Taxa pentru parcarea de reședință este stabilită prin hotărâre de Consiliu General pentru tot Bucureștiul, iar pentru anul 2021 valoarea ei a fost stabilită în aprilie 2020: 84 lei/an în zona A, 66 lei/an în zona B, 55 lei/an în zona C, 37 lei/an în zona D

E prima oară când văd și eu cât se plătește în mod real pentru dreptul de a-ți parca tigaia pe un loc denumit al tău, în București, capitală din UE.

Deci cum e aia, cea mai scumpă parcare e 84 de lei PE AN? PE AN?? Presupunând că un loc de parcare are vreo 4 metri lungime și 2 lățime, în bucurești, cel mai scump loc de parcare costă 8 lei metru pătrat? Adică tu, locuitor al capitalei, plătești metrul pătrat de teren cu 8 lei în cea mai scumpă zonă a orașului?

Nu am idee cât costă un permis de parcare în orașele civilizate, care și-au rezolvat problema traficului regulând, în primul rând, problema parcărilor, dar, în Munchen, de exemplu, sunt locuri unde parcarea costă 8 euro pe oră. Iar pe străzile dintre blocuri nu ai voie să parchezi dacă nu ai permis de parcare.

8 lei metrul pătrat?? Și ne mirăm de ce suntem sufocați de mașini, când orice tilică se duce și își ia două rable din germania, cu 2000 de euro și le trântește pe domeniul public, cu 8 lei metrul pătrat PE AN?? Deținerea unei mașini nu e un drept constituțional, până când posesia mașinii, în marele orașe, nu va fi un lux, niciodată nu vom avea un trafic decent.

Iar asta este un cerc vicios. Pentru că, neavând un trafic decent, autobuzele și tramvaiele nu vor avea pe unde să circule. Neavând pe unde să circule, oamenii se vor îndrepta spre mașini personale, mai bine stai 2 ore în trafic în mașina ta, decât în laboratorul de covid de pe linia 34. Asta va însemna și mai multe mașini, și mai mult trafic și tot așa.

Iar parcările alea de la intrările din bucurești nu le va folosi nimeni, niciodată, dacă nu vor fi obligați de taxe de acces mari, impuse direct, cu camere de luat vederi și amenda acasă.

Și știți ce e mișto? Că nimeni nu va lua deciziile astea, că doar nu vrei să superi alegătorii.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

107 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Oraș în Germania, permis de parcare pentru un an (cu act doveditor că stai in zona respectivă): 35€.

    1
    • #2

      permis parcare in zona, nu inchiriezi locul tau personal unde nu mai are voie nimeni sa parcheze

    • #3

      Teltow (un fel de Voluntari al Berlinului) 25€/luna – locul tau personal unde nu mai are voie nimeni sa parcheze

    • #4

      Voluntari ar insemna zona E sau F, deci 25 de lei.
      Pare proportional cu nivelul de trai

    • #5

      @Alex, era vorba de locuri de parcare in oras, nu in camp.

    • #6

      Centru Bucuresti, piata Amzei, parcare publica 5 Lei/ora – pentru riverani 100 Lei/luna drept de parcare in zona fara loc rezervat. Parcare resedinta ~15 locuri @ 70 Lei/an.

    • #7

      In Rotterdam este 60 de euro pe an permisul de parcare, dar acesta nu iti garanteaza un loc. Trebuie sa demonstrezi ca toate locurile disponibile in subteran/garaje sunt ocupate si nu exista nici unul de inchiriat.
      Loc de parcare subteran: 100-150 de euro chiria pe luna (particular)

      lmgtfy.app/#gsc.tab=0&gsc.q=parking%20permit%20europe

    • #8

      In Rotterdam am dat 27 eur/zi parcarea subterana. Prin Utrecht am gasit cu 7eur! Ce m-am mai bucurat, moaaa , apoi am citit tot afisul: 7 eur/15 min :(. In Germania ieftinache, intre 25c/h in unele orasele (dar de regula 1-2eur/h) si pana la 14eur/h in Munchen.
      Permisele de parcare nu stiu cat costau dar amenda era 15eur si am remarcat ca unii preferau sa o plateasca in loc sa isi ia permis :).
      In Frankfurt o parcare la un subteran de cladire privata costa 100-150eur/luna si era batalie mare pe ele; altfel in parcarile publice costa 2-2.5 eur/h.
      In Bucuresti platesc un loc de parcare cu 60-80 lei/AN. boier mare.. sincer sustin cresterea pretului si de 10-15 ori

    • #9

      Tot in zona centru Bucuresti, piata Amzei, locuri in parcare subterana in diverse cladiri de birouri sau hoteluri (destul de goale in momentuld de fata) ~150 EUR/luna, comparabil cu orase mari din Germania/Olanda observ.

  2. Am mai lăsat odată comentariul asta, ieri. :)) Eu la rezidential dau 250 de lei pe lună pe locul de parcare. Viața, sa ai loc de parcare cu 84 de lei pe an, adică 7 lei pe lună.

    • #11

      De 250 lei pe luna mai bine il cumparai (daca nu cumva si apartamentul e inchiriat).

    • #12

      Primaria nu iti vinde locul de parcare

      1
    • #13

      @MihaiDB sunt constructori care vad o parte din locurile de parcare si o parte doar le inchiriaza, nici sa vrei nu ai cum sa le cumperi. De obicei alea in parcarea subterana se vand si cele la suprafata se inchiriaza.

    • Stau cu chirie. Nu mă plâng, mi se pare chiar rezonabil.

    • #15

      Sa inteleg ca dezvoltatorul a facut mai multe locuri de parcare decat cere legea, iar surplusul le inchiriaza? Lasa-ma sa ma indoiesc de asta 🙂

    • Da, sunt mai multe locuri decât apartamente. Unele locuri încă le deține dezvoltatorul. Dar sunt și cazuri de proprietari de apartamente care nu și-au luat loc. Se zvonește că din cauza că dezvoltatorul a zis că n locuri vor fi pentru vizitatori, unii s-au gândit ca-s ei mai deștepți. Doar că nu a fost așa.

