Scris de Zarax
La sosire, un singur eveniment, am primit bagajul fara o roata. Am primt altul nou la schimb, imediat, la ghiseu la aeroport. Oare s-ar fi intamplat asta in Romania?
Continuand,
Se pune problema plecarii din Tampa, Florida, un orasel din SUA, care are un aeroport cu mult peste mizeria noastra din Bucuresti, impreuna cu Delta, o companie mult peste Air France se pare.
Traseul, cel putin teoretic ar fi decolarea la ora 20 din Tampa, pauza o ora in Atlanta si decolat la 21.50 de acolo catre Paris, cu o alta pauza de o ora si 20 de minute inainte de a pleca catre Bucuresti.
Doar ca o mare furtuna s-a hotarat sa vina fix in seara aia. Dezastru, majoritatea zborurilor anulate sau amanate, perspectiva unei nopti petrecute in aeroport plana asupra noastra.
Initial o intarziere de 15 minute s-a transformat intr-una de 30 si mai apoi o ora si jumatate. Pa pa escala noastra, dar macar plecam, iar in Atlanta am avea mai multe variante de a ajunge acasa.
Inainte de imbarcare, vine la poarta pilotul. Da! Pilotul! Ne spune pe un ton glumet (probabil pentru a nu speria lumea) ca e furtuna, ca incearca sa ajunga cat mai repede la destinatie si ca in pofida furtunii, noi vom fi in siguranta.
Iar la final de roaga sa mergem la toaleta inainte, pentru ca pe avion cam greu si sa avem grija la imbarcare sa mearga totul lin, cu cat ne imbarcam mai repede cu atat plecam mai repede. La final a primit aplauze. Iar in 10 minute toata lumea la locul ei in avion.
A fost cel mai groaznic zbor din viata mea. Stiti filmele alea in care un avion in furtuna se prabuseste? Acum imaginati-va ca sunteti in acel avion. Mai putin prabusirea. Am ajuns in regula. Pe parcursul zborului, pilotul ne-a tinut constant la curent legat de starea vremii si situatia la destinatie. Super profesionist. Si e vorba de o cursa locala.
La 21.50 usile avionului se deschid iar noi zburam, nu stiu cum, printre ceilalti pasageri, cu imbranceli si nesimtiri, priviri dezaprobatoare, tot tacamul. Dar iesim primii, si alergam spre poarta de imbarcare, aflata la 5 minute de mers pe jos. Nu prea aveam sperante, dar incercarea moarte n-are si… spre surprinderea noastra, inca se mai imbarcau cativa intarziati. Am reusit, ca prin miracol, sa prindem legatura. Cand am luat loc pe scaune, inca nu ne trasesem rasuflarea.
Si ajungem la Paris… 20 de minute mai tarziu. Aveam o ora pana la zborul urmator. Dar dupa experienta precedenta, o ora e timp mai mult decat suficient, acelasi terminal, alta poarta. Sau asa credeam noi!
Coboram din avion. Imediat in fata noastra un panou cu zboruri. Memoram numarul portii si plecam mai departe. Si mergem… si mergem… Ajungem la un trenulet, care ne duce in alta parte a terminalului.
Acolo, surpriza! Control de securitate! Cum, de ce? De-aia! Doar te dai jos din avion, nu marasesti terminalul, nu nimic. Dar vor sa fie siguri ca nu te urci in avionul lor cu apa luata din zborul precedent. Si cozi, si exces de zel, si oameni de la securitate care nu stiu engleza nici cat un elev de clasa a 8-a de la noi. Pe un aeroport international!
Si stiti cum zic sa scoatem laptop, telefon, tableta, etc? Ei bine eu am uitat in bagaj kindle-ul, si cam 3 baterii externe. De care nu au zis nimic. In schimb pe prietena au pus-o sa scoata aparatul foto. De ce? Din nou, de-aia!
Daca eu aveam in bagaj o substanta permisa in SUA si Romania, dar nu in Franta? E complet inutil si nu face decat sa streseze oameni care au alte zboruri de prins. Face ca stereotipurile despre francezi sa para adevarate.
Buuun, scapam si de acest control iar timpul nostru incepe sa scada dramatic. Din nou mergem mai mult alergand catre poarta. Pe drum, nici un panou, nimic, pe care sa verifici poarta in caz ca ai uitat sau s-a schimbat ceva. Nimic timp de zeci de portisi sute de metri! Pana si in Otopeni sunt mai multe panouri. La fel, lipsa si la toalete. Aia e, ne tinem pana in avion.
