Știți cum zicea daragaia tavarișcici Lenina, când se adresa clasei muncitoare, adunate să îi ovaționeze reușitele, nu? Învățați, învățați, învățați. Asta după ce îi băga la bulău pe intelectualii, pentru că orice țară cu tente dictatoriale are nevoie de pălmași idioți, nu de elite intelectuale.

Revenind la oile noastre mioritice.
Se presupune că, atunci când cumperi un produs online, înainte de a da banii pe el, sau înainte de a face cumpărătura, faci un research (să moara grammar naziștii din voi că nu zic studiu de piață) despre magazinul de unde cumperi. Adică băi, ce se spune despre ăștia pe internet. Ce păreri au avut și alți cumpărători, cum se mișcă cu clienții etc. Așa ar fi logic, zic eu.

sima Miercuri, 5 Decembrie 2012
am facut o comanda de un leptop de vinerea neagra ,sunt sunat ca urmatoarea saptamana primesc comanda,astept 10 zile nimic.sun de 3 zile nu raspunde nimeni,a 3 zi raspunde si mi se spune ca comanda este anulata ,produsul nu mai e pe stoc.este frumos din partea lor?

Sima, e plin internetul de măgăriile făcute de cel.ro. Inclusiv aici pe blog sunt câteva cazuri. Era atât de greu să dai o căutare pe google și să te lămurești?

Iar ca răspuns la durerea ta și a altora, țepuiți de lăcomia magazinașelor de acest gen, să știți că, atunci când ați cumpărat, ați făcut un contract la distanță, ce se supune legilor rromânești. Mai exact, dacă au acceptat cumpărătura și au confirmat-o, înseamnă că sunt obligați să vă vândă ACEL produs, la prețul afișat. Mai ales că era vorba de oferte, care sunt foarte atent supravegheate de OPC.

Așa că, un drum la opc, cu comanda printată, poate face multe.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

45 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Ăia de la OPC sunt în general nişte dobitoci. Le faci o reclamaţie detaliată şi punctuală, iar ei îţi răspund pe lângă subiect.

    • @ Ionut, ai apelat vreodata tu personal la OPC?
      eu odata am ajuns la OPC si au fost prompti rezolvand problema mea, chiar daca m-am dus la vreo saptamana dupa ce am cumparat un produs dintr-un magazin “fizic”

    • #3

      cei de la OPC chiar presteaza. sa nu denigram ca boii

    • #4

      Eu am facut o reclamatie la OPC pe e-mail si mi-au raspuns in 2 zile explicandu-mi ca nu pot interveni deoarece produsul a fost achizitionat pe firma. Dar, in schimb, mi-au spus ca au contactat magazinul din partea mea si au forwardat mailul meu desi nu erau obligati sa faca acest lucru. Chiar am fost sunat si de un reprezentant al magazinului la scurt timp dupa aceea.
      Concluzia, OPC-ul chiar misca.

    • Eu am facut acum cativa ani o reclamatie la Numarul Verde al ANPC referitoare la doamna vaca angajata la ghiseul Austrian Airlines din Bucuresti, care habar n-avea despre reglementarile europene in domeniul dansei. Sa va spun ca la 20 de minute (era sambata, apropo) dupa ce am terminat eu, a sunat telefonul de pe biroul doamnei, doamna a primit o pulareala consistenta timp de vreo 5 minute, dupa care nenea de la ANPC a rugat-o sa imi paseze mie receptorul, ca sa imi explice ca totul s-a rezolvat si ca daca mai face pe nebuna sa sun iar la Numaru’ Verde cu numarul de plangere cutare si va veni cineva sa le bage mintile in cap? Nu a fost cazul, dar am ramas intepenit.

  2. #6

    off topic

    În Bucuresti se deruleaza o actiune interesanta a catorva capete stralucite din facultatea de filosofie. Acum avem o alternativa la vot. Vlad Țepeș. www.facebook.com/VoteazaVladTepes

    Cu scuzele de rigoare, toate cele bune!

  3. #7

    Cel.ro lovește încă odată. Trist…

  4. #10

    Arhi, cateodata nu ajuta nici documentarea. Eu am patit-o recent cu clickshop.ro de la care chiar nu ma asteptam (pentru ca desi poate parea incredibil, pana acum, relatia mea cu RT a fost chiar foarte ok). Am patit-o si cu emag chiar, asa ca surprizele pot sa apara de oriunde. E drept ca daca vorbim de cel.ro, situatia e alta 🙂
    @Ionuţ eu de fiecare data cand am apelat la opc, am primit raspuns la subiect, ba chiar mi-au si rezolvat problemele, de fiecare data.