    • #17

      Probabil a facut mult mai putine, dar la 5-10 mii de euro bucata au ramas unele nevandute. Sau or fi alea trecute in proiect ca fiind pentru vizitatori.

    • #18

      Și noi am cumpărat loc de parcare in subteran la blocul vecin, construit mai nou, că al nostru nu avea. Le da omul cu 12000EUR, plătești și întreținere vreo 70 de lei pe lună, mai sunt și șobolani. Afacere curata.

    • #19

      Fetei mele i-am luat parcare cu 1800 Euro la bloc in Dimitrie Leonida (Popesti Leordeni). Cumparata cu acte si intabulare. Mai bine ii luam doua, ca acum nu mai gasesti sa dai cu tunul. Si la inceput nu se vandusera nici jumatate. De abia cand a inceput dezvoltatorul sa le blocheze pe alea nevandute, s-au vandut.

  3. #20

    ””când orice tilică se duce și își ia două rable din germania, ””’

    fun fact, in generala am avut un coleg cu numele Tilica, era un tembel

    • #21

      Fun fact: am avut un sef (om foarte serios) caruia matusile lui ii ziceau Tilica. Cum sa-ti zica Tilica, la nivel de director. Se duce naibii toata prestanta. Cand am auzit cum ii ziceau, ne-am cacat pe noi de ras.

  4. #22

    Nu poți să-ți iei două locuri de parcare dacă ai două rable. Se dă câte unul pe apartament, să ajungă la toată lumea

    • #23

      Asta s-o crezi tu. Stiu un vecin de pe scara care sigur sigur are 2 locuri. Si mai vad de la geam un taran care parcheaza mereu pe diagonala sa ocupe ambele locuri de parcare, ca nu cumva sa ajunga vre-un coate goale sa ocupe unul din locurile alea care ar ramane liber.
      Stiu cum era sa nu ai loc de parcare si oscilez intre a-i sparge parbrizul, a pune poza pe net si a suna la primarie sa ii fac reclamatie.

    • #24

      Eh, ba da… Eu stau în sectorul 3 și am 4 vecini care au câte 2 locuri de parcare.
      Cum? Contract de comodat cu alt vecin fără mașină probabil.
      Abia aștept să se scumpească, poate așa o sa prind și eu un loc.

    • #25

      Există artificii. De exemplu mai are un apartament. Sau ocupă un loc de la primărie și unul abuziv.

      Pe de altă parte și pe vremuri, când se dădea un pachet de unt să ajungă la toată lumea, erau unii care reușeau să ia mai multe. O metodă simplă era să vii cu tot familionul, să ia fiecare câte un pachet. O altă metodă simplă era să închiriezi un copil care se juca pe lângă coadă să zică că e cu tine și să iei un pachet și pentru el. Ciubucul pentru asta era 3-5 lei, scoteam o grămadă de bani în vacanțe.

    • Pai îți poți lua loc daca nu ai mașină?

    • #27

      @Eu, eu (haha) am loc de parcare luat pe baza unui contract de comodat. Si e pe bune, chiar folosesc masina aia, doar ca nu e pe numele meu.
      Nici macar nu a fost nevoie sa fie incheiat la notar.

  5. #28

    Locul de parcare ar trebui sa coste minim 2500 de euro pe an.Daca nu ai banii acestia pentru un loc de parcare inseamna ca esti sarac si nu iti permiti masina.In felul acesta nu ar mai avea toti moldovenii nespalati masini si tracficul ar fi mai liber.

    • #29

      De ce 2500? Ca atat iti permiti tu? Hai sa facem 25000. Sa facem si painea 100 de euro, poate mai scad si chiriile daca moare lumea de foame.

    • #30

      Ce ne mai place sa trecem de la o extrema la alta… Stii ca salariul mediu in Bucuresti e 4200 de lei, da? La 2500 de euro pe an, nici daca castigi 2500 de euro pe luna, ceea ce este deja muuuult peste medie, nu stiu daca iti permiti un asemenea tarif.
      Dar bine ca ai pus o suma cat sa-ti fie tie confortabil sa platesti si sa poti spune satisfacut ca nu esti sarac. Ne bucuram ca ai veniturile astea.
      Mai bine atunci sa facem 10.000 pe an, ce zici?

    • Nu fa misto de moldoveni, unul dintre ei ar putea sa fie tac-tu.

    • #32

      @RobertD
      este ca n-ai masina si scrii sa te aflii in treaba ?

  6. #33

    Deja exista proiect la S2 de a mari tariful de 8 ori. Evident cetatenii sunt revoltati. Chiar si asa, tot nu mi se pare mult.

  7. #34

    Chestiune care mă “doare” de ani, pur și simplu nimeni nu e în stare/nu vrea sa o rezolve.
    În privat poți fie sa cumperi un loc de parcare – 6000 – 8000 euro, în anumite zone chiar mai mult, fie îl închiriezi – și sub 50 euro/luna nu am văzut pana acum. Sa se inspire de la privat.
    Dar hei, da, alegătorii..

    • #35

      Alegatorul este singura justificare. Chiria trebuie sa fie proportionala cu pretul de piata. Deci daca la un apartament de 60.000 euro platesc chirie 300 pe luna, sa zicem, atunci la un loc de parcare de 6.000 chiria ar trebui sa fie 30. Simplu. Pe luna
      Dar cum viata bate filmul, hai sa vedem cat sunt chiriile la vilele si apartamentele de serviciu detinute de stat

  8. #36

    linia 34 nu mai circula

    • #37

      ma scuzati

    • #38

      Linia 34 mai circula, dar e denumita linia 1

    • #39

      E interesant cu linia 34. Mai întâi au făcut-o circulară și au redenumit-o linia 1. Apoi au reînființat linia 34, care avea mare parte din traseu comun cu linia 1. Apoi au desființat-o iar, că practic mergea pe linia 1. În paralel cu asta, au comis o codiță la bucla liniei 1 și au redenumit un sens linia 10, pentru că există un segment pe care ambele sensuri merg în ambele sensuri.

