Bună ziua, mă numesc Marga Corporescu şi vă sun de la firma de telefonie mobilă Oravodacosmo, am observat că vă expiră abonamentul şi vrem să vă facem o ofertă de nerefuzat.

Un nou abonament, pe 2 ani, mai scum doar cu 10 euro, dar în care vă oferim 100 de minute roaming, seara după ora 2, plus 50 de MMS-uri lunar şi, eventual, în anul 2 de contract, poate vă dăm şi 200 de minute naţionale.

Tu, chior de somn, de la muncă sau de-abia trezit, auzi doar de cele 200 de minute şi zici Daaaa, mi-ar place. Deci facem prelungirea? Faaaacem.
După care, la prima factură, realizezi că plăteşti un abonament mai mare, pentru nişte mizerii de care nu ai nevoie. Şi ai vrea să renunţi, că ştii tu că nu ai semnat nimic. De aia nici un român nu semnează şi nu îşi dă CNP-ul, ca să fie sigur că nu are responsabilităţi.

Din păcate, toate firmele de telefonie mobilă înregistrează aceste convorbiri. Iar acceptul dat la telefon este contract valabil în faţa oricărei instanţe. Şi după aceea vei plânge pe forumuri şi bloguri, că firmele sunt ţepare.

NU ACCEPTA NIMIC DIN CE ŢI SE PROPUNE LA TELEFON! Spune că nu poţi vorbi atunci şi cere să îţi dea adresa unei reprezentanţe unde să poţi merge să discuţi această ofertă. Sau să ţi-o trimită pe mail. Sau whatevă, ce vrei tu, dar lasă-ţi timp să te gândeşti, să discuţi cu familia, să vezi dacă îţi permiţi un nou abonament pe 2 ani. Nu îţi mai amaneta viitorul pe promisiuni făcute de cineva care citeşte de pe o hârtie.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

80 comentarii Adaugă comentariu

  1. Stii, mos Goriot al lui Balzac pretindea ca e nitel surd si isi ruga interlocutorii sa repete ce au spus. Facea asta taman ca sa aiba timp sa se gandeasca la ce raspunde 🙂 Ai zice ca lumea tre’ sa si invete ceva din cartile pe care le citeste.

  2. #2

    “şi cere să îţi dea adresa unei reprezentanţe unde să poţi merge să discuţi această ofertă.” – gresit. In magazin nu poate sa iti faca o oferta la fel de buna ca prin telefon (departamentele de loialitate). Ce trebuie sa faci este sa LE ZICI CA RENUNTI LA ABONAMENT … ca vrei prepaid sau portare si astfel poti negocia cu ei.

    • #3

      Victor » ba poti, daca ti se indica o reprezentanta si programare

  3. Nenea, cu tot respectul, daca inregistrarea convorbirii nu contine si mesajul “aceasta convorbire va fi inregistrata” , eu pot sa accept orice rahat si dupa sa ma pis pe ei.

    • #5

      Jules » TOATE convorbirile cu departamentul clienti sunt inregistrate, si esti anuntat de asta

    • Da dragule, insa sa spunem ca te-a sunat tanti pentru ati face acea oferta de “nerefuzat”. Te-a informat la inceputul convorbirii ca conversatia este inregistrata ?
      La asta ma refer. Nu ca sun eu si ma anunta ca voi fi inregistrat.

  4. am invatat sa citesc pe buze. spune cumva “du-te-n p.zda ma-tii” sau mai am de invatat pana sa stapanesc acest capitol? 🙂

  5. si daca raspunde altcineva si zice da? amantul, de exemplu. Cum plm sa il considere contract?

    • Atunci nu e valabil contractul, că n-a răspuns titularul contractului. Daca ti se face asa ceva poti sa-i dai in judecata 😀

    • #12

      te intreaba la inceput daca esti tu si ti se pun niste intrebari de confirmare, plus esti anuntat ca se va integistra convorbirea, apoi ti se mai spune si ca fiind un contract verbal ai dreptul de a renunta la el in termen de 10 zile daca nu ai apucat sa te bucuri de niciuna dintre “minunatele” beneficii.
      Nu sunt nici de blamat dar nici de apreciat.

