(3) Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localităţi, pe la coltul străzii, numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru ceilalţi participanţi la trafic.

Știți aia pe care o tot zic eu aici, că trebuie să ai grijă întâi tu de tine, după aia să te bazezi pe alții, pentru că bătaia și accidentele dor?
Iată, demonstrația directă și elegantă. Și, cu un avocat bun, șoferul se scoate lejer la culpă comună.

LE: pentru cei care cred că paragraful bolduit se refera doar la locuri nesemnalizate, mai citiți.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

149 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Conform legii, fara doar si poate soferul…
    Conform logicii: ambii.
    Ala nu o incetinit deloc…aia o jucat rosu negru la pacanele cu viata ei

    • #2

      ai citit paragraful ala subliniat de mine sau e neinteresant, nu face parte din lege?

    • #3

      Aia nu e o trecere de pietoni marcata ?
      Daca da, ce are a face paragraful subliniat ?

    • #4

      Acum depinde de cum interpretezi legea, ca poti sa zici ca ceea ce e subliniat e legat doar de locuriile neamenajate. Intr-o lume perfecta soferul trebuia sa opreasca si sa acorde prioritate pietonului, ca femeia nu aparuse de nicaeri era vizibil ca astepta sa treaca.

    • #5

      Exact cum spune zeul tunetului, mai sus. Paragraful ar fi de interes daca nu ar fi existat trecerea de pietoni pe acolo. Altfel, sustin doar ce am scris mai jos, soferul ar trebui sa plateasca cu varf si indesat pentru ce a facut si ideal ar fi sa reobtina foarte greu dreptul de a conduce pe drumuri publice.

    • #6

      Cred că e regulă de bun simț, dar se aplică OBLIGATORIU în situația dată, adică „iar în lipsa acestora, în localităţi, pe la coltul străzii”.

    • #7

      @Thor.. are de-a face.. că pe șofer îl doare tabla pe când pietonul se poate alege cu traume mai serioase.
      Pietonul nu tine deloc la viața lui?

    • #8

      @Skyrzz, pietonul pe trecere de pietoni ARE PRIORITATE. Legea ii da dreptul sa treaca pe acolo in siguranta. Daca venea in fuga de pe trotuar si se napustea in strada, atunci soferul avea dreptate. Femeia insa a venit linistita si s-a asezat pe margine, a zabovit acolo 2-3 secunde, timp in care soferul trebuia sa o vada si sa opreasca. Paragraful subliniat se refera la zonele fara trecere de pietoni unde pietonul NU ARE PRIORITATE.

    • Faptul ca dupa cum s-a oprit de brusc probabil a intrat intr-o masina din sensul opus ajuta in cazul asta?
      La trecere nu numai ca n-a incetinit sa evite un pieton care era pe margine dar nici macar n-a putut sa evite impactul cu masina de pe banda cealalta care era la vreo 5 metri distanta.
      In plus a mai virat si stanga in directia de mers a sinucigasei. E un tipar aici, mergi ca un idiot, iei decizii idioate, esti idiot.
      Pentru cine nu pricepe sa se ia dupa soferul camionetei din spate. Ala a stiut ce trebuie sa faca sa evite o neplacere indiferent de cine a gresit sau nu. A apasat frana

    • #10

      Eu tin minte la scoala de soferi ca mi-o zis :ai grija, ca la trecerile pentru pietoni, daca o pus piciorul pe zebra, si tu nu ii acorzi prioritate , îți zboara carnetul.
      Iti dai seama ca , la un accident pe trecerea de pietoni, nu vei fi intrebat(daca esti pieton) :te-ai uitat in dreapta- stanga?
      Cred, cum a subliniat cineva mai sus, ca faza cu asigurarea se refera la coltul strazii: intr-o lume perfecta unde circuli corect prin oras nu sunt masini care sa obstrucționeze trecerile, ca si sofer ai destul timp sa pui frana.

    • #11

      Pietonul are prioritate pe trecere dar are si obligatia de a se asigura ca este vizibil iar masinile care se apropie au timp sa opreasca. Cu alte cuvinte nu alergi catre trecere iar daca ai obstacole, gen masini parcate, te faci mai intai vizibil langa acele masini. Dar nu e cazul in videoclipul de aici. Soferul trebuia sa opreasca, asa cum a facut masina din sens opus, aia care nu se vede in imagine dar in care se opreste masina implicata in accident (se vede la final cum face o smucire de parca a lovit ceva serios). Da, eu zic ca acolo este o alta masina care se oprise la trecere.

    • #12

      In prima parte a textului se precizează cum se trece strada, in a doua pe unde iar în a treia când. Dacă sari in fata mașinii de ce sa fiu acuzat eu că vrei sa te sinucizi?

    • #13

      @Arhi: Pe asta o stiai?

      “Art. 123. – Jurisprudență
      Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteză care să nu depășească 30 km/h în localități sau 50 km/h în afara localităților, în următoarele situații:
      ….
      h) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare și marcaje, când drumul public are cel mult o bandă pe sens, iar pietonii aflați pe trotuar, în imediata apropiere a părții carosabile, intenționează să se angajeze în traversare;

      Cred ca soferul avea cel putin dublu la aia 30 km/h

    • #14

      e interesant ca toata lumea explica jurisprudenta conducătorului auto, pietonul nu are nici una. ba alergat ca o caprita, ba se asigurase, all good. efectiv, conform mintilor voastre, legea se aplica doar masinii:)))))
      din fericire, viata reala nu e asa.

    • #15

      Intelesesem gresit pozita ta, credeam ca tu consideri pietonul ca principalul vinovat pentru ca nu s-a asigurat. Cred ca este culpa comuna clar, fara a fi nevoie de super-avocat la nici una dintre parti.

    • #16

      ar trebui sa fiu nebun, idiotul ala trebuie sa ramana fara permis pe viata.

    • Idioata si la volan. E momentul ala cand iau decizii la secunda 2 femei :))

    • #18

      Ba, da pe bune, in plm, mai puteți mult cu dobitocenii precum conform logicii, conform moralului, etc.? Scrie clar acolo in lege ce si cum, e doar conform legii, nu cum va suna voua bine sa va circulabiti ca va stiti de multe ori cu musca pe caciula.

    • #19

      In cazul asta coroborati si alt paragraf din legislatie. Ala cu “reduceti viteza pana la evitarea oricarui pericol”. Asta e obligatia conducatorului auto si asta acopera orice s-ar putea intampla. Nu are ce culpa comuna sa fie cand calci pe cineva pe trecere…e absurd. Aia a fost complet retardata, asta e clar. Dar a trecut regulamentar la trecere, s-a oprit inainte sa treaca pentru a se asigura TEORETIC. Ca a presupus ca ala ce vine cu masina o sa si opreasca…greseala ei umana, nu legala. Daca ar fi alergat de-a lungul drumului si apoi brusc ar fi trecut tot in fuga pe trecere…atunci ar fi putut fi ridicata problema ca a fost imposibil conducatorului auto sa prevada. Dar cand aia s-a oprit, s-a uitat si a trecut…deja nu mai exista nici 1% scuza pt dementul de la volan. Multa puscarie ar trebui si predat permisul pentru o buna perioada.

  2. #20

    Cand te cheama moartea cu coasa
    Cum statea ea linistita la telefon vazand cum vin masinile cu oarecare viteza iar apoi s-a gandit ca e mai bine sa o ia la fuga sa prinda trenul.. cantecul lui darwin sau al doamnei grase voi sa imi spuneti ce auzea

  3. #21

    Cum adica culpa comuna? CUM? Faci trolling? Duduia chiar s-a oprit si s-a asigurat daca din dreapta mai vine ceva, cei din stanga avand timp suficient sa se opreasca. Da, a luat-o un pic in fuga ca o caprita, dar asta nu e nicio scuza. Era la trecerea de pietoni de cand cel care a lovit-o era la mai mult de 100 m distanta. Soferul-minune a crezut ca trece cu prioritate pe unde nu o are si nici macar nu a luat piciorul de pe acceleratie, iar pentru asta merita un pic de dosar penal si sa nu mai puna mana pe volan in veci! Asa ar fi normal, iar filmarea ar trebui sa intareasca acest verdict.

    • #22

      Sunt curios cum ar interpreta astia de aici situatia in care pietonul e nevazator…

    • #23

      Cam așa:

      “‘tui măsa de orb. Nu vede și iese din casă. Mai bine ar vedea că pe Sf. Șofer român îl doare tabla, dar el rămâne în cel mai bun cazcu sechele. Amărâștenii, fiie ei orbi, trebuie să se uite mai bine.”

      Cam asta ar fi reacția. La unii. Alții ar discuta mai doct.

      Acum serios: nu există scuză pentru așa ceva. Pur și simplu nu există. Și celor care cred că există le doresc să dea peste un pieton (nu mortal) în Franța, Italia, Germania, Olanda… În țările pe care el însuși le consideră țări cu “apă caldă”.

      BTW… Azi m-au prins cu laserul în Sardinia cu 40 prea repede pe SuperStrada. Am greșit, am plătit, nu am crâcnit și le-am mulțumit că au mers în primul sat cu mine sa schimb 50 de euroni că ei nu aveau de schimb. Mea culpa… Nu, nu mă apărați cum îl apărați pe nemernicul care a călcat pe cineva pe zebră. Nu merit. Nici el nu merită.

