120704105723-arafat-story-top

Ieri erau unii care aveau probleme în a crede că pilotul care a salvat respectiva femeie e cercetat pentru asta.

”Da, eu colaborez voluntar cu cei de la Salvamont, pentru ca sunt prieten cu ei. Anul trecut, in Piatra Craiului, era o gravida care cazuse de pe o stanca si avea nevoie de ajutor. Elicopterele SMURD si MAI nu reusisera, am fost eu chemat, am obtinut toate autorizatiile de zbor si am reusit s-o salvez pe femeie. Nu am fost platit pentru acea interventie, dar am primit o amenda de 200 de milioane ca se intunecase intre timp, m-am judecat cu ei si asta e. Statul este o pacoste. Ora de zbor la mine, ca privat, e de 1.000 de euro pe ora, in timp ce ora de zbor a statului este de 6.000 de euro. Eu am vreo 6.000 de ore de zbor, am trei elicoptere, am hangar, heliport, tot ce trebuie, mult mai performante decat ale statului, dar nu pot face voluntariat la nesfarsit pe criza asta. Iar statul prefera sa tina de ciolan acolo, decat sa aiba oameni de valoare”, declara Constantin Apavaloaie.

Da?
Ok, puteți circula în continuare, Arafat e un erou.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

57 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Mi se pare normal să iei amendă dacă fuți combinațiile statului.

    • #2

      Absolut corect, ce-i aici, ne batem joc?

    • Pilotul care a efectuat salvarea in Masiv mai zboara pe alte doua elicopter in afara de cel cu care a intervenit zilele trecute. In aceasta situatie imi este greu sa pot spune de ce a luat amenda (nu scrie niciunde cu ce elicopter era la acel moment), insa pot formula o teorie. Cel mai probabil elicopterul nu era dotat cu aparatura de zbor pe timp de noapte, astfel ca Autoritatea Aeronautica Civila Romana l-a sanctionat in acest sens. Simplu si la obiect. Indiferent de natura zborului, a venit noaptea si elicopterul nu e dotat pentru asemenea zboruri, il pui la pamant. Te-a prins noaptea printre nori? Aterizezi.
      De asemenea, cei de la conducerea statului nu avea de unde sa stie ce dotari are elicopterul privat, astfel ca nu aveau cum sa permita interventia lui, inainte ca echipajele specializate sa incerce recuperarea ranitei. Este ca si cum i-ai permite unei persoane cu o dacie papuc sa transporte un ranit intr-un accident care prezinta fracturi in zona coloanei. Episodul necesinta un spatiu foarte larg de descutie, astfel ca nu are rost sa dezbatem problema prin comentarii. Fiecare trage concluzia pe care o doreste! Singura gresala ce poate fi imputata statului este ca cei de la salvamoment nu au comunicat adancimea prapastiei, iar cretinii care s-au ocupat de misiunea smurudului nu au intrebat. Din aceasta cauza nu putea smurdul sa recupereze ranita – calbul troliului a fost prea mic (lipsa de comunicare dintre institutii).
      De asemenea in filmulet se observa ca Dauphin-ul pilotat de Apavaloaie este scuturat destul de bine atunci cand incearca sa patrunda intre versanti. Sa retinem ca dauphin-ul este cu peste o tona mai greu decat EC135-ul SMURD-ului, iar rototrul principal este cu 2 m mai lung. In acesata situatie discutam despre o stabilitate mult mai mare a elicopterului privat.
      Discutiile pot continua la nesfarsit!

  2. #4

    Un moldovean nenorocit! Dupa ce ca i-a fost permis sa faca treaba SMURD-ului si a MAI-ului, nici nu vrea sa suporte cheltuielile si amenzile cu proprii lui bani. Merita arsi pe rug astia de salveaza femei gravide.

  3. #8

    ..și-a mai luat și Premiul Nobel pentru Pace…

  4. #9

    Asta e fix la fel ca -> Imi asfaltez drumul de pe vremea lui Burebista, vine statul si imi da amenda.

  5. #10

    @cetin
    Chiar a sustinut cineva, aici, ca Arafat e un erou?
    Eh?