  9. #40

    La Cluj tarifele sunt similare, Boc ai zice ca din 70% procente la vot ar putea avea curaj sa le adjusteze, dar uite ca nu. In plus, apartamentele cu loc de parcare se dau cu extra 50E/luna in chirie, deci proprietarii fac profit de peste 500E/an din sub-inchirierea lor…

  10. #41

    din ce am citit, aceste valori sunt votate din 2020 si nu mai pot fi schimbate dar ei vor sa le mareasca: 300 lei Zona D, 400 lei Zona C, 500 lei Zona B și 600 lei zona A dar nu o pot face decat din 2022…tot mi se par mici dar e ceva
    daca nu vrei sa-ti superi alegatorii trebuie sa iei cele mai nepopulare decizii chiar la inceputul mandatului si poate la final o sa vada rezultatul bun

    • #42

      Pentru locuri de parcare la suprafata sunt niste preturile propuse sa intre in vigoare din 2022 sunt bune. Oricum mult mai bune decat ce avem acum.

    • “daca nu vrei sa-ti superi alegatorii trebuie sa iei cele mai nepopulare decizii chiar la inceputul mandatului si poate la final o sa vada rezultatul bun”

      cineva a rămas cu ceva după ce a citit blogul ăla bun 🙂

  11. #44

    Lol, si eu dau pe impozitul pe locul de parcare cat 3 luni de parcare in zona cea mai scumpa 😐

    • #45

      Daca vrei sa faci o treaba ar trebui sa fie procent din salariul minim.

      Aruncati un ochi pe comentarii si vedeti cat e de amuzant (sa nu zic penibil) cum fiecare arunca cate o suma care i se pare lui universal corecta, ca atat isi permite el.

      In plus, uitati ca la banii aatia locul ala e al tau mai mult cu numele. Gen ai avantajul ca nu ti ridica nimeni stergatoarele daca apuci sa parchezi pe el.

      Sunt de acord ca masina e un lux in Bucuresti. Nu mi pot imagina de ce as mai merge vreodata cu masina aici. Poate doar urgente la spital.

      Ps: nu era raspuns pt nimeni, e bulot telefonul

  12. #46

    Stiu ca nu convine, dar cea mai buna solutie pe termen scurt e licitatia. Dar nu mizerie din aia cu plic, ca unul sa ajunga sa ia loc cu 10,000 de lei si altul cu 500, ca e de porc. Nu, eu ma gandesc la alt sistem.
    Sa zicem ca blocul are atribuite 20 de locuri de parcare. Tariful creste cu 10 lei pana ajung sa mai fie doar 20 dispusi sa plateasca acel tarif si aia e.

    Pe termen lung solutia nu e sa se ridice masini. E complicat, dureaza, costuri mari. Nu, amenzi de parcare date zilnic. Dupa primele 5-10-20, omul va scapa de buna voie de masina iar banii colectati se duc la buget si nu in buzunarul unor firme.

    Banii din amenzi si parcari ar trebui investiti in sistem de transport in comun cu autobuze care vin si ele la 10 minute, nu 30 daca ai noroc. Si in parcari subterane/supraetajate care sa valorifice mai bine spatiul disponibil.

    A, si rabdare. Nu se rezolva nimic sesizabil intr-un an, ci in 10.

    Inca ceva, sa nu se mai dea autorizatie de constructie pentru blocurile care nu respecta legea de a avea cate un loc pentru fiecare apartament minim + 10-20% pentru vizitatori. Si subteran obligatoriu, sa nu mai ocupe spatiu aiurea la suprafata. Iar acele locuri sa nu se mai vanda separat, ci sa vina la pachet cu apartamentul. Fara vrajeli de genul “ma descurc cu parcarea” sau “nu am nevoie de masina”. Cum apare primul copil sigur chitai ca vrei una, ca doar nu-ti cari plodul cu STB-ul ca ultimul sarman.

    P.S. se pare ca tagul “s” cu care voiam sa evidentiez sarcasmul, sa nu sara haterii pe mine, face altceva. Good to know.

    • #47

      Pentru a putea implementa ce zici tu, statul ar trebui sa ia urmatoarele masuri:

      1) lege sa nu mai ai voie sa vinzi apartamente, in blocuri noi, fara loc de parcare!
      2) construit parcari sub si suptraterane, printre blocuri, in asa fel incat sa poti sa-ti lasi masina la o distanta decenta ( 10 min de mers pe jos? ) dar sa o stii protejata si supravegheata, cu un cost NORMAL anual
      3) sa se faca un recensamant la zi, momentan populatia Bucurestiului nu este, GARANTAT, atat cat apare in statistici. Sunt o multime de oameni cu buletine pe alte orase, dar care locuiesc si muncesc aici ( alta problema – vezi punctul 4 )
      4) sa iti poti face viza de flotant foarte usor. In momentul asta, cineva trebuie sa te ia, cumva, in spatiu. Cred ca nici jumatate dintre apartamentele date in chirie, nu sunt date cu contract si, totodata, proprietarii sunt reticenti la a te lua in spatiu sa iti faci viza de flotant, macar, pe apartamentul lor. Eventual o portita sa iti poata face angajatorul, intr-o forma, o viza de flotant, oricum sa fii cuantificat la populatia Bucurestiului.
      5) sa taxeze masinile la volumul noxelor ( cred ca asa e in Belgia, daca nu ma insel ) nu la norma de poluare. Eventual sa se gaseasca o formula, functie de norma ( noxe asteptate ) si realitate ( noxe masurate ), eventual un tichet rabla care sa fie in valoare mai mare, ma rog, diferite solutii cred ca se pot gasi.

    • #48

      @Dan 1) exista deja dar la fel exista si spaga.

    • #49

      aparent in sectorul 3 se aplica licitatia. cineva a dat 4k lei pe un loc.

  13. In alte orașe, se liciteaza locurile. Știu cazuri de locuri de parcare închiriate cu 5000+ lei pe an. Pui camere, amenajezi parcarea (asfaltat+marcat), apoi scoți la licitație. Fără mașini de firma printre blocuri. Ai mașini la firma, dar nu ai locuri de parcare, ghinion.

  14. #51

    Cresterea taxelor pe locul de parcare va duce la ocuparea si mai mare a trotuarelor si spatiilor verzi. Pentru ca nu se ridica masini si nu se dau amenzi.
    O solutie mai eficienta pentru eliberarea orasului ar fi cresterea impozitului pe masini si introducerea taxei aleia “de tranzit” pentru cei care refuza sa le inmatriculeze pe B, desi locuiesc aici.

