Asta e, cand vrei sa tai direct

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

59 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    plm, waze.. :))

  2. #2

    intrati in sens in 100 de metri

  3. #5

    Romanii nu stiu sa circule in sensul giratoriu, nu semnalizeaza stanga inainte si in timpul circulatiei in sens, nu circula in sens pe prima banda in cazul in care vor sa iasa la prima, nu se incadreaza pe aceeasi banda de iesire pe care au intrat in sens, etc.

    E plin de bizoni care fac tot sensul pe prima banda, care nu dau prioritate celor care vor sa iasa din sens, etc.

    Majoritatea ti-o dau cu “pai nu scrie in legislatie, deci nu sunt obligat sa circul asa”.

    • #6

      @Dragos : De cand cei de pe prima banda trebuie sa dea prioritate celor care vor sa iasa din sens ?

    • #7

      Vezi ca la iesirea din sens cel din interior calca pe banda celui din exterior adica cel de pe prima banda are prioritate si nu trebuie sa te lase sa iesi. Trebuie sa te lase ala care intra in sens nu cel din dreapta ta care a intrat o data cu tine.

    • #8

      Daca esti deja in giratoriu si nu schimbi banda, nu semnalizezi. Semnalizezi doar la schimbarea benzii si la iesirea din sensul giratoriu.
      Ca sa-ti dau un ex., vad multi care intra in giratoriu cu semnal stanga, il lasa activ, si la prima sau a doua iesire fac dreapta. Tu, ala care asteapta sa intre in sensul giratoriu din partea opusa, nu te bagi ca il vezi pa dastept cu semnalizarea stanga (ca si cand ar ocoli giratoriu).
      Si, da, multi ametiti care intra de pe banda 3 in giratoriu si la prima sau a 2-a iesire se baga repede in “fata”.

    • #9

      Dacă ieși la prima, și nu stai ca ultimul netrebnic pe prima bandă, cei care ies din sens nici nu ar mai trebui să aibă această problemă, pentru că nu ar mai avea cine să le dea prioritate.

      Adică cel de pe stânga ar ieși tot pe banda din stânga, iar cel de pe dreapta, adică de pe prima bandă, ar fi ieșit deja din sens sau maxim ar ieși o dată cu cel din stânga, în paralel, fiecare pe banda lui.

      În cazul în care bizonul circulă în sens pe prima bandă, cum face Mihai, toți cei care circulă regulamentar pe interiorul sensului trebuie să stea la mila prostului.

      Cum spuneam, buffalos, buffalos everywhere.

    • #10

      Vezi ca esti Bizonul de care zici

    • #11

      Marin, semnalizezi stânga atâta timp cât stai în sens.

      Înainte de ieșire, treci de pe semnalizare stânga pe dreapta și aștepți ca bizonul de pe prima bandă să te lase să ieși.

    • #12

      Dragos e de-ala care intra peste tine pe banda ta si apoi iti pune frana in fata ca nu te-ai dat sa intre el.

      Eu ii recomand sa incerce sa iasa din sens printr-un “prost” de-asta de pe banda intai, si apoi sa vedem ce iese.

    • #13

      Schimbarea benzii în sensul giratoriu, la fel ca oriunde, se face cu acordarea priorității. Bizon, ne-bizon, io dacă-s pe banda 1 şi tu ieşi prin mine, renunți 2 luni la permis.

    • #14

      aveti aici regulile generale din giratorii, multi dintre voi nu isi.merita permisul ala
      www.scoalarutiera.ro/curs-legislatie/codul-rutier/intersectia-cu-sens-giratoriu

