Despre Renault Fluence. Și despre Renault în general. Desigur, nu mă refer la Clio sau Symbol, adică tărăboanțe, ci la autoturisme reale.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

71 comentarii Adaugă comentariu

  1. renault clio f1 este chiar misto. imi place foarte tare versiunea asta

    • #2

      grasuneii, la 1.80 si 110 kile, intru destul de greu in cutiuta aia

  2. #3

    Tu judeci masina dupa pret, sau cum? Altfel de ce alea ieftine sunt “tărăboanțe” (a nu se citi “neincapatoare” cum ai dat de inteles la reply-ul de mai sus) ..
    Felicitari, esti roman pur sange .. in fine.. e blog personal, nu am dreptul sa ma iau de chestiile astea, dar tin sa le subliniez…

    Iar despre renault.. numai de bine.. daca a facut din cacat brici (a se citi “din dacie, masina”), masinile lor, cel putin dpdv logic, ar fi si mai si..

    Dar eu tot pe Opel sau Ford as merge.. ;D (Astra / Mondeo)

  3. #4

    Cip, scrie undeva pret acolo? E greu sa gandesti ca am mers cu ele, nu? Felicitari, esti rroman, iti dai cu parerea fiind pe dinafara

  4. #5

    am un megane de 4 ani ..perfect pentru drumurile noastre, cu mici hibe ca orice masina ieftina…dar buna per total. fluence arata bine, interior super la pretul asta cred ca e cea mai buna alegere.

  5. #6

    deci ai slabit. daca n-ai mai hali la pc ai slabi si mai r/d. sau poate nu vrei asta 🙂

  6. eu am citit la un nene care pare cunoscator ( e cel putin pasionat si plimbat cu mult masini) ca megane asta nou 1,5 dci e bun.
    cateva afirmatii m-au surprins, totusi – cica e peste golf 6 la interior.
    motorul e ok, daca urci peste 2000-2500 de turatii scapi de turbolag si consuma putin.
    la tinuta de drum cica sta la mustata cu ford focus (iar ma mir, ca focusurile cu puntea aia a lor spate smechera sunt de referinta).
    da asa zice guru asta masinist.
    primiti cu radio erevan? kia ceed?

  7. #8

    Nu te sfatuiesc sa te gandesti macar,la vreun Renault.
    In primul rand pentru ca folosesc motoare prea mici pentru volumul si greutatea masinilor. Sa pui un motor de 1.5 litri pe un Megane sedan de o tona jumate, e cam putin.
    In al doilea rand din punct de vedere estetic. SUNT URATE, FOARTE URATE, CELE MAI URATE masini alaturi de Fiat-uri. Aici insa e chestie subiectiva, tine de gustul fiecaruia.
    In general fereste-te de masini frantuzesti, sunt ieftine si proaste.
    Dupa parerea mea, din cele europene, Ford e o masina corecta cu banii pe care ii dai pe ea. Am avut un Focus timp de aproape un an si stiu.
    Acum am Mitsubishi si sunt incantat. Recomand masinile japoneze.

  8. #9

    sal,

    am eu Renault megane, modelul hatchback, nu fluence, benzinar 1.6.
    a costat 14.000 cu cateva extra-rahaturi, gen clima, senzori lumina, ploaie, parcare, in fine, chestii care te fac sa te simti bine.
    consum mediu in 9500km – 9%
    prima revizie in 10 zile, e oferta renault la sub 300 lei. cea mai extinsa retea de service in tara.
    si da, megane mi-a placut mult mai mult decat golf6, doar le-am testat si am ales renault. plus ca golful costa o china de bani, si cutia si intretinerea – acu un an, preturile rate card erau 600 lei revizia la renault megane si 800 lui la vw golf. si comparam megane 1.6 cu golf 1.4. hehe.
    cat despre fluence, ESTE masina de familie. poate incerci chiar breakul – vei avea nevoie de loc pt: carucior, carucior plus sac cu jucarii, tricicleta/trotineta, tricicleta/trotineta plus sac cu jucarii, plus 1-2 bax scutece, geanta schimburi, alte echipamente 🙂 – nu mai vorbim de iesirile din oras 🙂
    Megane fluence sau break este arhimobilul perfect. mare, rezonabil ca pret si intretinere, 5 stele la pocnituri, design elegant. si apoi, vrei sa iti iei o masina cu sigla rotunda?
    drive safe

  9. Eu as evita masinile franceze desi Citroen si Pejou anumite modele nu suna rau

    Renault hmmm suna naspa …

  10. am fost la lansare la Renault Fluence si m’a impresionat masinuta. Am vazut doar sedanul deci nu pot sa ma exprim asupra break-ului.
    Desi are reputatie proasta Renault (ca deh, Franta) incepe sa aibe prezenta puternica si oferte destul de bune

    just my two cents 🙂

  11. #12

    Clio este una dintre cele mai fiabile masini din clasa sa, deci nu o tărăboanța cum zici tu. Fluence e o corcitura pentru piata de est facuta in Turcia.