    • #11

      Subscriu. OPC mi se pare si mie ca chiar isi face treaba – daca nu mereu oricum in procent destul de bun. Daca ar apela mai multi la el ar sta mult mai bine lucrurile probabil.

  5. #12

    Arhi, de acord cu tine: daca au acceptat comanda si au confirmat-o, trebuie sa livreze acel produs, la pretul din momentul comenzii. Insa ce te faci cand tu, ca magazin distribuitor, esti anuntat de producator ca nu mai poate livra produsul? Ca exemplu concret am urmatorea situatie: magazin online cu produse nemtesti Erwin Muller, o clienta a comandat un scaun auto, timpul de livrare era de 20 de zile. Dupa 20 de zile, producatorul ne-a anuntat ca nu poate onora nici o comanda deoarece are probleme la productie. Noi a trebuit sa dam vestea clientilor dupa atata timp in care au asteptat. Cine ti se pare a fi vinovat? Noi, ca magazin distribuitor care am anuntat clientul imediat cum am aflat sau producatorul care nu a anuntat decat dupa ce am sunat noi la ei?

    • #13

      Aura » asta e problema cand joci pe stocurile altuia. iar magazinele online ar trebui sa inceapa sa iasa din starea de Magento aruncat pe un server, stocuri la furnizor si gata businessul

    • #14

      Inteleg ce zici, insa, uneori, este destul de greu sa iti faci stocul tau… In cazul nostru ar trebui sa investim milioane de euro pentru a avea un depozit al nostru… Dar probabil o sa se intample si asta candva.

    • #15

      Aura » asa este, dar vezi, cu asta iti asumi si problema respectiva. iar OPC-ului ii pasa prea putin de faptul ca furnizorul tau nu mai are pe stoc.

    • #16

      @Aura: pai iti zic eu cine este vinovat. Tu, fata de client si producatorul fata de furnizor.

      Pe mine ca client nu ma intereseaza de unde iti iei tu produsele. Eu stiu ca am facut o comanda pe care tu nu ai respectat-o. Si tu la randul tau ai facut o comanda pe care altii nu au respectat-o insa asta e problema ta cu ei.

      Daca raspunderea nu este a ta fata de client atunci care mai este rolul tau in ecuatie? Doar sa plimbi produsul de la producator la client si sa mai adaugi un comision?

    • #17

      pai da. intermediari nu tre sa isi asume nici un risc. Ce e asta, castig cu risc?

    • #18

      Aura, dincolo de reglementari legale, normal si de bun simt este sa vand un produs pe care il am PUNCT

    • #19

      @aura, cat priveste investitiile de milioane de euro intr-un depozit, nu e obligatoriu ca depozitul sa fie in Primaverii. Poate fi si in Chitila, cum are Emag

    • #20

      @Ovidiu Militaru: da, asa este normal, sa vinzi doar produse pe care le ai…in ceea ce priveste investitia, ma refeream la investitia in produse, nu in chirie.

      Eu am dat doar un exemplu de o situatie.

    • #21

      @ovidiu, orice comerciant mic (nu gen emag/carefour samd) iti poate spune ca investitia masiva in marfa tinuta in magazin/depozit e paguboasa si duce la lipsa de profituri si lipsa marfa variata. sunt bani bagati care nu pot sa nu aduca nimic luni de zile. de aceea unii prefera sa isi ia marfa din carefour, chiar daca e mai scumpa decat de la importator, pentru ca importatorul ii cere sa cumpere 100 de sunci. yeh, le iei la 30% reducere si castigi 40% in loc de 10%, dar banii aia sunt bani blocati.

      ar fi moral, ideal si de bun simt cum zici tu, dar atunci nu ar mai exista magazine mai mici care vand pe stoc producator, nu din stoc propriu.

      in mod normal, producatorul ar fi trebuit sa te anunte din ziua 1 comerciantul ca nu poate sa onoreze comanda, tu ai fi anuntat la randul tau clientul, si totul era mai mult sau mai putin ok. nu dupa 20 de zile.

