Fiți serioase, fetelor, e o glumă deșănțată, la agențiile imobiliare nu e deloc criză, ci totul e de o prosperitate dusă la marginea aroganței.
Un prieten umbla să închirieze ceva de la o agenție. Vorbește cu o agentă, rămâne să îi dea un telefon pe la o oră oarecare, mai exact 15. La oara respectivă însă, nu a putut, fiind într-o întâlnire foarte importantă, cu telefonul pe silent. Agenta sună de vreo 3 ori, prietenul vede după câteva minute și are loc conversația de mai jos.
Înțelegeți? Ăla era un potențial client, luat la șuturi de o agentă imobiliară, în rromânia, în 2013. Luat la șuturi pentru că a fost politicos, nu pentru altceva.
Ce criză, măi zăpăciților, că piața e în sus.
NOU
Norocul lui ca vroia doar sa inchirieze.
Daca era vorba de o cumparare, probabil ca mesajul ar fi fost – “Va rog sa cautati o alta agentie, la noi bunul simt conteaza, mitocanule care esti tu mitocan”
NOU
porc
NOU
aceasta nesimtire exista in toate serviciile din romania – “clientul nostru, stapanul nostru ” nu a functionat niciodata … si aici e vorba de mentalitati, deci nu se va schimba situatia 🙁
NOU
Am discutat si eu cu agenti din astia, credeam ca se dau rotunzi doar la fatuci, dar vad ca limitele nu exista. Mi s-a luat.
NOU
Am voie sa spun? Cred ca e vorba de Elisabeth House din Timisoara. Cea mai buna prietena a mea sta in orasul mai sus mentionat si a patit-o fix , dar fix la fel cu aceasta agentie. Scuze daca ma insel desi nu prea cred. Cam mare coincidenta
NOU
Am dat search dupa nr de tel si Elisabetin House din Timisoara mi-a aparut :))))
NOU
lolici;)))
NOU
Eu lucrez cu Century 21 sa imi vand garsoniera. Te jupoaie la comision dar sunt impecabili. Acume voi probabili va ganditi ca sunt idiot ca agentiile oricum trebuiesc fentate ca maxim x comision, hai sa va explic cum sta treaba:
Am mai lucrat cu 2 agentii inainte, sa le zicem de cartier, senzatie incredibil de proasta, eu eram boul care vindea, prima chestie chiar de agent spusa la o intalnire, cat mai las? Cat mia negociez? Apoi numai ciudat mi-au adus, apoi nu raspundeau ei la telefon si eu aveam intalniri stabilite si ei trebuiau sa vina la mine, si tot asa…
Apoi amsemnat cu Century, da te jupoiae, dar din venit numai la costum si domnul nu ma scot, si mi-au adus pana acuma doar persoane cu care am stat de vorba normal nu nebuni…
NOU
eu consider ca o agentie are rostul ei foarte clar. din pacate, in romania nu exista lege care sa oblige agentiile sa aiba simpla reprezentare, adica sa se ocupe doar de interesele tale. de aia oamenii incearca sa fenteze sistemul
NOU
sunt curios cati o sa sune la numarul din poza sa ceara un kil de bun simt
NOU
Există şi reversul medaliei. După ce porcul a cărui casă m-am dus s-o văd a organizat un fel de licitaţie, chemând cinci persoane în acelaşi timp pentru a vedea cine dă mai mult, treabă la care nu am pus botul pentru că nu merita, agenta noastră a stat cu noi până pe la 9 seara, când a dat vita aia răspunsul. Negativ fiind el, că na, ţăranul nu primise ce dorea, agenta a sunat o altă persoană care avea de închiriat exact în acelaşi bloc şi a convins-o să iasă din casă pentru că ea are clienţi. Ei bine, undeva la ora 10 seara aveam casă şi de atunci acolo stau. Este drept, înclin să cred că atitudinile de genul acesta sunt mai rare. Oricum, tipa mi-a spus că pentru a face o închiriere sau vânzare este dispusă să iasă la orice oră din casă, cam aşa praf este în zona de imobiliare.
NOU
Si de ce o suna maine si nu dupa importanta intalnire?
Pana la urma, cred ca i-as fi facut la fel.
NOU
dap, inca nu e criza corecta si completa, altfel mentalitatile astea mureau demult. de foame.
