Update: Am cumpărat Continental, uitându-mă pe reviewurile de pe tyres review. Nu regret, sunt senzaționale.

Am tot stat, în ultima perioadă, și am amânat să îmi iau cauciucuri la cealaltă mașină. Cald afară, prognozza meteo apărea bună, de ce să dau bani când pot să nu, nu? Doar că azi, deși prognoza de vineri arăta că va fi soare și frumos toată săptămâna, acum apărea că vine ninsoarea. Frumos ar fi să mă prindă zăpadă fără cauciucuri de iarnă, tocmai pe mine, cel ce am implementat, alături de vali, această frumoasă modă în românia.

Acum însă sunt într-o dilemă. Vredestein Snowtrac (am auzit lucruri bune), Pirelli Winter Citurato (mno, e totuși Pirelli) sau BF Goodrich WInter 2?

Eu tind spre pirelli, uitându-mă la specificații.

VREDESTEIN
PIRELLI
BF Goodrich

 

 

 

 

 

 

În altă ordine de idei, știți pe cineva care vinde și montează parbrize de Volvo V50 și nu vrea un rinichi pentru asta?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

85 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Eu mi-am luat iarna asta Hankook Winter IPike RS+, au raport bun preț/calitate și la varianta fără crampoane, probabil

  2. #6

    depinde si la ce masina si la ce buget. la megane? eu la masina ieftina am viking snowtech2 si sunt f incantat. la evo am pirelli sottozero si iar sunt f incantat. la masina medie am dunlop 4d si sunt f incantat. trage singur concluzia…

    • #7

      volvo v50, bugetul e cel din linkurile mele

    • #8

      daca la v50 ai 205/55r16 iarna la 1000 de roni poti lua orice model premium, conti, pirelli, dunlop, bridgestone chiar si nokian desi sunt incadrate la medii. eu am luat de la cauciucuridirect, janteanvelopepromotii si vadrexim, toti au fost ok.

    • #9

      Cu cauciucurile stăm așa: indiferent ce îți alegi, caută ceva cu zgomot redus (sub 70dB) și distanță de frânare mică. Dacă îți place să conduci, ai putea să faci un gest și să-ți iei cauciucuri mai moi (duc mai puțini kilometri dar schimbă mașina enorm). Eu am schimbat cauciucurile de vară, Continental Conti Sport, cu Goodyear F1 Asymetric 3. Conti au ținut ≈45.000 km iar cu Goodyear sper să ajung la 35.000. Aceeași bani. Diferența se regăsește în confort, consum și manevrabilitate.
      Referitor la parbriz, nu te strânge din buci unde nu trebuie. 2 prieteni (un Logan și un Golf V) și-au luat parbrize ieftine, pentru că de ce să dăm mulți bani pe ălea OEM. Sticla este mai subțire și nu izolează deloc zgomotul exterior. Este foarte deranjant la drum lung să ai gălăgie în mașină când tu te gândești cum să-l înjuri pe ratatul de BG care ți-a tăiat fața. A 2-a chestie e că după 70.000km la Logan și ≈90.000km la Golf au început să se mătuiască în zonele peste care treceau ștergătoarele. Deci vizibilitate pe ploaie p**a. Când vezi lucrurile ăstea, te gândești de mai multe ori și ajungi să ți-l iei pe ăla scump.
      P.S. Ăstea sunt părerile mele. Conduc aproximativ 4500 km/lună și la atâția kilometri începi să fii atent la detalii, de asta îți recomand să iei în considerare ce am scris mai sus. Dacă tu faci 1000 km/lună și consideri că banii în plus nu se merită, e alegerea ta. My 50/25 cents

    • #10

      Concluzia e ca ai multe masini?

    • #11

      De fapt stai.. concluzia e ca ai multe masini si esti foarte incantat.

  3. Vezi la Pilkington în București. Acum vreo 4 ani am ieșit ieftin cu parbrizul de Polo, mult mai ieftin decât mă așteptam.

    • #13

      Orirunde te-ai duce cu parbrizul, recomand să faci fotografii, de faţă cu un reprezentant al service-ului, bordului, interioarelor şi exterioarelor stîlpilor A, zonelor vopsite din jurul parbrizului.

  4. #14

    Pirelli.
    Iar pt parbriz vezi la Pilkington.

  5. #15

    Niste amatori , Goodyear Ice Navy Zea !!

    • #16

      Total de acord. Am luat acu cativa ani si am fost foarte multumit de ele. Ai cumparat recent in Romania si daca da, de unde?

