Dacă e sa detest, cu pasiune, in general, ceva la autorii de literatura, este supradescrierea personajelor si locațiilor. Sigur, nu am nicio problema in a-mi fi descrise locurile importante din carte, personajele principale de-a fir a pãr, e normal si vreau sa stiu cum arata, pentru imaginația capului propriu, care isi construieste propriul film.
Dar sa mor, nu ai cum ca, la fiecare intalnire de pe drum cu cate un personaj cu care stii ca nu te vei mai intalni vreodata, orice vagabond, orice grup de oameni, orice cal sau caruta, fiecare deal sau pădure sa ai o descriere fucking minutioasa a fiecarui rid, cercel, camasa, sal, rigola, padure, deal. Nu ai cum, nu are sens, nu ai de ce sa ma incarci cu atata informatie goala si inutila.
Bine, de fapt alea sunt How you holdin’ up-urile din filme, se umplu paginile ca sa iasa la numar si sa poti face 13 carti din maxim 5.
Se aude, Robert Jordan, de acolo, din iadul scriitorilor, unde te parpalesti la foc marunt si ii tii locul cald lui Brandon Sanderson?
Asa ati aflat si ce fac zilele astea…
NOU
Nici Jules Verne nu era mai breaz…
NOU
Înseamnă că nu l-ai citit pe Hugo, este? Bine, nici eu nu am reușit sa trec peste primele 30 de pagini de descrieri
NOU
sa ne intoarcem la insta & tiktok, o imagine face cat o mie de cuvinte.
NOU
Deci si bulangiii ăștia fac cum am făcut eu la licență si disertație?
NOU
Rebreanu a scris 7 pagini despre cum intra un drum in sat si cum arata o tarla de pamant
NOU
Eu am scris o carte întreagă despre asta. Ehe… dacă mă nășteam acum 150 de ani, departe ajungeam!
NOU
Ce-ar mai fi vrut Corban să fie contemporan cu Nea Gelu Fărcaș! La mulți ani cu sănătate, Nea Gelule!
NOU
Mulțam, tinere nea_zăpadă! 🙂
Am trecut în 27 iulie peste pârleazul de 60 de primăveri iernatice, nu mai sunt adolescent de acum. 🙂
NOU
Unul a scris cea mai lunga fraza dintr-un roman, dar cel putin se stia deja ca e proust cu p mare!
NOU
Sa fie Wheel of Time?
NOU
da:))
NOU
PushcaMea, deși a băgat ăla descrieri la tot ce mișcă în carte ai văzut ce le-a păsat la ăia de au făcut filmul? Ai văzut ce fidel au ilustrat cărțile?
NOU
identic. micuta Moraine, frumoasa Liandrine…
NOU
“Asa ati aflat si ce fac zilele astea…” Scrii ?
NOU
:)))) +1000
NOU
Descrie un pompier. Pensionar. În vreo 10 pagini. A4.
NOU
10 pagini succinte. Care cârcotește, să înghesuiți voi eoni de înțelepciune și tone de experiență în mai puțin.
NOU
Subtilă asta cu “tonele”.
NOU
o sa va pedepseasca allah
NOU
Deja a început pedeapsa, la ce călduri sunt. Dar nu ne lăsăm!
NOU
Nimic nu se compara cu descrierile comunistului de Sadoveanu, sau cu inceputul romanului Rob Roy 🙂
NOU
Cartea Oltului, In Muntii Neamtului?
Si asta era lectura obligatorie pt un copil de 12-14 ani!
NOU
Păi… Pisicuța, da? Mesaje subliminale.
Îmi aduc aminte că una din primele cărți pe care le-am citit singur – pe la 7 ani – a fost primul volum din 1001 de Nopți, poate mai știți volumașele alea din Biblioteca Pentru Toți. În primele 50 de pagini sunt descrise minim 3 scene de futai, cu amănunte deghizate metaforic, gen berbecele bătu în poarta cetății, și tare se mai bucură că poarta nu mai fusese deschisă…
Alea da lecturi pentru un copil de 7 ani!