    • #15

      @Dragos, de ce te-as lasa sa iesi din giratoriu daca eu sunt deja pe banda 1 sau 2, si tu esti pe 3 sau 2? Daca o fac, este pentru a fi baiat bun. Problema e ca in cazul asta nu te-ai incadrat bine in sensul giratoriu.
      Am avut cateva cazuri la mine in Brasov. Calea Bucuresti, care are 3 benzi la intrarea in sensurile giratorii. Banda 1 -inainte si la dreapta, banda 2 – inainte, si banda 3 – stanga, pentru ocolire giratoriu (toate semnalizate pe carosabil cu marcaje. Repet, semnalizate cu marcaje la o distanta de min. 20m de giratoriu. Eu sunt pe banda 2 (deci, inainte), trebuie sa ies tot pe Calea Bucuresti, a doua iesire din giratoriu, iesire doar cu 2 benzi. Pe banda 1, masina, care nu facea dreapta. Pe banda 3, destept, intra in sensul giratoriu si la a doua iesire se baga in fata mea, eu facand tot dreapta ca si el. Retine, ca pe banda 1 era masina. Si omu’ s-a bagat in fata mea, norocul a fost ca am pus frana la timp, altfel ne “pupam”. Si tot el era cu fata de inocent.
      Exemplu dat mi s-a intamplat de cateva ori.

    • #16

      Eh, mofturi, nu auzi ca el circula pe prima bandă că așa vrea plua lui, și mai degrabă treci prin el decât să te lase să ieși din giratoriu, cu toate că el e acolo neregulamentar, ilogic și cum mai vrei.

    • #17

      Marin, o faci pentru că tu nu ai ce căuta pe banda 1, dacă nu ieși la prima.

      Practic, oricine vrea să părăsească sensul de pe banda a doua ar trebui să găsească prima bandă liberă.

      În cazul în care sunt trei benzi, cel ce vrea să iasă semnalizează dreapta, se asigură și schimbă după ce cel de pe banda a doua îi permite.

      De ce să îi permiți omului să iasă din giratoriu ?

      Păi dacă pui o asemenea întrebare, nu știu cum să răspund fără a te jigni…

      Dacă cel de pe 3 e “deștept”, cel de pe 1 care nu te lasă nici pe tine să ieși, ce e ?

    • #18

      Marin, tu sigur ai permis? Ești la furat total. Dragoș zice cum trebuie.

    • #19

      Prima data cand am vazut un sens giratoriu mare a fost acum multi ani prin Brasov, era unul cu 3 benzi, si ningea puternic. Am intrat pe banda a treia ca asa eram incadrat, am tot facut sensul, schimband banda cand imi permitea situatia, pana am ajuns pe banda intai, de pe care am iesit.

      Nu stiam ca aia care nu ies din sens sunt “neregulamentar” acolo, ca le aratam eu…

    • #20

      @Dragos, n-ai inteles. Ti-am dat exemplu cu banda 1 – la dreapta si inainte. Benzile alea nu au fost marcate fara avizul Politiei Rutiere. Eu, de ex, pot sa merg inainte si de pe banda 1. Deci, banda ai nu trebuie sa fie libera, asa cum zici. Daca tu esti deja in sensul giratoriu pe banda 2, de ex., si nu te vad semnalizand dreapta, nu o sa intru in giratoriu tocmai ca sa te las pe tine sa te incadrezi unde trebuie (bineinteles, semnalizand corespunzator) si sa iesi unde vrei tu.

    • #21

      Marin, citește link-ul ala, e posibil sa ti se mai limpezeasca niste necunoscute

    • #22

      De fiecare data cand apare pe un blog sensul giratoriu se vad clar si cei cu permisele de Arges si cei care nu au nici semafor la ei in sat dar stiu cum se face cu giratoriul. Si zi Dragos, sa tinem stanga semnalul tot sensul nu? Chit ca mergem inainte. Am inteles ca in Dambovita toti instructorii invata elevii treaba asta. E crima iesirea din Bucuresti spre DB, numai din astia ca tine pe care mai degraba ii lasi singuri in sens decat sa te bazezi pe cunostintele lor de soferie.

    • #23

      Dragos, asa cum e in filmul pus de Cetin eu daca vreau sa ies pe a 3a artera ma incadrez pe banda a doua. Daca in timpul ala intra unul care vine din sens opus si vrea sa iasa pe a doua artera (adica inainte), conform descrierii din filmulet, se poate incadra pe prima banda.. El nu e deloc obligat sa sa ma lase sa ies eu pe artera 3, de pe a doua banda, daca el isi continua drumul sa iasa pe urmatoarea banda. Cazul asta se poate intampla daca eu am viteza mai mare ca el si el intra intersectie asigurandu-se, dar din cauza ca merge cu viteza mica, ne intersectam fix la a 3a artera a mea, si prima a lui. E clar ca se pastreaza regula schimbarii de banda si in intersectie.

