Astăzi e ziua în care rromânia a sărbătorit, pentru 50 de ani, momentul în care şi-a trădat, ca deobicei, aliaţii dintr-un război.
Dar e irelevant. Mă gândeam ce făceam eu acum 20 de ani pe vremea asta. Păi eram distrus cu nervii. Pentru că de 2 săptămâni deja, aş fi repetat pe Stadionul Olimpia, diferite mişcări pentru defilarea mare, din faţa tovarăşului.

Adică o păsărică tâmpă ne urla la microfon. Cartoanele albe sus. Cele roşii jos! Hai, exteriorul fuga marş spre laterala!

Şi tot aşa până simţeam că înnebunesc. Totul desigur făcut voluntar, pentru că voiam să ne demonstrăm iubirea faţă de marele secretar general şi distinsa lui soţie. Deşi eram în vacanţă.

Cât de mult pot să urăsc perioada aceea… Şi când îi aud pe imbecilii de 20 de ani care spun că era bine şi că aveai loc de muncă şi nu ţi-era foame, îmi vine să îi pun în faţa unui concasor şi să dau înainte-înapoi până mă plictisesc eu.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

117 comentarii Adaugă comentariu

  1. Erau UNELE chestii bune. Asa cum si acum sunt UNELE chestii bune. Depinde ce conteaza pentru tine alea bune si cat de mult cantaresc alea rele.

    D-aia fiecare are opinia lui.

    D-aia si eu i-as trece printr-o freza industriala pe unii care preamaresc capitalismul de azi.

  2. Manca-l-ar nenea o singura intrebare dar serioasa : cati ani ai frate ca sa zici “erau UNELE chestii bune”, serios te intreb. Cati ani ai ?

  3. #4

    Cacat nu-ti era foame. Iti era ca nu se gasea de mancare la magazin. Singura chestie buna la care ma pot gandi e ca se citeau carti la greu. Absolut toti copiii de la bloc, din orice mediu ar fi provenit parintii lor, citeau. In rest ma ia groaza cand ma gandesc ca am fi putut ramane in acelasi regim.

  4. io am lesinat la pregatirea pentru 23 august…era cald si soarele m-a batut in cap..cred ca de acolo mis e tra rau..si dupa ce mi-am revenit a trebuit sa reintru in rinduri.da’ s-a aranjat ca bunicamea era profa si m-au scutit finally…god de laba

  5. #6

    eu stiu doar ca pe vremea lui Ceausescu au facut blocul in care stau si metroul pe care il folosesc sa ma duc la Facultate. Desigur, nu le-a facut Nea Nicu’ insusi, ci tot romanii. Macar au facut ceva.

  6. Daca nu ar fi existat acea “tradare” tu si mare parte dintre noi nu am fi existat la cate victime s-ar fi inregistrat.

  7. #8

    Arhi: cunosc in detaliu istoria lui Ceausescu, si a Romaniei, in special din secolul trecut.
    Comunismul din 1939 s-a decis sa fie introdus in tarile din Est. Cred ca stii cine au fost “artizanii comunismului”, ma refer la ce etnie aveau.

    In fine, ce vroiam sa zic. Din punctul meu de vedere, Ceausescu a fost un conducator nationalist, cu coloana, a aparat suveranitatea tarii si cat timp a fost el am fost stat I N D E P E N D E N T.

    S-a construit extrem de mult, de exemplu intr-un oras de provincie. Din 1989-2009 s-au mai construit DOAR 3 blocuri.

    Sunt multe lucruri de admirat, laudat totusi trebuie sa recunostem ca e ducatia slaba a lui a facut ca lipsa de comunicare catre popor sa fie inexistenta.

    Din pacate a ales sa stranga cureaua prea tare ca sa scape de datoria externa, ceea ce s-a intamplat in mai 1989.

    Fii atent, Ceasca a luat in 1973 11 miliarde $ si le-a platit pana in 1989 cu .. chinurile pe care le stii.

    Sa vezi chinuri acum cand avem 20 de Euro de dat inapoi.

  8. #9

    Dragul meu, asa e ca nu ai mancat adidasi si calculatoare?

  9. #10

    ARHI: da, nu am mancat. Stiu de “salam cu soia”, stiu ca din 1985 nu mai gaseai nici friptura pe la restaurante, da nici acolo.

    Stiu ca din 1985 a fost IAD … dar Romania era independenta.

    Iti place azi ca ai ceapa din China, cartofi din Grecia ?

    Tot ce am avut de stat au privatizat KGB-istii.

  10. #11

    @arhi: tu nu vrei/poti cenzura in nici un fel avatarele comentatorilor? sunt sigur ca un cacat poate fi dezbatut filozofic zile in sir, dar mie mi se pare ca intra la categoria “avatare scarboase/obscene”, si ca trage in jos blogul ca intreg.

    • #12

      xael, is done.
      Pasionat de istorie, iti sugerezi sa vezi filmul Nunta muta, pentru a vedea ce inseamna independenta pana in 1985. Sau iti pot trimite memoriile bunicului meu, ale unchiului meu, inchisi, dati afara din scoli. Sau iti pot da numarul de telefon al tatalui meu, sa iti explice cum erau discutiile cu securitatea. Sau iti pot da adresa de mail a unor oameni care u renuntat la cetatenia romana, de atata libertate si independenta.
      Da, imi place ca am ceapa din China. Pentru ca o pot manca.
      Adidasi si calculatoare = copite de porc si capete de porc, singurul lucru care se gasea in alimentari.

  11. #13

    eu asta nu prea pricep.poate pentru ca am doar 23 de ani.toti va plangeti ca moamaa ce naspa era la defilari,cat ne chinuiau aia etc.dar apoi completati ca era voluntara chestia.poi si-atunci cum bre?dadea bine sa te oferi voluntar la cacaturile asta?aveai anumite baneficii daca o faceai?

    • #14

      lau, voluntar era in ghilimele. era ironic. in hartii eram trecuti ca veneam voluntari. asa veneam voluntari si la cuvantarile din piata cc a pcr

  12. #15

    @pasionat de istorie: in general se construieste cat e nevoie. daca in orasul tau se cereau mai mult de 3 blocuri, fii sigur ca se gasea un investitor sa il faca si pe al 4-lea. in plus, pe mine nu ma incanta deloc faptul ca ceausescu a facut cartiere intregi de blocuri-cutie, in care locuiesc toti taranii transplantati la oras.

  13. :))))
    Pasionatule de istorie, banuiesc ca ti-ar placea ca Romania sa fie iar “independenta”.
    Adica sa producem in tara asta draga TOT: calculatoare, mancare, peste, banane, toate medicamentele, toata aparatura medicala existenta in lume, sa facem fabrici pentru toate produsele de care avem nevoie, sa nu importam si exportam nimic.
    Eventual sa facem si un zid intre noi si restul lumii
    Zici ca stii de “salam cu soia” si altele. Una e sa stii, alta e sa le traiesti.
    Uite din cauza unor oameni ca tine (banuiesc ca esti tanar) tara asta e de cacat.
    PS: tie iti place ca scrii de pe un calculator made in china si cu windows made in US ? Eu zic sa le arunci, ca doar nu te obliga nimeni sa le folosesti si sa astepti pana producem si noi asa ceva.

  14. #17

    tx arhi
    @lau: eu am 25. si cu toate astea inteleg ca “voluntariatul” din vremea comunismului era obigatoriu.
    sa iti spun cum povestesc ca mergeau profesorii mei de la medicina la recoltat porumbi si orice crestea pe camp, in timpul vacantelor, impreuna cu toti studentii facultatii, stiind ca daca refuza ajung spalatori de podele? si cum trebuiau sa gaseasca tot felul de metode de a se sustrage, ca sa nu isi taie mainile in vreun utilaj/frunza (risc de infectie), pt ca nu poti opera oameni cu 9 degete?

  15. Prin simplu fapt ca nu erau cocalari si femeile nu erau “emancipate” (adica tampe cu acte) era BINE in rest era RAU RAU RAU

  16. #19

    hot, deci tiar fi placut ca femeia ta sa poarte batic si sa lucreze la APACA?

  17. #20

    Pasionat de istorie, insa ce fel de istorie, poate cea predata la scoala inainte de 1989.
    Personal, consider regimul comunist drept cea mai neagra perioada din istoria Romaniei, perioara fanariota venind pe locul doi.
    Tovarasii au avut grija sa distruga sistematic tot ce s-a construit cat de cat in perioada interbelica. De ce a fost nevoie ca toate elitele sa ajunga in puscarie? De ce au trebuit oamenii omorati la Canal? De ce se fugea din tara?
    Idei tembele cu datoria externa tot aud de la nostalgici. Cu ce ne-a ajutat plata datoriei externe? Steateai la coada cu orele pentru niste alimente de baza doar ca sa plateasca tembelul ala datoria… (nu mai zic de curentul taiat, economii la caldura si alte tampenii)
    Am fost independeti romanii dupa 1949 fata de Rusia cum am fost independenti fata de Imperiul Otoman.

    Cehia, Polonia, Ungaria, toate au fost state comuniste si parca acum o duc mai bine. (ungaria fiind chiar mai independenta decat marea Romanie in acea perioada, remember1956 anyone?)

