Știu, o să vi se pară de neimaginat. Dar de fapt, nu este deloc.
Da, pentru simplul cetățean ce vrea să se ducă la munte rapid, fără să mai piardă vremea la Bușteni, unde s-a răsturnat căruța cu cele mai low iq capete de cretă din românia, locul unde coloana de mașini se oprește până la Comarnic, ca să treacă buștenezul strada, poate părea incredibil. Cum să nu ajung eu la munte în 2 ore, să rup pârtia în două la un vin fiert? CUM?

De fapt, amânarea autostrăzii spre Brașov este, poate, unul din puținele lucruri bune, făcute din prostie, de către pesediști. Bine, e contrabalansată de lăsarea baltă a centurii capitalei, pentru că se știe, capitala nu are nevoie de centură funcțională, care să traverseze rapid zona și să lege vestul de est.

Dar, economic vorbind, dacă e să alegi o autostradă dintre pitești-sibiu și comarnic-brașov, autostrada spre sibiu este singura care se cere și se justifică. Economic vorbind, va lega vestul de țară, va permite ca exporturile dacia și ford să plece rapid, va permite aducția de materie primă dinspre zona respectivă, va facilita transportul de bunuri spre centrul devorator al țării, rezumat, pe termen lung, va face ca toată lumea să trăiască mai bine.

Inclusiv, deși e de râs, știu, se justifică mai mult autostrada spre Alexandria lui Dragnea, decât cea spre Brașov. Știu că probabil nimănui nu îi pasă de chestia asta, pentru că nicio televiziune nu acoperă subiectul, cui îi pasă de săracii ăia, dar în tot timpul anului, cozile spre Alexandria țin inclusiv chiar și de la ieșirea din București. Pentru că la Mihăilești se circulă ca prin Bușteni. Și e coadă București – Mihăilești, Mihăilești – Alexandria. Se fac și 5 ore, uneori, pentru 70km. Și acolo chiar nu merge lumea la schi.

Desigur, e trist că va trebui să vă înghesuiți în continuare 5 ore pe cei 50 de km de drum prin munți. Dar asta e, nu poți avea totul. Mângâiați-vă cu gândul că, dacă ar fi făcut-o PSD, ar fi costat mai mult decât transportul unui modul SpaceX pe marte.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

49 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Confirm cozile de la Mihailesti.

  2. #2

    Merg foarte des, spre Alexandria. La diferite ore. In general, drumul spre Alexandria, il fac in aprox 2 ore, plecand de la Unirii. Nu este asa aglomerat iar in multe portiuni poti depasi lejer. Probabil d’asta nu stia facut, inca, Dragnea autostrada. In schimb, spre Sibiu, mori pe drum. Sunt de aceeasi parere ca o autostrada, spre Sibiu, ar fi cea mai buna investitie, la acest moment. Dar, la fel de bine cred ca si centura este vitala. De cele mai multe ori, aleg sa o iau prin oras decat sa merg pe centura…

    • #3

      Incearca vineri seara si duminica dupa amiaza si mai vorbim dupa :))

    • #4

      Sau incearca dupa sarbatori, gen 26-27 decembrie sau a doua zi dupa Paste.

    • Cand o iei prin oras faci mai multi bani decat pe centura. Asa zic unele voci…

  3. Toate autostrazile sunt necesare, si nu azi, ci alaltaieri. As putea sa scriu un articol intreg, cu motive intemeiate, si cu explicatii stiintifice, dar cred ca nu e nici locul, nici momentul potrivit. Lipsa de autostrazi este unul din motivele importante alte perpetuarii saraciei la nivel national. Daca nici acum cand “duduie economia” nu le facem, atunci cand?

    • #7

      in acest moment nu se face nimic si se incearca prioritizarea a cateva. si in spitale ar fi necesare medicamente si nu trebuie sa scrii un articol pentru asta. vorbim strict de prioritizare si alegeri.