  6. #11

    arafat e fan salam

  7. #12

    www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1228768047173683&id=100001214988729

    “”in primul rand, acest sistem Situatii de urgenta in care inglobezi pionii de salvatori montani, apoi cei cu tastele de la birouri si implicarea unui SMURD care clar nu este pregatit ptr o misiune de salvare montana nu pot functiona asa din pocnitul degetelor sau din marile decizii ale d-ului Arafat
    As avea o mica intrebare: sa se dea un singur exemplu cand elicopterul rosu smurd a reusit o misiune de salvare in Piatra Craiului…Niciodata!
    …delicat nu?””

  8. #13

    Ca bine le zicea Base acum ceva vreme buna 😀

  9. #14

    Mă uitai la emisiunea lu’ Gâdea cu pilotul… el, Arafat, zicea că nu el e şeful, iar SMURDul şi ministerul sunt două entităţi diferite care lucrează concomitent, treaba cu UPU şamd.

    Cine i-a “eliberat” amenda pilotului? Asta e important şi văd că nu specifică cine sunt acei ei cu care s-a luat la gura pe amenda nesimţită. Dar el zice “Statul”… deci, Ministerul lu’ Voiculescu.

    • #15

      deci tu ai conchis ca statul inseamna ministerul sanatatii. clar. de ce nu ministerul culturrii?

    • #16

      Amenda a luat-o in primul caz de la Autoritatea Aeronautica ptr ca se lasase noaptea si nu avea voie sa zboare in asemenea conditii.

    • #17

      @Arhi

      Mulţi nu-şi dau seama că-i fac jocul lui băsescu.

    • #18

      @sugiplua
      Sugipula ca prost esti

    • #19

      @charles bronson

      Să nu te împiedici când cobori scările.

  10. #20

    un basist, tehnocrat, al binomului.

  11. #21

    In contextul asta, dobitocu’ de la SMURD care a facut “low pass” in Siutghiol, de a prapadit echipaj si elicopter, presupun ca a fost decorat post-mortem…

    • #22

      Aia faceau valuri cu elicopterul. Din cate am inteles ambii piloti nu erau aviatori de cariera, proveneau din mecanici (maistri) care au facut niste cursuri, s-a mai echivalat si i-a lasat sa zboare.

    • @Eddie
      De ce mananci cacat daca nu stii despre ce este vorba?
      In primul rand, pilotii elicopterului care s-a prabusit in Siutghiol ERAU piloti de cariera si nu maistri asa cum domnia ta stie. Pilotul prinicipal avea peste 4000 de ore, iar secundul in jur de 2000.
      Din intamplare l-am cunoscut pe secund. Acesta s-a format ca pilot militar de elicoptere si a zburat o perioada la regimentul 01875, ulterior fiind transferat la o alta unitate de aviatie (la cerere).
      In cel de-a doilea rand, nu a facut nimeni valuri, ci s-a efectuat un zbor la ”luciul” apei (fara a avea permisiune in acest sens, din pacate). Stii ce implica un zbor la luciul apei inainte ca soarele sa apuna? Apare senzatia de orizont fals pe care pilotul il ia ca reper. De obicei un pilot cu experienta nu face asemenea greseli, insa oricine poate gresi, indiferent de orele de zbor. Din aceasta cauza in aviatia militare exista o vorba: pilotul poate gresi o singura data pentru ca a doua oara nu mai apuca.
      Asta in legatura cu accidentul de la Siutghiol, draga Eddie.

    • #24

      @FlaviusM
      Deci n-au fost maistrii, au fost pur si simplu tampiti. Asa ca ar merita niste decoratii, nu?

  12. #25

    Nu tin cu lupul, dar presupun ca amenda a fost data de controlorii de trafic aerian pentru ca a zburat noaptea – zicea ceva pilotul ca se inserase…

    • #26

      Controlorii de trafic aerian nu dau amenzi. Doar Autoritatea Aeronautica Civila Romana are asemenea drepturi.