  6. #17

    Sunt pregătit, am lopata pregătită frate!! Abia aștept să ningă! Bucuria mea cea mai mare este zăpada!

  7. #19

    Nokian WR D4 sau daca te simti boer – Hakkapeliitta R2.

    • #20

      Și eu recomand tot Nokian WR D4. Sunt printre cele mai bune anvelope de iarnă și au aceeași indici de performanță precum cele Pirelli prezentate de tine. Dar dacă ești convins sa alegi doar dintre modelele de mai sus, aș merge pe mana Pirelli.

  8. #22

    Decat sa iti pui cauciuri de iarna mai bine iti cumperi noul model de iPhone sau o shaorma de 120 de kilograme.

  9. #23

    Pentru parbriz poti incerca la Vali (0726812501). Eu am primit de la reprezentanta o cotatie de 4800lei. Prin el am iesit mult mai ieftin.
    La cauciucuri, din variantele propuse de tine, recomand Pirelli. Daca vrei ceva mai bun, atunci iti recomand Michelin Pilot Alpin.

    • #24

      incredibil, inca exista oameni care inteleg perfect ce li se cere si raspund! imi pierdusem speranta, multumesc…

    • Da, așa am comis-o si eu acum vreo 6 ani și-am pus parbrizu’ printr-un nene recomandat de băieții de la service-ul unde îmi făceam reviziile. Eftin, vreo 200 de lei cu tot cu montaj pe vremea aia, parbriz făcut naiba știe unde. La prima pietricică luată pe A1 (că să dea dracii, doar pe acolo pățesc d’astea), s-a făcut efectiv țăndări.
      Așa că dus frumos la Pilkington și rezolvat problema decent. Nu de alta dar parbrizu’ e chestia aia care se află în fața ochilor direct și senzația de a-l vedea cum “înflorește” tot pe la 135km/h nu e tocmai plăcută.

    • #26

      Cu placere!. Al meu este Saint Gobain, exista pentru modelul de masina si de la Pilkington. Totusi, parbrizul fiind atermic este produs doar de Saint Gobain. Nu am nici un castig de pe urma lui, era doar o recomandare. A trecut 1 an de la montaj si in 40.000km mersi prin tara, “coafura” rezista. A venit cu toate certificatele si codurile posibile, am o garantie de 90% ca este original (garantie bazata totusi pe experienta 🙂 ).
      @Meekuu La 200lei, sincer, ce te asteptai sa primesti?

  10. #27

    Ia de la elefant ca tot e sezonul tepelor.

  11. #28

    M-am culcat, noapte bună!

  12. #29

    Eu imi cumpar relativ frecvent cauciucuri pe ultimii 22 de centimetri.

    Trojan

  13. #30

    Pirelli sunt contrafăcute la greu sau reșapate, eu nu m-aș băga. Am pățit-o cu unele de vară, bune, dar mai mult de 20.000 n-au dus.
    Aș merge pe Vredestein dacă e o diferență de bani de măcar 15-20% dacă nu, Pirelli all the way.

  14. #31

    NU Vredestein. Din propria experienţă NU.
    Iar la parbriz mai la toate firmele iti vor propune si unul de “buget”, dar si unul “premium”. Nu lua cel mai ieftin, vei avea surpriza să se mătuiască in primul an.
    Oricum, un parbriz bun gen Pilkington sau Nordglass cu tot cu montaj nu cred că sare de 700 lei.

  15. Pilkington ftw si pt parbriz.

  16. #33

    Ai verificat de curiozitate Michelin CrossClimate?

  17. parbriz la ce iti trebuie? nu ai?

    • #35

      era asa, in mod orientativ…:)))

    • #36

      Mi ati facut ziua mai buna cu acest schimb de replici:)))

    • #37

      La ce iti trebuie masina ? N-ai picioare?

    • #38

      – Mamă, dă și mie 5 lei!
      – 4 lei? Ce să faci cu 3 lei? Nu-ti ajunge 2 lei? Ia la mama 1 leu!

    • #39

      Si astept cu nerăbdare sa mai treaca niste ani sa inceapa cea mica sa ti citeasca blogul. Sa te tii atunci:)))

  18. Oricum ne apropiem de vară de acum, chiar mai are rost să iei la mijloc de decembrie?

  19. #41

    Nokian WR D4. de 1 Decembrie am urcat cu ele de la lacul Sf. Ana pana sus la cabana. Gheata pe jos si strat subtire de zapada deasupra. Am urcat eu si cei cu 4×4 sau lanturi. Restul au luat rusine.