    Legat de 23 august nu cred sa fie multe state care sarbatoresc cu atat fast o tradare fie ea si a nazistilor.

  18. Eu nu am prins comunismul…Consider ca e norocul meu.
    In fine, dupa cum povestea profesorul de matematica, comunismul a fost bun pentru cei care erau in partid, pentru securisti, pentru aia care te spuneau daca asculti nu-stiu-ce radio. Pentru restul oamenilor era rau.

    Asta e ce-am auzit, si cam asta stiu. Plus ca personal nu as suporta cenzura extrema si sa fii nevoit sa crezi tot ce ti se spune…

  19. #22

    Radu: Romania a fost independenta. Vezi 1968, citeste documentele din arhiva securitatii UK, unde Romania trebuia sa fie invadata la 04:00 dimineata.

    Citeste la fel discutiile lui Ceausescu in SUA, unde vorbea de armament sa cumpere ca sa se apere de rusi.

    In 1989, si-a dat viata doar ca sa nu faca ce zice Gorbi.

  20. #23

    Teoretic, comunismul e o chestie buna. TEORETIC. Practic, nu e buna din cauza oamenilor care sunt rai, lacomi, egoisti. Si de ce a fost rau pe vremea lui ceasca ? Simplu, pentru ca unii vroiau mai mult fara sa munceasca. De fapt, pentru ca SE PUTEA sa aiba mai mult fara munca, ceea ce contrazicea exact definitia comunismului : fiecare dupa puteri, fiecaruia dupa dorinte.

  21. #24

    corectare : fiecare dupa puteri, fiecaruia dupa nevoi. din punctu meu de vedere, asta face diferenta intre capitalism si comunism : in comunism nevoile trebuie sa fie egale cu dorintele, in capitalism nu sunt ..

  22. Haide bre, cum să nu sărbătorim cu fast “Ziua eliberării de sub jugul fascist” (pe care l-am schimbat cu jugul comunist, la propriu)? :))

  23. Rromânia? Eşti prea pesimist 😀

  24. În primul rând, scuze pentru avatar. Face parte din GRAVATAR, nu am ce-i face. Scuze dacă am ofensat vreo persoană.

    Păi hai să vedem ce UNELE erau mai bune:

    1. Se citea INCOMPARABIL mai mult. Toate clasele sociale citeau, de la muncitorul din fabrică, până la intelectual. Mai bine, mai prost, dar SE CITEA. Era și consecinta punctului 2.

    2. Televizorul tâmpea doar 2 ore pe zi. Și nimeni nu prea băga în seamă ce se tâmpea p-acolo, totuși.

    3. Umorul era INFINIT mai fin decât grobianismul de acum. Trebuia să fie mai fin. Șopârlele din text vs. Bendeac…. Divertis 88 vs. Divertis post-2000. Ia sa vedem, ce preferați?

    4. Copilăria era copilărie. Nu pot compara bogăția copilăriei mele cu ce copilării văd prin jur. Mai puține calculatoare, mai puțin porno (nu inexistent, doar… mai rar), toate astea făceau bine la copil.

    5. Cercurile de tot felul: radioamatorism, electronică, modelism (navomodelism, rachetomodelism, automodelism etc.), astronomie. Chestii foarte mișto care acum au murit, fiind înlocuite de cercurile de manelism, mobilism, fetițism, șmecherism, automobilism, parașutism (sic!)

    Sigur, cineva poate argumenta că nu regimul reglementa aste lucruri, ci erau consecințe indirecte ale îndobitocirii forțate. Și ar avea dreptate. Nu neg că erau lucruri înfiorătoare. Pentru fiecare lucru bun de atunci, sunt 10 mai rele (tot atunci).

    Dar și pentru fiecare lucru bun de acum sunt 10 lucruri rele (tot acum).

  25. #28

    Deci toti astia care aveti cel mai mic regret fata de acele vremuri: SA-Mi SUGETI PULA!
    Pai futuva-n gura cat poate costa un bilet de avion pana in coreea de nord?! :poop:

  26. #29

    ok,got it.doar ca stiu oameni care pe bune mergeau fara sa fie obligati si intotdeauna ma contrazic cu ei atunci cand spun ca mergeau de placere si ca era o activitate in plus si ca ei chiar se distrau.deci da,asa cum banuiam,sunt idioti.
    @xael:din pacate povestea cu recoltatul de porumb o stiu si eu si chiar pe propria piele,caci in clasa a 7-a,in Rromania post-comunista,un cacat de director ne obliga sa mergem sa-i recoltam porumbul ca sa nu plateasca pe altii.si uite asa am pierdut zile intregi de scoala pe motiv ca eram la “practica pentru tehnologie”.unii dintre stupizii mei colegi se si bucurau de asta,pana cand noi ceilalti,obisnuiti cu cartea in mana nu cu porumbul,ne-am razvratit si am refuzat sa mai mergem.a urmat un scandal monstru,but guess what?tipu e si acum director de scoala.si,repet,asta in romania post-comunista…….cacat
    @hot girl:cred ca ti-am mai spus,dar iti repet:esti cam cretin frate.indiferent de subiect tu te legi de femei si emancipare,frustratule :whatever:

  27. #30

    catre tov. Pasionatu:
    nu uita de canal, de inchisori, de vanzatoarele care erau un fel de dumnezeu, de cozi la paine, carne, tenisi, cenzura, frica de avea microfoane in calorifer, copiii handicapati “inexistenti” care erau ascunsi de ochii societatii, lipsa medicamentelor, lipsa aparaturii medicale, de Decretei… daca vrei lista poate continua.
    stii de exemplu ca romania importa minereu de fier din brazilia? sau ca unii zic ca untul era exportat in urss si era transformat in – ghici ce – sapun.
    stiu, e usor sa scrii de la laptop, imbracat de la mall despre asa-zisa independenta a rromaniei, desigur doar din punctul de vedere diplomatic.

  28. baieti, problema e simpla: cine n-a trait vremurile alea sa se abtina de la comentarii. Prin “a trai” vremurile alea nu vorbesc de soim-al-patriei sau proaspat bobocel in clasa intai.

  29. arhi, exagerezi ca de obicei. problema nu e ce s-a facut bun (sau rau) in timpul comunismului, ci ce s-a facut dupa ….
    pai jegosii aia de l-au impuscat pe ceausescu n-au fost in stare in 20 de ani sa dea in folosinta 4 statii de metrou terminate in proportie de 90% … au distrus sistemul de irigatii care sustinea agricultura … si altele
    a, ca acum aveti toti bloguri si celular si logane ? oups, am o vaga banuiala ca astea nu prea va dau de papa … si-o sa vedeti voi ce se-ntampla la primavara 😉
    sa dea domnu sa ajungem pana atunci si ne mai conversam

  30. Arhi eu am 23 de ani. Nu am crescut în perioada aia, însă am avut profesor de istorie care ne-a povestit. Şi da, nu simpatizez deloc comuniştii.
    Ai mei însă da. Tot îmi baga placa cu „aveai de muncă, aveai de toate, totul era bine şi frumos”. Însă cine naiba îi crede.

    Tocmai scrisesem părerea mea despre comunişti (celebra frază a comuniştilor: davai ceas). Cei de 20 de ani care susţin asta au IQ-ul prea mic sau au fost influenţaţi în sensul ăsta de părinţi.

    Bunicul meu se ducea la adunări. Adunarea din Buzău de la 80 de kilometri distanţă. Erau o grămadă de oameni care-l aclamau pe odios, iar dacă aveai ghinionul să pici în mijlocul mulţimii, asta e. Şase ore trebuia să te abţii de la gânduri paşnice ca mâncarea, plecatul la ţigară sau la toaletă pentru că n-aveai cum.

    Poate părerea mea nu are cum să conteze, pentru că în 89 aveam de-abia trei ani. Şi poveştile spuse de alţii poate sunt fabule, însă la ora de istorie am avut ce asculta de la un decreţel(proful). Stăteam cu gura căscată şi nu-mi venea să cred ce aud.

    Rămân cu părerea mea: mai bine luptam până la capăt alături de nemţi, eram pierzători de război decât trădători. Aşa sigur aveam simpatia cuiva, şi poate nu se ajungea la decembrie 47 când Mihăiţă a abdicat. Şi sigur nu aveam nici decembrie 89, pentru că aveam totul bine şi frumos.

    Dacă nu era Ceauşescu care să construiască blocuri, drumuri, spitale şi metrouri era altul care considera că e NEVOIE de ele. Deci, dacă eram în continuare ţara suverană sunt sigur că o duceam MUUULT mai bine.

