rromânii mănâncă japoneze, dar japonezii nu mănâncă rromâneze.

Redevenind serioşi, acum câţiva ani, şeful căilor ferate japoneze a demisionat, pentru că ÎNTREAGA cale ferată japoneză avusese o întârziere anuală de 3 minute şi jumătate. 3 MINUTE! Probabil că ulterior tipul şi-a tras şi un seppuku delicat, dar nu i-a mai păsat nimănui, onoarea căilor ferate japoneze fusese reparată.

Ce face şeful căilor ferate rromâne când trenurile din rromânia întârzie absolut toate, cu diferenţe uriaşe, când distanţa Bucureşti-Constanţa, de 225 de kilometri, e acoperită în 5 ore, când la cea mai mică urmă de zăpadă sau soare face imposibilă circulaţia pe calea ferată, trenurile sar de pe şine mai rău ca fetele pe bar in twice şi MULTE altele?

Simplu, rezolvă problema întârzierilor mărind în mod oficial durata de timp în care trenurile ar trebui să ajungă la destinaţie. Mi se pare cea mai tare rezolvare. Nu ajunge la timp? Ar trebui să îţi dau despăgubiri că ai pierdut legătura sau avionul? Nu-i nimic, rezolvăm. Cât trebuia să facă trenul? 3 ore? Greşit, trebuia să facă 5.
NA! CFR FTW!

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

86 comentarii Adaugă comentariu

  1. În Japonia timpul trece altfel.

  2. #2

    chiar e pe bune faza cu demisia? e greu sa crezi asa ceva, mai ales cand ai crescut in romanica.

  3. Dacă ar fi singura diferență … eu mă aștept să aud într-o zi că am fost depășiți și de Moldova 🙂

    My blog:
    www.vali-badea.ro

  4. =)) Haide bre, cum să ne compari cu Japonia? =)) Vrei să te facă ăia salată japoneză? =)) Bine, nici cu Bulgaria nu ne putem compara. :((

  5. hai sa iti mai zic si eu cateva:
    – acum baga alte ore de plecare/sosire tocmai pentru a nu plati daune in cazul in care intarzie trenul. Adica: ei spun ca trenul pleaca la 18.45 si el de fapt pleaca la 19.15. Si culmea este ca ajunge la timp, fara intarziere, desi a stat jumatate de ora in gara din Bucuresti. Dubios,nu?
    – in rapid baga aer conditionat RECE [cretinii]

  6. #6

    Duminica am facut de la brasov la campina , 75 de km, cu un accelerat 3 ore.

  7. #7

    mi-a luat robintel idea cu bulgarii…
    da´lasa ca in urmatorii 5 ani o sa se schimbe radical totul..in bine.
    ahahha ce glume de cacat am in mine.

  8. Asa-i la noi ! La noi orice sef de serviciu, orice ministru, orice cu “titlu mai mare” este constitutia. Nu-i convine ceva, schimba. Nu-i convine ce-a schimbat revine iar, si tot asa. La fel si cu trenurile. Daca trenurile intarzie, hai sa le marim timpul limita ca sa intarzie si mai mult. TAMPITI !

  9. da de ce va suparati mah ca mie mi-a placut sa fac 7 ore pana la Costinesti :)))

  10. master of time..ce vrei si tu acum
    P.S.-de ce nu sintem in strada cerindu-i demisia????????

  11. #11

    nu cred ca e numai vina celor de sus, e si a lui gica de la locomotiva, al babei ce imparte bilete etc…

  12. nici nu are rost sa compari filozofia japoneza legata de onoare, eficienta si seriozitate cu cea romaneasca. serios.

  13. Hai mai ca e fain sa mergi 12 ore cu trenul Oradea – Bucuresti.
    Te mai culturalizezi, citesti o carte, porti o discutie civilizata cu distinsi domni romani.
    Nu inteleg de ce nu mi-ar place sa fac acelasi drum in 15 ore.