  15. #52

    Asa-i omul cand se ajunge financiar, uita etapele vietii prin care a trecut. Iar acum, de la inaltimea confortului financiar e deranjat de cei mai nevoiasi, care-si permit cate-o masina si-l incomodeaza-n trafic. Ia sa fie parcarea un lux, caci nu vrea el, cetateanul mult prea iubit, el cel care acum are un venit indestulator, sa se frece de toti plebii prin trafic. Sunt curios cum ar fi citit angajatul de la Altex cele scrise azi de bloggerul fost angajat Altex, si ce parere i-ar fi lasat.

    Cat despre subiect, sigur ca e foarte ieftina parcarea, la fel cum si taxele pe masini si locuinte sunt destul de mici in Romania. Dar de aici pana la a-ti dori ca parcarile sa fie extrem de scumpe, astfel incat a detine o masina sa devina un lux, e un drum lung, lung si urat. Pentru ca masina nu-i deloc un lux, e o necesitate.

    • #53

      Saracii nu au dreptul la masini, sa merga la munca sa castige mai mult si pe urma pot visa sa isi cumpere masina.Acum orice jegos isi cumpara un cazan si incurca lumea prin trafic.

    • Nu. Masina nu e o necesitate.

    • #55

      Pai tocmai asta e ideea, a ajuns Bucurestiul sa fie plin de rable. Vorbele tale se cam bat cap in cap, adica aia nevoiasi isi permit o masina? Dar bani de combustibil au? Taxe, asigurari, itp, vigneta? Aici intra si parcarea.
      Masina nu e o necesitate la oras, poate doar la tara unde nu exista transport si altele. Deci, cei nevoiasi care isi permit cate o masina isi permit in alte parti, nu in oras.

    • #56

      Nu , masina nu este o necesitate, si aici sunt total de acord cu ceea ce a spus mai inainte punKreas .Iti permiti , ai masina care vine cu toate costurile aferente, nu iti permiti nu ai masina ca nu este aer, apa, hrana astea fiind necesitati. Ai o rabla, pui viata altor oameni in pericol, poluezi..etc
      Alta discutie ar fi parcarea pe trotuare si eu sa merg cu copilul pe carosabil ( mai sunt si claxonat/injurat), semn clar de societate inapoiata si necivilizata.

    • #57

      Da, din pacate in Bucuresti si in Romania in general masina e o necesitate pentru ca nu avem un transport in comun pus la punct. Am fost in vacante prin Europa si niciodata nu am simtit lipsa unei masini (exceptie Malta).
      De ce? Pentru ca trenul vedea la ora la care trebuie, autobuzul la fel, metroul la fel, era curat, civilizat.
      Masina nu trebuie sa devina un lux, ci mai degraba trebuie sa nu mai fie necesara. E o diferenta.

    • #58

      E bullshit. Eu am masina in parcare si ma duc cu metroul unde am treaba. Mai ales acum, e lux ca nu e aglomerat.
      Daca faci mai mult cu masina decat cu mijlocul de transport (cum se intampla in majoritatea cazurilor), unde e necesitatea? Ca eu vad doar moftul, nu necesitatea.
      Ok, iti duci copilul la scoala/gradinita. Astea sunt in proximitatea domiciliului, deci cred ca merge si pe jos. Nu sunt in proximitatea domiciliului pentru ca ai vrut o gradinita/scoala mai buna si e nevoie de masina? Iar nu vad aici necesitatea, ci doar moftul.
      Nu ma intelegeti gresit, e ok cu moftul. Dar nu cred ca “cei mai nevoiasi care-si permit cate-o masina” isi permit si moftul 🙂

    • #59

      @punKreas Bucurestiul nu se reduce doar la zona cu metrou. Si nu-mi spune ca transportul in comun e grozav, ca nu e.
      Plus ca mai ai familie, parinti etc pe la tara, iar sa te duci cu tren si microbuz e o intreaga aventura.
      Da, dusul copiilor la scoala in partea cealalta a Bucurestiului e 100% un moft. Cand ajunge la liceu si presupui ca isi alege el unde vreau, nu mai e cazul sa il duci masina. Daca continui sa o faci, ai o problema.

    • #60

      E decent, ti-o zice unul care a folosit ani de zile maxi-taxiurile din Pantelimon. Cetin iti poate spune cum aratau acele dube (de afara)

    • #61

      @Punkreas
      Ce spui este corect si de bun simt, daca transportul in comun in Bucuresti nu ar fi gluma care este acum. Inteleg ca acum metroul pare mai liber, ori ca STB-ul este mai liber ca niciodata. Problema este ca un drum care cu masina chiar si la ora de varf il fac in vreo 30 de minute, cu transportul in comun il fac in vreo 50. Sa nu mai spun de autobuze care au interval mare(desi traficul nu este aglomerat) pentru care trebuie sa te pregatesti ca si cum ai zbura cu avionul, gen 2 ore inainte?
      Si daca vrei dau 2 exemple:
      1. Vreau sa plec din zona Stefan cel Mare IGP si sa ajung unde pe la DRPCIV/Promenada Mall. Cu transportul in comun, la ora de maxima audienta fara 30-40 de minute nu scap. In schimb cu masina, il pot face in vreo 15 minute. Trotineta electrica, bicicleta sa nu aud, ca nu ai efectiv pe unde.
      2. Vreau sa plec din zona Piata Trapezului si sa ajung pe la pod Baneasa. Cu transportul in comun discutam de o ora cel putin. Cu masina undeva la 40 de minute.
      Pur si simplu transportul in comun bucurestean nu poate bate masina pe anumite trasee. Si din aceste motive toti “saracii” isi iau masini.