NOU
chestia aia cu “maine” e deranjanta. e ca si cum, o sa va sun eu candva…de acolo a pornit “scandalul”. e foarte clar, ce atata filfizonie…
NOU
obligatia ei e sa se muleze pe dorintele clientului. daca ala are rimp maine sau peste o luna, atunci are si ea timp. simplu.
NOU
bujie,
chiar daca ar fi asa, o agentie imobiliara raspunde altfel clientului.
nu-l pizduie daca nu mai poate sa-i vanda nimic.
gen, ah, nu te mai intereseaza oferta mea, ai gasit in alta parte ceva, esti un nesimtit, porcule….
NOU
Asa e. P-asta n-am inteles-o nici eu.
NOU
@Bujie, nu e deranjanta deloc, decat daca te-a cuprins paranoia. Atunci poate clientul. Scurt.
NOU
atat clientul cat si agenta au sarit calul in dulcele stil romanesc.
clientul: cand zice “te sun eu maine”, cam suna a bataie de pula. putea zice “te sun intr-o ora” sau “maine la ora H”, si mesajul era clar: sunt momentan ocupat, dar inca sunt interesat. (si apropo, pulex asta cu intalnirea, din moment ce stabilise ca aia sa-l sune la ora 15, de ce a acceptat intalnirea tot la ora 15? sau, de bun simt era sa dea un text si sa zica agentei ca nu mai poate raspunde la 15, hai sa re-programam. dar de ce? aia e doar o agenta nehalita, mai da-o si-n pula mea!)
agenta: lipsa de tact si profesionalism. si daca un client o injura de mama, ea nu trebuia sa-l jigneasca inapoi. punea frumusel nr de telefon/numele aluia pe un “blacklist” si ori nu-i mai raspundea la apeluri, ori ii spunea gen “regretam, dar s-a dat deja, iar momentan nu mai este nimic disponibil”, ori ii oferea cel mai absurd de scump apartament de inchiriat. sunt atatea moduri de a-ti lua revansa, si eventual a face si bani, incat e pacat sa lasi ocazia sa scape.
dar nimic nu e intamplator…
NOU
eu nu cred ca este reprezentativ pentru agentiile imobiliare.
la agentia aia lucreaza o fufa care asa stie ea sa lucreze cu clientii.
nici daca ar fi criza crizelor, persoana respectiva tot asa ar stii sa gestioneze o asemenea situatie. adica deloc.
NOU
Meh,nu stiu daca pe la voi e altfel dar la mine in zona agentii imobiliari, marea lor majoritate, sunt cei refuzati la angajarile de la firma de tapitzat scaune pt Dacia. Deci, despre ce vorbim aici prietene 🙂
NOU
Asta era si ideea postarii mele.
Fie ca nu am fost clar, fie ca trebuia sa-i desenez.
NOU
baxt,
am avut treaba cu foarte multi agenti imobiliari in Timisoara.
in absolut toate cazurile nu am avut parte de un asemenea tratament. si crede-ma, am raspuns si eu destul de des evaziv.
de gen, va sun eu maine sau va caut eu cand am nevoie…
eu tind sa cred ca sint cazuri rare si izolate.
NOU
asa cum voi va puteti alege agentiile cum vreti la fel de bine pot si eu sa imi aleg clientii cum vreau. e o chestiune de timp. dc eu decid ca un client imi iroseste timpul nu lucrez cu el. trec la urmatorul. simplu. si asta nu tine de criza ci tine de bussiness. acum ca e criza nu inseamna ca eu trebuie sa ma inclin in fata oricarui client.
criza te face sa iti imbunatatesti calitatea serviciului. dc serviciul tau nu este apreciat..asa cum spuneam si mai sus treci mai departe.