    • #24

      Deci, soferul e vinovat dpdv legal. Dpdv moral, victima este vinovata, din cauza de nerabdare si aruncat cu capul inainte fara sa gandeasca. Cand esti la trecere si vezi ca soferul e la mai putin de 500 m de tine, STAI PE LOC, langa bordura si astepti sa opreasca, mai ales daca vezi ca vine cu viteza. Nu te arunci pe trecere, ca poate ala are intentia sa opreasca dar fix atunci ramane fara frane, na. Sau are cauciucuri proaste si franeaza greu, sau poate e cu nasul in waze si nu te vede, sau poate, poate, poate.
      Ca pieton, tre’ sa gandesti si din perspectiva unui sofer imbecil, daca tii la viata ta.
      1. Intepenesti pe trecere, langa bordura, pana vezi ca poti sa treci in siguranta (iti da flash sau opreste, whatever, ideea e sa te asiguri ca TE-A VAZUT).
      2. NU FUGI PE TRECERE! NICIODATA!
      3. Cand te asiguri, te uiti in stanga, apoi in dreapta, apoi IAR IN STANGA. E valabil si ca pieton si ca soferi, cand trebuie sa cedeze trecerea. Regula sfanta. Aia s-a uitat in stanga, dreapta si s-a dus inainte. In secundele alea, cat tu te-ai uitat in dreapta, chiar daca nu vezi nicio masina, poate oricand sa apara una si sa te faca muci, fie ca esti sofer sau pieton. Deci stanga-dreapta- stanga.

      Apoi, conteaza si cu ce viteza vine soferul. In apropierea unei treceri de pietoni conform legii, in localitate, se circula cu 30km/h, iar in afara localitatii, cu 50km/h.
      99% dintre soferi nu fac asta, deci, inca un motiv sa stai naibii pe loc, pana vezi ca poti sa treci in siguranta.

      Daca tu iti pui baza in atentia soferului, ori n-ai permis de conducere, ori esti un pic naiv. Sa ne amintim cum se dau spagile pentru permis la noi si cum scoala de soferi e o formalitate de 30 de ore. Dap. 30 de ore. Din care, multi instructori tin sedinta de 45 de minute. Din care, alea 45 de minute, 20 de minute se sta la benzinarie si pus fraierul sa bage benzina, sa ia cafea si sa spele parbrizul. La examen, aluia care a dat spaga, i se da traseu pe strazi goale, i se da sa mearga un pic cu spatele si o intoarcere din trei miscari. Ala n-a invatat nimic din condus, din reguli, din orice.
      Asta e inca un motiv, sa intepenesti pe loc, pana esti sigur ca poti sa treci in siguranta, pe trecere.

    • #25

      Eu nu am spus ca dudia a procedat corect. Dar nu este vinovata. Si da, ce a spus Jupaneasa e inca un motiv pentru care soferul (soferita dupa cum am aflat) sa nu mai redobandeasca prea usor dreptul de a conduce pe drumuri publice.

  4. #26

    Din păcate e plin în ultima perioada, mai ales după pandemie de pietoni care nu se asigura sau traversează pe unde au chef și de șoferi care nu mai semnalizează, croșetează benzi, agresivi, depășesc aiurea ori mai nou merg prea încet pentru că vorbesc la telefon, au o țigară în mana sau o mana pe geam.
    Cred ca e o relaxare totala după atâta stat în case, politia nu mai exista după turul de forță de acum doua luni în care tăiau amenzi și la câini. Asta la țară la BV.

  5. #27

    Si cati din astia nu sunt zilnic pe strazi, genul de oameni care pun capul in pamant si se arunca pe trecere. Parca n ar suferi tot ei (fizic ma refer), dupa ce da masina peste ei.
    Chiar azi am patit ca un retardat sa traverseze pe trecere cu bicicleta. Cand i-am zis ca nu e ok ce face, a comentat ca eu nu am dreptate si sa-mi vad de drum.

  6. #28

    Soferul e de vina 100%.

  7. #31

    Pt pieton nici nu prea mai contează a cui e vina in cazul ăsta, era responabilitatea ei sa se asigure ca poate traversa in siguranță.

    Vina principală e a șoferului pt că nu a incetinit, se vedea ca e un pieton care așteaptă lângă trecere, ca sofer trebuie sa te astepti ca poate traversa in orice moment acel pieton…

    Oricum o fi dpdv legal, nu e bine pt nimeni in cazul ăsta

  8. #32

    Fata asta ilustreaza perfect majoritatea specimenelor din Bucuresti: traverseaza strada FARA sa se uite. Cum sa traversezi fara sa te uiti? Cum ???

    Ok, inteleg, trecere, bla bla. Dar sunt tone de fier care vin spre tine. Cum sa nu te uiti? Cum???

    • #33

      doar că nu e in București

    • #34

      @cetin era sa pocnesc unu ieri prin Râșnov…. Trotinetă, banalo, ploaie, 30km/h, dat in frâne… M-am dus sanie. Cu Michelin Pilot Sport…

    • #35

      @Cetin >> nu am zis ca e din Bucuresti, doar ca pietonul e exemplul perfect de cum e (si) pe aici.

      De fapt probabil ca e o problema generala: oamenii se angajeaza in traversare FARA sa se uite o secunda in stanga cand pun piciorul pe trecere.

      In cazul asta fata se uita in stanga dupa ce face 3 pasi si e la jumatatea trecerii. Si, mai mult, se observa si cum mareste pasul brusc, aproape alearga, probabil ca sa traverseze inainte sa vina cine era in dreapta. Ironie

  9. #36

    Dacă moare, femeia-i de vină, dacă nu, șoferul.

  10. #37

    M am uitat de 5 ori si nu mi vine sa cred cum un om matur poate sa treaca strada asa….
    Sper ca femeia sa fie se vina. I se poate intampla oricui sa dea peste un pieton care trece strada pe zebra fara sa se asigure si care ALEARGA pe trecere. E gresit sa crezi ca poti trece strada cum vrei tu, fie si pe trecerea de pietoni.
    Singura vina a soferului e ca nu a incetinit cand a vazut ca proasta sta in dreptul trecerii…..oricum soferul e slab rau dupa cum trage de volan ‍♂️‍♂️. E cea mai mare prostie, venea un tir din fata si erau la morga toti.
    Nu m as mira ca dupa filmare sa fie culpa comuna. Trecerea de pietoni iti da dreptul sa treci strada pe ea, dar nu cum vrea fiecare….

    • #38

      Bă Dane, fără supărare, dar mie mi se pare că aberezi extrem de grav!
      Nu trecea niciun tir și poate tocmai de aia șoferul a încercat să se ducă în partea goală.
      Tu totuși sper că faci diferența între impactul cu un om și impactul cu un câine!
      La om scrie clar că trebuie să-l eviți cu orice preț, la câine scrie să ții volanul bine și treci peste, nu e același lucru!
      Într-adevăr ce a făcut greșit e că a luat stânga de volan când aia era deja spre colțul din stânga al mașinii. mult mai multe șanse ar fi avut măcar să reducă din urmări dacă lua dreapta!
      Dar să nu începem cu ” oricum soferul e slab rau după cum trage de volan” pt că îți jur că nu doresc să aflu cât de tare sunt eu în asemenea situație, nici nu îmi pot imagina cum aș reacționa în acel moment și cred că nici 90% dintre șoferi nu pot!

    • #39

      Adica fata e ”proasta” iar soferul doar ”slab”? Oare ce scrie în Codul rutier despre ce faci cand te apropii de o trecere de pietoni? dar cand e un pieton la marginea ei?

    • #40

      Eu cred ca soferul ( sau soferita… dupa cum a incercat sa evite treaba) nu a vazut-o pe cucoana care s-a angajat pe trecere decat in ultima secunda. Pentru ca altfel frana din greu. A realizat ca e una pe trecere fix in momentul cand a luat stanga. De ce stanga? Nu stiu…
      @Toma Dumitru – intamplator nu era in tir acolo. Incerci sa-ti explici logic o reactie involuntara si proasta a soferului/soferitei. Si daca era tir acolo – tot asa prost facea. S-a speriat cand a vazut-o pe tuta aia pe trecere si atat – nu a gandit nicio secunda…
      Vinovati – amandoi . D-na s-a aruncat pe trecere cand masina era practic f aproape ( nu stie sa se asigure – se vede clar in fimulet ca a asteptat sa treaca doar masinile care veneau din dreapta). Soferul – n-a observat ca s-a angajat pe trecere ( are obligatia conform legii de a incetini in apropierea trecerilor de pietoni si de a da prioritate pietonilor).

  11. #41

    Din ce văd eu ai subliniat ceva ce NU are legătură cu ceea ce se petrece acolo. Aceea este o trecere de pietoni marcată, nu se aplică paragraful bolduit, acela se aplică doar în cazul în care o trecere de pietoni nu există și doamna traversa pe unde apuca.

    Desigur, nu este ca și cum nu putea să se mai uite o dată în stânga, dar… paragraful acela nu se aplică aici. Ăla constituia excepția la cum este redactat.