    • #62

      Ce ma distreaza cei cu “masina nu e o necesitate” sau “daca nu au bani, sa nu aiba masini”. Ma intreb ce parere ar avea preopinentii daca de ex s-ar scoate la licitatie bulevardele, si in fiecare an sa fie inchiriate contra cost si doar aia de le inchiriaza sa aiba dreptul sa mearga pe ele, plus servicii de urgenta si transport in comun. Gen Stefan cel Mare inchiriat de Becali 365 de zile de la ora 10 la ora 16 pe 10-15 milioane de euro, Magheru de Micula al mic sa isi plimbe Lambo pe acolo, Victoriei de Tiriac etc. Ar fi win-win-win, poluarea ar scadea considerabil, calea de rulare s-ar uza mult mai putin, statul ar face bani din transportul in comun si din taxele pe inchiriere – zeci daca nu chiar sute de milioane pe an, in loc de gratis ca acum cand mergeti ca milogii pe acolo, lumea ar fi mai sanatoasa de la mersul pe jos sau cu bicicleta, toti ar lupta din greu sa razbata capitalistic si sa isi inchirieze si ei strazile lor etc.
      Sau ce, credeti ca daca ar putea, Micula ala mic nu ar inchiria un bulevard, sau Tiriac, sau Becali? Conform opiniei micilor capitalisti, nu ar avea dreptul sa carteasca, ar trebui sa mearga cu transportul in comun sau sa faca bani sa isi inchirieze si ei strazile pe care le vor.
      Cred ca la anul voi candida la alegeri, rup cu ideea asta, nu s-a gandit nimeni la ea.

      1
    • #63

      @punKreas: Am renuntat la masina pentru ca gandeam fix ca tine: pot lua tren, metrou, autobuz, microbuz, eventual uber/taxi cand imi trebuie. Mai ales in pandemie dar si inainte, dupa vreo 3-4 drumuri spre Buzau, am zis fuck it, imi cumpar iar masina. Nu merita, sincer: intarziere, jeg ( si nu, sa te astepti sa vina la timp si sa fie curat NU E UN MOFT e o NECESITATE ) riscuri aiurea sa ramai fara portofel sau telefon. In masina personala, sigur, poti fi talharit, dar parca “sansele” scad destul de mult.

    • #64

      Dacă ești sărac (= rămâi fără bani la sfârșitul lunii, indiferent cât câștigi ) dar vrei mașină, te muți la țară, unde mașina este într-adevăr o necesitate.

      Dacă ești sărac dar vrei să te dai bucureștean, circuli cu metroul sau iei un taxi în caz de urgențe. Când aud pe cineva spunând că mașina e o “necesitate” , auzi, nu un lux pe care nu și-l permite, îmi vine sa îl intreb: de ce ți-ai construit tot stilul de viață în jurul mașinii dacă ești un sărac care vrea sa ii plâng eu de mila ca e sărac? Unde stați de nu aveți acces la metrou și va plângeți ca autobuzul face 3 ore? Vă simțiți plebi dacă luați metroul cu mască, mănuși și dezinfectant? De ce trebuie să vă suporte și cei care nu considera mașina o “necesitate” janghinele parcate pe trotuarele pentru care toată lumea plătește taxe?

    • #65

      Toti astia care zic ca masina e un lux, nu e o necesitate, ia stati un an fara masina. Si mai vorbim dupa.

    • Da, Ion. Este exact acelasi lucru

    • #67

      Ce nu intelegeti voi e ca totul tine de perspectiva. Asadar, in raport cu cei care au salariul minim pe economie, voi cu 2.000 de euro lunar sunteti mai avuti. Dar in raport cu cei care castiga 50.000 de euro lunar sunteti niste saraci. Asadar, dupa ce terminati cu cei care nu-si permit de fapt o masina, si dupa ce veti face locurile de parcare 2.000 de euro anual, vor veni cei care castiga peste 100.000 de euro anual, care vor vrea sa faca locul de parcare 10.000. moment in care pana si voi veti avea o problema in a va permite o masina. E atat de simplu. Sigur, pare destul de complicat sa pricepi o chestiune ce tine de-o logica elemantara.

      1
    • #68

      Deja o dati in extrema. Vorbim aici de 200 de lei pe luna loc de parcare, hai sa nu ne cacam pe noi ca nu e o avere. Dai 200 de lei pe luna si nu ai grija, nu pierzi timpul cautand loc de parcare regulamentar si nici nu o parchezi ca taranul pe trotuar si sa platesti 600 de lei ridicarea masinii.

    • #69

      @Zarax am renunțat la mașină de mulți ani (10+) . Pentru deplasări la Focșani (care e după Buzăul menționat mai sus) mergem cu trenul de toți atâția ani. Trei ore, mai citești o carte pe drum (auzi, te fura tâlharii în tren :-)) ) . Dacă e pandemie, stăm acasă cum e normal, nu umblăm creanga prin țară și cu atât mai puțin cu trenul.

      Aștept argumentele bine fundamentate cu “da, dar nu poți creste copii fără 2-3 mașini! smiorx-smiorx”, astea sunt de obicei argumentele de ultim resort 🙂