NOU
Nu e chiar asa. Persoana de la imobiliare poate si-a dat peste cap programul pentru ca stia ca se intalneste cu clientul curului. Poate a pierdut 2 potentiali clienti din cauza asta. Ma uit la taica-miu cum din prea mult bun simt pierde o gramada de timp cu clienti neseriosi si nehotarati si tace ca prostul in loc sa le spuna ca nu mai vrea sa colaboreze cu ei. Ma uit cum unul din trei clienti atat cumparatori/chiriasi cat si proprietarii de spatii vor sa sara din schema agentia lui dupa ce sunt pusi in contact. Ma uit cati il contacteaza saptamanal si il pun pe drumuri 2-3 zile pe benzina lui ca sa ii spuna dupa aia ca s-au razgandit sau pur si simplu nu mai raspund la telefoane. Timpul asta in care nu i se raspunde o zi la telefon el tot pierde vremea cautand ce isi doreste clientul, ca poate clientul a avut o problema si nu a putut raspunde. Sa fim seriosi, habar nu aveti cate cheltuieli si alergatura exista pe piata agentiilor imobiliare cand vrei sa multumesti orice client si te lovesti de indivizi ca cel de mai sus care nu a dat un amarat de mesaj cu o ora inainte cu “imi cer scuze dar a intervenit o problema personala foarte importanta si sunt nevoit sa aman discutiile/vizionarile de astazi pe o alta zi”. Potential client my ass. Am vazut cu ochii mei cum din cauza unor “potentiali clienti” se pierd clienti hotarati. Agentii aia de imobiliare pe care ii injurati in necunostinta de cauza alearga toata ziua cu clientii pentru ca in final din cauza atator clienti nesimtiti sa castige mai putin decat faci tu din blog.
NOU
aia e munca lui, de agent. sau munca lui trebuie sa fie gen hai sa va duc sa vedeti casa, O SINGURA CASA, CA AM CHELTUIELI, marcati banul, am luat comision?
NOU
Da asa ar fi logic. Dar cand sunt 1/3 clienti neseriosi toate calculele tale se duc pe apa sambetei si te pomenesti ca ai alergat toata luna doar ca sa acoperi cheltuieli din care jumatate sunt clientii neseriosi. Timp petrecut cu familia? Vise domne. Lasa ca mai bine muncesti degeaba luna de luna ca sa iti traga teapa niste necunoscuti. Agentia este un serviciu care intermediaza o afacere intre doi terti. Are dreptul de bun simt de a isi respinge clientii neseriosi asa cum orice companie o face fara sa fie aratata cu degetul. Imobiliarele totusi sunt un business real in care toate partile trebuie sa fie serioase si decise asupra afacerii, nu e ca la Mc unde esti platit prost ca sa te comporti slugarnic cu toti jegosii care isi bat joc de tine la casierie. Confundati un tip de job cu altele si de multe ori nu este cazul.
NOU
Eu chiar nu realizez cate cheltuieli implica munca de agent. Cam cate tone de motorina si cate mii de euro cheltuiti pe telefonul mobil? Lucrul cu omul e la fel de cand intr-o pestera intunecata o tipa a cerut unui tip blana leopardului ca sa stea : clientul e stapan si are mereu dreptate. Restul sunt doar detalii.
NOU
gresesti. eu am dreptul ca si client sa apelez la mai multe agentii, sa ma razgindesc si sa nu accept o oferta daca nu-mi place. mi se pare ciudat ca tatal tau plateste benzina din buzunar in loc sa ii fie platita de firma pentru ca face drumurile respective in interesul firmei dar poate asa e in Ro.
NOU
@remy: clientii pot fi 99,99% neseriosi si atunci de aceea exista niste formulare de incepere orice fel de tranzactie in care se stipuleaza ca orice abatere de la mersul acesteia costa de o parte sau de cealalta (depinde cine este cel neserios si iese din tranzactie). In cazul de mai sus e putin aiurea si de o parte si de cealalta. Pe de o parte nu stiu cat poate dura o intalnire ca sa amani chiar pana adoua zi ” va sun in 2 ore” era mai bine poate pe de alta parte nici raspunsul de la agenta nu este tocmai la locul unde trebuie. Azi refuzi un client in felul asta, maine altul si deja lumea te baga intr-o lista de nerecomandati.
@zicatorul: da, pot fii multi litri de benzina aruncati pe drumuri si nervi adunati fara sa inchei vreo tranzactie (fie ca vorbim de agentii imobiliari, de asigurari sau altceva). Se poate sa ai o luna si sa nu vinzi nimic sau sa vorbesti cu 100 de persoane despre asigurari si sa nu se materializeze cu nimic dar pana la urma nimeni nu-i de vina si ai de ales: ori schimbi tactica si incerci ceva nou ori te lasi de meserie si faci altceva in viata.
NOU
apai si clientii o inteleg pe asta cu ”clientul e stapan” mai rromaneste asa. stapan, da’ nu de sclavi sau iobagi.
NOU
da, fix asa a fost
NOU
@remy – Ai perfecta dreptate. Eu in locul ei ii dadeam a doua zi intalnire undeva pe la periferie si dupa aia nu mai raspundeam la telefon. Sau ii trimiteam un mesaj de genul “It’s payback time, sucker!”