    • Enumera, te rog, cateva din realizarile PSD, din perioadele cumulate de guvernare, din cei 26 de ani, care au rezultat din prioritizarile facute de fiecare din acele guverne. Daca ei acum au timp sa arunce la gunoi ceea ce au facut cei de dinainte, si sa se apuce de la zero, cu prioritizarile proprii, inseamna ca nu exista urgente. M-am saturat de abordarea asta de c***t: hai sa daramam ce au facut altii, indiferent daca e bun sau rau, si sa facem noi fix invers, indiferent daca e bun sau rau.

      In 26 de ani dominati de PSD s-a facut putin, foarte putin. Iar acum, cand ne apropiaseram de a pune mana pe lopata sa construim ceva, vin iar astia, care toata viata lor nu au facut altceva decat sa prioritizeze, fara sa finalizeze. 26 de ani numai au prioritizat.

      PSD e ca echipa de fotbal a Romaniei, din era generatiei de aur: paseaza in lateral, la trecerea timpului, la calmarea jocului, si la enervarea adversarului. Singura diferenta e ca PSD nu marcheaza. Sau marcheaza, dar in propria poarta.

      Ca o explicatie a pornirii de moment: m-am dus azi dimineata (da, duminica, pentru ca atunci sunt liber) sa-mi platesc impozitele, la unul din infochioscurile din oras. Pentru cine nu stie (adica 90% din concetatenii mei, plus multi altii), infochioscurile sunt aparatele alea, unde pui CI cu fata in jos, aparatul il scaneaza, te cauta in baza de date, si afiseaza pe ecran, impozitele si taxele de platit. Bagi cardul, si platesti, ca la un POS. Ei bine, nu functioneaza. De ce? Pentru ca autoritatile nu sunt interesate sa le faca mentenanta, in ideea ca intr-o zi aparatele astea vor lua locul rudelor lor angajate in aparatul de stat. Ce partid e un avid sustinator al unui aparat de stat incarcat? Aud, aud?

    • #9

      Bucuresti Brasov nu este necesara. Pentru ce? Sa vina mai usor valurile de bucuresteni in Brasov? Sa faca scandal la CFR pana se ajunge la 1h30m pe cei 160 km cum ar fi normal pentru orice tara bananiera.

      Asa macar se opresc multi pe valea prahovei, loc transformat deja dupa chipul si asemanarea lor.

    • #10

      ca orice moldo ardelean, nu realizezi cA daca nu mai vin valurile de bucureșteni, voi muriti de foame

    • #11

      Pai ia scrie un articol argumentat despre cat de necesara e o autostrada care sa treaca printr-o zona montana, gen Comarnic- Brasov. Sunt curios de argumente, dar cred ca mai ales austriecii ar fi, pentru ca ei nu au gasit inca motivele construirii unei autostrazi in Tirol.

    • #12

      Eu nu pot sa inteleg de ce nu ne gandim la transportul feroviar de marfuri ca o alternativa pt autostrazi. Avem ditamai reteaua de cai ferate, de ce dracu nu e folosita? Ajunge tirul cu marfa la granita de vest, se ia cu totul si se pune pe tren pana la Constanta sau pana unde e nevoie, ca efectiv avem cai ferate peste tot, si-s practic nefolosite! Si ar fi mult mai ieftin, si mult mai putin poluant, si investitiile in infrastuctura ca sa pui asa ceva in practica ar fi minime fata de autostrazi. Evident, aceeasi chestie s-ar putea face si pentru pasageri. Daca ar exista un minim de preocupare si bun simt la Guvern si la Ministerul Transporurilor, ar fia sa de usor sa facem transportul feroviar competitiv si pt marfa, si pentru calatori, si ar scadea presiunea pe sosele. Dar nu-i mai bine sa facem studii de fezabilitate de zeci de milioane de euro pt autostrazi, tot la 2 ani?

    • #13

      bai nea thoare. tirol din cate stiu eu e strabatuta de autostrazi, de A12 cel putin.
      nu cred ca autostrada aia te lasa in fata vilei in statiuni ci se descarca undeva la 5-10-20-30 km de centrul statiunii.
      la fel si la noi, nu cred ca autostrada comarnic brasov va trece pe deasuopra sau pe langa DN1 ci se va descarca la ceva distanta.