    • #70

      Anul trecut am vrut să îmi iau o mașină nouă. Mașina veche am vrut să o dau la programul Rabla. Surpriză! Nu se poate pentru că trebuie să fie înmatriculată în România de 8 ani, cel puțin. Era doar de 6. Am pus-o la vânzare. Se pare că nu e foarte dorită, dar ce aș putea face cu ea în afară de a o lasă în fața blocului? O folosesc arareori că sunt obligată, din punct de vedere moral, să nu o las să ruginească, am investit suficient în ea cât să nu fie o rablă hulită în trafic. Intenție să scap de ea am avut, dar putință… ioc! Altfel, mașina nu, nu e un moft. Uite, pentru mine, cel puțin, ca să ajung la țară, în afară de microbuzul “Cora” sau mașina personală, nu am altă variantă. Trenul circula la km depărtare, nu e haltă în sat. Doar la vreo 25 km mai sus. Rată exista acum 25 de ani. Și, explicați-mi și mie, cum aș putea să merg cu oala cu ciorbă într-un microbuz plin? Și câteva pâini, și alte câteva medicamente și… multe altele pentru traiul zilnic? Să mă pot muta în sat, am nevoie de un loc de muncă. Să vă surprind? Ei bine, nu există. Să fac naveta la București am nevoie de mașină. Și cineva zicea mai sus că un salariu mediu e vreo 4000 lei+. Eu zic să coborâm de pe norișori, salariile sunt chiar mai mici de 3000 lei/lunar. Iar cheltuielile, de multe ori, au tendința de a depăși salariul. Ceea ce e tragic. Știți și voi cât costă un telefon “șmecher” (iPhone 12, fiță, de la 5900 lei în sus, ca exemplu) care, da, e un moft! Hai să milităm întâi pentru infrastructură de toate felurile și apoi să ne putem pune unii altora sulița-n coaste cu amenzi, taxe etc. Pentru că eu, până la serviciu, cu mașina, fac 20 de minute. Cu tramvaiul, cel puțin 40, asta daca vine la timp și nu întârzie. Și prefer să stau în confortul meu decât să mă feresc de aurolacii care put de-ți mută nasul și prin mască, de hoții de buzunare! A, am uitat să precizez că am capsa pusă și pe STB, că validez un bilet să mă urc în autobuzul 640 (tramvaiul fiind sistat) și, în loc să ajung în zona Pallady, mă opresc la metroul Costin Georgian, că acolo are capătul. Pe bune?! Mă urc într-un autobuz care circulă pe linia tramvaiului și mă oprește la jumătatea drumului?! Nu, mașina nu este un moft! Nu este un moft pentru cei care se lovesc zilnic de realitățile orașului, nu care își imaginează diverse scene din confortul casei sau de pe plaja din Maldive!

    • #71

      @Andreea: banuiesc ca ai loc de parcare la serviciu si nu o lasi pe trotuar. Altfel, daca ai fi constransa de amenzi sau de a plati 8 ore de parcare la tarifele actuale, sa vezi ce o sa-ti para idee buna sa faci 40 min cu tramvaiul 😉
      E foarte bine ca mergi cu masina, felicitari. SI foarte bine ca nu te plangi ca o sa coste locul de parcare putin mai mult decat e acum

    • #72

      Ai dreptul la transport, da: ai la dispozitie o gama larga de optiuni, unele mai reglementate, unele mai ieftine, unele mai sanatoase, etc: autopicioarele, bicicleta/trotineta/role, transport in comun, taxi, scuter, shared transportation, masina proprie.
      Dreptul de a le utiliza este acordat de catre autoritatea publica locala tinand cont de anumite conditii obiective (aglomeratie, poluare, cerere/oferta, etc).

      Posesia unei masini este un drept limitat de conditiile obiective in care utilizezi bunul respectiv.

      In conditiile actuale, utilizarea masinii trebuie sa devina prohibitiva pentru ca orasul si sanatatea locuitorilor sa se schimbe in bine. Asa cum se intampla oriunde in lume unde conditiile specifice orasului tau reglementeaza modul in care poti dispune de acest drept. Inclusiv, circulatia numerelor pare in zile pare si a invers, asta apropos de reducerea traficului si poluarii. Cei mai batrani dintre noi isi aduc aminte…

      Si nu are nicio legatura cu salariul mediu, minim, ci cu datoria statului de a proteja drepturile si libertatile cetatenesti dintre care cel mai important este dreptul la viata, sanatate, fericire (parca asa suna, nu?). 😉
      Eliberarea orasului de masini/poluare contribuie decisiv la asta.

    • #73

      Andreea, nu e nevoie să te justifici unora și altora de ce ai mașină. E dreptul tău să ai mașină, nu e treaba lor. Pe vremuri nu mergeam nici la pâine fără mașină. Acum nu mai mănânc pâine, că-s gras.

    • #74

      @Tom, ai dreptate, dar nu trebuie procedat la modul cine isi permite profita de confortul masinii proprii, cine nu, inghesuiti-va in autobuzele si microbuzele si trenurile alea mizere si ca vai de ele, da-va dracu’ de sarmani. Masurile de descurajare a automobilului trebuie luate in paralel cu masuri de a incuraja transportul alternativ. Pana acum, toata lumea prin comentarii e pe principiul “Eu imi permit, nu ma intereseaza de restul”, in stilul @punKreas.
      @Levorius, te cred. Dar Focsani are gara si de acolo e usor sa iei un taxi. Asa mai fac si eu, sau faceam, inainte de pandemie. Daca stateai prin cine stie ce sat nu mai era chiar asa roz.

    • #75

      @Ion
      Faci niste teorii absolut idioate si imposibile in lumea civilizata spre care vrem sa mergem.Scrie un roman SF, poate dai lovitura.

    • #76

      wow, ce simpatici sunteti astia care comenteaza ca ar folosi transportul in comun, numai ca vine rar si e aglomerat si sa misca incet. hai sa va spun un secret: toate problemele alea sunt pentru ca sunteti voi si cazanele voastre pe strada. iar primariile stiu ca majoritatea votantilor sunt cretini cu cazane pe strada care cred ca e misto transportul public sau alternativ (trotinete, biciclete), dar nu pentru ei, ci pentru altii, ca ei au nevoie de masina zi de zi. si stiind asta, iau toate masurile sa nu ii deranjeze prea tare pe cazangii, care oricum s-au obisnuit cu aglomeratia si li se pare pefect normal sa isi petreaca 2-3 ore in cazanul lor in fiecare zi, dar imediat sar cu gura cand li se cer taxe mai mari.

      ps: scriu asta in calitate de om care merge cu bicicleta la munca (cam 10km dus intors, dar nu in Bucuresti) si isi foloseste masina cam o data pe saptamana, in rest o tine pe locul de parcare privat.

    • #77

      @Perkele folosesc mașina 99% pentru cumpărături și atunci e portbagajul plin, nu o sacosica sau când plec din București. Am voie sa spun in continuare că transportul public în România e de rahat?

    • #78

      Majoritatea celor care se plang de mijloacele de tra sport nu au mai mers cu ele de câțiva ani

      @Balaurul: poți să te duci cu mașina și la wc din partea mea, atât timp cât nu te plângi că se scumpește parcarea de la 8 lei pe lună. Că așa sunt românii ăștia fuduli, cer parcări și tot felul de lucrări de infrastructură, dar să fie făcute din cei 8 lei pe lună parcare.