  20. #42

    Am avut Vredestein. Am Pirelli acuma. Amândouă excelente. Poți să mergi liniștit cu oricare din ele sunt produse bune.

  21. #43

    Nokia wr-d3

    • #44

      Nokian.Scuze, nu mi-am băut cafeaua. Eu am pe mașină cu tracțiune spate și sunt minunate.Da un search și vezi review-uri. Bate pirelii, pibunii și altele.

    • #45

      Subscriu. Hankook aș mai recomanda dar sunt puțin mai scumpe că de câțiva ani joacă cu Pirelli, Bridge, Conti, Goodyear, Michelin. Nokian mai are de lucrat la anvelopele de vară dar pentru iarnă sunt foarte bune (mult peste michelin dacă mă întrebați), țin și au un preț între. Sau chiar mic dacă le iei din octombrie/noiembrie sau ianuarie/februarie.

    • #46

      Am citit undeva ca Nokian a inventat pneurile de iarna.
      In plus, sunt (zic ei) singurele pneuri testate la derapaj lateral.
      Eu le am de 2 sezoane si le recomand (Nokian Wr D3).

    • #47

      Noul model este WR D4

    • #48

      Știu, dar mie îmi place profilul de wrd3. Dot 2016

  22. #49

    Nokian

  23. #50

    Eu am pe masina Nokian Wr D3. Sunt super ok.

    Pentru parbriz ai incercat la autoglass ?

  24. #51

    Salut,

    Pentru Volvo poti cere o oferta la ionutz_lup_87@yahoo.com, este un baiat de pe la Falticeni care dezmembreaza Volvo, am luat de la el o oglinda echipata complet si perfect functionala, are preturi bune de obicei, l-am gasit pe forumul Volvo club. Succes!

  25. #52

    Daca nu, mai este un tip care vinde numai piese de Volvo second cu factura si garantie, foarte activ de altfel si pe acelasi forum :)) www.facebook.com/cipilika

  26. #53

    Din ce ai expus tu as merge pe Pirelli. Am avut (e drept alt model) si am fost multumit in plus de ce sa nu tinem cont si de specificatii.
    Pentru parbrize am avut referinte bune despre cei de la Piklington (www.parbrize.ro/). Tatal meu a schimbat un parbriz la ei si a fost multumit si de pret si de lucratura.

  27. #54

    Pt parbriz merita o intrebare si aici www.parbrize-ieftine.com/

  28. #56

    www.tyrereviews.co.uk/Article/2016-AZ-Winter-Tyre-Test.htm

    Pentru dimensiunile date de tine. You’re wellcome!

    Eu pe aceleasi dimensiuni am ales Nokian, stau asa de bine in reviews in cat am zis ca nu justifica diferenta pt nr.1

  29. #57

    legat de anvelope: din optiunile tale, ti-as recomanda Vredestein.
    Daca te intereseaza si alte recomandari in bugetul respectiv, eu mi-am luat asa ceva:
    www.emag.ro/anvelopa-iarna-goodyear-ug-9-ms-195-65r15-91t-5452000564443/pd/DVSR42BBM/
    Mi-am bazat decizia pe testul ADAC (la dimensiuni eu m-am potrivit cu ei, dar din ce vad tu ai nevoie de 195):
    www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2016_winterreifen_185_65_r15.aspx?ComponentId=273603&SourcePageId=31821
    (in plus, multe alte review-uri de pe net recomanda Ultragrip 9 ca fiind super cauciucuri)

    • #58

      Ultragrip 9 chiar sunt niste super cauciucuri. Pot confirma din propria experienta, este al doilea an lipsit de emotii privind “conditiile de iarna”.

  30. #59

    Salut,
    eu am primit oferta de la Ager Service pentru parbrizul la al meu S40 (cred ca este la fel cu cel de la V50) de aproximativ 600 ron pentru parbriz Saint-Gobain. le poti da un telefon sa vezi ce iti propun. Pentru anvelope de iarna am optat sa incalt volverinu’ cu Yokohama W.drive v905. Pretul a fost undeva la 327 ron/bucata. Pentru alegerea lor am consultat testele ADAC unde pe aceasta dimensiune au iesit pe locul 2 fiind depasite doar de Continental. Dimineata cand am plecat spre birou le-am testat un pic pe zapada si gheata si s-au comportat onorabil (locuiesc tot intr-o comuna limitrofa Bucurestiului cu statut de minunat oras unde nu se prea dezapezeste).
    www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2015_winterreifen_205_55_r16.aspx?ComponentId=245459&SourcePageId=31821

  31. #60

    Am pierdut faza cu Volvo.
    Cand l-ai luat? Articol?