    • #24

      La domnesti e sens giratoriu ? Daca e atunci are alte reguli sigur….
      informatii detaliate:
      www.trafictube.ro/circulatia-sensul-giratoriu/

    • #25

      @Dragos: eu nu te-am jignit spunandu ti ca esti taran coclit ca sa imi zici ca sunt prost. Nicaieri nu am scris ca circul doar pe prima banda ci doar ti-am atras atentia ca nu ai dreptate legat de prioritatea pe care ai descris o .

    • #26

      Dragos: multumesc pentru complimentul gratuit din comentariu. Eu vorbesc strict de prioritate , nu comentez de cum selectezi banda cand intri in giratoriu unde sunt de acord cu tine ca majoritatea se incadreaza aiurea.

      Daca mi se permite ai in link-ul de mai jos ceva legat STRICT prioritate:

      www.facebook.com/godinamarian/photos/a.1683198328576924/1775036236059799

    • #27

      @Cetin, cred ca sunt foarte clare lucrurile.
      @Dragos, daca cel de pe banda 3 este in fata ea si vrea sa treaca pe 2, eventual pe 1, cu semnalizare, bineinteles ca il las sa treaca. Insa, exemplul meu era putin diferit. Sofer pe banda 3, in spatele meu – eu fiind pe banda 2-, sau paralel cu mine, accelereaza cat poate, se baga in fata exact in momentul in care vreau sa ies din giratoriu (sunt deja cu masina virata sa ies din sens), la iesire fiind 2 benzi din care prima ocupata cu masina care era in dreapta mea. Si repet, in Brasov, sensurile sunt marcate pe carosabil.
      In situatia data, ala trebuia sa semnalizeze, sa treaca pe banda 2 dupa ce incetinea si ma lasa sa merg mai departe. Asa cum eu trebuie sa reduc viteza ca ala din fata mea care semnalizeaza dreapta sa treaca de pe banda 3 pe 2.

    • #28

      Cu site-ul ala am luat eu permisul, sala din prima si cunosc regulile ca in palma.
      Ati face bine sa va uitati la link.

      Dragos, nota 2.
      TU trebuie sa dai prioritate, aluia de pe banda 1. Ca nu e vina nimanui ca nu te-ai incadrat tu corect pe banda, stiind ca vrei sa iesi la prima din giratoriu. Se cheama prioritate de dreapta si trebuie acordata, daca schimbi directia de mers, fie ca esti in giratoriu sau in intersectie.
      Uita-te la link-ul ala dat de Cetin si apoi mai uita-te o data.
      Si inca o data.
      Si INCA o data.
      La minutul 5:18, ca e fix pentru tine.

    • #29

      Dragos, fac asa pentru ca asa le-a spus Godina intr-un articol. Problema cea mai mare nu e asta. Problema e ca in cazul unui accident, nu ai de unde sa stii cum interpreteaza politistul, procurorul, judecatorul. Pentru mine e clar cum e corect, si asta mi-o dovedeste si faptul ca sunt foarte putini care circula asa. Manevra respectiva mi se pare ilogica si periculoasa, si n-ajuta pe nimeni.

    • #30

      Parca e rocket science circulatul intr-un sens girator… e la fel ca pe strada o data ce esti in el!!! Numai ca la multi dintre soferi semnalizarea e facultativa, eventual si asiguratul de aici si incurcaturile din el.

    • #31

      Repet, sa fie clar pentru toata lumea.

      Vrei sa iesi la prima: inainte sa intri in sens semnalizezi dreapta si tii dreapta pe banda 1 pana iesi, tot pe banda din dreapta.

      Vrei sa iesi la a doua sau sa te intorci pe unde ai intrat: semnalizezi stanga in continuu pana te apropii de iesirea ta, stai pe banda a doua (cea de langa bordura), si inainte de iesirea ta semnalizezi dreapta, te asiguri, astepti sa iti dea vreun bizon care face sensul pe exterior voie sa iesi, si iesi din sens tot pe banda din stanga.

