Am înțeles că s-au pornit posesorii de BMW să blocheze benzinăriile, alimentând, ca de obicei, de 2 lei și rest o gumă, pentru că benzinăriile sunt de vină pentru prețurile mari și nu se mai satură de profit și alea.

Mke.
Acciza pe combustibil este de 1.9 lei pe litru.
TVA-ul pe litrul de combustibil este de 1.71, la prețul de 9 lei pe litru lei și se aplică inclusiv la acciză.
Din start, practic, din prețul combustibilului, aproape 4 lei se duc la stat, doar la plecarea de la pompă. Aici nu mai punem și restul de impozite plătite la final de an și taxe și ultrataxe. Profitul mediu al benzinăriilor, pe litrul de combustibil, este de 10 bani. ZECE BANI. Restul sunt taxe și cheltuieli de procesare.

Poate nu ați înțeles. Din costul unui litru de benzină, o benzinărie câștigă, la pompă, 10 bani, iar statul 3.8 lei, da?
Dar, sigur, să blocăm benzinăriile.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

51 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    cum zici, 3,8 lei/litru ia statul doar din taxele pe consum, daca le aduni pe toate ajungi la 5-6 lei/litru.

  2. #2

    Nu e chiar asa.
    Statia peco o castiga 0,1 lei, numai ce de obicei o statie e o bucatica dintr-o firma mai mare si care si rafineaza petrolul. De ce da Petrom la sfarsit de an castiguri fabuloase? Pentru ca se aduna ce au rafinat + ce au vandut. Daca faci calculul pe statie poate o sa iasa si pe minus, dar calculul pe tot lantul e mereu pe plus.

    • #3

      da, ce nesimtiti, cu castigurile lor fabuloase. ba e chiar asa, cand vorbim de pretul benzinei. banuiesc ca ai impresia ca rafinariile nu platesc accize si taxe, nu?

  3. #4

    No offense dar nu ai calculat bine 🙂
    Profitul lor este mult , mult mai mare
    www.investenergy.ro/omv-petrom-se-prezinta-cu-un-profit-record-pe-primul-trimestru-de-18-miliarde-lei-in-crestere-cu-244-context-fara-precedent-al-preturilor-crescute-si-volatile-ale-marfurilor-generat-de-razboiul-r/

    Omv petrom are undeva la 450 de statii 🙂
    Inca o chestie , observ ca Firma British American tobacco este pe locul 2 la impozite platite.

    De ce creste pretul la motorina respectiv benzina in weekeend cand bursa este inchisa ?

    • #5

      ba am calculat perfect

    • Profitul Omv-petrom din primul trimestru e cel mai mare din istorie undeva la 20% din cifra de afaceri – da, ati auzit bine 20% in conditiile in care majoritatea firmelor private se invart in jurul a 5-6% profit din cifra de afaceri, inclusiv cele mici care nu invart zeci de miliarde de euro anual.

      A mai fost o miscare de genul asta prin 2009-2010 cand se dusesera benzina si motorina spre 7 lei si atunci la fel ca acuma se pusesera toate tunurile pe protestatari si se plangea de mila marilor companii petroliere in conditiile in care benzina si motorina ieseau de pe poarta rafinariei atunci la vreo 2 lei si acum la vreo 3 lei.

    • #7

      @Arhi, nu te contrazic, doar te intreb…
      Acum vreo 2 ani erau articole peste tot ca arabii vand petrolul cu 0 $
      Daca adaosul e de 10 bani/centi/litru, am fi trebuit sa vedem o ieftinire uriasa la pompa. Dar nu a fost asa nicaieri in lume (cel putin aia civilizata).
      Stiu… toti aveau provizii si nu a cumparat nimeni cu 0$, au cumparat dupa 2-3 luni cand pretul era la nivel mare…
      P.s. Am uitat intrebarea…
      Cum faci calculul ca sa iasa profit 0.10 si la pret baril 100 si la pret baril 0?
      Si sa ai acelasi pret la pompa

    • #8

      cine crede ca profitul OMV Petrom e obtinut din vanzarea la pompa e naiv si habar nu are despre ce vorbeste

    • In suedia era 1.3e litru de benzina. La salariu de aici era chiar o scadere

  4. #10

    Nu-i lua dreptul dacului frumos și liber de a conduce cazanul din 2000 toamna cu DPF off!
    Pe bicicletă sau trotineta nu poți căra o shaorma cu de toate. 🙁

  5. #11

    Ce face statul cu banii ăia, mai e rost să întrebăm?? Și apropo.. statul ăsta e compus din: parlamentari, bugetari rude și prieteni de parlamentari și de bugetari, securiști/ interni externi, rude și prieteni de securiști, firme private care au legături cu cei enumerați mai sus, etc … Ăștia și au dat legi sa ia cât mai mulți bani din “veniturile statului”. Drept urmare, puteți protesta cat vreți!