  32. #66

    Eu am de 4 ani BF Goodrich fix cu specificatiile alea si sunt extrem de multumit de ele.

    Cat despre parbriz, la reprezentanta mi-au cerut 400 euro fara montaj, iar de la baietii astia www.hndautoglass.ro/ am luat fix acelasi parbriz, atermic, prindere senzor de ploaie, produs tot de Splintex cum a fost si ala original, doar ca nu mai scria si Opel pe el, 890ron cu tot cu montaj. Ii suni, le dai seria masinii si iti vor spune ce parbriz iti trebuie.

  33. #67

    That’s why we are here. To bask in your misery

  34. #68

    Hai sa-ti vand un pont: Cu cat e un cauciuc de iarna mai bun pe carosabil umed, anume acel indice A, B, C la franare pe carosabil umed, cu atat e mai slab pe zapada si gheata! Santurile alea mici acumuleaza zapada asa ca atunci cand dai de o balta, apa nu va fi drenata rapid precum o face profilul unui cauciuc de vara.

    Cele mai bune cauciucuri de iarna folosite acolo unde e nasol rau in Rusia, Canada, Norvegia, Finlanda etc. stii care sunt? Nokian Hakkapeliitta R2. Cum arata eticheta lor? Pai asa:
    dc602r66yb2n9.cloudfront.net/pub/web/images/eu_labels/T428665.png

    Daca te iei dupa eticheta ai avea impresia ca-s mai proaste ca cele mai ieftine cauciucuri Sunny, dar pe zapada si gheata mergi de zici ca esti pe asfalt 😛

    Alt dezavantaj il prezinta faptul ca ai un indice de viteza extraordinar de mic: R. Pana si daciile cer indice de viteza T. Pe scurt, nu poti s-o arzi pe autostrada ca samsarul din Brasov, ca iti face poc! cauciucul.

    Pentru noi, muritorii de rand care beneficiem si de asfalt rece, umed, balti si noroaie, orice pneu bun din gama consumer e mai mult decat indeajuns: Vredestein Snowtrac 5, Continental TS860/850, Goodyear UltraGrip9, Dunlop SpWinterSport. Doar sa nu le mai folosesti iarasi si vara ca iar iti crapa in 3 sezoane din cauza caldurii 😉

  35. #70

    Pentru parbrize recomand: www.facebook.com/profile.php?id=266717607034168&fref=ts .
    L-am schimbat eu la Skoda, super ok si ieftin.

  36. #71

    Nu ma pricep la cauciucuri dar atunci cand mi-am facut due dilligence-ul pentru cauciucuri de iarna (acum vreo 3 ani), am ajuns la concluzia Michelin Alpin. Eu am versiunea A4 si de atunci n-au avut nici o greata chiar si pe zapada nasoala, iar pe emag vad ca sunt la un pret foarte bun A5-urile – www.emag.ro/anvelopa-iarna-michelin-alpin-5-195-65-r15-91t-072437/pd/DW2YKMBBM/
    Ca idee, cand mi le-am cumparat eu erau undeva la 350lei/bucata.

  37. #72

    Da, da .Articol la V50.Pai se poate serife sa iei bunatate nordica si sa nu o descrii nitelus.

  38. #73

    Anvelope pirelli doar VARA, iarna sunt oferte mai bune, oricum marimile populare de la pireli sunt made in Romania, ai ocazia sa-l nimeresti pe ctc-istul angajat pe pile… ptr iarna nokian wdr3 ar avea profilul perfect ptr soselele /conditiile noastre de drum dar din pacate nu se mai fabrica, wdr4 sunt urmasele lor , sunt mneh pe undeva pe la mijloc, se poate si mai bine, adica sunt cele mai bune dintre alea proaste sau cele mai proaste dintre alea bune. Daca-s la oferta da-i inainte daca nu mergi pe hanckok care-s mai bune la acelasi pret. Daca te orientezi pe nokian ai grija sa nu fie made in Rusia unde e valabila povestea cu ctc-istul de serviciu asta daca-l au.
    Ptr parbrize clar pilkington, dupa reprezentante au cea mai buna oferta, am lucrat cu ei la mai multe masini inclusiv una cu parbriz electric, nu au fost probleme, sunt multumit pana acum.

