Când am luat tărăboanța, râdeam pe interior de specificațiile care spuneau că are un consum mediu de 7%, gen 5 și ceva la exterior, 9 la interior. Și am avut relativă dreptate, pentru că, în oraș, dacă conduceam bucharest style, sub 12% nu scădeam, ba chiar puteam să o duc și în 15, dacă îmi puneam mintea, iar în exterior, la o medie decentă de 160 pe autostradă, cam 10%. Când am făcut turul europei cu el, nu am scăzut sub 10 și vai, când e 2.2 euro motorina, e destul de trist să faci plinul, primeam bonificații și ursuleți la toate benzinăriile.

După care am aflat că, de fapt, la Mercedes există un sistem de reset al stilului de condus, sistem care se mulează pe stilul șoferului și păstrează aceleași rezerve. Am resetat, am mers o perioadă și, iată, rezultatul este că am ajuns la 7.7 în oraș fără niciun stres. Ceea ce denotă că băbuța care a condus mașina doar la piață și cimitir, înaintea mea, avea bocanci grei în picioare și mâncărimi în talpă.

Deci da, se poate să ai consum decent și la o mașină de 2 tone și ceva, trebuie doar să mai și afli ce gadgetărie e pusă pe ea. Ca idee, nu cred că, în această viață, voi mai avea alte mașini decât Mercedes. Nu zic de Bugatti sau știu eu ce, dar am condus majoritatea mașinilor considerate de lux și lord, oh, lord, nu există comparație.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

49 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Viteza aia medie imi spune totusi ca nu ai prins trafic “adevarat” de Bucuresti. Dar chiar si asa, e foarte bine.
    Eu nu stiu ce fac dar cu 1.5 dci am ajuns sa am 8 exclusiv pe Bucuresti, motor faimos pentru economie. Iar la toyota 2.0 diesel scot 7 doar daca merg mai mult extraurban.
    Bine, de obicei cand plec din oras am masina atat de incarcata incat mai rabatez si canapelele. In conditiile in care e break.

    • #2

      Daca acel 1.5 dci e Dacia, la mine pe Duster am consumat 32 l de motorina pt 280 km din care 220 autostrada la 150 km/h iar in rest pe valea oltului in spatele tirului cu 80-90 la ora. Deci da, motorul ala consuma jos de tot doar la viteze de pana in 90 km/h. Altfel creste muuuult.

    • #3

      Am eu pe forașul meu 1.5 dci și fac Craiova cu 4% la viteza medie de 80-100 pe oră.
      În aglomerație, da suge mai mult, dar nici așa.
      Cred că ai o problemă cu mașina.
      Eu fac Otopeni, 300 de km dus întors cu 140 de lei, la viteză de 120km/h. Când era motorina mai ieftina era și mai bine.
      Acuma la 9.12 lei/litru, mai am câte un junghi în dreapta.

    • #4

      @ionut M: masina asa a consumat de la 0 km, acum are 200k. Idem si la masina colegului – aceeasi motorizare, aceeasi masina, acelasi consum

  2. Mi e jenă că o am mică. Am doar o tonă jumate și consum jumate cât ai tu. Benzină. În oraș.

  3. #8

    E Mercedes, ce mai contează consumul?! 🙂
    Să o stăpânești sănătos!

  4. are automată, nu simți mașina…

    • #10

      Am ajuns la concluzia ca “automata vs manuala” e un non-subiect care ne consuma mult prea mult timp. Fiecare conduce de care vrea si aia e.

    • #11

      boss, duma asta e mai expirata ca covidu.
      gata, move on.

  5. #12

    Confirm, atat imi mananca si mie…in Need for Speed.

  6. #13

    Bun așa. Mini consumă 7,4 urban iar Raptorul 11,5. Cu bestia am scos cel mai bun consum extraurban la un drum de Cluj, unde media de viteză a fost de 92km/h iar consumul de 7,6. Dacă merg cu ea pe autostradă și o țin la 150-160km/h și mai bate și vântul din față, consumă fix cât vrea ea.

  7. #14

    pai dupa 36 de km cu viteza 37km/h nu stiu daca nu e pripita concluzia.

