Ieri a ieșit un micuț circuț prin comentarii, legat de cine cum are prioritate în sensul giratoriu. Evident, jumătate din șoferii români au luat permisul pe șpagă, cred eu, se confundă legislațiile, sunt aruncate la coș bunul simț sau regulile de bun simț, așa că, rămâne o singură întrebare.

Cine și cum are prioritate în sensul giratoriului?

Pentru șoferii de Dâmbovița, Călărași, Ialomița și Giurgiu, prima generație după cal, la intrarea în sens dai prioritate celor care sunt deja acolo, ai și un triunghi mare, roșu, cu vârful în jos, care zice ho, încetinește. În rest, discuția este despre ce se întâmplă după ce ai accesat, se presupune legal, acel sens.

143 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    In sens se pastreaza prioritatea de dreapta. Cel verde din poza are prioritate chiar daca pare ca sa incadrat greșit…

    0

    • #2

      @Mihai m, daca majoritatea s-ar incadra corect de la intrarea in sensul giratoriu, cred ca ar disparea majoritatea incidentelor din sensurile giratorii.

      0

    • #3

      Am patit. Fix faza de mai sus. Eu eram ala verde, el ala portocaliu. Dupa ce m-a acrosat usor (fender bender e mult spus ca nu erau urme) a crezut ca-si poate face masina busita deja (ce coincidenta!) fix pe partea aia, cu asigurarea mea. Moment in care i-am zis ca 4 ochi vad mai bine decat 2 si a plecat vorbind cu Dumnezeu. Deci putem pune si Tulcea langa alelalte.

      0

    • #4

      Cel verde are prioritate pentru ca nu isi paraseste banda de mers. Cel albastru la schimbarea directiei de mers trebuie sa se asigure. In fine, ambii s-au incadrat ca oile in sens.

      0

    • BoogieWoogie, comentatorul tipic de net, care își dă cu părerea după care introduce și o vorbă de duh ca să-și parafeze inepția în aplauzele și ovațiile celor ca el.
      De ce s-a încadrat „ca oaia” cel cu mașină portocalie? Cu cine s-ar intersecta dacă toți s-a încadra corect la intrare în intersecție? (Sau, o întrebare ajutătoare pentru cei care au nevoie: Cu cine s-ar intersecta mașina galbenă, dacă cei care vor să folosească prima ieșire s-ar încadra, corect, pe banda din dreapta, conform legii?)

      1

    • #6

      E destul de greu sa te incadrezi corect, dinainte de giratoriu. In viata reala.
      Pentru ca toate cele 3-4 iesiri contin masini care, la randul lor, vor sa intre in giratoriu, iar multi se baga cu japca, iti tasnesc in fata si tot ce faci e sa ai grija sa nu intre in tine, sa nu intri tu in ei, sa nu pui frana brusca si sa intre altul, sa nu tragi de volan si sa il lovesti pe ala de langa. Sunt fel si fel de variante si situatii, cel putin in Bucuresti.
      Si inca n-am mentionat ca unii nu-si pastreaza banda, sau ca nu-s benzi trasate pe jos si giratoriul e asa, un cerc unde incearca sa incapa 3 masini in paralel si deja e alta poveste, ca unii n-au loc cu Polo pe o banda, ei trebuie sa mearga pe mijloc, intre doua benzi. Deja e vorba de supravietuire :)))

      De-aia exista regula cu “verde are prioritate” si “portocaliu trebuie sa astepte”.

      Teoria e buna, dar cand te intalnesti cu ghertoi care nu stiu nici regula minima (nu te bagi in giratoriu cu japca), tot ce vrei este sa faci slalom printre ei si sa iesi la drum drept cat mai repede.

      2

    • #7

      @BoooogieMan: ce legatura are schimbarea directiei de mers cu acordarea de prioritate? Si tu ai facut scoala de soferi pe fasole si cartofi?

      0

  2. Mașina roșie trebuie să semnalizeze dreapta și trebuie să dea prioritate mașinii verzi
    Mașina verde nu are obligați să semnalizeze la intrarea în sensul giratoriu, pentru că merge pe direcția înainte, dar e recomandat să semnalizeze la ieșirea din sens.

    În realitate, înjurături și claxoane.

    0

    • Rectific, fiindcă nu văzusem în oglindă că mașina verde venise din același sens cu mine. :((

      Dacă direcția de mers este înainte, semnalizarea nu este obligatorie, dar este recomandată la ieșirea din giratoriu, pentru a le arăta celorlalți participanți intenția. În cazul de față, mașina portocalie, mergând pe direcția înainte, nu este obligată să semnalizeze la intrarea în sens, dar odată intrată în sens trebuie să semnalizeze dreapta și să ofere prioritate mașinii verzi. Mașina verde va semnaliza stânga încă de la intrarea în sens.

      0

    • #10

      @va: ia arata-mi si mie unde scrie ca NU trebuie sa semnalizezi cand intri in sens! Ca pana una alta exista un alt text de lege care spune CLAR ca la schimbarea directiei de mers trebuie sa semnalizezi. Mai pe intelesul tau, cand ajungi intr-o intersectie si tragi de volan, in orice parte, terbuie sa si semnalizezi. Acuma hai tu si arata-mi unde scrie ca in sensul giratoriu NU trebuie sa semnalizezi.

      1

    • #11

      În sens trebuie să semnalizezi numai la părăsirea lui.

      1

    • #12

      @Androix: Ba analfabeți funcționali, am cerut un text de lege în care să-mi arătați că e interzisa semnalizarea la întrarea în sens. Că până atunci, există o lege care TE OBLIGĂ să semnalizeze orice schimbare de direcție. De unde le scoateți?

      0

  3. Autoturismul portocaliu trebuie sa acorde prioritate autoturismului verde conform legislației. Conform bunului simt, e altă discuție.

    0

    • #14

      Conform bunului simț, s-au încadrat amândoi prost

      1

    • Yep, conform legislației cretine, asa e. Ca pe legislație nu o interesează dacă verdele s-a încadrat greșit si merge sa isi “rezolve” o zgarietura de pe bara din fata pe asigurarea portocaliului.

      0

    • #16

      E mai mult decat bun simt. E sa nu te buseasca cel care vrea sa iasa din giratoriu si nu s-a incadrat corect. Am patit-o de multe ori. Te mai si claxoneaza, injura , etc. Din experienta mea majoritatea o data ce au intrat in sens cred ca au prioritate sa faca ce vor.

      0

    • #17

      Conform legislatiei, cel verde (banda b1) ar trebui sa iasa din sens la prima sau a 2-a iesire, astfel nu ar exista situatia sa se intalneasca cu cel de pe b2. Restul e can can!

      Mai pune mana si citeste regulamentul, dar ar fi important sa si retii ce ai citit!

      0

    • #18

      Sunteti cretini cu acte. Care bun simt in trafic? Daca legea spune intr-un fel, cine va face pe voi mai inteligenti sa faceti altfel? La ce articol in lege scrie de bunu’simt? Cum se aplica in trafic? Scrie la numar ca e sofer cu bun simt?