Ajungem si la terminal. Unde iar… nici un panou. Statea lume la coada dar nu exista nimic care sa te informeze ca acolo se imbarca zborul X. Oamenii vorbeau romaneste si aveau bagaje de mana imense pe care incercau sa le strecoare fara sa fie observati, asa ne-am dat seama ca e zborul carte trebuie.
Urcam in zborul Air France, zbor international. Intr-un avion cu conditii mai proaste ca in avionul Delta din Tampa. Scaunele erau atat de apropiate, incat nu aveam loc sa ma aplec sa pun geanta de laptop sub scaunul din fata. Si nu e totusi un low-cost. Cel putin ca pret. Echipajul, din nou, cu o engleza de scoala generala. Pe un traseu international. Mi s-a parut pur si simplu penibil. Nu mai spun de spatiul intre randuri. Daca incercam manevra de evacuare rapida, ca in Atlanta, sigur pierdeam legatura.
Restul zborului pana la Otopeni, fara incidente, doar cu o nesuferire in stil frantuzesc din partea echipajului, care nu se compara cu atitudinea super prietenoasa si amabila a echipajelor americane. Bagajul vine mai tarziu pentru ca spre deosebire de noi care am alergat spre urmatorul avion, cu bagajele nu s-a putut, vin cu zborul urmator.
In timp ce scriam aceasta poveste vin si bagajele. Al prieteni seara urmatoare, mototolit si ud fleasca. Chestii pentru care nu se primesc aparent reclamatii. Nu ca as avea cu cine sa ma cert. La Otopeni nu exista reprezentante ale marilor companii, doar niste oameni care primesc reclamatiile si le dau mai departe pe mail/telefon, fara nici o putere reala.
Al meu a ajuns dimineata urmatoare. Trebuia sa ajunga cu o seara inainte, cu un zbor similar cu al nostru, doar ca de data asta, a ratat conexiunea la Paris… trist. Dar macar a fost intr-o stare mult mai buna.
Concluzie? Ma asteptam la cu totul altceva de la o companie ca Air France si un aeroport de talia Charles de Gaulle. Nu e totusi un low cost iar aeroportul desi mare, in unele privinte e mai slab ca al nostru din Bucuresti. Doar am vrut sa impartasesc aceasta experienta si cu altii. Se pare ca intr-adevar in afara lucrurile sunt la un alt nivel, dar ca si ei au problemele lor, chiar daca per total e mai bine.
NOU
Cu actionar semnificativ statul francez ce te mira? Unde e statul apare si “tigania”.
NOU
nu zic nica de air france, dar spor la a face tranzit in state cu lichide
NOU
In State am trecut si de control vamal, e normal sa fac din noi securitate si tot, doar intru la ei in tara. Dar in Franta eram doar in tranzit.
Si sa nu mai zic, ca am avut sticle de tuica in bagajul de cala (da, stiu, tipic romanesc) si nu au zis americanii nimic.
NOU
@zarax – Nu au zis ca nu au controlat probabil. Eu am intrat in SUA cu 8 itri de vin cu escala in Canada. Probabil aceeasi situatie, Nu au verificat.
NOU
am auzit de multi care la tranzit au scapat de sticle de alcool luate din aeroport. Aparent e loteria statelor acolo
NOU
Aceeași părere proasta o am si eu despre Air France, deși am zburat doar de 2 ori cu ei. Practic, e Taromul lor, aceleași stewardese bătrâne, aceleași avioane vechi si urâte, aceeasi scârbă de tratament (desi pe Tarom eu am fost tratat ok mereu), aceleasi scaune de low cost…
Si eu am fost surprins ca vb engleza mai prost ca mine.
NOU
“aceleași stewardese bătrâne”
ai vrea sa le dea afara pe astea si sa angajeze unele tinere? Ei ar face-o, ca alea tinere costa mai putin decat alea batrane, dar nu-i lasa sindicatul.
NOU
Franța…și trag apa. O diaree explozivă-n holeră e parfum pe lângă Franța. 😀 😀 😀
NOU
Depinde si de noroc/zbor. Norocul face ca sa fi zburat si eu cu Delta, tot zbor intern: Philadeplhia – Jacksonville. Ma simteam ca in Ryanair ca sa nu mai spun ca personalul nu era chiar asa prietenos. Dar ma rog, poate aveau ei o zi proasta, poate am zis eu ceva.
