Bine, inițial, am realizat că Titi Aur o să devină și mai milionar, cred că e singurul care are școală de cursuri de conducere defensivă.
Dar ideea e bună. Chiar dacă vorbim de cocalari, de bemveiști, ceva ceva tot o să le rămână în creiere.

Și poți doar să regreți, pentru că dacă criminali precum Huidu ar fi avut așa ceva la activ, poate nu ar fi intrat în depășire în curbă, pe ploaie, ca să omoare 3 oameni.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

39 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    sper ca o sa includa cursurile alea si niste exercitii cu intrebari:
    – ce valori am?
    – ce parere am despre calcat pe cadavre ca sa imi ating scopul?
    – cred in karma?
    – ce diferenta este intre faptul ca eu calc un pieton care traverseaza pe verde sau imi calca alt sofer fetita de 10 ani in exact aceleasi conditii?
    – ce parere am despre dovezile care arata ca ajung mai repede la destinatie daca nu fac slalom intre benzi si alte masini?

    • #2

      Sunt de acord ca nu merita sa faci slalom intre benzi sau printre masini, dar este aberant sa spui ca ajungi mai greu la destinatie. Ajungi putin mai repede, dar nu cat sa merite efortul.

  2. #3

    Eu am lucrat cu Napoca Rally Academy, cea a lui Bogdan Marisca, unde preturile-s mai rezonabile si de care mi-a placut mult.

    In alta ordine de idei, faptul ca noi nu avem furnizori de asa ceva si dam mai intai legea, o sa duca la niste cursuri care se vor face exact ca cele de teorie de la scoala de soferi, exact cum se fac controalele medicale (acum 2 saptamani un prieten s-a luat de medicii la care intra pentru reinnoire permis ca in 30 de secunde il scoteau din cabinet, fara sa se uite la el). Si uite asa, vom avea din nou, o regula buna pe care n-o s-o aplice nimeni corect, deci cu rezultate zero sau mult prea mici.

    Problema nu e ca n-am avea legi bune, majoritatea sunt, problema e ca nimeni nu le aplica.

    • #4

      psiholoaga la care am fost cand am schimbat permisul era ocupata sa ma certe ca nu dau copiii la religie. Pentru ca religia e ceva bun, e o educatie morala inalta si sanatoasa. Serios, no joke, asta a fost discutia mea cu psiholoaga de la policlinica Victor Babes.

    • #5

      @Arhi pai ai avut noroc ca ti-a dat avizul/stampila 😉

    • #6

      EA DESCHISESE SUBIECTUL!!!:))))

    • #7

      Pe mine m-a pus sa-i arat mainile, sa vada ca n-am urme de ace probabil.

    • #8

      @Sagi voia să vadă dacă ai păr în palme

    • #9

      @ Arhi Cred ca astepta celebrul schimb de replici:

      -Soro, trupul tau ma vrea!
      -Faca-se voia ta frate!

  3. #10

    Sunt mai multe cursuri de conducere defensiva. Pe langa Academia Titi Aur si Napoca Rally Academy, de care s-a zis deja, se mai pot face si la Vali Porcisteanu, Alex Filip, Edwin Keleti, SAFE Driving School si probabil sunt mai multi.

    • #11

      ziceam in Bucuresti, nu gandeam atat de departe:)

    • #12

      Pai a lui Titi e la Cocani, deci tu ai inceput. 😛 Majoritatea sunt flexibili, deci pot veni si in Bucuresti, pentru o suma modica, plus cazare si masa. 😛

    • #13

      nu, serios, chiar nu eram ironic sau ceva, efectiv m-am gandit doar la bucuresti. stiu uunde e academia, am fost cat pe ce sa fac un curs acolo

  4. #14

    baleam de prin ’90 (cand ma uitam pe TV5) dupa niste cursuri de defensive driving. si simplele reportaje mi-au fost de mare folos, d-apai un curs de 2 zile facut acum cativa ani buni cu Edwin… primul lucru cand isi iau copiii carnetul la defensive driving/ riding ii trimit!