Si cu mentalitatea asta numa’ bine te poti angaja undeva pe un post caldut de bugetar. Sau poti continua sa stai acasa pe banii parintilor.
NOU
@aiurea majoritatea agentiilor sunt mici si a plati agentia aceste cheltuieli este egal cu a plati din buzunar toti asociatii din ea. Pentru cei care nu stiu si au impresia ca agentiile sunt niste companii uriase cu un buget urias, va anunt ca de fapt in majoritatea cazurilor sunt firme micute, cu o secretara, cam 2 asociati si unul sau doi angajati cu rol de libero. Adica este trimis sa se ocupe de clienti atunci cand unul din cei doi asociati are treaba cu alti clienti. Agentia in sine este formata de fapt din asociatii care alearga cot la cot cu angajatii. Logic ca se plateste benzina din buzunar cand nu ai in spate capital de la investitori. Ce faci iti duci clientul cu autobuzul sa pierzi cateva ore pe drumuri si sa ii amani pe ceilalti clienti pe o alta zi? Il duci cu masina ta ca sa termini mai repede. Da ai mare dreptate, clientul poate apela la cate agentii doreste si este indicat sa faca asta. Clientul poate preciza sau nu daca mai lucreaza si cu alte agentii. Asta este doar treaba lui. Dar cand pui oamenii pe drumuri ca sa iti intermedieze tie o afacere, anunta-i pe prosti ca nu mai ai nevoie de serviciile lor, nu sa ii lasi sa se zbata pentru tine ca tu mai apoi sa le zici “pai stiti am semnat deja contract acum 3 zile cu altii”. Nu e mai uman sa le raspunzi la telefon si le spui “s-a rezolvat domne va multumesc de ajutor dar am gasit ce imi trebuia”. Nu te injura nimeni daca esti corect si anunti ca ai rezolvat de capul tau toata povestea.
@mihaela cand tu alergi de la prima ora pana seara la 22:00-23:00 nu iti mai arde sa il dai pe client in judecata pentru nerespectari contractuale. Pierzi timp si bani pentru ce? Pentru partea pe care si-o ia agentia la o chirie de 250 euro? Stii cat primeste agentia dintr-o astfel de inchiriere? 250 de euro! Iar pentru aia 250 de euro poate alerga agentul si 2 saptamani cu clientul pana gaseste ii gaseste ceva ce e pe placul lui. Ce spuneam eu mai sus nu exista in nici un contract imobiliar din Romania si legea nu il va pedepsi niciodata pe client ca te-a luat de prost si te-a pus sa alergi pentru el dupa care nu l-ai anuntat ca nu mai ai nevoie de serviciile firmei.
Voi considerati ca doar cel care cumpara este client dar uitati ca si cel care vinde sau inchiriaza este si el clientul agentiei. Sunt foarte multi oameni care inchiriaza apartamente in Dristor iar ei vin la prezentare din Drumul Taberei. Multi dintre ei nu au cum sa stea toata ziua sa prezinte spatiul dar vin la cererea agentiei, ca na, e in interesul lor sa isi inchirieze sau sa isi vand spatiul. Stiti cat de aiurea e sa il suni pe om si sa il chemi la locatie pentru ca vii cu cumparatorul sau cu potentialul chirias, dupa care il anunti ca a batut drumul degeaba? Dupa care a doua zi iar il suni pe proprietar si ii spui ca vii cu alt client si iar bate omul drumul degeaba pentru ca si clientul respectiv a avut altele pe cap dar a uitat sa te anunte? Nici nu iti mai raspunde la telefoane persoana respectiva daca o tot freci la icre cu drumurile din cauza unor vite nesimtite. Chiar nu are nimeni idee ce inseamna intermediar si cate tipuri de clienti sunt in afacerile imobiliare? E o afacere in care agentia este intermediar si are 2 tipuri de clienti: cei care vor sa dea spatii si cei care vor sa inchirieze spatii. Pentru ca ai o afacere bazata pe bun simt si respect fata de clienti trebuie sa ai grija ca toti clientii tai sa fie multumiti. Daca vezi ca proprietarul este o persoana in regula de ce sa il faci sa cada de prost si sa il pui pe drumuri din cauza celuilalt client care este un imbecil? Rolul tau ca agent imobiliar e sa ai grija ca ambele parti sa cada de comun acord si tranzactia sa fie efectuata fara probleme. Iar nesimtirea si neseriozitatea este o mare problema.
