Dacă vrei să mă triggeruiești maxim, e suficient să îmi arăți genul acesta de discurs. Bășinoși ultraplini de ei, aroganți fără nicio bază, care au confiscat cultura, în mintea lor, pentru un grup ales de cunoscători, care știau, cu siguranță, de când au lăsat prima bășinică în palmele duioase, materne, când se aplaudă, când se râgâie în sală, cum acoperi mirosul de usturoi de la scoici, chestii de astea de finețe, pe care nu le știu aborigenii nativi acestor plaiuri de dor, brânză, viezure și mânz.
Sigur, după aceea deplângem starea decăzută a culturii, cum nu mai vine lumea la concerte sau la piese de teatru, cum nu suntem și noi ca la Viana și alte elitisme de astea, urcate pe un pat de icre negre cu șampanie Mumm ăta. Le-ar plăcea foarte mult ca, de fapt, țăranii ăia aborigeni care au aplaudat ca niște nesimțiți înainte ca mărețul dirijos să coboare coatele, să decarteze banii necesari adulmecării miasmelor culturale din chiloții proprii, dar să stea departe, să nu intre în cercul lor strâmt, unde etosul îi petrece.
Hai sictir, bă.
NOU
Nu sunt fițe, pur și simplu aplauzele întrerup ritmul gândit de dirijor.
NOU
De acord, nu e vorba de elitism basinos, pur si simplu romanii au reflexul de a aplauda la orice si oricand e posibil ( inclusiv aterizari ). Nu mai zic de telefoanele lase deschise si de intarziati.
Daca esti atent cu adevarat si te contectezi la spectacol si nu esti acolo doar sa bifezi prezenta si sa stai in telefon, vei simti cand e de aplaudat si cand nu.
Am avut o perioada in care ma duceam destul de des la piese de teatru si am ramas cu impresia ca 90 % din spectatori sunt acolo sa se hahaie ( desi nu erau comedii si e foarte nasol momentul cand se trezesc unii sa rada desi pe scena nu e nimic de ras atunci, dar de asta iti dai seama daca esti atent, nu cu ochii in telefon ) si sa aplaude furtunos la sfarsit, desi, de multe ori, piesele erau mediocre sau chiar proaste. Aplaudatul e al doilea obicei comunist ramas, primul fiind statul la coada la orice.
Tocmai, chiar TOATE piesele de teatru sunt exceptionale, ca la toate romanii aplauda mai ceva ca la Congresul lui Ceasca?
“cum nu mai vine lumea la concerte sau la piese de teatru” – acum cred ca avem exact problema inversa, eu vad chiar prea multa lume la concerte si piese de teatru, multi dintre ei fiind cei descrisi mai sus de mine.
NOU
Asta mă pregăteam să zic și eu – pauza aia din Rapsodia Română nu înseamnă că s-a terminat, whatthehell. De asemenea, oamenii care știu Rapsodia Română (este și una din piesele mele preferate, ca un bășinos elitist ce sunt) sau oamenii care merg mai des la Ateneu știu când să aplaude (așa cum spune și omul în postare). Nu e vorba de când lasă dirijorul mâinile, dar se simte că e o relaxare a orchestrei…
Am vrut mai demult să îmi iau niște bilete la Ateneu (era concertul de Crăciun). Am fost la casierie și tanti de acolo mi-a zis că totul e dat, dar apoi mi-a șoptit conspirativ că ar trebui să vin oricum. Jumătate din bilete erau de fapt invitații date pe la diverse somități care oricum nu vor apărea. Și ce să vezi… am găsit fără probleme 4 locuri. Nu mai țin minte cum ne-a dat tanti biletele și cum a bifat locurile pe ele (cred că a pus niște locuri random), dar plasatoarea ne-a trimis unde a văzut locuri libere cu vreo 2 minute înainte să înceapă.
…și cred că asta se întâmplă și-n ziua de azi.
NOU
Dacă postarea domnului respectiv avea tonul din comentariul tău, nu mai zicea nimeni nimic.
Articolul nu face referire la regulă, care are tot sensul, ci la nivelul de bășinism.
NOU
Am aceeasi opinie si despre faza cu ro-alert de acum săptămâni, când au inceput telefoanele sa sune in timpul spectacolului. “Oooh nuu, dar nu vor mai putea fi folosite înregistrările!!!” Bahahahhaha.