  12. #44

    Conform legii soferul e vinovat. Moral tot soferul e vinovat pentru ca nu avea de gand sa opreasca din moment ce nu vedem o reducere de viteza.
    Pietonul este absolvit de lege si nu e vinovat, dar vina pentru ca o ajuns in spital ii apartine avand in vedere ca nu s-o asigurat ca soferul are contact vizual si arata intentia de a opri.

    • #45

      Tocmai asta e problema.. eu vad o usoara reducere de viteza. Si am impresia ca proasta a crezut ca o sa opreasca.. de aia l-a scos din schema si s-a mai uitat doar in dreapta.

    • #46

      O usoara reducere de viteza? Vezi trecere, vezi pieton care e pe cale sa traverseze, o reduci la 30. Altfel, esti vinovat.

    • #47

      Nu incercam sa il scot nevinovat… incercam sa inteleg de ce nu s-a mai uitat odata in stanga.

  13. #48

    Nu boss.
    Pietonu e de vina. Atenta la telefon, s-a aruncat orbește pe trecerea de pietoni, fără să se uite. Spune clar mai sus articolul din codul rutier.
    Cu un avocat ok, s-ar putea să își repare mașina pe banii pietoanei.
    Trebuie să terminăm odată cu mentalitatea proastă: a fost lovit pe trecere, șoferul e automat vinovat.
    Stilul ăsta kamikaze l-am văzut la mămici cu caricioare. Am copil, am prioritate.

    • #49

      E ieftin ce fumezi acolo?

    • #50

      Eu cred ca soferul NU avea 30 km/h

      Articolul 123 – Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteza care să nu depăşească 30 km/h în localităţi sau 50 km/h în afara localităţilor, în următoarele situaţii:
      h) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare şi marcaje, când drumul public are cel mult o bandă pe sens, iar pietonii aflaţi pe trotuar, în imediată apropiere a părţii carosabile, intenţionează să se angajeze în traversare;

    • #51

      Nu e ieftin, dar nu mai găsesc deloc. 🙁

  14. #52

    Vai de noi..voi conduceți.. și ne mirăm de educație rutieră etc..

  15. #53

    Vita aia lovita ar merita sa fie data in judecata, daca supravietuieste accidentului. Sa fie belita de toti banii care-i are acum si in urmatorii 5 ani. Se vede cum soferul ar cam vrea sa incetineasca dar femeie nu da nici un semn de trecere. Dupa ce a trecut microbuzul din sens opus ar fi avut timp restul sa traverseze. Dar ea batman. Probabil a mai fost implicata inca o masina, se vede cum suv-ul se opreste mult prea brusc in ultimul cadru. A fost o tamponare frontala cu vreo masina din sens opus? Noroc ca avem Religie in scoala, ca simt civic, educatie rutiera, fizica elementara ….. astea-s sf-uri si nu ajuta cu nimic populatia.

    • #54

      Asa e.. e evident ca a mai lovit ceva.

    • #55

      Zicea cineva mai sus ca șoferul trebuia sa aibă maxim 30km/ora. Ție ți se pare ca avea doar atât? Ca mie mi se pare ca mergea mai repede. A, și banii pe care, nu banii care.

  16. #56

    A fost o data… o vaca pe trecerea de pietoni… si nu mai e…

  17. #57

    Se uită în stânga, vede că nu vine nimic (sau naiba știe ce vede), se uită în dreapta, NU se mai uită iar în stânga și trece?? Băbăiatule! M-am convins de mult că majoritatea românilor sunt 0 la capitolul mers pe stradă, dar tot mă surprind chestii de genul ăsta. Din ce grote ies la lumină oamenii ăștia?
    Vina legală o are ăla cu mașina care nu cred că a încetinit deloc când s-a apropiat de trecere (mă puteți contrazice dacă bat câmpii, dar eu așa am învățat la școala de șoferi acu’ 15 ani). Însă halul în care a încercat să traverseze aia, în fugă și asigurându-se aiurea, se numește tentativă de sinucidere.

    • #58

      total de acord, ala cu masina trebuia sa opreasca sau sa incetineasca pentru ca era trecere de pietoni si pieton pe margine, dar femeia aia cat de cretina e ca se uita se baga pe trecere fara sa se uite in stanga inainte de a pune piciorul pe strada. la ce vanatai si oase rupte are (sper sa nu fi dat cu capul de ceva), o ajuta cu ceva ca soferul e principalul vinovat?

    • #59

      Vi s-a întâmplat vreodată sa vedeți o duduie/un dudui din asta stand pe marginea drumului, sa încetiniti, iar când ajungeți sa opriți roata pe loc, pietonul sa se întoarcă cu spatele sau sa iti faca semn sa treci ca el nu voia, de fapt, sa traverseze? Am patit de multe ori, poate și pt ca opresc obsesiv când vad oameni pe margine fiindcă mulți se arunca când nu te aștepți în fata mașinii. Mi-e mai frica sa dau peste un pieton decât peste o alta masina, macar în situația doi avem șanse cât de cât egale, dacă dau peste un sac de carne și oase, sigur le fac praf.
      Ei bine duduia din imagini se uita, vede ca vin mașini din stânga – deci se uita fix de forma, ca a auzit ea ca e ok sa întorci capul – mai zăbovește puțin cât sa convinga șoferul ca ea nu are intenție de traversat și când se apropie ala suficient de periculos cât sa nu mai poată frâna fără sa o atingă măcar, se arunca pe trecere. Și șoferul e vinovat dacă o iei conform legii, ca ar trebui sa ai maxim 50km/h in afara localității la treceri sau 30km/h in localitate, cât sa te poți opri de urgenta, e vinovat și fiindcă în loc sa bage piciorul în frână a crezut ca e mai ok sa accelereze și sa o ocolească – doar ca și ea s-a gândit sa grăbească pasul în fata lui, insa… din toate punctele de vedere, indiferent de cine e vinovat, ala nu se cheama trecut de strada, se cheamă tentativa de suicid. E greșită din toate punctele de vedere.

  18. #60

    Din punctul meu de vedere e clar șoferul!
    Dar, cum o spun multor prieteni, in Romania trecutul străzii e sport extrem. Nici șoferul nu a încetinit, nici pietonul nu a schițat măcar un gest ca vrea sa traverseze (nu ca ar fi trebuit sa facă asta). Mi s-a întâmplat de multe ori sa opresc la trecerea de pietoni doar sa aflu ca nu aveau nici o intenție sa treacă strada, doar “staționau” acolo.

    De remarcat șoferul camionetei care presupun ca a ocolit zona și și-a văzut fericit de drum, eventual a făcut doua fotografii de feisbuc.

    • #61

      Si ce ar fi trebuit sa faca?

    • #62

      @Marius – Sa treacă cu camioneta peste ea și sa ii pună capăt suferinței. Serios, o întrebare mai tâmpită, puteai sa pui ?

    • #63

      Da.. puteam. Dar tampita sau nu, nu mi-ai raspuns la ea.

    • #65

      QED

    • #66

      Foarte bun link-ul.
      Si eu sunt de parere ca soferul este de vina.
      Sunt curios daca vom vedea o pozitie oficiala cu sentinta culpei.

  19. #67

    Eu inteleg ca doar cand treci pe la coltul strazii trebuie sa te asiguri pt ca atunci practic nu ai prioritate ca si pieton. Daca treci pe trecerea de pietoni si treci fara sa te asiguri soferul va fi intodeauna vinovat in caz de accident iar pietonul va avea de suferit cu dreptatea in mana!

    • #68

      Astept si eu paragraful ala de lege unde scrie ca pietonul poate trece strada pe trecerea de pietoni cum vrea pula lui. Daca vrea sa faca sprint ca usain bolt pe trecere are voie ca ce pl lui e pe trecere si are prioritate orice ar fi.
      Zilele trecute era sa dau peste lance armstrong pe kisselef. Eram de vina ca avea verde si el alerga dupa tricoul galben pe bicicleta, PE TRECEREA DE PIETONI !!!!!

    • #69

      Ce zici tu cu aruncatul pe trecerea de pietoni e cu totul altceva, eu cred ca soferul a vazut-o pe aia de la min 100 de m ca statea cu piciorul PE trecerea de pietoni. A ales sa nu opreasca, poate a a crezut ca aia sta acolo ca nu are ce face acasa, sau poate a vrut sa nu consume din benzina si placutele de frana. Eu in locul lui opream, dar asa sunt eu mai fraier. E clar ca si aia a gresit dar totusi vorbim de o trecere de pietoni.

    • #70

      Din ce stiu eu daca esti pe bicicleta si treci pe trecerea de pietoni, nu ai prioritate. Poti sa te dai jos si sa mergi pe linga ea si atunci ai proritate ca orice pieton. Cel putin asa e pe la noi pe aici prin tara de adoptie!

    • #71

      Pe Kiseleff exista pista marcată și pe lângă trecerea de pietoni, deci bicicliștii au voie să treacă strada pe bicicletă

      Oricum nu înțeleg frustrarea asta a șoferilor, daca unul trece călare pe bicla pe trecere și este evident vizibil, lasa-l! Trece mai repede decât dacă s-ar da jos. E doar ură și răutate prostească.