      Morala e sa nu fii bizonul care face sensul pe exterior si apoi se mai si ataca atunci cand aia de pe interior incearca sa iasa din sens.

      Da, nu esti obligat sa ii lasi, dar e la mintea gainii ca oamenii aia care circula si regulamentar, spre deosebire de tine, nu ar trebui sa stea zece minute cu inca 3 in spate claxonandu-i, pentru ca tu esti o pula de sofer care se uita ca boucul drept inainte si altii ca tine din spate, la fel.

      Adica daca nu ar exista bizonii care fac sensul pe exterior si ar iesi in mortii lor la prima daca tot intra pe prima banda, atunci cei din sens nu ar mai fi nevoiti sa stea la pomana lor, pentru ca pur si simplu nu ar mai fi nimeni in dreapta lor (au iesit deja din sens, sau ies in acelasi timp, fiecare pe banda lui, in paralel).

      Nu stiu pe unde ati condus voi, eu am condus asa 8 ani in Spania unde e plin de giratorii si toti conduc la evitarea bizonismelor de genul asta.

      Aici explicatia pentru toti: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/NonUK_Roundabout_8_Cars.gif

    • #32

      Que mueres mi madre…

    • #33

      Dragos, din ce vb tu am impresia ca tu crezi ca un giratoriu poate avea doar 2 benzi. De exemplu in orasul bucuresti unde tu vii foarte rar din domnesti exista sensuri giratorii cu 3,4,5 benzi. La prima mana: arcul de triumf, piata presei, piata romana, etc.
      sa vii in bucuresti doar cu trenul, te rog! Ala care face 20 min

    • #34

      Dragos are o problema cu aia de pe banda 1. Nu are o problema cu aia care nu se incadreaza din timp pe banda corespunzatoare.

    • #35

      ala care e pe banda 1 nu e incadrat din timp pe banda corespunzatoare, daca eu vreau sa ies si ma intalnesc cu el. banda 1 este pentru prima iesire din giratoriu.

    • #36

      Dan, bai neghiobule, am uitat mai multe sensuri giratorii decat ai vazut tu, mitic imbecil si nesimtit.

      E irelevant ca sunt 3 sau 4 benzi in giratoriu, regula e aceeasi – cei care se inscriu pe prima banda ar trebui sa fie obligati sa iasa la prima.

      Singura diferenta e ca in sensurile cu 3 benzi, cei de pe banda a doua pot opta sa iasa si la prima, si la a doua, dar regula tot aia e, si anume preintampinarea acrosajelor care se datoreaza exclusiv bizonilor de pe prima banda.

      In toate scenariile, cei din interior semnalizeaza dreapta inainte de a parasi sensul, asteptandu-se ca cei de pe banda (sau benzile) exterioare sa ii lase si pe ei sa iasa.

      Vezi, uite de aia sunt sudistii astia de cacat si oameni de toata pula, ca au rautatea asta in sange, ca nu cumva sa dea de la ei vreodata, orice, tot timpul doar ei, primii, cu prioritate, de-ai dracului.

      Uite unde era problema, ca in loc de 20 de minute faci 30 pana la Gara de Nord. Who gives a flying fuck ?

      Apropo, Arcul de Triumf nu e sens giratoriu, e intersectie semaforizata.

      Pare a fi sens, dar nu e, ti-o zic din experienta unei vite care a incercat sa faca fix ceea ce latri tu, si anume venea dinspre Piata Presei pe prima banda si a incercat sa iasa catre Aviatorilor, cand in dreptul iesirii catre Victoriei, un baiat care incerca sa iasa pe acolo a luat-o in plin de a rasturnat-o de 4 ori.

      Ghici cine a luat si amenda cand a venit politia ? Da, vita care facea “sensul” inexistent pe prima banda.

      De fapt te poti convinge si singur, sunt marcaje cat China pe jos.

    • #37

      @Dragos: am fost eu “bizonul” ala care m-am incadrat pe prima banda intr-un sens cu doua benzi, dar nu am iesit la prima, ci la a doua. Si am scapat la mustata de unul care de pe banda a doua a vrut sa iasa la prima iesire, prin mine, si l-am incomodat. Eu n-am avut treaba, dar el a claxonat, a oprit masina, s-a dat jos si a inceput sa urle. Cand am deschis geamul, mi-a zis ca nu stiu sa conduc si ca de ce nu ii dau prioritate.