      Eu in ultimii 4 ani imi rezolv treburile prin acest mod, si da au incercat anul acesta sa ma pacaleasca cu o oferta de minute uitand sa-mi ofere in continuare si sms-urile sau internetul.
      Am sunat inapoi si am renuntat la noua oferta pentru ca apoi sa mi se ofere tot ce aveam si chestii in plus care altfel nu sunt accesibile

    • @Un om
      cand mi-am prelungit acum 1 an abonamentul la Orange nu mi-a spus absolut deloc ca pot renunta in x zile
      Cea cu intrabarile de confirmare asa e; dar parca sunt foarte greu de stiut de cineva care vrea sa imi faca o farsa, sa zicem: ziua nasterii, adresa bla bla

  6. In sistemul asta e ceva putred, mai putred decat in Danemarca. Eu am semnat pe doi ani,pentru ca, nu-mi permiteam un nou telefon, dar imi trebuia neaparat unul .. Cosmo m-a “salvat”
    DAR oferta facuta mie a devenit repede dezavantajoasa, constienta fiind ca nu poate fi vorba de reziliere, pentru ca, din nou, nu-mi permiteam, am incercat sa ma pliez dupa noile oferte, dupa noile oferte… una mai mizerabila decat alta. Acum cateva saptamani am inghitit alta gogoasa puturoasa. Cand, sunandu-i sa-i intreb asupra datei la care pot inceta relatia contractuala mi s-a dat un termen fix de 30 de zile, in care sunt obligata sa prezint cererea mea. Asta va fi la anul in aprilie.
    Ce-am invatat.
    – Niciodata nu ma voi mai obliga cu vreun contract la vreo firma de telefonie.
    – Sa-mi strang bani din timp atunci cand telefonul incepe sa se “stinga”
    – Si niciodata sa nu neglijez cartele, chiar daca sunt ele valabile 30 de zile, nu ma constrang, nu se schimba decat daca vreau eu.

    • #15

      Devo » cartelele sunt valabile 1 an la cosmote, doar la orange mor dupa 30 de zile

  7. Absolut aberant. Acordul telefonic, indiferent daca este inregistrat sau nu, nu reprezinta contract.

    Indiferent daca il inregistrezi, faci dovada in urma unei analize a inregistrarii audio, chiar daca ti-a spus si CNP-ul si tot ce vrei, nu poti dovedii ca persoana cu care vorbesti este intr-adevar titularul abonamentului, decat in momentul in care pixul da semnatura pe contract.

    • #17

      Și eu am dubii în privința mai ales că pentru a lua în considerare chestiile astea în instanță trebuie folosite echipamente omologate. Că așa a înregistrat și pe Gigi Becali și ai lui badigarzi urmărindu-i pe hoții ăia de mașini, dar n-a folosit la mare lucru.

    • #18

      Alex » its the law. in contract scrie ca tu si doar tu iei abonamentul, pentru tine. daca la telefonul tau raspunde altcineva, e doar problema ta. ca idee, si strangerea de mana e contract legal si valabil

  8. Chiar ieri mi-au facut o oferta cei de la voda pe care am acceptat-o, deaorece e mult mai buna decat actuala. Totusi, i-am zis sa-l sune pe tata in 10 min, ca el este titularul abonamentelor :))

  9. #21

    Eu am dat acceptul unei banci ca ma prezint la banca sa-mi deschid un depozit la termen si totusi nu m-am trezit cu un depozit la termen pe cap!
    P.S. Nu m-am mai prezentat la banca cand am aflat de pe site-ul bancii ca depozitele la termen se impoziteaza cu cota de 16% ceea ce vaca de la telefon ”a uitat” sa-mi mentioneze! Apropo m-a sunat a doua zi dupa ziua mea si dupa cum eram buimac inca mi-am dat acordul ca un prost!

  10. ar mai fi o duda: poti sa zici in instanta ca nu erai tu la telefon 😉 deci metode de a scapa eu zic ca exista 😀

    whatever…

    de cand isi fidelizeaza “Oravodacosmo” clientii? parca erau in goana dupa clienti noi.

