Un om de 70 de ani a intrat pe contrasens pe autostradă, a distrus încă 2 mașini, pe lângă a lui și, în proces, a mai ucis 3 oameni, pe lângă el. Omul a intrat pe autostradă și a circulat 3 kilometri pe banda a 2 a, până să își găsească moartea și să îi ucidă pe cei 3 tineri care erau cu el în mașină.

www.facebook.com/179862815984301/videos/179875945982988/

Stau și mă întreb, cât va mai continua chestia asta cu bătrânii la volan? Cât timp va mai fi permis să conduci, indiferent de vârstă, pentru că nimeni nu îți mai controlează capacitatea de a plimba 2 tone de metal printre pietoni și alte mașini?

Serios, din ce știu, în țările civilizate, există o vârstă după care controlul medical este anual și, în caz de degradare a sănătății, papa permis. Este absolut normal, sănătatea se degradează continuu după o vârstă și, oricât de mândru și bărbat te-ai simți, nu ești decât un pericol pentru toți cei din jurul tău.

Și da, cabinetele medicale care fac așa ceva ar trebui adaptate pentru românia. Adică interiorul și consultația să fie continuu monitorizate antișpagă, video și audio, înregistrările și analizele disponibile până la decesul persoanei iar medicul care a trecut peste faptul că ăla are parkinson, diabet 1, 3 infarcturi sau alte chestii interesante, să răspundă penal și în solidar cu cel ce provoacă accidentul.

Cred că șoselele ar deveni un loc mult mai sigur.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

44 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Batranul ca batranul, senil. Dar aia din masina cu el erau si ei senili?

  2. #3

    In Uk dupa 80 de ani devine obligatoriu controlul anual. Insa nu le interzice nimeni sa conduca si pana la 100 de ani daca ii tin balamalele. Asta nu.inseamna ca nu am intalnit cel putin un mos conducand pe autostrada intre doua benzi. Omul isi tinea punct de reper linia dintre benzi pe mijlocul masinii. L am claxonat vreo trei masini si tot el parea mirat ca oare ce avem cu el?!

    • #4

      Ha ha, “tarile civilizate” sunt de fapt o utopie a romanilor, un taram mitic in care toate problemele sunt rezolvate. La nemti permisul era pe viata, nu se schimba deloc, de-abia acuma sunt in curs de civilizare, frantzujii cred ca nici nu s-au apucat inca, mai au suficienti senili pe sosele. Sa mai vorbim si de americani, unde examenul de permis e un banc cu politisti? Diferenta e ca ai lor au circulat toata viata respectand legea, la noi de la o varsta incolo te lasa reflexele si nu ii mai faci asa usor pe fraieri.

  3. #5

    din păcate, asta cu bătrâni care arată ce tari sunt ei e peste tot pe glob și’n aproape toate domeniile

  4. #7

    Anul trecut mi-am reinnoit permisul, in Cluj. La vizita medicala, 2 batranei in fata mea. Unul a primit acord sa conduca doar pe timp de zi, celalt nu a primit deloc acordul medicului sa conduca. Batranelul era cu fiul lui, fiul insista sa i se acorde avizul, medicul a fost ferm pe pozitie, deci se poate..

    • #8

      da, acolo unde e civilizatie si responsabilitate, se poate…

    • #9

      ar trebui sa fii obligat si sa vinzi masina, nu mai poti conduce, pa carnet, pa masina.

    • #10

      să nu ne bucurăm prea mult, probabil fii-su doar l-a trecut strada la cel mai apropiat cabinet medical unde și-a obținut și moșul aprobarea să conducă!
      Ceea ce ai văzut tu a fost unul dintre puținii doctori, dacă nu chiar unicul, care dă avizul cu responsabilitate!

    • #11

      Stai tu linistit ca au gasit ei doctorul potrivit pentru plicul potrivit pana la urma. Totul se rezolva in Romania, Clujul oricat de deosebit ar fi e tot pe acolo.

  5. #12

    Apropo de asta — chiar azi dimineata ma feream preventiv de un un batran intr-un Matiz (am damblaua de a ma feri in special cand vad femei sau batrani la volan) — omul voia sa intre pe o straduta si se uita numai in fata ca mai venea o masina. Si cum tragea el usor de volan, ca era si cam nehotarat, trece un nene prin fata lui (crezand ca asta da inapoi) — tocmai atunci se hotaraste si mosul sa mai faca niste metri cu Matizul si il sterge pe ala putin. Bine, nu l-a lovit propriu zis, ca ala apucat sa se fereasca, dar putea iesi si mai urat.

  6. #13

    Dar de categoria aia majoritar minoritară, care nu stie sa citeasca si sa scrie, dar in schimb au permis ce parere aveti?

    • #14

      aia e penalul zilnic de care nu ii pasa nimanui

  7. #15

    Taică-meu și-a schimbat permisul anul trecut, la 70 de ani, și medicul neurolog de la vizita medicală i-a dat viză cu valabilitate 2 ani, motivul fiind dat de sechelele unui AVC în 2008. Brașov, Policlinica de Vest.

