Nu vă lasați păcăliți de țeapa cu cauciucurile de iarnă!

În cazul în care, totuși, vă lăsați păcăliți de această manipulare la adresa șoferilor, vreau să vă spun că am Nokian WRD4 pe ambele mașini, le am deja al doilea an consecutiv vară iarnă, pe unul din ele, care a luat un cui, am mers pe jantă vreo 500 de metri fără să știu și nu are nici pe dracu după ce i-a pus dop.

Da, eu sunt inconștientul acela care nu ține cont de acei 5% și despre cum se descuamează ele cauciucurile vara pe căldură și le țin all sizăn pe cele de iarnă. Le arunc, cu inconștiență, după doar 4 ani de utilizare. Rușine mie, știu.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

54 comentarii Adaugă comentariu

  1. ești nebun, păi după 4 ani abia le-ai făcut rodajul.

    • #2

      Semnele de uzură ale unei anvelope sunt când ies sârmele prin ea și nu mai are pic de profil. Băieții mai isteți știu ei, că producătorii sunt hapsâni și o anvelopă de 7 ani este la fel de bună ca una nouă. Ba chiar anvelopele sunt ca vinul, cu cât mai vechi ,cu atât mai bine.
      Nu ascultați recomandările lui Cetin.
      Uite, eu am pe o coajă de 100 de milioane anvelope de vara Continental EcoContact care au 3 ani, iar de iarnă Nokian WD3 de 2 ani vechime.
      Dacă tot faceți sacrilegiu de a cumpăra anvelope, luați mărci premium Sailun, Cormoran, Kelly.

    • #3

      io la fiecare 2 ani le întorc pe dos (ca pe ciorapi) și merg și-așa.

    • anvelopele nu se uzează, ele doar devin slick-uri

    • #5

      ashtia cu anvelopele sunt in cardasie si cu aia cu benzina ca mi se aprinde becul mereu nu stiu ce or avea de castigat

  2. #7

    E clar, ești acționar Nokian. 😀

  3. #9

    Le pui pe olx, faci un ban cinstit

  4. #10

    Boierule, sa nu uitam ca ai si consum mai mare de combustibil!

    • #11

      Cam asa e la cei cu 0.15T

    • #12

      nu stiu despre ce vorbesti, eu bag de 50 de euro, mentin acelasi pret tot timpul, nu ma afecteaza scumpirile

  5. #13

    Am avut Nokian. The best ever mai ales la iernile de aici. Isi fac treaba de minune, indiferent ca e zloata, zapada sau gheata. Din pacate dupa 2 ani s-au “copt”. Efectiv cadea cauciucul de pe ele si le-am rulat doar vreo 15.000km in total. Asta in conditiile in care au fost folosite doar iarna (oct-apr) si tinute la beci, fara lumina si caldura :P. Avand in vedere ca nu sunt chiar ieftine, ma cam doare la buzunar sa dau 400eur la fiecare 2 ani asa ca am trecut la Nexen. Nu-s nici pe departe la fel de bune dar mai decente decat Michelin (cu alea nu aveam curaj sa ies decat dupa ce trecea sararita).

    • #14

      Umiditate nu are un efect asupra lor?

    • #15

      eu ma mir de michelin. am avut niste michelinuri alpine, nu cred ca am avut vreodata o anvelopa mai buna

    • #16

      Aha, le-ai tinut in beci fara lumina si caldura, apoi te miri ca nu te mai ajuta…

    • #17

      Tu nu le-ai purtat si vara, nu s-au calit destul, de-aia s-au dus. /s

      Parca Nokian-uri sunt si facute in Rusia, si alea au calitate putin mai slaba. Asta din ce am citit in ultima vreme, cand m-am documentat despre cauciucuri de iarna.

    • #18

      Nexen peste Michelin? Serios?

      Am avut Michelin Alpin 5 pe o masina pe care am vandut-o, apoi Nexen si Michelin Alpin 6 pe o alta masina. Termen de comparatie exista doar cand e frig afara si e zapada pe jos, situatie in care ambele se descurca bine. In rest, la iernile din RO unde mai mult e ud sau polei pe jos, Michelin-urile sunt superioare din toate punctele de vedere. Pe carosabil ud si frana serioasa, Nexen sunt printre cele mai proaste envelope cu care am mers.

      * masini cu tractiune pe spate

    • #19

      dar nexen nu sunt marca secunda la nush ce marca de prestigiu?

  6. #20

    Intrebati-va tatii, bunicii si strabunicii daca au folosit vreodata caucicuri de iarna, nu se poate sa isi bata joc asa de traditiile stramosesti, ce facea Nokian cand se plimba burebista pe aceste pamanturi? Rusine!

  7. #21

    efecte adverse?!

    ne povestește si aici infertilitatea?

  8. #22

    Ah, nu trebuia sa-mi aduci aminte, iar m-am enervat.

    Am comandat pe 12 octombrie 4 bucati de Bridgestone Weather Control A005 Evo
    215/45 R16, care au clasa A la franare pe ploaie, ca merg des Rucar-Bran, ieftine ca braga 720 lei/bucata, plm au venit doar doua bucati.

    Deci din 12 octombrie pana acum, au sosit doua bucati, celelalte doua……..

  9. #25

    Sa le spuna cineva si prostilor alora din F1 ca e vrajeala si nu trebuie sa schimbe cauciucurile cand incepe ploaia.

    • #26

      cauciucurile de iarna sunt mai bune pe ploaie decat alea de vara. just saying

    • Aia de la F1 schimba cateva cauciucuri la o cursa. Tu cand pleci la mare iei cateva seturi de schimb?