  31. Eu am 30 de ani, am prins putin din comunism dar suficient cat sa inteleg ca statu’ la coada de la 3 dimineata ca sa prinzi trei banane verzi sau tonele de boia din camara bunicii (pe care o cumparai obligatoriu cu ciocolata chinezeasca) nu erau chestii normale si sanatoase. Pe de alta parte, trebuie sa intelegem toti aia care am prins mai mult sau mai putin din comunism, ca suntem subiectivi. Suntem subiectivi la nivel de individ. In sensul in care istoria nu trateaza astfel evenimentele, si dimpotriva, la nivel macro. Acum daca vorbim dpdv sociologic, comunismul in Romania a fost un dezastru. Daca vorbim dpdv economic, in Romania a fost cel mai reusit comunism dintre toate tarile comuniste. Si, la sfarsit, daca vorbim dpdv istoris si reusim sa il separam pe ceausescu de comunism, vom ramane cu un conducator corect, demn in prostia lui, dar care a crezut pana la capat in ceva si a incercat ca ne faca si pe noi sa credem. Acum faptul ca acel ceva a fost o tampenie, asta e altceva. Ce a ramas din comunismul romanesc? O politica externa de geniu pe alocuri (intamplator sau nu) si o infrastructura care daca era facuta asa cum trebuia si unde trebuia, acum era motiv de mandrie. De ce zic sa-l separam pe ceausesc de comunism? Fiindca e clar ca lumina zilei ca nu asta a vrut el in Romania si este si mai clar ca era convins de voluntariatul ala de care vorbesti tu. Ceausesc habar n-avea ca noi mancam calculatoare si adidasi. Adu-ti aminte cand trecea “delegatia oficiala” pe oriunde prin tara cum paraiau vitrinele de mezeluri…in concluzie, ce a vrut Ceausescu pt Romania a fost intr-adevar o chestie buna insa a sfarsit intr-un total failure..fiindca asa ne ies noua chestiile in general.

  32. @victor B: foarte de acord cu partea in care daca ramaneam pe picioarele noastre si pierdeam razboiul ne era, probabil mai bine. Cu o conditie: ca Germania sa inteleaga atunci ce si cum si sa impuna, atat cat mai putea, ca dunga sa fie trasa la est de romania. Dar pe de alta parte n-au reusit asta nici macar cu Germania Democrata, ce sa mai vorbim de Ungaria sau de noi, care oricum ii tradasem. Aveam totusi, un ascendent in toata povestea datorita regelui Mihai. Mi-a placut.

  33. Parerea mea : comunismul a fost o ciuma, ne-a tras inapoi cu o suta de ani fata de Europa vestica si ce e si mai rau e ca inca nu ne-am revenit de pe urma ciumei rosii. Referitor la 23 august, e de cacat sa sarbatoresti tradarea aliatilor germani chiar daca acestia pierdeau razboiul. Daca Romania lupta in continuare, pierdeam razboiul alaturi de germani dar ne-am fi pastrat onoarea si am fi avut o sansa sa scapam de comunism. Tradarea aliatilor insa ne-a costat acelasi pret pe care l-am fi platit ca invinsi: am platit despagubiri de razboi Rusiei, am ajuns in sfera de influenta a Rusiei, cateva sute de ofiteri romani au fost executati, 120.000 de soldati luati prizonieri de razboi si trimisi in Siberia. Ah, am castigat ceva totusi: “regele” Mihai a primit decoratii de la Stalin si Roosevelt pentru “curajul” aratat..

  34. Pentru aia care au impresia ca era mai bine ii rog frumos sa-si traga netu din priza sa scoata caloriferele afara iarna si sa-si inchida curentu la 2-3 zile…si mai apoi sa astepte in fata alimetnarei de la 5:00- la 13:00 sa-si cumpere de ale guriii…dar atentie cu RATIA…acu cumparati din mall-uri si hiperamarket si ziceti ca era mai bine pe vremea aia…jalnic frate.

    Pentru cei care zic ca pe vremea lui s-a cosntruit aia si aia tin sa le reamintesc ca ei n-au fost decat niste adunatori de lauri pe munca altora, ei stateau cu curu in saune de sefi si sclavi munceau de le sareau capacele…si pe langa asta drept multumire erau chemati la placute sa-si aduca recunostinta unor putori anal
    _fa_Bete.

    Tot pe vremea lu Nea Nixu s-a facut si marele monstru care este Casa Toporului….morti cu tone, case obiecte de patrimoniu lasate palanca la pamant, biserici cazute…apropo voi astia care-l regretati banuiesc ca sunteti aceiasi care fac Cruci viteza cand trec pe langa un lacas de cult…felicitari, culcati-va la loc poate aveti in continuare vise umede cu Tovarasa Elena….

  35. #38

    bai parashutelor care stati la computer, cu o cola in fata si manjiti cu pizza pe mecla si filosofati cacatul – si independenta la fel ca dragostea trece prin stomac.
    Da eram mort , dar macar eram independent!
    Suck on my balls

  36. Canadiene, cred ca-i prima data cand sunt si eu de acord cu tine.
    Notam data? (a dracului ce data am gasit 🙂 ).

    Cat despre tine Arhi, ba ce usor e sa stai intr-un scaun si sa scoti texte marete si mai ales moraliste. Vorbesti de tradare, dar tradare fata de cine? Daca nu tradam nemtii, atunci am fi tradat neamul romanesc ! Am fi stat in fata unui tavalug rusesc care nu mai avea mama, nu mai aveau tata… Ca sa ce? Ca sa nu scrie un “blogăr moralist” ce coloana vertebrala n-am avut noi acum 50 de ani, sau ca sa ne omoram pruncii pt a da un timp de ragaz unor nemnti deja invinsi din momentul invadarii Rusiei.
    Tare as vrea sa te vad intr-un transeu. Acolo nu te-ai putea ascunde dupa tastatura, pentru ca ar veni rusii aia rai si ti-ar lasa un incarcator de gloante in fundul tau mare. Si daca n-ai muri, te-ar duce in Siberia, in niste mici lagare, putin mai diferite de o insula exotica pe care visezi tu sa stai. Nu era deloc cald si mai ajungeai si la 35-40 de kile. du-te uita-te in oglinda, imagineaza-te cum ai arata daca ai avea atatea kile, cu degetele degerate, fara sa bagi in tine o supa sau o friptura calda de secole, fara cei dragi si mai ales fara speranta ca te-ai mai intoarce.
    Nuo…daca iti convine “situatia”, atunci mai fa-ne o data neam de tradatori si zi ca tu stateai drept in fata rusilor.
    Si daca ti se pare SF ce am zis mai sus, cauta materiale despre cei care au luptat dincolo de prut si au fost invinsi.

    Si totusi, zicea cineva sa nu comentam noi astia tineri comunismul, dar voi astia “batrani” de ce comentati razboiul?

    • #40

      negarea faptului ca rromanii sunt neam de tradatori nu il si face sa dispara. cat despre restul, ai timp sa mai citesti, sa vezi cam ce s-a intamplat, cam cati rusi au omorat diviziile romanesti in luptele din URSS, cam cati evrei a ucis acelasi neam rromanesc la iasi si in alte locuri, iar dupa aia iti dau voie sa vii sa vorbesti de lucruri de astea mari ca patriotism si altele. pana atunci, cuminte si joc de glezna, ca inca nu e ora grisului

  37. Eu n-am prins prea mare lucru, dar suficient cat sa zic NU….NU mai vreu sa fim inainte de `89

  38. Las ca am citit destul. Mai bine ai mai citi si tu putin. Daca vrei caut niste linkuri 🙂

    Si oricum, nu e vorba de patriotism. E vorba de GANDIRE. E vorba de a alege. Romania nu a fost o forta in razboiul asta si ar fi putut fi distrusa de oricare dintre cei doi mari, intr-o lupta directa. Faptul ca a reusit sa mearga inspre est cand au venit nemtii din vest, si sa mearga pe urma inspre vest cand a venit tavalugul din est e mai mult inteligenta decat tradare. Neamtzul nu ne-a considerat fratele lui aici in razboi, ci doar pionul, asa ca scutiti’ma cu tradarea.

    De comunism si influenta nu am fi scapat nici daca prin absurd am fi fost ramas neutri in razboi. Nu fiti atat de naivi…. Suntem langa Rusia la naiba. Ar fi riscat ei sa isi bage americanu rachetele la cateva sute de km de ei??

  39. cristi, permite-mi sa te corectez: aminteste-ti ce era Romania in perioada interbelica si apoi o sa te prinzi ca Romania, din pacate sau din fericire, era o forta a frontului de est, practic frontul unde a pierdut Hitler razboiul. Pe nemti i-a lovit destul de serios tradarea noastra, macar din punct de vedere al resurselor care le-ar fii permis sa sada linistiti aici si sa pregateasca o lovitura serioasa catre Moscova. Nu se pune problema asa cum ai incercat tu, cum ca fiecare dintre marile puteri ne-ar fii distrus. Logic ca da, fiecare dintre cele doua aliante ar fii distrus si Franta daca-si prindeau mintea. Conta ce insemnam noi in alianta si asta a fost, se pare destul de mult. Daca eram un cacat neinsemnat, nu o pateam atat de tare DUPA razboi, dimpotriva, nu ne baga nimeni in seama. Dar eram o vaca de muls, la un nivel cel putin mediu.

  40. #44

    ARHI: m-a atins ceea ce ai zis in postul 41.

    Pentru tine :

    – dinastia Rotschild
    – Revolutia bolsevica 1917
    – Ungaria 1919
    – Ungaria 1956
    – Romania 1944-1957
    – Federal Reserve ( 1987 – prezent )
    – FMI ( prezent )
    – Banca Mondiala ( predecesorul Director )
    – Presedintele Frantei.
    – Romania 1940.

    Bai, Arhi, tu stii cum e in 1940 cand bolsevicii te gonesc din casa ta, de pe munca ta, din tara ta ( Basarabia ) iar pe drum vezi cum un “popor pasnic, de oamein suferinzi” ucide semeni de ai tai ?