    Eu cu faimosul 1L de 125 cai de la ford pe ecosport in 4000 de km am 8.3% mixt.
    E drept ca am si o luna de stat in service cu ea ca s-a rupt arborele cu camse sau asa ceva.

    Deci da-l incolo de consum, bine ca merge si e masina de smecheri.

    Sa iti iei palarie si vesta, ca am vazut ca asa poarta soferii de Mertz :)))))

    Statie are?

    • #15

      N-are cum sa fie relevant consumul ala pe o distanta asa scurta.

      BTW fun fact pe M3 E46 aveam consum mediu in Buc 24%.

  8. #16

    Stiati ca…? fara sofer GLE are o tona jumate?

  9. #17

    Eu as calcula consumul la pompa, si nu m-as increde foarte mult in ceea ce este afisat pe bord; in alta ordine de idei, te bucuri tu inca de mercedes 2.2, dar sa stii ca vei trece la un moment dat la modele mai recente, si cred ca iti va disparea zambetul rapid. Cat despre alte marci, never say never, nu e mercedes miezul la toate…..

  10. #18

    Bai, ia mai lasati-ma cu cliseul asta cu lucrul si tehnica nemteasca, ca nu-i chiar asa! Eu, de exemplu, am fost in Polonia la o sauna, “Arbeit macht frei” cred ca se chema, unde ghidu’ ne-a spus ca instalatorii au fost nemti. Pai ce crezi, au incurcat tevile, le-au conectat p-alea de gaz la dusuri.

    1
    • #19

      s-a mai intamplat si la porumb langa bucuresti. doar ca au legat canalizarea de la bai la apa potabila.

    • #20

      Și nici gazul nu era de calitate. Era plin de Zeuri.

    • #21

      Sasii, niste connaisseuri ca sa ma exprim asa.

  11. Ca la orice masina depinde cum mergi, de trafic si de mizeria aia de start & stop pe care n-am gasit nicaieri cum as putea s-o dezctivez complet. In afara am scos si 5 si 8 iar in oras si 7 si 11 cu benzina.

    • #23

      daca e VAG se poate cu un OBD tuner foarte frumos si elegant, dar deja dupa cativa ani rutina a devenit asta: pornit motor, pus centura, oprit start and stop si bagat in viteza 🙂

    • #24

      zi si la baiatu un soft de OBD care sa nu coste cat china si care sa faca chestii, nu doar sa imi arate ce am pe masina

    • #25

      La semafor mi se pare util. Stau cateodata cu motorul oprit chiar si 2 minute. Enervant cand e un cedeaza, stop sau coloana, atunci il dezactivez. Si nu imi place ca intra si cand motorul e rece. De obicei il dezactivez cand plec si il pornesc cand motorul ajunge la temperatura de functionare.

    • #26

      dar e util la ceva? eu l am dezactivat gandindu-ma ca pornirile repetate afecteaA ansamblul motorului

    • Am citroen c4 ultimul model, la dealer mi-a zis ca nu se poate dezactiva permanent nici macar contracost, evident ca e o vrajeala insa din pacate pe forumuri n-am gasit inca o solutie.

      Mi se pare o prostie sa se opreasca motorul si daca stau mai mult la semafor reducerea consumului nu cred ca acopera uzura, iar partea ecologica o las pt di caprio care ne preda lectii de ecologie de la bordul yacht-urilor si avioanelor personale.

    • #28

      Ajuta teoretic. Uite aici explicat: www.youtube.com/watch?v=dFImHhNwbJo
      Motorul nu e oprit “clasic” la semafor. E oprit intr-o pozitie care permite repornirea rapida. De uzura nu poate fi vorba pentru ca nu am patit sa stea oprit mai mult de 2 minute. Uleiul ramane pe pozitie. Iar electromotorul e proiectat sa reziste la porniri repetate.

    • #29

      @Arhi e util pentru consum de carburant și emisii.
      Da, este adevărat, aduce ceva uzură din motive de presiune ulei care tot scade/urcă pe măsură ce se oprește motorul. Și parcă e mai potrivit pe motoare benzinare (unde pornitul/opritul este mai rafinat).