      Nu o sa imi aprobe comentariu, dar astora v-as rupe picioarele cu o ranga !

      0

    • #19

      Din pacate chiar nu, deoarece, conform legislatiei, are prioritate vehiculul care nu schimba directia de deplasare. Recte, ala care merge inainte (rosu sau ce portocaliu e) are prioritate fata de cel albastru. Si nu, situatia nu impune “de dreapta” pentru ca nu e o miscare rectilinie, o intersectie de miscare de pe banda 3 pe 2 si de pe 1 pe 2.

      0

    • #20

      @Der, ia citeste aici, linkul pus de Arhi la postul initial…www.scoalarutiera.ro/curs-legislatie/codul-rutier/intersectia-cu-sens-giratoriu . Ca sa fie mai clar: directia de deplasare, asa cum e figurata si de marcaje, in sensul giratoriu este circulara. Prin urmare cel care circula in cerc nu schimba directia, dar cel care paraseste sensul giratoriu schimba directia/banda, trebuie sa puna semnal dreapta si sa dea prioritate vehiculelor care circula pe benzile intersectate de traiectoria lui. Gandeste-te si la chestia asta, specificata explicit in lege: “Art. 57

      alin. (4) In intersectiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circula in interiorul acestora au prioritate fata de cele care urmeaza sa patrunda in intersectie.” Pe logica ta, cel care merge inainte ar avea prioritate fata de cel din intersectie si nu e cazul.

      1

    • #21

      @Laur-, nu exista ce spui tu in legislatie.
      Sau daca exista, te rog sa-mi dai si mie articolul; pana acum am cautat si nu am gasit nimic.

      @nd, la fel cum “pe legislatie” nu o intereseaza daca cel din fata ta a franat cu motiv sa fara motiv. Daca l-ai lovit in spate, esti vinovat.

      0

    • #22

      @Bipbip: e evident faptul ca la tine in cap directia si sensul sunt doua notiuni identice, ceea ce nu este cazul. Ce t-am spus eu nu e decat o interpretare a politiei rutiere la cazuri extrem de greu de reflectat in legislatie, cum este si cel de fata. urmareste in videoclip de la mmentul 2.20 si vei vedea, sper, ca masina albastra e incadrata gresit pentru a vira la stanga, in timp ce masina portocalie, sau rosie, e incadrata corect pentru a circula pe directia inainte. in plus, cazul particular din videoclip, cel din final, nu are aplicabilitate.

      bine, stiu, tu esti de ala dibaci care o sa “moara” cu asigurarea in mana. bafta!

      1

    • #23

      @Traian: s-ar fi incadrat prost doar daca ar fi existat sageti indicatoare pe benzile respective. Cum nu exista sageti indicatoare, nu exista nici legal termenul de “s-au incadrat prost”.

      0

  4. #24

    Verde are prioritate penteu ca rosu trebuie sa se asigure inainte sa schimbe banda. Ambele masini sunt deja in gieatoriu deci se aplica regula generala

    1

  5. #25

    Ala portocaliu ori opreste ori mai face odata sensul… oricum la noi e benzile sunt desenate ca jos ca sa parem tara civilizata. Jumatate din soferi taie cate 3 benzi odata.

    0

    • #26

      Eu mor cand vad ca in Bucuresti pe Stafen cel Mare sau Mihai Bravu nu sunt capabili sa deseneze niste benzi ca lumea. Intotdeauna sunt foarte sterse, iar daca este seara si mai si ploua, nu se mai vede nimic. Automat toata lumea merge haotic, chiar daca vrei sa iti pastrezi banda nu prea ai cum.

      0

    • #27

      “oricum la noi e benzile sunt desenate ca jos ca”…. da ce am scris…

      Asta asa e, daca e umezeala nu mei distingi benzile. E o “namoleala” in orasele noastre.

      0

  6. #28

    youtu.be/BKjLhp9eHzU

    Sensul giratoriu este practic o intersectie in care se poate intoarce. Benzile se continua si dupa ea, asadar banda 1 merge inainte si la dreapta, banda 2 inainte si la stanga. In imagine auto verde vireaza stanga de pe b1 deci pierde prioritatea.

    0

    • #29

      daca prin vireaza intelegi ca roteste volanul..
      ai dreptate, dar asta nu e un criteriu de prioritate.
      daca prin vireaza intelegi ca iese de pe banda ca sa se incadreze pe alt drum / alta banda..
      atunci ar trebui sa iti pui ochelarii potriviti si sa te mai uiti pe asfalt sa vezi cum sunt desenate dungile de acolo.

      0

  7. #30

    dpdv legal(pentru ca nu exista alte marcaje de ghidare) masina portocalie este vinovata pentru ca nu a dat prioritate
    in mod normal, pe unde au intrat cele 2 masini sunt marcaje care directioneaza prima banda la dreapta sau inainte si a 2-a banda are inainte sau stanga, in cazul asta este vinovat cel cu masina verde

    0

  8. #31

    Portocaliul nu s-a incadrat bine având în vedere că iese pe prima ieșire. Ca să schimbe banda trebuie să acorde prioritate.

    0

    • #32

      Portocaliul iese de fapt la a doua ieșire și e încadrat bine, cu toate astea, trebuie să se asigure la schimbarea benzii, fără să taie fața „colegilor” din trafic. Iar verdele, își vede de banda lui, deși s-a încadrat prost, în lipsa altor marcaje. Asta nu scuza fapta portocaliului că nu se asigură la schimbarea benzii.
      Ca fapt divers, știu caz în care un șofer venea pe contrasens pe o stradă sens unic lovind altul care intra pe stradă și avea stop, dar s-a uitat doar în partea în care vin mașinile de obicei. Poliția a zis că legea îl obligă să se asigure „no matter what” deci inclusiv ar fi trebuit, dacă l-ar fi văzut, să dea prioritate celui care venea pe contrasens.

      0

  9. #33

    Verdele pentru că au intrat în același timp în intersecție

    0

  10. #34

    VERDELE are prioritate

    0

  11. … pe lângă acordarea de prioritate în sensul giratoriu, aici se adaugă manevra de schimbare a benzii în sensul giratoriu, manevră unde nu ai prioritate chiar dacă e sensul lu’ tac tu. Vehicolul de pe banda 1 are prioritate în cazul din poză.
    Ce nu știu e ce ar zice poliția în cazul în care vehicolul de pe banda 1 ar fi intrat pe intrarea din partea de jos a pozei.