    • #27

      Si totusi era vorba de o viata. Daca ar fi făcut asta deasupra unui sat/comuna/oras, sa zicem ca punea in pericol si alte vieti.

  13. #29

    Principiul Lui Peter.
    Stimatul domn Arafat este dovada vie a faptului că principiul funcționează al dracului de bine. De la Colectiv încoace stimatul domn și gândirea sa au demonstrat că lucrurile sunt grave și că incompetența și îngâmfarea aduc deservicii prostului de cetățean. Evenimentul acela ne-a îndreptat ochii către el și structura creată de el. Una bună, dar care deja începe să fie ucisă chiar de către creator.
    Nu e prima poveste care evoluează așa. Nici ultima.

  14. #30

    Deci nu pot sa cred. Apavaloaie a salvat o gravida si a luat amenda? Trebuie sa fug din tara asta. Oamenii astia sunt niste dobitoci fara margini. Cum de nu a ajuns in presa?
    Salvarea unui om justifica orice lege incalcata. Mai ales ca totul s-a incheiat cu bine.

  15. #31

    //offtopic
    Știu pe cineva care țipa pe-aici că Guccifer nu trebuia extrădat, că ne-am închinat la americani, că ce treabă au americanii cu el dacă el e deja condamnat. Ei bine, azi a fost condamnat pentru faptele comise împotriva cetățenilor americani și se va întoarce în România să-și termine sentința de 7 ani după care se va duce din nou în SUA să-și ispășească sentința de-acolo.
    www.washingtonpost.com/national/hacker-who-targeted-bush-family-will-get-at-least-2-years/2016/09/01/a2d9898c-7015-11e6-993f-73c693a89820_story.html

    • #32

      Nici macar statele bananiere nu-si extradeaza proprii cetateni pentru a fi judecati in alte tari pentru fapte comise in propria tara. Daca-l injur pe profet aici ar trebui sa fiu judecat conform legilor din romania sau in iran conform legilor lor? Daca fapta era pe teritoriu american era alta discutie.

    • #33

      Tot off topic:
      Cind un Jet fighter american a taiat cablul unui teleferic in Italia si 19 oameni au murit citi ani de inchisoare au facut pilotii care au zburat mult prea jos fara aprobare?
      Raspuns: 0 (zero)

      Bine aia erau niste italieni care sint nesemnificativi fata de pozele unui ex-presedinte care a atacatul Irakul pentru ca ” Sadam a incerca sa-l omorare pe tata”

    • #34

      Hai că ușor-ușor uităm de Teo Peter.

    • #35

      @mihai007, jet fighter-ul era în misiune, Guccifer nu.

    • #36

      Si daca erau in misiune schimba cu ceva datele problemei? Pina la urma in misiunea sau nu 20 de oameni au murit si nimeni nu a fost vinovat.

  16. #37

    Sunt in domeniu. Il cunosc pe Apavaloaie. Mananca cacat! Nu e “prieten” cu cei de la salvamont, are contract cu ei.
    – Pretul pe ora de zbor la el este de 1600 euro + TVA. Pentru o interventie cum a fost asta, chiar daca nu face nicio ora de zbor ia 2500 euro.
    – SMURD-ul nu are 6000 euro pe ora de zbor, nu are pret pentru ca nu “vinde”, elicopterele lor nu se pot inchiria.
    – Elicopterele pot zbura noaptea numai de pe aeroport pe aeroport. Asta e legea. E vorba de siguranta. De aceea a fost amendat atunci.
    – Are un singur elicopter, nu 3 cum spune, iar hangarul, heliportul etc., nu sunt ale lui, sunt ale unui om de afaceri cu care se judeca de ani de zile, pentru ca Apavaloaie i-a tras o mare teapa.
    In alta ordine de idei, este recunoscut in breasla ca un inconstient. Nu se intelege cu niciun alt pilot din tara asta in afara de cel pe care il are angajat.
    El nu face nimic voluntar, primeste bani de la Salvamont si/sau de la “victime” daca au bani, iar daca vine SMURD-ul el pierde bani. E disperat dupa bani pentru ca este in insolventa de cativa ani. A tras multe tepe altor companii de aviatie, statului, multor banci, firme etc.