  11. #23

    Daaaa, mi-ar plăcea 😉

  12. #24

    @PlayActive: dobanda e cea care se impoziteaza, pt ca reprezinta venit

    • #25

      si se impoziteaza la toate bancile si tot cu 16%

    • #26

      Icegrim » eu nu inteleg de ce rromanii se ultragiaza la chestia asta. ca sunt banii mei, ba! da ba, dar faci bani cu ei, deci trebuie sa platesti impozit. hehehe, ma gandesc sa ii dau lui boc ideea de a plati CAS si somaj la dobanzile bancare:)))

  13. #27

    alt caz..am avut la romtelecom reducere 2 ani la abonament, de la 40 la 25 ron, evident ca daca renuntam la el in timpul contractului plateam o taxa mai mare decat aia 25 ron inmultita cu fiecare pana la data expirarii contractului.in mai a venit momentul sa renuntam ca se faceau aia 2 ani.s-a dus mama (titularul) si a facut CERERE SCRISA sa renunte, iar dupa 2-3 zile au inceput sa o sune de la Bucuresti direct cu diverse oferte.prostia mamei a fost ca nu a zis NU direct, ci ca se mai gandeste.astia au mai sunat ,mama a plecat din tara convinsa ca in termen de 30 de zile telefonul pa pa pa.de unde inca se emit facturi evident la vechiul abonament ala mare.tipa de la relatii cu clientii mi-a replicat ca toate convorbirile lor sunt inregistrate, deci si mama e inregistrata ca nu era decisa.dar ca prin tel ea paote sa ceara suspendarea nr telefonic, doar ea.eu i-am zis sa se spele pe cap ca nu mai platesc nik si nu ma intereseaza de penalziarile lor,inclusiv tanti functionar mi-a zis sa nu mai platesc………….deci astia se folosesc de faptul ca te suna si incearca sa te ameteasca la telefon si, da O VORBA E MAI VALOROASA DECAT O CERERE SEMNATA SI INREGISTRATA…..zi tu acum sa nu le dau una, plus ca i-am replicat femeii de la telefon ca oricum dupa 3 ani neplata facturilor se sterge,atunci nu a mai zis nimic.cred ca stia si ea ceva 😀

  14. Sa fim seriosi, sa platesti un abonament de telefon nu-i ca si cum ti-ai amaneta viitorul. :))

    • #29

      ipo » pai nu, dar baietii decid dupa 2-3 luni ca e prea scump si nu mai platesc. drept pentru care le vine somatie pentru diferentaxnumarul de luni. nu o platesc si vine firma de recuperare care le cere si penalitati de x meleoane. si uite-asa, un amarat cu 10 mil salariu trebuie sa plateasca 20 mil la recuperatori

    • A, pai de aia amaratii ar trebui sa stea pe cartele, eventual pe cartele de telefon public. Da’ ei nu, aifon, aifon. 😀

  15. MNEAH, NU E CHIAR ASA SIMPLU SEFU’

    luata din ordonanta privind protectia consumatorilor :

    In cazul comunicarilor telefonice, la inceputul oricarei conversatii cu consumatorul comerciantul are obligatia de a-si declina identitatea, precum si de a indica in mod explicit scopul comercial al apelului.

    Art. 4. – (1) Consumatorul trebuie sa primeasca, in scris sau pe un alt suport durabil la dispozitia sa si la care are acces, in timp util, in perioada executarii contractului si pana cel mai tarziu in momentul livrarii, urmatoarele:
    a)in cazul bunurilor care nu sunt destinate livrarilor catre terti, confirmarea informatiilor prevazute la art. 3 alin. (1), daca acestea nu au fost transmise, in conditiile prevazute la alin. (1), inainte de incheierea contractului;
    b) conditiile si modalitatile de exercitare a dreptului de denuntare unilaterala, pentru cazurile prevazute in prezenta ordonanta, sub forma clauzei urmatoare: “Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului”, redactata cu caractere ingrosate. In cazul omiterii acestei clauze, produsul sau serviciul este considerat livrat fara cerere de comanda din partea consumatorului, conform prevederilor art. 14;

    • #32

      haolica » tu vorbesti de online aici, nu de contractele fata in fata, cum sunt si contractele telefonice

  16. #33

    Cred ca mai trebuie sa scrie si in contractul initial ca intelegerile verbale sunt valide.
    Oricum e o aberatie…
    Poate esti sedat cand vorbesti la telefon si le cedezi si casa pentru 10min nationale in plus.