    0

    • #36

      Iti pot spune eu, pentru ca mi s-a intamplat fix faza de care povestesti: am intrat in giratoriu pe prima banda, o alta masina venea pe banda a treia si a vrut sa iasa pe urmatoarea iesire, fara sa semnalizeze. Am reusit sa-l evit dar imediat dupa iesirea aceea era un politist care a sarit din masina si m-a oprit. Mi-a cerut actele si m-a informat ca intentioneaza sa-mi suspende permisul pentru neacordare de prioritate. Eu i-am dat actele si l-am informat ca am camera de bord si se va vedea clar ca pe banda pe care m-am inscris eu nu venea nicio masina iar cel pe care era sa-l lovesc a schimbat doua benzi si a iesit din giratoriu fara sa semnalizeze. A stat in cumpana cam 2-3 secunde, timp in care s-a uitat si a vazut ca aveam camera si era pornita, apoi mi-a returnat actele si mi-a urat zi buna, sfatuindu-ma sa conduc cu atentie in continuare. Fara drama, fara emotii.

      0

    • #37

      Vehiculul de pe banda 1(linia rosie) are prioritate in cazul din poza.
      Dar cand intri in sensul giratoriu de pe banda 1, intri cu scopul de a face dreapta sau de a merge inainte. Intri in giratoriu de pe banda 2 sa mergi inainte sau sa faci stanga.
      Pentru vehiculul de pe banda 2 apar probleme cand cineva care intra din partea de jos daca acela intra pe banda 1 sa faca stanga. Totusi, cel care intra din partea de jos a pozei trebuie sa acorde prioritate la intrarea in sens, asa ca el ar trebui sa fie mai in spate.

      0

    • #38

      Daca intra pe jos trebuia sa acorde de la inceput prioritate celui care circula pe banda a 2.

      0

    • Politia o sa le zică că sunt doi prosti daca se lovesc și o sa îl scoată vinovat pe cel cu portocaliu pentru că a schimbat banda fara sa se asigure.

      0

    • #40

      Sensul giratoriu cu 2 benzi n-are sens, ca oricine foloseste banda din mijloc pierde prioritatea la iesire fata de banda exterioara. Chiar si de ar fi intrat verdele de jos, el avea banda libera, iar portocaliul trebuia sa schimbe banda la iesire…Practic. incadrandu-te pe banda 2 in sens giratoriu, te lasi la mila celor de pe banda 1.

      0

    • #41

      @Paul: ce faci daca vrei sa iesi de pe un drum lateral si vrei sa te incadrezi pe prima banda a celui principal, in conditiile in care pe drumul principal prima banda e libera dar pe a doua circula masini?

      0

  12. #42

    Din cauza dobitocilor, ca cel din masina verde, ar trebui introduse directii obligatorii, ca si in intersectii cu mai multe benzi. Cel de pe prima banda trebuie sa mearga doar la dreapta si inainte, a doua banda – inainte si la stanga. Poate doar asa se vor invata idiotii sa conduca in sensul giratoriu.
    Com p.m. sa mergi la stanga de pe prima banda. Logica circulatiei si a bunului simt ar trebui sa interzica asa ceva. Nu aveti decat sa ma contraziceti cum vreti, dar, sa te opresti in sens giratoriu, sa dai prioritate celui de pe prima banda? Atunci care ar fi rolul de fluidizare a traficului?

    1

    • #43

      pai se cearta de o ora pe cine are prioritate si cum e cu bunu simt, dar in situatia data avem doar doi cretini care s-au incadrat prost, ca scoala de soferi e facuta la caterinca si daca e pe bune.

      0

    • #44

      Da ma, ca ala din masina portocalie nu e un idiot cu cabină. Adică el poate sta pe banda a doua si sa vrea sa iese din giratoriu exact din mijlocul acestuia nu? Ca asa zici tu ca te-a invatat un instructor care la examen ți-a cerut bani pt comisie. Dar dacă in locul unui auto verde e un camion verde de 20m/autobuz articulat? Cum plm sa fie ala pe banda a doua când merge in fata? Asta după logica, ca după lege e cam clar, se considera sensul giratoriu ca un drum cu două benzi, treci de pe una pe alta după ce te asiguri. Ala verde nu trece, doar isi continua deplasarea. Dar tu ai dat banii pt răspunsuri la chestionare când ai luat permisul in Suceava și nu știi de-astea.

      0

    • #45

      Alex, bun răspunsul.

      În cazul de față, mașina verde are evident prioritate. Totuși, o situație ca asta n-ar trebui să fie posibilă, fiindcă sensurile giratorii cu două sau mai multe benzi ar trebui să vină la pachet cu marcaje care să indice clar ce ieșiri poate folosi fiecare bandă. În cazul de față: banda 1 – prima sau a doua ieșire, banda 2 – ieșirile 2,3,4. Pentru că scopul unui giratoriu nu e să se poată învârti un idiot pe prima bandă până îi cad mâinile, ci fluidizarea traficului.

      Ps. Vă rog eu, nu mai semnalizați stânga în giratoriu.

      0

    • #46

      Alex ti-ai luat permisul si tu pe un sac de cartofi imreuna cu Piedone ? Discutand cazul de mai sus, e cum scriu si altii pe aici, ambii conducatori s-au incadrat prost pentru ce manevre vor sa faca iar tu daca ai fi in locul masinii portocalii dupa cum sugerezi trebuie sa cedezi trecerea pentru masina verde deoarece vezi ca semnalizeaza stanga ca urmare nu are de gand sa iasa pe aceeasi iesire pe care iese cea portocalie care isi schimba directia de mers. Si nu ai de ce sa te opresti in sensul giratoriu, treaba asta este interzisa expres in codul rutier, trebuie sa il ocolesti in continuare pana ajungi sa te incadrezi corect pe banda 1 inainte de iesirea pe care vrei sa o abordezi.
      Du-te si preda-ti singur permisul, fa-ne tuturor un bine inainte de sarbatori.

      0

  13. #47

    rosul nu are prioritate desi verdele s-a incadrat incorect pentru a treia iesire. Sa inceapa distractia!

    0

  14. #48

    Ambii au drept de trecere, dar pe rând! Mașina Verde s-a încadrat greșit pe bandă, deci nu prea știe pe unde sa o ia așa că merge încet în rond, portocalia simte asta, îi dă talpă și trece prima.

    0

    • #49

      Ambii au drept de trecere, dar pe rând! – propozitia asta tocmai a castigat premiul DRPCIV ca le-a facut toate chestionarele de rusine. Practic, cu o singura propozitie se raspunde corect la toate intrebarile de tipul “cine are drept de trecere”.

      1

  15. Eu votez cu automobilul portocaliu. Chiar daca automobilul verde a intrat primul in sensul giratoriu acesta trebuia sa schimbe banda fiindca a parcurs mai mult de jumatate din giratoriu.

    @raider in cazul in care intra de jos atunci cel portocaliu avea prioritate fiindca a intrat primul in sensul giratoriu.

    0

    • #51

      Asta conform manualului de utilizare pe care il primesti cand dai spaga sa iei permisul .

      0

    • #52

      Cand vad oameni care “voteaza” cum e legea mi se face frica sa ma sui pe motocicleta.