    Motorina – incearca motorul de 105CP. La cel de 85 au mai aparut probleme cu injectoarele.

    Benzina – motorul de 1.6 16V este reusit. Nu este indicat sa mergi subturat pentru ca s-ar putea sa ai probleme cu captorul de turatie (care se rezolva rapid oricum).

    Reviziile depasesc media segmentului, dar masina este rezonabila.

  12. #13

    arhi sa iti povestesc o faza cu clio. tatal meu inpreuna cu un prieten au trebuit sa mearga pana in Franta. prietenul tatalui meu avea un clio, dina acela cu portbagaj mare in spate in spate, 4 usi..cel mai raspandit la noi. in Franta li s-a stricat masinuta, si s-au dus cu ea la un service. acolo inginerii si mecanicii i-au dat vreo 4 oture, se uitau nedumeriti. intr-un sfarsit i-a intrebat ce masina asta. astia 2, nedumeriti i-au spus ca e renault clio…iar inginerii au spus ca nu sunt obsinuiti cu masini din astea. faceau misto de ei. acel clio era facut la turci:)) clio-ul original e acela mititel, hatchback. asta se intampla acum vreo 7-8 ani. iar parerea mea, niste bani foarte scumpe la intretinut, cei d ela service te jecmanesc.!!!!!

  13. Despre Renault nu am o parere fantastica, dar Renault Megane Sedan mi-a placut si dupa parerea mea daca treci de defectele sale (care nu sunt chiar de genul iti explodeaza motorul si ramai cu volanul in mana ca in desene animate) este o masina foarte buna. Incapatoare, frumoasa, consuma putin, dar intretinerea, ca la orice Renault, este scumpa. Cel putin la noi aici in Constanta nu am gasit un service bun si rezonabil la pret. De fapt, sa corectez: nu am gasit un service bun 🙂
    Despre noul Renault Fluence nu prea as putea sa ma exprim pentru ca nu am mers cu asa ceva… din ce am vazut pare a fi chiar mai bun decat Megane Sedan ca spatiu interior si portbagaj. Motoarele sunt bune (nu sunt sportive, dar de familie nu cred ca-ti trebuie mai mult), bordul e modern (la clima si casetofon ar fi trebuit lucrat mai mult la ergonomie, butoanele sunt cam mici) iar pretul prin programul RABLA nu e rau deloc.
    Per total, e cam devreme sa ne pronuntam cum este masina pentru ca nu a aparut de mult timp dar cred ca este o alegere buna, asta daca vrei ceva din gama Renault. Eu unul m-as uita si la alte berline cu pret apropiat, macar asa, ca idee (Skoda Octavia 2, VW Jetta Last Edition sau chiar Chevrolet Cruze – dar spun asta pentru ca pe mine ma atrage mult Chevrolet Cruze ca aspect si pret, nu pentru ca ar fi la fel de bun).

  14. #15

    dCI-urile au probleme destul de mari (pica injectoare si alte cele, poate nu neaparat din cauza lor ci din cauza motorinei proaste, dar tot trebuie sa tii cont de asta).
    Motoarele pe benzina sunt destul de ok.
    Masinile Renault ca intreg nu prea pot fi date ca exemplu de fiabilitate(interiorul la Megane se cojea de numa numa, bobinele de aprindere picau pe capete, cauta un pic despre fulia defazoare).
    Nici la costuri de intretinere nu sunt campioane (vazut cu ochii mei factura Megane revizie 60.000km 50 mil din schimbat distributie, niste chestii pe la directie datorate gropilor, si alte minore – nu era masina de agent, nu era rupta in 7 de fiecare gog care o prindea, schimbase doi proprietari in 4 ani, ambii din management).
    Eu as testa si altceva inainte de a da banii.