Nu pot sa cred ca trebuie sa explic ceva atat de simplu tocmai in mediul online unde se lucreaza si cu agentii intermediare in advertising si situatiile sunt identice. Chiar ma pune pe ganduri faptul ca oamenii care se lovesc des de asemenea probleme nu observa ca situatiile sunt identice.
Situatie ipotetica: Arhi cum ar fi daca eu un strain ti-as zice ca vreau o reclama la Bobby Voicu pe blog si daca ma ajuti iti iei si tu o suma frumusica drept multumire pentru ajutor. Stabilim o zi si o ora la care sa discutam toti trei. Tu il chemi pe Bobby la tine la biroul din Dristor, el vine din Militari, iar eu nu iti mai raspund la telefon si iti dau dupa un timp un sms cu “am ceva treaba te sun eu maine”. E urata situatia pentru tine ca intermediar sau nu? Bobby ar mai lucra cu tine ca si intermediar daca ii faci asta de vreo 2-3 ori intr-un interval scurt de timp? Tu ai mai lucra cu mine si ai mai intermedia o afacere in care sunt implicat? Esti un tip logic si chiar sunt curios ce raspuns imi vei da.
NOU
arhi dc eu iti arat o saingura casa si tu cumperi inseamna ca eu sunt cel mai bun agent din lume. pana sa iti selectez eu casa care iti trebuie eu am in spate o gramada de munca. dc tu cumperi prima casa vazuta inseamna ca eu sunt cel mai bun agent din lume si tu cel mai fericit client. atunci comisionul meu este 100% meritat !
NOU
Intalnirea dura pana maine? Seems legit.
NOU
daca era 3 si tinea pana la 5? poate nu avea chef sa mai vada nimic la 5…where’s the problem?
NOU
raspunsul agentei e de kkt. dar nici clientul nu-i mai presus.
“fa am o intalniere la 3. te sun eu sa reprogramam intalnirea”
NOU
La fel as putea spune si avand in vedere ca eu m-am rugat pur si simplu de o agentie sa ii dau bani pe comisioane:
Am trimis mail. Nimic. Am sunat o data, nimic. Am sunat pe mobil la agentul ce se ocupa de spatiul ce ma interesa. Nu imi raspunde. Mai sun o data a doua zi dimineata. Nimic. Sun pe fix la agentie, imi spune ca va anunta agentul respectiv si ma va suna. Asta era vineri la pranz. Nimic din partea agentului pana luni la pranz cand am sunnat direct la patron si i-am spus situatia. Si-a cerut scuze si mi-a promis ca va rezolva situatia. Intr-adevar, agentul respectiv m-a sunat in 2 minute, i-am spus ce vreau, mi-a spus ca proprietarul nu mai vrea sa inchirieze spatiul asa ca l-am rugat sa-mi propuna orice altceva asemanator in orice zona a orasului. Mi-a promis ca se va uita ce mai au si ma va suna inapoi. Asta a foat acum 2 luni si nu am mai auzit nimic de la el.
Agentia? Taboo Sibiu.
NOU
@offtopic – tocmai am primit urmatorul filmulet cu maidanezii din sectorul 6: youtu.be/x5OuynfTM44
NOU
Ce sa zic, deosebit! Fac si eu un filmulet cu urletele tiganilor de la mine de la bloc, urlete ce tin toata noaptea. Mare branza.
NOU
Numai prieteni cu ´´atitudine´´ ai 😉 ….
NOU
Daca e vorba doar de o discutie care trebuia sa aiba loc la 15.00 si omul nu a putut raspunde atunci reactia e clar exagerata. Daca insa trebuia sa aiba loc o vizita la ora aia si omul a uitat sau nu a mai putut veni atunci ii dau dreptate agentei.