      Dar, nu e vorba de uzura la subansamblele care sunt claimed tradițional. De exemplu, electromotorul e un pic diferit față de unul standard. Bateria va fi și ea diferită. Alternatorul va funcționa și el un pic diferit (supradimensionat să încarce și când motorul nu e în sarcină).

      Mitul că nu e bun start-stop e de pe vremea când alimentarea cu carburant era pe bază de carburator. La injecție electronică, un pornit de motor consumă cam cât 6-7 secunde de relanti. Deci în situația în care ai de stat mai mult de 6 secunde cu siguranță ajută la consum și noxe.

      Motivul principal este totuși ca un anumit motor să se poată încadra într-o anume clasă de emisii. Se presupune că în regim de exploatare urbană se stă mult pe loc.

      Eu îl las activ doar în mersul urban, de semafor. Mă enervează maxim când se activează la un cedează trecerea, unde stau câteva secunde. Mă enervează că nu se poate configura să fie activ doar cu motorul pornit.

    • #30

      Din 2015 conduc masini cu sistem start/stop,diesel,si acum benzina,e adevarat ca fac multi km pe an,si mai mult de 115.000 km nu am tinut nici una,nu am dezactivat niciodata start stop,si nu am vazut/avut nici o problema,poate doar bateria agm care a obosit la un nissan dupa 3 ani,si e sensibil mai scumpa ca una clasica.ba chiar pot spune ca m-am obisnuit sa se opreasca,si constatam ca sistemul a evoluat pe masina din 2021 fata de cea din 2015…mi se pare anormal sa nu se opreasca.poate la diesel,si modele mai vechi,cu multi km sa apara probleme,dar nu cred ca start/stop ar putea fi incriminat.

    • #31

      Reprezentantele nu dezactivează sistemul ala, băieții da. :))) eu nu îl suport și era sa ma omoare o dată, dacă intra în funcțiune când oprești și vrei sa pornești imediat sa pleci din intersecție, ai un delay de o jumătate de secundă care e cam importanta când apare unul de după colt.
      Mi-a intrat in reflex sa îl opresc imediat ce urc în mașină, apăs buton de start și start-stop-ul.

    • #32

      @arhi la Mercedes nu știu sigur dacă merge, dar pt skoda, Audi, seat, vw parca in ultima vreme au intrat și cu Toyota, BMW, Infiniti etc eu am folosit carista și obd eleven.

      Carista merge cu orice obd 2 adapter, obd eleven are el hardware-ul specific.

      Trebuie sa te uiți la ei pe site dacă merge și cu Mercedes.

      Legat de start and stop mi se pare o găselniță dega lor ca să reducă puțin consumul6si emisiile, dar pe termen lung îți cam freacă bateria și ansamblul motor, cât de sănătos poate fi sa se oprească și sa se pornească atât de des? Întra în categoria reviziile făcute la 30k km, merita pt primul proprietar, restul vor plăti facturile de service pt gaselnitele lor de marketing

    • #33

      Nici la Rolls Royce nu poți dezactiva sistemul start.stop si este extrem de frustrant!

    • Eu nici macar n-am buton fizic pt start & stop trebuie sa-l dezactivez de pe display si dureaza 2-3 secunde sa apara meniul iar in timp devine extrem de enervant nu doar cand te grabesti.

      Cea mai mare uzura e la pornire, inclusiv cand motorul e cald, tot subansamblu aprindere-motor e supus unui anumit stres mult mai mare decat mersul la relanti sau chiar in sarcina la turatii mai mari. Iar pe langa baterie care e cea mai evident solicitata nu cred ca e de preferat ca rulmentii si lagarul sa fie supuse repetat procesului de pornire.

    • #35

      eu nu am intrat atat de adanc in problema, nici macar nu am cautat pe google. dar am calificare de electromecanic si stiu ca un ansamblu se buseste dupa porniri si opriri repetate, fie el motor sau generator laser

    • Start-Stop-ul e ca orice altceva pe lumea asta, prost dacă e făcut prost, bun dacă e făcut bine.

