Există deja de ceva vreme pe agenda APIA o inițiativă care presupune, în egală măsură, legiferarea intrării în țară a vehiculelor și, de asemenea, a posesiei. Asta înseamnă o taxare la înmatriculare și, în același timp, un impozit care să catalizeze interesul consumatorului pentru mașinile mai noi, mai puțin poluante. Asta este propunerea pe care o veți regăsi în mai toate statele din Europa, unde parcul auto național are niște indicatori civilizați. Propunerea cuprinde, practic, un impozit mai mic pentru mașinile noi și un impozit mai mare pentru mașinile vechi. APIA recomandă, deci, nu de acum, ci de câțiva ani, folosirea unui sistem cumulativ de taxe care să legifereze în egală măsură intrarea vehiculelor în țară și, totodată, posesia lor”, a declarat Cristian Milea, membru în Consiliul director al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), potrivit Agerpres.
Prin urmare, cei care au blocat RAR-urile în ultima lună, așteptând 1 februarie ca să își înmatriculeze mașinile e posibil să fi dat banii degeaba. Desigur, asta dacă nu cumva există un stoc de mașini ale băieților deștepți, mașini care vor fi înmatriculate fără a se plăti vreun timbru, după care, la o săptămână, intră o nouă taxă, pentru că trebuie, tovarăși, așa e taxarea peste tot.
Cu mâna pe inimă vă spun, dacă se introduce taxa auto din nou, toate mașinile mele, cât voi fi în viață și vom fi în UE, vor fi înmatriculate în bulgaria și voi face cel mai detaliat ghid pentru această acțiune.
Încă o promisiune îndeplinită.
NOU
“Asta este propunerea pe care o veți regăsi în mai toate statele din Europa, unde parcul auto național are niște indicatori civilizați. ”
sper sa moara in chinuri. Se fac ca nu inteleg ca diferenta dintre parcuri auto o da salariul mai mic in Romania.
NOU
mi-ai luat vorba din gura, ca sa zic asa. oamenii care nu au avut ghinionul sa se nasca in rromania isi permit masini mai noi. colegii astia care se gandesc a asa ceva ori sunt cei mai prosti oameni din lume ori fac anumit pentru ca stiu ca o majoriatea romanilor merg cu tigai de prin germania.
NOU
Ford Focus 1.9 dizal, 2006. Impozit 270 euro anual. La salariile de aici, e mizilic. Imi sunt simpatici astia de ne compara cu nemtii, dar uita sa spuna de motorina pentru agricultura de 55 de centi.
NOU
Trebuie sa acopere de undeva pomenile si de unde, de la groful care isi permite masina ca de voie sau de nevoie tot trebuie sa platesti.
NOU
Nu cred ca taxa auto aduce bani semnificativi la buget, mai curand e vorba de lobby-ul de la APIA. Mai curand produce indirect mai putini bani, masinile care merg pe BG ar fi platit impozit si asigurare in Romania in fiecare an, nu o singura data (asigurarea nu merge la stat, dar merg taxele platite de firmele de asigurari).
NOU
daca o inmatriculezi pe bg nu mai platesti impozit in ro
NOU
Pai asta zic si eu: statul pierde impozitul anual si taxele generate de asigurari prin taxa auto. Masinile pe BG sunt pe numele unui bulgar si conduse cu act de comodat, nu? Ca nu cred ca e legal sa ai rezidenta in Ro si masina inmatriculata in alt stat.
NOU
da, e pe numele firmei bulgaresti. in caz de ceva, ai la tine act de vanzare cumparare semnat deja de bulgar, iti treci datele tale si e a ta
NOU
Cred ca vine altceva…itp anual ca la bulgaristan si plata în functie de norma de poluare.
NOU
Sincer, creste inima in mine când citesc chestii de genu’ și vreau că PSD sa dea cât mai multe mui de genul; să simtă toți aia care au votat cu PSD ce înseamnă bunăstarea adusa de PSD. Și la fel să simtă și aia 60% care au stat acasă cu un deget înfipt în cur in ziua votului.
Îmi pare rău de românii aia decenți, da’ spre nenorocul lor, sunt cam putini.
NOU
Nu exista romani decenti toti sunt niste viitori excroci care din pacate sau din fericire nu au avut acces la functii de conducere.
NOU
Problema e ca votantii PSD nu vor intelege niciodata relatia de cauzalitate intre stampilele aplicate pe sigla PSD si nivelul lor de trai.
NOU
absolut. si psd va avea grija sa le explice ca ei au vrut, dar nu au putut din cauza lui iohanis, tehnocrati etc.
NOU
Aia de au votat cu psd cel mai probabil cred ca tot basescu e ala de face toate cacaturile astea…
NOU
E mai putin important daca ei inteleg de ce le merge rau. E mai important ca le merge rau – ma unge pe suflet faptul ca ei sufera.
NOU
Boss, cred că poți să te apuci deja de făcut ghidul. Deja citesc prin comentariile la articole despre taxă aceiași postaci răcnind că se vor umple drumurile de inconștienți de 18 ani care fac cercuri cu bemveul ruginit și vechi de 20 de ani…
NOU
traiasca bulgaria, asta o sa scrie pe noi………..
NOU
www.youtube.com/watch?v=LP9NioiluLg
NOU
www.youtube.com/watch?v=CIvZPFOmPhw
NOU
In my toate tarile din UiE e fix asa…jur fratioru` meu, am fost eu acolo.
Asta-i la fel cu pretul benzinei/motorinei. Germania aparea cu 1.70 euro si eu citeam articolul in timp ce faceam plinul la Jet, pe Berliner Ring. intr-un oras obscur din Bavaria, si pe pompa scria 1.091, dar no, sunt plecat de vreo 3-4 ani, nu prea mai stiu cifrele romanesti.
NOU
Slovacia & Cehia nu au impozit pe masini. In Bratislava la OMV motorina aia smechera care face minuni pana la -40 de grade e 1,3 euro.
NOU
SĂ ştiţi,dragii mei,că unii cetăţeni nu au mers la vot,din scârbă pentru PSD,căci au gândit că votul dat ďe ei ,indiferent cui,oricum va fi direcţionat ca vot pentru PSD,prin diverse şmecherii şi proceduri la unele secţii ďe votare ,purtând ,,marca condamnatului Liviu Dragnea”.Şi a altor pesedişti ca el. Dar…vorba proverbului: ,,Unde dai,şi …unde crapă!” Mulţi ştiu ,puţini cunosc !…..
NOU
Right… Miorita.
NOU
Eu sper sa fie o fereastra de catvea zile o saptamana chiar daca va fi omor ca astept de 3 luni sa-mi schimba talonu de la fostu proprietar, ca altfel taxa e peste 1200E. Desi masina e veche e in stare perfecta, dar ce conteza asta nu? Oricum traiasca bulgaria, ma gandesc ca daca aplic pt rezidenta in Bulgaria ti-o poti inmatricula pe numele tau cumva… trebuie studiat
NOU
da, bineinteles, dar daca rezidenta de bulgaria se ia ca aia de moldova…