    • #72

      @flat: nu e ura. Lăsând la o parte ca e ilegal, problema e ca dacă trece pe bicicleta într-adevăr trece mai repede, inclusiv de pe trotuar, ceea ce face opritul mașinii în timp util mai greu. Pentru ca ajunge mult mai repede de pe trotuar pe trecere

  20. #73

    Cred ca am mai spus-o de vreo 326 de ori. Și aici și dincolo. Uitați de șofer și de pieton și în exemplul de mai sus. Adevăratul vinovat este statul român. Aceeași infrastructura imbacsita de acum 60 de ani
    Atâta timp cât statul român nu e interesat să se updateze la nou, la modern, la civilizat sau la bun simț, o să posteze Cetin și Zoso mii de cazuri d astea de acum încolo.
    Oamenii sunt foarte diferiți unii de alții. Pe unii ne ajută mintea mai mult pe alții mult mai puțin. Numai Dumnezeu știe cum a gandit fata aia înainte să traverseze sau ce a crezut șoferul care se apropia de trecere. Un semafor cu buton ar fi făcut “minuni ” acolo. Sper că și fata și șoferul sunt ok

  21. #74

    În cazul ACESTA nu ai deloc dreptate. Vezi ce obligații ai când te apropii de o trecere de pietoni, cu atât mai mult cu cât vezi că e cineva acolo pregătit să traverseze.

  22. #75

    Daca soferul vira spre marginea drumului si nu spre centrul lui poate poate reusea sa o ocoleasca.
    Este vina soferului ca nu a redus viteza cu toate ca se vedea clar ca urmeaza o trecere de pietoni semnalizata. Este tot vina soferului ca nu a observat ca era un pieton pe marginea drumului, pieton care poate ar fi vrut sa traverseze.
    Dar cu riscul de a fi injurat, consider ca vina cea mai mare o are femeia. Pic de instinct de conservare nu a avut…efectiv a sarit in fata masinii. Stiti cum se zice….e dreptul tau, dar e frana soferului..o apasa daca poate, daca vrea si daca functioneaza corect.
    Eu am facut o poezioara pentru baietelul meu, si i-o recit de fiecare data cand traversez cu el strada:
    Cand e rosu stationam, cand e verde ne asiguram si pe urma traversam.

    • #76

      Poate femeia era handicapata mintal, sau putin cam proasta, ce face atunci, isi pierde prioritatea ca nu a semnalizat cu stegulete faptul ca sta acolo pe marginea drumului fix in dreptul ‘zebrei’ ?

    • #77

      Mie mi se pare un filmuleț bun de pus la școală, nush de la ce vârstă – ca poate fi destul de traumatizant, dar cred ca e mai de efect decât orice explicație cu asiguratul. Și femeia asta s-a asigurat conform definiției gestului – a întors capul – dar degeaba. Dacă vezi și ce poți păți pe zebră aia care NU ESTE UN GARD ci doar un kkt de marcaj pe asfalt care nu te protejează de nimic, poate ar învața și pietonii sa se asigure cu adevărat. Dacă s-ar “asigura” asa toate mașinile când pătrund în intersecții, ar fi numa fiare vechi pe străzi. As pune filmulețul asta în buclă și pe panouri publicitare.

  23. #78

    Langa citatul din codul rutier ar trebui sa il pui si pe asta, din regulamentul de aplicare:
    “Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteză care să nu depășească 30 km/h în localități sau 50 km/h în afara localităților, în următoarele situații:
    h) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare și marcaje, când drumul public are cel mult o bandă pe sens, iar pietonii aflați pe trotuar, în imediata apropiere a părții carosabile, intenționează să se angajeze în traversare;”
    Daca soferul ala avea 30km/h si se uita la drum (nu in telefon, de exemplu), garantat reusea sa evite accidentul.
    Ca tanti aia n-a fost atenta la sofer, e partea a doua … dar cine e de vina e foarte clar.

  24. #79

    Cum dracu sa dam vina pe aia ma? A venit, o zabovit 2-3 secunde si apoi a traversat. In fuga sau nu. Dar intreb. Tu ca sofer, cand vezi ca ai o trecere semnalizata si mai vezi ca cineva este pe margine, nu ridici piciorul de pe acceleratie?

    • #80

      Nu, pentru ca ai luat permis pe spaga si nu ai invatat nimic din scoala de soferi, nu ai fost taxat la examen pentru neatentie (daca nu incetinesti in apropiere de trecere, sau mai grav, nu opresti cand pietonul e pe margine sau se apropie de trecere, ai luat 21 de puncte fara discutii, daca dai de permis pe bune) si trimis acasa ca esti pericol, ba chiar ai fost ajutat discret cu pedalele, de polititst.

    • #81

      Ridici piciorul de pe acceleratie, corect. Omul e vinovat.
      DAR.

      Femeia pune piciorul SI APOI ALEARGA sa traverseze.
      Pentru cineva cu reactie intarziata finalul e clar.
      SI DACA MERGEA REGULAMENTAR finalul probabil era acelasi, doar cu rani mai putin serioase pentru pieton

  25. #82

    Vina este a amandurora, legea e de partea pietonului. Dar ce folos ca ai dreptate daca ramai paralizat sau treci pe lumea cealalta? Conform legii, pe trecere semnalizata si nesemaforizata, daca pietonul a pus piciorul pe strada are prioritate. Ce e bolduit in text e valabil doar la intersectii unde nu exista treceri de pietoni semnalizate.

    • Vina este 100% a șoferului. Când ești în situația lui, conform legii, reduci viteza și oprești la trecere pana ai contact vizual cu pietonul și reușești să-i intuiești intențiile. Dacă ai oprit la trecere și pietonul își vede de telefon în continuare, asta e, ai pierdut 5 secunde din drum și mergi mai departe liniștit și îți vezi de viață. Dacă nu ai oprit și lovești pietonul ca prostul din video ai salvat cele 5 secunde și ar trebui sa iti vezi de dosarul penal și consecințele grabei.
      Faptul ca suntem la controlul a 1-3 tone de metal nu ar trebui sub nicio forma sa ne ofere superioritate fata de o ființă umana care are dreptul de a traversa și drept la viata, drept mai mare decât avem noi dreptul de a salva 5 secunde din durata unui drum.

    • #84

      @ Marius – ia mai citește un pic paragraful respectiv:
      ¨(3) Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător, (…), numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru ceilalţi participanţi la trafic.”
      Nu scos șoferul nevinovat, este vinovat, a văzut intenția paricopitatei de a traversa, nu a oprit, asta este – viața e șosetă :). Rămâne fără permis o perioadă, posibil îl paște o amendă penală. Dar asta nu exclude vinovăția pietonului – lipsa asigurării că poate traversa strada fără a fi în pericol.

    • #85

      @Ion T.
      Art. 72
      Articolul 72
      (1) Pietonii sunt obligați să se deplaseze numai pe trotuar, iar în lipsa acestuia, pe acostamentul din partea stângă a drumului, în direcția lor de mers. Când și acostamentul lipsește, pietonii sunt obligați să circule cât mai aproape de marginea din partea stângă a părții carosabile, în direcția lor de mers.
      (2) Pietonii au prioritate de trecere față de conducătorii de vehicule numai atunci când sunt angajați în traversarea drumurilor publice prin locuri special amenajate, marcate și semnalizate corespunzător, ori la culoarea verde a semaforului destinat pietonilor.
      (3) Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate și semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localități, pe la coltul străzii, numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei și pentru ceilalți participanți la trafic.
      (4) Pietonii surprinși și accidentați ca urmare a traversării prin locuri nepermise, la culoarea roșie a semaforului destinat acestora, sau a nerespectării altor obligații stabilite de normele rutiere poarta întreaga răspundere a accidentării lor, ÎN CONDIȚIILE ÎN CARE CONDUCĂTORUL VEHICULULUI RESPECTIV A RESPECTAT PREVEDERILE LEGALE PRIVIND CIRCULAȚIA PRIN ACEL SECTOR.
      Din film femeia se afla PE TRECERE așa că eu cred că aici funcționează paragraful 2 din articol nu 3. Nici vorba de culpă comună. A semnalat dorința de a traversa stabilind legătura de vedere cu șoferul între secunda 7 și secunda 10. Întoarce capul către dreapta și se asigură și din sensul opus. NU SE UITĂ LA TELEFON. Aranjează masca și traversează. Situația descrisă aici un are nimic în comun cu cea care este descrisă de Godină. Ai vizibiliate, ai un pieton care semnalizează dorința de a traversa, iar tu alegi să ignori legea sau și mai rău, nu o cunoști.

  26. #86

    Șoferul nu a încetinit la trecerea de pietoni. Nu părea să aibă nici cea mai mică intenție de-a frâna.
    Este vinovat 100%.
    În România mi s-a întâmplat ca imbecilii să treacă prin spatele meu, eu fiind încă în traversare.
    Ăștia pe lângă suspendarea permisului, ar merita amendă de să crape sufletu-n ei.