Bine.. adevarul e ca ar fi amuzant daca nu ar fi trist, pentru ca pe oamenii plini de cultura i-a durut in paișpe de alertă din alte motive, nu doar că le-a deranjat concerțelul
NOU
Dadea cu drone?
NOU
Too soon?
NOU
Hmm, s-a umplut de australieni si pe la noi…
NOU
Desi nu sunt un (bun) practicant al bunelor maniere pot sa admir foarte mult persoanele care stiu sa se poarte in orice situatie si sa aiba finete si educatie in orice situatie. Iar pe femei le admir de 100 de ori mai mult daca stiu sa se imbrace sa se poarte si sa vorbeasca decent.
In schimb nu face parte din bune maniere sa critici public un anumit tip de comportament… mai ales daca nu se ridica la un anumit nivel. Asta nu pot sa admir…
Dar doamne cat pot sa admir o persoana manierata si cat pot sa dispretuiesc un cercopitec mandru…
NOU
In alte vremuri tot basinosii astia cu ifose de cultura erau asteptati cu duba dupa concert si dusi sa vedem si noi daca pe langa regulile aplaudatului stiu si cum se tine lopata in mana prin baragan. Atata risipa de forta de munca cand bucurestiul inca nu are canal pana la dunare.
NOU
Pana si Boris Nikolaievici Yeltsin crede ca Boris al nostru are mansarda plina cu balega de troll.
NOU
La o bere prefer snobii si cocalarii decat oamenii stersi. Care, ups, sunt cei buni de dat cu lopata (sau cu mouse-ul).
NOU
Felul in care te comporti la un concert de muzica clasica, tine de educatie si bune maniere…nu ai cum sa ceri de la niste ragaitori de bere asa ceva. Degeaba aduci pe scena cele mai mari orchestre ale lumii. degeaba organizezi turneu de tenis de mare valoare…momentan asta e nivelul publicului. Si nu nu e un cerc inchis sau basini ale unor elitisti …sunt reguli de bun simt. Dar ce asteptari sa ai de la boborul care ii miroase flatulentele lui Berbecali.
NOU
Sa mori tu ca tine de educatie sa stii cand poti aplauda la un concert de muzica simfonica (vezi ca muzica clasica e altceva, e ok sa cauti definitia ca sa poti impresiona alti basinosi ca tine). Unde se “educa’ acest aspect? Unde se predau regulile astea de bun simt?
NOU
Se numesc, concerte educative…si se fac mai ales in perioada ” saptamana altfel” cauta cea mai apropiata institutie de cultura si ai sa gasesti solutii sa te educi si sa nu fi doar un alt viteaz de tastatura. Ca sa ti fie usor cauta in google orasul cel mai apropriat si Filarmonica, Opera, Teatru. Altfel chiar daca esti adult nu inseamna ca le stii pe toate e ok sa incerci sa te autoeduci. Televizorul este educativ doar in masura in care sta inchis.
NOU
Se poate educa prin inlesnirea sau incurajarea accesului publicului tanar la evenimente de genul asta de timpuriu. Poate daca scolile ar organiza impreuna cu ministerul culturii mai multe excursii la concerte facute pentru copii in loc sa ii tarasca pe la Manastirea Sambata de Sus in saptamana scoala altfel, verde, cacanie cu strasuri… Sunt ceva evenimente si acum, cu muzica clasica la Opera Comica pentru Copii, Vivaldi, etc, ,copiii se pot deprinde cu regulile si uzantele plus ca nu trebuie sa fie boring pentru ei, desenele animate cuprind multa muzica clasica, de la Tom si Jerry pana la nu stiu ce balarii cu Larve de pe Netflix de m-am trezit ca lalaiau ai mei. Dar na, e mai complicat decat sa ii proptesti in autocar si sa ii plimbi sa pupe icoane. Apoi la 30-40j de ani ne miram ca nu stiu cum sa se comporte in sala de concert. Chiar si asa, daca se observa lacune in educatia publicului, care e problema si de ce tre sa transformam totul in concurs de flatulente. Puneti frate afis la intrarea in sala cu cand, cum se aplauda. Cand dati biletul dati si un fluturas cu instructiuni de folosire. Nu tre sa fie o melodrama. Dar la noi se identifica o problema minora (intr-o mare de cacat in care ne zbatem) se fac 1000 de comentarii, se elibereaza niste gaze, se infoaie niste pene si atat. Solutii n-avem ca suntem ocupati sa fim superiori.