NOU
Te simteai ca in Raynair in sensul de siguranta in flota cea mai noua si compania cu zero accidente mortale de la infiintare? Sau ai prins si tu moda cu batutul cucului de Ryanair, firma care a adus zborurile low cost in Europa, ca sa-si permita tot mocofanul calatorie cu avionul?
NOU
Ryanair compania care voia sa introduca statul in picioare?
NOU
Da, si avionul pe gpl, si articulat cu burduf.
NOU
Ryanair care retine din salariul angajatilor inclusiv zilele de concediu medical, care prevede 4 saptamani de concediu neplatit anual in care angajatii sunt trimisi in low season, ryanair in care stai cu genunchii la gura si ti se cereau 100 de fees diferite in timpul comandarii biletului? Aia la care angajatii au target de vandut lozuri, parfumuri si alte porcarii, pe care daca nu si-l fac: avertisment, retinere si a treia oara concediere?
NOU
Bubu, nu mai minti aiurea, ca ai picat pe subiectul gresit cand vorbesti de ryanair.
NOU
Iti inteleg frustrarea, dar chiar sa le dai foc… Da-o-ncolo!!!
NOU
Experienta cu furtuna imi aduce aminte de un zbor international San Francisco-Frankfurt in oct 2016; am zburat cu American Airlines, din pacate.
Am trecut prin niste turbulente care s-au transformat intr-o furtuna si pilotul trebuia sa reduca altitudinea. A aruncat combustibil in aer ca sa fie mai usor, avionul scartaia si facea toate zgomotele posibile, tremurau toate balamalele si suruburile, au cazut cateva bagaje. A fost horror.
In timpul asta pilotul ne spunea ca nu o sa putem trece oceanul si ca face tot ce poate sa aterizam de urgenta in siguranta.
Eram cacata pe mine, plangeam infundat cu capul in palme si incercam sa nu creez si mai multa panica in jurul meu. Incepusem sa scriu un email sotului, in care ii spuneam ca il iubesc si ca ii multumesc ca m-a ales ca partenera de viata etc.
In timpul asta 3 insotitori de zbor m-au vazut si toti au venit pe rand langa mine sa incerce sa ma linisteasca. Nici unul nu era mai tinerel de 45 de ani, cam cat varsta avionului (din ce am aflat ulterior). Unul dintre ei i-a aratat discret celuilalt kit-ul de urgenta si apoi a aratat inspre mine, semn ca trebuie sa fie pregatiti in caz ca lesin sau fac un atac de panica.
In jurul meu nici unul din cei 30 de pasageri la care ma uitasem nu a avut vreo reactie de panica. Majoritatea dormeau (era zbor de noapte) si o singura tipa era treaza, alaptand un bebe de vreo cateva luni. Practic, eram singura care se agita ca fularul.
Am aterizat de urgenta in Chicago in mijlocul noptii si in 2 ore ne-am urcat in alt avion, care era stationat acolo pentru situatii de urgenta, ca back-up pentru alte avioane sau companii aeriene partenere.
Ulterior am aflat ca fix acel model de avion urma sa fie scos din circulatie pana la finalul lui 2016 si s-ar fi stiut ca exista probleme tehnice, dar tot ‚inghesuiau’ zboruri internationale pe ultima suta de metri.
Sa tot zbori cu American Airlines.
NOU
Hai ca m-ai facut curios ce avion era ala cu 40+ ani vechime. Iti zic sigur ca nu exista/ a existat in flota A in ultimii 10 ani un avion cu o asemenea vechime. Boeing 757 si 767 nu zboara non stop SFO-FRA, iar astea erau ceva mai vechi, cam 20 ani vechime, in rest nu au avioane vechi.
Adica erai deasupra atlanticului si ati aterizat de urgenta la Chicago?
NOU
din cate intelesesem de la unii pasageri, era vorba despre avioanele vechi din fuziunea cu US Airways. ei ziceau ca ar avea aprox 30 de ani si urmau sa fie scoase din uz.
nu eram deasupra atlanticului, nu am mai ajuns 🙂 zburam din san francisco (coasta de vest) catre frankfurt si la jumatea drumului am aterizat in chicago.
