Mai tine minte cineva ideea lui Varabiescu, cu vanzarea de publicitate pe blog? Banuiesc ca nu, pentru ca fuse si se duse. A sabotat-o neogenul, pana s-a ales praful de ea.
Eu la un moment dat vorbeam cu Oradeanul despre crearea unui sistem independent de vanzare a publicitatii pe blog. In esenta, cam ceva ce a vrut sa faca pmedia, dar pana la urma a facut rahatul bici.
Ce inseamna asta. Crearea unui site, care sa prezinte blogurile inscrise in program, inscrierea tuturor blogurilor respective intr-un analizator de trafic independent, cum ar fi statcounter, realizarea sau utilizarea unui script de generare a reclamelor, iar printre noi sunt destui care se pricep la executia de scripturi. Ulterior, de vanzarea propriu-zisa…vom vedea cine si cum se va ocupa. Pe moment, astea sunt idei simple, fara un brainstorming masiv. Orice contributie ulterioara poate fi binevenita
Ce incerc sa spun. Toate ideile care au avut la baza banii pe blog, au pornit de la conceptul “hai intai sa rezolvam tot, sa incercam sa facem o afacere, si ulterior sa stragem bloggeri”. Eu nu vreau sa facem asa ceva. Vreau sa realizam o idee comuna multor bloggeri romani, sa o luam de la zero cu totii, cu totii sa contribuim la acest proiect, si sa vedem ce o sa iasa.
Asa ca, astept oaresice reactii. Daca nu e tentanta ideea, aia e. Dar eu zic ca este. So, think
Haidi Siropel, ca avem o gramada de treaba.

PS: Citeste si da mai departe.

[tags]bani pe blog[/tags]

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

13 comentarii Adaugă comentariu

  1. blogu e perderere de vreme ba 😉 click pe reclame nu da nimeni ca deh are si el pe site :)) singura chestie buna adusa de uardpress e ca se indexeaza rpd siteu :)) hai pa si la revedere tarfo;P

  2. Sa va explic de ce a facut Pmedia rahatul bici. Pentru ca Pmedia s-a vrut a se constitui ca o retea de bloguri tematice!!!!, iar blogurile personale sa fie si ele acceptate in retea, insa cu sanse mult mai mici sa fie monetizate(ceea ce s-a explicat la fiecare in parte cand s-a dorit intrarea in retea). Asta e la mintea cocosului – contentul aduce utilizatori si bani pe o nisa. Arhi vrea sa contribuie mai multi(toti la acest proiect). Daca tot va place sa scrieti, adunati-va 2-3-4 cu o pasiune comuna, faceti un blog tematic!!!…si sa vedeti cum va cresc sansele de monetizare.
    Ah, dar sa nu uitam ca suntem romani, si vrem sa ne imbogatim individual, nu cumva sa-i “imbogatim” pe altii. Asa ca…hai sa ne inscriem repede in Pmedia, ca suna tentant…dar daca in 2-3 saptamani nu vad si bani…gata…ne retragem. Nu Arhi? Sustin si eu proiectul tau, ca suna bine(desi nu vad diferentele), dar daca in 2-3 saptamani nu vin banii….nu mai sustin si-l declar…cum il declar.
    Imi place cum ai zis aici “Ulterior, de vanzarea propriu-zisa

  3. In discutia avuta, nu tin minte sa imi fi spus ca “poate, “ca exista sanse”. Mi-ai spus ca dupa ce se strang suficiente bloguri, dam drumul la treaba. IN tot acest timp noi am tinut link catre tine pe bloguri, si am fost chiar destul de multi. Adica ti-am facut reclama destul de gratuit. Iar la intrebarile care ti se puneau, legat de ce se intampla cu reteaua asta, tu nici macar nu catadicseai sa raspunzi. So, omule de online, trebuia sa ne explici, bai copii voi, imi faceti reclama, si eu nu va ofer nimic, dar lasati ca e bine.
    Cat de mult a crescut rankul la pmedia.ro, avand atatea bannere pe atat de multe bloguri? Avand in vedere traficul obtinut de pe urma linkurilor, cat de mult ti-a ajutat asta in afacerea ta? Ca din cate stiu eu, conteaza si traficul in prezentarea unui proiect la un meeting de gen, nu?
    So, mi se pare ca esti cam belicos, desi esti cel care a fluturat o iluzie, oferind tacere, oki?

  4. Eu nu vreau sa intru in polemici. O sa-mi fie invatatura de minte sa pastrez conversatiile ca sa nu mai poate zice nimeni ca nu v-am spus. Chestia e ca aveam si am in continuare o singura “poezie” pe care v-am spus-o la toti: acceptam si bloguri personale, incercam sa crestem reteaua ca si numar de bloguri si daca!!! vom reusi sa contractam reclama si pe acestea, rediscutam si facem contracte. Nu v-am cerut spatii alocate inainte, nu v-am cerut contracte sau nush ce. Am zis ca aia vom discuta cand si daca va exista reclama pe personale. Sau ma rog… pe ce nisa intrati. Singurul lucru pe care l-am spus in “poezie” si nu l-am respectat (si pentru asta imi asum vina) era ca pana va fi reclama, ne vom promova intern intre noi si va vom promova blogul in retea.
    Si dupa 2 saptamani, Arhi, ti-ai scos bannerul cu Pmedia pentru ca nu au iesit inca bani. A fost vreodata sa ma contactezi pe mess sa nu raspund? Sau trebuia sa fac declaratii “de presa”? Cand ai scos bannerul eu nici nu am vazut asta..nu ai zis nimic…l-ai scos pur si simplu. In fine.
    Destul de multi? Care multi? Ia uite aici pagina www.pmedia.ro/Bloguri-personale/p,10 – te gasesti si pe tine, ca nu am scos niciun blog. Deci se pare ca tu ai link la noi si nu invers. 13 bloguri sunt multe, da? 12, ca-l scoatem pe al meu. Rankul a scazut. Daca te uitai cand am lansat site-ul vedeai un PR 4, acum vezi un PR3. Majoritatea blogurilor sunt interne si tematice. Deci nu m-a ajutat deloc. Si in discutiile cu advertiserii prezinti in primul rand blogurile tematice, ca aia ii intereseaza si de alea intreaba.Ah, si referitor la trafic, Pmedia e un esec total, nu s-a ridicat peste 200/zi niciodata. Avem insa cateva bloguri tematice!! care se monetizeaza frumos si sunt in crestere.
    Eu nu am vrut sa reprosez nimic in ce am zis mai sus, iti urez succes si sunt dispus sa ajut, dar….avand in vedere imaturitatea bloggerilor si a “blegosferei(cum ii spui tu)” nu dau prea mare sansa de reusita. Cu blogurile tematice…alta poveste.