      Este dat mai sus un link unde este DESENAT un sens giratoriu ca un drum cu doua sau mai multe benzi intersectate de drumuri fara prioritate, si unde vezi ca aia de pe prima banda au tot dreptul sa se plimbe legal pe prima banda pana raman fara combustibil. Tu daca vrei sa iesi din sens, le dai prioritate, apoi iesi. Nu te bagi peste ei.

    • #38

      Poate fi desenat pana la loc comanda. Eu nu ma bazez pe ce debiteaza militienii nostri, aceiasi care nu au fost capabili timp de 30 de ani sa actualizeze legislatia rutiera referitor la circulatia in sensul giratoriu, semnalizarea, prioritatea, etc.

      Eu iti spun cum e in tarile cu apa calda si cum se pot preveni fix situatiile de care vorbesti.

      In cazul tau particular, daca ai fi iesit la prima, ala nu ar fi avut motiv sa te claxoneze sau mai rau, sa se bage in tine, dupa cum nu ar fi avut nici motiv sa stea ca un prost pana cand un Dan se simte generos si lasa si fraierii de pe interior sa se duca in treaba lor.

      Practic e vorba despre niste reguli de bun simt care daca ar fi respectate, nu ar mai fi probleme.

      In contrast, tu imi tot repeti “pai in legislatie nu sunt obligat sa NU circul pe prima banda daca am chef, prin urmare circul pe prima banda si restul pot sa astepte pana am eu chef sa ii las sa iasa, pentru ca eu am prioritate fiind in dreapta iar ei schimba sensul”.

      Trebuie sa iti silabisesc ? Sau e destul de clara pozitia mea ?

    • #39

      @Cetin, banda 1 poate fi si pentru inainte, adica iesirea 2. Doar ai dat link-ul cu explicatiile pe codul rutier. Vorbim de un giratoriu cu 2-3 benzi.
      Normal nu trebuie folosita pentru iesirile 3, 4 etc.
      Daca eu am intrat in sensul giratoriu cu scopul de a merge inainte (iesirea 2) si nu sa fac la dreapta (iesirea 1), inseamna ca ala care e deja in sensul giratoriu (indiferent de banda) va fi in spatele meu. Nu? Doar nu ma apuc sa intru peste el in sensul giratoriu. Poate doar daca il vad ca merge cu semnalizare stanga prin giratoriu si atunci ma bag pe banda 1. In cazul asta m-a derutat pe mine, crezand ca el face tot giratoriu (adica se duce la a n-a iesire). De aia, de multe ori ma deruteaza unii care raman cu semnalizarea stanga si ei fac, de fapt, dreapta cu putin inainte de a iesi.

    • #40

      voi ati muri in giratoriile din uK

    • #41

      Marin, am o problema si cu cei care ies la prima dar intra in sens pe a doua banda, dar in cazul lor nu e atat de grav pentru ca se pot substitui celor care ar fi iesit la a doua sau a treia iesire, iar logica ramane.

      Singura diferenta e atunci cand iesirea e cu o singura banda, caz in care cel de pe dreapta iese primul, urmat de cel de-al doilea (ala de era pe a doua banda).

      Evident, daca nu cumva e vreun prost pe prima banda care se plimba de plictiseala si nu are el chef sa il lase sa iasa si pe asta de pe interior, cu toate semnalizarile posibile, ca deh, prostul are si prioritate, nu ?

      Practic in giratoriile de la noi ai un sir de boi care circula tot timpul pe prima banda, se rotesc fara sa iasa la prima si astfel ii tin captivi in sens pe cei de pe banda a doua (sau a treia).