      Aveam un Peugeot cu Start-Stop 2.0 diesel. Era și hibrid și în loc de electromotor avea acel alternator/generator reversibil care și încărca bateria. Acela efectiv nu simțeam când repornea motorul. Zici că era benzinar. Repornea instant. Cu alte mașini aveam nesiguranța aia că dacă am nevoie de putere și se oprește, îi ia 1-2 secunde până revine dar la ăsta era bestial, juma’ de secundă cred că dura și era la datorie.

      Apoi am trecut la VAG ca tot românul, VW 3.0 diesel și degeaba zic ei, dar nu e la fel start stop-ul. L-am dezactivat eu din diagnoză pentru că efectiv tremura toată mașina la fiecare repornire ca și cum ar fi prima pornire. E stupid făcut, incomparabil, și are fix acel lag de 2 secunde până poți zice că te miști.

      Nu știu la GLE cum e, dar dacă e gândit și făcut pentru așa ceva, n-ar trebui să fie probleme la termen lung. La VW n-am avut curaj să-l țin activ.

  12. #37

    ”Ca idee, nu cred că, în această viață, voi mai avea alte mașini decât Mercedes.”

    nasol, la mine este exact invers!

    • #38

      sau poate completa “merdedes nu mai nou de 2016” pt ca e diferenta

  13. #39

    Fara nici o urma de misto, ai putea sa faci o comparatie intre mercedes si audi, ca experienta personala? In urma cu ceva ani, am comparat a5 cu c class, am ales a5. Acum ma bate un gand sa schimb iar, si sunt deschis si la alte pareri…ma gandesc tot spre mid suv, gle sau q5

    • #40

      nu am condus suficient de mult audi ca sa pot compara. mercedesul mi se pare mai elegant lucrat pe interior si gadgetareala si softurile sunt la superlativ

    • #41

      Am condus mai toate audiurile din 2018-2020, automate, full, motoare si de 240cp..si am tot sperat ca voi gasi ceva “adevarat”. Dar nu, de la la materiale interioare si motoare la soft si ecrane, “ceva” lipseste. Sunt de parere cu Arhi, mecedes este elegant, are un feeling aparte, ceva care “merita”. Si nu sunt deloc fan mercedes..
      Cat despre consum.. 7.7 cu dulapul de gle in București e greu de crezut. Poate noaptea pe racoare ca vara la 40 de grade cand faci peste 1h pentru 10km nu vad sub 15l. Ma rog, oi avea eu talpa aia grea, cu un s1 am reusit performanta de peste 20l consum benzina. 7.8 am scos cu un diesel citroen de 1.6, la acela am vazut si 3.5l la un drum sinaia-bucuresti.

    • #42

      cam 12 ia in conditii de alea de iad plus aer

  14. Cu Skoda scot cam 7l prin Bucuresti si cu Nubira undeva la 10.5l.

  15. #44

    Bmw x6 e bine

  16. #45

    “cat consuma un GLE”? Cat vrea…

  17. #46

    Cred ca un sistem de genul isi face singur reset la o anumita perioada sau km, nu doar manual. Eu unul mai astept un update, voi fi Toma de data asta 😀

  18. #47

    Esti foarte bine, am avut un 3.0TDI de la Audi care lejer trecea de 13 in Bucuresti la mers domol.

    Cu acelasi Audi in drum mixt am scos 5.8 iar pe autostrada la drum intins liber aproximativ 7.2.

    prnt.sc/Jf59zacR8Ghn

    prnt.sc/P0fcxe9Iz0Yv

    Dupa cum spunea si Lucifer, la 37km/h viteza medie nu ai prins cu adevarat nebunia. Am avut o viteza medie de 10km/h anul trecut in vara pentru un drum in aglomeratie. Consum record negativ de aproape 35. Nu se poate face comparatie pentru ca a fost o masina pe benzina si motor mare dar asta a fost topul meu negativ in Bucuresti. Nu vand nimic, doar ma laud.

    prnt.sc/RiQl9iCIAAg5

  19. #48

    “22 in zilele bune” zicea odata un prieten cu un Nissan Armada. De zile proaste nu vrut sa pomeneasca 🙂

    • #49

      avea un amic un jeep cherokee vechi, fara 20%+ nici nu ]l mișca