  6. #12

    2021 2020 2019
    Venituri totale 29.738.633.465 18.544.842.429 22.224.269.257
    Cheltuieli totale 26.631.440.342 17.040.942.513 18.139.627.737
    Rezultat brut 3.107.193.123 1.503.899.916 4.084.641.520
    Rezultat net 2.688.416.594 1.381.578.837 3.563.589.092

    astea sunt cifrele, le gaseste oricine vrea sa citeasca mai mult decat scrie:
    bvb.ro/FinancialInstruments/Details/FinancialInstrumentsDetails.aspx?s=SNP

    se poate observa ca marja de profit depinde in primul rand de pretul petrolului brut, pentru ca petrom obtine materia prima prin extractie.

  7. #13

    multumim guvernului nastase care a privatizat Petrom pe 3 lei tramvai.

    si multumim executivului si legislativului pentru taxele tot mai mari din care sa-si poata sifona cat mai multi bani, dupa care sa se imprumute pe pietele externe

    • #14

      statul roman incaseaza acum de zeci de ori mai mult de la petrom decat incasa inainte de privatizare. problema e ca incaseaza deja cam exagerat.

    • #15

      pentru ca era capusata firma
      daca ar fi fost condusa ok n-aveam nici o problema cu pretul la pompa

      atata vreme cat iti vinzi resursele strategice si privatizezi domenii cheie precum energia, esti la mana strainilor care te-au cumparat pe 2 lei

    • #16

      ”daca”!
      poti da vreun exemplu de firma de stat necapusata?
      prefer sa fiu la ”mana strainilor” decat la pula romanasilor smecheri, ma scuzi ca tu preferi invers.

  8. #17

    Multe bussiness-uri se zbat pe piata si abia rezista. Nu si puletii de genul petrom care sunt zei intangibili si cu un profit oscen. Ca… nu ai ce dracu sa faci, de ei depinzi ! O piata de monopol ar trebui sa fie drastic reglementata. CEva nu pusca: barilul se invarte intre 100 si 120 de dolari de cand lumea. Dolarul nu a crescut spectaculos, euro nu a crescut dar cumva benzina a screscut de la 5 lei la 9 lei imediat. Nu e de la razboi, ceva da cu virgula.

    • #18

      ”barilul se invarte intre 100 si 120 de dolari de cand lumea”, adica de la ultima ninsoare:

      oilprice.com/commodity-price-charts?page=chart&sym=CL*1

    • #19

      Corect, nu e de război, nu e de inflație, nu e de coronavirus, ceva dă cu virgulă!
      Sunt interese mari la mijloc!:))))))))))))))))))
      Măi copii, bineînțleles că mințile luminate de la cârma țării profită să mai umfle și ei artficial prețul benzinei pt că oricum se ducea în sus și nu le strică și lor niște bani de cheltuială, dar voi chiar nu credeți că se apropie o criză și că lucrurile sunt scăpate de sub control din punct de vedere economic?
      Member 2008, boys and girls?

  9. #20

    Sa va spun de o faza tragi-comica… o mica parte din pretul benzinei inca include o acciza speciala instituita acum multi ani (care de prin 2010-11-12 a devenit parte din acciza generala), care a aparut ca taxa de solidaritate cu pagubitii Bancorex. Da, oficial, inca se mai plateste ceva in directia asta… 1 cent pe litru… nu e vorba ca ar fi mult, dar ideea in sine mi se pare absolut halucinanta, mai ales ca acum, in curand, o sa avem poate si taxe de solidaritate pentru pensii speciale…

    As mai remarca un lucru: pretul la benzina fara taxe este cam cu 10% sub media UE in Romania…

    ec.europa.eu/energy/observatory/reports/latest_prices_without_taxes.pdf

    • #21

      toate taxele pe care le platesti deja sunt de solidaritate pentru pensii speciale si alte sinecuri!
      acum vor sa taxeze suplimentar pentru ca cancerul s-a umflat si cere mai multa hrana.

  10. #22

    Deci, eu daca vreau sa protestez impotriva scumpirii gazelor, ma duc la Distrigaz si ii opresc sa bage gaz pe conducte. Doamne fereste sa incerc sa scad eu consumul.

    Natie de prosti suntem :)))))

  11. #23

    Devreme ce toti blogerii au fost platiti sa ne spuna sa terminam cu prostiile astea de proteste, eu zic ca functioneaza.