    • #42

      @Dragos: “semnalizezi stanga in continuu pana te apropii de iesirea ta, stai pe banda a doua (cea de langa bordura), si inainte de iesirea ta semnalizezi dreapta, te asiguri, astepti sa iti dea vreun bizon care face sensul pe exterior voie sa iesi, si iesi din sens tot pe banda din stanga.”
      Te inteleg, eu fac asa, reflex, de cand am luat permisul, dar nu e corect la faza cu semnal stanga tot timpul daca nu iesi pe prima iesire: uita-te si la linkul de la Arhi, si cu atentie la gif-ul animat postat de tine: cel care merge inainte (deci iese pe a doua iesire) pune doar semnalul de iesire, nu si cel stanga…

    • #43

      Mda, am intrat pe prima banda ca asa era iesirea de la magazinul de langa. Dupa capul tau ar fi trebuit sa mai stau pana se termina coloana de pe banda a doua, sa intru pe banda a doua in sens, apoi in el sa schimb banda si sa ies pe a doua iesire. Crunt.

      Adica exact ca aia care de pe banda a doua vor sa iasa de pe drum prin tine, care mergi pe prima banda.

      Am vazut acum vreo doi ani un destept de-asta cu A Klasse care a vrut sa iasa din sens de pe banda a doua si nu avea timp sa astepte dupa aia care erau pe prima banda, dar ghinionul lui a fost ca pe prima era un “bizon” cu o basculanta. Se mai vedea jumate de masina de sub camion. As fi vrut sa asist la discutie, dar nu aveam vreme, sunt curios cum explica ala cu A-ul ca basculanta nu avea drept sa fie pe prima banda, ca nu iesea la prima, ci la a doua. I-a aratat aluia cu basculanta, sa se invete minte.

      P.S. Semnalizarea e cand intentionezi sa schimbi directia de mers, cand intri in sens nu se intampla asta.

    • #44

      rdb

      Da, dacă în sens e o coloană de plebei care încearcă să iasă, tu ești obligat prin lege să stai la intrare și să aștepți.

      Legat de faza cu camionul, nu am susținut că e ok să forțezi ieșirea, cât de dement să fii să sugerezi așa ceva ?

      Am spus doar că dacă simpla regulă de a folosi prima bandă doar între două intrări/ieșiri consecutive ar fi respectată, toată lumea ar avea de câștigat, în special pentru că tocmai accidentele ar fi eliminate.

      Prin ce spui tu și alții, accidentele sunt ok atâta timp cât bizonilor nu li se acordă prioritate, în loc să accepte și sugestia prin care accidentele ar fi eliminate complet.

      “I-am arătat eu fraierului de pe a doua bandă !

      Dacă a murit, a fost vina lui, prostul nu a dat prioritate !”

      E scuza ălora cu viteză peste limită care omoară pietonii ce traversează neregulamentar.

      “Boss, e drept că aveam 120 în localitate, dar cine a pus-o să treacă drumul ?!”

      Frumos, brava băieți !

      Mă retrag din discuție, m-am lămurit cu voi, vă urez drumuri fără incidente dar vă sugerez ca atunci când conduceți pe afară, să fiți atenți cum conduceți în giratorii.

      În occident poliția nu e foarte îngăduitoare cu bizonul de Românica.

    • #45

      Dragos e bizonul ala care intra in giratoriu direct pe banda 3, iese direct din banda 3 si ii injura pe aia care circula regulamentar. “Romanii nu stiu sa circule in sensul giratoriu” – sa ramanem la asta ca nu e nevoie de explicatii suplimentare.

    • #46

      Dragos, esti prost rau. La arcul de triumf e sens giratoriu.

    • #47

      Arată-mi indicatorul de sens de la Arcul de Triumf.

      Puți bă, fmm de mitic borât.

  4. #48

    Si popii se grabesc sa faca bani … mai nou pe facebook – imgur.com/IbF4rWh

  5. #49

    “Decoratiuni” din astea apar in fiecare Decembrie in toate sensurile giratorii de pe centura Ploiestiului. Oamenii pur si simplu uita sa conduca in conditii de iarna de la un an la altul….

  6. #50

    E greu cu sensurile giratorii, acu ceva luni chiar ma gandeam sa fac o afacere din asta, mi-am gasit altele intre timp dar totusi problema nu e rezolvata, foarte multi nu stiu sa circule in giratorii, multi nu stiu ce e un giratoriu adica nu orice intersectie cu ceva rotund in centru e un giratoriu. Linkul lui Arhi e foarte util! Vorbesc de Bucuresti aici unde teoretic ar trebui sa se manance pe paine aceste reguli elementare.