    • #15

      ia povesteste, ce se face la un curs de asta si ce te-a ajutat cel mai mult

    • #16

      poi de ex sa stii cum sa franezi “all-in” cand apare neprevazutul, adica pedala la fund fara ambreiaj si fara frica sa opresti motorul (ba din contra), sa controlezi deraparea (roti libere pe spate sau trecere peste un prag mobil care-ti arunca random curu’ pe zona uda), sa stii ce sa te astepti de la masina la “manevra elanului” si mult handling aparent banal – slalom, franare la punct fix, mers cu spatele si altele cat sa-ti dai seama cat de praf esti cu 2 maini pe volan 😀

      si mai e si partea de asezare/ orientare in trafic, anticiparea manevrelor celorlalti – astea foarte importante mai ales pe mobra, cu multe subtilitati

      si prim ajutor, sa nu uit

      ce m-a ajutat cel mai mult a fost countersteeringul pe zapada/ gheata, mai ales ca dacia lu’ taica-miu nu stia esp, cauciucuri de iarna si abs in ’95

    • #17

      ai cu countersteeringul e cea mai criminala, e impotriva tuturor instinctelor posibile:))))

    • #18

      nu mi s-a parut chiar asa criminala, dar da, pentru asta te antrenezi, ca sa poti sa reactionezi rapid si corect: a plecat curu’ spre stanga, viraj tot spre stanga. si vorba aia, in vremea asta gasesti j-de mii de tutoriale pe net, explicate in toate felurile

      stai sa vezi cand dai de intrebari despre contraviraj in chestionarul pentru categ CE, cand te-ntreaba ce faci in curba cand franezi si remorca face nu stiu ce 😀

    • #19

      SUnt ok cursurile, nveti cum sa iesi dintr-o masina rasturnata, simulatorul de impact iti demonstreaza pe viu legile fizicii, franarea de urgenta, condusul pe diverse suprafete, contraviraj, depinde de scoala, dar eu cred ca pentru incepatori sunt foarte utile; imi aduc aminte de o doamna, cursanta, cu functie intr-o mare companie, care nu intelegea cum functioneaza abs-ul, si care era contrariata ca atunci cand franeaza tare, cateodata franele scot sunete cuidate.

    • #20

      Eu ce am inteles din counter-steering (si plecatul curului) e ca in orice directie pleaca fundul, tu trebuie sa incerci sa tii rotile fata indreptate pe directia drumului, pentru ca in cele din urma, cand prind aderenta, in directia aia se vor deplasa. Si mi-a intrat cumva in reflex. Spuneti-mi acum daca gresesc si mor la primul polei sau daca e bine :))

    • #21

      În funcție de cum e drumul. Dacă e polei ca lumea, poți să tragi de roțile alea cum vrei, că te duci dracu.

  5. #22

    in ceea ce priveste conducerea defensiva, am trecut acum ceva ani de la clio la suv!

  6. #23

    Stati putin, Titi aur si alti piloti de raliu sunt piloti de raliu, nu specialisti in siguranta rutiera. Ei sunt piloti, nu soferi, stiu sa impinga masinile la limita, nu sa conduca defensiv unde defensiv inseamna in siguranta. Din cursurile lor vor rezulta cocalari care au acum impresia ca sunt piloti si care vor comite chestii mult mai grave.

    Sunt destui care zic ca stiu cum sa redreseze masina daca derapeaza, dar prea putini care se preocupa sa nu ajunga in situatia aia.

    • #24

      sunt cursuri de condus defensiv, nu de pilotaj

    • #25

      Din ce vad eu pe site, si din cum se lauda el cu renumele lui, coca cu carnetul luat dupa cursurile astea vor da blana pe serpentine ca acum stiu cum e cu apexul si transferul de mase si contravirarea cand se transfera masele prea mult 🙂

      Nu zic ca nu sunt utile, sa nu se inteleaga asta, dar cocalarii astia nu acolo ar trebui trimisi ca sa devina soferi responsabili, ca se va intampla fix opusul.

    • #26

      @Radu eu dau blană pe serpentine fără să am cursul lui Titi Aur. Poate eram mai cuminte dacă îl făceam.

      De ex. după ce am început să fac box, am lăsat-o mai moale cu agresivitatea, că am văzut cât de mulți sunt care știu să se bată și cât de slab eram eu.