NOU
Nici mie nu-mi plac descrierile. Cand eram mic mi-a cazut in mana o carte pe care am lasat-o dupa prima jumatate de pagina pentru ca incepea cu o descriere de natura. Dupa cativa ani, imi cade iar in mana cartea respectiva si, cumva, reusesc sa trec de partea cu descrierea. N-am mai lasat-o pana n-am terminat-o. Era Curierul Secret de Ioan Dan. De atunci i-am citit toate cele patru carti si normal ca fiecare incepe cu o descriere a locurilor unde se intampla actiunea. Asa ca acum accept si descrieri ceva mai lungi, mai ales ca m-am mai lovit de descrieri amanuntite de personaje la Rodica Ojog Brasoveanu. Cateodata parca nu mai aveam rabdare.
NOU
Ojog Brașoveanu descrieri lungi? La personaje? Cred că doamna Rodica ți ar sparge nasul dacă ar vedea asta.
…îți dă personajul pe sub nas. Îl miroși, îl vezi și restul faci tu, n am văzut decât propoziții scurte de gen “rochia neagră asortată cu..plm”.
Cred că cel mai descris personaj de la Brașoveanu e Radu Andronic. Și ăla are câteva paragrafe descriptive împrăștiate în Logofătul de Taină.
Cel mai bine delimitat e omul în gri, din Minerva se dezlănțuie. Și ăla face toată treabă apăsând pe butonul liftului și salivând în timp ce l pârlește pe amaratul ăla cu lampa de benzină. Efectiv restul faci tu cu imaginația.
NOU
Eu n-am spus ca nu n-ar fi bune descrierile. Cred ca nu am intalnit pana acum descrieri mai plastice de personaje. Exact asa cum spui, le poti mirosi. Problema este ca uneori ma cam plictiseam sa tot trec de la o descriere la alta. Cu toate astea am citit tot fara sa sar o litera. Mie imi place la nebunie Rodica Ojog Brasoveanu. Daca citesti cartile cu subiecte de dupa revolutie o sa intelegi mai bine ce zic. La cele scrise inainte de 89 nu e asa evidenta chestia.
NOU
Era unul, Marcel Proust, care-și pierduse nu-știu-ce și a scris vreo 4000 de pagini despre cum tot căuta el pe ici, pe colo. Hai, bă, mă leși? Marchezi pierderea și-ți vezi de viață, doar nu se termină lumea dintr-atât.
NOU
ohoh, să curgă glumele intelectuale…
NOU
Îmi place enorm să citesc; și pe mine mă frustrează stilul ăsta cu descrieri amănunțite despre nimic, o iau că pe o provocare, dar totuși, o singură carte m-a învins de fiecare dată…
Eu nu am reușit niciodată să citesc mai mult de maxim o pagină din Minima Moralia, a lui Andrei Pleșu. Și mă chinui de mai bine de 30 de ani. Unii dintre voi poate că știu la ce mă refer… După ce i-am citit și publicistica, unde are cu totul alt stil, cu mult mai digerabil, am ajuns la concluzia că pe MM a scris-o astfel într-adins, vorba lui nea Ilie Moromete.
Am gasit pe Internet o versiune audio citită chiar de autor. Mi se pare hipnotică. Adorm în 10 minute, fie și în miezul zilei, cu zgomote de șantier alături.
NOU
Încercați vreodată cîndva cînd vă simteți prea calmi, plictisiți și fără chef de nici unele niște Dostoievski.
Primul care vine și-mi ridică în slăvi marea cultură rusă… O cunosc pe mama lui. Pînă după amigdale, adînc și repetat.
M-am enervat doar că mi-am amintit…
NOU
La ruși se plăteau cărțile la cuvânt. De asta Tolstoi și gașca vomiitau romane de sute de pagini inutile. Sadoveanu, la fel, era platit la pagina.
NOU
sunt convins ca asa e platit si sanders si asa era si jordan
NOU
Eh, acum depinde și de păsărica fiecăruia. Asta, de exemplu, nu mi se pare o descriere exagerat de lungă:
“Am intrat în București tremurând și mi-am simțit moleculele împrăștiindu-se, făcând loc în conturul ființei altora noi.
Inclusiv sistemul de operare al minții a trecut la altă versiune, nu neapărat mai performantă, dar mai încărcat de funcționalități contraintuitive.