    • #22

      @user:

      Nu stiu altii dar eu cand ma duc la magazinul mic din coltul blocului nu imi zice vanzatorul sa astept sa se duca pana la Carrefour sa vada daca mai gaseste. Imi zice ca nu are si atunci ma duc la alt magazin. Omul isi cumpara marfa din Carrefour si o vinde la magazin langa bloc. Nu vine marfa din Carrefour. Vinde marfa pe care a cumparat-o din Carrefour. E o oarecare diferenta.

      Stii cum e aia. Nu vinde blana ursului din padure.

      Arata-mi tu magazine mici care nu vand din stoc propriu. Daca e vorba de magazine online atunci oarecum se justifica ideea de care zici tu. Insa iti asumi un risc. Eu pot sa zic ca te inteleg pe tine ca vanzator online ca nu iti convine ca nu bagi in stoc, dar la o adica trebuie sa suporti consecintele si sa ti le asumi nu sa te ascunzi repede dupa producator.

      Adica nu poti critica clientul ca nu intelege situatia. Clientul se duce la OPC si tu iti rezolvi probleme cu producatorul.

    • #23

      @Aura, @User, Black Friday nu este pentru magazinele mici. Black Friday are ca obiectiv, pe langa imagine si altele, si lichidarea unor stocuri de produse. Cat priveste marfa blocata in stoc, in vanzari se lucreaza cu notiuni ca forecast si previzionare, nu faci stocuri cu televizoare cu tub. Plus ca, de Black Friday, daca ai o reducere serioasa de pret, NU ramai cu marfa pe stoc

    • #24

      @ Ovidiu: Eu am dat un exemplu de ce se poate intampla intr-o zi normala, nu de BF. Am gresit ca nu am specificat acest lucru. Ca magazin online cu peste 85000 de produse, este cam greu sa iti faci un stoc. Clientii sunt informati de la inceput de faptul ca produsele vin din alta tara, stiu timpul de livrare. Daca noi gresim, suportam consecintele. Insa nu este intotdeauna vina magazinului online 100%.

    • #25

      @Aura: Chiar daca nu este vina magazinului 100%, tu va trebui sa iti asumi vina 100% fata de client. Tu esti interfata producatorului cu orice client. Stiu, viata e nedreapta – dar in momentul in care iti deschizi un magazin atunci tu raspunzi in fata clientului.

      Sunt convins ca nici pe tine nu te-ar interesa daca muncitorii producatorului intra in greva subit. Tu il tragi la raspundere pe producator nu pe muncitori.

  6. #26

    daca nu are nimic scris ca a fost comanda acceptata, factura /preforma sau cum se numeste emisa de firma si primita de client, nu prea rezolva nimic opc-ul din experienta mea.

  7. #27

    offtopic
    @ovidiu, pentru ca asa e corect sa ai un drept la replica, o sa iti spun un singur lucru: incearca sa nu te mai tii de fusta mamei ca ai o varsta. ea tot o frustrata o sa moara. incearca sa gandesti de capul tau, nu e greu sa stii.

    • #28

      @Bracu, imi plac cocoseii care se ascund in spatele unui nume de caine si stiu mai multe despre mine decat stiu eu. Cat despre mama mea frustrata, SUGI. Asa, ca drept la replica.

  8. #29

    Am facut comanda la Domo pt un bluetooth si pt ca era 99 si imi trebuia transport, am luat si o placa de par la 129.
    1 saptamana si ceva (!!) mai tarziu, vine Fan Courierul cu coletul, plateste tata integral si cand ajung acasa…in el numai placa!! Sun…da…verific si va sun.
    A doua zi seara, sun din nou…da…o sa va trimitem si bluetoothul…nu stiu exact cand.
    Ce mama naibii?
    Gr8.

  9. #30

    am impresia ca a fost asa ceva la protv fix dupa black friday si opc a zis ca … putem sa o sugem.

  10. #31

    Textul de lege:

    ==============

    CAPITOLUL III
    Executarea contractului la distanta

    Art. 11. – (1) Comerciantul trebuie sa isi indeplineasca obligatiile contractuale in termen de cel mult 30 de zile de la data la care consumatorul a transmis comanda, cu exceptia cazului in care partile au convenit altfel.