  14. Deci cum arata trenurile de la japonezi…. Oare mai traim sa vedem si la noi ???

  15. Cum am mai zis si la zoso, la japonezi e vorba de onoare…. majoritatea romanilor nu o au.

    De cand oftez ca vreau si eu sa merg macar odata cu un tren d-ala, sau poate cu maglev-ul ca e p-aproape p-acolo.

    Oricum trebuie sa zambim, face oprescu autostrada suspendata, peste doua luni incepe :))=))

  16. #16

    Ba da pretentiosi mai sunteti ! Nu va convine asa? A? Atunci schimbam ! Toare trenurile persona si cele de clasa superioara vor purta denumirea de TREN PERSONAL. Cu opriri in toate statiile si haltele aferente. Probleme ?

    A, nu e ca-n Japonia ? Da’ ce ba , tu intelegi japoneza ca sa stii cum e acolo ? Ti-a zis tie cineva ? Mars in vagoane !

  17. si respectul fata de munca e diferit la oameni in cele doua tari.

  18. dezinformezi lumea.
    alea albe din poza nu sunt trenuri, sunt avioane cu aripile rupte, intr-un cimitir de avioane.

  19. Si preturile la servicii sunt pe masura…..si de cand mergi tu cu trenul? ;))

  20. In curand o sa fie mai rapid sa mergi cu bicicleta decat cu trenul. Eu tare’s curios cat va mai rezista Romania cu actuala bataie de jos, pentru ca absolut totul se face asa … in doru’ lelii, mai carpim acolo, mai fentam dincolo … las’ sa treaca timpu!

  21. Japonia?! :)) Te gandesti mult prea departe. In 1940 in Anglia se circula mai repede cu trenul decat sa circula astazi la noi. Si nu aveau decat locomotive cu abur.

    Am verificat acum cateva trenuri si chiar s-a schimbat durata, dar culmea, e mai mica acum cu vreo 20 de minute, desi am fost saptamana trecuta de 2 ori cu un IC si a avut de fiecare data 1 ora intarziere. 🙂

  22. gandirea romaneasca e un pic mai practica

  23. @Teniescu

    Din câte știu eu, în Anglia, pe rutele de Vest, se circulă mai repede decât oricare dintre rutele noastre încă dinainte de 1900 (ba aveau și competiții de viteză între trenuri). 160 de Km/h (sau 100 mile pe oră) era ceva destul de firesc, vorba aia, când nici nu se inventase motorul electric…

  24. ce trenuri nasoale ai aia din japonia (alea din stanga) …
    ce trebuia sa demisioneze ptr o intarziere de … si cei ca 5 trenuiri nu au mai putut sa plece din statie in ziua x din cauza intarzierilor, CFR-ul a facut abi (biletele sunt vandute, dar nu a consumat nimic) prin urmare ii ceri unui manager sa demisioneze cand iti adce bani la buget?

  25. @Robintel: cam asa. si nu doar competitii intre trenuri ci si intre companii, fiecare incerca sa aiba cel mai rapid si cel mai luxos tren.

  26. De altfel in Japonia un bilet de tren pe o anumita distanta costa mai mult decat un bilet de avion pe o anumita distanta. Pentru ca faci mai putin cu trenul (trenurile alea avioane ale lor). Asa ca acolo e ieftin sa mergi cu avionul intre orase. Daca la noi un bilet de tren ar costa mai mult decat unul de avion ar face lumea spume la gura si s-ar isca vreo greva. Nici n-ar mai conta ca ajungi de 2 ori mai repede…

  27. Parca la Neamtu in emisiunea am auzit faza cu 3 minute intarzierea la japonezi. Uimitor ce-i drept. Oare daca un tren are 10 minute intarziere in Japonia astia deja il dau la probabil atac de terorism?