  27. #87

    Ca sa fim corecti, ar trebui adaugat si punctul (2):
    (2) Pietonii au prioritate de trecere fata de conducatorii de vehicule numai atunci cand sunt angajati in traversarea drumurilor publice prin locuri special amenajate, marcate si semnalizate corespunzator, ori la culoarea verde a semaforului destinat pietonilor.
    Combinat cu
    Art. 123 din regulament
    “Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h, in localitati, sau 50 km/h in afara localitatilor, in urmatoarele situatii:
    i) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, cand drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, in imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se angajeze in traversare;”

    In final va rezulta o mare bataie de cap pentru sofer si, sper din tot sufletul sa sufere.
    Poate se va invata boul SA NU TRAGA STANGA CAND APARE UN PERICOL IMINENT.
    Mai bine sa se duca dracului in sant, decat sa mai omoare pe altcineva.

  28. #88

    Strada este libera, soferul a vazut femeia din departare pe trecerea de pietoni ce motiv avea sa nu incetineasca si eventual sa opreasaca?Din pacate si femeia a gresit(nu legal) pentru ca a pus capul in pamant si a mers la ghici deoarece chiar daca esti pe trecere nu poti sa stii ce ganduri are cel de la volan.Sper totusi ca nu a fost nimic grav.

  29. #89

    Asta e tentativa de sinucidere…si la 30 km/h nu putea sa o rateze…

  30. #90

    Sunt 2 paragrafe unde explica clar cine are prioritate:

    www.scoalarutiera.ro/curs-legislatie/codul-rutier/trecerea-pentru-pietoni

  31. #91

    Mulţi cunoscători de gramatică îşi dau cu părerea pe ce a scris Arhi, dureros ca mulţi or fi şi posesori de carnet.

  32. #92

    Am impresia ca soferul a fost orbit de soare si a observat-o tarziu.Doar parerea mea…

  33. #93

    Nu exista caz in care sa iasa pietonul vinovat. In alte cazuri da….aici soferul e idiot.

  34. #94

    Bă,frate! Vreau doar să remarc că sunt 40 de comentarii aici și niciunul dintre noi nu am schițat o urmă de compasiune pentru oamenii din întâmplarea asta. Nu fac pe lupul moralist, dar simt că ceva e greșit când tot ce ne interesează e să avem dreptate. Pana mea, vinul m-a făcut sensibil.

  35. #95

    Șoferul: ești pe DN cu 2 benzi pe sens… Trecere semnalizată și presemnaliza5ă… Ești pe B1. Pietontul e lângă trecere… Reduci puțin că s-ar putea sa ai surprize.
    Pietont: DN/E circulat, viteze mari, nu te arunci pe trecere ca “ie dreptul tău”. Mașinile nu sunt biciclete si opresc destul de greu… Te asiguri că ala din conservă chiar oprește si nu alergi pe trecere. Fapt că e dreptul tău nu te scutește de o vizita la urgenta/morgă.

  36. #96

    Un caz excelent ce ilustreaza gandirea multor concetateni…
    Femeia: e trecere mi se rupe, am prioritate… doar ca nu (prostia in cazul asta ca s-a uitat stanga-dreapta si dupa aia a uitat sa se uite iar la stanga inainte de a trece)
    Soferul: da-l in ckt de pieton, sa astepte.

    Organul il va scoate vinovat pe sofer si cred ca ar avea dreptate… la 30 km/h reusea sa opreasca. Normal ca nici eu nu merg cu viteza asta pe la toate trecerile de pietoni ca as traversa tara in 2 zile…

    Eu as da culpa comuna ca sa se invete minte si femeia ca degeaba mori sau ramai cu dizabilitati avand dreptatea in mana…

  37. #97

    Personal mi se pare șoferul de vina.
    Femeia s-a asigurat, se vede clar după ce trece microbuzul că mașina avea timp sa încetinească..femeia s-a aruncat în strada crezând că mașina va încetini, se vede clar după cum s-a uitat stânga-dreapta, apoi a luat-o la fugă sa nu îl facă pe șofer sa oprească de tot (inca o dată , crezând că acesta a văzut-o și va încetini) , neștiind că șoferul este dobi și nu o vede.
    Șoferul vinovat legal 100%.

  38. #99

    Citind comentariile de la acest articol ma cam ingrozesc gandindu-ma ca unii dintre autorii lor se afla la volan zi de zi, cu un carnet de conducere valabil, probabil in Bucuresti unde eu circul atat ca pieton, cat si ca biciclist.

    Adresat strict acelor autori, cum este @Dan de mai sus: N-aveti nicio treaba cu regulile de circulatie si niciun pic de respect pentru viata altor oameni. Sunteti un pericol public pe patru roti. Ne vedem de dimineata sa dati peste mine cand trec strada pe bicicleta, regulamentar, pe verde si pe pista marcata de langa trecerea de pietoni, ca o fi la Kiseleff sau in alta parte.

    • #100

      Bicicleta e jucărie, nu are ce căuta pe strada
      Oamenii are treabă, ne încurci
      Sarakule
      Ești pieton da te dreq stai acolo

      In Ro nu ai mașina = nu exiști in trafic
      Pietonii sunt batjocoriți și de autorități, vezi sos fabrica de glucoză

  39. #101

    Soferul e vinovat dpmdv, nu a respectat viteza in localitate, sunt convins 100% ca femeia nu patea nimic daca soferul conducea legal, adica 50 km/h. La 50 km/h, ai timp sa vezi pietonii, ai timp sa reduci la 30 km/h, ai timp sa te opresti. Daca era mai atenta, femeia nu mai urca pe capota dar nu mi se pare culpa comuna. Poate culpa comuna cu administratorul strazilor, care nu a reusit sa faca niste autostrăzi sau macar sa impuna legea

  40. #102

    Incredibil! Mereu am crezut ca cititorii lui Cetin sunt ”crema” clasei de mijloc! Oameni de dreapta care gandesc mult și constructiv. Și cărora le pasă de oameni.

    M-am înșelat amarnic acum. În plus, cei mai mulți sunt și șoferi proști!

  41. #103

    Incredibil! Mereu am crezut ca cititorii lui Cetin sunt ”crema” clasei de mijloc! Oameni de dreapta care gandesc mult și constructiv. Și cărora le pasă de oameni.

    M-am înșelat amarnic acum. În plus, cei mai mulți sunt și șoferi proști!

  42. #104

    pe lângă ce zice Godină despre interpretarea textului, eu aș lua un pic gramatical.
    în textul
    ”Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localităţi, pe la coltul străzii, numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru ceilalţi participanţi la trafic.”
    nu mai știu cum se chema tipul ăla de propoziție, dar parcă țin minte că ne învățau că virgulele se pun astfel încât dacă scoți ceea ce este între virgule, restul frazei să aibă sens.
    scoatem faza cu colțul străzii, rămâne:
    ”Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru ceilalţi participanţi la trafic.”

    de asemenea, mie mi se pare că dacă s-ar fi vrut legare părții cu asiguratul doar de varianta cu colțul străzii, nu ar mai exista virgula după cuvântul ”străzii”.

    e posibil să nu fiu prea coerentă, sunt creierii nopții. 🙂

    • #105

      “nu mai știu cum se chema tipul ăla de propoziție” – cred că e vorba de incidentă.

  43. #106

    “Bos, da’ si pietoanta asta a vazut ca vine masina lansata, ce-a crezut? Ca opreste automat? Nu s-a gandit si ea ca omul de la volan mai verifica si el un mail, un like, ceva?”

  44. #107

    N-am citit toate comentariile, poate s-a mai spus: de-aia ar fi buna educatia rutiera in scoala.

    Experienta personala: merg linistit prin localitate, doar ce incepuse sa ninga (nu va agitati 40-50-60, nici nu stiu, oricum la 60 am real undeva 49-53). In fata vad genul clasic de om care merge pe marginea drumului in lipsa trotuarului (sa se inteleaga si mai bine, pe partea dreapta in sens invers cu mine). De odata sare in fata mea sa traverseze (ceva distanta era), eu frane frane frane, morti morti morti, claxoane claxoane claxoane. Mama destul de linistita din dreapta mea (nu are permis): “dar mama, era pe trecere”… eu wtf, nici nu vazusem trecerea, drum necunoscut, atent la drum (nu la telefon golanilor), nu am vazut semnul de trecere (hai ca sigur vi s-a inamplat si voua, prima oara iti sar in ochi dungile de pe asfalt, dupa semnul daca e doar unul “normal” – cred ca s-a inteles ca drumul era perfect alb si am franat cu ABS-ul). Conculiza? Suntem responsabili de ceea ce facem la volan, avem partea noastra de vina daca lovim pe cineva pe trecere. Ca romanii sunt cum sunt si nu au si ei putina rabdare sa se uite si sa se asigure (ca nu-i loveste vre-un prost)… partea 2-a.

    In concluzie cazul clasic cand se intalnesc doi prosti si norocul a luat si el o pauza de cafea, deh, asa e viata, selectie naturala.

  45. #108

    Hai sa mai bag un com..
    Pe trecerea de pietoni poți să mori cu dreptatea în mână.. dar tot mori. De aia contează și ai obligația de a te asigura înainte..

