A promulgat Nicusor legea cu RCA pentru trotinetele electrice. Ura, am scapat de handicapați pe strada!
Ah, stai, nu…
Astfel, noile reguli se vor aplica trotinetelor și bicicletelor electrice care au capacitatea de a depăși viteza de 25 de kilometri pe oră și care cântăresc mai mult de 25 de kilograme.
Practic, nicio mizerie de asta de trotineta de inchiriat nu depaseste 25 de kilograme. Si mi-e greu sa imi dau seama, din cauza acelui ȘI, daca nu e cumva un cumul de factori, gen platesti RCA daca trotineta depășește 25kmph ȘI are peste 25 de kile. Pentru ca, daca e așa, practic doar fraierii vor mai plăti.
Si uite asa se transpune in fapt, complet românește, o directiva europeana. Ca idee, de la 1 ianuarie se transpune directiva si la spanioli. Doar ca ăia nu au cu Dacă, parcă, kile and shit. Ai trotineta, ai nevoie de asigurare. The end.
Dar la noi au platit unde trebuie firmele de inchirieri trotinete. Au făcut lobby. Si avem lege, dar e ca la noi.


NOU
Nu au plătit aia. S-au vândut curvele astea
NOU
Toate-s la fel… Curvele vreau sa zic
NOU
Nu era mai simplu sa se înființeze RCT? O forma noua de asigurare, care reglementează caricio-cletele astea? Polite noi, condiții noi, costuri și despagubiri dedicate. Bam-boom, rezolvat.
NOU
Si un nou ASF pentru trotinetisti, o comisie de studiu, un corp de control si fond national de garantare pentru asigurari. Ahh ce ocazie au ratat… 🙂
NOU
Mafia trotinetelor, jos pedalele de pe trotinete.
NOU
www.cdep.ro/pls/proiecte/docs/2024/pr216_24_(1).pdf
„La articolul 2, punctul 27 se modifică și va avea următorul
cuprins:
„27. vehicul:
a) orice mijloc de transport pe uscat cu propulsie proprie, dar care
nu se deplasează pe șine, cu:
(i) o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h; sau
(ii) masă proprie mai mare de 25 kg și o viteză maximă
constructivă mai mare de 14 km/h;”
E un pic altfel textul față de știre.
NOU
da, nu e ȘI. deci nu plateste practic nimeni
NOU
Este Și, cum nu e Și? >25kg Și >25km/h.
NOU
Sunt destule care prind din fabrica peste 25km/h, ramane de vazut daca or sa se mai gaseasca sau le limiteaza pe toate la 24.9 in acte.
NOU
Și ca să poți avea asigurare trebuie și înregistrate la primărie, o taxă de uz de tramă stradală, eventual și un ITP periodic, ca să fim “verzi” pe deplin…
NOU
Practic este inutila legea asta de kkt. Exact aia care merg ca dementii si fara sa le.pese, scapa. Adica aia care inchiriaza. Ce daca o plezneste de o masina sau da peste cineva, ce plm e trotineta lui? Nu!
Asadar sa i foot in gura pa toti care au lucrat la aceasta lege de la initiatori pana la promulgatori. Svfingr.
NOU
Si ca sa impartim frateste munca, eu ma ofer sa desfasor aceeasi activitate pentru toate.
NOU
Acum sunt pe un obiect asemanator unui scaun cu o gaura in mijloc! E interesant cum ni se schimba personalitatea in functie de ce vehicul folosim pentru transport. Ar trebui sa avem asigurare de raspundere civila pe om si cu asta basta. Te-ai luat la bataie cu cineva, te imbeti ca porcu zbam iti creste asigurarea si daca nu iti permiti asigurare sa fii obligat sa te muti in blocurile alea de la ikea Pallady!
NOU
Nu era 25kg sau 25kg și 14km/h?
NOU
Voi hateri !
Domnu Bode a zis : “trotinetele electrice care circulă pe drumurile publice trebuie să aibă asigurare obligatorie pentru răspundere civilă în caz de pagube produse terţilor, indiferent de tipul lor. Fără excepţii!”
Deci fara exceptii !
Daca citim forma finala a legii , nu e nicio exceptie ! Acum ca nu toate sunt definite vehicul, asta e altceva, nu e exceptie …
„27. vehicul:
a) orice mijloc de transport pe uscat cu propulsie proprie, dar care nu se deplasează pe șine, cu:
(i) o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h; sau
(ii) masă proprie mai mare de 25 kg și o viteză maximă constructivă mai mare de 14 km/h;”
NOU
da, ZERO EXCEPTII!!nu mai zic ca la toate le poti face cracj de soft si sa le ridici viteza la 40kmph fara probleme
NOU
Adevarul e ca orasele sunt facute pentru masini nu pentru oameni….
Imi deplasez curul 90% in masina – dar modul cum privim deplasarea in oras e stupid.
Este evident ca nu o sa avem niciodata infrastructura pentru a ne de plasa toti cu masina. Solutiile practice si ieftine vor fi tot timpul trasnportul in comun, biciclete, trotinete, mersul pe jos.
infrastructura pentru aceastea ar fi la o fractiune din costul infrastructurii pentru masini si chiar ar rezolva multe neajunsuri din marile orase.
NOU
Dacă cauți niște cifre de la Neacoiță ai să vezi că pe un km de bulevard, pe o perioadă de 10-12 ani, mai mult costă bordurile, pavelele și bolarzii decît asfaltul din carosabil…
NOU
Daca ai un carucior de strans “fer” ar mai trebui asigurare.
NOU
E o lege data impotriva grasilor, nu poti tu gras sa mergi cu o trotineta de 5 kg care se rupe cand pui piciorul pe ea. Ce conteaza ca trotineta are 50 de kg daca mergem cu 5 km/h cu ea… huooo
NOU
www.youtube.com/shorts/7w4e1HX1kTI
NOU
Dar nu erau ilegale trotinetele care depasesc 24 km/h?
NOU
nu stiu, nu cred, eu am un kugoo kirin G1 care are 40kmph. bine, aveam, ca se futu
NOU
Eu nu inteleg altceva: sunt atat de multi bani in invarteala asta cu trotinetele? Exista un Big Troti? A reinviat Trotki? Ar fi logic, ce-i drept, ca mai toti prin Europa ling Coaiele lui Lenin date prin formol.
NOU
Nu știu cum este pe la alții dar pe la mine prin sat sunt trocariciuri electrice cu 4 roți conduse de mamaie de 80 de ani pe DN.
Băi, mă găndeam că mamaia aia fără permis de conducere intră în giratoriu împreună cu un camion și ăla nici nu vede trocariciu când virează și nici nu simte că remorca trece peste mizeria aia de vehicul.
Pun pariu că în maxim 1-2 ani cineva o să fie strivit de un tir și doar atunci un prost din parlament o să propună o lege să reglemteze pe unde au dreptul să circule.