  5. ai tu o chestie cu blogurile alea tematice…
    Am scos bannerul dupa 2 luni, nu dupa 2 saptamani.
    in rest, nici eu nu am chef de polemica. Eu revin practic cu o idee veche, de care s-a cam uitat. Daca e timpul sa fie scoasa de la naftalina sau nu….o sa vedem

  6. Tematic, tematic, tematic!!! Va pun la dispozitie si bloguri gata facute, indexate, etc 🙂 , diverse teme – deja suna ca un anunt de mica publictate. Si alea le scoatem de la naftalina. 🙂
    Nu, serios acuma…nu e logic ca cele tematice sa fie mult mai atragatoare pentru advertiseri? Adica tu, sa zicem ca esti…nush ce firma…ti-ai pune pe unul tematic(de masini de exemplu) sau pe un personal?

  7. Depinde. Asta daca vinzi masini sau accesorii. Dar daca vinzi, de exemplu, tricouri, te adresezi unui target generalist, nu unei piete inchise doar la un anumit segment de cumparatori. Iar eu la genul asta de reclame ma refer. Tricouri, dvd-uri, muzica, orice e mic, facil, usor de cumparat si usor de vandut. Asta ca pentru un mediu “imatur”, ca cel al bloggingului. Ma indoiesc totusi, ca trebuie sa iti explic eu lucrurile astea. Mai degraba as avea eu de invatat de la tine.

  8. Sa eliminam exceptiile, in primul rand ca sunt putine, dar la un blog personal e foarte dificil si sa stabilesti un CTR. Multi sunt atrasi de mirajul reclamei platite, dar nu-si dau seama ca se chinuie sa stranga 1000 de afisari(nu mai vorbesc de utilizatori) ca sa se poata discuta un CPM si un CTR. In echipa e altfel si si asta face diferenta. Blogurile personale fluctueaza prea mult in trafic. Oamenii se plictisesc sa citeasca zilnic acelasi “scriitor”. Daca nu ai ceva senzational, si aici intra de multe ori chestii semi-imorale sau chiar imorale de-a binelea…e greu sa te mentii si sa cresti in trafic. In plus de asta…firmele mici, care vand chestii facile(tricouri, muzica etc) sunt si cele mai putin obisunuite cu piata online. O agentie online are un ratecard cu CPM-uri de 50 RON (minim), tu le oferi un 4 RON si li se va parea mult :). Greu, dar orice e posibil.

  9. #9

    Vii cu o idee “Hai sa facem bani din bloguri”, trantesti un articol aici sa vina lumea cu sugestii, se va forma o gloata de bloggeri fiecare cu idei , fiecare cu imaginatie bogata si apoi in acelasi articol spui ca Varabiescu si pMedia au facut cacatu’ praf… Pai compara articolul tau cu articolul lui si ai sa vezi ca sunt aproape identice…
    Problema noastra nu e de idei, nu cere oamenilor sa vina cu idei pentru ca astea sunt sute. Daca vrei sa faci ceva, ia un a din aceste idei, imbunatateste-o si te asigur eu ca atunci cand vei veni cu un plan bine pus la punct si cu o putere financiara la dispozitie oricand, doritori se vor strange in cateva zile…

  10. Buddha are dreptate. Adica, Arhi, tu o bagi pe aia cu “ce idei aveti”…
    Cam la fel si Cristea cu Netoo-ul nou si proaspat. Arati un rahat pe batz, si intrebi lumea ce crede…
    Mare smecherie…vino tu cu planul! Zici: bai, boilor, asta vreau sa fac, astea sunt conditiile, cine, care cum vrea sa se bage. Baga planul mai intai, si lasa tu parerile la sfarsit. Planul tau, arata cam: …hai sa facem bani; voi ce credeti?”
    Asta nu e plan de facut bani, ci de frecat menta. Colectiv, zic

  11. “i have a dream…” a…. am uitat ce vroiam sa zic “ceva inteligent” dar totul se reduce la bani, nu reclama gratuita, bani!

  12. Adika bre buddha, mai pe scurt tu zici: ia vino cu un plan, cu banii necesari, cu totul si dupa aia sa vezi ce ne bagam toti, sa iasa banul si noi sa castigam din scris.
    Nu bade, eu m-am referit la un plan comun cu o participare comuna. Dar, dupa cum spune si mihai, voi vreti doar sa primiti bani, si sa nu va doara capul.
    Case closed