Zilele astea se desfășoară negocieri pe o nouă lege a taximetriei, între COTAR, cotar-lele care reprezintă taximetriștii români și guvern. În fine, nimic spectaculos, încă o lege care nu va sancționa refuzatul curselor fără motiv, ridicarea prețului că așa vrea mușchiu meu și altele.

Faza e alta. COTAR a anunțat că ei nu doresc ca UBER să aibă loc la masa negocierilor, pentru că UBER nu face servicii de taximetrie.

Mno, cât de prost să fii? Serios, cât? După ce plângi de câțiva ani că UBER face taximetrie ascunsă și că practică concurența neloială, acum vii și spui tu, PUBLIC, cu subiect și predicat, că UBER nu face taximetrie?

Proști ar fi cei de la UBER să nu speculeze mediatic această gafă uriașă.

Între timp, taximetriștii și metehnele lor se mută acolo unde e mai ușor și nu există reglementare, pe UBER. Ce faci la faza asta, cui îl reclami? Îi dai rating mic? Ce glumă bună, la ratingul tău de 1 își face 5 curse de 5 și tocmai ți l-a șters.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

34 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Pina la urma treaba asta cu uber este sau nu legala,as vrea sa ma apuc,de uber ala.

    • #2

      cum boss? tu comentator pe cetin te bagi la 2-3000 de lei peste aia 5000 de EUR pe care ii iei? sau nu comentezi de mult?

  2. #3

    Pai eu stiam ca UBER nu este o companie de taxi, ei doar ofera o platforma, etc. Cum sa spui despre ei ca fac taxi cand ei nu fac asa ceva? In secunda in care UBER ar afirma ca fac taxi ar trebui sa se supuna regulilor ca restul firmelor si ar disparea tot imperiul in mai putin de 6 luni.

    • #5

      laughed in RL :)))

    • #6

      @zarax – clar imi scapa punctul, pe ce baza sa inviti uber sa discute despre o lege a taximetriei daca ei nu fac taxi? Cotar nu face decat sa se conformeze realitatii, pana acum nu exista nici un act sau sentinta judecatoreasca unde sa se mentioneze ca UBER face taxi iar realitate se bazeaza pe acte.
      Radem, glumim, insa la final conteaza doar actele. De aia toata lumea spune azi FCSB si nu Steaua, chiar daca noi stim ca e aceeasi echipa, insa daca in hartie scrie ca e FCSB fix asa spunem si noi. La fel cum patronul FCSB nu este Gigi Becali ci o suita de rude in frunte cu Vasile Geambazi. Diferenta e ca la o bere toti spun ca Becali e patronul, insa cand ANAF il cauta pe patron il cauta pe Vasile Geambazi.
      Stiu ca noi nu impiedicam in realitati, doar ziceam si eu.

    • #7

      Ok, o sa imi para rau mai tarziu, dar hai sa iti explic: Inviti pe UBER pentru ca tu consideri ca ei FAC taxi (ceea ce chiar fac si nu recunosc) si ar trebui reglementati la fel ca si tine, cu aparat omologat de masura, ITP mai des, RCA mai scump, alte taxe si impozite, etc. etc. etc. pentru a intra in legalitate si a iesi din zona gri/neagra. Faptul ca nu exista sentinta judecatoreasca valoreaza fix nimic avand in vedere justitia romaneasca (s-a mai scris chiar pe aici, cum sta treaba cu pilele UBER). Bunul simt iti spun ca ei fac taximetrie. Sau mai bine spus, platforma lor ofera servicii asemanatoare unei centrale de taximetrie clasice, telefonice. Uber nu face taximetrie pentru ca nu plateste niste soferi sa transporte oameni din A in B, contra cost.. aaa… UPS!

    • #8

      @Zarax – logica mea e slaba azi. Tu esti COBAR, inviti UBER la discutii pentru o lege care se aplica COBAR insa nu se aplica UBER.
      Bunul simt e una si legea e alta, iar daca judecatorul iti spune ca UBER nu face taxi, desi face acelasi lucru cu un taximetrist atunci legea taximetristilor nu se aplica UBER.