    E ca aia.. “esti prost.. dar au de suferit cei din jur.. că tu tot prost ești”. Așa și cu moartea pe trecere.. tu mori, suferă doar familia dacă e KO..altfel suferi și tu până îți dai duhul

    • #109

      Dar dacă tu recunoști deja ca pietonul are dreptate, și ca moare cu ea în mână, nu ar fi mai bine să ne concentrăm pe respectarea regulilor de către cei care le încalcă? Respectiv șoferii? Ăsta e din păcate nivelul de civilizație din RO. Știu că ai dreptate, dar totuși tu ești de vină dacă nu vrei să mori!

  46. #110

    S-a uitat si sigur a vazut masina, ii suna telefonul si uita complet ca venea masina spre ea…. noaptea mintii. Pur si simplu s-a intamplat un declick in mintea ei. Vreau sa va spun ca batranii patesc des treaba asta si e tragic. Copiii la fel. Sfatul meu ca si sofer e sa o lasati incet si atent pe langa trecerea de pietoni nesemaforizata ca nu stii in clipa aia ce le trece prin mintea pietonilor. Si daca o sa-ti sara in fata la viteza mica si franezi macar nu-l nenorocesti complet sau nu-l omori. Stiu ce ziceti: ca pietonii trebuie sa se asigure, sa fie mai atenti dar uite ca ai cazuri si cazuri de oameni cu mintea praf, cu pb psihice, cu mintea deteriorata de varsta, sau copii cu mintea inca neformata.

    • #111

      Cum adică sfatul tău? Ești imbecil? În lege scrie clar că _ca șofer ai OBLIGAȚIA de a încetini la max 30 km/h și de a opri pentru a acorda prioritate de trecere pietonilor. Trebuie doar respectată legea, nu de făcut recomandări.

    • #112

      Da, sfatul meu. Eu la 15-20h/ora am luat un mos pe capota. Noroc ca nu a patit nimic. Si nu crede ca nu poti ajunge in aceeasi situatie cu toata mega grija ta. Mergea in paralel cu strada si odata a luat-o stanga pe zebra nu fara sa se asigure ! Nici macar nu a intors capul spre mine, a tasnit in fata. Cand l-am intrebat a zis ca el crede ca s-a uitat si nu a vazut nimic. Povestea e veche, am scapat usor atunci cu politia iertatoare, cu mosul ce nu a reclamat ca a patit nimic, etc. Eu as face un efort si as semaforiza TOATE zebrele. Sa nu mai existe discutii.

  47. #113

    Sunt momente din astea pe sosele cand se intalnesc doi idioti, de data asta unul din ei avea invelis de tabla, celalalt ba. Pentru ca oricat te-ai uita la filmulet, dincolo de faptul ca aia sare pe trecerea de pietoni in fata unei masini, mai vezi si un sofer care se apropie de o trecere de pietoni fara sa apese frana, vazand totusi ca un pieton urmeaza sa treaca pe acolo.

    Camioneta din spate franeaza cu succes inaintea trecerii de pietoni iar ala a considerat ca tot ce trebuie el sa faca e sa traga instictual de volan pe contrasens intrand si in alta masina, pentru ca la asta se reduc instinctele unui sofer, sa tragi cat poti de volan stanga. Frana deloc.

    Si da, ne putem gandi ca fumeia aia putea fi mai isteata cu 2 secunde, dar pe de alt parte daca in locul ei era un copil de 10 ani, probabil vedeam mai usor lucrurile asa cum sunt.

  48. Șoc cultural după ce m-am mutat la Bistrița: nu circula pe banda 1! Niciodată!
    Bă femeie, mă lași? De aia îi banda 1, eu îs educat, vin de la Cluj.
    Poc, portieră. În primul an. Avarie portieră/aripă/bară dreapta spate Logan.
    Poc, mamă cu carucior în al 3 lea an. Mă rog, doar caruciorul și acesta era gol, copilul era urcat în mașină și tampita băga caruciorul în spate pe partea cu carosabilul. Avarie aripă dreapta față Ibiza.
    Ergo: nu circula pe banda 1 în Bistrița fiindcă ăștia îs crescuți pe altă planetă.
    Pietoni: oricine vrea de pe blogul ăsta e invitat la orice trecere nesemaforizata din oraș. Pun un scaun la dispoziție și 6 beri reci. Dacă în timpul petrecut la trecere nu se întâmplă ca 90% din pietoni să sară ca și asta pe stradă, eu vin dezbrăcat acasă de la trecerea aia, oriunde o fi. Cu telefonul la ureche și alergând. La Bistrița ăsta e sport național. Acu 2 ani ceva mulmă de la PNL a atenționat o pe una la o trecere de pietoni fiindcă aia trecea pe roșu. Efectiv lălăia pe trecere. Aia s a intors și i a fwtut un picior în portieră. Evident, pnl-istul s a dat jos, a pus mâna pe ea și voia să o oprească și să cheme poliția. Normal, pe facebook a ajuns “uite ce face un politician, a batut o femeie in oras…etc”. Când a ajuns filmarea pe net, s a schimbat treaba dar oricum privești problema, e ceva ciudat în atitudinea pietonilor în orașul ăsta.
    E plin de sensuri giratorii (tehnic vorbind sunt niste intersecții de calmare a vitezei dar nah, atât s a putut) din 200 în 200 de metri și există un bulevard cu rigole cu copaci, cu treceri nesemaforizate. Cand esti pe trecere, e târziu dacă mașina de pe contrasens nu te a văzut sau n a încetinit. Mori, pur și simplu.
    Pietonii în orașul ăsta NU SUNT DISCIPLINAȚI. Efectiv, sar cum a sărit asta din filmare, crezând în forțe divine și ajutor de la mama forțelor divine. Nici măcar nu s sarcastic când zic asta. E realitatea nasoală.
    Accidentul ăsta nu e în oraș, e undeva la Tiha Bargaului și am vazut mai sus o remarcă cu privire la calitatea îndoielnică a reacției soferului. Ha ha, șoferul era femeie. Asta ca să inchidem definitiv subiectul soferitelor cu reflexe de ninja. Poate c oi fi un imbecil misogin dar aici se vede realitatea. În filmarea asta. Aia mai avea și un copil în mașină. Vorba comentatorului de mai sus: mai trebuia și TIR pe contrasens pentru un peisaj complet.
    Mno, pe Bargaie se circulă ca acum 100 de ani deși e cel mai circulat drum din județ, acesta făcând legătură cu Moldova.
    In sezonul nuntilor, umblă calare pe șosea noaptea, în virtutea nu sh ce obicei de călăreți la nuntă. O să ziceți că e lumină pe drum. Da, a farurilor fiindcă aia nu dau drumul la iluminat public. Și caii sunt beți fiindca se dă de baut la cai ca să fie focoși. Ce mai vreți de la pietoni?
    Mai vreți? Vă recomand un sejur în zonă, o să aveți ce povesti la nepoți.

  49. #115

    Tânăra era pe trecerea de pietoni. Acolo nu e trotuar, era pe carosabil. Șoferul trebuia sa oprească.
    Dacă vezi un pieton stand pe trecerea de pietoni trebuie sa oprești.
    Ce ar fi putut face mai mult pentru a traversa?
    Putem vorbi de lipsa de spirit de conservare, neatenție, poate nu s-a asigurat cum trebuie. Dar in final șoferul a condus de parca nu era nimic de observat înaintea lui.

  50. P.S. aleargă pe trecere fiindcă așa fac toți în zonă, ca să degajeze urgent drumul. Cică se gândesc la șoferi, să nu le piardă timpul.

    După lege, soferul e vinovat. Așa s a și decis, articolul e aici:

    www.bistriteanul.ro/video-femeie-lovita-din-plin-pe-trecerea-de-pietoni-in-tiha-bargaului/

    • #117

      Pai de ce n-ați zis din start ca șoferul era femeie? Pai asa se schimba datele problemei un pic…

  51. P.P.S. pentru cei curioși, iote și filmarea cu PNL istul de care ziceam mai sus. Trecerea e semaforizata, după incidentul ăsta, omul s a dat jos și a incercat s o oprească pe aia. Ce a ieșit, mai căutați și voi după “bestia cu chip de om”.
    Ăștia s pietonii din Bistrița.

    www.ziardebistrita.ro/cine-e-de-vina/

  52. #119

    Cand citesc unele comentarii, nici nu ma mai mir de cate accidente sunt in ro. Pana una alta, soferii fac scoala, invata cum sa conduca, invata reguli, invata despre preventie, sunt testati ( inclusiv medical) si isi iau un permis. Deocamdata, nu exista permise pt pietoni.
    Pietonul poate fi needucat, orb sau poate avea tot felul de disabilitati (e.g. deficit de atentie) si de aceea legea il protejeaza pt ca e mai vulnerabil. Pe scurt, trecere semnalizata, femeia era oprita asteptand sa treaca, soferul era obligat sa opreasca si sa o lase sa treaca.Punct.
    In tara cu apa calda unde sunt acum, acelasi principiu se aplica pt biciclisti; indiferent ce fac ei pe strada, daca ii lovesti cu masina, e vina ta pt ca esti obligat sa ii protejezi pt ca sunt mai vulnerabili. De-aia cand conduc, cel mai frica mi-e de biciclisti, ca daca il lovesc pe unul, mi-o iau in freza automat. Dar e OK, pt ca in acest fel, toti soferii ii protejeaza si extrem de rar sunt accidente.