  15. Posesor de Megane II 1,5dCI bicorp de 7 ani, versiune de echipare (la vremea aceea) ComfortDynamique. La banii astia Renault are echipare mult mai buna decat modelele concurente, iar bliz-blizuri de genul lumini automate, stergatoare automate cu senzor de ploaie, oglinzi incalzite si altele iti fac viata/sofatul „like a charm”. Chestiile astea pentru care la alte marci platesti le gasesti aici incluse in echiparea de fabrica. Roata de rezerva are dimensiunea normala a rotilor cu care e incaltata masina (nu tre’ sa platesti pt. ea ca la unele nemtoaice). Masina este confortabila si stabila. Consumul rezonabil, in primii 2-3 ani nu a depasit valorile din cartea tehnica, apoi (am devenit eu usor mai agresiv) a crescut putin dar se mentine sub 5,5 l/100km extraurban cu cutie de bagaje pe masina, cu 4 ocupanti si portbagajul interior bine burdusit. Ii place foarte mult la drum lung. Traficul de Bucuresti nu-i e prea pe gust si motorasul Diesel sufera. La urmatoarea revizie (retine, are 7 ani) va trebuie sa curat injectoarele (daca’s norocos) sau chiar sa le schimb. Nu am avut probleme majore cu masina. Imi picase o macara de geam pe fata dreapta, dar a fost deficienta de design si au avut program de schimbare gratuita (au schimbat la ambele geamuri). In toamna lui 2008 s-a stricat senzorul de presiune din capul rampei de injectie. S-a rezolvat si asta. Nu retin acum cum stai cu inaltimea, daca treci de 1,85 m s-ar putea sa atingi plafonul cu freza (problema doar la bicorp). In ce priveste diametrul (aici semanam) nu sunt probleme, scaunul e ok iar volanul e reglabil pe inaltime si adancime.
    Fluence este urmasul seriei Megane. Francezii au decis sa-i zica Megane III doar bicorpului, in schimb ce sedanul si Estate (asa zic ei break-ului) poarta denumirea de Fluence (asta pentru ca nu vor continua linia Laguna si le trebuia ceva sa ocupe spatiul ramas). Cand am fost la IPSO sa ma dau cu Duster la drive test erau expuse acolo si Megane III si Fluence Sedan. Interioarele sunt (aproape) identice. Fluence (pe langa ca arata bine) mi s-a parut incapatoare si capabila sa faca fata utilizarii pe post de familiala. Eu in bicorpul meu sufar un pic (am doi popandai si cand plecam astia isi iau la pachet o gramada de jucarii & stuff) dar vazand Fluence pot sa-ti zic ca va fi ok. Daca te poti intinde la Estate (e ceva mai scump) atunci vei fi foarte multumit de spatiul si confortul din interior. Tu, cu d-na Arhi si cu Arhi jr. va veti bucura de orice iesire la drum lung. Ah, Renault e prietenos cu copii si foarte sigur din acest punct de vedere. Scaunel pt. bebe cu prindere ISOfix poti instala pe 3 locuri (2 in spate sau in fata pe scaunul pasager).
    Desi vorbim de Fluence (spor la cumparaturi) daca vrei sa vezi Megane al meu, email me si se rezolva. Vezi ca si Zoso plimba tot un Megane II, dar cred ca-i sedan, si nu prea e un Bucuresti, mai mult la Brasov.
    Personal cred ca Fluence e optiune buna. Contra optiuni: Skoda Octavia Tour Break (eventual 4×4), Toyota Avensis (eventual Verso), Ford Mondeo. Sau de la Renault: Scenic, Koleos, Espace.

  16. #17
  17. #18

    Ce este peste clio e decent. Nu deosebit! Am inteles ca stau bine in ceea ce priveste rezistenta consumabilelor.

  18. Uite eu am mers cu toate versiunile de Renault – mai putin Laguna coupe.

    Si cu multe alte modele.

    Pot sa-ti zis ca un renault fluence de 1.9 e mai performant decat un passat de 1.9 (pentru conditiile de drum din rom) – fiabilitate/suspensii/performante! si asta o zic eu care am passat 🙁

    Comparativ, versiunile de top ale renault au dotarile celorlalte..insa pretul e cu minim 5-10.000 E mai mic!

    So…e o masina buna special creata sa reziste pe strazile noastre – proaspat asfaltate lunar.

  19. @blink: “Clio RS” a fost testata si catalogata ca cea mai buna masina la clasa ei-din toate punctele de vedere, de toate revistele de specialitate. Vezi TopGear!

    Din pacate romanii au impresia ca o masina mare e buna si performanta…insa clio ca masina e peste megane!

  20. … … ia-ti toyota!

  21. #22

    @andrei clipul ala este un bullshit. Eu as concedia instant mecanicul ala. Imi ia fix 5 min sa schimb farul.

    @arhi sunt posesor de megane 2 break.
    + motor 1.5 dci 82cp ideal pentru mine. Nu sunt vitezoman 130 maxim pe autostrada, 100 pe DN. Consum sub 5%. Spatiu suficient desi am 1.90 si 140kile.
    – preturi scumpe la service-urile autorizate, noroc ca Bucurestiul e impanzit de service-uri.

  22. #23

    @multenumere: eu am schimbat becul ala pe la 12 noaptea in benzinarie, pentru ca plecam din B spre CT si atunci am constatat ca e ars. Mi-a luat spre o ora. Nu suntem toti atat de indemanatici cand e vb de schimbat becuri pe sub pasajul rotilor. Dar nici n-ar trebui, nu? Eu l-am postat ca indicator al filosofiei Renault: dam masinile ieftin si ii ardem pe micuti la foc mic, dupa.

  23. #24

    Renault este o masina ok, fluence arata chiar foarte bine . Singura problema pe care o stiu eu la frantuze este ca se cam strica repede si ca piesele sunt al naibii de scumpe. Daca vrei o masina foarte fiabila, in care sa nu bagi bani, rezistenta , uita-te si la o toyota , honda, mazda, suzuki . Sunt mai scumpe dar diferenta de pret este justificata.