NOU
Asa se intampla de obicei: cand nu ai 2-3 familii cu copii mici care sa planga tot drumul, e cate un adult (de regula de sex feminin) care sa aiba numai sfarsituri apocaliptice in cap. Am avut bafta la un moment dat sa nimeresc langa o domnisoara care m-a trezit din somn pe o furtuna groaznica, cu strigatele ei disperate. Am incercat sa o linistesc explicandu-i ca lucrurile astea se intampla mereu, ca e ok, ca bla bla, dar nu mi-a iesit. I-am dat mana gandindu-ma ca un idiot ca probabil contactul fizic o va linisti, insa dupa vreo trei ore de strans ca in menghina (avea o strangere de mana surprinzator de ferma tipa), nu mi-a mai trebuit nimic. Macar mi-a zambit usurata si mi-a multumit dupa aterizare, desi probabil renascuse la cat de fericita era ca traieste.
NOU
Acum s-or fi mai schimbat lucrurile prin companiile aeriene in America, dar au fost niste perioade chiar negre despre care a depus marturie si Sully Sullenberger, pilotul care a aterizat in Hudson River acum cativa ani, unde ajungeai milionar daca erai un investitor miliardar intr-o companie de aviatie. La companiile mai mici ca pilot castigai $20K/an si aveai nevoie de bonuri de masa ca sa supravietuiesti. Poate te intrebi de ce acceptau? Daca nu zbori nu ai nicio sansa sa-ti gasesti ceva mai bun. Imi aduc aminte ca am zburat tot cu astia si-ti dadeau filme doar pentru cateva minute si apoi daca vroiai sa vezi tot filmul trebuia sa bagi credit cardul.
NOU
@varucu: nu as generaliza. in cazul meu, m-am infundat in scaun, si am incercat sa ascund faptul ca efectiv imi era frica. am incercat sa fiu rationala si ma gandeam ca totul sta in mana pilotilor si panica nu ajuta, insa nu a functionat 🙂 nu am tipat, nu am strans pe nimeni de mana, nu m-am ridicat sa merg la insotitorii de zbor etc. ei m-au vazut ca ma facusem verde-albastra la fata si eram cu fata in palme.
dar daca te face sa te simti mai bine, noi muierile disturbam linistea pe timpul zborului. ia sa stam noi cu puradeii acasa, sa zboare doar barbatii…ce mama dracu’?!
NOU
@random woman: am zis “de regula”, nu imi pune cuvinte in gura te rog. Departe de gandirea mea modul in care ai incheiat tu acolo. E-adevarat ca am boala pe feministe, dar cu femeile de regula ma inteleg bine 🙂
NOU
@varucu: am incercat un troll fin….fara succes 😛
NOU
Fiind persoana cu dizabilitate auditiva, pentru mine ghidarea prin aeroport e mai… dificila.
La aeroportul din Cluj totul a fost bine: aeroport mic, check in rapid, la securitate ne-am inteles din gesturi.
La Frankfurt… alta viata. Am crezut ca mor. Inainte sa aterizam(fiind seara) ma uitasem prin geam si ziceam: ooo Frankfurtu’. Da’ de unde… era aeroportul!
Ce mi-a placut enorm la aeroportul din Frankfurt a fost:
-disponibilitatea politiei, cat si angajatiilor Lufthansa in a te ghida in directia potrivita.
-panouri. Panouri tata, peste tot. Cu terminalul A, B, C, Z…
-ai internet wireless pe zona aeroportului
-cu ocazia folosirii internetului wireless, te invita sa ii descarci aplicatia Frankfurt Airport. Cea mai intuitiva aplicatie si superb de usor de folosit:poti sa bagi zborul pe care il ai, te ghideaza prin GPS cat si prin indicatii de genul: treceti de magazinul x si luati la stanga pana la destinatie.
-am auzit o groaza de anunturi, dar nu le-am inteles. Dar totusi accea frecventa in anunturi da impresie ca chiar au grija de calatorii lor sa fie informati corect.
TL;DR Aeroportul FRA
NOU
Ps: Aeroportul FRA e super meserias!
NOU
Air France este una din cele mai proaste companii europene, alaturi de Alitalia. Data viitoare sa incerci la LOT, Turkish, Lufthansa sau KLM.
NOU
N-a fost alegerea mea, așa mi-a vândut Delta biletul.
NOU
Mare minune ca ai reusit pe Charles de Gaulle sa ajugi dintr-o parte in alta intr-o ora. Eu am avut bafta la un moment dat sa trebuiasca sa schimb terminalele, iar fetita care s-a angajat sa ne duca cu masina unde trebuie, nu stia adresa. Se oprea din 50 in 50 metri sa intrebe pe cineva unde e terminalul cutare.