    Este posibil ca dupa mediatizarea asta sa fi renuntat sa fie platit pentru zborul asta, dar, altfel, nu vine niciodata fara banii inainte. Apavaloaie (Constantin, Costica pentru cunoscuti) este un tepar cunoscut si un pilot inconstient recunoscut. A avut noroc de data asta, si-asumat un risc, problema este ca nu a riscat numai pielea lui, ci si a victimei si a salvamontistilor, daca nu reusea ii omora pe toti, se prabusea peste ei.

    • Aveti dreptate in privinta inconstientei lui Apavaloaie, dar nu trebuie sa omitem ca „are par in palma”. Controleaza foarte bine dauphin-ul.
      Eu aveam cunostinta de inca doua elicoptere pe care a zburat/zboara. Poate ma insel!?
      In privinta orei de exploatare a elicopterului EC 135 este clar ca Apavaloaie bate campii. Eurocopterul EC135 are ora de exploatare in jur de 1000 de euro. Probabil acesta a fost considerentul pentru care a si fost achizitionata o astfel de aeronava pentru serviciile aero-medicale, avand in vedere ca este mono-motor. Altfel nu vad de ce nu ar fi achizitonat un bi-motor. Totusi, cu un mono-motor este cam riscant sa efectuezi zboruri de transport aeriani in sistem de servici aero-medical in conditii grele de zbor.
      Asa ca cei 6000 de euro pentru ora de zbor a SMURD-ului este o fantezie a pilotului privat. Cred ca nici puma sau Mi 17-le nu a jung la o asemenea suma pentru exploatarea la ora.

    • #39

      Daca ar fi sa aleg intre un comentariu anonim pe un blog vs declaratiile din presa asumate de aut0r + faptele de pana acum… as inclina catre ultima.

    • #40

      Doar că nu a omorât, ci a salvat.

    • #41

      bicicleta erevan

    • #42

      FlaviusM, EC135 nu este mono-motor, are doua motoare.

    • #43

      Poate d-l pilot ne spune şi numele, aşa ar fi decent când lăsăm comentarii despre alţii.
      Flavius, Ec135 este bi-motor. SMURD are 135-uri în dotare. Îţi imaginezi că SMURD-ul foloseşte mono-motor?!
      Tu nu ai noţiuni elementare despre subiect, dar totuşi lansezi analize şi judecăţi. La fel de bine aş putea eu să le dau sfaturi femeilor gravide.

    • Da, aveți dreptate. Citisem specificațiile de la EC130 din neatenție. Într-adevăr este un bi-motor. Scuze pt greșeală!
      Însă raportul putere – greutatea a cam făcut diferența în timpul misiunii SAR.

    • Draga Dani Corban, atâta timp cât IAR 316b a fost omologat să poată transporta președintele, nu vad de ce nu se puteau achiziționa elicoptere mono-motor.
      Nu uita ca SMURD acum ceva ani a operat cu IAR 316b Alouette care era Mono-motor.
      Mi-am asumat greșeală. Comentariul l-am scris în jur de 3 dimineața. Am citit, din neatenție, caracteristicile de la ec 130.
      Crede-mă, cunosc subiectul mult mai bine decât îți poți închipui tu!
      Acum sa nu-mi spui ca Alouette-ul a fost un elicopter bun pentru un asemenea serviciu ca nu are rost. Cel puțin fuzelajul nu era capabil sa reziste la toată puterea motorului, tocmai de asta a fost pusa reductue – de la aproximativ 700 cp, la 570 cp. Doar zic!

    • #46

      Flavius, una este costul real la stat si altul e costul decontat. Cand apavaloaie spunea 6000 de euro nu se referea ca atat costa real, ci ca atat il trece smurd in scripte cel mai probabil. Deci e irelevant ca puma nu costa atat.