  24. Daca esti genul caruia ii place sa-si schimbe singur consumabilele, atunci nu e pentru tine. De exemplu, la Megane: cum se schimba becul ai vazut; nu e totusi nevoie sa dai jos roata, e suficient sa brachezi la maxim. Cutia filtrului de aer e prevazuta in mod intentionat cu un surub a carui axa longitudinala este indreptata in jos; e nevoie de o surubelnita cu corp flexibil sau un bit si un maner de cheie tubulara; altminteri ai impresia ca trebuie data jos bateria; ca sa schimbi filtrul de polen e necesar sa demontezi toate panourile din dreapta si cutia torpedoului (practic, jumatate de bord). Daca insa esti genul care face reviziile la service si nu te deranjaza ca te jumulesc aia de fiecare data pentru niste banalitati care la alte masini dureaza 20 minute cu totul, atunci e ok. La capitolul fiabilitate Renault sta pe un palier mediu, consider ca era depasita chiar si de modelele Daewoo mai de top fabricate prin Romania (Nubira sigur era mai fiabila). Cel mai enervant ar fi ca vopseaua folosita la toata gama Renault este foarte subtire si orice atingere mica iti lasa portiera cu muchiile “decojite”. La un symbol am patit chiar sa se exfolieze vopseaua in cateva mici puncte din cauze necunoscute, numai pentru simplul fapt ca o tineam afara. La dotari modelele Megane si peste stau insa bine, iar confortul e mai bun decat la alte marci cu preturi similare, de pilda Ford mi se pare mai rigida si mai putin confortabila.
    In niciun caz insa sa nu te gandesti la Skoda: bladhaund.wordpress.com/2009/04/29/sindromul-skoda-octavia/

  25. #26

    io cumparasi la firma un megane 1.6 benzina, l-am si condus de cateva ori e… bunicel, merge bine, se infinge, nu consuma foarte mult. ii lipseste cu desavarsire viteza a 6-a…in viteza a 5-a, la 4000 de ture are abia 130…ceea ce ce putin. calitatea materialelor interioare este foarte proasta…..te astepti oarecum, ca e masina ieftina, da nici sa iti sara invelitoarea aia de la schimbatorul de viteze, cu tot cu imitatia de piele la numai 30.000 km…. serviciile after-market sunt de tot rasul, de kkt….aia la service autorizat, un an de zile nu au stiut care e problema, de ce se aprinde becu in forma de motoras pe bord…la o zi dupa expirarea garantie, telefon: am gasit problema domnule…va costa 25 de milioane….pai da trebuie sa-i platiti garantia a expirat de o zi….CA Client al trustului renault….te sfatuiesc calduros sa-ti iei o SKODA OCTAVIA…sau altceva….:D

  26. #27

    @Andrei nu-mi spune ca ai dat si roata jos… scrie in manual cum se schimba si pentru mine a fost de ajuns. Eu am contestat filmuletul tau pentru ca acolo gigelul ala se lauda ca are nu stiu cata experienta in meseria pe care o practica.

  27. Arhi, să fim serioşi. Bagi în găleata de tărăboanţe pe Clio/Symbol, iar pe Fluence o consideri maşină serioasă? Deja de la cuvântul Renault încolo n-ar mai trebui să discutăm. De ce? Singurul motiv pentru care se cumpără Renault este că sunt mai ieftine. Şi nimic nu e ieftin degeaba. Are lipsuri tehnice substanţiale, mascate de un design atrăgător. Mă refer la designul ieftin al şasiului, la preţul mic al materialelor folosite la fabricaţie, calitatea fabricaţiei, etc. După gustul meu, dacă mi-aş cumpăra maşină nouă, aş considera-o o investiţie, adică aş vrea să primesc în schimbul banilor mei, un pachet cât mai echilibrat. Cumpără-ţi Fluence pentru ca e ultima şmecherie, pentru că arată “elegant”, pentru că e ieftin, pentru că are 5 stele. Eu nu mi-aş da maşina pe care o am (din aceeaşi clasă), cu 100.000 km în bord pentru un Fluence nou în veci.

    Ti-ai cumpăra un costum Armani ştiind că e original, dar aflând că e fabricat în Afumaţi?

    • #29

      Avando, da, pentru ca stiu ca respecta anumite standarde, foloseste anumite tipare, iar locul de fabricatie e irelevant, nu cred ca un imputit de italian e superior

  28. fluence e o barca , dute si da-i un test drive 🙂 motorizarea de 1.6 e f slaba…

  29. #31

    Laguna 3 e jmekera 🙂

  30. Am facut daune totale la 3 Clio din ani diferiti si am scapat cu o vanataie.
    Au avut cateva probleme la motoarele diesel de pe Megane si Clio din cauza motorinei in general.
    Despre Fluence mi-au spus fosti colegi ca e Ok.
    Una peste alta RENAULT in general ramane o masina buna, cu consum mic dar cu service-ul SCUMP. Cand zic scump ma refer la tot ce este original, pentru ca asa este politica franceza.