  3. #9

    Practic meseria asta de 10 ani..in Bucuresti..mi asum injuraturile:))..as vrea sa realizati ca tot ce se intampla in taximetrie e un haos bine controlat de niste nene care si iau f multi bani in fiecare zi..stiu ca ne blamati si ne umpleti frigiderul cu ardoare dar starea asta de lucruri n o sa se schimbe decat cu niste legi clare, stricte si precise..dar autoritatile pur si simplu nu vor…

    • #10

      Nu stiu de conducerea din umbra a taximetriei, nu ma intereseaza, la volanul masinii care pute si troncane si are centurile sub huse si incalca cam toate regulile de circulatie si de bun simt esti tu si colegii tai. Daca vrei simpatie doar intre voi taximetristii se rezolva, aici nu vei gasi.

    • #11

      Bai ciuperca gestana ce legatura au niste nene care isi iau multi bani cu faptul ca ABSOLUT TOTI taximetristii sunt jigodii care caute sa te fure la feicare cursa.Despre ce vorbim aici?

    • #12

      #elwgant #cevafin

    • #13

      Eu sunt dispus sa fac un pariu cu oricine de aici ca daca 2 japonezi se urca in taxi din gara de nord vor fi tepuiti 10/10 de fiecare data.Ba dar de fiecare data, fie la rest, fie ii vor plimba mai mult, fie in loc de 200 lei le vor cere 200 euro and so on.Aratati-mi o meserie/activitate sau orice alceva in care sa fii tepuit de absolut fiecare data.Probabil ca sunt dar si daca mergi la medici 1 din 10 tot iti spune ce ai si la coada la ANAF daca mergi zi de zi timp de 10 zile tot vei reusi sa paltesti taxele, decodorul de la digi iti vine dupa 6 luni de la semnare contractului.

    • #14

      Da’ dacă vă spălați interior exterior dimpreună cu mașina vă bate nenea, sau ce? Oricum, fin nick-name: Ahile, călcâi, arome taxi, bun de tot.

    • #15

      Nenea Radu si nenea Robert, citind oare comentariile voastre pot oare trage concluzia (îndreptățită zic eu) ca toti românii sunt prosti? Nicidecum. Ar fi o generalizare absurda pe care nu as putea sa o sustin logic. Fiind insa specific, pot afirma cu deosebita stima, respect si consideratiune, ca voi sunteți nu doar prosti, ci si lipsiti de substanță, seci de-a dreptul. Dar na, lumea e plina de semidocți ca voi.

    • #16

      S-a mai folosit “ciupercă gestantă”. N-ar strica un minim efort de împrospătare a repertoriului.
      #protozorsmintit #王八蛋

    • #17

      Nu îmi plac taximetriștii romani, dar tipul are dreptate. E mafie organizata în taximetrie. Și când lucrezi in mediu în care aia de sus te fura, furi și tu pe cine poti.
      Taximetriști au aceiași vina ca cei din primarii, sunt slugărnici cu aia de sus și nu se revolta dar sunt și ei tinuți în frica, ești băiat simplu vrei sa fi taximetrist , ori te adaptezi ori ti-o iei dacă faci valuri.

  4. #18

    🙂 și cu taxiul ce faci? Îi dai rating mic? Ah, stai, nu există așa ceva. Deci, acum strategia este că sunt toți la fel dacă nu a mers aia cu ilegalul? Nice, poate merge, cine știe, deși și în abordarea din politică s-a cam fumat.

    • #19

      la taxi suni, boss, dai indicativul si numarul si ala e sanctionat.