NOU
#amin futemash
NOU
@Radu Te duci la concert si cand nu e festival, mai ales in liceu si studentie. Asa cum cititul de carti te face sa stii sa scrii fara greseli gramaticale, la fel si mersul la concert te face sa stii cand sa aplauzi.
Si eu as vrea sa vad mari orchestre, dar cand stiu ce acustica proasta are Sala Palatului si ca lumea se duce la festival pentru ca de ce nu… ma abtin. Nu e snobism, e respect pentru urechile mele. Da, ma deranjeaza nu neaparat aplaudatul cand nu trebuie, ci fosneala continua a omului care imi ruineaza experienta.
@Arhi Poate poti sa accepti ca sunt lucruri pe care nu le intelegi. Nu vorbesc de razboaie religioase, desi bat un pic si in directia aia.
NOU
da, analfabetismul functional e o plaga
NOU
Faptul c-a zis de aborigeni il descalifica si-i anuleaza discursul, spunand foarte multe despre el ca individ.
Pe de alta parte, cand te duci la concert pentru prima data, te informezi care e uzanta. Din respect pentru orchestra si dirijor, in primul rand. E perfect normal ca nu toata lumea sa stie ca nu se aplauda intre parti, mai ales daca merge pentru prima data; dar nu e vreun secret, se poate afla, se poate citi.
Nu e nimeni obligat sa se duca la astfel de concerte, dar daca te duci, ai datoria sa respecti oamenii aia de pe scena.
NOU
Prima ta greseala e ca il urmaresti pe acel pensionar special.
NOU
doamne fereste, l-am vazut la o prietena pe FB
NOU
mda, hai sa ne cacam pe noi, s-au rezolvat toate problemele romaniei (am dus canal, apa, curent, gaze, gradinite, scoli, spitale la toata lume) si a ramas problema aplauzelor la concerte si in avion, bravo! pam-pam.
am vazut cateva concerte, mi-au placut, lume multa, chiar si in picioare. a fost, ca peste tot: si cu bune si cu rele.
cel mai mult mi-a placut “matache macelaru”, da stiu e gluma de autobaza, dar nu ma pot abtine. acum pe bune : macelaru a facut specatcol adevarat, iar pt asta ii multumesc! Rapsodia Romana sub bagheta lui a sunat ……nu stiu cum sa spun, dar m-a atins bine de tot. poate cu varsta sentimentul patriotic te calca mai apasat, poate.
NOU
Pai nu e treaba tuturor sa rezolve problemele alea.
Si unii mai separam divertismentul de reteaua de utilitati si sistemul sanitar, nu le punem sa stea la aceeasi coadă
NOU
Așa sunt eu în biserică, nu știu când tre să fac cruce, așa că bag un x când aud ceva cu Aleluia sau Doamne miluiește. Zi mersi că nu aplaud.
NOU
Cum sa aplauzi in biserica, cu tigara in stanga si singele lui isus in dreapta.
NOU
Nu ma pircep la d-astea, am fost o singura data la Sala Palatului, cand au venit niste ucraineni sa cante melodii celebre din filme (Piratii din Caraibe, Game of Thrones, Gladiatorul, Indiana etc). Dar nu m-as fi gandit sa aplaud cand il vedeam pe ala ca tine mainile ridicate ca vulturul :)) Pare cumva o pozitie comoda, in care vrea omul sa astepte ropotele de aplauze? E dirijor, nu ninja. Eventual sa ridice si un picior – atacul cocorului. La asta nu m-as fi bagat, dar sigur faceam alte tampenii: ma jucam cu laserul, strigam Fortza Steaua, imi lasam shaorma neterminata la garderoba; ce sa-i faci, daca nu m-a invatat nimeni?