    • #33

      pai si daca ii fac reparatiile la service mai de cartier? sughita?

  31. #34

    ieftine la achizitie, scumpe la intetinut.

  32. #35

    daca ii faci reparatiile la service de cartier, pierzi garantie. fiind model nou, ai cam avea nevoie de ea, ca sa nu te trezesti ca tre’ sa scoti din buzunar cateva mii ca s-o pui pe picioare. 🙂

    PS: vorbesc in cunostinta de cauza. e vorba de un megane scurt, modelul precedent. n-a mai vrut sa porneasca si pace. deviz: 12000 ron

  33. #36

    Deci noi astia cu Clio avem taraboante… Supernova ta era un fel de startrek nu?…esti umpic cam plin de tine… oricum e blogu tau…ai loc sa te dai in barci…daca te consideri asa de mare de ce nu-ti iei un multivan? stima

  34. Un prieten e in aceeasi dilema ca tine cu renault numai ca el inclina si spre ford…

    I-am recomandat Opel. Fiecare are gusturile lui la masini si fiecare a trecut prin anumite intamplari cu masina lui deci nu la toti scartaie sau ii pica mai stiu eu ce..

    Cel mai bine e sa consulti tu forumul reno.ro(sau forumurile celorlalte marci pentru a compara) si o sa gasesti acolo informatii mult mai pretioase decat iti pot oferi comentatorii blogului intr-un post.

    Cati bani ai de “aruncat” pe o masina? Ti-as sugera insignia(sau vectra c) din clasa fluence sau astra I (sau H) din clasa clio …

  35. #38

    @law : vorbeam de clio la modul general. Si ca sa vezi ca afirmatia pe care am facut-o nu se bazeaza pe impresiile de care spui tu :am avut un matiz pe care inca il mai apreciez foarte mult. 🙂 Iar clio este peste megane asa cum este Golful peste Passat, gen.

  36. #39

    O parere foarte proasta !!!

    Tin fraiele unui business in domeniul auto si am avut numai prejudicii de pe urma acestei marci .
    O marca cat se poate de mediocra . Iar piesele de schimb costa cat cele de BMW sau Audi .

  37. #40

    avem in familie si un megane 1.5 diesel de 5 ani.nu a facut nici o pb, consum 5-6l/ 100km,super rezonabil, intretinere usoara…mi se pare f manevrabil, vizibilitate buna, stabil in viraje, e o masinuta ok…nu te gandi la clio ca e facut in turcia…ce vrei tu e facut in europa, deci are un oarecare avantaj…eu l-as recomanda…

  38. #41

    @cami Reno Fluence e facut la Oyak-Renault factory in Bursa, Turkey (de aici) ca si Reno Clio si respectiv megane 2 sedan.
    Mai mult, e destinat pentru pietele din Turcia, Romania si Rusia.
    Iar Megane cu motorul de 1.5diesel are 80 CP adica e lenes.

  39. Renault … ieftine la achizitie si apoi incredibil de scumpe de intretinut. La piese si manopera pentru diverse probleme care o sa apara, pentru ca este Renault … preturile ajung spre alea de Mercedes.

    Apoi ca fiabilitate in ultimii 10 ani se afla in topul marcilor cele mai slabe.

    Si apoi … de ce sa-ti iei Renault cand sunt zeci de marci in acelasi segment de pret care sunt mult mai bune …

    FORD … Mazda … Honda

  40. #43

    Clio taraboanta, inseamna ca nu te-ai urcat in el si chiar daca ai 110 kile tot incapi, stai linistit, eu am 107 zi intru confortabil si in fata si in spate. Cei drept cand vorbim de Clio sa nu confundam cu Symbol, mai sus vorbesc de un Clio 3 facut la tata lui in Franta, o masina sigura care ne- salvat viata mie, sotiei si bebe-ului dintr-un accident frontal urat. Consum decent, dotari super ptr 11 k eur, bun ptr o mica familie, iar de versiuni rs si f1 nu mai vorbesc.

  41. #44

    Ti-am mai spus, intre renault si logan e doar o diferenta de pret…daca vrei ceva mai serios incearca la fiat sau skoda(linea sau octavia) restul e…spanac
    Crede-ma, la astea ma pricep!

  42. Bai, deci nu le mai ajungi la nasul Schumacherilor de Dambovita… Motoare prea mici, auzi. Prea mici pt…ce? Pt liniute? Pt. depasiri de manelist? Renault e un brand care produce masini foarte bune, ideale pt. o tara cu drumurile ca cele de pe-aici. Preturi excelente pt. ce-ti ofera masina, siguranta, confort, toata povestea.
    Cand vom ajunge si noi la mentalitatea vesticilor, care prefera masini micute pt. orase? Nu, taranul roman vrea SUV.
    N-aveti idee ce scarba mi-e de toti papagalii care nu argumenteaza cu nimic cele spuse. “Renault??? No way, bai! PASSAT!!!” 😐

