? Ma gandesc ca lipsa facturii e un motiv destul de intemeiat 🙂
NOU
30 de zile pentru analiza, din cate tin eu minte.
NOU
Acu inregistrarea facturilor se face printr-un import din efactura. Deci o factura netrimisa nu exista. Asa ca plata se inregistreaza ca plata in avans si tu ca si client poti cere stornarea avansului si ramai si cu produsul care nu a fost facturat… Deci nu exista.
Din ce am observat mai putin de jumate din firmele de bolt trimit efactura… Ca faza… Lui gigel srl i se rupe de efactura
NOU
1. ca sa poti afla un numar de telefon pt a contacta un seller, faci urmatorii pasi: din pagina produsului, click pe numele seller. la “Informatii utile”, mergi pe “Politica de confidentialitate”. De obicei, la final regasesti un numar de telefon asociat contului.
Sau il cauti direct pe goole, folosind CIF/CUI sau nume societate. Posibil sa gasesti un site cu date de contact. Cu putin noroc, gasesti ca e un seller extern 🙂
2. ca sa sari peste discutia cu Dana (robotelul Emag), parcurgi urmatorii pasi: click pe “suport online” (se deschide o pagina de chat cu cateva cu raspunsuri la situatii des intalnite). Aici alegi “Comenzi, livrare facturi”, apoi “Ce fac dacă am primit un produs necorespunzător?”, apoi “NU” (Ai reușit să înregistrezi returul?) si apare mesajul “Stai fără griji, un coleg va prelua cât de curând solicitarea ta!” Aici poti deja lasa mesajul si astepti raspunsul de la un umanoid (eventual daca lasi numar comanda, nr de telefon, te suna ei ulterior). Posibil sa fie si alti pasi de facut pt a ajunge la … “skip chat Dana”
Daca mai aveti intrebari, va ajut cu placere
Laur (seller si pe Emag)
PS Începând cu data de 01.07.2024 netransmiterea de către emitent a facturii în sistemul național Ro e-Factura precum şi primirea şi înregistrarea de către destinatari-persoane impozabile stabilite în Romania conform art. 266 alin. (2) din Codul Fiscal, a unei facturi emise de operatori economici stabiliți în Romania, în relația B2B fără a fi respectate prevederile art. 10 alin. (1) se va sancţionează contravențional cu amenda egala cu 15% din valoarea totala a facturii.
NOU
ANAF dovedește din nou faptul că e cea mai cretină instituție a Statului român. Cum cacao tre sa te interesezi tu ca si consumator ce face ala cu factura daca o înregistrează. Atâta timp cât tu ai dovada achiziției ce dreacu tre sa il dai pe ala in judecată ca sa inregistreze factura la anaf? Bai frate asa ceva…