Eu si generatiile de dupa mine suntem oameni speciali, iar batranii compatrioti trebuie sa ne accepte asa, daca altfel nu au stiut sa ne creasca. Toti cei nascuti dupa 87-88, care nu am prins la modul constient comunismul, am crescut unidirectional. Inalti, dar fara multe ramuri. Sa luam, de exemplu, o categorie la moda astazi, reprezentativa celor crescuti dupa ’88, si anume ITstii. Stati asa, ca imi expira editarea la comentariu, revin in urmatorul…
NOU
Bun, eram la Itsti, nu stiu cum am ajuns aici, dar continuam. Cine isi mai permite astazi sa mearga la Sala Palatului? Or mai fi si cativa pasionati de concerte simfonice, cativa absolventi de facultati umaniste, cativa intelectuali puritani care traiesc intr-o mansarda subreda de la 1920, inconjurati doar de apa si carti, dar biletele alea costa 2-3 sute de lei. Pai umanistul stufos isi cumpara carti 6 luni de banii aia, e tot bugetul pentru “distractie”. Itstul, in schimb, inalt si fara ramuri, poate sa-si cumpere 10 bilete. Se duce, nu se duce, tot isi cumpara 10, ca sa fie. El este echivalentul frezorului din 1980, al tinichigiului, sau al lacatusului mecanic, daca a ajuns senior. Si ei erau la fel, unidirectionali, oameni care nu intelegeau fraze fara onomatopee, dar invatasera o meserie. In 1980, tinichigiul nu avea bani si timp de Sala Palatului, asta este singura diferenta in arcul peste decenii. Tinichigiul anului 2023 lucreaza 4 ore de acasa si isi permite sa mearga la orce sala in orice zi. Ba mai mult, posobilitatea de a merge la orice sala in orice zi ii intretine si fantasma ca ar fi ceva mai mult, ca aia cu buget pe 6 luni sunt mai idioti. La fel si parintii, bunicii si toate neamurile care n-au stiut sa tinichigeasca in anul potrivit si vedeau concertele doar in ziare.
Eh, acesta este publicul platitor la Sala Palatului. Si isi va cumpara bilet chit ca vine acolo orchestra simfonica sau vine Bobonete. Zece! ca am bani. Generatiile speciale nascuta dupa 87-88 sunt clientii si, oricat de nervos s-ar basi spuma intelectualitatii, clientul are dreptul sa aplaude pe banii lui.
NOU
aia cu aplauze la mort e pur si simplu salbatica si socanta, in cercurile rafinate stiu ca se foloseste in continuare corul bocitoarelor si muzica de ferastrau. muzica de aborigen:
www.youtube.com/watch?v=AdbZYofoQaI
NOU
Din ce am găsit:
Important de tinut minte este faptul ca nu in aceste pauze se aplauda, ci atunci cand intreg concertul este gata si intervine o liniste desavarsita in sala. Fix acesta este momentul in care publicul trebuie sa aplaude.
Bineinteles, exista si o artă a aplaudatului. Trebuie sa se tina cont de anumite aspecte. De exemplu, palmele se tin ridicate usor spre stanga, iar bataile lor trebuie sa fie scurte si vioaie. Niciodata nu se aplauda tinand mainile ridicate in dreptul fetei.
Nu numai de apaludat, ci si de alte aspecte, precum postura corpului si asezatul pe scaun trebuie sa se tina cont. Este indicat sa ne supraveghem tinuta in permanenta cand mergem – sa nu ne aplecam umerii inainte, sa nu miscam exagerat bratele si coatele.
Sa facem pasi normali, nici prea mari, nici prea mici. Sa ne retragem stomacul in interior si sa tinem sira spinanrii dreapta. Cand ne asezam trebuie sa o facem cu grija.
Sa te asezi pe un scaun, pe o canapea sau pe un fotoliu inseamna sa faci un gest plin de gratie.
Nu se bea în timpul unui concert. Poți aștepta pauza, nu te afli în deșertul Sahara, după o călătorie de 3 zile fără apă.
NU te foi pe scaun când se cântă. Dacă nu-ți place muzica clasică și nu ești obișnuit cu ea, NU veni la concert.
NU vorbi, NU-ți sufla nasul, NU tuși în timp ce se cântă. Dacă ai un acces de tuse și nu te poți stăpâni, strecoară-te discret afară.
NU întârzia și, dacă ai întârziat și ți s-a dat totuși voie înăuntru după începerea concertului, stai lângă ușă până se încheie partea care se cântă, nu ridica un rând întreg în picioare ca să ajungi la locul tău, deranjând întreaga sală.
NU pleca în timp ce se cântă, chiar dacă nu-ți place: rabdă în tăcere și fără să te miști. Plecând, jignești muzicienii și deranjezi și jignești publicul.
Nu că aș face ca o maimuță in public, dar cititind toate astea de mai sus, m-a cam tăiat o greață. E normal sa fie obligatoriu să nu utilizezi telefonul, sa nu te apuci sa rontai floricele etc, adică na, din astea de bun simt.
Dar de la bun simt la: nu bea apa, nu te mișca, nu respira, nu tuși….mai dă-o in sula mea de treabă.
