Citeam ieri despre povestea cu paznicul de la Carrefour care a bătut o adolescentă pentru că a bănuit el că a furat din magazin și neavând culoarea corectă a pielii, a considerat că e necesar să îi dea cât duce. Ca idee, Daniel Căciulă, directorul hypermarketului Carrefour din Brașov, a privit relaxat pe camere cum paznicii lui loveau o fată, iar Daniel Căciulă e în continuare în funcție, bine mersi.

Citind asta, mi-am dat seama că mulți dintre oameni habar nu au ce drepturi au paznicii din hypermarketuri.
Pe scurt, niciunul. Paznicii, fie ei Carrefour, Kaufland, Selgros sau oricare altul, nu au nicio atribuție legală pentru a atinge un client. Singurul lucru pe care îl pot face este să cheme poliția, ATÂT. De asta nu îi vedeți intervenind nici măcar când se bat diverși prin parcare. Nu au voie. Bine, sunt și niște pompălăi care au, drept unică valoare în viață, capacitatea de a sta drepți în fața unui zid.

Prin urmare, dacă paznicul de la Carrefour consideră că sunteți prea bronzat, deci clar, un posibil hoț, sunați la 112 direct. Nu are dreptul să vă atingă, să vă lovească, să vă conducă în niciun fel de cameră, să vă caute prin bagaje, ABSOLUT NIMIC. Orice acțiune de acest gen o poate face EXCLUSIV poliția. Desigur, ei pot să o ceară, dar NU AU DREPTUL. Fiți calmi, nu vă manifestați nicicum, nu gesticulați, pentru că magazinele sunt obligate să aibă camere de luat vederi. Iar, în caz de abuz, pentru reclamația penală ulterioară, filmările vor fi necesare.

Citiți comentariile de la postarea de facebook, veți vedea că, se pare că la Carrefour, abuzul asupra clienților suspecți de culoare diferită, este ceva constant.

Cum ziceați aici, mai zilele trecute, că românii nu sunt rasiști, nu?
Nu am nimic cu țiganii, dar…

Daniel Caciula, Director Hypermarket Carrefour
Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.