  17. sa mai mentionam ceva: orice client “acontat” in felul asta are dreptul legal, precizat in contract, de a se razgandi intr-un anumit numar de zile

  18. pfff,asta e cea mai mare tampenie ever..cum naiba sa iti faca contract printr-o discutie telefonica? pai si daca am telul dat la mama naibii stie cine si ala zice bine da,da asa la vrajeala imi fac ei mie contract fara sa semnez? pai si sa nu mergi sa ii omori atunci ?:))

  19. #36

    pentru neincrezatori, am cautat putin in dreptul civil
    www.preferatele.com/docs/drept/1/drept-civil-teoria-g1.php

  20. #37

    Chiar ieri pe la 16:00 am primit un astfel de telefon. Persoana de la capatul undelor ma anunta ca se inregistreza. Voia sa-mi faca un contract de fidelizare in care eu sa platesc mai mult si ei sa dea mai nimic. La care am intrebat: ” Mai fidel ca mine cine poate fi ? Sunt client din 1999. Pentru fidelizare trebuia sa-mi oferi ceva in plus la acelasi pret” . A ramas interzisa. Probabil nu avea pe hartie reactia la asa raspuns.

  21. Am mai citit undeva treaba asta. Trebuie sa fii atent la ce spui, eventual nu da un raspuns pe moment

  22. povestea ieri un coleg ca i s-a activat o optiune la vodafone fara sa zica un da clar…sigur..e mai tantalau el…:))

  23. #40

    e adevarat ca facturile neplatite se prescriu dupa ceva ani?????

  24. Sunteţi cu toţii proşti (mai puţin moş Goriot).

    1. Arhi, textul la care faci referire este un referat, nu un text de lege. Dă-mi o trimitere la codul civil sau taci.

    2. Ori de câte ori mi-am schimbat opţiunile pe Orange prin telefon, mi s-a cerut PAROLA stabilită cu ei odată cu încheierea contractului scris.

    Astfel, deşi înregistrarea audio este FOARTE contestabilă în instanţă, ei pot susţine că au 3 chei de control că cel care a spus DA la telefon sunt eu:
    — faptul că am răspuns pe telefonul mobil, care, spre deosebire de cel fix, se presupune că stă cel mai adesea la posesor, iar un eventual furt nu a fost raportat la operator,
    — faptul că am ştiut parola, care în mod normal nu se transmite şi altor persoane (iar dacă o transmit, le dau o procură de facto să acţioneze în numele meu),
    — faptul că o analiză de laborator va putea neîndoios confirma că vocea înregistrată este a mea cu un grad de încredere de peste 90%.

    În rest nu, încheieri de contracte NU se fac prin telefon cu clienţi noi, ci doar cu clienţi cu care ai deja relaţii contractuale. Altminteri nu poţi dovedi în veci că ai vorbit chiar cu ăla cu care zici că ai vorbit.

    Parola cerută, în cazul Orange, reprezintă un factor esenţial în această ecuaţie.

    3. Personal, aş vrea să văd exact textul de lege care spune că din acordarea verbală a acordului cu privire la înregistrarea convorbirii, consecutivă faptului de a fi fost anunţat cu privire la această procedură, rezultă şi alte consecinţe juridice (altele decât aceea că înregistrarea nu este ilegală).

  25. Arhi, acordul verbal nu este totuna cu acordul telefonic. În primul caz, părţile contractante stau faţă în faţă.

    Şi iarăşi mi-ai dat un link la un referat. Doar în referat apare cuvântul telefonic, în nici unul din articolele de lege citate acesta nu apare!

    De câte ori să-ţi spun că mă piş pe referate? LEGEA!

    (A, iar facturile neachitate se prescriu doar dacă în ăştia 3 ani nu ai făcut imprudenţa să accepţi, fie şi implicit, responsabilitatea pentru ele.)

    • #48

      Béranger » acel acord verbal include si acordul telefonic. ultimul nu e referat, e extras din codul civil. aici se opreste bunavointa mea legat de a-ti cauta tie materiale.

  26. Mai exact, cum este acceptarea neîndoielnică în cazul unei convorbiri telefonice? O acceptare neîndoielnică venită din partea unei persoane a cărei identitate e îndoielnică, mai poate fi ea neîndoielnică?

