Fiti antena, Raiffeisen, banca anului 1995.
Scriu niste comentatori de la mine ca Raiffeisen a scos o alta aplicatie, care merge cu Smart Token si nu mai trebuie sa folosesti jegul ala, ragalia aia imputita de token fizic, unde trebuie sa introduci cu varful unghiei, de 3 ori, un cod de 8 cifre, ca sa poti sa te loghezi. Ok, zice unul, e tâmpit, dar zic mai mulți, nu pui sic la renumerație, e informație.
Stau, caut, ma uit, gasesc aplicatia noua smart. Descarc, descarc smart token, dau sa ma loghez, pauza. Nu merge, date incorecte. Mai încerc de vreo 2 ori, inclusiv cu codul mamă al contului, nimic. Sun la *2000.
Si aici aflu raspunsul.
Eu, firma xulescu srl, persoana juridica, nu pot folosi aplicația de persoane juridice decat daca Costel, persoana fizica si administrator al companiei, are cont deschis la Raiffeisen, pe persoana fizica si are aplicatia cu Smart Token. Altfel nu!
Apai daca nici asta nu e banca digitala, nu stiu ce nu e.
NOU
Exista acolo un product manager care a zis că rupe pe achiziție de clienți noi.
NOU
sper ca acel product manager sa citeasca si sa afle ca e un imbecil, ca eu ma mut la george cat de curand
NOU
pai si crezi ca o sa fie mai bine la mine? :))
NOU
ahahahahhahahahahha
NOU
George rulz, pana si socra-miu reuseste sa-l foloseasca.
Pe parte de servicii avem asa: pe ING ne-am pipi cu bolta acum multi ani, dupa ce am ramas de 3 ori cate 2 ore in camp ca le-au picat serviciile si nu aveam cum sa punem benzina. OTP s-a imbunatatit enorm, cel putin la interactiunea cu emigrantii de rand care nu se pot prezenta in persoana la sucursala unde au deschis contul, sa isi ridice cardul si tokenul expirate; token pe care tot ei l-au anulat, ca era naspa verde si trebuia negru. Banca Transilvania inca ma mai asteapta la Sucursala Victoriei sa imi iau cardul, de vreo 3 ani iar daca vreau neoBT ntzzzz, tre sa astept la rand, intai au fost serviti getii neaosi cu telefon de Romania, apoi alti romani, candva cineva ma va migra si pe mine automat.
BCR i-a trimis card doamnei Ensi, i-a activat George, token pe mobil si toate cele intr-o singura conversatie telefonica.
Si tot aici, as putea sa va spun asa: pentru aproximativ aceleasi operatii de transfer online, OTP mi-a luat 100 de lei comision de transfer, iar suportul online raspunde in mai putin de 10 minute. La BTRL absolut de fiecare data dureaza intre 25 si 45 de minute pana raspunde cineva; cursul valutar este jaf la drumul mare, iar la un singur transfer sunt taxat de 3 ori, practic ajung sa platesc de minim 6 ori mai mult.
Deci din partea mea, bravo BCR, bravo OTP!
NOU
@ensi, stai pe aproape, in cateva zile George o sa te bucure cu inca vreo cateva chestii ca urmare a feedback-ului de la clienti. Primii doi ani au fost grei, cand se busea aplicatia la fiecare update, dar acum e gata de ceva timp si isi face treaba de aproape lasa abgajatii fara job :))
NOU
Recunosc un inginer
NOU
Costel aici… ai acordul meu. Bagă tranzacții!
NOU
Adică tu ai pe altcineva administrator la firma ta?
NOU
Adica tre sa si mai faca un cont la ei wtf!
NOU
nu conteaza, dar da, nu am timp de asa ceva, am oameni care sa se ocupe
NOU
Aha, deci exista. Acu e simplu, nu trebuie decat sa gasesti un administrator care se muleaza pe nevoile tale, adica cu cont la raiffeisen. I see job opportunities baieti..
NOU
da, fix. saptamana viitoare schimb banca
NOU
Mai, succes, sa fie cu noroc, desi cu bancile din Romania eu am asa senzatia ca e ca in bancul ala cu nenea care si-a schimbat numele din Cacat Ion in Cacat Vasile ca suna urat…
NOU
Ceeeetin, cat de greu se schimba contul bancar? Ca as renunta si eu la Raiffaisen – daca BCR e o optiune mai buna – fara token macar 🙁
NOU
pai trebuie sa iti faci cont si atat. ca firma, pot sa am 100 de conturi, daca vreau, e optiunea mea cand il inchid
NOU
Eu zic sa te mai gandesti cu BCR. A crapat george asta de multe ori la mine pe teleofon si m-am saturat sa ma mai duc la ei sa il reseteze.
NOU
@SD, daca i-ai dat numa cu boia de ardei..
NOU
Nu e nevoie sa te duci in sucursala sa resetezi nici nimic, descarci georgel.. descarci etoken.. si cu ajutorul user-ului george activezi totul. Experienta asta este pentru persoana fizica, nu stiu pentru persoana juridica cum decurge procedura.
NOU
@SD
Ai tu o problemă cu telefonul probabil.
Eu nu am avut probleme cu el.
Poate o mai fi dat un rateu de logare, poate mai băgau șurubelnița prin servere, dar per total sunt foarte mulțumit. Posesor de Xiaomi.