    Ai dat cu mucii in fasole la asta cu “sarmanii aia din Iasi”.

  41. #45

    Aaa, draga Arhi am mai uitat ceva.

    Stii 1877 ?

    Razboiul romano-turc ( cica ruso-romano turc ), unde fratii nostrii au murit.

    Erau vreo 120 de mii din aia “de zici tu” numai in Moldova !

    Stii cu ce se ocupau asta ?

    Arendasi, carciumari … sugrumau la propriu pe tarani.

    Da .. baieti destepti, treaba lor, bun.

    Stii cati din “astia” au luptat in 1877 ?

    Fix vreo 6 sau 8 SUTE … bai Arhi, din 120 de mii numai in Moldova … au luptat doar 8 SUTE.

    Cum ti se pare ?

    Nu mai zic ca am avut probleme la recunoasterea independetei din cauza lor, baietii vroiau drepturi, cetatenie … “sa intre in politica” sa ne sugrume Guvernul de sus.

    Citeste pe Mihai Eminescu, ce a scris la Timpul. Citeste pe Bratinu ce a zis dupa WW1 cand era la Paris, cam ce “oameni buni” erau acolo.

    Arhi, repet, numai un dobitoc poate promova ura rasiala insa numai un naiv, om necultivat poate sa vorbeasca cu mila despre “acei oameni de bine”.

  42. #46

    Arhi, daca taceai, filosof ramaneai. 23 august a fost o lovitura perfida dar intru totul necesara, nu e vorba de tradare. Altfel acum te-ar fi chemat cetinov si ai fi scris aici in chirilice, no offence. Scrie tu mai bine despre altele, istoria las-o istoricilor. Mai bine fa un remake dupa titanic, ala sigur iti iese :))

  43. Cataracta, pai hai sa o luam altfel.
    Veneau nemtii, cine ne ajuta din spate? Rusii aveau tratat, in cealalta parte era o gura de aer. Treceau nemtii prin noi in cateva saptamani si sugeau pe urma toate resursele. Luand cealalta decizie, s-a mizat si pe recuperarea teritoriilor de la rusi. Parea o situatie din care romania avea de castigat, in primul rand pe termen scurt (tocmai s-a evitat invazia unei armate care deja avea europa sub control) si pe termen lung puteam castiga si la est. Fara dubii nemtii s-au folosit de noi, pt ca era o situatie win-win (nu e tot una sa distrugi o tara, ca apoi sa te folosesti de ea, in loc sa te aliezi si sa ataci impreuna).
    A urmat greselile lui Hitler cu Rusia si din nou ne-am intors de unde am plecat. Aveam in fata un inamic covarsitor si in spate pe nimeni sa ne ajute. S-a mizat pe recuperarea teritoriilor de la rusi si s-a pierdut. Daca continuam sa luptam pt o cauza pierduta riscam sa pierdem mult mai mult de atac. Eu o vad din nou ca pe o situatie win win, la fel ca si la intrarea in razboi. Chiar daca “win”-ul nostru a insemnat sa avem pierderile mai mici.
    Rusia = Germania din punctul meu de vedere. Romania doar a reusit sa se protejeze cat s-a putut de ei in ambele situatii, si cred ca privind in urma, prin deciziile care s-au luat am reusit sa iesim cel mai putin sifonati ca sa zic asa. Avem o pozitie pe harta care nu ne-ar fi dat sanse la mai mult.
    Ori eu zic ca intre comunism si decimare e mai bine doar comunism 🙂
    Cam asta vroiam eu sa zic. Chiar daca eram o forta estica, tot nu ne puteam compara cu adevaratele forte.

  44. #48

    cristi din ce zici tu, romania a fost ca o tarfa care o sugea/a supt-o de la cel de la care presupunea ca o sa aiba in viitor de castigat…

  45. Prefer sa discut cu oameni care vad situatiile mai departe de o curva care suge sau care nu suge, gen tu sau nenea cu hot girls.

  46. Acum … multi ani am fost la ALIMENTARA sa cumpar niste merlucius, ca deh, nici o masa fara peste!. Am ajuns acolo, pustiu, trecuse si ala.
    A venit un vecin mai hâtru şi a întrebat: “Ce aveţi ?”
    “Ce se vede!” a zis tanti de la tejghea. “Atunci daţi-mi patru cârlige, vă rog”.

    Ce-a fost fain ? A fost fain concerul Iris la Baia Mare, s-a lăsat cu şedinţe UTC la liceu şi propunerea de excludere, da’ n-a fost să fie!

  47. cristi, suntem offtopic dar e ultima mea completare ca sa nu stricam blogu’ omului: ai pus punctul pe i cand ai spus “termen scurt”. Aici vad eu greseala, ne aliam cu una dintre parti – nu era greu sa te prinzi care – si mergeam pana la capat. De ce? Fiindca asta pe termen lung ne aducea mai multe beneficii noua, o tarisoara mica, dar destul de puternica economic la vremea aia. Noi unde am pierdut practic? Pai la sfarsit nu ne-au considerat nici aia nici ailalti de-ai lor. Ori un razboi se castiga MAI ALES in tratatul de pace. Acolo, fie ca ai pierdut fie ca ai castigat, cu putin creier poti obtine destule. Pe noi, acolo, nu ne-a bagat nimeni in seama. Reconstructia la noi a fost lasata pe seama rusilor care numai la aia nu se pricepeau. Noi, practic, din razboi, ne-am ales doar cu ciuma comunismului rusesc. Si de-aia 23 august e un cacat de zi de mai bine n-ar fii fost.
    In incheiere vreau doar sa spun ca noi, acum vorbim vorbe. Odata fiindca nimeni nu poate stii cum am fii evoluat noi, si razboiul daca n-am fii intors armele si doi, pentru ca nici noi nici oameni mai documentati decat noi nu au acces la informatii care ar clarifica toata mizeria politica a vremurilor de atunci.

  48. #52

    @cristi: nu-mi dadeam cu parerea despre ce si cum a fost (nu vreau sa intru in acest cerc vicios), ci am facut o analiza a comentariilor tale si am restrans ideea la o singura propozitie… 😀

  49. #53

    Sunt doua probleme
    una cu libertatile unde a fost rau de tot, nu este grad de comparatie cu ce este acum, te fortau sa faci ce nici nu visai, nu aveai incotro si nici nu se putea sa cracnesti ceva.
    A doua diferenta e cu munca, haleala, unde orice s-ar zice aveai cu ce, ca nu prea era e adevarat (dar nu era peste tot, sa intetit in ultima vreme a domniei :)) ) ideea e ca aveai cu ce, tot prostul avea cu ce trai.
    Acum este de unde, sunt de toate, dar nu ai cu ce, care varianta o fi mai buna ? in plus risti mult mai multe (ceea ce inainte nu riscai) sa ramai pe drumuri iti iau casa masa catel purcel …tot ce ai, daca n-ai cu ce plati taxele care s-au ridicat …mai tata mai.
    Nu mai e nici o protectie, te fura pe fata etc..
    Daca e sa-mi dau cu parerea …tot un drac, (ce sa mai calculezi acum, care o fi mai cu mot ?).

  50. #54

    @gupi : Daca o stii pe aia cu “nici o masa fara peste ” inseamna ca ti-o amintesti si p’aia cu : “peste oceanic hranitor, nici de p*la nu te-mpiedici, nici de p**da nu ti-e dor” !
    KKatul in care ne aflam acum este ceea ce ne ofera politicienii de azi adica fostii activisti fruntasi UTC!
    Si pentru cine ceva istorie, pentru mareata isprava de intoarce “glorios” armele impotriva nemtilor, am luat-o in freza la mare arta cand s-au negociat conditiile de armistitiu. Dovada ultima jumate de secol. :whatever:

  51. @bunica: nu toata lumea avea cu ce, nici macar la capitolul asta nu mergea treaba cum trebuie. aici in Bucuresti mai era cum mai era treaba, dar in provincie era mult mai naspa. tin minte ca portocale vedeam o data pe an, in preajma Sarbatorilor iar banane vedeam in filme. Carne adevarata (nu mizeriile din Alimentara) vedeam de la tara, ca si lapte, oua si altele. In rest, ne bucuram de toate celelalte binfaceri: paine pe cartela, ratia lunara de alimente (stateam la coada ore intregi pentru aia). Si, of course, restul de finetzuri: vizita invatatoarei acasa, sa vada dc am conditii (se mai alegea si ea cu un pachet de unt, 1-2 oua), vizite ale “colegilor” de servici de-ai parintilor (colegi cu care altfel parintii nu aveau nici in clin nici in maneca) si alte mizerii din astea. asa ca aia care erati fericiti ca aveati ce baga in matze, un mare ALUPISUG daca plangeti dupa vremurile alea

  52. #56

    Bine fanel! Asta e cea mai tare concluzie! In rest, toate bune… e simplu sa ai o perspectiva asupra “tradarii” dupa 50 de ani, sugand linistit dintr-un ciubuc la ora de istorie. Ori ca da, ori ca ba, oamenii aia au facut atunci cum au crezut mai bine, iar rezultatul probabil ca ar fi fost acelasi, daca nu mai rau. Pana la urma morala e buna cand te doare curu’ doar de tine, nu de 10 mil de oameni. Iar despre cei care regreta maretul regim, exceptanad pacalicii de 20 de ani care repeta papagaliceste ce au citit / auzit erotic pe la diversi, nu e nici o diferenta: ori ca mananci seminte in fata blocului ori la coada la alimentara, ca dup-aia sa opresti tu caldura / curentul sau sa ti-l opreasca statul, sau ca te uiti la vacanta mare sau la bulgari; doar ca ai dracu’ capitalistii astia, nu-ti dau de mancare daca stai degeaba, cum iti dadeau ailalti

  53. @Ensi – daca stateau degeaba si statul ii platea, inseamna ca tot ce s-a construit in Romania s-a facut cu ajutorul negrilor adusi din Africa.