    De aceea Orange se asigură prin parolă! (Deşi, opinez eu, şi acest lucru poate fi contestat, întrucât parola nu este cunoscută doar semnatarului contractului, ci de tot HelpDesk-ul operatorului, iar acesta nu o poate schimba fără cunoştinţa HelpDesk-ului.)

    • #50

      Béranger » dude, nu suntem pe pozitii diferite, si eu sunt de parere ca e o mizerie, doar ca sunt pline forumurile de retarzi care si-o fura astfel, dupa care plang in pumni. iar daca in contractul cu vodafone sau whateva scrie ca poti accepta oferte telefonice, e act legal, pentru ca nicaieri in dreptul civil sau penal nu se specifica invers.

  27. Arhi,

    Textele

    “oferta lansată în cadrul convorbirii telefonice cu potenţialul acceptant”

    “Când potenţialii contractanţi se află faţă în faţă (sau contractează telefonic),”

    NU FAC PARTE DIN CODUL CIVIL!

    Codul civil e pe coloana din dreapta, iar en nu conţine cuvântul TELEFONIC.

  28. io le inchid de-a dreptul daca ma intereseaza pe MINE, ma uit pe siteul lor si maduc io

  29. Arhi, dacă pretinzi cumva că ai absolvit Dreptul, spune-mi şi mie, ca să le spun tuturor că eşti incompetent.

    CODUL CIVIL AL ROMÂNIEI NU CONŢINE CUVÂNTUL TELEFONIC!

    Dă-mi un articol care să-l conţină. Hai să te văd.

    • #55

      Béranger » nu contine, contine formulareaa `la distanta`. inteleg din zbaterile tale ca incerci sa imi spui ca nu exista aceste tipuri de contracte de telefonie?:))) vezi ca e plin google de ele. e o casuta in dreapta sus la browser, scrie search. ba chiar e un exemplu putin mai sus de tine

    • #56

      In literatura juridica aceste conventii se mai numesc contracte nenumite, nu se regasesc expres in c.civ. dar se deduc implicit (contr. de leasing, hedging, contr. de tip futures etc.)

    • #57

      Lock » beranjer nu mai participa la discutie, a considerat ca suntem prea prosti pentru capacitatile sale

    • #58

      eu am terminat dreptul, na! si tot ce zise arhi mai sus e ok.
      codul civil, inca in vigoare pana la 1.10.2011 (daca n-o mai interveni altceva intre timp) nu zice nimic de telefon pentru simplul motiv ca a intrat in vigoare in anul de gratie 1865.
      si formularea “la distanta” poate cuprinde orice vrei tu cand cei doi co-contractanti nu sunt fata in fata, ca discuta prin porumbelu’ calator, telegraf, telefon, mail, fax si ce s-o fi inventat si ce s-o mai inventa de acum incolo pentru a facilita comunicarea.
      cum zicea arhi mai sus, daca in contractul tau scrie ca ei pot sa-ti faca oferte telefonice si tu poti sa le accepti in acelasi mod. si accest contract se va supune codului civil care spune “contractul este legea partilor”.
      (bun, nu poti sa bagi in contract absolut tot ce-ti tuna, dar chestiile interzise sunt precizate expres in diverse acte normative- de regula chestii care incalca legea penala si bunele moravuri-spus in 3 cuvinte).
      acordul verbal reprezinta contract (cu mici exceptii expres precizate) de vreo 150 de ani. in majoritatea cazurilor, hartia pe care cei mai multi o numesc contract este facuta pentru a proba, a face dovada existentei contractului nu pentru insasi exitenta acelui contract. (cum zice in carte ad probationem si ad validitatem).
      treaba cu “contractul este legea partilor” ramane si in noul cod civil.

      playactive, dobanda ti se impoziteaza pentru ca este un venit. venit pe care ti-l impoziteaza statul (conform codului fiscal) si nu banca. (asa cum angajatorul tau iti opreste venitul pe salariu la sursa, asa este si banca obligata sa procedeze).
      de asemenea, banca nu este obligata sa-ti povesteasca despre impozit, pentru ca tu esti cam obligat sa cunosti legile tarii. unul dintre cele mai importante principii (principiu, nu lege, nu abureala) spune ca “nimeni nu se poate folosi in apararea sa de necunoasterea legii” (citat aproximativ, dar in esenta exact).

