Ştiu că am zis-o de 1 milion şi un miliard de ori, dar nu mă doare gura să mă repet, pentru că bloguri noi apar în fiecare zi, cu proprietari fără experienţă.
În clipa în care îţi creezi un blog cu care vrei să faci mai mult decât să înşiri panseluţe pe net, trebuie să îţi creezi un brand, o marcă a ta în corespondenţa ta cu ceilalţi utilizatori de internet.
Aşa că dacă ai blogul vasilemărgică.wordpress.com, când comentezi pe bloguri, sau când îţi scrii articolele, nu te semna Şeherezada sau Elenuţa Mâncă p..Mâţa. Semnează-te Vasile Mărgică. Ăla e brandul tău.
Luaţi aminte de la cei care au situri de nişă şi îşi fac reclamă în comentarii. Ok, acolo deja se exagerează când te semnezi odorizante auto, de exemplu. Dar ideea în sine rămâne aceeaşi. Situl tău, semnătura ta, indexarea ta la google. Nu mă vedeţi pe mine semnându-mă Cetin şi nici pe zoso drept Vali Petcu.
De aia nu încurajez eu crearea de situri cu denumiri ca fuiordeiubirepepajistiteadordulceatainimaranita.wordpress.com
Vă daţi seama cum ar suna aşa o semnătură?
PS: Sunt curios câte semnături de Vasile Mărgică o să găsim pe net de-acum încolo.
NOU
Recunosc,I shot J.R. 😀
NOU
tin minte ca la inceput si eu ma semnam cu Concediaza-ti seful! 🙂 🙂 🙂
invatam, invatam 😉
NOU
Nici asta cu branduirea nu e o idee buna cateodata. Imi vine in cap exemplul “Dictionare online” :)))
NOU
Eu am obijnuit de la începuturile pudrede ale blogului meu să mă semnez cu numele cu, care am fost înzesztrat astfel după cum spui și tu mi-am făcut un renume, mi-am format un brand însă am observat și eu multe persoane care folosesc diferite nume în diferite locuri. Greșit din acest punct de vedere.
NOU
salut acest articol si ma bucur ca de ieri am trecut pe domeniu propriu 🙂
NOU
Io-s o femeie cu toane se stie… chiar daca ma semnez Nina. 😀
NOU
salut, Vasile Margica va deranjeaza . m-a cautat cineva ?
:))))
NOU
True, e chestie de bun simt. Eu, unul, am doua chestii diferite: eu, cu numele si porecla-mi, si blogul, cu titlul lui. 🙂
NOU
E un sfat util.
NOU
Mi-ai dat de gandit (in sensul bun).
NOU
O detaliere mai amanuntita a ce ai spus tu – www.mariussescu.ro/2010/08/idei-pentru-crearea-unui-brand-personal-online/
In rest eu m-am saturat sa sterg anvelope online si tigara electronica din comentarii, dar daca atat ii duce pe unii capul ce sa le faci?
NOU
Ai dreptate, trebuia să fac asta de la bun început.
Apreciez 🙂
NOU
ar fi penala semantura…
NOU
Morom3t3, cu 3 in loc de e, da?
NOU
….de parca tu ai fi intemeiat o avere pe carca blogului…sigh…), ….voi bloggerii cunoscuti din romania ati iesit in fatza mai mult din motive circumstantziale. Nu ca ati fi niste destepti, chilleanu.
NOU
asta imi aduce aminte de faza cu lucrarile de control, cand iti spunea profu sa semnezi cu Pop Vasile, si jumate din lucrari erau semnat cu Pop Vasile … :-))
NOU
@Arhi, nu am incercat sa incalc vreo regula a acestui blog sau sa exagerez in vreun fel. Stii foarte bine ca daca te deranjeaza semnatura asta, imi poti zice si o scot fara nici o problema.
Eu nu am un blog personal, nu imi pot insira ideile si gandurile pe o pagina de internet, iar decat sa scriu bazaconii cum fac 80% din bloggeri, mai bine nu. Tinand cont ca am acest site si ca nu sunt cunoscut sub alt nume pe Internet, m-am gandit : ori as pune o porecla oarecare ori as pune odorizante auto ar fi tot una pentru ceilalti utilizatori, dar pe mine m-ar ajuta catusi de putin daca as pune odorizante auto. A nu se intelege ca misun pe aici pentru acele link-uri.
Ce incerc eu sa spun e ca oricat de exagerat ti s-ar parea tie acest nick, la momentul respectiv l-am considerat cel mai potrivit. Inca odata repet, daca te deranjeaza renuntam la el 😉
NOU
hehe, bun sfat ! Cred ca cineva care gandeste, asa putin, isi dadea seama si singur de chestia asta:)
NOU
E corect, dar aş vrea să fac o remarcă: depinde acum şi de target. Branduri gen arhi şi zoso prind mai mult la puştani. Dacă vrei să intri în medii mai “profesioniste” şi mai ales dacă ai deja o vârstă, cel mai bine este să-ţi transformi numele real în brand personal. Este cazul lui Alexandru Negrea, care a renunţat la buddha şi merge pe numele său de buletin. Şi eu vreau să renunţ, treptat, la Dan Lee şi să mă semnez cu Dan Tanasescu.