    • Aia la F1 le schimba ca sa dea bine in poze si la TV, ca femeile care schimba mai multe tinute la o petrecere

    • #29

      Eu cand merg la mare nu pot sa-i dau peste 300 km/h 🙁

    • #30

      prudent…

    • #31

      @Sagi, daca ploua nici eu nu-i dau mai mult….

    • #32

      @Arhi, experienta personala spune ca mai bine stau acasa decat sa plec la drum pe ploaie, vara cu cauciucuri de iarna. Am tras cateva spaime la franari/curbe de nu-mi mai trebuie cat oi trai. Dar poate de dat asta chiar “it’s just me”.

    • #33

      @Arhi – trebuie prudenta ca se da ala micu cu capu de portbagaj daca iau o groapa la viteza aia.

    • #34

      @Zarax: Intr-o primavara imi cautam jante, si am zis sa mai stau cu cauciucurile de iarna pana imi gasesc, si apoi sa iau si de vara, asa ca mi le-am schimbat pe la sfarsitul lui mai, si in anul ala incepuse sa fie cald prin aprilie.
      Si pe uscat, si pe ploaie, anvelopele de iarna au fost dezastru. Never again. Poate ca la temperaturi mai mici or fi bune pe ploaie, dar la peste 20 de grade au fost varza la mine. Anul urmator am urcat un deal cu zapada cu ele, deci se tineau inca bine.

    • #35

      Aia din F1 schimba anvelopele des ca n-au bani de niste sh-uri de calitate din germania. Sarakie mare.

    • #36

      @Arhi – te contrazic:
      * alea de iarna (M+S) sunt facute sa aibe ridurile alea mai mari si sa se poata “infige” in sol (zapada, noroi).
      * alea de vara cu aderenta sporita pentru ploaie sunt proiectate ca sa arunce apa in lateral la viteze mari.

      As mai adauga ceva – cele de iarna sunt facute sa mearga la temperaturi mici (cauciuc mai moale ca sa aibe aderenta). E drept ca vara, cand ploua nu e super-cald, dar chiar si asa, 18-20C tot sunt mai multe ca 11-12C pentru cele de iarna.

      just saying. 😉

    • #37

      clar ca ma contrazici. eu merg de 16 ani asa, dar dacă ma contrazice mitica…

    • #38

      Eu cand merg la mare nu pot sa-i dau peste 300 km/h

      Nu mai fitz saraki, cu elicopter poti s-o calci!

  10. #39

    vreun motiv special pentru care nu iei 4seasons (de ex Michelin crossclimate)?

  11. #41

    Am o strategie asemănătoare, folosesc Continental all season si le tin si iarna si vara, sunt mulțumit de ele.

    Zapada efectiv au prins cam 1 săptămână pe iarnă.

    Nu mai merg la fiecare 6 luni la vulcanizare, ci cam la 4 ani sa le schimb cu altele noi

  12. #42

    Realizez ca este un pamflet dar totusi compari efectele adverse asupra unui obiect cu efectele adverse asupra unei fiinte vii, ceea ce nu este corect.

  13. #44

    eu tot pe Nokian sunt si le tin si vara, dar eu merg cu masina cam o data pe saptamana (sau chiar de 2 ori cand e frig afara si merg la tenis cu masina in loc de bicicleta), iar o data pe luna fac un drum mai lung de vreo 300km dus-intors

  14. #45

    Am avut vara asta niste cauciucuri de iarna, ca alea de vara le-am facut cuibar la gaini, aveau deja 4 ani, iar cand a venit vara am zis ca nu mai cumpar anul asta, ca e pandemie si nu plec niciunde. Michelin Pilot Alpin PA4, foarte bune, multumit de ele. Problema a fost ca a trebuit sa plec, totusi, vara cu ele, vreo 600 de km si, cand a fost nevoie sa ma infig tare in frana sa evit ceva, au scartait ale mele ca alea de le aveam pe dacia mostenita de la bunicu. Nu mai fac din astea.
    Am avut situatii mai limita si cu alea de vara, dar n-au zis nici pâs, desi am franat de mi-a sarit in brate geaca de pe bancheta din spate.

  15. #46

    Eu ma uit dupa niste PIRELLI Cinturato Winter
    Are cineva ceva de zis de bine/rau din experienta ?

    • #47

      Am pe o mașină, dar de vară. Acu’ vreo doi ani am mers cu ele pe zăpadă, nu foarte multă, care s-a transformat apoi în ploaie. Am urcat și ceva rampe, mai o frână, două, n-am avut nicio problemă.

  16. #48

    de curiozitate, cine scrie asemenea mizerii? sunt 1000.000 de clipuri cu teste clare care demonstreaza eficacitatea anveloperlor de iarna.
    W T F ?!?!?!

  17. #49

    Bro, Nokian sucks. Am avut pe masina si cand a nins n-am mai putut sa ma dau cu frana de mana in parcare la kaufland.

  18. #51

    Pentru cei care au 185/65/15 sunt Pirelli Cinturato Winter la eMAG la doar 1000 lei patru bucati.
    Best deal ever !

  19. #53

    asa fac si eu cu cauciucurile…
    Ce m-am distrat cum ai scris “se descuamează ele cauciucurile vara pe căldură”…

  20. #54

    da’ legea ce zice?
    poti merge iarna cu All Season? sau trebe neaparat numai de iarna?
    In alte tari nu poti merge cu All Season iarna, te fute nenea politzaiul cu o amenda si iti mai si bate obrazul.

    Strategii de marketing indesate pe gat cu legi.
    Plm, sa traiasca Vanguard si Black Rock.