    Toate societatile de pana acum, capitalista- de dominatie a banului, comunista- de dominatie a puterii , au favorizat ideea ca puterea de decizie se transmite ereditar, la pachet cu mostenirea in bani sau cu mostenirea de pozitii privilegiate, predata urmasilor pe fata sau pe (la) spate. Bogatii de azi sunt parvenitii de ieri, asa ca tinere sarac nu te revolta de nedreptatea lumii, pentru ca tu ai sanse egale cu tanarul bogat. Iar daca la batranete vei constata ca, dupa ce ai muncit ca un rob o viata intreaga, ai ramas tot sarac lasand saracia mostenire urmasilor tai, in timp ce tanarul bogat , imbatandu-se cu sampanie si indopandu-se cu caviar, si-a triplat averea , sa stii ca doar tu esti de vina pentru ca nu ai fost la fel de merituos si de sarguincios si nu ai stiut sa-ti valorifici sansele. Societatea nu are nicio vina, sa stii!

  54. #58

    @Zoonapolitikon, stii care era problema ? orasenii o cam luasera in brate, de asta se duceau la tarani, taranul avea, avea si cu ce
    Acum taranul are si el pauza.
    alt revers, sunt portocale cacalau scuze de expresie
    cu ce cumperi daca nu ai ? cati nu au ?
    Militia cum era atunci te prindea fulau pe strada te lua la roate ce misuni care tie rostul, uite colea munca, intr-o saptamana sa fii acolo ca de nu dracu te manca (sinonom cu pucaria ca altfel era d’ala dusman de clasa 🙂 cum se zice )
    Nu zic ca era super fain, dar nu erau atati taietori de frunze.
    Si nu mai aburiti aviz de computere si altele, ce era atunci pe piata exista si la noi, si da se faceau la noi Arhi, daca Brasovul producea computere (echivalente ca si caracteristici cu ce exista atunci la acea vreme in toata lumea, si chiar erau apreciate)
    Au disparut in neant, producema microprocesaore, iar s-au dus si ele ca din pusca.
    Ne-a convenit sa vina altul sa spuna nu mai faceti, ia treceti voi pe consum ? pai cu ce le cumperi tata si pe alea daca devii doar consumator ? ce mai producem noi acum ?

  55. #59

    oamenii care au muncit atunci si muncesc si acum nu dac parte dintre nostalgici, nicole. eventual au nostalgia a ceea ce ar fi trebut sa fie dup-aia… nu rastalmaci, te rog, categoria de romani asupra carora aplic paralela. nu zice nimeni ca traim intr-o lume minunata, comparata cu cea dinainte, insa asta nu mai e vina unui tip de societate ci a unei trasaturi de caracter, si poate a faptului ca, cu bune si rele, aparatul politic al anilor ’80 reusea intr-adevar mult mai multa performanta pentru binele public decat aparatul politic baltit de azi. dar asta e deja alta discutie, si e grav ca foarte multi confunda. responsabilitatea si regimul politic nu au nici o legatura, insa disolutia aceste responsabilitati este caracteristica de baza a comunismului si motivul pentru care nu a reprezentat niciodata o tendinta naturala ci artificala de organizare sociala. iar banul sau influenta politica nu sunt, pana la urma, decat simple modalitati de maniestare a puterii. cum exerciti aceasta putere reprezinta diferenta dintre ce se intampla, sa zicem, in tarile iugoslave sau ungaria, pe de o parte, si in romania sau bulgaria, pe de alta

  56. #60

    Mai tineti minte IPRS ? IAEI ? produceau niste procesoare de ramanea neamtul crucit, si trageti ca eram de cacat ?
    Mai exista ? toti meseriasii au intins-o si isi fac reclama la meseria lor prin produsele altor firme, drept dovada ca nu eram prosti (prostii au ramas)
    Unicul “bine” si singura gura de aer a venit prin faptul ca s-a putut intinde din tara.
    In rest sa traim bine vb lui Basescu.
    Din comunism s-a intrat direct in hotie (iar asta o sa tinaaaaa)
    Marea democratie romaneasca nu mai e in stare nici ea a judeca macar un singur proces cinstit.
    Hotie, spaga, incompetenta, saracie, minciuna, nedreptate … ce mai vreti sa laud din ce exista acum, nici nu mai stiu de unde sa incep.
    Fac ceva si pe una si pe alta, cred sincer si foarte serios ca e cazul de luat in consideratie optiunea de mutat in alta parte.

  57. Legat de treaba cu tradarea aliatilor m-am framintat si eu constant in privinta asta. Degeaba, sintem de nadejde. Ca neam.

  58. 23 de ani deci cu siguranta nu am de unde sa stiu, pe pielea mea, ce-a fost…

    nu contest, e clar ca fu perioada tampita cu multe minusuri, multe greutati auzite si povestite de la mama, de la tata, de la oricine cu capul pe umeri si neutru; adica nici nostalgic comunist si nici contra-comunismului suta-n mie.

    citeam primul comentariu… pot sa intreb (repet, va intreb in sensul ca va vreau parerea decat ca va dau in cap ironic) de sistemul de invatamant comparativ, ce spuneti? vorbesc de rezultatele efective, de cei care ieseau de pe bancile scolii si ce aveau in cap. ok, de acord: se lua bataie pe bune in clase, se pioniera, se mergea la cules de nu stiu ce si la strans de nu stiu cum, da stiu, dar vorbesc de oameni. de cunostinte si disciplina si rezultate.

    doi… iarasi tin sa reamintesc ca vorbesc din perspectiva unui om citit mult pe subiectul asta si care a auzit un catraliard de povesti dar care nu a trait atunci: este ca in ’90, tara era la cheie? drumurile existau si erau practicabile; industrie exista, produceam, exportam (pana si mancarea proprie din bucatarie aproape), agricultura aidoma ( cu de toate, irigatii si institute si cercetare si tot) si tot asa. de ce toate alea existau atunci si functionau (ok, cu regulile tampite si cu munca pe nimic) si imediat dupa ’90 s-au evaporat toate?

  59. #63

    din pacate Romania este unul din exemplele triste care demonstreaza ca democratia si libertatea, pur si simplu nu sint benefice pentru unele popoare.

    Romania comunista era un cosmar de nesuportat pentru unii, foarte putini dealtfel, si din pacate singurul mediu prielnic pentru marea majoritate a populatiei, mai ales in a fi protejata de ea insasi. omul de rind isi aducea cit de cit aportul la cite ceva pozitiv -cum au mentionat unii aici: mai un procesor, mai un bloc, un metrou, etc…- si se comporta cu o aparenta civilitate. ca era de frica bitei sau in urma spalarii pe creier, e mai putin relevant. relevant era ceea ce facea.

    acelasi om de rind, astazi este o catastrofa: 20 de ani de libertate l-au abrutizat inzecit mai mult decit cei 50 de ani de comunism, si se auto-distruge. aceia care tinjeau cu adevarat dupa libertate si un trai civilizat, fie au fugit unde au vazut cu ochii, fie sufera enorm si viata intre semenii lor lasati in libertate li se pare din ce in ce mai greu de suportat.

  60. #64

    stii povestea lui Fram, ursul polar? Sunt sigur ca e o alegorie:)

  61. Isi inchipuie cineva ca daca regele nu trada, istoria era alta?
    Ce naiba, harta era desenata demult, tot RSR scria pe noi, oricati ar fi murit incercand sa lupte impotriva comunizarii Romanikai (si au luptat destui, uitandu-se pe cer 20 de ani dupa americanii care ne vandusera demult). Despre partea cu independenta lui Ceasca, s-o lasam asa. Daca n-ar fi fost obedient, chiar si cand cu circul din 68, credeti ca nu s-ar fi intors trupele rusesti (caci am fi fost prima tara din care trupele rusesti s-au carat)? Iar pentru cei ce cred ca s-a schimbat mare lucru, cand cu lovilutia din ’89, ia vedeti cine conduce tara- Baisexul- seful de la Anvers, Ilici si urmasii lui, Voiculescu-Felix, sefu’ de la Crescent… Da’ ce circ frumos ne ofera, sa juri ca se cearta (dupe revenirea Iliescului in locul Tapului ce-i scosese castanele din foc, in Jalea Vaii, ortacii credeau ca Cosma va fi liber si minele redeschise; cand a venit Besescul, toti puitorii de bot credeau ca Nastase-N-spe case va face parnaie; acu’, fraierii de serviciu cred ca daca pica marinelu’, se opreste direct la mititica). Credul neam!