  16. In Dk e in jur de 70 euro lună dacă sunt locuri la asociația care îți da casa/ap. Normal e in 6 euro ora 8-18, in jur de 1 euro ora 18- 8 gratis in weekend. In unele orașe primele 1-2 ore sunt gratis

  17. #80

    Povestea parcarilor din Bucuresti este una lunga si care va da batailor de cap oricarui primar. Si motivele sunt aceleasi de vreo 10 ani incoace:
    1. Costurile detinerii unei masini sunt foarte mici. Si aici vina este a autoritatilor centrale, care nu au rezolvat problema asigurarilor si impozitarea corecta a masinilor. Ca si idee, pe o masina pe care o cumpar cu 3k euro, m-ar mai costa asigurarea vreo 600 de ron plus un impozit de 200-300 de ron(sa zicem ca nu e motor mare).
    2. S-a construit in mod haotic si niciodata primaria nu a impus niste standarde privitor la locurile parcare in privinta cladirilor noi construite. Recent lucrurile au inceput sa se mai schimbe, insa o sa dureze pana vom ajunge in punctul care problema parcarilor de resedinta va fi rezolvata.
    3. ADP-urile au ramas blocate pe la inceputul anilor 2000 si nu au vrut mai mult. Desigur motivele sunt arhi-cunoscute, multe spagi si timpul trecea, iar leafa mergea. Va provoc sa mergeti sa depuneti dosarul pentru un loc la ADP, o sa vedeti oameni blocati in timp.
    4. Situatia neclara privind politia locala si politia nationala. Concret, inca nu este clar cine ar trebui sa se ocupe de masinile parcate neregulamentar pe sosea sau uitate pe trotuar. Din ce inteleg ar fi politia locala pentru masinile parcate pe trotuar, iar pentru cele neregulamentar pe sosea ar fi politia nationala. Daca vreau sa reclam o masina uitata undeva, mai bine ma apuc de crosetat. Si chestia asta o pot extinde la orice incident rutier. As vrea sa se simplifice lucrurile, iar atunci cand unu merge pe contra-sens pe autostrada si sun la 112 ceva rapid sa se poata, intampla, dar deh vise…
    Pretul corect privind parcarea nu stiu care ar putea fi. Insa, daca macar s-ar mari tariful de la 87 de RON pe an, sa fie atata pe luna tot ar fi ceva. In acelasi timp, sunt diverse zone unde s-ar putea face parcari subterane, iar in locul masinilor sa apara niste mici oaze de verdeata. Ideea este sa se vrea, sa se faca ceva.

    • #81

      No am vazut-o si pe asta cu ‘impozit corect’. Impozitul e un mecanism prin care statul colecteaza bani fara sa faca nimic (scuze, plateste o armata de functionari sa tina evidente fiscale). Ai o masina si o tii in curte ca decor dar platesti impozit pentru ca este..autovehicul. Atentie ce va doriti voi astia cu mijloace alternative de transport, poate apare impozitul pe trotinete electrice. Cand/daca vor ajunge comune auto electrice va faceti iluzii ca ramane impozitul 0? Mai procesati !
      In privinta parcarii da, 20 Euro/an este comic (aici blochezi un spatiu pe domeniul public). Pe asa zisii dezvoltatori care promit parcari si drumuri de acces asfaltate dar ele raman doar in proiect i-as pune toamna pe marginea drumului sa.i umple de mizerie masinile. Dar si cumparatorii sustin abominatii urbanistice de genul (nu e prost cine cere…)
      Revenind la parcare, asa de curiozitate o terasa care ocupa partial trotuarul (in tot sezonul cald, si uneori cel rece) cat plateste la mp/an ? Inca este ieftin.

  18. ala e un pret okish pentru dreptul de a parca in zona ta. dai 100lei/an si ai dreptul sa parchezi in zona. “parcarea ta personala” rezidentiala e o gluma sinistra
    aici multe blocuri au parcarea lor proprie. Si locurile sunt destul de ieftine, daca le prinzi. Pe stocolm platesc 40e/luna. Aici, unde ma mut, o sa am loc cu 10e/luna (afara) sau 40e/luna (garaj incalzit)
    dar, locurile primariei sunt pe bani. intre 0.2 si 2e/ora

  19. #83

    Ce bataie de joc. La Sfantu Gheorghe (ala din Covasna, nu ala din Tulcea) se liciteaza locul de parcare odata la 5 ani. Ultima oara licitatia a pornit de la 175ron + TVA, eu mi-am adjudecat locul cu 375ron+TVA /an dar au fost altii care au ajuns si la 600+/an. Si nu e la “liber”. Licitezi doar pe locurile arondate acolo unde ai buletinul si doar daca duci dovada ca ai masina. Pe langa asta, nu ai voie sa parchezi masina peste 3t in oras dupa ora 10pm (asta e mai noua pentru ca erau tot felul de soferi cu masini mici de marfa sau microbuze de la firma si parcau pe 2-3 locuri ca sa incapa).

  20. Vroia la un moment dat Clotilde Armand sa creasca taxa de parcare la 270 de lei sau 600 de lei (inca studiau problema cum sa stabileasca tariful in functie de mai multe criterii, nu am retinut decat tarifele ca am citit de curiozitate) si postase pe FB legat de subiectul asta. Nu aveti idee cati locuitori din S1 se plangeau “cum domnle atat ?! E prea mult”. 50 de lei/luna maxim in cel mai bogat sector al Capitalei.

    • #85

      Tu nu te gandesti la saracii nevoiasi care stau in sectorul 1 si au si ei o masinuta?

  21. #86

    dar exista deja propuneri. Ciucu zicea ceva de 100 euroi pe an. ala la S2 zicea ceva intre 300 si 600 lei pe an. banuiala mea e ca acolo se va ajunge, pe la 100 euro. asta acum, anul asta. nu ii opreste ca anul viitor sa mai ridice stacheta. nici nu poti sa te duci ca sadicul direct la un 200-300 euroi ca dau romanii foc primariilor.
    eu cred ca un 100 euro si restrictii legate de emisii o sa fie un bun inceput. daca sunt oameni normali la cap pot face o chestie misto. dai banu si ai acces in parcarea rezidentiala la liber. daca vrei tu un loc al tau si doar al tau atunci taxa trebuie sa fie uriasa incat sa merite efortul de a te da jos in buza blocului.
    altfel, locuri pentru vizitatori si la liber in general, pe marginea drumurilor principale si cu o taxa de parcare mica dar cu timp limitat. dupa ora 20 sa fie liber pana dimineata.
    locurile de parcare moca sa nu fie decat alea seara si in weekend.
    daca nu e clar explicat atunci aia e.