  39. #74

    Peugeot 308, livrat de producator cu Goodyear Ultragrip ceva. Am facut research si am ramas la a cumpara 4 x Michelin Crossclimate
    Concluzii dupa 5000 de km:
    /foarte silentioase
    /grip excelent pe uscat si ploaie, masina sta foarte bine in curbe abordate destul de tare
    /grip foarte bun pe zapada, apropiat de Alpine 5, dupa parerea mea
    /uzura eu n-am observat aproape deloc, dar nici n-am stat sa masor cu sublerul
    /360 ton/buc de pe besttyres (peugeot aveau cu 410 ron/buc dar dura 2 saptamani sa le aduca)

    Overall mie imi place comportamentul lor si sunt happy ca nu mai schimb cauviucurile toamna si primavara.

  40. #77

    Nu ti-am scris Continental, pentru ca nu aveam chef sa ma contrazic cu toti desteptii de net.
    In general, daca nu stiu ce sa aleg (pneuri, baterii, scaun copil, stergatoare, etc) folosesc doua surse: ADAC (www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx?ComponentId=29895&SourcePageId=0) si OAMTC (austriecii). Restul sunt batai de campi.
    Si nu, nu trebuie sa stii germana ca sa-ti dai seama ce inseamna “winterreifen test” si sa citesti un tabel cu indicatori. Concluzia e simpla: Continental a lipsit de pe locurile 1, 2 sau 3 doar in testele in care nu a fost inclus, si asta de ceva ani incoace. Eu pentru toate masinile iau Continental de iarna, XL si cu peretele lateral intarit (au un indicator special pentru asta) si nu le dau jos timp de 4-5 ani, adica le schimb de batranete. Am avut si alte cauciucuri minune vara, dar un Continental scump (da, sunt scumpe rau, mai ales la dimensiuni serioase) de iarna este si vara aproape la fel de performant ca un pneu bun de vara (bun, nu il comparam cu cele de vara de la varful clasamentului). Adica pentu un uz decent si condus civilizat iti ofera stabilitate si marje ENORME la franare (daca si masina are frane bune) – repet, daca conduci civilizat, nu daca esti bivol lipit de cel din fata.
    Asa ca, bravo! O sa vezi cand o sa fie zapada si o sa parchezi in primul troian de ce zic bravo.

    • #78

      tks. sper. primele impresii, pilotajul a deveni excelent, efort insesizabil la mers si lipsa completa a zgomotului. FOARTE, foarte multumit

    • #79

      interesanta abordare, pneuri de top de iarna folosite vara. cum este zgomotul vara, la temperatura mare si viteza mare (120-130 km/h) ?

    • #80

      Zgomotul este insesizabil. Avem masini insonorizate cum trebuie, nu masini nemtesti de-alea bune traditional apreciate pe la noi, care-ti sparg timpanele “sa auzi motorul” si iti rup coastele la orice denivelare, dar care in schimb “stii frate cum stau pe viraj la 100?”. Nu iau vriaje la 100, ca mi-am facut o viata prea misto pentru a renunta la ea asa usor.
      Asa ca, pentru mine (si, din cate am citit despre stilul de condus al lui Arhi si despre masinile lui, pare ca si pentru el) sunt perfecte.
      Se tocesc mai repede pneurile tinandu-le si vara? Evident! Doar ca eu nu merg milionul de km pe an, asa ca oricum imbatranesc si trebuie schimbate inainte de a apuca sa se uzeze ingrijorator. Deci nu-mi pasa. Cel putin nu mai am de depozitat 1/2 mc de cauciuc si nici nu ma mai calc pe bombeu cu altii sa le schimb primavara / iarna.

    • #81

      #amin

  41. #82

    +1 la cererea de articol despre Volvo. Nu ne lasa asa..:)

  42. #83

    Sa fie un Dunlop Wintersport sau Bridgestone Blizak dar neaparat Run Flat, ca daca se intampla vreun necaz, sa nu stai la minus x grade, in ninsoare sau ger cu tiruri trecand milimetric pe langa buci in timp ce dai la manivela. Un mic detaliu…

  43. #84

    Vroiam sa-ti propun tot Continental ts860, le-am luat de vreo luna si testate deja in zapada la munte.
    Asadar, felicitari pentru anvelope si wolverine 🙂