NOU
Nu, nu este criza, in agentiile imobiliare se moare de foame . Problema vine din solutia inteligenta gasita de managerii acestor agentii : nu avem bani pt angajati ? Angajam carne de tun, pizdulici care au terminat liceul sau studente, care n au nicio intalnire de business in picioare, care nu au o cultura a afacerilor, a dezvoltarii unor relatii, parteneriate si care actioneaza ca in fata blocului in incercarea de a da dovada de “profesionalism” . Spunea cineva acum cateva sute de posturi : “supradoza de pizdism”
NOU
Perfect de acord cu ideea -clientul nostru, stapanul nostru- si acesta trebuie multumit. Perfect de acord ca daca te suna un potential client la 9 seara, ii raspunzi si discuti ( dar daca ma suni la 23-30 sa imi comunici ca trebuie rezolvata o chestiune care oricum nu se poate rezolva la ora aceea, ci maine dimineata, inseamna ca esti nesimtit, lucru pe care nu m-am sfiit sa-l subliniez ). Incontestabil ca iti faci programul dupa el, sau daca nu poti si nu poti cand poate el, gasiti un acord, normal ca se poate intampla sa fi intervenit ceva important si el sa nu mai poata onora intalnirea. Dar la mine cel putin exista o limita pe care, daca un client sau potential client o intrece, eu refuz sa mai lucrez cu el, fara jigniri sau ton ridicat, il invit sa lucreze cu altcineva. Pentru ca stiu cu exactitate cat sunt de dedicata sa il servesc exemplar si e dreptul meu sa nu tolerez sa isi bata cineva joc de munca mea. Dar daca faci vanzari, trebuie sa iti asumi.
NOU
Sorana, cu tot respectul, nu stiu cat de mult ai lucrat tu in vanzari B2C, B2B, ce ai vandut , dar nici nu contest ca ai avea experienta. Iti spune un fost agent de vanzari care a vandut de la cartuse de imprimanta, conexiuni la internet, detergenti profesionali, servicii de call center, consultanta si traininguri si etc. Un client care te suna, la 12 noaptea la 1 noaptea, este un client la care ajungi scutind vreo cateva ore bune de cold calling , secretare, mailuri, follow up…. eu m-as ruga sa ma sune toti numai noaptea.
NOU
Ora mi se pare deplasata, cu exceptia cazului in care este ceva care nu se poate rezolva DECAT la ora aceea, de genul adresa unui spital cu care are contract asiguratorul la care el este client, sau un numar de la tractari auto sau ceva care necesita rezolvare IMEDIATA. Ca nu suntem prieteni sau rude,sa ma suni cand ai chef, dar daca pot sa te ajut atunci, pe loc, o fac fara nicun regret sau frustrare.
NOU
Individual luat cazul, nu e vorba de o intalnire programata. Deci agenta nu a pierdut benzina, bani sau alti potentiali clienti din cauza ca potentialul client nu a sunat fiind la o intalnire. La mesajul potentialului client in nici un caz nu as mai fi raspuns. Daca a zis maine, maine ramane munca de baza ramane totusi clientii cu care am intalniri programate, ceva palpabil. Dupa raspunsul dat in mesaj cred ca agenta isi structureaza ziua de lucru in functie de clientii care o suna si nu in functie de cei cu care se intalneste. Naspa.
NOU
De fapt cei de la agentie, care vroiau sa ii faca un serviciu pe banii lui, i-au atras atentia ca e bine sa ai bun simt…
E o problema generala in Romania, peste tot dai de oameni sictiriti, care se plang zilnic cat de mic e salarul, cat de rele sunt conditiile de munca… iar cand ii intrebi dc nu-si dau demisia, se blocheaza, iar pentru toate astea e de vina Basescu, neaparat!
PS> du-te intr-un magazin “pentru fitosi” sa-ti cumperi ceva, automat cum ai intrat daca nu esti in standardele lor… deja te catalogheaza, vb cu tine in scarba … mentalitate de 2 lei.
Atat timp cat esti platit de firma x faci tot posibilul a firma x sa aibe un profit de pe urma ta, asa un minim 20%… altfel inevitabil ai sa iti cauti altceva de lucru.
NOU
mor pe chestia asta cu etichetarea cand intrii in magazine.
Daca intru intr-o reprezentanta de haine/incaltaminte si am incaltaminte no-name in picioare sau sunt imbracat pentru o plimbare nici nu se oboseste sa te bage in seama. dupa 1 saptamana cand intrii cu ceva de firma imediat se transforma in lipitori.
mie mi s-a facut scarba sa intru in reprezentantele astea mari. mai bine cumpar online si gata
NOU
E adevarat ca oameni, care la prima vedere, nu par a fi piata tinta pentru produsele tale, sunt potentiali cumparatori valorosi. Dar faza este ca e si plin de carcotasi care nu au bani sa cumpere produsele respective si intra numai ca sa iti explice tie, cel care le vinde, cat sunt de scumpe si sa se minuneze de ele. Cred ca pentru vanzatorul lor, este frustrant, mai ales daca el insusi este convins de calitatea si utilitatea produselor respective.
