home-1

Potrivit actului normativ, transportul în regim de taxi sau transportul în regim de închiriere se execută numai de către transportatori autorizaţi, care deţin autorizaţii taxi valabile, în cazul transportului în regim de taxi sau copii conforme valabile, în cazul transportului în regim de închiriere, eliberate în condiţiile prezentei legi, pentru fiecare autovehicul utilizat.
De asemenea, este interzis transportul public de persoane contra cost cu un autoturism fără a deţine pentru acesta, după caz, autorizaţie taxi valabilă sau copie conformă valabilă.

Desigur, fiind tâmpiți, așa cum bine remarcă Tudor, au interzis și Black Cab; serviciile de limuzină; serviciile de transport la aeroport; serviciile on-demand driver (când bei și vine un șofer să te ia pe tine și pe mașina ta); serviciile VIP Driver.

Pentru că întotdeauna am fost și vom fi conduși de proști.
Și nu, nu mă bucur. Așa cum v-am spus, influența securiștilor care dețin majoritar companiile de transport este uriașă. Era de așteptat să se întâmple, mai devreme sau mai târziu.

A fost mai devreme.
Via

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

32 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Ca au i-au bagat in ilegalitate, da, sunt prosti. Dar Uber e o porcarie, macar daca vine un taximetrist stii ca raspunde in fata cuiva, stii cum sa il gasesti etc.

    • #2

      Exact boss, uite ce curata si responsabilizata e piata de taxi fix din cauza acestei transparente.

    • #3

      #amin

    • De fiecare dată când sunt nemulţumit de un taximetrist mă simt extraordinar prin multitudinea de metode prin care pot depune o plângere legată de acel taximetrist. Simplu, fără bătăi de cap, transparent.

    • #5

      la uber poti sa ii dai review negativ, care e public…

    • #6

      @manu Am ras bine. Cred ca le-ai distrus efectiv aura pe ziua respectiva si ajunsi acasa au renuntat la punga de seminte si au inceput sa-si smulga sprancenele drept autopedeapsa. Noroc cu faptul ca n-au mai avut clienti dupa plangerea ta si ca nu ti-ai mancat timpul de pomana.

  2. #7

    Nu cred ca au interzis nimic din toate astea. Doar au impus conditia ca cei care transporta persoane in scop comerial, sa isi iau autorizatie in acest sens. Asadar, daca cineva vrea sa continue sa faca uber, isi iau autorizatie de taxi si gata.

    • #8

      ba au interzis, pentru ca licentele de taxi nu se mai dau demult. exista un numar fix de licente, care e dat deja firmelor de taximetrie. prin urmare, daca ai nevoie de licenta,c a sa poti sa faci ceva, dar licente nu se mai acorda, inseamna ca acel ceva e interzis

    • #9

      @Anca – nu au interzis, doar nu mai e voie. Corect. Asa nici detinerea unei arme fara autorizatie nu e interzisa, tot ce trebuie e sa-ti iei autorizatie.

  3. #10

    Ai ajuns sa citesti dcnews, a?

  4. #12

    ACTUALIZARE. Reprezentanții Uber arată, într-un comunicat de presă, că legea promulgată astăzi nu le afectează activitatea.

    De aici: www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Klaus+Iohannis+a+promulgat+legea+care+interzice+Uber+in+Romania

    • #13

      este interzis transportul public de persoane contra cost cu un autoturism fără a deţine pentru acesta, după caz, autorizaţie taxi valabilă sau copie conformă valabilă.

      reprezentantii uber pot zice ce vor ei, ca doar e o tara libera

    • #14

      Stiu, interesant e ce vor face in aceasta tara libera. Daca le citesti comunicatul de presa pare ca intentioneaza sa continue nestingheriti. Vom trai si vom vedea…

    • #15

      well, inclin spre controale masive incepand de maine si exemple publice

    • #16

      controale la ce? o să te oprească în trafic să te întrebe: bă tu lucrezi la iubăr? și tu o să zici sincer DA, ca la cununia civilă?

  5. Nu-i scoate in ilegalitate si pe aia cu 3,5 lei pe kilometru, scris in asa fel incat sa crezi ca e 1,35? De la Taxi 200, Taxi Black and stuff?

    • #18

      Taxi 2000 au 1,70 (pana in 2 lei, oricum), am comandat la ei cand nu raspundeau/nu aveau celelalte firme. In schimb, cei mai aiurea sunt aia pe care scie Class. Cred ca nu mai exista de mult firma, dar sunt in stare sa ceara si de trei ori mai mult.

    • #19

      Dee Dee, citeşte calumea! Nu a zis taxi 2000 omu’, a zis taxi 200, şi chiar există şi firma aia, şi e cum a zis Francisc, 3,5 km. Doar că nu ştiu sigur dacă oricum erau în legalitate pt că par nişte piraţi care încearcă doar să imite firmele cunoscute de taxi ca să îi fraierească pe cei ce nu-s din Bucureşti. Cel mai des i-am văzut în faţă la Intercontinental.

    • #20

      Mabed, credeam ca a mancat un zero.

  6. Taxi, piețe, microbuze … băeții care prestează cu banu’ cash sunt deosebit de influenți.

  7. #22

    Ura! Apărură iar minusurile! Dați înainte, băjeti! 🙂 Să fie dixtracție!