  28. eu stiam, ca poti sa ceri banii inapoi in cazul in care se intarzie…. Oricum, pana ajungem noi ca in Japonia…va veni sfarsitul lumii

  29. intreaga cale ferata a avut intarziere ? te refereai la campanie care detine asa ceva .. nu ? 🙂
    zic si eu ca suna ciudat 🙂

  30. #30

    Lasa mai, nu vezi ce albe si frumoase sunt cele din dreapta… Cum crezi ca ar arata cu cate o vaca/oaie/cal/cioban intinse peste bot? Toata frumusetea s-ar duce. Asa ca romanul s-a gandit bine, la aia a noastra nu e nici o diferenta, ca de aia e rosie :d

    P.S.: Sa mai ziceti ca romanul nu e ingenios…

  31. E mai aerodinamic al nostru ce stii tu :)))

  32. #32

    problema e ca locomotiva aia care se presupune ca e din rromania nici macar nu e din rromania – poate polonia dupa culori. exclus rromania – ia uite dupa ea ce vagonas dragutz. n-avem noi asa ceva.

  33. #33

    Apai in afara de faptu ca la ei locomotivele is cata mai aerodinamice ca la noi si albe nu-s mari diferente :)))

  34. @dan E Romania. Si vagonasu’ ala dragut din spate merge la aeroport 😀

  35. Aveti ce-ati votat ba, adica domnilor si doamnelor. In mandatul Domnului Geoana nu s-ar fi intamplat asta, cu sau fara Iohanis. Parca asa se scrie, nu? Manivela, adica ala, na, Miron Mitrea era un sfant pe langa mizeria, cacatu, adica ministru berceanu.
    Al dvs, persoana ftizica, Mar Ian VanGhelie!

  36. Arhi, visezi caii verzi si tu 🙂

    Cu Japonia ne comparam? Cu Germania? Cu orice tara care s-a ridicat din rahat prin MUNCA si seriozitate? Pai ce noi stim despre povesti din astea? Cu mentalitatea “las ca merge si asa”?

    In Munchen am inteles ca acum niste ani a fost o intarziere de niste minute la metroul lor. A fost un scandal MONSTRU. Esti obisnuit acolo sa vina la SECUNDA, iti faci planul conform rutei. Noi am plecat din hotel cu 5 minute inainte de plecarea “oficiala” si eram super-stresata ca a capiat barbatul, de nu mergem cu juma’ de ora inainte sa fim siguri. Ne lua cam 3 minute sa ajungem in Gara centrala. Am intrat acolo la fara 2 minute. La fara 1 minut a intrat si “trenul”. Am plecat la ora exacta.

    Inca prietenul la care mergeam m-a sunat la fara 10 sa ma intrebe daca venim la urmatorul “tren”. Nu, venim cu ala de pleaca de la fix, i-am spus. La ora stabilita sa ajungem (cam peste 30 de minute de la plecare, ca era intr-o “suburbie” omul era in gara si noi coboram.

    Dar e cam greu sa faci asta in Romania. Inca.

    Probabil ca se vor schimba niste mentalitati daca vor pierde chiar si bruma de calatori CFR. Sau de fapt vor marai si cam atat, ca nici bagatul la cap nu prea functioneaza la mai marii astia.

  37. Auzi, dar de drumul Constanţa – Oradea în 2 de ore (vara) ai auzit? Eu da. Anul ăsta când a venit un coleg din concediu.
    colebil.com/amintiri-de-la-mare-i-iute-ca-vanturile-cu-cfr.html

  38. Deosebirea dintre trenurile japonezilor si-ale noastre nu le stiu! Stiu insa o asemanare: ambele sunt suspendate!!!
    Arhi, iti propun un zambet:
    www.neacostache.com/2009/12/15/pacaleala-mariii/comment-page-1/#comment-3103
    O zi frumoasa!

  39. mai este o diferenta: romanii nu sunt japonezi

  40. #40

    Faza aia eu stiam ca s-a intamplat in Singapore, nu in Japonia ( desi imi scot oricand palaria in fata japonezilor, sa ne intelegem…. )

    Tot in Singapore primesti pedeapsa perpetua daca iti vine ideea sa tai ilegal un copac . SF nu-i asa cand te gandesti la principiile noastre mioritice ??!!!???…..

