Citeam articolul ăsta foarte bun și mă duceam cu gândul în preistoria internetului.

Pe vremea aia, ca și acum, erau o grămadă de specialiști care prevesteau chestii. Una din ele era trâmbițată pe toate gardurile, VIITORULUI BLOGULUI ESTE BLOGUL DE NIȘĂ!! Și s-au făcut pe atunci bloguri de bere, bloguri de cărți, de sarmale, de ce vreți voi.

Știți câte mai sunt în picioare? Niciunul. Absolut niciunul.
Pentru că bloggingul nu este despre nișă, este despre pasiune. Despre pasiunea de a scrie, de a vorbi cu oamenii în scris, de a-ți pune sufletul pe tavă, deschis, Luați, acesta este trupul meu. Nu despre calcule meschine, despre campanii și altele. E despre suflet.

Acum, cam aceiași eterni speciali specialiști proclamă sfârșitul textului și regele este videoul.
Sigur că da. Nișa video. Niciodată nu am putut urmări chestii pe video. Când deschis un clip și văd că are 20 de minute de bătut câmpii despre nimic, așa numitul content creator, îmi piere respirația, simt că pierd timpul degeaba și mor acolo. Cum să stau 20 de minute să mă uit la ecran la nimic?

Anyway, ca idee, textul nu va dispărea niciodată. Este mijlocul de comunicare cel mai vechi, cel mai simplu de accesat și mai ușor de digerat. Și în cuneiforme dacă va fi și tot textul va fi rege. Nu cum consideră Muguraș Pătrașcu, căruia îi sugerez și alte aforisme geniale, cum ar fi
Berea este rege pentru ca e rece.
Bun e vinul ghiurghiuliu.
De chemi calul ori nu-l chemi, el ori vine, ori nu vine
Mergea un om cu femeia lui.
Nu lasa pe maine ce poti face poimaine.
Cainii latra, specialistul social media trece.
Rege, nu rege, vremea rege trece.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

29 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Plus ca la video trebuie sa performezi in fata camerei, Mariciu stie bine asta
    La bloggeri, scrii 3 texte de 50-60 de cuvinte si aia e. Stiu, e greu, dar e cea mai usoara metoda de a interationa cu clientii.

    • #2

      Sincer-sincer, nu as spune ca una e mai ușoară ca alta.

      E greu si sa te filmezi zi de zi și sa montezi (mulți nu mai montează mare lucru de mult timp oricum, e vorba despre cut cut cut și lipit, fara artificii), dar o faci oricum și dintr-un soi de narcisism și fiindcă vrei sa fii pe ecran și sa te arăți fizic zi de zi. Desigur ca nu vrei în fiecare zi și ai momente când nu poți sa te vezi în oglinda, d-apai sa filmezi vlog/blog, dar cel puțin dacă faci daily, te filmezi făcând chestiile usual, nu te scremi mare lucru, decât experiente mișto din când în când și pentru tine și apoi pentru public. Ai ocazia sa te lauzi și sa dai un fel de check-in peste tot cu scuza ca din asta trăiești :)).

      Când trebuie sa scrii, apăi iarta-ma, dar e fix arta combinata cu răbdare de fier, cu inspirație cu nemiluita, cu fler în condei și formulări care după un timp îți vin natural, dar nu chiar mereu, ca ce crezi, obosești și de scris. Presupune sa citești constant ca sa te poți exprima mereu cursiv și despre orice, presupune sa ai consecventa de fier, ca dacă dispari câte doua luni și mai scrii o săptămână dispari de tot, d-aia nu mai sunt bloguri de citit azi, decât câteva pe care le numeri pe degetele de la o mana. Și mai exista și foaia alba în fata căreia stai și trebuie sa o umpli și uneori pur și simplu deși ai multe de spus, îți vine sa-ti bagi cracu’. Fiindca fix atunci când ai ideile multe, transpunerea lor în text coerent, închegat, ușor de citit și atractiv pentru public e și mai grea. Ma rog, nu știu dacă toți le experimentează chiar pe toate, cât de des sau cât de rar, dar cred ca toți care scriu trec prin astea și multe altele măcar o data. Ei reusesc cu text și ATAT, fara briz briz-uri și muzica de fundal și haine de pe About You, sa va facă sa intrați aici aproape zi de zi, pe alții chiar de mai multe ori pe zi.

      Asa ca, deși am zis la început ca nu as compara cât de greu e sa faci una sau alta, dacă mi-ar pune cineva pistolul la cap sa aleg, as zice fara sa ezit sau sa mint ca scrisul PE TERMEN LUNG SI FOARTE LUNG este mai greu. Mult mai greu. As fi vrut sa am și eu cândva consecvență și disciplină. :))

    • Mie cel mai greu e să scriu după ce m-am filmat :))

  2. #4

    Si eu prefer intotdeauna continutul scris. Nu suport sa ma uit la vloguri unde un nene bate campii acolo si eu trebuie sa fie atent la ce spune.
    Daca este un “paragraf” interesant si vreau sa-l aud din nou, trebuie sa stau sa ascult tot vlog-ul ca sa il gasesc. In schimb, cand este in scris, pot sa arunc o privire rapida si sa identific imediat bucata de text respectiva.

    In plus, momentan continutul audio nu este indexat de catre motoarele de cautare, asa ca este dificil sa gasesti o anumita informatie daca nu esti fanul vlogerului respectiv.