La mine a fost tocmai invers experienta, zburand de la Paris catre Atlanta, cu Delta de data asta. Exceptand americanii imensi intre care am avut bafta sa nimeresc (bine, erau si sansele destul de mari), Delta mi s-a parut foarte buna la vremea aia. Ce m-a marcat in schimb a fost diversitatea originara a oamenilor de pe Hartsfield-Jackson (eram si prima oara in America). In rest, acolo experienta mi s-a parut ok. Da, verificau totul la sange, dar dupa 9/11 cine n-ar fi facut-o? Mi-au desfacut bagajul, au controlat tot, mai lipsea doar sa-mi miroasa sosetele 🙂
Revenind la Air France si Charles de Gaulle care miroase precum o toaleta imensa: Tarom mi se pare cu o clasa peste ei, iar eu am zburat destul de mult cu ai nostri. Nu zic ca n-au si ei zilele lor proaste sau ca se pricep sa se promoveze , dar 90% din experientele cu ei au fost mult peste Air France si uneori chiar si peste British Airways.
NOU
Delta Airlines ti-a vandut bilet la Air France pentru ca ambele companii fac parte din alianta SkyTeam. Si Tarom tot cu ei sunt.
en.wikipedia.org/wiki/SkyTeam
Companiile mentionate de mine fac parte din Star Alliance. Mi se pare cea mai tare asociatie (alianta). Sunt cateva companii foarte bune in aceasta asociatie: Singapore Airlines, Swiss , Austrian etc. Preturile sunt putin mai mari la KLM, Lufthansa, Austrian comparativ cu Air France, insa stii cum se spune: dai un ban dar stai in fata. Plus ca cei de la LOT si Turkish au servicii bune si daca nu ma insel accepta 2 bagaje de cala, comparativ cu alte companii.
NOU
2015, Zbor direct Buc – Paris cu AirFrance. Imi dau bagajul frumos la cala – ce se poate intampla imi zic in gand … Ei, iaca – mi-au ratacit bagajul . Dap , zbor direct Bucuresti -Paris… Cum mortii masii?!?
Am stat atunci la Paris de luni pana joi in aproximativ aceleasi haine ( mi-am mai luat una alta – dar nu puteam sa-mi refac garderoba pentru cateva zile… in plus cu ce kkt le-as fi luat inapoi? ).
Stiti cand mi-au adus bagajul? Miercuri seara – fix ca sa am ce cara inapoi cand am plecat joi. Si in tot timpul asta sunam de cateva ori pe zi ca sa aud ca bagajul meu urmeaza sa-mi fie livrat in 1-2 ore…
De atunci nu mai dau bagajul la cala nici in vacanta – fara misto. Daca esti organizat iti ajunge 1 troller regulamentar de cabina pentru absolut orice.
NOU
zbor lunar cu AirFrance sau Tarom intre Paris si Bucuresti si sincer nu inteleg multe din comentariile de mai sus. sincer, daca pot, aleg oricand AF in loc de Tarom, companie pe care incerc sa o evit pe cat posibil.
AF e departe de a fi o companie exceptionala, cum e Emirates de exemplu, insa ramane o companie f buna, mai ales in comparatie cu Tarom, care e haos total la nivel de organizare. Diferenta e si mai importanta cand calatoresti cu copil mic, serviciile AF fiind ani lumina fata de Tarom *.
In alta ordine de idei, am zburat de multe ori cu companii americante, nu am ramas cu o impresie extraordinara, insa la parte cu CDG sunt 1000% de acord, e un aeroport naspa. Nu pt mine sau pt alti utilizatori frecventi, care il cunosc bine, dar daca ajungi prima oara si nu cunosti locul, e jale. E prost semnalizat, angajati imbecili, etc. Nu dati vina pe francezi, dati vina pe imbecilii pe care i-au angajat si pe managerii lor.
* mica anecdota apropo de profesionalismul Tarom. Cand calatoresti cu bebe intr-un monoculoar nu poti sa ai peste 1 copil pe randul de 3 scaune, pt ca sunt doar 4 masti de oxigen. Cei de la AF stiu asta de exemplu si au grija sa verifice cand aloca locurile. la Tarom nu, ultima oara cand i-am luat am avut intarziere o ora pt ca oamenii de la check-in s-au certat cu insotitorii de zbor IN AVION, pt ca alocasera 2 copii pe acelasi rand si nu stiau cum sa ii imparta. “nu e treaba mea”, “merge si asa”, etc
BTW, stewardesa nici nu stia ca nu are 4 masti pt 5 oameni, a trebuit sa ii atragem noi atentia.
NOU
Plm, va cacati pe voi!
Am inotat din Montréal pana in Spania, si de-acolo a trebuit sa inot inapoi, ca uitasem pasaportul.