    • #20

      @Arhi Nu stiu de cate ori ai sunat tu si ai facut plangeri la taxi dar iti zic ca eu am vreo 3 la activ si desi la fiecare dintre ele mi s-a spus ca ma vor suna si imi vor spune cum a fost sanctionat colegul, la nici una dintre ele nu m-a sunat nimeni si ma indoiesc ca a fost cineva mustrat in vreun fel. Ba la o alta sesizare mi s-a spus clar nu avem ce sa-i facem, e colaborator. Cam atunci mi s-a luat de sesizari la ei. Penultima sesizare la speedtaxi m-am plans de un nene care mi-a dat cu pumnul in geam dupa ce “nu l-am lasat” de pe interzis (poveste lunga cu politia, greu de dovedit) ideea e ca nu i s-a intamplat nimic nici astuia de la ei de la firma. Macar la Uber ma incalzeste ca trebuie sa se prefaca de cateva ori ca e cu bun simt si asta o sa ii fie greu, macar asa are de tras sa isi repare imaginea.

    • #21

      Asta cu sunatul la dispecerat si facut plangere e o gluma buna.

  5. #22

    Si ai merge cu un Uber cu rating 4.3 ? Eu unul, nu. Ar primi reject din prima.

    • #23

      da, uita-te la ratingul tipului. ratingul unui om valoreaza fix pix. eu nu merg cu uber, nu sustin hotia.

    • #24

      Insa sustinem cu totii hotia statala prin banii pe care ii bagam in curul statului.

  6. Cred ca @Ahile a pus punctul pe i. Taximetria e condusa de oameni de sus. Problema este ca asta ii face pe taximetristi sa se poate ca niste atotputernici (ca sa nu vorbim urat) iar chestia asta tine de om. Poate daca s-ar impune niste reguli mai stricte cand s-ar da atestatele … ar fi totul mai sigur si mai civilizat. Chiar daca taximetria ar fi in continuare de cei de sus. Pana atunci ….. concurenta e sanatoasa pentru clienti. si financiar si social.

    • #26

      Du-te tare, cu taxiul lui Ahile. Cata vreme toti ”stiu” dar nimeni nu spune cu nume si prenume atotputernicii aia care conduc, e fix mix. In plus, imensa majoritate a taximetristilor sunt niste cetateni cu educatie precara, atat culturala cat si comportamentala. Deci…

  7. #27

    Salutari. Nu ati citit toata povestea, luati aici si fiti informati corect:
    “Furnizorul de servicii online Uber a anunţat miercuri că a depus un amendament la proiectul de Ordonanţă de Urgenţă prin care se intenţionează modificarea legii ce reglementează activitatea de taximetrie, în linie cu angajamentul luat recent de reprezentanţii Guvernului, care au agreat că Uber este un serviciu diferit şi că are nevoie de un cadru de reglementare distinct.

    Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a cerut miercuri Guvernului să modifice legea aşa cum se va stabili în urma negocierilor. În plus, COTAR consideră că Uber nu are niciun motiv să ceară amânarea sau o modificare a unei legi care reglementează transporturile şi taximetria, pentru că ”firma Uber nu face transport sau taximetrie, deci nu poate fi reprezentativă la masa negocierilor, într-un domeniu în care nu-şi desfăşoară activitatea”.”

    Deci Uber vrea sa modifice legea transport/taximetriei, fara a fi insa firma de transport/taximetrie. Miscarea celor de la COTAR e corecta in aceste conditii, vezi in acest sens si declaratia “Avocatului General al Curții Europene de Justiție, Maciej Szpunar.”.
    Spor

    • #28

      deci tu practic citezi declaratia cotar, identica cu ceea ce am scris eu, dar nu am dreptate? esti pe bune?

    • #29

      Serios, oamenii chiar nu mai vad substratul unei probleme. Exemplul de mai sus este foarte concludent in acest sens.

      Ciprian, ce ne spui tu acolo este fatada problemei. Noi discutam de ce e in spate: “Uber face taximetrie. Sa se supuna legilor!!!!” vs “Uber nu face taximetrie. Ce sa caute la masa discutiilor impreuna cu noi?”

    • #30

      Nu va inteleg …

      1. “Mno, cât de prost să fii? Serios, cât? După ce plângi de câțiva ani că UBER face taximetrie ascunsă și că practică concurența neloială, acum vii și spui tu, PUBLIC, cu subiect și predicat, că UBER nu face taximetrie?”