    • #14

      @deea, ideea asta au avut-o mai multi insa nu castiga nici un baron din ea ca sa o puna in practica.
      Da, avem cai ferate dar in afara de cateva sectiuni modernizate cu chiu cu vai, viteza medie este de 50km/h iar la marfare e mai rau. Bucuresti-Giurgiu, care ar putea foarte bine sa serveasca pe partea asta cu transportul de tiruri, sta rupta de 10 ani, cu toate ca langa podul daramat este un altul facut si nefolosit. CFR nu e in stare sa traga linia pana la el si prefera sa ocoleasca 60km pe la Videle.

    • #15

      Ca sa ajungi de la Pitesti la Sibiu cu trenul trebuie sa treci prin Piatra Olt de aceea este nevoie de autostrada pentru ca nu exista alternativa feroviara

    • #16

      @deea: chestia cu CFR-ul era regula inainte de ’90. Problema mare dupa ’90 e ca CFR-ul a ramas de stat (i.e. infectat cu spagari) iar la serviciile lui trebuiau sa apeleze firme private. Daca nu se marca spaga aferenta (pe langa nota de plata normala) firmei respective i se faceau tot felul de mizerii, gen i se alocau vagoane sambata dupa masa si trebuia ca pana luni dimineata vagoanele sa fie incarcate (deci angajatii firmei trebuiau sa lucreze big time in week-end). Si probabil si altele din aceeasi categorie.
      Asa ca firmele au inceput sa transporte marfa pe sosele pentru ca acolo exista concurenta si serviciile erau mai bune.
      CFR-ul e un dinozaur anchilozat si, daca se vrea reformarea lui, ar trebui practic toti angajatii inlocuiti, de la directorul general la nasul de pe trenul foamei si vanzatoarea de bilete din Lehliu.
      Stiu angajati CFR care se c*ca pe ei numai la idea ca ar trebui sa se angajeze “la patron”, pentru ca acolo “chiar trebuie sa muncesti si salariul e mic” (citat aproximativ dar destul de fidel).

    • #17

      Eddy, asa e, scuze. Am confundat zona de la sud de Salzburg(Bischofshofen-Zell am Ziller), am crezut ca si aia tine de Tirol. E drept ca A12 trece prin Innsbruck, dar valea e mai larga si nu sunt afectate statiunile turistice. La noi intre Comarnic si Brasov nu se compara, pentru ca e o zona foarte ingusta, iar autostrada ar trece la doi pasi de pensiuni.
      Oricat am vrea, autostrazile nu se fac in principal pentru traficul de autoturisme, ci pentru transportul de marfa. Ca sa descongestionezi zona de traficul cu marfuri, care vine din nord-vest si are foarte putine treceri spre sud-est si est(si invers), trebuie facuta o autostrada mai la nord de Brasov, spre Moldova, care sa preia traficul de tiruri de pe DN1A. Astfel, cu doua drumuri(DN1 si DN1A) unde se v-a pune limita de tonaj si cu cateva centuri ocolitoare la Comarnic, SInaia si mai sus spre Predeal, se poate face un trafic decent spre statiuni.

    • #18

      Da da da! Ce idiotenie ca autostrada nu se mai justifica daca mutam tirurile pe trenuri.
      Dar poate si eu vreau sa am parte de conditii civilizate pe soselele patriei in sensul ca nu-mi place ca trebe sa fiu cu ochii si pe contrasens ca poate un bizon se grabeste si iese din coloana fix in fata mea. Io de asta vreau autostrada, sa pun limita de 130 si sa conduc linistit.

    • #19

      Roaga-l pe zeul bricolajului sa-ti explice cum moare brasovul de foame fara moldo-tigani-bucuresteni

    • #20

      îhîhî. sunteti asa de previzibili și simplisti

    • #21

      @Beb: se justifica constructia, nu-i vorba, ideea e ca ai o alternativa relativ usor si relativ ieftin de implementat, care ar mai prelua din nebunia de pe drumuri. Si in Germania au si autostrazi, si cai ferate. Dar daca tot exista caile ferate, de ce ne cacam pe ele si nu le folosim?