  30. Mi se pare normal. Este un fel de “gentlemen agreement”.

  31. @ Arhi: pai ei te suna sa prelungesti contractul. Deci clar, contractul a expirat. Sa asume ca tu iei abonamentul si ca asta scrie, efectele nu-si mai au rostul dupa …

    Eventual sa te sune pana in abonament, iar tu ca idiotu sa nu fi citit. Aici da, pot sa faca, dar tre sa fie prosti sa cheltuie bani cu tine in instanta ca sa confirme ca ti-ai dat acordul.

    Desi in Rromanica, totul e posibil!

  32. io am castigat un proces cu o firma cu care aveam contract in valoare de 10.000 lei fara penalizari si tot nu mi-am primit banii pana in ziua de azi. procesul l-am castigat in ianuarie. ma gandesc sa-mi iau gandul de la bani pentru ca nu ar fi primii pe care ii pierd in felul asta. cu contract, instrument de plata refuzat etc.
    e vorba si de cine da pe cine in judecata. adica una sunt eu gunoiul de mic “patron” care incerc sa jupoi pielea de pe oameni si altceva sunt cei de la vodafone, orange sau cosmote …

    • #62

      de ce sa-ti iei gandul de la bani?! executorii judecatoresti nu pot sa manance si ei o paine?! (e foarte posibil ca aluia sa nu-i convina cand i se vor bloca toate conturile pe la toate bancile).

  33. #63

    se pot contesta ff usor printr-o reclamatie facuta la o reprezentanata si insotita de un ton un pic mai ridicat. i-ti zic sigur. am lucrat 4 ani intr-o companie de telefonie la relatii cu clientii. iar chestia cu inregitarul in mare parte e vrajeala. nu pra sta in picioare.

  34. Ce au mai scos astia? contract prin telefon? cu intregistrarile parca nu era proba la procese…odata…poate cand suna omul poate fi dupa somn., zapacit…stresat …mi se pare total aiurea.Pana nu se citeste un contract, cu “lupa” caci scrie cu litere din alea mici…mici…cum sa fie “batut in cuie”? Bine ca ai scris despre acest subiect caci…e bine sa ne ferim de teparii astia …Suna si de la banci sa iti faca asigurare prin telefon…naiba stie ce o scrie si in alea? eu le spun ca nu ma intereseaza…nu asigurare la casa ci pentru persoane…

    • Apropo de chestia asta cu cititul contractului. Cred ca e bine punctat.
      As dori sa-l vad pe nenea ala care se va folosi de o inregistrare de care nu stiu pentru a justifica o modificare contractuala.

  35. Mi se pare normal, ca sa se vada daca e o semnatura pe un contract in caz o persoana nu il recunoaste se face expertiza grafologica.Dar la o inregistrare si esti dupa somn…racit sau nu stiu cum altfel…si vocea nu seamana? ce fel de expertiza se poate face? la o adica?

  36. Apropo, @emi, daca ai fi avut sa le dai tu acea suma cred ca veneau pana acum cu firme de recuperare la tine.Trebuie sa existe si varianta pentru noi ca simple persoane cand situatia este ca la tine.

  37. #68

    Oravodacosmo e doar Oravoda, Cosmote-ul te trimite im magazin.
    @Devo – facerea de bine-i futere de mama, Cosmote ti-a spus sa depui cererea cu 30 de zile inainte de expirarea contractului ca sa nu mergi cu abonamentul mai mult de 2 ani (spre binele tau daca vrei sa renunti la ei), prelucrarea datelor din cererea de reziliere dureaza 30 de zile din momentul in care o depui, poti sa o depui si dupa expirarea perioadei contractuale ca tot 30 de zile dureaza prelucrarea ei, iar daca nu o depui, contractul nu se prelungeste automat pe perioada determinata, merge inainte pana te hotarasti ca faci, semnezi rezilierea sau prelungirea.