  41. #41

    priveste partea buna: trenurile noastre sunt facute modular
    ei nu au tampoane in fata la locomotiva.. noi avem. 😀

  42. Ma tu compari Japonia (civilizatie) cu rromania (tara tribalo bananiera barbara) fugi ma de aci

  43. Povestea aia cu 3 minute de intarziere cumulate e…o legenda urbana, ca sa nu-i zic altfel. 🙂
    Aici, de exemplu, gasiti intarzierile din data de 15.12.2009, la una din companii(sunt mai multe). Intarzieri de 1->10 minute nu sunt deloc iesite din comun.
    Asta e si pagina tradusa. www.worldlingo.com/SYls3jUpdI3IxqJVU3qh0JnQjP,x7LVeQsZbrxpDzkcM-/translate
    Un alt citat interesant de pe un blog de expat in Japonia. “When I first arrived in Japan, I noticed that from time to time that there would be a train attendant handing out something when the train arrived late.

    Had a look into what it was and to my surprise it was an official certificate for passengers to show to their boss as proof that the train was late.
    These days, the “late-train-certificates” are issued online like this one which proves that the Chuo line was running 10 mins late between the hours of 7 and 9AM.”

    Deci navetistii primesc certificate oficiale prin care sa confirme angajatorului faptul c atrenul a intarziat, si cat. 🙂

    Deci…aia cu 3 minute/an…mai greu. 😉

  44. Mda, nu merge linkul. Asta e pagina companiei traininfo.jreast.co.jp/delay_certificate/index.aspx Si cine-i interesat, sa o traduca, ca sunt destule website translators. 🙂

  45. #45

    Te rog frumos, imi spui cum ti-ai facut blogu’ .. Raspundemi TE ROG !

    Multumesc.Bafta in continuare.

  46. Te rog, imi spui cum ti-ai facut blogu’?
    Ai dat bani?

    Multumesc.Bafta in continuare.

  47. Sunt multe de citit pe tema asta. 🙂 “When trains are delayed for as little as five minutes, the conductor makes an announcement apologizing for the delay and the railway company provides a “delay certificate” (遅延証明書). Japanese passengers rely heavily on rail transit and take it for granted that trains operate on time. When trains are delayed for an hour or more, it may even appear in the newspaper.”

    Gata, I rest my case. :-))

  48. Trenul japonez nu se poate compara nici nu metrolul bucurestean -sa recunoastem -ce sa mai vorbim de calitatea calatorilor [si de cat (nu) platesc] de pe ruta Osaka-Fukuoka vs Bucuresti- Craiova

  49. Era o veche vorbă… “În anii 1930, un tren cu aburi făcea Bucureşti-Constanţa în 3 ore. Azi, un tren electric face aceeaşi distanţă în 6.”

  50. Probabil daca ai fi fost sef la CFR ai fi luat aceeasi decizie … sunt reglementari europene care impun despagubiri la intarzieri. Infrastructura fiind la pamant si greu de remediat rapid este clar ca vor fi intarzieri deci se platesc penalizari … e un cerc vicios din care altfel nu s-ar fi putut iesi …
    Cat despre Japonia .. sa fie la ei acolo … stii ca pana acum cativa ani, japonezii lucrau inclusiv duminica? Tu ai lucra la fel daca tot iti plac japonezii? 🙂
    Iar poza e putin tendentioasa … vezi ca au si ei locomotive apropiate ca forma si design cu ale noastre.

  51. Asa se rezolva problemele in Romania. Cu stil…

  52. faza cu trei minute intarziere intr-un an este reala, dar se refera doar la shinkansen (TGV-urile lor, care merg cu 200-3– km/h si care apar si in poza lui arhi). trenurile normale, inclusiv metroul, au zilnic intarzieri de cateva minute.
    in schimb, nu e reala faza cu demisia, nu am vazut nicaieri asta si stiu ca nici nu ar fi cazul sa isi dea demisia pt 3 min intraziere.