    • #22

      nu insist, ai si tu momentele tale

    • #23

      tks :*

  4. #24

    Prin Brasov lumea este multumita ca nu se face autostrada aia, chiar speram sa pice de tot. Si da, cu ce preturi ar scoate PSD din burta chiar ar fi ultimul proiect de care am avea nevoie.

    In schimb autostrada spre Sibiu si/sau aeroport ar fi cu totul alta discutie; dar probabil in mandatele PSD nu se va intampla nimic, iar mizerabilii de pe plan local sunt o adunatura de incompetenti si hoti.

  5. #25

    În Moldova ne rugăm zilnic la moaște să se facă Pitești-Sibiu să înceapă economia să duduie și să trăim și noi bine. Sincer, după A2 s-a simțit binișor la nivelul de trai. Dacă ați face și București-Alexandria n-am mai pleca unul in Spania la furat.

    • #26

      Rugati-va sa va faca autostrada, si catre Transilvania, si catre Bucuresti, ba chiar si pod la Braila, ca altfel nu scapati de saracie, incesturi, alcoolism, si alte obiceiuri din astea.
      Sincer noi v-am lasa sa va ia rusii, dar aveti noroc ca inca ne sunteti utili. Daca incepe vreun razboi, voi sunteti in prima linie, ca stiti sa dati cu parul, nu ca fatalaii astia din sud.

  6. #27

    Nu prea merge lumea fix pana la Brasov, astia se opresc pe Valea Prahovei si toate astea, mai mult, mai ales ca de la Brasov incolo nu prea mai e nimic, nu e drum direct spre partile importante ale Transilvaniei, iar Ungurii care vor in Tinutul Secuiesc sunt invitati sa ocoleasca frumos prin Ungaria. Sau chiar si prin Mongolia, ca nu ne suparam. Daca vrei sa o iei spre Transilvania o iei pe la Pitesti – Sibiu, spre Timisoara ori mergi tot pe acolo, ori prin sud prin Teleorman si Olt. O alta autostrada foarte utila ar fi Bucuresti – Moldova, sa se faca ceva cu drumul ala obosit care te ocoleste prin toate oraselele pana traversezi tara spre nord. Dar mna, cine oare vrea sa ajunga moldovenii si mai repede de atat la Bucuresti ( in afara de mine, ca io’ i iubesc :)) ) .

    • #28

      Ponta tot se zbatea ca stiuca pe uscat sa traga Comarnic-Brasov si sa lege Moldova tot pe acolo. Cred ca s-au certat PSD-istii cu cine beneficia de lucrare.

    • #29

      si oricum, pana nu faci Pitesti sibiu ar fi stupid sa o faci pe asta

  7. #30

    Bucuresti bansko 563km 7 ore pe drum pe 22 ianuarie. 9 ore la dus pe cod portocaliu. Sub 6 ore când e cald. Și te duci la pârtii de 90km total nu rahatul românesc. 130 lei ziua de ski pass. 90 lei friptura de vită 450g cu garnitura și cartofi. Beat that romania.

  8. #31

    In ideea că prefer 7 ore pe drum și să ajung in bansko decat 5 ore și să ajung la poiana brașov.

  9. #32

    vezi că ai pană la mașină pe ambele roți din față. doar zic. 😀

  10. #33

    Pana la autostrada, nici primarii din zona nu au facut nimic. Zona aia e frecventata de turisti dintotdeauna, nu zici ca le-a venit ieri pe chelie sa vina toti buluc acolo. Si nu cred ca primariile din Busteni sau Sinaia nu au bani sa faca cate 5km de sosea si sa tranteasca doua giratorii. Dar de ce sa o faca pana la urma? Cred ca si daca scot asfaltul de pe DN1 si il lasa drum de pamant, lumea tot va veni acolo.
    Si mai e o chestie, tu, turist de uichend, daca nu iti place, ce cauti frate acolo? Exista munte si in alta parte decat pe malurile Prahovei si faci tot cam atat, cat stai la coada intre Predeal si Comarnic. Ia nu va mai duceti un an-doi acolo, sa vedeti cum patronii de hoteluri din zona o sa faca ei autostrada la lopata.