      0

  16. #53

    Deoarece amandoua autoturismele au semnalizat rezulta ca nici unul dintre ele nu este BMW (Bemveu pentru cunoscatori) deci nici unul dintre soferi nu beneficiaza de prioritate de smecher. Deci prioritatea urmeaza a se acorda in functie de judetul emitent al numarului de inmatriculare, si a lungimii sabiei din portbagaj. Ceremonia de desemnare a prioritatii se va desfasura la biroul de accidente usoare de pe raza localitatii unde s-a produs evenimentul.

    0

  17. #54

    Cel verde are prioritate.
    Problema care apare este cazul in care banda pe care circula cel verde este cu obligatoriu la dreapta si el o da inainte, atunci chiar nu stiu cine are prioritate

    0

  18. #55

    Ambii s-au incadrat prost! dar prioritate are cel ce nu schimba directia de mers!

    0

    • #56

      Poate vrei sa zici ala care nu schimba banda, nu care schimba directia. Intelegi ca este o diferenta, nu?

      0

  19. #57

    ”Cine are drept de trecere în cadrul sensului giratoriu?” mi se pare deja ca este o tema demna pentru o teza de doctorat la Facultatea de Filosofie, ar trebui scoasa din Codul Rutier.
    Mai usor ies unii din Triunghiul Bermudelor decat din sensul giratoriu…

    0

    • #58

      Deja vad – Cap I – moduri de a te incadra gresit la intrarea in sensul giratoriu. Cap II – interpretarea metafizica a sintagmei “schimbarea sensului de mers” Cap III – bunul simt si legea nesimtita – complexul Freudian de urari de iesire din sens Cap IV – cum ar iesi Heidegger din sensul giratoriu , Cap V – Critica ratiunii de a intra in sensul giratoriu, etc…

      0

  20. Am fost in situatia autoturismului verde si am fost tamponat usor de cel de pe banda 2 care vroia sa paraseasca sensul .
    Acum vreo 4-5 ani am patit o.
    Stiam ca am prioritatea dar prea putini din cei de pe banda a doua cand paraseau sensul acordau prioritate celor care circulau pe banda intai.
    Evitam sa fac sensul pe banda intai tocmai din cauza asta.
    I am propus celui care m a tamponat sa isi recunoasca greseala si sa facem amiabila, nu a vrut sustinand ca el are dreptate , am ajuns la politie unde agentul i a explicat ca la schimbarea benzii trebuie sa acorde prioritate.
    Cand a vzt despre ce e vorba se ruga el de mine sa facem amiabila.
    Am fost de acord avand in vedere ca a fost ok omul si isi mai lua si o amenda pe urma .
    Cu toate astea de atunci evit sa repet manevra.
    In ultima vreme am vazut ca au aparut marcaje cu linie continua care te impiedica sa schimbi banda in dreptul iesirii din sens de pe banda 2.

    0

  21. #60

    A comentat si Godina fotografia aceasta prin 2016. Seniorul a readus la viata discutia :).

    m.facebook.com/godinamarian/posts/1775036236059799:0

    0

  22. #61

    N-a intrat comentariul ca eram prea bulangiu 🙂 sau am uitat eu sa apas butonu’ ? In oricare din cazuri: “I am sorry boss!”

    0

  23. #62

    Nu conteaza ce votezi tu. Legislatia spune clar, autoturismul verde are prioritate, daca vrea merge in cercuri in sens non stop si tot are prioritate. Ca e de rahat si neintuitiv, asa e. A postat si Godina acum ceva timp exact legat de speta asta.

    0

  24. #63

    Cea mai buna explicatie a dat-o Marian Godina. S-a pus link-ul si la celalalt articol.
    www.facebook.com/godinamarian/photos/a.1683198328576924/1775036236059799

    0

  25. #64

    eu tocmai am fost in aceasta situatie, fiind pe banda 1 cu instructorul langa mine, intr-unul din giratoriile de la Carrefour Colosseum (unde de altfel se da si examenul auto) . un domn cu nr de Dolj s-a gandit ca e o idee buna sa imi taie fata scurt, in conditiile care giratoriile alea sunt mereu goale, e super liber pe-acolo si nu e aproape deloc trafic. instructorul mi-a pus frana brusc, Dolj-ul a trecut bombanind, si aia a fost. instructorul mi-a zis ca eu aveam prioritate…si cam atat.

    0

    • #65

      Nu-mi aduce aminte de giratoriile de la Colosseum. De nu le-am corsetat cu instructorul pana am ametit :)))) Cand am dat eu de permis, inca se dadea pe Bucurestii Noi, dar mergeam la Colosseum, ca sa invat giratoriile.
      Cand vad boii de pe aici ce debiteaza, i-as pune sa faca giratoriile alea, cu instructorul, pana vomita regulile pe nas.

      0

  26. #66

    Nenea asta spune cam cum considera militienii ca trebuie pocedat: www.youtube.com/watch?v=BKjLhp9eHzU

    0

    • #67

      cum adica considera militienii? chiar nu e logic si vizibil din avion ca ASA E LEGEA???

      0

  27. #68

    la intrarea în sens dai prioritate celor care sunt deja acolo

    Spune-le si la aia din Satu Mare. Acolo a fost pt prima si ultima oara cand am vazut “sens giratoriu” in care trebuia sa dai prioritate celor care intrau. Cica se numeste intersectie dirijata?

    0

    • #69

      Sensul giratoriu are un semn standard. In lipsa acelui semn intersectia nu este sens giratoriu (chiar daca arata ca un rond) si se respecta celelalate semne sau marcaje existente pe acolo.

      0

    • #70

      Dacă zici de ăla din jurul parcului central, într-adevăr, într-o vreme era de fapt o serie de intersecții, nu era giratoriu. E giratoriu normal de mulți ani deja.

      0

  28. #71

    Intrebare de 3.5 puncte:
    Suntem pe un bulevard cu 3 benzi pe sens. Automobilul 1 este pe banda 1, automobilul 2 este pe banda 3. Amandoi au intentia sa se bage pe banda 2 in acelasi timp.
    Cine are prioritate? 😀

    0

    • #72

      Automobilul de pe banda 3

      0

    • #73

      Regulament – articolul 106 – cand 2 masini circula pe acelasi sens, pe un drum cu 3 benzi pe sens si doresc sa ocupe banda libera dintre ei, cel care circula pe banda din dreapta trebuie sa permita celui de pe banda din stanga sa ocupe primul banda din mijloc.

      0

    • #74

      Corect 😀
      Dar ati fi surprinsi cati considera ca cel de pe prima banda are prioritate deoarece se considera prioritate de dreapta :)))

      0

  29. #75

    Da-o ba dracu de treaba ca e super simplu. Cand schimbi banda dai prioritate, te asiguri. Fie ca e linie dreapta, fie ca e sens giratoriu. Nu e rocket science

    0

    • #76

      Teoretic da.. asa e cum zici tu. Problema e daca alea sunt benzi sau nu. Sau.. care sunt benzile? Cele circulare, sau cele care merg inainte? Pertea zice ca “cercurile” din giratoriu n-ar fi benzi.