  53. Super tare articolul :))).
    Plin de adevar.
    Din pacate n-am trait un episod de genul si sincer nici nu imi doresc.

  54. Auzisem de faza cu demisia … e chiar de demult, de niste ani buni. Mi se pare exagerata treaba insa comparatia e buna 🙂

  55. Iti recomand o plimbare cu personalul intre 2 orase si o sa vezi ca realitatea e mult mai cruda! In 2-3 ani nu cred ca mai avem nici pe ce sta in tren pentru ca majoritatea banchetelor ori le-au ros soarecii ori si-au carpit smekerii numele cu cheia in ele! Sincer eu numai vad o rezolvare la sistemul feroviar din tara doar liberalizarea pietii si chiar si atunci nu stiu cine ar avea curaj sa intre intr-un asemenea hal de infrastructura 🙂

  56. personalele care vin sau se duc la craiova sunt cele mai penale!! numai tarani, betivi, infecti si prosti. parca e Stixx (raul spre iad) pe bune. la Rosiorii-de-Vede se mai amelioreaza treaba stiu asta pentru ca acolo stau dar pana la Rosiori e dezastru!!!!! conditii aproape ca-n india cu 2 exceptii: mai au personalele caldura data drumul si oamenii nu stau pe tren in rest la fel. ROMANIA!!!!!

  57. @Aurel – Pana si Shinkansen-ul are o intarziere MEDIE de 6 secunde/tren. Daca facem un calcul cate mii de curse(180.000) sunt intr-un an…oricum e cu mult peste celebrele 3 minute. 😉 Mai exact 266 de ore/an. Da, e infim, la cate curse sunt, dar…3 minute? Come on.

    The Shinkansen is very reliable, and in 2003, JR Central reported that the Shinkansen’s average arrival time was within six seconds of the scheduled time. This includes all natural and human accidents and errors and is calculated over roughly 160,000 Shinkansen trips completed. – Wikipedia.

  58. Mda, n-am edit, n-am edit. 160.000 de curse/an, evident, nu 180. 🙂

  59. ști care e adevărul? nu știu câte țări din lume se pot compara cu Japonia la capitolul căi ferate!

  60. #60

    pai mutate in japonia daca nu iti convine Romania.

    nu va convine tara, plecati dracu si lasatine pe noi in pace.

  61. #61

    de ce nu citezi si sursa? chiar in halul asta furi? prima data a fost la mihai bendeac pe blog. naspa sa furi fara sa zici macar cine e victima

  62. @Andrei – Calmeaza-te. Si invata sa scrii limba tarii pe care o pupi in cur orbeste. Asta ar fi primul pas.

  63. #63

    Trenurile romaniesti reprezinta subiectul meu preferat de discutie… 🙂 Japonezii sunt foarte punctuali, mai ales cand vine vorba de mersul trenurilor. La ei, daca ai intarziat fie si numai un minutel, ei considera asta o jignire… Deci, imaginati-va ce jignire a produs intarzierea cu 3 minute a unui tren de calatori…
    Aici in Romania, de curand am observat ca s-au introdus vagaone noi… Eu circul foarte des cu trenul si cam stiu ce misca pe acolo… In fine… Degeaba avem vagoane noi si ultrasofisticate, daca sinele sunt subrede… De ce intarzie trenurile? Pentru ca pe anumite portiuni se circula cu restrictie de viteza, tocmai din cauza sinelor vechi… Hello?!? Traverse de lemn in secolul 21? (Am vazut pe ruta Campia Turzii – Cluj Napoca)…

  64. A ajuns cumva articolul acesta si la Domnul Berceanu? Eu cred ca ar trebui…

  65. #65

    Diferenta e ca esti prost… Ce tot o dai cu comparatiile astea? Nu prea ai subiecte de blog si iti vine tie asa cate o idee din asta geniala ! Bv tie !!!