    • #24

      lol ce imbecil:))

    • #25

      Acelasi comentariu l-a dat si la Vali :)))

    • #26

      retarzi, taica

    • #27

      da, e devreme rău de tot, cred că vreo 4-5 dimineața și încă nu s-au trezit unele creiere

    • #28

      observati si cate likeuri are. Asa, ca sa vedeti cati imbecili sunt

  12. #29

    si totusi:
    „Contextul fără precedent al prețurilor crescute și volatile ale mărfurilor, generat de războiul Rusia- Ucraina”, este la originea triplării profitului net al OMV Petrom (SNP) în Trimestriul 1 din 2022 față de T1 / 2021, până la 1,748 miliarde de lei, spune un raport al companiei trimis la Bursa de Valori București (BVB).”
    Miscarea ce mi se pare cea mai ok este in UK unde companiile din energie/petrol vor avea o impozitare suplimentara pe profit. Ar trebui sa fie un fel de “impozit pe specula”, ramane de vazut daca va functiona asa.

    • #30

      O sa functioneze exact cum au functionat toate taxele de genul. Adica nu.

  13. #31

    tinand cont ca nu am vazut vreodata o ajustare in jos a pretului la pompa (ca au fost perioade cand s-a ieftinit petrolul), parca nu le-as plange de mila nici benzinarilor.
    ca statul e cel mai mare hot din romanica, asta nu trebuie sa mire pe nimeni. ce sa faci? am fost sute de mii in piata acum cativa ani, ce s-a intamplat? sifonierul de la cotroceni fura binemersi cot la cot cu PSD.

    • #32

      Mi-ar plăcea sa pot sa-ti fac cadou o benzinărie sa o administrezi, asta ca să nu le plângi de mila benzinăriilor. Aici nu ma refer la lanțurile de benzinării ci doar la o benzinărie privata oarecare, fie și partener. As fi curios cum ai aduce pe profit afacerea în condițiile în care adaosul tău este de 5-8% maxim, asta dacă nu ai norocul sa ai vecina o firma cunoscuta.

    • #33

      smiork Mike, ce sa zic, nu mai pot de mila. Daca e asa de rau, faci altceva. ai acelasi discurs ca retardatii din Horeca care toata ziua se vaita dar iti servesc macare stricata sau negatita.

    • #34

      zz, ai alimentat vreodata in anul 2020, ca sa compari cu preturile din 2019?

  14. #35

    Practic tu zici ca benzinaria castiga 10 bani pe litru, acum intrebarea mea este… cum a facut OMV 1 miliard+ euro profit acum 2-3 ani? Ca tot asa erau accizele si atunci…

    Da, statul e jegos si e principalul vinovat pentru tot ce e rau in tara asta… dar totusi sa nu le plangem de mila benzinariilor, numai zic.

    • #36

      asta ai inteles tu din text, ca le plang de mila benzinariilor, nu ca statul roman e un muist?

    • #37

      Omv are doar lanturi de magazine(benzinarie) de pe marginea drumului? Sau are si altele care poate aduc un profit mai mare ? Gen rafinarie, gen divizie de transport, rtc…

  15. #38

    Vedeti ca Germania a scos (experimental/temporar) niste taxe pe carburanti si …. surpriza! Preturile NU s-au dus in jos ca au bagat benzinarii diferenta in buzunar imediat.
    In FUCKING Germania … si aia au economie pe bune si au si invatat cate ceva din razboi si din faptul ca au stat cu tara rupta-n doua 50 de ani drept pedeapsa. Plus ca toate guvernele lor au (avut) intotdeauna o componenta SOCIAL-democrata majora. In 2022 chiar majoritara ca s-au cam saturat si nemtii de mizerii “de dreapta” si de-alde Merkel. Si tot nu au fost in stare sa puna cu botul pe labe “lacomia capitalista” la faza cu petrolul si gazele.

    Pentru cine a deschis TV-ul mai tarziu, alegerile sunt un fel de “curse cu caini” unde SPONSORII stau in tribune si asteapta “castigatorul” cu emotie SIMULATA … cotele sunt oricum masluite iar majoritatea au pariat oricum pe 2-3-4 caini deodata. Asa ca locul I are doar importanta statistica si pentru noi fraierii de “spectatori”, NU veti vedea vreodata un “stapan”de caine care sa iasa in paguba.
    Ar fi cazul sa ne trezim, NU exista “stat” exista niste unii care au un stapan si niste ordine de executat si niste ciordeala (minora) pe cont propriu ca-i pacat sa rateze ocazia daca tot sunt in fruntea bucatelor. Si populimea e cea care plateste facturile, TOATE!