      0

  30. #77

    @gc din fericire, nu asa funcționează legislatia rutieră, cu cine votezi tu și măsurători din ochi și reguli inventate pe Dâmbovița. Autoturismul portocaliu trebuie să acorde prioritate la schimbarea benzii. Dpdv “moral”, știm cum e cu mama celui verde, da?
    @RAIDER cam ce pilot de raliu trebuie să fie portocaliu, ca să se ajungă în situația asta cum zici tu?

    Și ca să se ambaleze “profesioniștii” și mai tare, legal, cel verde poate să se învârtă acolo 2 ore și nu trebuie să semnalizeze, cât timp nu schimbă banda sau nu părăsește sensul.

    0

    • Hahaha. Serios? Ia, hai la Bistrița să vezi ce n o văzut Parisu’. Pilot de raliu? Nu trebuie să fii pilot la ce sensuri giratorii avem aici. Pe 500 de metri sunt 5 sensuri și ambele cu 2 benzi. Ia fă o vizită.
      P.S. dacă vine unul și semnalizează sau se încadrează corect să știi că s eu.
      P.P.S. când m am mutat aici am avut șoc cultural pe faza asta.

      0

  31. #79

    Automobilul verde are prioritate. Exista pe net un articol in care politia l-a scos vinovat pe cel verde, dar situația s-a schimbat la tribunal.

    0

  32. #80

    Prioritate are tirul de 20 de tone care intra cu viteza in sensul giratoriu si i se rupe de prioritatile celorlalti 2. Prioritate de gabarit si de jmeker.
    Daca stai sa vezi dezbaterea, zici ca e vorba de Heidegger , manca-ti-as….www.youtube.com/watch?v=UvzsgsZqNT8.
    In principiu, verdele schimba directia fara sa se asigure. Portocaliul isi vede de drumul lui.

    0

    • #81

      @ Gengis Han: ¨In principiu, verdele schimba directia fara sa se asigure. Portocaliul isi vede de drumul lui.¨
      Sper că e glumă. Verdele nu își schimbă direcția de deplasare, continuă deplasare pe banda 1. Portocaliul trece de pe banda 2 pe banda 1, deci semnalizează, se asigură, dă prioritate celui de pe banda 1 și execută manevra de trecere pe banda 1. După care părăsește sensul giratoriu – din sensul giratoriu se iese doar de pe banda 1.

      0

    • #82

      @Ion T. Stimate domn, in cazul in care ne uitam la aceeasi imagine, sunteti un tip deosebit…

      0

    • #83

      @ Gengis Han: mulțumesc de apreciere dar știam deja că sunt deosebit :).

      0

    • #84

      @Ion T. – de prost, conducator auto, totuși prost.

      0

    • #85

      @ Der: Mulțumesc de apreciere! Multă sănătate ție și neamului tău :).

      0

  33. #86

    Nu exista sens giratoriu legal de acest tip. Ar trebui sa aiba indicatoare de directie, asa cum se vede in poza: encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRXcKQr6VKa1h9nKsl26ymqtNEP3QAeDV0bBw&usqp=CAU
    Cel verde trebuie sa schimbe banda in interiorul sensului daca vrea sa mearga inainte.

    0

    • #87

      @ratty Asa ar trebui sa fie in orice sens giatoriu. Poza ta din link arata un sens giatoriu din UK care par sa fie printre cele eificiente din Europa ca si semnalizari/design (si in Olanda sunt la fel bine gandite). Inainte de sensul giratoriu trebuie sa te incadrezi corect, vrei sa faci stanga sau inainte atunci stai pe banda din stanga; banda din mijloc pentru inainte, dreapta pentru dreapta sau intoarcere 180 in giratoriu. Simplu. Daca te razgandesti si vrei sa schimbi benzile in giratoriu atunci va trebui sa acorzi prioritate oricarei masini din stanga/dreapta la schimbarea benzii.

      Daca am folosi desenul din articol (imaginandu-ne ca e un giratoriu din UK/cu sensul de mers pe stanga) masina verde ar fi in ilegalitate si in caz de accident vina ar fi 100% a lui.

      Problema apare atunci cand nu exista marcaje trasate pe jos, lucru care e de cele mai multe ori valabil pentru majoritatea drumurilor din RO.

      Sistemul din RO e foarte prost si subliniaza faptul ca multi din Romania nu au cea mai mica treaba cu condusul si legislatia, dar e bine ca inca umbla mitul conform caruia soferii romani sunt cei mai buni din EU. Astept parerile altor soferi din UK care pot confirma ce am spus mai sus. Poate altii care au luat permisul aici pot confirma cat de greu ajungi sa obtii permisul in comparatie cu RO unde in 3 luni esti sofer profesionist.

      0

  34. Problema e in orasele sat cum e al meu care au descoperit sensul giratoric (asta-i de la o colega a nevestei, sofer) in ultimii ani si este privit strict ca o intersectie cu prioritate de stanga si mausoleu pe mijloc.
    Nu mai stiu acum dar am vazut sigur trasata iesirea masinii galbene cu linie continua asa ca ala cu verde nu avea decat optiunea sa faca dreapta sau sa stea la mila sirului de masini din spatele galbenei si evident sa treaca peste 2 linii continue de pe banda lui. De fapt la mine in sat numai asa sunt abordate giratoriile. Ala cu verde trebuie sa fie nebun sa faca o tura pe banda exterioara

    0

  35. #89
  36. #90

    Imbarligat desen, masina verde pe dunga rosie si masina portocalie pe dunga albastra, iese o varza din comentarii 🙁 .
    Nu era mai simplu de pus masina portocalie pe dunga portocalie si cea verde pe dunga verde? Era si pe Softpedia chestia asta acum cateva zile dar acolo imi amintesc ca erau desenate ok.

    0

  37. #91

    BAI,
    in sensu’ ala in care gireaza soferii cu masinile lor prioritatea o are :
    1-esti in India si ai masina mai mare decat ailalti=TU
    2-ai semafoare= treci si tu cand te trece capu’
    3-fara indicatoare, semafoare= se acorda prioritate celui/celor care sunt deja inscrisi in sensul giratoriu.
    Nu mai stiu legile, dar, fuck, e de bun simt, NUUU?
    ———————————-
    De aia-s bune semafoarele.Verde=mergi inainte, mergi;ROSU=stai in plm

    0

    • #92

      @vega asta cu semafoarele nu mai e valabila in B. La fiecare semafor se gaseste unu sa treaca pe rosu.

      0

  38. #93

    Prioritate au cei din noul parlament să clarifice odată prostia asta din legislație.

    Sunt orașe cum este Brașov unde sensurile giratorii sunt marcate pentru a te obliga să ieși pe prima sau a doua, altfel se consideră că ai schimbat banda și trebuie să dai prioritate.

    Sunt orașe unde sensurile giratorii sunt marcate ca în poză, și este clar că trebuie să-i dai priotate celui verde pentru că schimbi banda pentru a ieși din sens.

    Și… predominant sunt orașe unde nu e marcat de niciun fel și atunci e petrecere (să mai spunem că alea nu sunt benzi ci rânduri?).