      Cei de la COTAR (pe care nu-i suspectez de prea multa inteligenta) au facut un lucru bun in cazul asta, si au contestat participarea UBER la discutiile legate de reglementarea activitatii firmelor de taxi/transport pe motiv ca “UBER nu sunt definiti firma de traxi/transport”.
      Daca vor sa participe, sa se defineasca legal/formal in acest sens, si apoi nimeni nu le poate interzice nimic.
      Deci sa respectam legea, daca tot exista decizia tribunalului ala din Cluj care zice ca “activităţile desfăşurate de pârâte constând în punerea în legătură a unor persoane cu alte persoane pentru satisfacerea unor nevoi economice reciproce privind deplasarea de la A la B nu echivalează cu activităţi de transport sau activităţi de transport public.”
      Vrem sa respectam legea sau nu?

      2. E clar ca activitatea UBER nu e reglementata in vreun fel. Dar activitatea firmelor care fac parte din COTAR este! De ce participa UBER la discutia unor legi care n-o privesc? Si mai important, de ce legiuitorul le da voie celor de la UBER sa depuna un amendament la o lege/ordonanta de urgenta ce nu-i priveste???

      3. UBER face taximetrie, asta e clar. Insa chichitele legislative le dau voie sa se sustraga de la respectarea conditiilor impuse firmelor de taxi din Bucuresti/Romania. Vedeti destul de clar ca toata actiunea de la Cluj nu s-a lasat cu nici macar o amenda, sau vreo mustrare in vreun fel. Deci ce-ai vrea sa faca COTAR (sau altii)? Sa spuna : “Veniti domnilor de la UBER, si impuneti-ne noua legi pentru reglementarea activitatilor noastre, ca sa va puteti face voi de cap in continuare…”? Asa? Cum ar fi trebui sa procedeze (in opinia voastra)?

    • #31

      e ok, putem sa ne oprim.

      COTAR: firma Uber nu are niciun motiv să ceară amânarea sau orice fel de modificare a unei legi care reglementează transporturile şi taximetria, pentru că firma Uber nu face transport sau taximetrie, deci nu poate fi reprezentativă la masa negocierilor, într-un domeniu în care nu-şi desfăşoară activitatea. (…) Firma Uber este o platformă informatică, are cu totul alt obiect de activitate, deci nu are ce să caute în această discuţie referitoare la problemele transportatorilor

      know your facts. tks. succes in viata, aici se opreste discutia noastra

  8. #32

    Si eu zic la fel, Uber nu face taximetrie. Uber face doar combinatia intre client si prestator. E ca un “peste”, care aduce clienti la fetite si isi ia procent. Pestele nu face prostitutie, face proxenetism. Asa ca nu prea ar fi OK sa se bage in discutia sindicatului prostituatelor cu primaria… Fiecare cu a lui..

    • #33

      Din cate inteleg eu (poate ma insel), combinatia asta dintre client si prestator se numeste activitate de dispecerat, care e reglementata tot de legea taximetriei. Daca se legalizeaza prostitutia, nu se mai pedepseste nici proxenetismul, deci au si ei un interes, nu?

  9. #34

    www.theregister.co.uk/2017/05/11/ecj_advice_uber_is_taxi_firm/

    Uber is really a transport company, not an internet company, in official advice given to the European Court of Justice

    Oameni buni, sa spui ca Uber nu face taximetrie este o prostie. Uber functioneaza fix ca un dispecerat.
    Uber zice ca face rideshareing, dar rideshareing-ul inseamna altceva. De ex. eu lucrez la Bucuresti si fac naveta zilnic de la Ploiesti cu masina. Pun anunt ca am 3 locuri libere in masina si gasesc alti oameni cu care sa fac ridesharing/carpooling. Practic iau oameni pe traseul prestabilit de mine.
    Prin simplul fapt ca pot comanda o masina unde vreau eu, la ce ora vreau eu, asta inseamna taximetrie.

    Ce a facut COTAR a fost comunicat prost, dar corect din punct de vedere strategic. Uber nu se defineste ca o companie de taxi, dar vrea sa fie la masa negocierilor pe legea taximetriei.