NOU
Turbulente sunt pe arhiblog.ro
Duplicat la un comentariu? What?
Scrisesem 1 time
NOU
Pe Charles de Gaulle am avut și eu experiente mișto. Cu Lufthansa.
1. La sosire nu puteau alinia tunelul acela rulant cu ușa avionului și am stat cuminte încă vreo 35 de minute. Jur ca am auzit lovituri de dalta și la un moment dat ceva ce semăna a motocositoare.
2. La plecare, după ce am rezolvat ceva relativ critic cu job-ul prin zonă, m-a luat valul și m-am troscanit cu vreo 4 beri prin aeroport. Ducandu-ma la budă, am găsit mult jeg, ș, i I shit you not(pun intended), cel mai mare căcat asteptând sa fie descoperit de un ghiaur ca mine. Băi, stăteai la umbra lui, cât un picior de infant.Am chemat stricandu-ma de râs doamna cu salubritatea și aia îmi explica ceva pe Maghreb.
L-aș fi pozat, dar mi-era ușor rușine de mine.
NOU
Acum cativa ani trebuia sa vina socrul unui coleg de serviciu din Romania. Nu mai stiu daca mai calatorise omul ala la viata lui dar cert e ca nu stia nicio limba straina. Cursa Bucuresti-Toronto cu escala la Paris. Air France, pleaca bine merci omul la drum undeva pe joi. Ajunge el tot joi dar nu pleaca mai departe din motive de furtuna. Ramane el prin Paris cu limba gimnastica , ajunge intrun hotel si a doua zi vineri la fel pentru ca s-a pus de greva la AirFrance si pa drum. Incearca colegul meu sa-i refaca traseul prin Italia cumva.
Deja ne spunea la job pe unde e socrul…epopee mare! Ajunge in Italia dupa 2 zile cu gatul uscat de sete si foame vorbea citet cu aia prin Italia “Un-de sunt ba-ga-je-le meleeeeee?” ca asa ii spusese colegul meu sa vorbeasca ca poate aia inteleg totusi, ca limba latina bla-bla-bla….
La job….hai ca socra-miu e in Italia ii invata pe aia sa vorbeasca romaneste dar ajunge azi. Da, nu! Ca a doua zi au constatat italienii ca nu au locuri pentru zborul de Toronto si l-au trimis cu KLM in Amsterdam ca acolo sunt curse zilnice.
Vine colegul…bai a ajuns socra-miu la Amserdam…deja ii facusem harta cu planiglobul cu tot punctele de urmeaza sa le atinga, pariuri….era misto mare. Venea seful la job: Radule unde e socrul tau azi?
Ii zic…Radule hai ca nu mai are cum sa piarda cursa din Amsterdam ca au aia o cursa pe zi cel putin catre Toronto si vad ca are escala mare…e ok…vine el azi.
Nu…nu a venit nici urmatoarea zi pentru ca s-a constatat o defectiune la o usa si au aterizat la Nisa…deci asta a fost bomboana pe coliva…nimeni nu se gandea la asa ceva. S-a pus in final in avion la dispozitia acelui transport catre Toronto.
Nisa….dupa Nisa a venit Radul ala job…ce face coane socra-tu? Cum era? Cum sa fie dupa aproape 5 zile? …ii crescuse barba, era ragusit cat a vorbit citet tuturor in romana, a ajuns acasa la Radu, a dat pe gat in litru de vin si a dormit 15 ore incontinuu.
AriFrance…nu imi place nici mie si nici LOT.
NOU
Stai, stai, stai…. Cum au plecat cu usa stricata din Amsterdam spre Toronto si au aterizat la Nisa?
NOU
Da
NOU
Era Toronto ala din Africa de Sud,de aia a ajuns la Nisa…..sau poate a confundat pilotul Atlanticul cu Mediterana,ca tot apa e si aia….
NOU
Da bre…mai e o Nisa de Turkmenistan daca e tot sa fim hateri si daca e sa o iau dupa cum se scrie Nice, Nissa, o intorc pe unde vreau…dar te anunt ca KLM este sub Air France si opereaza ca si companie Delta, astfel ca in caz de defectiuni, probleme atmosferice, nori de vulcani si alte alea isi rezerva dreptul de a urma ruta diferita de cea nordica. Da…specialisti peste tot, de ti se ia sa mai comentezi pe aici. Te anunt ca merg pe ruta nordica anual de vreo 15 ani incoace – deci stiu despre ce vorbesc.