  38. #69

    Arhi, aici sunt mai multe chestii:
    1. Nu trebuie sa iti dai la telefon acceptul pentru o oferta noua. Nu ai deloc siguranta ca respectivul nu iti descrie numai partile frumoase ale ofertei, uitand ca prin minune sa iti spuna si de partile alea mai putin convenabile; intotdeauna, dar INTOTDEAUNA, nu iti da acordul pe vorbe din telefon, cere chestii scrise. Nu uita ca , in majoritate, cei care te apeleaza sunt mitici jmekeri care au numai in cap ideea de a te jmekeri, si in gat foamea; daca nu ai ei asa, au cu siguranta sefii lor, care nu au alt malai in cap decat marirea cu orice pret a cotei de piata, chiar cu pretul de a-l fraieri pe Arhi.
    2. Conform O.G. 193/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta (bit.ly/qRg0OF) si Codului Consumului, acordul verbal la telefon nu este suficient. Trebuie ca compania in cauza (sa zicem in mod generic si fara nici o legatura cu realitatea, foameafone) sa iti ofere, in termen de maximum 10 zile de la convorbire, in forma scrisa, oferta completa. In cazul in care NU iti ofera in forma scrisa oferta, ai 90 de zile pentru a te hotari daca accepti au ba. In ziua 89 poti respinge oferta fara nici o problema legala.
    3. Conform aceleiasi O.G. 193/2000, acceptul tau la telefon este considerat acord oferit prin mijloace de comunicare la distanta si il poti rezilia in temren de maximum 10 zile lucratoare, cu conditia ca livrarea serviciilor (a abonamentelor) sa nu fi inceput inainte de cele 10 zile lucratoare.
    4. In fine, citeste threadul de la bit.ly/cLv9pR, de la inceput daca ai timp, daca nu de la pagina 35 incolo. Te va ajuta sa iesi din multe mizerii facute de telemarketeri. Citeste cu mare atentie, vad ca faci confuzii multe in comentariile de mai sus 🙁

    • #70

      Ion » foarte interesante info, multam fain. ce remarc este ca daca firma iti livreaza serviciul de a 2 a zi, tu nu mai poti sa refuzi.

  39. #71

    Arhi, maltam fain si io pentru aprecieri.
    In cazul livrarii cu incepere de a doua zi, problema e mai spinoasa, legiuitorul pune pe de o parte conditia ca datele ofertei sa fie livrate in forma scrisa ca sa fie deplin valabile, pe de alta parte spune ca nu mai poti refuza un serviciu acceptat numai prin mijloace de comunicare la distanta, a carui livrare ( a serviciului ) a inceput deja. Ca naiba, tipic rrrrrromanica.
    in ceea ce priveste acceptul la telefon (in sensul legii, adica la distanta) hai sa iti povestesc o chestie intamplata recent; intrucat abonamentul pe care il am la o firma portocalie se apropie de obstescul sfarsit, am cerut firmei o oferta. Dupa cateva zile ma suna un tip aparent amabil care incepe sa imi insire o oferta ‘noua’ cu pret aparent mai mic si ceva avantaje in plus fata de cum. Pentru ca mi s-a parut absolut suspect cum insista la telefon sa accept ( ‘ce ziceti, e buna oferta, nu, e buna? nu-i asa ca acceptati?’ ) i-am zis in clar ‘prietene, NU ma pot lamuri din ceea ce mi-ai spus daca da au ba, da-mi te rog o oferta pe email, altfel NU pot sa dau nici un acord’. Atentie, el nu specificase de la inceput ca se inregistreaza convorbirea. In fine, vine e-mail-ul.
    Surprize, surprize. Caraghiosul nu imi spusese ca abonamentul se prelungeste automat cu un and DUPA expirarea perioadei contractuale curente, adica de la anul. Pierdeam in plus anumite avantaje existente acum, contra unora mai putine si mai mici din viitor.
    In fine, a avut tupeul incredibil sa pretinda contravaloarea abonamentului in cazul rezilierii anticipate, precum si sa ma angajez pe aproape doi ani la oranj, sa le dau bani luna de luna indiferent ce. Practic urma sa le garantez, pe praful asta, un venit constant de x RONi indiferent ce s-ar intampla cu salariul meu in intervalul asta de timp, urmand sa le promit, tot pe praful asta incredibil, sa ii si despagubesc financiar in cazul in care, din diferite motive absolut independente de persoana mea, nu as mai fi putut sa le platesc suma promisa.
    De aceea vin si zic: nu mai da acordul prin telefon; in mod ideal nu le spune nici cat e ceasul, daca si asta s-ar putea inerpreta in sensul acceptarii ofertei prezentate.
    Inca ceva – daca ai un telefon cu Android sau iPhone, inregistreaza by default conversatia, nu uita insa sa il/o previi inainte. Vezi ca sunt diferite aplicatii de Android si iPhone care nu bipaie in cursul conversatiei. El va inghiti in sec si va continua, ca e musai sa vanda, iar tu o sa ai o proba irefutabila. Realmente irefutabila. Refutabil va deveni insa, brusc, ofertantul de oferte prezentate inselatoare.