  53. #120

    Asta e ilustratia perfecta pentru tot ce se intampla pe soselele din Romania; insa noi vrem autostrazi, dar habar nu avem sa conducem pe un drum cu o banda si habar n-avem sa traversam in conditii de siguranta proprie.

    In primul rand: soferul e vinovat 100% pentru ca el era cu privirea in alta parte, fie telefon, fie distras de cei din masina. Se vede clar ca din momentul in care doamna se angajeaza in trecere, pana cu putin inaintea impactului, masina nu are nicio intentie de incetinire (nici macar franare). Drept dovada, in momentul in care mai are putin pana la impact, surprins fiind de doamna din mijlocul strazii, nu proceseaza directia din care vine, ci doar trage de volan in speranta de a ocoli obstacolul: 50-50 sanse sa ocoleasca pe partea din care vine doamna, insa ghinion: trage de volan fix in directia in care se indreapta doamna. Daca ar fi fost atent la drum, ar fi tras de volan, chiar daca era din scurt, in directia din care a venit doamna. Pe langa faptul ca legea iti spune sa incetinesti in preajma trecerilor de pietoni, ba mai mult: daca vezi pe cineva care doreste sa se angajeze in traversare, sa incetinesti si sa opresti pt a oferi prioritate. Prin urmare, legal si moral, soferul e vinovat 100%, atat pentru neatentie la volan, cat si pentru nerespectarea codului rutier.

    Cat despre doamna: exemplul perfect despre cum poti sa mori cu dreptatea in mana. Ok, esti pe trecere, legile din Romania te protejeaza in traversarea prin loc marcat, INSA, nu stiu cat de mult te incalzeste asta cand stai cateva luni pe bara, cu picioarele fracturate, capul spart sau cu probleme la bazin.
    Dar e plina tara de cascati din astia, care habar nu au sa isi pazeasca pielea, iar remediul pt ei este fix acest gen de evenimente. Credeti ca e prima data cand doamna traverseaza asa? Eh, acum nu i-a mai mers….

  54. #121

    Cel mai tare e cand vaca cu copil în auto nu da prioritate la altă vacă cu cărucior de copil ,pe trecerea de pietoni. Epic.

  55. #122

    Neacordare de prioritate. Soferul va fi intotdeauna vinovat pe trecerea de pietoni indiferent cum traverseaza pietonul, daca nu e semaforizata. Evident ca asta nu il ajuta cu nimic pe pietonul care trebuie sa se asigure de doua ori, fiind vorba de viata lui.

  56. #123

    Eu sunt exclusiv pieton.
    Infectul putrefact de șofer care nu reduce deloc viteza în apropierea unei treceri de pietoni semnalizate merită să conducă numai roabe în viitor.
    Pe șantier.
    În haine cu dungi.
    Deloc nu ia piciorul de pe gaz, deși femeia era acolo, cu intenție evidentă de a traversa.

  57. #124

    Boss
    Voi nu vedeti ce fusta scurta are? E provocatoare !!! Bine i-a facut!!!!

  58. #125

    Exista mai multe situatii la trecerile de pietoni.
    1. Cand soferul e idiot, dar pietonul e atent.
    2. Cand soferul e atent, iar pietonul e idiot.
    In ambele cazuri, nu se produce niciun accident (sau se poate produce ceva minor).
    Eh, in cazul acesta, avem situatia 3, atunci cand ambele parti sunt idioate.
    Legal, soferul e vinovat 100%. Chiar daca noi analizam mai atent si spunem ca pietonul a trecut ca leguma, un judecator va considera ca pietonul s-a asigurat inainte de a trece (chiar daca noi zicem ca s-a asigurat dampulea, pe romaneste).
    In schimb, la sofer e clar: avea 50, apoi a redus la 30? Clar, nu.
    Putem veni noi cu vorbe de taximetristi de genul “masina calca, nu f**e”, dar degeaba.

    Putin offtopic, imi place acest dublu standard atribuit autoturismelor. Cand e vorba de un accident cu pieton, ele sunt “niste fiare”, dar cand e vorba despre un atutoturism parcat pe trotuar caruia i se ridica stergatoarele sau, mai rau, este zgariat, comentacii spun ca “nu are nicio vina masina” :)))

    • #126

      Dupa cum zice si legea, asigurarea pietonilor la trecere se face “numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru ceilalţi participanţi la trafic”. Adica pietonul trebuie sa se asigure ca masinile au timp sa incetineasca si sa opreasca. Femeia s-a asigurat din punctul asta de vedere, s-a uitat in stanga, a vazut ca masinile erau departe si avea timp sa incetineasca, s-a uitat in dreapta si apoi a trecut.
      Sunt multi soferi insa (inclusiv pe aici) care considera ca asigurarea inseamna cedeaza trecerea si n-au nici o intentie sa incetineasca, de aia se intampla accidente de genul asta.

  59. #127

    Vrem o tara ca afara!!!!! pai dupa saracia si restrictiile impuse de comunism vis a vis de a avea un autoturism, acum romanii ca si-l permit, ii transforma in regii soselelor, si au voie sa faca ce vor, cum vor si unde vor. …daca umbli pe bicicleta, pe jos sau cu autobuzul esti un sarac.
    Trecerile de pietoni sunt marcate corespunzator, cu zebra, panou, eventual panou luminos, cand te apropii esti obligat sa incetinesti, respectivul nu face asta; ce vina are pietonul cand te vede la distanta, el se gandeste ca soferul incetineste si va putea traversa in siguranta.

  60. #128

    amandoi sunt de vina
    din cate stiu eu, in calitate de conducator auto trebuie sa incetinesti oricum inainte de trecerea de pietoni daca vezi persoane pe marginea carosabilului
    idiotu’ ala nu a incetinit deloc iar femeia e cretina grav
    adica te uiti, vezi ca ala e la 30m distanta dar nu traversezi, il astept pana ajunge pe la vreo 10
    cat de cretina sa fii?!?
    iar ca un caz particular, daca vezi un turbat ca vine cu viteza e mai bine sa astepti sa treaca decat sa faci pe smardoiu, crezand ca legea e de partea ta
    o fi.. dar fizica e de partea lui!

  61. #129

    tipa nu s-a asigurat inca o data pt stanga, dar aici buba e ca aia veneau cu viteza prea mare. plus ca a alergat. pe trecere se trece in ritm alert dar doar dupa ce s-au oprit autovehiculele, vina e clar a soferului pt nerespectarea vitezei si pt ca nu a oprit cand a vazut om la trecere dar si pietonul are parte din vina. stupid, mai ales cand unul moare dintr-o chestie asa usor de evitat.
    problema e data de nerespectarea regulilor pt ca nu exista o autoritate care sa vegheze la respectarea lor. asa ca concluzie generala #muiepolitieirutiere

    • #130

      da frate, nu s-a mai uitat a țâțpe mia oară spre stânga și de țâșpe+1 spre dreapta. și eventual în sus să nu pice vreun meteorit.
      asta e proastă că nu s-a super-extra-mega-ultra-asigurat, dar pe mine mă înjură unii șoferi că înțepenesc pe marginea bordurii (pe trotuar, nu pe șosea pe trecere) că:
      – ”dacă n-am pășit pe trecere nu-mi arăt intenția de a traversa”
      o să pășesc pe trecere înainte de a se opri mașina când toate trecerile or să fie cu buton și butonul o să ridice panouri de o parte și de alta, să transforme într-un fel de gang
      – ”de ce nu încep să trec când îl văd că începe să încetinească, că până ajunge el la trecere, eu am depășit prima bandă și poate și el să treacă fără să oprească”.
      ad calendas graecas ficiori, că-mi place integritatea mea corporală. am ceva probleme de sănătate și e posibil ca și un impact la viteză mică să mă ducă în scaun cu rotile. poate, habar n-am, nu vreau să testez
      – ”de ce nu te miști mai cu talent/grăbești/alergi”
      mi se reproșează că nu fac fix ce i se reproșează femeii că a făcut.

      cum o dai, cum o învârți ca pieton, șoferii te înjură și vai, ești măcar 1% vinovat, sau vinovat moral.

  62. #131

    Femeia e de ceva timp pe trecerea de pietoni. S-a asigurat, a vazut ca cel din stanga mai avea mult pana venea, a asteptat sa treca masina din dreapta si a trecut strada. Cel care a venit din stanga, nu a vrut sa o vada sau a sperat ca nu o sa treca, sa nu fie nevoit sa franeze cumva. Vad asta destul de des, chiar si prin oras. Se stie ca e trecere de pietoni, mai ales in Bucuresti unde sunt parcate masini care-ti optureaza vizibilitatea, si nu incetineste nicio masina. Toti o calca, n-au o taina. Eu, la scoala de soferi, am invatat ca, MACAR, daca nu vrei sa franezi sa ai fix 30/50 la trecere, iei piciorul de pe acceleratie si lasi masina sa curga. Ai sanse mai mari asa sa franezi, in cazul in care cineva chiar apare acolo, cu intentii clare.