Înțeleg perfect motivele acestor reguli, dar nu e ca și cum ești ceva robot care doar pentru că merge la un astfel de concert, apasă pe un buton și pac, orice necesitate sau pornire fiziologică va fi total anulată. Iar în cazul în care nu ești robot, stay the fuck out! Nu veni să ne deranjezi pe noi in cazul in care te apuca tusea, care de altfel e posibil să apară atunci când nu poți bea apa.
Eu de exemplu, am momente când am senzația aia de “picioare neliniștite”, nu știu când mă poate apuca și știu cu siguranță că e aproape imposibil de controlat. Din cele scrise mai sus aparent am interzis, că s-ar putea să mă foiesc.
Da, da, respect, normal, repet, trebuie sa ai bun simt, numai că aici deja am senzația că am primit vreo permisie specială sa stau alături de niste zei cel puțin…
Oricum sunt extrem de multi precum muie ăsta, căruia îi iese intelectualosnobismul prin toate orificiile, având impresia că face parte dintr-o elită și care se uită cu scârbă la cei de jos, plebea, aplaudătorii neconformi șamd.
NOU
Deci daca vii tarziu nu mai deranjezi tot randul si toata sala ca sa ajungi la locul tau, dar daca esti la locul tau si te apuca tusea deranjezi tot randul si toata sala ca sa iesi “discret” sa tusesti pe hol. Logica perfecta.
NOU
Stim bre, ca am mai fost si noi pe stadioane.
Si aplicam la filarmonica ce facem acolo.
Cu momentul apauzelor, eu ma iau dupa doamnele in varsta din sala, alea sigur stiu ce si cum
NOU
@Sorin Aparent tușitul e ceva absolut de neacceptat! După concert, eventual mergi acasă și îți dai și vreo 10 bice pe spate pentru nesimțire…
NOU
Cum ar spune nea Cornel Dinu, un alt intelectual fin: bă, futu-va-n gură de inculți!
NOU
Pe mine ma deranjeaza mai mult venitul in pantaloni scurti si tricou la teatru sau filarmonica. E, totuși, altceva decat cinema.
NOU
corect la cinema vezi artisti adevarati
NOU
M-as duce la un concert de muzica simfonica doar daca as fi condamnat de o instanta de judecata sa fac asta ca altfel as face puscarie.
Snobi…snobi everywhere.
NOU
Incredibil, unora ne place de-adevaratelea
NOU
Așa ziceam și eu ca adolescent rebel și nu neapărat sclipitor . După care am descoperit metalul simfonic și mi-am mai diversificat un pic gusturile. Ai rămâne surprins ce concerte superbe pot avea unele trupe alături de orchestre. De acolo n-a mai fost chiar atât de mult.
NOU
Din comentarii, ca raspuns la cineva care spunea ca e totusi bine ca incep oamenii sa mearga si la genul asta de evenimente:
“Ce ziceți ar fi ca și când unul s-ar urca la volan, ar conduce mașina fără școală și ar pretinde că de aia e el la volan, în trafic, ca să învețe din greșelile proprii cum se conduce o mașină. Știu, analogia pare forțată, dar și șoferul needucat și publicul needucat învață pe seama celor din jur, care suferă pentru asta.”
I-ati produs suferinta, futu-va-n gura de animale needucate!
NOU
Bah…dar de dansat cand se danseaza?
NOU
Nu, n-ai vazut ca chelnerii in loc se serveasca dau ca disperatii din maini in fata orchestrei. Fara alcool nu se danseaza.
NOU
Cand se evacueaza sala, in sir indian, dansul pinguinului. Dar fara tusit.
Altfel, asa in general:
www.youtube.com/watch?v=_r0Mp28Gkms
NOU
Ar trebui o punere in context.De anul asta festivalul Geoge Enescu are un nou director artistic , pe Cristian Macelaru de origine romana dar stabilit in America.Pana anii trecuti era o functie onorifica neplatita.Inainte au fost directori mult mai celebri ,Hollender tot roman din Banat care la un moment dat a fost director la Opera din Viena , Valdimir Jurovski , dirijor, inainte de CM si parca si Zubin Mehta .Macelaru si a negociat un salariu de 100k euro/an dar si 50k pentru dirijatul efectiv in cadrul festivalului( a dirijat cred ca de 4 ori la editia din anul asta).La un moment dat politicul s-a infiltrat si in situatia asta intai Romanscanu apoi Turcan.Fiind un festival ce aniverseaza un compozitor roman era usor ca sa vireze spre o anumita zona.Seara respectiva , ultima cu Orchestra Nationala a Frantei , a avut ultimele 2 titluri de Enescu si s-a inchipui cumva ca o apoteza subliniata si de bisul care a fost Hora Staccatto .Probabil si ca publicul a fost de o anumita factura din aceasta cauza.O romanca neaosa,stiti ca romancele patrioate se entuziasmeaza usor a strigat pur si simplu bravo intre miscari si a fost urmata in aplauze si al sfarsit toata lumea a fost fericita si multumita.Doar ca pentru unii e pe bani .