    Pot foarte frumos să oblige administratorii de drum să asigure marcaje, sau instalarea de indicatoare de presemnalizare la intrarea în sens care arată clar care sunt benzile, chiar dacă s-a șters marcajul sau nu se vede din cauza zăpezii, etc.

    0

  39. #94

    Comentariile din articolul asta si de la cel precedent descriu intocmai societatea noastea. Desi comentatorii de aici fac parte din celebra “bula”, nu cunosc legea sau au impresia ca e interpretabila, ca exista un anumit “bun simt” care dicteaza deasupra ei. In schimb merg pana in panzele albe cu parerea lor gresita. Ei bine si cei pe care ii injurati voi ca au furat sau ca au incalcat legea sunt in exact aceeasi oala ca si voi. Nu au stiut domne sau au zis ca e de bun simt ce fac.

    0

    • #95

      Corect!
      Mă iau durerile de cap citind comentariile: unii nu știu dar explică cu ”bunul simt”, alții nu știu și persistă în neștiință, alții nsunt convinși că știu – deși nu știu – și-ți dau în cap dacă nu ești de acord, alții știu dar nu pot să explice scurt și la obiect iar alții – foarte puțini – știu și știu să și explice.

      N-ar fi mare problemă – chiar dacă și cei ce nu știu conduc mașina după ureche – dar cu toții au drept de vot și se și mândresc că au votat cu cine trebuie. Oare?

      PS.
      Râdeați de Dăncilă…

      0

  40. #96

    e ceva recurent la chestia asta cu giratoriul 😀
    trebuia sa pui in loc de masina verde un tir. se simplifica totul

    0

    • #97

      Corect. Când am facut școala pt categoria C am rămas surprins ce draguți sunt ceilalți în trafic, nu se mai bagă nimeni să-ți ia fața 🙂

      0

  41. #98

    @Daniel, @Sorin, nu va mai luati dupa Pertea.

    Luati de aici raspuns de la Politia Romana:

    i.ibb.co/kKmNDF0/1751657-Page-1.jpg
    i.ibb.co/L9QY61c/1751657-Page-2.jpg

    0

    • #99

      Exact cum am spus eu mai sus. Rosul se opreste sau incetineste pana trece dobitocul verde. In spatele rosului se formeaza ambuteiaj si se duce dracului fluidizarea traficului prin sens giratoriu.
      Mai bine lasau intersectia in stil clasic (+) ca tot aceiasi mizerie rezulta.
      P.s. In tarile cu apa calda se fac sensuri giratorii pentru a evita virajul la stanga si implicit evitarea accidentelor periculoase. Plus nu se mai stationeaza in intersectie, cand faci la stanga, in special cand ai trafic intens. Numai la noi ca la boi.

      0

    • #100

      Se contrazic intre ei militienii.Eu sincer nu m as lua dupa ce raspuns ai primit.Nu am o afinitate deosebita pentru Pertea dar daca asculti cu atentie ce spune mai ca inclin sa i dau dreptate.Chiar el afirma ca si intre ei militienii nu este consens dar ca ceea ce sustine el este sustinut de majoritatea dintre ei.

      0

    • #101

      @geutz: bine, gaborii astia au auzit de verbul “a voi”…

      0

  42. #102

    Zi și de intersecțiile alea unde benzile de mers sunt un pic oblice față de direcția naturală de mers (înainte).
    Dacă ai noroc de vreun special poate scapi doar claxonând și eventual cu discuții în trafic că el mergea “înainte”, de ce îl claxonez și dau peste el.

    0

  43. #103

    Am citit comentariile articolului anterior legat de circulatia in sens giratoriu.
    Daca ma iau dupa logica unora pe banda 2 nu se circula indiferent la a cata iesire faci stanga ca trebuie mereu sa astepti sa dai prioritate celor de pe B1.sau eu B2 vreau sa merg inainte, tre sa dau prioritate lu B1 care face stanga
    Si acum intrebarea pentru ei: de ce sunt doua benzi in sensul giratoriu?

    0

    • #104

      din prostie, pentru că majoritatea sensurilor giratorii din Romania nu au fost proiectate ca atare, ci sunt foste intersecții în cruce convertite în sensuri giratorii.

      folosirea benzii 2 este o cutumă a românului, celebrii “b2 loveri”, din considerente de obstacole, gropi și avariați pe B1, plus binecunoscuta șmecherie, viteză, eu sunt boss depășesc tot.

      astfel, trezindu-se pe b2 in giratorii, se simt nedreptățiți că trebuie să dea prioritate “fraierilor” de pe b1. asta e de fapt problema.

      0

  44. #105

    Eternul giratoriu, este un subiect amuzant alaturi de cutia automata, sursa de PC și
    Huawei versus Apple….Totuși nu înțeleg ce e asa greu de reținut când conduci o tigaie: vrei sa schimbi direcția ? Semnalizezi, te asiguri și apoi execuți….intri in alta căruță ? Nasol ești vinovat..

    0

    • #106

      Așa-i că numai tu ai mașină, restul avem căruțe?

      0

  45. #107

    Cum am zis si ieri.. cate pareri si explicatii gasim aici in comentarii, tot atatea vom gasi si printre politisti. Asta e problema reala.. habar n-ai cum se va interpreta in cazul unui accident. Oricum, dezbaterea asta nu are sfarsit.. am vazut-o de n ori pe bloguri, Facebook etc. De obicei se termina cu epitete 😀

    0

    • #108

      Mi s-a intamplat mie asta, eu eram masina verde, incercam sa fac giratoriul ca sa intorc, cel cu masina portocalie s-a oprit in stanga spate. El dat jos ca face, ca i-am taiat fata.
      Pana a ajusn la politie, si-a schimbat atitudinea, ca ii pare rau, ca masina de firma. Daca nu era ghiolban, mergea o amiabila. Asa si cu amenda, si permis suspendat parca, nu i-a picat bine.
      Ghici ce, mi-am reparat masina pe asigurarea lui, dupa ce i-a explicat si politistul ca EL nu s-a asigurat la schimbarea benzii.

      0

    • #109

      @Marius; ori esti prost, ori esti incapatanat de prost. Iti explica lumea care chiar a avut accident ca ala portocaliu este vinovat, cu argumente si cu legea in fata, si tu tot nu reusesti sa procesezi?

      0

    • #110

      Proasta e ma-ta. Si cu tine pe cale de consecinta. Scoate-ti capul din cur si vezi ca nu toti politistii judeca asa cum crezi tu. Eu de obicei casc ochii, pentru ca godinistii sunt prosti si simt nevoia sa demonstreze ca ei au dreptate, chiar cu riscul producerii unui accident.

      0

    • #111

      S-a strigat “proasta e ma-ta”!!! @Cetin: eu zic ca poti sa inchizi comentariile.