    • #47

      Draga Flavius, tu cauti pe net informatii basic despre ec135 si ai pretentia sa abordezi subiectul din perspectiva cunoscatorului. Alege-ti alt domeniu la care sa ne luminezi cu impresii de specialist; pentru ca ai citit tu pe net… Nimic din ce ne-ai scris nu are legatura cu subiectul in cauza. Sunt doar franturi de informatii care nu se imbuca. Ca atunci cand te duci la examen si decat sa dai foaia alba, mai bine o completezi cu tot ce-ti flutura prin cap – poate impusti cinciul pentru efort 🙂

    • Bine! Nu cunosc acest tip aeronava asa ca era normal sa ma uit peste caracteristici. Din păcate “am citit pe net” doar de elicopterele militare din dotarea aviației din România. Din păcate ec 135 nu intra în arealul meu de cercetare. Așa că las-o balta. Nu ai făcut decât să îmi atragi atenția că am greșit tipul de motor al eurocopterului. Mare beliciune. Altceva nu ai vrut sa ne spui din vastele tale cunoștințe. De ce nu vrei sa ne luminezi și pe noi?

    • #49

      “daca nu reusea ii omora pe toti”
      Nici tata, dacă nu reușea ne omora pe toți.

    • #50

      Flavius, nu intentionez sa “luminez” pe careva; domeniul este vast, educatia “pe net” nu isi are rostul. Doar ca, dupa ce ai pilotat ec-uri in simpla comanda, si vine cineva care n-are habar ce e ala ec135 – dar totusi insista sa ne explice despre rotoare, mase, puteri, ce si cum zboara smurd-ul – parca ai vrea sa o lase mai moale cu “luminarile”. Zic sa ne vedem de-ale noastre, prea multe aberatii duc subiectul in derizoriu.

  17. Bon, cred ca aici scapa o idee: un OM trebuia salvat si a fost salvat – cum, necum, a fost un caz fericit.
    In NICI UN CAZ nu te apuci sa-l amendezi pe ala care a salvat un OM, pe motiv ca nu avea sapca, iar daca o avea, de ce nu era rosie si daca era rosie, de ce nu o purta cu cozorocu’ pe stanga etc.

    Discutia poate continua la nesfarsit, dar cand vine vorba de salvat vieti, ei bine, statul roman si cei din subordinea sa nu PREA sunt in top si nici macar customer-friendly nu sunt… Unde customer = omu’ obisnuit.

    Chestia-i ca pilotul, care a fost amendat, nu merita asta, cel mai rau caz, un avertisment – ca a zburat noaptea si nu trebuia etc. – asta in ciuda faptului ca a facut-o la SOLICITAREA statului roman si pentru salvarea unei vieti!!!

    Dupa cum mai spunea cineva, e o discutie larga, cu multe aspecte si nu sunt toate stiute de noi si – culmea – sunt sigur ca nici de statul roman si cei abilitati sa stie.

    Insa ideea principala ramane: facerea de bine, e futere de mama si mai bine nu o faci, decat sa faci un bine si apoi tot tu sa fii amendat pentru asta… Sau mai rau!

    In rest, weekend placut, fara evenimente neplacute.

  18. Nu inteleg de ce apare poza cu celalalt arafat, mort de cativa ani.

    Da, inteleg ideea articolului, is COMPLET de acord cu ea, desi nici partea cealalta a paharului, cu privatizarea COMPLETA a sistemului medical, nu e de dorit.

    Totusi, de ce poza cu Arafat celalalt?

  19. #55

    Nu stiu zic si eu… Ai permisul suspendat, in fata casei e un accident cu un ranit grav. Iei masina si duci ranitul la spital. La intoarcere te opreste politia si constata ca ai permisul suspendat. Iti da amenda dosar ma rog tot ce trebuie sau te lasa un pace si te crede pe cuvant? In instanta dovedesti ce ai de dovedit.

  20. #56

    Pentru ca amândoi sunt “neamuri”. . . . . . . . . . . . . . . . . neamuri proaste.

  21. #57

    Un document interesant. Care spune ca Cobrex a avut contract pe 5 ani, cu 37.000 euro fara TVA, cu Salvamont. 2.200.000 euro fara TVA in total.
    www.citr.ro/Data/Projects/174/document_original_281644.pdf