  62. #66

    @Pasionat de istorie, aurache si toti care mai regreta prostia numita comunism
    Romania nu a fost independenta. Politica ei externa a fost conditionata de actiunile marilor puteri (ca si acum). Si pana la urma prefer sa traiesc liber, sa imi aleg eu viitorul si sa pot calatorii peste tot, intr-o tara sa-i zicem “neindependenta” decat sa traiesc prost si cu frica intr-o tara zisa independenta (si fara datorii – ca parca ma incalzeste cu ceva daca tara nu are datorii).
    In rest comunismul a construit urat si prost si a distrus in schimb societatea din temelii. Am vazut in vestul EU orase care au fost rase in timpul razboiului si acuma sunt o frumusete desi nu au avut de a face cu binefacerile tovarasilor. Probabil ca si orasele noastre s-ar fi dezvoltat mai frumos fara comunisti. Drumurile erau proaste si nesemnalizate, nu era lumina pe strazi (era bezna, bezna), oricand mergeai la doctor duceai o atentie (tigari, sapun, ciocolata).
    Practic era mult mai prost ca acuma si in plus nici nu aveai voie sa zici nimic.
    Comunismul a distrus elitele societatii si le-a inlocuit cu rateurile sociale ale acelor vremi. Ei si urmasii lor sunt securistii care ne conduc astazi, nu-i de mirare ca sunt niste maimute fara morala.
    Celor care vi s-a povestit ca era bine va urez sa va sculati si voi la 4 dimineata (aveam 7 ani pe atunci) ca sa stati la coada la unt pentru ca se “dadea” doar un pachet de persoana. Sau o coada de 5 ore la painea pe cartela (o jumatate de franzela de persoana).
    Aurache draga pentru mine libertatea e extrem de benefica. Vrei dictatura? Inca mai gasesti cateva tari pe glob, esti liber sa le incerci.
    Stiu ca e mult mai simplu pentru voi sa nu aveti libertatea de a alege pentru ca e complicat si trebuie sa ganditi. Stiu ca e mai simplu sa zici asa e sistemul, trebe sa ne supunem ca altfel se supara tovarasul.
    Vi se pare ca rolul omului e sa traiasca in turma si sa execute ordinele unui conducator luminat? Mie nu, si voi face tot ce imi sta in putinta ca asemenea cosmar sa nu se mai repede. Si nu, nu voi pleca din tara, voi ramane aici de paza. sa va fac in ciuda la toti nostalgicii distrindu-ma cum muriti de ciuda ca nu se mai intoarce comunismul din groapa.

  63. #67

    Si am uitat ceva, tot pentru nostalgici – v-as dori sa fi avut cel putin o ruda apropiata care a fost la Canal sau in puscariile comuniste sau mai stiu eu pe unde doar pentru ca a avut o parere diferita de a comunstilor sau, si mai rau, era un intelectual care gandea. Multi dintre cei care au fost pe acolo nu s-au mai intors.

  64. #68

    30 ani- la revolutie eram micut- so nu cred ca pot sa imi exprim parerea fara sa imi sariti in cap
    dar am totusi cateva nelamuriri- cum se face din cate citesc zi de zi, doar bloggerii au asa un ” insight view” asupra a ceea ce a fost?
    cum se face ca dati o duma( ca aceasta postare) in care cine nu e cu voi, e impotriva voastra?
    cum se face ca in alte postari ne explicati cum si de de ganditi si sustineti anumite chestii??? si culmea, mai sunteti si citeti//dar in cele de genul acestuia fara sa luati in pula si mortii altora la taifas nu puteti gandi coerent?
    ok, am inteles, ai trait vremuri naspa. nu esti singurul. mai suntem cativa care ne amintim cum a fost.
    dar ceea ce ma face complet praf este aroganta pe care o afisezi- tu si restul care scrieti on line si ati gasit pe ce parte se da gaura la macaroana
    acum va rog, stapan de blog si ai lui slujbasi comentatori, nu cititi pe diagonala
    ps. in caz ca aveti impresia ca sunteti buricul pamantului, va inselati. eu sunt ala- si va astept la o discutie la fel de coerenta pe care o poarta arhi in comentariile la propriile postari

  65. #69

    @Cata, bunica a fost la canal, nu a avut rude ci a fost chiar ea in persoana.
    depanam niste amintiri “frumoase” ? :))
    N-a zis nimeni ca a fost bine, dar existau niste “mici” chestii bune care acum s-au dus, pana si ele. Ia exemplu numai din educatie. ?
    Despre ce elite vorbesti acum ca ar fi ? care sunt ?
    Cate arau atunci (pe bune) si cate acum ? cine mai face acum cercetare, inovatii, inventii ? faceau unii atunci pana si in scoala, proful meu avea vreo 10 inovatii, l-au luat in cercetare (SUA, Silicon Valey), papa, nu mai vrea sa vada in viata lui Romania.
    Dar de justitie ce parere ai ?
    Dar de ordine ?
    Dar de hotia intretinuta de sus ?
    Ce anume s-a schimbat in bine ?
    In afara de libertate, democratia oricum nu inseamna numai libertate ci si niste drepturi, legi etc, o fi existand ea pe undeva, dar nici intr-un caz nu e la noi, poate apare.
    Daca tot ai fost pe afara poti face o cat de mica comparatie ? ca noi cica, am scapat de comunisti, nu ? 🙂
    Nu ai impresia ca am incaput pe mana altora ?

  66. Pentru cei ce incearca sa ne explice c-a fost bine ce-am trait, chit ca ei nu au trait:

    www.youtube.com/watch?v=wayi9HlVhgQ

  67. ce-mi place mie ca e plin prin zona de specialisti in geo-politica, care ei stie toate secretele WW2. dar nah, nu e rromanu priceput la toate ?
    @dan (38)
    tru, tru

  68. #72

    @cata: nu regret nicidecum comunismul ori dictatura, dar ceea ce doream sa subliniez este faptul ca pentru majoritatea romanilor – si-mi pare rau sa constat ca tu te afli exact in aceasta categorie – libertatea este nociva.
    ma doare fix la 3 metri in spate cum te simti tu in libertate, asa cum nu ma interesa cum te simteai tu sub dictatura. problema este cum se simt ceilalti cind tu te simti atit de in libertate.

    dar in fine, bucura-te cit mai poti…

  69. Ma gandeam io ca apare careva care zice ca evreii sunt vina pentru comunismul din Romania. Ah am gresit , de all over. HA HA HA

    Acuma astept sa fim de vina si pentru ciza mondiala a creditului (evreii au inventat creditul cu buletinul , apartamente la 250k si Logan in leasing pentru tot neamul arian romanesc) si pentru viitoare criza de hartie igenica pentru tot acest neam de cacaciosi.

    Arhi, dude, cand ziceai ca-si revine Romania din prostie?

    PS. Aviz amatorilor, criza de imbecilitate nu are inceput si nici sfarsit se pare. Si chiar daca a fost inventata de evrei, exportul ei catre arieni are efecte secundare periculoase.

    23 August 1944 a definit poporul roman de atunci. Din pacate/fericire , 23 August 2009 defineste poporul roman de azi. Recititi-va comentariile si poate ca o sa intelegeti.

    Shauna Tova

  70. Uite cum trebuie sa dau eu dreptate Mossad-ului …. 🙂 Eu visez inca la importul unui rege german insa, cred ca si importul a vreo 2.000 de evrei care sa conduca Romania ar fi o solutie viabila …

  71. asta cu statul la coada sau ca nu se gaseau alimente sunt partial valabile. Toata lumea avea carne in casa, cascaval si banane. Pile la casa de comenzi. Rude la tara avea toata lumea.

  72. #76

    Ce naspa era ! Mai ales ca pica in plina vacanta !
    Toata ziua stateam pe stadion, plecam turbat de caldura, transpiratie, praf. Caca-m-as in cartoanele lor!
    De asta i-as spanzura pe cei care-l regreta pe Impuscatu’ !

  73. #77

    Mossad: nu poti sa negi ca ai tai au facut Holocaust impotriva romanilor. Ceea ce a fost la Iasi si la Bucuresti sunt adevarate insa ceea ce au facut ei in 40 la retragere .. extrem de tragice. Au ingropat de viu un soldat roman in pamant + mii de crime. Au impuscat preoti, primari, functionari … TRAGIC !

    Mossad: nimeni nu te uraste pentru ca esti din acea rasa, cel putin eu nu, totusi istoria trebuie sa fie cunoscuta. Lumea trebuie sa stie ca nu doar “germanii” s-au luat de ei, si nu doar in WW2.

    O parte dintre voi ati dus un mod de trai de tipul “capusa”.

  74. #78

    Aurache – cum ai dedus tu ca pentru majoritatea romanilor (inclusiv pentru mine) libertatea e nociva? De unde stii tu ce e mai bine pentru altii? Asta e si problema comunismului – crede ca stie exact ce e mai bine pentru fiecare individ. Stie unde trebuie sa il repartizeze dupa ce termina facultatea, stie cat trebe sa manince, stie ce trebuie sa imbrace, stie ce are voie sa gandeasca un individ si ce nu, unde trebuie sa calatoreasca, etc. Iar cei care nu realizeaza cat de intelept e comunismul trebuie in mod clar eliminati pentru ca asta inseamna ca ei ar cam vrea sa fie mai liberi ori libertatea e nociva.