    • #5

      Andrei Cismaru a zis ceva care ar trebui trecut in toate manualele…toti anunta ca [insert here video,tiktok etc] este the new shit prin si ca textul moare prin intermediul textului fie ca e postare, articol etc.

  3. #6

    Pt mugur
    “ O viaţă avem şi-o gaură-n cur”

  4. #7

    Pan la urma ce e ala ghiurghiuliu?

  5. #10

    Ce spui tu e valabil in ipoteza complet gresita ca generatiile viitoare vor sti sa scrie si sa citeasca.

    Prin a citi nu inteleg neapărat citirea normala unui text ci intelegerea lui. Majoritatea informatiei astazi e servita video sau, in cel mai bun caz, servita sub forma unor slide-uri, puțini se mai educa citind documentatii, ceea ce va avea ca singur deznodamant incapacitatea de a asimila sau a intelege un text. Tiktok e un barometru foarte bun in sensul asta.

    Chiar daca nu ne place, pana la urma s-ar putea sa fie o forma de progres si asta. Nici noi nu mai scriem scrisori cum faceau bunicii nostri.

    • #11

      Poate ca aici ai dreptate. Si eu am observat in randul generatiilor mai tinere o tendinta de a consuma mai mult continut video decat text scris.

    • #12

      Indiferent de modalitate, daca nu esti scurt, clar si concis face imediat trierea la to be or not to be.

  6. #13

    Să-i dau chestia asta marelui blogger care are vreo 11 bloguri 🙂

  7. #14

    Dar de ce nea Mugurel nu s-a filmat zicand chestia aia si a preferat sa o scrie?

  8. #15

    Niste ageamii… clubhouse e viitorul, ascultati “Specialistii” :)))

  9. #16

    Eu zic că cele 2-3 formate pot să coexiste decent. Numai că e treaba oricărui om de comunicare/marketer să știe cum să le îmbine. Conteaza și ce vrei să comunici și pe ce ramură te duci.
    Pentru entertainment video is king -sub orice formă.
    Pentru știri: anchetele recorder și rise sunt de sute de ori mai vizionate, decât citite, dar pentru o analiză politică sau nu știu ce știre despre vaccin, merge text ca uns.
    Pentru travel și turism, merge și un tur cu prețuri și informații (cum ai tu despre Thasos), dar merg și 15 tik-tok-uri cu nu știu ce obiective, cazari și diverse ponturi.
    Am făcut rețete urmărind și site-ul Jamilei, și video-urile ei, dar și diverse video-uri de pe Tik-Tok.

    Iar despre diverși oameni de comunicare care lucrează prin agenții și pe la brand-uri, n-am ce să zic că am întâlnit o grămadă de oameni ce au citit doar titlurile de la articolele pe care le citează și cam atât.

  10. #17

    Unde sunt aia care aveau o pasiune pentru podcast-uri de ore intregi?

    • Aici, aici! Reprezint 😀
      p.s. știu că nu e ceva cu potențial pentru “mass market”, e tot o nișă și asta, nu?

  11. #19

    Când vreun ciufulete din ăsta se trezește cu afirmații pentru pizduți, ar trebui să bagă ceava pishologie înainte. Spre exemplu, sa studieze despre atenție. 15 secunde audio/video sunt ușor batute de 2-3 cuvinte scrise. Dacă îmi permiți, aș propune un amendament. Scrisul (pe) scurt.

  12. #20

    Am aplicat de curand la un job online, si mi-au cerut sa le trimit un video in care sa le spun despre mine. Le-am trimis un neaos “Mars mah”. Pai ce facem aici? Cautam developer sau oameni pe care ii ajuta fatza?

  13. #21

    Din curiozitate te intreb: stii care este varsta medie a cititorilor arhiblog.ro? Sau ce procent de vizitatori din segmentul 18-30 ai?

    Cred ca bloggingul este ca si cititul in general, nu va disparea, desi apogeul a trecut.

  14. #22

    Dap. Foarte util. Textul il poti citi oriunde. Video, not so much: bate soarele in ecran, nu se aude ca e galagie, TE UITI LA 4K PE 6′ ( atatea detalii pierdute inutil… )
    Pentru cine nu stie sa se exprime in scris si trebuie video, exista OnlyFans. Sau Twitch.

  15. Poate omul se referea la PornHub. Ce-ati vrea, sa intrati pe PornHub si sa cititi o poveste?!!!

  16. #26

    2015: haha, o sa dispara blogurile, pai nu vezi ca acum poti scrie orice in postari pe facebook. multumim zuck pentru hosting! mai rar asa baiat.

  17. Eh, unde sunt zecile de mii de bloggeri din ZeList? Ce vremuri…
    Toti erau bloggeri pe atunci. Toti vedeau in viitor in blogosfera. Acum nu mai e la moda.
    Vlog-ul a ajuns popular. Pana o sa moara si asta, evident.

    • Am auzit că vlogul a murit deja. Acum sunt podcasturile la modă. Ba nu, stai, au murit și astea în favoarea TikTok. Sau Clubhouse. Și au reînviat newsletterele (și vor mai muri și astea de câteva ori). Și pe urmă se vor relua toate trendurile astea.

  18. #29

    Cetin, n-ai inteles, video-urile intotdeauna au fost “rege”, se cheama filme porno.