NOU
Eu ca sa stiu cand sa aplaud ascult concertul inainte, si pun apoi pe cronometru in sala! Problema e ca se mai decaleaza, iese iures, toata lumea se uite la mine ca la nebuni!
NOU
Neinteresant comentariul tipului. E important sa stii când se aplauda la concert la Gheboasa, altfel te faci de rusine la EC.
NOU
Vezi ca te faci de rusine: Untolld, nu EC! 😀
NOU
Era untold
NOU
Sunt reguli de bun simt, la fel si la aterizare – se aplauda dupa ce avionul a atins pamantul cu toate rotile.
NOU
Dupa care se poate desface centura, si se poate umbla la compartimentul de bagaje de deasupra.
NOU
Ieșirea se efectuează fără să te îngrămăde… stai… fără asta.
NOU
fara legatura cu articolul, o dau pe cultura de bordura: sa-mi bag puula in mortii lu ciolacu si in mortii si in fatza tuturor pesedistilor, penelistior si udemeristilor si auristilor pizdii!!
NOU
zi, mă, mamă, mă, descărca-te
NOU
nu stiu daca e permisa o astfel de reactie in timpul unui articol dar eu l-am aplaudat pe tamerlan
NOU
@Ender: Am citit erectie in loc de reactie 🙁
NOU
Asta n-a inteles ca romanii aplauda si la aterizarea avionului. Pentru noi, care suntem obisnuiti cu esecele (sic!), orice mic succes merita aplaudat.
NOU
Dacă ai vrut să știi prin ce zone ai cititorii, ți-a ieșit perfect!
NOU
Tataie se crede mare cunoscator, dar e si el prost facut gramada! I-auzi, sa te lauzi ca te duci la concert ca sa aplauzi la final cand trebuie!
La final te duci frumos la dirijor si ii bagi cu mana stanga o hartie de 100 in buzunarul de la piept (sau de 50 daca n-au mers combinatiile saptamana aia, daca nici atat n-ai, stai in scaun si nu te baga in seama), ca d-aia se tot apleaca ala in fata publicului, dar n-ai ce face cu nesimtitii! Obraz gros si nimic altceva!
Cu dreapta tii telefonul, sa vada incultii pe live la ce bairame de cultura si cunoastere isi petrec timpul oamenii de succes.
NOU
mai bine scuipi pe ea, pentru aderenta si i-o lipeste pe frunte
NOU
vreau sa las si eu asta aici, ca marturie a aborigenismului francezo-german (am mai auzit ritmul aplaudat si pe la berlin) www.youtube.com/watch?v=lH_8SeSPUM8
NOU
@Arhi Ai grijă mare ce spui despre tipul din printscreen. Este iudaic după mamă, să nu te bage ăștia la antisemitism, doamne-ferea’!
NOU
Kkmaș pe butonul “Răspunde” poziționat exact unde degetul meu mare de la mâna stângă face scroll și mă obliga să folesesc mâna dreaptă ca să închid keyboard-ul. Nu mai poate face omu o labă liniștit.
NOU
Asa, si? Eu sunt ambidextru, da’ la ce-mi mai serveste la varsta asta?
NOU
Poate ar trebui, daca e atat de important sa se aplaude cand trebuie, conform elitei, sa se ofere indicatii clare, poate ceva panouri unde sa scrie aplauze sau nu. Unii poate merg pentru prima oara, banii lor sunt buni, dar nu ii educa nimeni, doar se face misto. A doua oara, nu o sa mai dea aia banii pe asa ceva. Totodata, intreb si eu: aplauzele se ofera CAND PUBLICUL SIMTE ca ceva merita aplaudat. Poate ca dirijorul ar trebui sa gandeasca si asa aceste aspecte. Am fost, poate o sa mai merg, dar mi-e o scarba de tot elitismul asta, ca si cand toata lumea ar trebui sa stie X si Y, chestii de nuanta si de cerc inchis.