    Iar, sigur, mori cu dreptatea in mana si da, sunt de parere ca trebuie sa ne ferim singuri, inainte de a ne astepta de la altii, insa e foarte improtant, cand suntem soferi, sa intelegem ca avem cateva tone sub noi, de a caror actiune suntem responsabili!

  63. #132

    Indiferent cine e vinovat, cel care ar fi putut sa evite foarte usor accidentul este pietonul.

  64. #133

    Ba cum plm sa vezi pietontul pregatit pe trecere si pe tine de surprinde cu piciorul in alta parte, decat frana…

    Daca respectivul sofer nu era cu ochii in telefon inseamna ca are o problema medicala care nu e compatibila cu permisul.

    Despre pieton nu am ce zice, ala nu ma poate baga in spital sau la 2m sub pamant in cazul asta.

  65. #134

    Clar, soferul ala ar trebui sa ramana fara permis pe viata iar daca tipa a patit ceva grav, sa infunde si puscaria… Ce ma sperie e ca vad ca sunt o gramada de psihopati, chiar si aici prin comentarii care ii iau apararea… Retardati care nu constientizeaza ce inseamna viata unui om…

  66. #135

    Soferu masinii e imbecil. Altfel nu pricep cum n-a putut opri. Camioneta aia din spate a oprit bine merci. Ala din camioneta a vazut pietonu si a franat gandindu-se ca asa va face si suvul. Doar ca suvul pwla. Nici o reactie. Ori era cu ochii in telefon, ori atipise, ori era intors in spate si vorbea cu cineva. Ori era femeie.
    Pietonu putea avea o vina morala daca aparea brusc in cadru fugind. Doar ca nu, era acolo oe marginea trecerii de cateva secunde.

  67. #136

    Orice șofer e obligat prin lege și logică să încetinească când se apropie de o trecere de pietoni când în apropierea acesteia există pietoni care s-ar putea încadra în traversare sau când marginea drumului/trotuarul nu e vizibil suficient încât să fie sigur că nu sunt pietoni care ar putea traversa. Întrebarea e câți fac asta… mulți nu o fac din lene, grabă etc.

    In același timp, bineînțeles orice pieton cât de cât zdravăn la cap se va asigura înainte de a traversa…și o va face doar după ce e sigur că e safe să o facă.

    Daca cel puțin una din condițiile de mai sus s-ar respecta astfel de evenimente s-ar reduce.

  68. #137

    Teoretic, dupa lege, daca ai accident ca pieton se poate presupune ca nu te-ai asigurat. Altfel, daca belesti ochii nu vad cum poate da o masina peste tine. Doar in situatia in care masina vine de dupa colt pe intermitent si nu ai ochi la spate sa o mai vezi si pe aia.

  69. #138

    Citind comentariile imi dau seama cat de mult m-am schimbat eu dupa plecarea din Romania.
    (Alternativa, ca eu am ramas la fel si Romania devenit un fel de India intre timp, n-as lua-o in considerare).
    Pe de alta parte Romania nu-i ca India unde ca sa treci strada trebuie sa ridici mana si sa arati palma catre masini cu semnificatia “Stai un pic ca acum trec eu”. Si nici n-am fi posibil ca masinie circula mult mai repede in Romania decat in India.
    Un pieton care se opreste in dreptul trecerii se uita in stanga, vede o masina la distanta si vede ca e vazut apoi se asigura din drepata unde vede un sofer care ii transmite telepatic “Treci mai repede i.m.m. ca sa nu franez degeaba” e un pieton vinovat. Pnetru simplul motiv ca traieste in Romania

  70. #139

    Atata polemica si nu inca nu s-a intrebat nimeni ce bancnota e aceea care zboara la final?

  71. #140

    Dincolo de lege si analiza subordonarii propozitiilor din fraza, fiecare tara are un specific in privinta utilizarii trecerilor de pietoni. Din experientele personale, in Turcia te injura daca indraznesti sa treci, in Italia trebuie sa ceri voie din priviri soferului sau sa faci semn, in Austria trecerea e un fel de prelungire a trotuarului.

    Asa putem sa tragem si noi o concluzie depre Romania, este undeva intre Austria si Italia la comportament rutier. In loc sa ne lamentam si sa gasim vinovati, mai bine ne adaptam. Da, pietonii vor trece in fuga pe trecere, nu se vor asigura, totul este sa fii pregatit pentru o astfel de situatie. De cealalta parte, da soferul roman ignora complet ca se afla in vreo localitate, trecerea o considera demna de interes doar daca e politie in zona.

    Fiindca indiferent cui ii da dreptate legea, nici pietonului nu ii e bine in scaunul cu rotile, nici soferului cand are pe cineva pe constiinta.

    • #141

      de câteva luni locuiesc într-un oraș de provincie din sudul româniei.
      cineva zicea de șoc cultural la Bistrița, așa am avut eu aici, trecerea de pietoni e un fel de prelungire a trotuarului.
      încă mă opresc pe bordură pt că: 1. nu se pot șterge în 6-7 luni reflexele formate în 20 de ani de bucurești. 2. una din trecerile folosite zilnic e într-un fel de curbă , sunt mașini parcate ”până-n buză” și eu sunt foarte mică se înălțime și nu prea pot fi văzută.
      dar fix așa mă simt: că trecerile nesemaforizate sunt un fel de prelungire a trotuarului.
      sper să nu uit că nu se aplică în alte părți. 🙂

  72. #142

    am patit-o acum cativa ani, cu un puradel.
    aveam pana in 30 de km/h, eram deja cu botul masinii pe trecere, puradelul a tasnit in sprint, pe o traiectorie variabila care incerca sa treaca prin fata masinii. dupa ce am oprit, puradelul a efectuat o volta tip zburatoare si si-a proptit o fractiune de secunda palmele pe marginea din fata a capotei, dupa care si-a reluat traiectoria in acelasi stil. cand imi reamintesc, pare o secventa dintr-un tarantino miorritic!

    • #143

      I call that bulshit! Deci te apropii de o trecere de pietoni, nu ai vizibilitate (adica sunt masini parcate, sau ce?), si tot tu te plangi ca si sofer? Esti obligat ca atunci cand vezi pieton pe trotuarul din fata trecerii sa incetinesti si sa opresti. Daca nu-l vezi, cu atat mai mult circuli “cu atentie sporita” ca la regulament!

    • #144

      george, poate nu constientizezi, dar esti un nefunctional, din ala spumant!
      ai comentat aiurea la un text clar, aflat insa peste puterile tale.

  73. #145

    … din ce scrie in legea aia nimic nu-i sigur, conteaza cati bani ai de avocat? De asta nu-i ok sa ai drumuri nationale prin toate satele, ca-s ganditi oamenii si ii doare la basca de siguranta lor.

    PS: Dupa ce te uiti stanga-dreapta daca e ok sa treci, te mai uiti odata… sa fii sigur, asta era regula cand aveam 5-6 ani.

  74. #146

    Plm se uită în stânga și tot trece. Iar ăla nu schițează nimic în direcția frână, ci trage de volan in ultimii 2 metri.

  75. #147

    Ce comentarii amuzante. Soferul trebuia sa vada pietonul si sa opreasca. Vina 100%. Pentru ca trebuie sa stii ca poti sa ai de a face cu tampiti si oricum, vaca care sta pe marginea trecerii nu e acolo sa calce vreo camasa.

  76. #148

    Vad ca sunt multi mai multi habarnisti decat imi imaginam si din pacate o buna parte circula pe langa mine.

    Asta e culpa comuna. Soferul nu a incetinit la trecerea de pietoni, victima nu s-a asigurat si nu a traversat la pas.

    E amuzant cat de naivi sau de-a dreptul prosti sunt cei care afirma sus si tare ca daca avea 30 la ora nu mai avea loc nici un accident. Ma asteptam la o mica demonstratie de fizica de la Maddame, nu a fost pe faza o fac eu.

    30 kph inseamna un pic peste 8 m/s. Timpul de reactie al soferului este undeva intre 0.5 si 3s in functie de diversi factori, media fiind undeva intre 1.5 si 2s. Uite si un citat din Titi Aur : “Dar mai rãu este când ai 30 de km/h, pentru cã spaţiul de oprire este de cinci metri, dar spaţiul parcurs pânã când ai atins frâna este de vreo 17 metri.” Ochiometric sunt undeva in jur de 20m intre masina si trecere cand tipa da buzna pe trecere.

  77. #149

    Initial am vrut sa spun ca de vina este șoferul, pentru ca nu a redus viteza.
    Am urmărit clipul de câteva ori, in slow-motion se poate vedea mai bine cum pietonul traversează in graba, fără sa se asigure ca nu este trafic din stânga.
    Paragraful subliniat de tine confirma chestia asta.

    Cu toate astea, tipul acesta de accident este foarte ușor de evitat.
    Așa cum a mai spus cineva mai sus, la școala de șoferi am fost învățat ca in apropierea trecerii de pietoni trebuie redusă viteza.
    Chiar și fără aceasta lege, tot reduc viteza și mi se pare o măsura prudenta și cumva logica, tocmai pentru a evita astfel de accidente.

    De asemenea, se poate vedea in slow-motion și când reacționează șoferul și trage de volan. Pare ca a fost neatent la trafic, pentru ca a observat ca pietonul e pe trecere exact înainte sa îl lovească.