  7. #27

    @Zarax: si mai ales sa infranezi reflexul de a te urca cu ambele picioare pe frana. 😀

  8. #28

    In bucuresti singurul curs de conducere defensiva e un curs de BJJ sau poate krav manga, pentru ca nu uitati copii, cea mai buna aparare e atacul.

  9. #29

    Stati linistiti, toate scolile de soferi o sa bage in oferta si cursuri de condus defensiv.
    Piata e prea mare sa stea deoparte.
    Din pacate o sa se faca cursurile astea cum se fac si cursurile de legislatie – cumva facultative.

    Interesant ar fi sa ii oblige pe contravenienti sa vada filmulete si poze cu accidente si persoane accidentate – sa vada cat de usor se poate pierde controlul, ce inseamna viteza, betia si sa isi dea seama ce repercursiuni pot avea faptele lor asupra celorlalti participanti la trafic.

  10. Orice numai sa nu puna politia la munca. Orice numai sa nu puna camere.
    Cat prinde politia? Bag mana in foc ca nici 1% din iincalcatile grave.

    Cand stii ca ai camere peste tot parca nu iti mai vine sa mergi cu 200 pe autostrada si sa dai flashuri. Dar doamne fere, camera aia vede si pe baiatu lu domn primar/parlamentar

  11. #31

    @zz Bun comentariul legat de camere. In Olanda sunt camere cu un software mai al dracu, care “citeste” pozitia la volan si da amenzi daca ai telefonul la ureche. Deal with that. Dupa 4-5 amenzi care NU pot fi contestate, iti dai seama ca iti luai Airpods Pro cu banii dati cu voiosie la stat. Romania are o populatie neamendata, asta e problema.

  12. Am facut un curs la Titi Aur acum vreo 4 ani. Dincolo de toate explicatiile, probele/exercitiile care simuleaza diferite situatii care pot aparea pe drum, m-a socat simulatorul de impact frontal la diferite viteze.

  13. #33

    Prima lectie ar trebui sa te invete unde te uiti cand conduci, majoritatea habar nu au ca se uita prea”jos”pt ca nu te invata la scoala de soferi, cu demonstratie practica, urmeaza pastrarea distantei si modul practic de calcul al distantei in secunde nu in metri, astea ar fi de baza…pot sa ma intind dar devine plictisitor. Si ca ultima observatie: la masinile cu tractiune spate franarea de urgenta se face apasand frana plus ambreiaj pt ca altfel se blocheaza spatele si te rasuceste (pt cei cu mertane si bemveuri mai vechi)etc. Am facut cursul in urma cu 10-15 ani in Germania, a durat doua zile(pt firma de taxi)

  14. La fostul angajator (big 4 cosulting, nu firma de taxi 😛 ) facea parte din pachetul de training obligatoriu al juniorilor. Legenda urbana era ca in prima saptamana, in fiecare an, un consultant new joiner face pierdere totala la masina de firma proaspat primita. N-am fost eu in generatia aia, thank fuck.

    Belgienii si bruxelezii in special conduc relativ agresiv, dar nu e vorba numai despre pericolele umane de pe sosele. Sunt lucruri pe care nu ti le zice nimeni la scoala, in special in ro, despre aquaplaning de exemplu.

    Cu mana pe inima, cel mai util training in 6-7 ani de corporatism.

  15. #35

    Am 2 prieteni fosti teribilisti, cand mergeai cu ei in masina iti faceai cruce si daca erai ateu. S-au bagat la cursuri de astea ca voiau sa ajunga “piloti”. Ambii au iesit de acolo cu o conduita impecabila, no more viteza si riscuri in trafic. Am ramas impresionat.

    Dar e clar ca aceste cursuri vor ajunge la scolile de soferi unde Giani instructor iti va lua banii si iti va zice ca nu e frumos sa fii nervos in trafic. Acelasi geani care sta cu mana pe geam pregatit oricand sa iti ia mortii in pl daca ii dai un claxon sau flash.

  16. #36

    Merg anual la unele moto, foarte fain si util.

  17. #39

    nu da nimeni d-acilea vreun link, ceva util, sa mai citeasca cine e interesat?
    pana la cursuri, o lectura pe subiect ar fi utila.

    multzam!