    • #34

      Ca hotelier in Busteni tin sa te contrazic, nici dc vrem sa facem noi centura nu se poat, nu ne da primaria autorizatie. Nimic nu misca dc nu ii iese ceva lu’ toarashu Savin, alt fin al lui Dragnea. Si lui ii iese in special de la taiat padurea.

      Dc te uite pe gmaps poti vedea ca pe partea cu muntii Baiului, intre Cumpatu din Sinaia si cartier Piatra Arsa din Busteni sunt 200m de padure. Tai drum pe acolo si ocolesti 10km.

      Apoi, circula vorba ca la rondu cu Penny din Sinaia si la banda speciala pt Lidl in Busteni s-au dat multi bani parandarat. O punem de o cheta?

    • #35

      liviu nu isi aduce aminte de aia care si-au facut pod si a venit statul si i-a anchetat penal

    • #36

      Pai acum Savin nu e parlamentar?

    • #37

      Ba da, Savin e in Parlament. Biroul de parlamentar si l-a deschis in Primarie la Busteni. 🙂

  11. #38

    Valorile de trafic trebuie sa fie principalul motiv ptr constructia unei autostrazi ori largirea/marirea unui drum existent. Atat! In momentul cand capacitatea unui drum este depasita de 10-20 ori e clar ca trebuie facut ceva, se pierd bani, se pierde timp se pierd vieti omenesti chiar. E valabil si ptr kitchiosenia Valea Prahovei ca nu e vb numai de turism ar apare mintenas si trafic de marfa daca ar avea loc fizic ptr ca Brasovul nu e chiar asa de obscur economic. Dar da, e prea mare mancatoaria acolo, la Brasov se va ajunge pe autostrada via Sibiu ptr ca mai degraba se va fac autostrada Sibiu-Brasov decat Comarnic- Brasov. Ar fi o miscare geniala ptr ca ar apare o Marginime de 100km care ar bate la cur sindicalismul si tiganeala Valea Prahovei, ar fi un fel de Tirol romanesc ptr cine stie si cunoaste. Dar asta in episodul urmator, adica nepotii nostrii vor vedea pe viu. Iar stranepotii vor merge de la Brasov spre MOldova ca nu prea are rost sa se opressca autostrada in Brasov…bineintels vor avea nevoie de viza ptr asta.

    • #39

      zona aia este FOARTE frumoasa si complet evitata de turisti, ca se opresc toti in poiana. ai dreptate, sa stii

  12. #40

    Maestre, imi pare rau, dar te contrazic.
    E normal sa vezi Brasovul prin prisma scopurilor pentru care l-ai vizitat, dar, pe langa turism, Brasovul mai are o chestie care se numeste industrie. E suficient sa te urci pe Postavaru ca sa vezi zecile de fabrici si fabricute din toata zona metropolitana. Brasovul are nevoie atat de autostrada, cat si de aeroport pentru a sustine acele fabrici. Avantajul Brasovului, din punct de vedere industrial, este ca e situat in mijlocul tarii si, cam in orice directie ai pleca cu tirul pentru livrare, faci sub 8 ore, adica fix cat are voie sa conduca un sofer intr-o zi. Asta se traduce direct intr-o plata si o diurna mai putin pentru fiecare zi de condus.