Am plecat din Vâlcea doar cu un rucsac școlăresc, anticipând că noul eu nu va mai fi compatibil cu elementele vechiului loc.
Elemente obsolete pe care oricum nu le-ar fi cruțat timpul, chit că le-aș fi făcut loc în memorie și le-aș fi purtat toată viața cu mine.
În județul Vâlcea, satele sunt călcate doar de baticurile negre care le cântă prohodul. Vechile sinecuri, șefii de post, funcționarii au rămas să șefească peste un tărâm nefuncțional, schilodit și descompus de timp.
Noi suntem prima generație care a copilărit cu porumbul în curte, cu mălaiul în gura sobei, iar la bătrânețe se va stinge cu ochelarii de realitate virtuală pe nas. Prima și printre singurele a căror existență va fi încadrată de baticuri negre și de dragoni cumpărați cu criptomonede.
Asta da presiune pe noi, cei îmbătrâniți, pionierii noii paradigme a umanității. Nu vom găsi informația în gene, în cărți sau în povestirile altora, și oare firea noastră umană, dresată în zeci de mii de ani, va ști ce să facă? Ne vom descurca să murim?
Bucureștiul este locul prielnic să născocești astfel de gânduri, să le nutrești și să le rostogolești până la absurd. Rătăcit printre blocurile leșietice, te plimbi prin lumea din tine. Am locuit în multe camere ale orașului și toate plimbările au fost la fel.
Și nicăieri nu am fost singur. În toate camerele în care m-am trezit, am început ziua greșit, alegând în mod conștient pașii mai comozi, satisfacția cea mai apropiată.
Fiind acțiuni conștiente, am știut și alternativa corectă, antiteza fiecărei greșeli. Și fiind cunoscute în mintea mea, alternativele corecte au existat pentru întregul univers. În timp, s-au adunat toate, au dat formă și spirit unei noi ființe: fratele meu geamăn și bun.
Nicăieri nu am fost singur. Cu fiecare greșeală l-am construit pe fratele meu geamăn, cumulul alegerilor corecte, perfectul! L-am bănuit că în perfecțiunea lui este și pururea fericit. Am avut o relație glacială, o admirație de la distanță; n-am știut să îl întreb despre fericire.
Sau mi-a fost frică. O fericire perpetuă cum se distinge de normalitate? Iar o normalitate constantă, nu se transformă în monotonie, ultim și irevocabil în tristețe? Și de ce ar fi fericirea lui altfel decât perpetuă? Într-o entitate perfectă construită doar din elemente perfecte, ce anume ar provoca discontinuitățile fericirii?
Timpul urâțește și distruge tot, transformă fericirea în neființă. Relația mea glacială cu geamănul perfect s-a transformat în sfială, apoi în amărăciune, până am ajuns să îl evit, să mă ascund de el prin cameră. Și nu din gelozie, cum mi-a fost frică la începuturile creației.
Nu îl invidiam pentru că mi-a luat locul și este tot ce aș fi putut eu să fiu. Îl învinuiam pentru că mi-a răsturnat convingerile. Pentru că toate deciziile considerate de mine corecte ar fi trebuit să compună un perfect, dar au construit un rebut trist.
Câte unul în fiecare cameră, în cei cincisprezece ani în care m-am plimbat și m-am ascuns prin București.”
NOU
Chapeau l’artiste, mă înclin!
NOU
Unul scriitor descriptiv în operalele lui, și totuși care scrie mișto este Thomas Mann.
Casa Buddenbrook mi-a dat întotdeauna o senzație familiară de confort, având în vedere că deși n-am fost personal bogat, dar măcar copilăria mi-am trait-o într-o familie înstărită…
Mă rog, capitolele de început, în care se descria prosperitatea familiei Buddenbrook. Mesele festive, cu descrierea amănunțită, de la fețe de masă și tacâmuri, continuând cu feluritele bucate, apoi băuturile, apoi participanții, coafurile, toaletele și bijuteriile doamnelor, totul culminând cu un biliard amical stropit cu cognac și parfumat cu țigări de foi, toate fine și de cea mai bună calitate…