    (2) Comerciantul, in cazul in care nu poate executa contractul din cauza ca produsul sau serviciul nu este disponibil, trebuie sa informeze consumatorul despre aceasta indisponibilitate, iar sumele pe care acesta le-a varsat ca plata trebuie rambursate de comerciant in termen de maximum 30 de zile.

    (3) Comerciantul poate livra consumatorului un produs sau serviciu de o calitate si la un pret echivalente cu cele solicitate numai daca acest lucru a fost prevazut inainte de incheierea contractului si/sau in contract, astfel incat consumatorul sa fie informat in mod clar despre aceasta posibilitate. In caz contrar furnizarea unor produse sau servicii similare celor solicitate va fi asimilata cu livrarea fara comanda, astfel cum se prevede la art. 14. Cheltuielile de returnare a produselor, in situatia exercitarii dreptului de denuntare unilaterala a contractului, sunt in acest caz in sarcina comerciantului, element asupra caruia consumatorul trebuie sa fie informat.”
    ….
    ==============
    www.legi-internet.ro/legislatie-itc/comert-electronic/ordonanta-privind-protectia-consumatorilor-la-incheierea-si-executarea-contractelor-la-distanta.html

    Citiți cu atenție, apoi cârcotiți cu folos.

  11. #34

    offtopic
    @ovidiu, daca il rogi frumos pe arhi cred ca poate sa iti trimita adresa mea de mail sa vezi cine iti scrie, bracu e porecla din cartier. cat despre tine incerc sa nu ma cobor la nivelul tau ideea e sa nu mai fii ipocrit sa vorbesti vrute si nevrute despre oameni despre care habar nu ai ,despre oameni care nu ti-au facut nimic direct sau indirect.daca ma-ta e proasta tine-o pt tine. si la faza cu suptu’, sa fim seriosi o sugi tu mult prea bine.bafta

    • #35

      @Arhi: Nu vrei tu sa le dai adresa de mail ca sa isi rezolve problemele intre ei baietii? Sau zi-le un site misto de chat ceva.

    • #36

      @msrp, nu este nevoie sa-mi dea Arhi adresa lui de email (nici n-ar fi corect sa mi-o dea), banuiesc cine este iar comentariile lui offtopic spun totul despre el
      @bracu, ce mai faci, Laurentiu, cum e vremea pe la Slatina?

  12. #37

    La cum scrie tipul, cred ca este genul de persoana care este impresionata de o reducere de 30% la “leptop”, deci cel mai probabil, cu o saptamana in urma, acel laptop era mai ieftin decat cel redus :))

  13. #38

    pancreasule nu esti funny punct

  14. #39

    Si eu am “luat-o” de la domo anul asta cu un aspirator. Nesimtiti!

  15. #40

    offtopic. Adresa lu’ Bracu: gmail@chuck.norris.com.

    @arhi. mailul meu sper sa ramana top secret in continuare. 😀

    • #41

      adi » mailurile sunt si vor ramane secrete. a, daca vreti de comun acord sa va futeti una in dinti, imi dai acordul si faceti schimb de mailuri, iar eu vin martorȘ))

  16. #42

    Si eu am patit ceva similar, laptop luat in Vinerea Neagra (NU la reducere, dar aveam nevoie, s-a stricat al meu fix atunci, na). Si sun, sun, dau mailuri, sun, nimic. A treia zi m-am enervat si m-am dus peste ei in Iancului, fara scandal fara nimic, discutie foarte calma. Cum rezolvam? A, colegele de la vanzari… Ok, sunati colegele. A, stoc furnizor. Bine, cand revin? Sa reveniti? Da, cu OPC-u! (tasteaza 3 minute) Am vorbit cu o colega de la vanzari, veniti sa-l ridicati maine.
    Aha, deci se poate.

  17. #44

    arhi vrei sa spui ca daca am comandat un laptop la 8.68lei de pe pcgarage , eroarea lor …cineva a comandat si a si platit cu cardul :)) , ei sunt obligati sa ne trimita acel laptop la 8 lei?

    Eu stiam din prima ca o sa anuleze comanda da am facut asa la misto 2 clickuri. Cand am primit mail ca a fost anulata iar cei care au platit cu cardul vor primii banii inapoi nu am comentat nimic. S a intmplat saptmana asta.

    • #45

      smk » in principiu, da. emag a facut asa cand a avut eroare cu niste telefoane, parca