  8. #16

    O chestie foarte utilă ar fi conceptul de “traffic announcement” prin care puteau foarte bine să-i avertizeze ceilalți șoferi că e un dement pe contrasens pe autostradă.

    Eu aș pune control anual începând de la 65 de ani. După pensionare, nu mulți sunt cei care rămân activi, iar în cazul lor, degradarea abilităților la volan se produce mult mai rapid. Dar na, e grele…

  9. #17

    astea cu vârsta sau calitatea mașinii sunt scuze de idioți cu clăbuci care ascund incapacități mintale grave, pe porțiunea aia de autostradă se circulă frecvent pe contrasens, căutați video-uri pe ytb, e plin de cretini pe-acolo

    • #18

      De acord cu tine. Ceea ce ne lipsește este educația rutieră. La preschimbarea permisului ar fi utile niste cursuri privind legislația rutieră urmate de teste teoretice. Teste date la poliție.

    • Pai si ce treaba are asta cu idiotul care a provocat accidentul? Ca asta din videoclip l-a provocat nu doar pentru ca era cretin, ci pentru ca era si senil. Cretini + senili = mai multe accidente. Doar cretini = mai putine accidente.

    • #20

      senil ești de la 70 încolo, până atunci ești în putere, e adevărat că sunt mulți deja senili la 30 de ani, dar nah, mediile statistice te obligă să-i consideri apți, în plus, ăștia cu opelul care mergeau pe contrasens păreau cioreți interlopi după nuanța tenului și porecle, oricum, au găsit ce-au căutat

  10. #21

    Jur ca nu inteleg ce om normal, din orice categorie de varsta nu ar opri si ar merge in sensul corect de mers pentru cativa amarati de kilometri pentru a putea intoarce…care-i scopul sa faci pe prostul sau nesimtitul?

    Si nu vorbesc doar de accidentele din Romania…

  11. #22

    Intervin și eu aici cu o propunere:
    Șoferii profesioniști și cei care transporta persoane sa fie verificați teoretic și psihologic la fiecare an.

  12. #23

    Ma asteptam ca cel care filmeaza sa ridice putin coltul de la patura aia. Well… maybe next time.

  13. #24

    Si multi zic ca problema accidentelor in trafic la noi e lipsa autostrazilor. Cum puii mei sa ai autostrazi cand astia nici circula pe sensul corect de mers nu sunt in stare (trecand peste faptul ca nu cred in scuza ca e asa prost de bubuie de reuseste sa intre pe contrasens pe o fucking autostrada).

  14. #25

    La cum merg treburile la subsuoara Carpatilor, in scurta vreme nu se va mai da permis. Ai valuare, ai masina, ia-o si plimba-te.

  15. #26

    Mi-am reînnoit carnetul în ianuarie, în fața mea o mamaie trecută de 70, cu ochelarii pe nas nu vedea primele litere de pe tabel. Nici cu stângul nici cu dreptul nu reușea să citească. Doctorul i-a spus să se ducă să- reînnoiască ochelarii după care să revină.

  16. #27

    >Cred că șoselele ar deveni un loc mult mai sigur
    … daca ar exista restrictii suplimentare gen limitare de viteza si cutie neagra pentru categoria 18-25. Ca aia de 60+ produc extrem de putine accidente grave.

    • #28

      nu produc… poate direct, ca de cauzat cauzeaza destul de multe fara sa fie direct implicati. merge cu 30 fix printre benzi si inainte sa faca dreapta (evident cu semnalul pus) iese cu totul in banda 2 pentru ca se stie ca matizul are 17 metri lungime si nu se incadreaza asa usor oriunde. tu vii din spate cu 50 si te trezesti cu micul gigant in fata, iesi pe contra sens si faci nefacuta. el evident nici nu se opreste, mergea incet, prudent, a dat si semnal, ce treaba are el.

      sau plecat de la semafor, de pe 3 benzi, dupa intersectie intai se strange la una jumate inainte sa se largeasca din nou la 2. captain slow pleaca in tromba, ajunge la 30 40 in 100 de metri si cand cele 2 siruri din laterale il depasesc si se baga in fata lui inainte sa intre in palnie, el face cel mai de bun simt lucru posibil. franeaza brusc. primul din spate a reusit sa-l evite, dar urmatorii nu… el a plecat intreg si senin cand s-a pus din nou rosu si nu il mai depasea nimeni, in spatele lui erau 4 masini lovite…

  17. #29

    Românii nu reacționează până nu ii afectează direct. De ex era bine sa fie victime niste persoane cu influență; sigur erau luate măsuri serioase.
    Alt exemplu banal: la job daca un șef se poartă abuziv cu un coleg, restul echipei nu reacționează si pe urma se mira ca primesc acelasi tratament.

  18. #30

    Cu anumite exceptii, asemenea accidente se intampla cand se intalnesc cel putin doi prosti.

    Nu vezi, fratele meu, farurile?!? Nu tragi de volan si franezi cat poate masina? Astepti sa mori cu dreptatea in mana?