    • #39

      aoleu, ”populimea plateste”! din celelalte comentarii ale tale reiese ca statul are banii lui, cazuti din copac sau stransi din impozitele bietilor bugetari.

  16. #40

    Dimineață am citit un articol cum că cancelarul Germaniei este cam supărat pe benzinari pentru că a redus acciza, sau ce au ei acolo, dar prețul a rămas același la pompe și a cerut consiliului concurenței să facă verificări.

  17. #41

    Rafinăriile plătesc accize doar când scot marfa din regimul suspensiv, adică când pleacă din antrepozite fiscale către stațiile Peco.

    Un profit net de 0.1 lei / litru e o gluma (25.6 USD/ tona motorina și 28.6 USD/ tone benzina), depinde mult unde e centrul de profit, dar niciodată nu e doar atât la benzinării. Profitul real e mai aproape de 0.4-0.6 lei/ litru decât de 0.1, aici discutand strict de profitul pe benzinării, apoi Petrom de exemplu câștigă o gramada din upstream, extrag țițeiul cu cost total (livrat in rafinărie) de 20-30 USD/ bbl (exista câmpuri și cu costuri de 12 USD/bbl, poate mai dese decat cele de 20), adică 150-225 USD / tona, sigur îl rafinează, îl aranjează, au provizioane de făcut pe partea de upstream (redevențe, abandonare, remediere, etc.), Dar tot câștigă la cotațiile actuale sute de USD/tona până să ajungă la benzinării la cotațiile actuale, care mai au și ele 150 USD/tona, vorbesc de lanțurile serioase, nu de vreun prieten amic Partener Rompetrol, care poate chiar câștigă doar 0.1 lei / litru.

    Ca idee, OMV e profitabil după absolut toate costurile și la brent de 60 USD/bbl, chiar și la 50 USD/ bbl. Adică OMV face profit la brent de 55 USD/bbl și cotație de benzina, motorina, jet A1 sub 500 USD/ tona. La cotații de 1,300 -1,400 USD pe tona evident au profitul mult mai mare, așa că propun sa nu ii plângem, da au castiguri nesimțite, cum vor avea și cei cu gaze daca liberalizam.

    La cotații de peste 1,300 USD / tona la 10 ppm ULSD ( și curs peste 4.7), până la sfârșitul săptămânii depășim lejer 10 lei/ litru la pompa.

    • #42

      babaeti, e clar ca va pricepeti:

      ”Profitul real e mai aproape de 0.4-0.6 lei/ litru decât de 0.1, aici discutand strict de profitul pe benzinării”

      daca luam datele din bilanturile petrom, profitul e cam 10% din cifra de afaceri.
      cifra de afaceri = vanzari – taxe

      acum, lamuriti-ma cum face petrom profit de 0,4-0,6 lei/litru strict in benzinarii.

  18. #43

    Doar un reminder pt cei care radeau cand am facut plinul acu o luna la 7.60 lei litrul de benzina

    • #44

      o sa-ti ajunga plinu ala pana se duc copiii la facultate, cel putin.

    • Pai nu ne spunea ministrul energiei ca i-au garantat benzinarii ca nu vor creste preturile la combustibili cu mai mult de 15 bani ?

    • #46

      daca ai stat 5 ore la coada, pot sa rad si acum!

    • #47

      Si, considerand ca acel plin te-a tinut pana acuma, ce ai facut cu cei 50 de lei economisiti?

    • #48

      Da, esti asigurat pana la sfarsitul anului, bravo tie.

  19. #49

    rosiile la conserva italienesti si-au dublat pretul si nici nu se mai gasesc, trebuie neaparat facut un protest! fara benzina putem trai, dar fara alimente nu!
    bine, eu nu am de ce sa particip, ca mi-am facut provizii pentru minim un an.

  20. #50

    Nu te mai lua de soferii de BMW si alimentarea lor.
    Acum cateva zile am relatat intr-un comentariu pe facebook cum am vazut un posesor de X6 care si-a pus motorina de 40 de lei si mi-au sarit in cap toti “cocalarii wanabee”

    Voi stiti de ce pun motorina cei cu masini deastea de 40-50 de lei – pentru ca alimenteaza foarte des, maxim la 2 zile, ca sa aiba tot timpul rezervorul plin – logic nu?

  21. #51

    Un amic are o firmă mică de transport marfă (aprox. 10 camioane) și are discout la o rețea de benzinării din cele mari de 30 de bani la litru. Adică în acest caz ”benzinarul” aduce bani de acasă pentru a-l face fericit pe camionagiu ?

    Să nu confundăm ”benzinarul”, adică benzinăria independentă, cu cele câteva rețele mari. Diferențele la marja de profit sunt mari.