  7. Începător. I s-a oprit motorul pe culmea pantei. Asta se face cu puțin avânt și o rezolvi. Nu se mai face nici școala asta de șoferi ca pe vremuri…

  8. #52

    Eu am vazut faza zilei, in giratoriu, acum cateva luni.
    Cred ca am mai zis pe aici, parca la Zoso.
    In fine, ideea e ca unul a oprit fix in buza la giratoriu, ca sa intoarca. Efectiv, a dat cu spatele si a intors, in fata mea. La intrarea in giratoriu.

    Asa rau imi pare ca n-am avut camera de bord, ar fi fost… priceless :)))

  9. caz concret: doua benzi, in giratoriu intra simultan unu pe B1 si unu pe B2. ambii vor sa iasa din giratoriu la a treia iesire unde e o singura banda. cine are prioritate? boul ala care face tot sensul pe B1 sau vaca care merge pe B2?
    pt cei care cunosc zona ma refer la giratoriu de la metro berceni cand vii dinspre bdul obregia si mergi spre sos. berceni

    • #54

      Boul de pe B1 are prioritate. Vaca de pe B2 trebuie sa acorde prioritate de dreapta si sa se bage in spatele aluia din timp, daca nu, sa astepte ca vaca pana poate sa iasa din giratoriu.
      Sau sa-l mai faca o data :)))

    • #55

      Care ajunge primul in dreptul iesirii 🙂

      Daca ajung in acelasi timp, B1 iese primul din giratoriu, B2 dupa el.

      PS. B1 e bou ca face sensul pe exterior, B2 e o doamna care circula regulamentar si evita un acrosaj cu boul de pe B1, dandu-i prioritate.

    • #56

      benzile de circulație de ocupa de la bordura spre ax. daca ai circula și tu pe B1, cum este regulamentar, poate nu ai mai avea această problemă.

      fac giratoriul pe exterior cat vreau, 10 ture. nu e nicio obligație legală sa ies pe prima. nici să semnalizez stânga (alta tâmpenie)

  10. #57

    Asta imi aminteste de ala de la Biala, din Bulgaria, care are zeci de panouri de presemnalizare pe vreo 2 km, doar ca pentru a pune si pe sensul in sine ceva panou reflectorizant nu a mai fost buget. De fiecare data cand am trecut pe acolo erau resturi noi de masini…

  11. #58

    Nu mi-e prea simpatic Dragos dupa unele din comentariile lui mai vechi, insa la faza asta are 100% dreptate, si cred ca multi de pe aici ar trebui sa mai ia cateva lectii de conducere.
    In alta ordine de idei, privind la tabloul “ Natura moarta in giratoriu cu politist” nu ma pot abtine sa nu remarc o alta meteahna destul de urata a vajnicilor aparatori ai legii: statul cu mainile infipte in buzunare pana la coate. Asta macar le are la geaca, insa am vazut destui care merg cu mainile in buzunarele pantalonilor, de zici ca se scarpina mereu la 00. Poate sunt eu mai ciudat, dar as zice ca nu prea se face, gestul e urat si pentru un cetatean de rand, daramite pentru un functionar public in exercitiul functiunii.

  12. #59

    Pentru discuțiile în contradictoriu de mai sus în care fiecare are dreptate în felul sau s-a inventat (acum o suta de ani) giratoriul cu turbogirație: Banda de lângă acostament are obligatoriu ieșire la prima (si benzi continuie pe asfalt) sau chiar cu balize si borduri).
    Asemănător, banda a doua de la bordura devine singura banda banda după prima ieșire după care se formează o noua bana in centru pentru care va trebui sa semnalizezi pentru ca schimbi banda:
    In plus săgețile pe asfalt: “obligatoriu dreapta” “obligatoriu înainte sau la stânga” sau variații pe tema asta iti vor da un hint destul de serios și despre cum trebuie să semnalizezi.
    Cred ca peste o suta de ani or sa fie si in Romania giratoriile astea. Asta după vor douăzeci de ani de la inventarea vopselei pentru marcaje.