    • #72

      Ion » asta cu inregistratul am invatat-o de la visurat, intotdeauna cand am niste dubii, pac, hit record :)))

  40. #73

    Cum pot dovedi ei ca au vorbit cu proprietarul contractului? Daca eram eu la dus si cand suna duduia de la companie, raspunde fratele meu geaman si face acest pact cu diavolul? Am zis frate geaman, pentru ca ar avea un timbru vocal similar cu cel al meu.

  41. #74

    Fara semnatura, acordul verbal e vax albina. Nu inseamna ca nu functioneaza, inseamna ca poate fi denuntat oricand. Nu va mai cacati pe voi la orice va arunca in cap companiile de telefonie…

  42. #75

    Tu poti sa ceri scris, ca nu o sa primesti. De ce? Oferta e doar la telefon si nu vor sa ramana dovezi. Sau pentru aratat la Orange sau pentru aratat la OPC/instanta ca sunt ei jegosi.
    Asa ca nu iti vor da scris.

  43. #76

    cazul romtelecom: te suna agentul de vanzari si-ti prezinta noua oferta. tu spui ca vrei, ala iti inregistreaza cererea si-ti trimite o notificare scrisa in plicul cu urmatoarea factura. daca tu nu dai semne ca ai avea ceva impotriva, optiunea ramane.

  44. #77

    Astfel de acorduri se numesc contracte intre persoane indepartate si se considera valabile daca partile implicate se intalnesc neconditionat. Contractul este ilegal daca oferta prezentata nu a continut toate datele necesare unei informari cat mai corecte si complete, iar persoana respectiva si-a dat acordul.

    Clientul care trebui sa-si dea acordul are la dispozitie 7 zile sa spuna “da” si apoi alte 15 zile sa-l rezilieze, daca considera ca nu este in cel mai bun interes al sau.

    De asemenea daca in contract se prevede in mod expres ca acesta nu poate fi modificat decat in forma scrisa, atunci un simplu acord verbal nu este suficient, pentru ca respectivul contract sa fie modificat in mod valabil.

    Contractul verbal este stipulat in Codul civil si a fost transpus in 1865 dupa ce era deja folosit de sute de ani pe teritoriile romanesti si nu numai.

  45. Nu stiu daca este neaparat necesar sa consituie vreo proba in instanta. Daca nu erai tu ala care a raspuns la telefon? Daca altcineva s-a dat drept tu?

    Eu asa am scapat de aia de la Boom TV. Mi-au zis ca am prelungit abonamentul telefonic: CEEA CE NU FACUSEM si ca mi-au acordat ei nu stiu ce reduceri.

    Dupa aceea aflasem ca altcineva a raspuns la telefon si a acceptat oferta. Am dat-o la intors si nici macar nu au venit sa-si ia receptoarele si antenele.

  46. #79

    Si eu am avut o mica disputa cu cei de la Oranj si dupa ce i`am “amenintat” cu Ordonanta Guvernului 130/2000 cu modificarile aduse prin Legea 51/2003, Legea 365/2002, Legea 363/2007 si OUG 174/2008 , au fost ca niste mielusei, nu stiau cum sa isi mai ceara scuze. Asa ca daca aveti probleme cititi legile si dupa aia actionati!

  47. #80

    O alta recomandare ar fi sa acceptati aceasta oferta / prelungire a abonamentului cu doar 1 an de zile, asa fac intotdeauna ca sa am o marja de siguranta.