  75. #79

    Arhi – Popor de tradatori? Da, sigur ca da – arata-mi un singur domnitor – care n-a fost dictator – si care a reusit sa conduca tara mai mult timp fara sa fie vandut de boierii din “consiliul de administratie”? Cati “looseri” nu stim care gandesc “de ce sa muncesc eu pentru patron si sa-l imbogatesc eu pe’ala, cand pot sa frec menta de pomana si sa iau ajutor de la stat”? 🙂

    Pasionat de istorie – ar trebui sa citesti mai bine istoria de care sustii ca esti esti pasionat. Sau poate ai citit doar istoria care ti-a placut tie. Trist, ce sa zic!? Poate c-ai avut rude trimise la canal de care nu stii, poate ca bunicul tau nu ti-a povestit nimic de cat de bucuros a zis “Da” cand a fost sa dea pamantul la CAP (daca a avut) din toti ficatii lui in care era lovit sistematic, sau poate ca ai sansa ca acum sa fii vecin cu acei tarani “transplantati” fortat in oras si sa le asculti manelele, poate ca acum traiesti intr-una din cutiile de chibrituri desenate de marele “Arhitect”, poate ca n-a trebuit sa stai niciodata la coada de 100m pentru una bucata salam de soia (dada, cate una de caciula sa ajunga la toata lumea) cu buletinul mamei tale in mana ca sa dovedesti ca esti din localitate si nu vii de la tara sa cumperi salamul sa saracesti patria, poate ca n-a trebuit sa stai la o coada si mai mare sa cumperi o paine de caciula la __tara__, la bunicii tai, in timpul vacantelor …

    Ce sa mai zic!? Uite, numai motive sa-l iubesc (in gura) pe preamaritul Conducator.

  76. @cata
    de unde a dedus aurache ? pai uita-te-n jur … nu e evident ?

  77. #81

    Ah, ca sa nu mai zic de filosofia mareata “ne-am indoit ca trestia cand a batut vantul dar tot aici am ramas” – inventata tot de maretii istorici ai lui Crap-ucescu? 🙂

  78. #82

    @bunica
    In primul rand nu am zis ca am scapat de comunisti. Am spus tocmai ca suntem inca condusi de scursurile societatii postbelice (si de urmasii lor) care au fost primii care au imbratisat comunismul pentru ca le oferea sansa sa se razbune pe cei care fusesera mai sus pe scara sociala pana atunci.
    Ma intrebi ce elite a distrus comunismul? Hai sa vedem:
    – la sate au fost distursi cei care erau gospodari si aveau pamant pe motiv ca erau chiaburi. Munca a devenit astfel un stigmat in lumea satului. (mai ales ca nimic nu mai era al tau)
    – industriasii care au ridicat Romania in perioada 1900-1939 au fost deposedati de bunurile lor. Daca te uiti la marile companii vestice (Siemens, Krupp, Mercedes, BMW, etc) vei constata ca toate au fost incepute in perioada 1900-1939. Poate si Malaxa ar fi avut aceiasi soarta daca nu erau comunistii.
    – intelectualii au fost prigoniti . Eliade, Cioran si Brancusi au ales sa devina francezi (ca sa dau doar un exemplu fericit – ei nu au putrezit in inchisoare).
    – clasa politica (cu viciile ei de atunci) a fost nimicita iar cei care i-au inlocuit era cu mult mai viciosi, inculti si rauvoitori (da, tov. Iliescu atunci a inceput)
    – imi spui de justitie? stii ca au fost promovati judecatori oameni cu 4 clase (tocmai pentru a putea fi cat mai usor influentati). Tu ai impresia ca intr-o tara in care cuvantul partidului era lege justitia dadea sentinte de capul ei?
    – ordine? gastile de cartier se bateau la fel de mult pe vremea comunstilor ca si acuma.
    – hotia intretinuta de sus? imi pare rau sa iti zic, totul pe atunci era pe baza de sustinere de la partid. Vestitul Pile Cunostinte Relatii. Promovari, plecari peste hotare, furturi din santiere, etc. Cei care ne conduc astazi sunt exact produsul acelui sistem in care traficul de influenta era patronat de partid. Doar s-au adaptat un pic.
    Si atunci daca voiai sa rezolvi ceva oarecum ilegal mergeai la secretarul de partid.
    Ce s-a schimbat in bine? pentru mine totul: am dreptul sa imi aleg eu unde vreau sa stau si ce sa lucrez (nu sa fiu repartizat), am dreptul sa calatoresc unde vreu eu, am dreptul de a imi exprima opiniile impotriva unui sistem (dupa cum si tu ai dreptul de a il apara), am dreptul de a nu fi ridicat de militie de pe strada pentru ca am plete sau blugi, am libertatea de a alege cati copii sa fac, etc.

  79. #83

    @canadianul
    Daca libertatea era atat de nociva de ce ai ales sa pleci in Canada si nu in China/Cuba/Coreea de Nord sau Rusia? Doar din cauza ca era limba mai greu de invatat?

  80. perceptia indivizilor referitoare la comunism este total diferita in plan subiectiv.
    adica, daca tu erai un amarat, iar tovarasul ti-a dat un apartament si un loc de munca stabil, o sa propovaduiesti comunismul toata viata ta… ca sa nu mai zic de avantajele pe care le aveai daca erai si membru de ceva. iar toti astia care au trait 5 ani in comunism dar il ridica in slavi, provin din astfel de familii si asta au auzit in casa. E normal sa aiba aceeasi perceptie.
    In schimb, daca erai nitel mai bogat, iar tovarasul s-a gandit ca ar fi mai bine sa-ti nationalizeze bunurile imobile, sa-ti confiste banii si “cocoseii”(castigati cinstit), eventual sa te mai si trimita la inchisoare cativa ani, daca nu puteai sa intri la o facultate pe motiv ca nu aveai radacini solide (mai precis, ca parintii tai faceau parte dintr-o familie burgheza si nu erau tarani), daca te simteai mereu urmarit din cauza acelorasi considerente etc. , e normal sa hulesti comunismul.
    Obiectiv vorbind, doar faptul ca erai un animal in jug ar trebui sa-ti dea de gandit… dar in fine… pareri si pareri

  81. am plecat in Canada ca sa fiu inconjurat de canadieni, logic … greu tare, nu-i asa ?

  82. Ce elita era in clasa politica interbelica? Erau la fel de corupti si de nepasatori la clasele inferioare la fel ca cei de acum. Spune unul de malaxa. Malaxa era sustinuta de contracte “manevrate” cu guvernul de atunci. La fel si atelierele APACA cu armata. Cat despre influenta si lucrurile bune facute de evreii de atunci prefer sa ma abtin.

  83. #87

    George_ist: esti un dobitoc, da, imi permit sa-ti zic asta. Arhi, te rog scuza-ma dar omul chiar este un dobitoc.

    Arhi, ca sa ma intelegi, incearca sa iti imaginezi ca te-a injurat unul de mama + inmultit cu 100.

    Bai George, cum mama dracu’ esti asa imbecil ba sa spui ca ne-ar prinde bine 2 000 de “X” conducatori ?

    N-ai citit in viata ta o pagina de istorie, n-ai habar de istorie, esti 0. De ce insisti pe subiecte de genul acestuia cand stii ca te depasesc ?

    Invata dracu’ putina istorie iar dupa uite-te la ce ai zis astazi, “2 000 de X conducatori”. O sa iti spargi singur capul cu ciocanul.

    Ceea ce ai zis tu este egal cu “ne-ar trebui 2 000 de tiruri care sa care aurul de la Rosia Montana in strainatate” sau “2 000 de ale Iliescu care sa ne dea lectii de democratie, intr-un spirit civic maret”.

    Mossad, am un profesor, om bun, de treaba. Nici-o problema cu el din aceasta cauza, chiar il admir. Omul nu a fost prins de sionism si poate din asta.

    Dar cei care au fost atinsi de sionism, sunt anti-orice si doar pro-ei.

  84. #88

    @vpa
    Clasa politica interbelica era corupta e adevarat. Dar s-a dovedit a fi mult, mult superioara ciocanarilor cu care au fost inlocuiti. Care erau la fel de corupti insa mult mai primitivi in orice actiune. Si si pe acestia ii durea fix in spate de de “clasele inferioare” cum le zici tu. Altfel nu ar fi trimis in puscarie mii de tarani care nu voiau in CAP, nu ar fi infometat milioane de oameni, nu le-ar fi distrus vietile daramandu-le casele, etc. Pentru ei, majoritatea oamenilor erau doar o masa de aplaudaci si executanti.

  85. A regreta comunismul inseamna a regreta ca nu ai cazut in cacat (daca nu esti deja:))!

  86. #90

    @Canadianu’
    Jumate din canadienii de care esti incojurat acuma ii gaseai si in China.