  8. #23

    Celelalte servicii mi se pareau cel putin neinspirate: VIP driver, black cab, dafuq… Eu ma bucur putin. Teoretic, daca un sofer autorizat iti face vreo magarie, ar trebui sa raspunda (el si/sau firma) legal pentru asta, dar daca te sui tu de bunavoie in masina unui necunoscut care doar si-a tuflit un abtibild pe capota, o faci pe raspunderea ta.

    • Raspunde o pula!
      Am avut tone de experiente neplacute cu taximetristii, atat din postura de client, cat si de privitor – am sunat la dispecerat: “nu puteti face o reclamatie, seful nu este aici, nu exista email, nu exista alt numar de contact, puteti sa sugeti pula” – asa mi s-a spus, discret, de catre “duamnele” dispecere.
      Si, daca nu iti da bon fiscal, la sfarsitul cursei, poti sa reclami si la mama lu’ Stefan cel Mare, ca ii doare pe toti, de tine, acolo unde doare de obicei: vreo doi metri in spatele pulii!
      Nu iti doresc sa ai parte de asemenea incidente, dar si cand vei avea…

      Scuzati limbajul, pe alocuri, buruienos, dar cand vad unu’ mai prost ca mine… 🙁

    • #25

      Cand vad pe unu’ ca citeste cu un coi in loc de ochi si ii mai face si pe altii prosti (bine macar ca recunoaste ca el e), imi vine sa rad. Poate o sa faci intr-o zi autostopul, o sa ai o problema cu soferul si n-o sa ai nicio dovada ca i-ai dat niste bani si ca te-a inselat. Poate esti tocmai unul dintre indivizii care traiau din servicii din astea, altfel nu vad de ce ai lua foc.
      Am avut si experiente neplacute, dar binenteles ca tu iti imaginezi ca imi cunosti toata viata de pana acum, bazandu-te pe un comentariu de 3 randuri (daca te-ai fi deranjat sa citesti putin mai sus, te-ai mai fi lamurit, dar era prea mare efortul intelectual pentru tine, hai sa te inteleg).
      La un moment dat incepi sa vezi care firme sunt serioase si care sunt dubioase si-ti baga placi gen “reclamati degeaba”, nu revii ca prostul si pe urma te prefaci surprins si te plangi ca sunt ei asa si pe dincolo; pur si simplu nu mai apelezi la ei, nu e greu.
      Daca ai avut mai mult de o experienta in care dispeceratul te-a tratat cu fundul si tu ai revenit la serviciile lor stiind ce te asteapta iar si iar, nu e decat vina ta, degeaba te dai cu fundul de pamant pe blogul asta.
      Iar daca ai avut o singura experienta de genul asta si deja generalizezi…

  9. #26

    Problema multor secursti bolsevici e ca ei inca nu cred ca americanii isi vor lasa steagul aici pentru foarte multa vreme si ca daca vor sa produca bani pentru misiunile lor trebuia sa o faca mai inteligent, sa dea senzatia de democratie, de piata libera, blah, blah nu ca nea Vasile. Or sa afle hard way probabil ca altfel nu par a intelege ce li se intampla.

  10. #27

    „Speculaţia din media care spune că Uber a devenit ilegal şi care se referă la amendamentul la legea taxiului nu este relevantă pentru operaţiunile noastre. Amendamentul a introdus contravenţii pentru taxiurile pirat ce operează în Bucureşti şi în suburbii. Serviciul nostru de ridesharing nu este acoperit de legea taxiurilor şi de aceea nu ne priveşte în mod direct. Uber lucrează direct cu legislatorii din România pentru a pune baza unui cadru legislativ care să cuprindă opţiuni inovative de transport şi anume ridesharing”, se arată într-un comunicat al companiei. – sursa: www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Klaus+Iohannis+a+promulgat+legea+care+interzice+Uber+in+Romania
    Vorba colegului Vali, ei se ocupa de transport aerian de unicorni si nu de taximetrie. “Uber lucrează direct cu legislatorii din România pentru a pune baza unui cadru legislativ care să cuprindă opţiuni inovative de transport ” Deci asa se spune acum cind virezi cui trebuie valizele cu bani…

    • #28

      ei nu transporta oameni, transporta suflete.

  11. #29

    licentele de taxi s-au dat dar soferii care vor sa transporte persoane isi pot lua fara nicio problema licenta de transport persoane. acestea nu sunt limitate ca si numar.

    Legea la asta se refera. Ca nu mai poti face transport persoane fara licenta nu neaparat de taxi 🙂

    • #30

      o sa iti las asta aici, probabil nu ai reusit sa citesti textul legii.

      este interzis transportul public de persoane contra cost cu un autoturism fără a deţine pentru acesta, după caz, autorizaţie taxi valabilă sau copie conformă valabilă.

  12. #31

    In cunostinta de cauza, cu modestie te contrazic. Acea “copie conforma” e un eufemism. Nu e o copie in adevaratul sens al cuvantului, e doar denumirea ei asa cum o defineste ARR. Ea exista si la bordul autobuzelor, microbuzelor, cam tot ce misca si transporta persoane sau marfuri. Nu stiu in schimb cum ar functiona acesta forma de autorizare pt autoturisme in regim de taxi sau cum vreti sa-i spuneti pentru ca ea implica fie un traseu, statii fixe, etc, fie un contract de transport prealabil.

  13. #32

    de ce nu se face ceva gen “Nas Rosu'” unde sunt voluntari care vin si te iau cu masina cu tot si te duc acasa. in preajma sarbatorilor mai ales.toata lumea are de castigat. mai putin muistii de taxi dri(aici vomit)vers