  43. #48

    Salut,

    Sunt un cititor ceva mai tacut al blogului tau, dar totdata si redactor la o revista auto. Parerea mea, care se bazeaza pe sute de testdrive-uri si experienta de cumparator a mai multor masini este sa fugi de Renault, si mai ales de Fluence sau de Megane III (generatie 2010, cum ii zic acum). Aceasta din urma are pe dedesubt o platforma (tren de rulare, suspensii etc) de Megane II la care s-a adaugat un design specific Megane III. Au facut asta special pentru Europa de Est, pentru ca nu reuseau sa fie competitivi – a se citi era scump de produs- cu Megane III, care se vinde in Franta, Germania, etc. Nimeni nu iti va spune acest “mic amanunt”, si cred ca este un exemplu elocvent privind respectul fata de clientul roman. In al doilea rand, Fluence, pe care l-am testat, a fost o dezamagire, in special cu motorul 1.6 benzina. Ca sa-l faca Euro V l-au castrat complet, asa ca mai bine, daca vrei Fluence (desi eu nu iti recomand – am dubii serioase la calitatea de fabricatie), ia propulsorul 1.5 dCi 110 CP. Daca vrei un sfat de achizitie, ia-ti o Mazda 3 Sedan, au acum o promotie foarte interesanta (reducere 2.500 de euro si garantie 5 ani). Ai grija insa, ca motoarele 1.6 benzina si 1.6 diesel sunt Euro IV, deci platesti taxa de poluare. Mergi catre 2.0 benzina cu sistem start/stop, daca ti-l permiti.

  44. Da, sunt niste masini groaznice…
    “ADAC, Clubul Auto din Germania, a publicat rezultatele 2008 la nivel de fiabilitate. La fel ca si in ultimii trei ani, gama Renault s-a remarcat la nivelul calitatii si fiabilitatii, modele Twingo, Clio, Modus, Kangoo, Mégane, Scénic si Laguna primind fiecare eticheta verde ADAC. …astfel, Renault Scenic s-a clasat pe locul I la capitolul fiabilitate (1,8 cazuri de pene imobilizante la 1 000 de masini), Scenic II a devenit cel mai bun monovoloum compact din categoria sa iar Laguna III a castigat locul doi pe segmentul din care face parte, la nivelul tuturor marcilor.”

    Au furat arbitrii, sau…?

  45. #50

    Renault de multi ani au incetat sa faca masini bune. Sunt obsedati de reducerea cheltuielilor. Asa ca daca ai condus unu cam ai condus toate modele, din cauza subansamblelor care, din motive economice, le plimba de la un model la altul. Nu te grabii, ai la dispozitie skoda octavia, ford focus, opel astra(modelul nou), opel insignia si ceva mai scump dar unul din cele mai bine cotate masini ca fiabilitate, honda accord. Aproape de tine in comuna pantelimon spre sellgros, ai reprezentanta peugeot skoda si seat.

  46. A, si Clio e un jeg, ma gandesc.

    “DEKRA released the “2009 DEKRA Faults Report” in December 2008. This report ranks vehicles with the fewest faults by mileage group. Renault Clio came first in its group (0 to 50,000 km) ahead of the Toyota Aygo and Mazda 2.”

    Groaznic de nefiabile Renault-urile astea… “sunt zeci de marci in acelasi segment de pret care sunt mult mai bune…”
    Zeci, deci nu oricum. Zeci! 😉

  47. Inca una si ma dau batut.

    www.youtube.com/watch?v=jG_WzeFmIGg

    Mangaiati-va Passat-urile si Skodele, si visati la Q7. Enjoy. 😉

  48. #53

    Tot eu, tipul de la revista. Inca un amanunt privind confuzia Megane III/Megane Generatie 2010, a se observa si diferenta de denumire facuta special ca sa evite eventualele procese pentru reclama falsa. Poti in continuare cumpara un Megane hatchback in 5 usi cu platforma noua (are cod intern BZ0, cum scrie undeva in mapa de presa), dar numai daca alegi motorizarile 1.9 dCi sau 1.4 TCE, care nu se produc la fabrica din Turcia. Astea nici macar nu apar in configuratorul de pe site (decat pentru Coupe si Break), trebuie sa te duci in showroom sa vezi preturile. In fapt, Megane Generatie 2010 este un Fluence – da, are platforma de Megane II, iar un “amanunt” fara importanta – cu fata de Megane III.

  49. #54

    Lol ma lasati stelele NCAP, majoritatea au acum 5 stele, draq am golf si are 5 stele si nu am vazut o reclama in care sa zica vai cat de multe stele avem noi astia de la vw. Acum sincer volvo si mercedes pisa tot in materie de siguranta. Astia de la renault cam asta au 5 stele si atat, nu mai ridicati in slavi renault. Si kia ceed are 5 stele si e foarte sigura si ca design si confort depaseste renault in clasa din care face parte.

  50. #55

    Kia e o masina care nu prea ar trebui luata in calcul. Este una dintre cele mai proaste marci la capitolul fiabilitate.