      0

  46. #112

    Fiind giurgiuvean ma simt jignit tare de afirmatiile tale 🙂 E adevarat ca eu mi-am luat carnetul in UK nefiind in stare sa adun banii de spaga in tara, si la noi in oras era imposibil sa il iei fara spaga chiar daca erai neam cu Schumacher ala 🙂

    0

  47. #113

    Posesorul de BMW are prioritate.

    0

  48. #114

    Cine kkt se incadreaza de pe b2 si ia iesirea 3 sau 4? Cat de cretin sa fii sa faci giratoriul asa? Vrei sa iei iesirea 3 sau 4 te incadrezi pe prima banda inaintea giratoriului, end of story. Vrei sa iei iesirile 2-3-4 prima banda; daca vrei sa iei iesirile 1-2 o poti face de pe a 2-a banda

    0

    • #115

      @ Adrian: ești real? Sper din toate izmenele că trolezi grav.
      Adică dacă faci prima la dreapta tu o faci de pe banda a 2-a? Tai prima bandă și faci dreapta? Ți-ai luat permisul la Pitești , este? :))
      P.S.: Cum zicea cineva mai sus: “trebuia sa pui in loc de masina verde un tir. se simplifica totul”.

      0

    • #116

      Mea culpa… Dupa ce am lasat comment am vazut ce ineptie am scos. Pot sa ma scuz cu faptul ca de 6 ani conduc in Anglia si am incurcat b1 cu b2. Rectific cf pozei, daca de pe b1 tu vrei sa iei iesirile 3-4 at esti complet idiot. Pt a iesi pe 3-4 atunci obligatoriu esti pe b2. Daca vrei sa iei iesirea 1-2 b1, iesirea 2-3-4 b2.

      0

    • #117

      @ Adrian: corect, dacă de pe banda 1 vrei să ieși la a 3-a sau a 4-a ieșire este complet aiurea dar nu este ilegal. Circulația pe drumurile publice se face conform unei legislații, nu cum credem noi că este mai bine, corect sau la îndemână.

      0

  49. #118

    Se pare ca legislatia rutiera nu e la fel in toate tarile.
    UItati un exemplu din Canada.
    daca ne luam dupa indicatiile ce le cititi in urmatorul link : www.alberta.ca/traffic-circles-and-roundabouts.aspx
    Godina si marea majoritate a comentatorilor de aici gresesc amarnic.
    Cel ce paraseste giratoriul are prioritate.

    0

    • #119

      Adica noi (cu Godină în frunte) greşim/aberăm pentru că nu aplicăm in România codul rutier din Canada?

      0

    • #120

      Aia din Anglia, Australia, India, Japonia etc. sunt niste nesimtiti. Cum de nu au impus circulatia pe partea dreapta? Adica, ei sunt mai cu mot?

      0

    • #121

      @Geutz, ne da exemplu dintr-o provincie a statului canadian. Nu stiu cum e in celelalte, insa mi se pare ciudat ca isi da cu parerea aiurea. Si mai spune ca Godina greseste. Omul ala a lucrat ceva ani la Circulatie, deci stie ce vorbeste. Nu a venit din neant sa-si dea cu parerea.

      0

  50. #122

    Oare legislatia rutiera nu e la la fel peste tot in lumea?
    Cine stie engleza sa vada un pic linkul urmator.
    www.alberta.ca/traffic-circles-and-roundabouts.aspx
    Eu sunt convins ca asa ar trebui sa sa intample si in Romania doar ca nu este specificat clar in lege.
    Domnu Godina a cam aberat la explicatia lui pe facebook . De fapt si marea majoritate a comentatorilor aici o bat in cap cu cine are prioritate la iesirea din giratoriu.
    In linkul ala la poza 4 scrie clar, ala ce iese din giratoriu are prioritate.

    0

    • #123

      Aia din Anglia, Australia, India, Japonia etc. sunt niste nesimtiti. Cum de nu au impus circulatia pe partea dreapta? Adica, ei sunt mai cu mot? Ar trebui sa respecte legislatia din Alberta, care este o provincie a Canadei.

      0

    • #124

      @timarius, hai sa-ti arat ceva interesant la o intersectie din SUA (Cleveland, OH).
      www.google.com/maps/@41.4522722,-81.6065456,3a,75y,331.89h,79.57t/data=!3m7!1e1!3m5!1sDmmVdBoYq2xsTIeE_ufJyg!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DDmmVdBoYq2xsTIeE_ufJyg%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D161.62622%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192
      Uita-te bine la semnele montate in intersectie (la fiecare strada). STOP. Ai vazut asa ceva prin Romania? Eu nu prea. Ghici ce trebuie sa faci acolo? Si cine are prioritate cand in intersectie avem cate o masina pe cele 4 strazi?? Eu spun ca ar trebui respectata in Romania si legislatia din SUA, sa preluam si noi chestia asta. Ce zici?

      0

    • #125

      @ Marin,Cunosc foarte bine semnele alea.
      Regula e primul sosit primul plecat si in continuare numerele 2, 3 4 in ordinea sosirii.
      Eu am dat un caz concret despre o regula de circulatie (din Canada) care ar trebui si probabil este generala peste tot in lume. Sincer nu am idee cum e prin Europa ca nu am prea circulat pe acolo (plecat de mult din zona)
      Doar ca noi romanii am mai petecit pe ici pe colo sa poata fi ambigua si sa lase loc de discutie.
      Normal ar fi sa fie general peste tot in lumea. Ce ar fi ca un sofer din Canada sau USA care e in vacanta in Romania sa mearga pe regulile lui de acolo (intr-un giratoriu) si sa fie acrosat de unul local.
      Omul si-o fura fara probleme ca doar nu stie legislatia din Romania care e un pic cam pe dos fata de cele din afara.

      0

    • #126

      Probabil 4 masini concomitent acolo se intampla atat de rar incat nu e cazul sa mai inventeze o regula si pentru asta. Se presupune ca daca toti 4 se opresc pe loc, avand STOP, e imposibil sa se intampla ceva.

      0

    • #127

      @Marin: in intersectii de tipul acesta se aplica regula prioritatii de dreapta.

      0

  51. #128

    Io am întâlnit un conducător auto foarte politicos.Eram la intrarea într-un giratoriu simplu cu o bandă cu semnalizare stânga, intrase unu’ cu o dubiţă şi-l văd pe ăla că opreşte în dreptul meu şi se uita la mine. Mă uitam şi eu la el şi nu înţelegeam de ce a oprit şi când am înţeles că ăla îmi dădea prioritate, am intrat în giratoriu. Plm.

    0

  52. #129

    unde e hemoroidu’ ala de dragos sa ne spuna cum sta treaba de fapt “in tarile cu apa calda” ? :)))) eventual sa-i ejaculeze prematur creierul despre miticii borati si plini de rautate 😀

    anyway
    pe mine ma amuza maxim subiectul asta cu sensul giratoriu
    ce urmeaza? cum ne legal sireturile? :))

    0

  53. #130

    Ca sa faci circutzul si mai mare si sa dai cu nt, trebuia sa pozitionezi masina verde ca venind de pe intrarea de jos si intrata deja in giratoriu., atunci sa vezi macel…

    0

    • #131

      Foarte buna observatie.. pai atunci nu intervine si un pic de neacordare de prioritate? Adica.. cel portocaliu era in sens deja.. vine cel verde si trebuie lasat sa treaca? Sau cum?