NOU
Problema cu tokenul fizic am mai zis-o acum ceva timp in urma. Iti expria cardul fizic si buletinul in acelasi timp, sanatate, nu poti scoate bani decat daca e cinev imputernicit. Nu merge cu pasaport, certificat de nastere, foaie de la politie cu buletin temporar.
In fine, au facut macar tokenul ala din aplicatie comparativ vu ING care are inca fizic (InG care e mult mai ok pe relatii clienti din experienta mea cu ei)
In fine, am trimis niste bani in strainatate de la Raiffeisen la alta banca. Nu mai ajungeau ca se pare ca le trebuie 7-10 zile, au ajuns pana la urma.
Dar nu asta e problema, dau sa sun la serviciul clienti sa vad pe unde au ramas banii ca ei ii plimba prin cateva banci pana la destinatie. Sun de pe un telefon care nu e in sistemul lor. Raspunde un operator, iizic problema. “Nu va ptem identifica pentru ca nu sunati de pe numarul pe care-l avem in sistem”. Le zic “intrebati-ma orice vreti, e imposibil sa nu puteti face o cautare dupa CNP sau ceva”. Raspunsul, “ne pare rau, nu se poate, trebuie sa sunati de pe numarul pe care-l avem sistem. Ori il modificati din aplicatie ori veniti la sediu”. Ii zic ca nu-s in tara iar modificat din sistem nu am cum ca tre sa sun de pe numar strain sa astept o ora pana imi raspunde (am asteptat o ora pe ceas in noaptea aia). Am vorbit tot timpul frumos cu ei, “va pierdeti clientii, in secolul 21 nu se poate ca daca X a pierdut telefonul, e plecat din tara, nu mai are cartela aia sa nu poata lua legatura cu voi. O sa-si mute banii in alta banca. Da un mail la product manager sa ia in considerare pe viitor, aici vorbesc general, nici nu mai are importanta problema mea”, zice ceva de genul “e ok, cred ca echipa de proiect isi riscul ca sa ne plece clientii din motivul asta, nu putem sa va rezolvam decat daca sunati de pe numarul din sistem”
Ok, mi-am transferat aproape toti banii de la ei. Am mai lasat 2000 lei in caz de facturi ramase
NOU
Raiffeisen nu vrea bani, punct. Un prieten a fost la ghiseu sa-i deschida cont consoartei, cetatean strain. Nu s-a putut, RF voia neaparat adresa ei din tara de origine, tara din care plecase de 30 ani, unde nu mai are proprietati sau domiciliu. CNP-ul romanesc si adresa de pe permisul de sedere din Romania, numarul de identificare fiscala din tara UE unde-a locuit in ultimii 20 ani n-au fost suficiente ca nevasta prietenului sa aiba onoarea sa fie taxata de RF pentru serviciile bancare, ei voiau musai o adresa de prin Comuna Primitiva. La altii s-a putut instantaneu. Cat de buni sau rai s-or dovedi pe parcurs si astia, asta e alta mancare de peste.
NOU
Arhi – recomand George fără reținere. Nu a crăpat niciodată cum spune un tovarăș mai sus. Merge impecabil de 5 ani. Gpay merge fără probleme pe ceas samsung galaxy watch 4, tranzacții super ok, amprentă digitală pe telefon, totul e smooth.
NOU
Sâmbătă seara, am constatat că nu mai merge aplicația lor de plăți NFC. Sun la ei, și mi se spune că fiind luna în care expiră cardul, nu îl mai pot folosi în aplicație, dar pot lua a doua zi un card instant.
Mă duc să iau card și angajatele se uitau la mine, ca la mașini extraterestre, nu doar străine:
– Care aplicație? Nu știu… Așa arată?
Card-uri instant nu aveau, aștept să vină ăla nou. Aici altă problemă. Se livrează la adresa din buletin, nu pot modifica nici cum asta, abia apoi la agenția unde mi-am făcut card. Nu, așa, la orice agenție.
Să vedeți ce drăguț e că au scos ghiseurile cash, și dacă are cineva de depus la MFM sume mari, ai de stat.
Bine de tot…
NOU
nicicum*
NOU
Folosesc serviciile BCR pentru persoane fizice de ceva ani. In ultimul timp s-au schimbat mult. George merge bine, mentenanța e anunțată din timp, e in weekenduri deobicei și noaptea. Eu îl folosesc cu amprenta. Transferurile le aprob din token și mă loghez tot cu amprenta.
NOU
BCR e ok, dar am observat un lucru interesant la ei. In aeroport si in multe locuri din afara Romaniei poti plati sume peste 100lei, fara pin. In Otopeni uneori pur si simplu nu cere pin, iar in afara Romaniei cand iti cere pin poti apesa direct enter si iti imprima o chitanta pe care scria signature required. Cardul era un Mastercard gold si il foloseam direct, nu prin telefon/ceas etc.
NOU
eu n-am auzit de niciun token, ever.
ce plm de banci ?
cash is king
acu pe bune, token? wtf is that?
NOU
#@ING: actualizați-va dreq softul sau muriți!
Motiv: plăti refuzate(și acum 4 zile și azi) întrucât request ul ING ca intermediar de plăti catre banca unde am cardul nu îndeplinește cerințele regulamentare (nu solicita regulamentar, ca atare nu e activata solicitarea tokenului băncii, cererea e refuzata și ca urmare plata e refuzata)
# cică să treci complet pe online….
# cică roboții reduc costurile…