  51. #56

    Cred ca daca mai ceri multe pareri (si mai tii si cont de ele), nu-ti mai cumperi nici o masina. Aia e proasta, ailalta e stramba, a treia are chilotii murdari. Am uitat cand ne cacam pe noi ani de zile la coada pt o amarata de Dacie, acu’ ne put toate modelele mai ieftine.

    Cand am intrebat acum vreo 4 ani ce parere are unul si altul de Hyundai Accent am primit numai raspunsuri ca alea de mai sus (motor slab, masina e urata, suge, e de cacat). Intre timp mi-am facut treaba cu ea platind doar revizii, ulei, benzina si o reparatie cand m-a lovit un prost. Dar, ma rog, nu e Mertzan, a costat doar vreo 7000, deci e de cacat.

    Acum mai la subiect… eu unul ti-as recomanda Skoda Octavia. Ultima firma in care am lucrat foloseste de ani buni numai asa ceva, a invartit cateva zeci de Octavii si cand face achizitii noi tot spre alea se orienteaza. Facturile vorbesc, restul e cancan.

  52. #57

    Domnule Dorian, eu te inteleg. Cand pleci de la Dacia(indiferent de varianta) si ajungi intr-un Renault, ai impresia ca ti-ai luat racheta cu termopane. In general asa sunt toti posesorii de Renault, au condus Dacii toata viata lor si acum devin agresivi daca indraznesti sa le critici noua dragoste. Nu am cunostinta de un posesor de masina germana sau japoneza, care renunta la ea si isi ia una frantuzeasca.
    Cand ma refeream la motoare mici, nu la posibilitatea de liniute ma refeream, ci la faptul ca peste un timp motorul ala se duce dracu, obligat fiind, sa traga dupa el o greutate prea mare. Un motor 1.8 sa 2.0 ar fi fost mai potrivit, dar in cazul asta si pretul ar fi la fel ca la celelalte branduri cu motoare similare, dar cu respect pentru inteligenta clientilor. Cum altfel insa, s-ar mai deosebi Renault de altele daca nu prin ieftineala?
    Arhi, nu face prostia sa iti iei Renault, nu te lua dupa toti Loganistii. Nu te bucura ca e ieftina, NU EXISTA IEFTIN SI BUN. Cumpara-ti o masina care are toate sansele sa te tina niste ani si dupa ce expira perioada de garantie.

  53. #58

    multa lume zice ca masinile frantuzesti sunt proaste.
    eu nu pot zice ca s chiar proaste. insa sunt departe de perfectiune. mici belele sacaitoare. mai mult, toti mecanicii la care am fost au o problema cu masinile frantuzesti. ‘or sti ei ceva, ma gandesc…

    mai nou sunt posesor de Suzuki. nimic de reprosat pana in prezent – 26k km.

  54. #59

    @thorhammer : gresit. cei care pleaca de la dacia la renault conduc practic aceeasi masina. Motorul de fluence, de care zicea cineva mai sus este si pe duster acum. Motoarele de pe megan sunt si pe logan , si 1.6 si 1,6 16 v si 1.5 dci cu 85 cp . Sunt aceleasi masini , aceleasi idei , acelasi fabricant.
    Nu mai comparati masinile din alte tari cu cele de la noi. Este o mare prostie. Deja toti producatorii ne au in vedere si scot modele special pentru astfel de tari.
    Vreti pareri reale : intrati pe un forum renault unde sunt 2500 topicuri deschise din care 70 % cu diverse probleme. Wake up dudes .
    Daca unu cu bmw,mazda si honda spune ca e praf si unu cu dacia si reno spune ca e buna pe cine sa crezi oarE? Daca unu care face drive-test zi de zi iti spune ca e praf si iti da si motivele ce iti mai trebuie ? Daca un nene cu service iti zice ca sunt cele mai proaste ce iti mai trebuie ?
    Daca un angajat al adras iti spune ca la ei se taie costurile in draci si ca se folosesc aceleasi motoare si materiale si pe dacia si pe renault ce iti mai trebuie ? Oricum, cred ca preturile vorbesc de la sine. Si nu iti lua fiat, daca intri si la aia pe forumuri te cracesti de ras .

  55. Nu-i caruta ca Mertanu……

  56. #61

    Dacă vrei un Fluence cumpără pe motorină şi să fie versiunea de 105 cai. Vezi că motoarele îs euro 4 şi trebuie să plăteşti şi taxa de poluare. Dacă iei benzină faci o prostie fiindcă, încărcat fiind, o să fie tare greu la deal şi în depăşirile din scurt. Motorina are avantajul cuplului mare la turaţii mici. Asta înseamnă că vei simţi forţa maşinii imediat ce vei ajunge la 1800-2000 de ture. La benzină trebuie să aştepţi până în 4000 de ture. Totodată ia în calcul şi faptul că la motorină te bucuri relativ repede de toţi caii putere fiindcă îi aduni pe toţi pe la 4000 de ture pe când la benzină trebuie să tragi de motoraş până spre 6000.
    Degeaba scrie acolo la benzină că motorul e de 110 cai dacă beneficiezi de ei abia la 6000. Întreabă-l pe zoso mai bine că el are parcă un megane puternic pe motorină.
    Ţine cont de asta dacă vrei să nu îţi pară rău pe urmă de banii daţi. Până la diesel ziceam că benzina e sfântă. Şi motorul de 85 de cai pe diesel e bun dar poate dezamăgi la perfomanţe când vei pleca la drum lung.