    • #31

      Aparent cei ce mergeau normal nu l-au putut observa fiindca circulau in spatele unui tir aflat in depasire pe banda a doua . Dupa ce s-a repliat tirul ( din cauza batranului sau fiindca a finalizat depasirea ) conducatorii s-au imbratisat :
      youtu.be/R0jpOrS2iic

    • #32

      Exact cum spuneam, s-au intalnit minim 2 prosti, in cazul de fata au fost 3.

      Isi merita pe deplin soarta toti cei implicati in acest accident. Ala cu duba mai avea putin si impingea tirul, era in stare sa-l depaseasca pe acostamentul dintre B2 si balustrada, iar cel cu Loganul era si el la 5 metri in spatele dubei, pe autostrada.

      Daca esti prost si nu stii sa mergi pe autostrada, s-ar putea sa mori.

    • #33

      Imi explica si mie cineva de ce batranelul de 70 de ani nu mergea macar pe banda de urgenta?

    • #34

      Daca am invatat ceva de pe internet, e faptul, ca toti sunt specialisti la orice. De la fotbal la medicina, de la soferie la aviatie. E imposibil sa gasesti un roman care sa spuna “nu stiu”, cand e vorba de o parere.

      Din comentariul stimabilului sofer, politist rutier si racer, putem deduce ca e un lucru normal sa dai de prosti pe autostrada.

    • #35

      La fel cum e imposibil sa mergi pe o sosea romaneasca civilizat fara sa dai de un sofer caruia lui nu ii se poate intampla, acel gen de sofer incapabil sa inteleaga rolul conduitei preventive.

  19. #36

    Pe langa asta, uitati-va la filmuletul accidentului. Ala cu Logan mergea la 2 m in spatele dubei, tipic romanilor pe autostrada. 130 kmph si mergi la 2 m, astia fac un fel de acrobatie aeriana, vor sa vada cat de aproape pot merge la viteze mari.
    In conditiile in care e indicat sa pastrezi o distanta de 3 s de reactie intre masini si 4 s daca esti pe moto. daca traduci asta in distante la 130 kmph inseamna 110 m la masini si 150 m. Daca era la 100 de m loganul, nu era implicat in accident deloc…

    si chiar, in cazul ala, cine e vinovat? soferul loganului, nu? ca a intrat in curul dubei care a intrat in masina de pe contrasens.

    • #37

      Jmecherie si valuare pe talent. 0 compasiune, 3 imbecili mai putin pe sosea.

  20. #38

    Nu vad musai problema cu batranii. Da, evident ca trebuie alt gen de control si cred ca exista, insa procentual nu cred ca sunt prea multi. Din cate imi aduc aminte, Huidu a facut acelasi lucru si nu a murit doar pt ca avea masina smechera iar ultimul accident spectaculos a fost din cauza unui sofer in floarea varstei care facea live pe FB.
    Din cate stiam in Ro principala cauza a accidentelor este neadaptarea vitezei la conditiile de trafic, altfel spus teribilistii care stiu mai bine decat semnele de circulatie.

    • #39

      de aia e recomandat sa nu fii sarac si sa iti iei ml, prost, prost dar scapi cu viata.

  21. Daca la masinile de peste 12 ani trebe facut ITP-ul anual, si persoanelor peste 60 ani ar trebui sa li se faca OBLIGATORIU controale medicale si psihologice anual. Și să trebuiască să dai buletin, permis de conducere, talonul masinii si rezultatele medicale.
    Ar trebui. Însă n-o să se facă asta prea curând.

  22. #42

    Il cunosc pe batranul care a provocat accidentul fiind din acelasi oras, si din cate stiu era sofer profesionist, a fost sofer de tir, sofer pe autobuzele scoli in petrosani, fiuso sofer pe tir de zeci de ani…
    Clar omul nu era necunoscator al drumurilor, insa naiba stie cum a ajuns el pe contrasens. Poate ca varsta isi spune cuvantul…

  23. #43

    Cu tot respectul aici am o opinie …nuantata.
    Mosu ala care a intrat pe contrasens pe autostrada e – a fost – un idiot. Nu are treaba cu cuapaciatea de a conduce masina. Ca sa intri pe contrasens pe autostrada trebuie sa fii in stare sa faci viraje cu masina si mai apoi sa poti sa tii drumul drept. Lucru care e aproape suficient ca sa ai dreptul de a conduce. Adica putem sa ne dam seama ca nu era orb. Probabil nu era nici complet surd.
    Era doar idiot. Chestie care n-ae legatura cu varsta.
    Insa ideea din articol e corecta .Ma intreb cati orgi in acte (aia care iau ajutor social de orbi ca ala le-a dat mediucl de familie ca sa ia si ei un ajutor social) au carnet de conducrere ( ca le-a data acelasi medic o hartie ca sunt apti de a conduce). SI din nou n-are treaba cu varsta.

    • #44

      Sa nu-i uitam pe cei complet analfabeti care nu pot citi (daramite intelege) un regulament, indicatoare dar care au permis. Aci nu mai sint medicii de vina.