NOU
Din partea mea sa fie aroganti, dar sa presteze. Intr-o vreme ma batea capul sa-mi cumpar teren construibil; am fost pe la mai multe agentii si le-am cerut sa-mi garanteze in scris ca terenul e construibil; toti au refuzat revoltati ca aia eu trebuie sa verific la primarie si cadastru, desi le-am oferit comision mare, ca doar de aceea apelez la ei, ca daca as fi eu sigur care sunt actele necesare si sa stiu le interpretez, n-as avea nevoie de ei.
NOU
… se creea un precedent si pe viitor saracii trebuiau sa munceasca pentru a castiga banii. Criza aceasta regleaza multe nereguli ale sistemului econimic, se cerne destul de bine piata in toate domeniile. PS> Ramane sa pice coruptia in cap… si poate exista o sansa pentru a redresa ceva in tara(foarte putin probabil)
NOU
Asta nu-i nimic fata de ce a patit un amic de-al meu in urma cu doar cateva zile. Amicul meu vrea sa-si cumpere un apartament cu 3 camere in Tulcea si a mers la toate agentiile imobiliare din oras, cum era si normal.
Intr-o agentie il intampina un nene cu mustata, cu burta si putin prea mult bronz pe fata si prea mult aur pe degete. Amicul meu ii spune ce doreste si-l intreaba daca are vreun apartament sa-i arate. Agentul ii spune ca e posibil sa aibe, dar sa-i lase numarul de telefon, amicul refuza si ii spune ca daca are ar fi interesat sa le vada chiar atunci sau macar sa-i spuna ce si cum. Agentul insista cu nr de telefon si incepe sa tipe la amicul meu ca sa-i lase nr de telefon ca nu e un secret de stat: “hai ma, lasa-mi nurmarul de telefon si te sun eu cand am ceva”…. sfaritul e cu tipete si cu un “du-te-n plm” pentru ca amicul meu nu a vrut sa-i lase numarul de telefon daca nu i se spunea clar daca are in acel moment un apartament care sa-l intereseze.
Deci, eu cred ca nu e nici o criza daca unii isi permit lucruri de genul asta.
NOU
Este in totalitatea vina agentiei. Ea saraca, agenta, nu e asa de acuzat. E la fel ca atunci cand rapesti din azil un sexagenar chior, surd, senil si ii dai pe mana un monopost de Formula 1. Multe angajari se fac folosind sistemul erector. Interviul este scurt si la obiect : ” Unde te vezi peste 5 ani ? ” si ” Adaugam scurta la salariu , sau la prima de Paste ? ” Genul asta de femei, caprioare buzate si bucalate, nu are treaba cu relationarea prin telefon. Daca ar fi agentia mea, as angaja exclusiv femei grasute si scundace. Alea inalte, slabe, cu craci lungi, au vocea sictirita. Atitudinea la fel. Sunt arogante. Mintea lor pipernicita este capabila doar de asta:
” Ha..ce zicea asta ca vrea? Inchiriat garsoniere..da, da, cum sa nu? Crezi ca m-am nascut ieri, taranete? De fapt vrei sa ma scoti la o shaorma de sarantoc si sa ma futi. La fel cum vor toti papagalii. Mars, fraiere, nu sunt de nasul tau, da? ”
Femeia grasuta si scundaca gandeste altfel. Este mult mai joviala, mai sociabila. Grasutele au cele mai frumoase voci la telefon. Cand iti raspunde o caprioara lungana si stafidita, ai impresia ca ai sunat pe lumea cealalta. Dar sa fie grasuta, nu grasa! Genul de grasuta simpatica, nici sexy, dar nici sperietoare de barbati. Alea foarte grase si urate dau in alta extrema. Sunt pline de ura si de frustrare. Ar manca barbatii la protap, de-ale dracu ce-au ajuns. E la fel ca la porcul de Craciun. Pana in 80 de kile are carnea gelatinoasa, dupa 100 deja se umple de grasime.
NOU
Agentiile astea sunt ca “Dumnezeu”, nu poti sa crezi ca exista asa ceva ! In cazul lor, e greu de inteles cum de exista oameni atat de tampiti, desi faptul ca sunt romani probabil ar fii cea mai plauzibila explicatie… Si, ca orice lucru made in romania, este imposibil sa mearga bine ! Daca toti ciobanii si-au tras agentii, la ce sa ne asteptam, la inteligenta, seriozitate ?!