  57. #62

    Ca să fiu în ton cu ceilalţi părerişti… dacă aş fi în locul tău nu mi-aş lua Renault. Mi-aş lua Citroen C4 1.6 HDi 92CP Diesel (M5) SX. Merită să te uiţi la ea. Eu am Citroen şi cu 120 de mii de km fără probleme (doar revizii). www.citroen.ro/c4-berlina

  58. #63

    @Takju – gandeste-te sa-l vinzi pana mai poti, dupa 150-180k incep adevaratele probleme(si atunci vei vedea si tu cat costa un injector sau alte acareturi care se strica in rromanica din cauza motorinei excelente pe care o gasesti pe la noi), si oricum dupa km astia nu ti-l mai ia nimeni nici de pomana.no ofence…
    Arhi, la gabaritul tau poti uita de clio pt ca nu ai loc in el, sau mai precis nu va putea sta nimeni pe locul din spatele tau. Un alt argument ar fi valoarea de revanzare peste 3-5 ani, intra pe site-uri si vezi cat pierzi si daca poti sa strangi diferenta pt o masina noua in timpul asta, pt ca fii sigur, dupa ce vei avea masina noua vei dori sa o schimbi la 3-5 ani sau la 150-190 mii km, ceea ce iti si recomand(prietenii stiu dece)…SUCCES!

  59. #64

    @Dorian

    Spune sincer , numele tau de familie e CONTRA ???

  60. Na eu am Clio din 2003 si sunt foarte multumit de ea. Am aproape 120.000 km cu ea si nu am avut probleme cu absolut nimic. Am schimbat consumabilele la timp si pot sa spun: Cu motorizarea 1.5 dci ma cam pis pe toate OPEL SI VW voastre la consum! Nu ma intereseaza finisajul interiorului, nu ma inteerseaza ca am jumatate din caii vostrii sau alte aberatii. Stiu cand sa depasesc si cand sa stau cuminte.
    Dar na, va inteleg cand va duceti mai des la benzinarie decat la WC. Si eu as injura cand imi zboara toti banii pe benzina/motorina. Si da, am mers si cu multe masini. DA! Ai alt confort! DA! Ai alta siguranta cand te bagi in depasire, dar te gandesti si la cei din masina ta? Na poate patesti ca mine sa vina careva cu cine stie ce masina pe contasens cu peste 200hm/h si poate apreciezi gresit distanta ( sa nu mai zic de careva pe motor). Esti zmeu? Ai bani de arucat pe kerosen? OK tata! Stai in banca ta! Nu neaga bine ca masina ta e mai tare, dar totusi poate unii nu vor sa dea jumatate de salariu la OMW/PETROM/LUKOIL/GIP/MOL/ROMPETROL/ETC.

  61. #66

    @mike
    Stai liniştit că injectoarele/turbo/egr-ul nu se duc aşa cum crezi tu. Piesa dinre scaun şi volan e de vină, trust me.

  62. #67

    @un gog sorry, eu am prins varianta facuta in franta,poate de asta e asa ok…

  63. #68

    fiecare a spus o parere, acu’ trge si tu concluziile.
    @Takju, am cea mai mare incredere 🙂

  64. #69

    am o laguna II din 2002 cu 240k la bord, benzina 1.8, varianta dynamique. In afara suspensiilor (pivoti, capete de bara) nicio problema la masinuta.
    am avut un megan 1.5dci din 2005: in afara consumului mediu foarte bun (aprox. 4%)… o cazatura de masina, probabil pentru ca era facuta in turcia.
    si mai am acum o laguna III din 2005, 1.5dci din 2008. are 130k la bord si absolut nimic schimbat la ea.

  65. Ai articol cu dedicaţie la mine pe blog.

  66. #71

    Buna,
    Cand o sa ma salariu de 3000 euro o sa i-mi cumpar mercedes sau passat ca sigur nu am ce face cu bani, dar asa prefer un 1.5 dci ca fac acelasi lucru ca si ale voastre din “Allemania” si nu ma intereseaza cat de aspectuasa este la interior ca si una si cealalta tot in fata blocului in soaer stau. Dupa un timp trag linie si constat ca una e sa dau 150-200 ron pe motorina si una e sa dau 400-500 pe benzina. Iar de intretinere nu ma un idiot se duce la reprezentanta sa faca schimbu de ulei cu 2000 ron, eu il fac cu 200 cu tot cu filtre, ulei si mai raman si de o bere.