      0

    • #132

      Hmm, greu de spus…in legislatia romana sensul giratoriu e foarte slab reglementat. Acesta este si motivul pentru care nici o companie de asigurare nu despagubeste pe amiabila daca accidentul s-a produs intr-un sens giratoriu (vorbesc serios-cand ai tamponare in giratoriu, chiar daca te consideri pagubit suta la suta NU FACI AMIABILA).
      In realitate, militzia judeca dupa cum cum sunt lovite masinile, de la jumatea stalpului central, in fata sau in spatele lui.
      Daca cel verde vine de unde-am propus eu, normal ar fi sa-si vada de treaba, pentru ca el isi pastreaza banda iar celalalt o schimba, dar unii zic ca cica nuu…

      0

  54. #133

    Cat timp iti păstrezi banda de intrare in sens , poti sa te invarti de oricate ori vrei acolo… orice incalcare de banda ca,i 1 pe 2 sau 2 pe 1 se face cu asigurare fata de banda pe care vrei sa intri. Complicat e pentru tampiti

    0

  55. #134

    Pentru mine treaba e simpla.. incadrat pe stanga merg inainte, la stanga sau intorc. Incadrat pe dreapta, fac dreapta sau merg inainte. Iesirea din giratoriu de pe orice banda, bineinteles cascand ochii la godinisti. Asa voi circula intotdeauna, asa circula 90% din oameni. Pentru ca asa e logic si simplu. Cealalta abordare nu face decat sa incurce definitiv lucrurile, pe langa faptul ca e total inutila si nu ajuta pe nimeni.

    0

  56. #135

    Incredibil, dar incredibil. Nu credeam ca sunt atat de multi, auzisem legende dar nu credeam.
    Poate sunt multi daltonisti si incurca verde cu rosu, asa ca sa zic cu albastru: ala pe traseul ALBASTRU are prioritate. Punct. Celalalt e incadrat gresit, pe banda aia (pe care a intrat) trebuia sa mearga inainte(iesirea 2) sau la dreapta (iesirea 1), nu la stanga (iesirea 3) sau sa intoarca (iesirea 4). Daca vrea stanga, acorda prioritate celui de iese din sens (ca au intrat impreuna), cercurile alea din giratoriu nu sunt benzi de circulatie sa aiba el prioritate.

    0

    • #136

      Este ca e incredibil? De acord cu tine.. eu am avut discutia asta de atatea ori incat am devenit imun. Accept situatia si ma feresc de prosti. Oricat de incredibil ti se pare, se pare ca nu e asa. Si mare grija ca mare parte din politisti judeca asa cum ti se pare tie incredibil.

      0

    • #137

      Hai să vedem ce zice inspectorul Gabriel Apopei de la Poliția Rutieră Suceava:

      „Orice conducător auto are obligaţia de a semnaliza intenţia de a schimba o bandă de mers sau direcţia de deplasare cu cel puţin 50 de metri în localitate şi 100 de metri în afara localităţii înainte de efectuarea manevrei. Imediat ce a intrat în sensul giratoriu, în momentul în care semnalizează stânga conducătorul auto este obligat să se încadreze pe banda nr. 2, cea de lângă centru, iar în momentul în care vrea să se deplaseze spre dreapta, are obligaţia de a se asigura şi semnaliza dreapta pe banda nr. 1, cea de lângă acostament. Manevra de semnalizare se menţine pe toată durata deplasării, până la ieşirea din sensul giratoriu. În timpul deplasării în sensul giratoriu trebuie să aveţi semnalizarea pe partea stângă până la ieşire, când semnalizaţi dreapta”, a explicat subinspectorul Gabriel Apopei.

      „Nu puteţi să viraţi dreapta de pe a doua bandă. Semnalizaţi dreapta pentru a schimba banda de mers până ajungeţi pe prima bandă după care ieşiţi din sensul giratoriu. Atenţie foarte mare că prioritate au cei care se învârt în sensul giratoriu, indiferent de banda pe care se află. Un conducător auto care circulă pe prima bandă şi semnalizează stânga are prioritate faţă de un şofer de pe a doua bandă care doreşte să facă dreapta”, spune Gabriel Apopei.

      0

  57. Problema este ca amandoi s-au incadrat gresit. Tinand cont de directia lor, trebuiau sa se incadreze fix invers. Asa ca, pentru a evita un accident, cel portocaliu probabil va acorda prioritate de dreapta.

    0

    • #139

      Asta e ceva nou cu prioritatea de dreapta 😀 pai ori vorbim de prioritate la schimbarea benzii, ori de prioritate de dreapta. 😀

      0

  58. #140

    Acum multi ani, pe mine așa m a învățat instructorul la capitolul sens giratoriu:
    1. sa îmi închipui sensul giratoriu ca o porțiune de drum drept cu prioritate, adică să desfășor “cercul” intr o linie dreapta
    2. Sensul giratoriu este drum cu prioritate, drumurile care intră în sens sunt drumuri fără prioritate

    Cu punctele 1 și 2, puțină logica și bun simț, se rezolva absolut orice dilemă. Și de intrare în sens ( pct 2) și de parasite a sensului, in special daca are 2 sau mai multe benzi (pct 1, ti l închipui ca drum drept cu mai multe benzi pe sens și te comporți ca atare daca vrei sa ieși în dreapta).

    In plus, eu personal semnalizez tot timpul in sens, nu doar la ieșire, pentru a i ajuta pe cei care așteaptă intrarea în sens sau pe cei prezenți deja în sens în spatele meu sau in paralel.

    Sensul giratoriu redus la cele două noțiuni elementare de la pct 1 și 2 nu ar trebui sa creeze probleme nici măcar unui începător.

    Legat de preselecție benzii in sens, nu tot timpul poți face corect acest lucru datorita traficului. Tot ca exemplu personal, daca sunt in situația mașinii portocalii și e aglomerație, prefer sa fac sensul încă odată, cu siguranță găsesc un moment să trec pe banda din dreapta (banda 1), fiind pe drumul cu prioritate (vezi pct 1).

    0

    • #141

      Dupa mintea mea, asa s-ar “desfasura” giratoriul de la intersectia a doua drumuri cu cate 2 benzi pe sens (ca acolo e discutia.. la alea cu o singura banda e clar). Practic mi se pare ca se poate asimila cu 4 intersectii de drumuri cu sens unic si cu cate 2 benzi. Incadrarea si traseele sunt mai mult decat clare.

      ibb.co/CmChDps

      0

  59. #142

    Portocaliul are drept de trecere..
    Deoarece cel verde il poate vedea usor..pe cand invers…nu prea

    0

  60. #143

    … babaiatule… si cand te gandesti ca toti comentatorii astia au permise de conducere si sunt in trafic… holly crap 🙁

    0