  66. #66

    Oare cfj-istii au luat salariul 50% din salar, pe luna trecuta, cum au luat cfr-istii? Cam astea sunt si diferentele dintre noi…

  67. Nu stiu cate tari din lume se pot compara cu Japonia in ceea ce priveste tehnologia.. nu neaparat cea a cailor ferate.
    Ori comparatia dintre noi si ei este oarecum absurda.

  68. N-o sa ajungem niciodata la performanta aia 🙂

  69. Mie totusi mi se pare ca incet, incet incepe sa se aranjeze si la noi lucrurile.

  70. Daca n-ar mai fi portiuni cu traverse de lemn, si diverse limitari de viteza(din cauza sinelor proaste, sau a terenului ce aproape ca se surpa), trenurile ar functiona ok. Cand vin cu InterCity-ul in Bucuresti, la o cursa de vreo…9(?) ore, intarzierea e de 10 minute. Mi se pare ok, n-am pretentia sa fie ca in Japonia. Macar de-ar fi asa pe toate rutele. Si macar de-am vedea vagoane modernizate si prin Ardeal, nu doar prin sud. 😉

  71. #71

    Arhi atat timp cat la noi biletul intre Bucuresti si Constanta este 10 lei pt studenti/elevi/pensionari la personal, nu poti sa ai cine stie ce pretentii de viteza si confort … Si daca ar fi pline personalele intre Bucuresti Obor si Constanta tot nu s-ar amortiza cheltuielile. Stii tu vorba aia 2 lei dai, 2 lei face!! Un prim pas spre realizarea unor investitii in infrastructura feroviara e cresterea tarifelor, altfel cand cfrul merge in pierdere chiar nu are de unde sa scoata fonduri pt modernizare

  72. #72

    mihnea, poate ma insel, dar cred ca logica e gresita. nu se poate sa vin, sa ofer un serviciu execrabil la pret de japonia spunand ca astfel o sa pot sa iti dau in timp si servicii japoneze. e ca si cum eu ti-as vinde internet dial-up la pret de T3, linistindu-te ca dupa ce castig suficienti bani, poate iti dau si eu un fiberlink

  73. Dacă te uiţi mai bine, trenurile noastre nici aerodinamică nu au. Când e viscol le sulfă de pe şine :))

  74. 5 zile lucru lejer vs 6 zile munca full

  75. Accelerat Constanta – Bucuresti – intarziere 17 ore. Caldura doar in suflet si mancare doar in imaginatia oamenilor…de apa nu va mai spun…era zapada destula…Asta e Romania si asta e CFR-ul nostru…

  76. vorba lui Siropel, mai citesti o carte in tren 😀

  77. Dar, sa fim seriosi. I-ai pus pe cei mai tari langa aproape cei mai slabi? Este contrast-ul perfect.

  78. japonia e in alta galaxie

  79. #79

    Dorian, bine zis:))!

  80. #80

    aoleu =)) deci e de ras cu pozele! locomotiva noastra arata ca o carutza de metal p langa navele extraterestre ale japoniei!! dar chiar…nici nu avem cum sa ne comparam cu japonia! la nimic!!! singurul lucru p care il avem in plus fatza de japonezi sunt multe kilograme in plus =)) sincer, cred ca si lituania e o tzara mult mai buna decat romania! nu putem compara romania cu nicio tzara…ca ne facem mai raud e kkt!!! si vorba lui JOCURI NOI…japonia e alta galaxie! =))

  81. va recomand un an de munca intr-o companie japoneza si sa stati numai printre japonezi. minim 50 % se cer acasa dupa 3 luni ! (propun asta celor care-i pupa atata in dos).

  82. #83

    Rosiorii de vede rules :))

    lasa ma aia au trenuri mai rapide ca avioanele , si ce ? noi traim in Romania si asta e mai important. vezi tu in Japonia balega de cal si cacati de caini la orice pas ? vezi tu in Japonia carute care circulara cu 150/h pe autostrazi ? :)) nu prea cred.

    romania rules.