NOU
asa e bine? 😀
NOU
O sa tin cont de sfatul tau si o sa imi schimb numele blogului, mersi 🙂
NOU
@ Dan
Oh, si mie ce-mi mai place sa imprastii cu bold pe numele meu, in comentarii pe alte bloguri. UUUh lame
NOU
@WaTzaP: Care-i problema cu bold-ul şi de unde ştii că şi mie îmi place? Te-ai gândit mult înainte să scrii?!
NOU
O mica observatie :
Zoso s-a semnat Vali Petcu aici si aici. Nu cred ca a facut-o pentru a promova celalt blog.
NOU
*celalalt ( tastatura de HP probook … )
NOU
:)))) greu nene
NOU
Si eu ar trebui sa ma semnez Constanta Blog ? 🙂
NOU
sa renunt la mihai t pentru mihai toader? cred c-asa voi face.
NOU
decat sa cauti un nume cat mai ciudat sau care ar sari mai usor in ochi celorlalti mai bine te semnezi cu numele tau pentru ca in cele mai multe cazuri suna ciudat pentru altii si e retinut mai usor( asta in caz ca nu te semnezi Peripipeleanu Radu Constantin)
NOU
Am ras de n-am mai putut. Nu datorita a ceea ce ai scris, ca nu vad. Ci datorita lui internet explorer 6 ca se vede ca p(sa-mi fie iertata exprimarea)ula!
NOU
Am luat aminte, domn sef!
NOU
Definirea numelui va fi si in viitor o provocare pe care virtualitatea nu face decat sa o acutizeze. Pana la brand insa, raman o multitudine de variabile imposibil de comensurat intr-o lume aflata in profunda si permanenta mutatie genetica
NOU
Eu am un “brand” reprezentativ =))
NOU
Am numele meu pe .com (ca tot buhaiul de online) si, cand n-oi mai fi atat de lenesa, intentionez sa-l dezvolt mai ca lumea. Pe .ro (de fapt .info), nu am pus dojo simplu, pentru ca e un “termen” de karate si is deja jde situri care au luat domeniul. Asa am ajuns ci dojoblog
Interesant este ca oamenii cu care m-am intalnit la evenimentele din blogosfera se uitau la mine ca la afis, cand ma prezentam si io ca tot omul politicos pe numele din buletin. Daca le ziceam “url-ul”, isi aminteau cu cine au de lucru. Nasol si cu brandingul asta, cand te stie lumea doar asa 😀
NOU
am inteles ..sa traiti 🙂
NOU
mi-am schimbat numele. acum urmeaza sa-mi pun si-o frunza.
NOU
merge si : Branduiti-va, mai, copiii ! ( gen Mercedes sau Geiar :
) )
NOU
Arhi, o intrebare. Call me stupid, da’ nu prind cum vine treaba, in sensul ca: eu am tot comentat in ultimul an, la tine si la altii, cu Ingrid_. Hai sa zicem ca unii m-au retinut cumva, intr-o oarecare masura. Daca mi-as face blog acum, poate-ar veni din curiozitate – hmm, sa vedem ce scrie si asta. Dar numele blogului – care exista de extrem de putin timp si nu ma consider bloggerita yet, motiv pentru care nici nu pun link – nu are de-a face cu Ingrid, care oricum e un pseudonim doar.
E, daca as semna cu numele blogului, n-as avea de pierdut, in cazul asta? Bine, repet, sunt extrem de new born in blogosfera, deci sa pastram parametrii.
Multam, daca-ti faci timp sa lamuresti o blonda partiala 🙂
NOU
ingrid, la tine situatia e putin diferita. tu ti- ai creat un brand inaintea blogului. si totusi gandeste-te, cand vrea cineva sa recomande blogul lui ingrid, nu e mai simpku si fezabil sa spuna ingridblog, decat vreun nume panseluta?
NOU
da ai dreptate, dar te poti semna cu numele de autor. daca eu am un blog numit street blog, nu cred ca ai vrea sa ma semnez cu street blog. cred ca ar fi aiurea. oricum e interesant postul. bafta in continuare
NOU
bun postul, dar merge sa te semnezi si cu numele de autor. de ex. blogul meu se numeste street blog, nu cred ca ai vrea, tu sau oricare altul un comentariu semnat street blog. bafta in continuare
NOU
Thanks, Arhi 🙂
NOU
Şi să zicem că te cheamă Codin Maticiuc, zis Poponeţ. În cazul ăsta cum te mai poţi re-brăndui?
NOU
e putin si chestie de bunul simt, eu cand scriam pe celmaitaredinparcare mi se parea stupid sa pun ala ca si nume, ca si blog e k, dar ca si nume e urat sa-ti faci reclama in halul asta. E k in unele cazuri gen zoso, arhi, piticu, ala e brandul vostru, dar daca m-as semna cu autoblogul nu ai sari ca imi fac reclama?
Probabil trebuia dezvoltata mai mult ideea.
NOU
Un blog pot sa faci in 10 minute dar cine le citeste?