NOU
Intr-un domeniu atit de putin reglementat era normal sa se concentreze atitea cozi de topor.
Ca pierde agentul timp si bani? E problema lui. Daca este inteligent, lucru rar intilnit avind in vedere conditiile de angajare, este capabil sa filtreze clientii seriosi de cei neseriosi.
NOU
Nu inteleg in veci 2 lucruri:
NOU
1. Pe cine reprezinta agentia: pe vanzator sau cumparator?
2. Daca ii reprezinta pe ambii (se cam duce echidistanta avand in vedere calitatea celor de la agentii) cum se poate ca acesti indivizi sa castige 6% din valoarea unui imobil cand in mare majoritate a cazurilor nu stiu lucruri elementare: an constructie, material constructie, suprafata!?!, etc…
NOU
cat timp dubla reprezentare nu va fi interzisa…
NOU
Pai daca ramasese sa o sune in jur de pra 15 nu-i bai ca intarziase 20 de minute, doar ca mai naspa e cand ii spui cuiva ca vorbiti in jur de 15, si la 15 si 20 ii zici ca vorbesti maine cu respectivul dupa ce ala te-a sunat de 3 ori si nu ai raspuns.
NOU
Si inca una ca tot e vorba de clienti si chiar eu lucraz in comert si stiu cum e cu clientul…Intr-o zi la Hornbach negasind un intrerupator care era expus la raft il intreb pe un baiat de acolo daca ma poate ajuta. Tipul imi raspunde in 2 peri, ii mai zic si eu una, mai vine si el cu o completare, dupa care il intreb:”Cum era aia dom’le cu clientul nostru e stapanul nostru?”, la care tipul imi spune: “La noi in firma, clientul nostru este partenerul nostru, nu stapan ca nu suntem sclavi”. Mai zi ceva!…avea dreptate.
NOU
In Belgia agentii imobiliari fac scoala de specialitate, apoi dau examen de admitere intr-un fel de organizatie profesionala gen baroul avocatilor din Romania si sint o categorie profesionala respectata. Nu conteaza la ce agentie lucreaza, el se recomanda cu numarul profesional. Zboara din bransa la prima magarie.
Reversul (pt client): La inchiriere/cautare de cumparat (ceea ce cunosc din experienta personala) purica clientul ca la militie. Sa vezi declaratii, interviu etc. Unde lucrezi, hirtie cu venitul pe ultimele 3 luni, componenta familiei, ai animale de companie etc etc. Asta in doua, trei intilniri. Tot ce se poate sa iti spuna la urma “Inteleg ca acesta este apartametul pe care il doriti dar nu este pentru dvs. Va recomand…” Il intrebi cu chef de scandal cum adica si iti explica omul, pentru nervii romanesti: Fie proprietarul nu inchiriaza la persoane cu animale, fie la familii cu copii etc.
Pare nasol, dar nu e. Contractele sint 3-6-9 ani (prelungire automata), cine iese din contract plateste celuilalt 3-2-1 luni chirie despagubire, garantie 2 luni de chirie. Contractul se face intre chirias si propietar, agentul semneaza si el, daca se face cu agent. Daca nu, si propietarul nu anunta chiria la primarie, potrivit legii in 2 luni, tu chirias nu mai ai nici o obligatie fata de el. Plus ca din noe pina in martie, indiferent de motiv, nu te poate scoate din casa. Nu platesti chiria, ai darimat/distrus/dat foc la casa, ai adus 24 de romani in 2 camere etc, tu acolo ramii, de aceea si interogatoriul la inchiriere, caci agentul raspunde fata de propietar.
Dar raspunde si fata de chirias, o pateste urit daca nu ii protejeaza interesele, adica a cheltuit timp si bani multi si pleaca din meseria de agent imobiliar.
In prima mea chirie, in 4 ani si jumatate, nu l-am vazut niciodata pe propietar.
NOU
1. Clar nu se vorbește așa cu un potențial client. Aș da-o afară pe tanti în secunda doi de la mine din firmă.
2. Clientul a greșit răspunsul și sunt două variante: ori e un coclit încrezut nepoliticos cu aere de zeu care se pișă pe sclavii de agenți, ori chiar era stresat omul maxim în acel moment de ceva neprevăzut.
3. Aia e o vacă, iar clientul pulii mele să ne mai sugă pula și el cîteodată că uneori chiar îmi vine să-i dau dreptate vacii.
THE END
NOU
word