    • Sarpe, tu ai dreptate, dar nu prea 🙂

      Din punct de vedere al prioritatilor Pitesti Sibiu este mai buna pentru ca:
      1. este deja inclusa in culoaru pizdii masii si este deja aprobat un credit nerambursabil de 80%
      2. leaga bucurestiul de vestul tarii, trecand pe langa cel mai mare exportator din Romania si aducand autostrada mai aproape de Craiova.
      3. Brasov-Sibiu deja are un drum expres care de bine de rau se misca mai bine si mai repede decat pitesti-sibiu
      4. autostrada ar trece pe langa niste zone moarte, cel mai probabil cu efecte “secundare” atat la nivel de turism cat si industrial

    • #42

      Animale, eu nu fac versus. Toata lumea are impresia ca autostrada aia spre Brasov ar exista pentru turism, cand, de fapt, nu e asa. De autostrada aia ar beneficia si aia din Harghita si Covasna si poate nu si-ar mai dori atata autonomie. Nu e vorba de legatura spre vest, ca aia, cum ai zis si tu, se face prin Sibiu. E vorba de legatura cu Constanta, materii prime, exporturi sia alte alea. Bine, sa ne intelegem, eu vorbesc din punct de vedere al unuia care locuieste in Brasov si care vede si altceva in afara de turism.

  13. #43

    Insidios

  14. Autostrada Bucuresti – Brasov mi se pare inutila, desi stau in Bucuresti si merg frecvent spre munte. DN1 e mai mult decat suficient. Daca se mai fac si cateva centuri ocolitoare de la Comarnic la Brasov se rezolva si cu turistii de weekend si cu transportul de marfa. Mai importante ar fi niste autostrazi care sa lege Craiova de restul autostrazilor si o autostrada catre Suceava sau Iasi. Asa se va dezvolta si zona de nord.

  15. #46

    la povestea cu alexandria confirm si eu ca este o mizerie de drum care se transforma practic intr-un comarnic urias cand creste putin traficul.
    ce ma distreaza moldovenii de pe valea prahovei care se plang de prea multi turisti. ce tampiti. seamana cu cretinopatii de britanici care vor sa plece strainii din tara ca le fura slujbele pe care ei nu le vor si cand pleaca aia isi dau seama ca sunt cam in cacat.

  16. #47

    Cam asa ar trebui sa arate reteaua de autostrazi a tarii: imgur.com/CG2mlEx

    Nu pisaturile alea de drumuri expres, ci autostrazi.
    Daca s-ar face la pretul pietei, toata reteaua ar fi realizabila in 10 ani. Plm, e Romania, o tara cat unghia, pe harta lumii, nu e Zair sau Mongolia.

    Uite aici sa dea Dracnea ordonante: o lege care sa permita nationalizarea mai usor, sa elimine procedurile alea de c***t care fac posibile valuri de contestatii, una care sa oblige la folosirea fortei de munca locale, un plan de actiune clar, nu cu acte pierdute, sau cu loc de interpretari.

    Daca ajuta, sa se puna taxa la autostrada, si sa se poata plati si prin sms. Sau cu cardul.
    Pe langa scopul economic al unei autostrazi, aceasta ajuta la combaterea elementelor separatiste, sau de ura fata de puterea centrala, prin faptul ca la nivel local comunitatile nu mai sunt izolate.

    Faci o autostrada de la Miercurea Ciuc la Bucuresti, organizezi niste evenimente anuale gen cultura maghiara sau traditii secuiesti, la Bucuresti, vine lumea, mananca un Kürtőskalács autentic (nu alea facute de Boromir, sau mai stiu eu ce producator din sud), se trage in poze cu domnite din Covasna, si sa vezi ca data viitoare cand se duce Orban in vizita, sa propovaduiasca autonomia, cei de acolo o sa-l ia la suturi in directia Budapesta.

  17. #48

    Nu se justifica nici o autostrada Bucuresti – Alexandria, se justifica in schimb centura Mihailesti care ar trebui sa fie deja in lucru daca nu s-ar caca CNADNR pe ea la infinit… www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/exproprieri-lungi-pentru-o-centura-de-trei-kilometri-558431

  18. #49

    wow…in halul asta am ajuns incat sa facem analize swot intre 2 autostrade care oricum nu vor exista niciodata. intr-o tara normala erau amandoua gata acu 20 de ani. ce plm o fi asa greu? 2 kkturi de autostrazi – treaba de 2 ani.