  22. #89

    La Constanta e 208 lei pe an.

  23. Cum place miticilor sa isi ridice fustele in cap aiurea. Nu va place 80 de lei pe an, la salariile alea de mii de euro cu care va umflati?? Veniti in alte orase, la mine de exemplu licitatia porneste de la 170 de lei pe an. Salariul minim e cuvant de ordine in zona. Asa ca nu va mai cacati pe voi, oras de asistati social ce sunteti si nu mai asteptati sa va fie totul mult, bun si ieftin doar pentru ca, futu-i pe ma-sa, voi sunteti in Bucuresti, månene.

    • #91

      ….cata suferinta neicusorule!

    • #92

      Noi suntem mitici , asistati sociali iar dumneavoastra , rasa superioara atent selectionata si ameliorata, din ce oras dezvoltat/ superior face-ti parte ?

    • Dintre-un oras unde oamenii nu se dau cu curul de pamant la orice adiere, si nici nu se pretind rasa superioara, de drept beneficiara a orice.

    • #94

      Sa nu spui Cluj Napoca sau Timisoara ca ma voi tavali de ras…

  24. #95

    Locuiesc pe o insula unde avem mari probleme cu parcarea. Un permis pentru o zona costa £350/an si lista de asteptare este de 1, 2 ani.

    Partea cea mai buna este ca legea se aplica. Au o gramada de oameni (angajati, nu politisti) care se plimba de dimineata pana seara prin parcari si dau amenzi. Normal ca mai ai cate un prost, doi pe ici si colo care parcheaza aiurea dar dupa 2-3 amenzi se calmeaza.

    • #96

      350 de lire pe an nu mi se pare mult. Ma gandesc ca e cam 1/5 dintr-un salariu decent pe o luna?
      Pe aici striga lumea sa se faca parcarea cam cat un salariu mediu, sau mai mult.
      Cred ca asta e problema.

    • #97

      Da, pe acolo. Problema e ca nu apar asa rapid locurile de la stat, eu am asteptat un an jumate.
      Ajungem la problema nivelului de trai cu Romania. Stii cum e, preturi de Germania, salarii de India.

      Si aici un loc de parcare privat este undeva la £130-£140 pe luna.

  25. Bistrița: 220/an/loc de parcare/mașină/PF.
    La PJ se dublează, cu mențiunea “în limita a 3.5T”.
    În februarie se dă refresh, ai 2 săptămâni pentru asta. Altfel, locul se trece la liber, vine altul și ți l ia. Obligatorie e prezența la primarie cu talonul, chiar și la refresh. Nu merge că ai vândut mașina si rămâne locul tău. Fun fact: obligatoriu mașina înmatriculată pe titular care titular are adresă în oraș. Altfel ciuciu loc de parcare.

  26. #101

    Anul trecut am platit 15 euro pe zi, in centrul Berlinului. Si am stat aproape 3 saptamani :)).

  27. #102

    Nu poti sa ceri orasului sa-ti ofere conditii de capitala europeana dar sa platesti taxe simlare cu un oras din Bangladesh.

  28. #103

    La ce nervi am în fiecare zi când mă uit pe geam şi văd cum parchează toți tembelii mei de vecini, la distanță unii de alții, nu ştiu, îmi vine să zic că 500 de Euro pe an ptr loc de parcare rezidențial garantat e rezonabil. Cu condiția ca din banii ăştia în 5 ani să investească în parcări din alea şmechere, pe verticală, cu lift etc etc.

    Ştiu, vise! La noi nu reuşesc ăştia nici să măture decent oraşul, e praf îngălgat peste tot de-l iei cu lopata.

  29. #104

    Se fac 4 anibde când i-am scris lu Firea să desființeze locurile rezervate și să facă parcări de zonă. Niciun răspuns. Deși aveam și număr de înregistrare.

    Eu aș impune taxă de parcare indiferent de loc, cât timp e domeniu public.
    Ceva gen 100 lei pe lună dacă vrei loc lângă bloc. 50 lei pe lună la liber.
    Și un 5 lei pe zi pentru cei din provincie care stau câteva zile.

  30. #105

    M-am întrebat de multe ori ce m-aș face fără mașină, chiar și în condițiile unui transport în comun civilizat, sau cu o trotinetă electrică/bicicletă.

    Cum aș căra sacii de cartofi de la Lidl prin 41.

    Cum aș fugi prin ploaie și ninsoare până în stația cea mai apropiată cu 2 baxuri de apă minerală, 1 bax de hârtie igienică și 2 pungi cu pui congelat și alte legume și fructe.

    Cum mi-aș duce copiii la grădiniță pe șaua de la bicicletă.

    Cum aș fugi noaptea la urgență pe trotinetă, cu nevastă-mea în spasme.

    Cum mi-aș face concediile cu trenul și cu autocarul, să mă frec de toți împuțiții, să nu pot face pauze de țigară sau ocolișuri pentru locurile neștiute.

    Mă mir că nu au apărut încă bicicloții să ne dea veșnicul și tâmpitul exemplu cu Copenhaga.

    Acestea fiind spuse, da, prețurile sunt mici, dar nu trebuiesc să fie prohibitive.

    Echilibru…

  31. #106

    Că tot îți place in Ardeal 🙂 Oradea 150/an în zona A daca e fără licitație.

  32. #107

    Eu propun altceva… cei care au bani si sunt deranjati ca e taxa prea mica, sa isi faca turnuri de parcare si sa lase restul locurilor libere. Iara daca te deranjeaza ca x a luat o masina moca de afara nu este treaba ta. Dreptul la masina si la viata in buricul buricului este egal. Problema se rezolva cu construirea de parcari supraetajate ieftine in concordanta cu nr de masini. Lacomia este singura piedica!