  87. Io zic, apropo de importul de nemti & evrei ca nu natia sau rasa te face intr-un fel anume, ci educatia locului; vedeti diferenta intre evreii veniti din vestul Europei, cei veniti din america si cei veniti din Maica-Rusie… Nici nu trebuie sa-ti zica cineva unde-au fost educati fiecare, te prinzi din prima…

  88. #92

    E vomitiv ca si acum , dupa 20 de ani de la asa zisa revolutie, inca se mai gasesc adepti ai minunatei epoci de aur ….E normal insa avand in vedere ca actualii politicieni nu-s altii decat fii sau nepotii vechilor PCR-isti.
    Tuturor celor care regreta regimul comunist le-as oferi o vizita gratis la mentorul lor spiritual , tovarasu’ ceausescu :whatever:

    Singurul merit la tovarasilor a fost excelenta psihologie prin care au spalat creierele bipezilor romani. Efectele acesteia se vad , dupa cum e evident, si-n ziua de azi . :thumbdown:

  89. #93

    @Cata”Cei care ne conduc astazi sunt exact produsul acelui sistem in care traficul de influenta era patronat de partid. Doar s-au adaptat un pic.”
    Eh, merci de apreciere :satansmoking:
    S-au adaptat la hotii, nu am prins perioada 1900-1939 🙂 , dar de prin 70′ pot sa-ti spun cum a fost an de an.
    Intelectualii de care vorbesti erau pe partea cu libertatea sau contra, n-a zis nimeni ca se permitea asa ceva. Nu era clar ca era tabu sa discuti ceva contra conducatorului 🙂 ? taraneste, oamenii taiau si un pic frunza, neavand ce face sau de artisti neintelesi ce erau,(probabil) pentru ca era foarte greu la vremea respectiva sa tai frunze 🙂 sau sa te intretii din asa ceva.
    Nu se permitea.
    Nu aveai loc de securisti, cum te gaseau pe strada asta te intrebau “unde lucrezi”. Atat iti trebuia sa nu ai. Si nu o lasau moarta cum fac astia e azi, veneau acasa la tine de la militie sa vada ce-ai facut, te-ai dus sau nu unde te trimiteau ei. Era indicat sa iti gasesti tu pentru ca altfel erai obligat sa te duci dracu stie pe unde te trimiteau.
    Viata iti era programata e adevarat dar tu alegeai totusi ce anume vrei sa urmezi, iti programai ce voiai. Dupa absolvire, era absolut imposibil sa te mai schimbi la altceva. Aia iti era viata de acolo inainte.
    Practicile la scoala erau si ele un calvar, munci prin vii, sapaturi, culesuri ..absolut la toate gaseau loc sa te puna, luni intregi te cazau prin coclaurii patriei.
    Puscariasii munceau si ei pe rupte, rar scapa cineva intreg. Greseala fatala daca faceai puscarie pe vremea impuscatului, crucea lui david in frunte pe tot restul vietii, nu ca acum veselie,gagici si durere de dosuri. Te angajau dupa, asa era politica dar te supravegeau, nu indraznea nimeni sa discute cu tine. Paria societatii.
    De canal si alte chestii lucrative 🙂 , nu zic ca era bine cum s-a facut, dar ar fi o chestie importanta, erau platiti (destul de bine) si erau facute pentru ei, nu sa facut aproape nimic ptr comunisti (la asemenea dimensiuni). Cai ferate, pietrarii, viaducte, canal, metrou locuinte, etc, daca stai bine sa te gandesti, toate erau pentru ei, le reveneau imediat in folosinta lor, ei se foloseau de ele, de acolo primeau locuinte etc.
    Era interesul sa se faca, si culmea ca nu era pentru ei.
    Si la scoala se invata, nu e nici un dubiu, a fost o perioada unde a fost cum spui ca aia cu 4 clase ii puneau, da dar s-a pus frana.
    Si n-a indraznit nimeni sa cracneasca.
    Ma uit acum la astia cu dreptul cata iarba si frunza dar habar nu au, ori dreptul era o pasare rara printre studenti, foarte putini reuseau s-o prinda din cauza examenelor dure de tot. (si nu era cu spaga).
    A fost un stat militienesc, dar se putea trai daca nu intrai in conflict cu ei, viata particulara nu diferea de cea de astazi. tot omul avea o paine si niciodata nu s-a dus grija ca nu va putea plati taxele sociale, intretinere, apa etc. erau o gluma, astazi daca te uiti sunt motive mari de ingrijorare. La sanatate nici nu are rost sa faci comparatie. Nu aveai probleme.
    Dupa revolutie la toti ne-a intrezarit speranta ca o data disparute porcariile alea sa vezi ce-o sa zburam noi, racheta nu altceva, aveam tot ce ne trebuie, datorii ioc, fata curata, de munca eram invatati, de mers inainte mai trebuia.
    Am mers de ne-am rupt, acum aproape nu ai ce pune pe masa, te uiti si spui la revedere, zici merci daca ai ce-ti plati intretinerea sau caldura.
    As vrea si eu sa spun ca tine, sunt fericit ca pot alege 🙂
    dar ce anume poti sa alegi ? optiunile sunt restranse, ai impresia ca te lasa sa te separi, sa nu mai dai, sa nu te mai mulga ? chiar ar fi o fericire… din ce se vede, tot mai mult.
    cand nu mai ai dispari….fomist muritor nestiut de nimeni.

  90. #94

    După părerea mea românii sunt foarte toleranți. Poate prea toleranți. Drept urmare au tolerat regimul atâta timp. Încă mă mir că “revoluția” din ’89 a reușit să schimbe regimul. Mai cred că au venit alții să facă revoluția la noi pentru că aveau nevoie de niște piețe de desfacere. Toleranța asta se manifestă și acum când avem un alt fel de regim, unul al nesimțirii, al incompetenței și lipsei de responsabilitate totul ambalat frumos într-o democrație care nu se potrivește mentalității și în libertate prost înțeleasă. Mă întreb dacă actualii lideri nu se tem. Ar trebui.

  91. @bunica- da’ de ce nu scrii nimic despre faptul ca dac-avei rude cu dosar, adio tot ce scrii tu acia, erai paria societatii dintr-o vina ce nu-ti apartinea, ca ajunsesem sa-i car buna-mi oo si oloi & zacar de la oras, ca taranu’, in zonele cooperativizate traia din furtul de la CAP, cum si muncitoru’ mai ducea ceva acasa, mai facea un chilipir, cum slujbasu’ mai lua o atentie, ca DE LA ACEST ANTRENAMENT DE 50 DE ANI DE FURT & SPAGI & CHILIPIRE, avem societatea actuala, in care votam/toleram talharii la conducerea tarii?!?

  92. #96

    @bunica

    Tu esti una dintr-aia care au trait pe vremea tovarasilor cu capu’ in nisip, asa-i ?? n-ai comentat niciodata contra regimului, acceptai recunoscatoare salamul de soia si jumatatea de paine luata pe cartela ….te intorceai de la intreprindere cu 300 de lei si erai fericita .
    Esti una dintre cei multi , care traiau o viata precum vitele-n tarc, fara sa-si puna intrebari, acceptandu-si soarta pt ca-s prea neinsemnati ca sa schimbe ceva si oricum tovarasii stiau ei mai bine sa carmuiasca tara, nu ??
    Are rost sa te intreb unde ai fost la revolutie ???

    Acum nu ai mai multe optiuni din 2 considerente :
    1 ) cei care-s la carma acum sunt tot rudele /pretenii tovarasilor . de aceea in Romania exista doar un surogat de capitalism. De abia cand vor muri toti comunistii va incepe o alta era in Romania. pana atunci vom avea o politica de rahat cu perje…adica tot un comunism dar cu alti tovarasi care-si spun “domni “.

    2) ce ai facut TU ca sa ai mai multe optiuni ???

  93. #97

    pai tovarasu Ceausescu cat de al dracu era el, ca era criminal si comunist… a construit tara.

    stateau oamenii la cozi dar tara stralucea pe harta lumii si nu avem nici o datorie la straini… cum avem acum sute de miliarde euro.

    • #98

      HAHAHAHA, ASTA E CEA MAI TARE. STRALUCEA =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  94. #99

    taci meh ca romania era mniezu’… :)))

  95. #100

    @cata: daca iei personal totul, probabil ca intr-o buna zi n-o sa se termine prea bine pentru tine, dar asta nu ma intreseaza si nici nici nu ma bucura. altfel, subscriu la ce-a raspuns @canadianu: du-te in Romania uita-te in jurul tau.

    ramine ca in Caragiale: amice, esti un dobitoc!

  96. #101

    @Isolda, nu m-am dat cu gatul in lat, multmita ? 🙂
    vrei sa mai multe ?
    Daca esti asa pornita , voua celor de azi in ce nisip va e capul ?
    Din gura, multi voinici se-arata, uite acum e cazul, nu dupa ce moare pana si popa de apar babele la barfa 🙂 vai ce-ati murit, care ? voi v-ati pricopsit cu ce au facut altii, ati facut si mult praf 🙂
    stati la cioace cat e de rau, injurati de mama focului dar fara sa faceti nimic.
    Pe Basescu l-am asteptat sa-l scuip, n-a aparut, mai sper ca vreodata sa am onoarea de ai trage un scuipat drept in chelia aia de ranjit.
    Si cat m-am rugat de altii sa vina, pauza, astia sunteti. trageti apa isolda acum, ca poate nici aia no sa mai curga. :))

  97. #102

    Din pct meu de vedere povestea cu ce erau bune pe vremea aia si cu ce nu e destul de complicata. Partea proasta e ca partile bune nu ne foloseau noua la nimic – cum ar fi faptul ca eram un pol de putere din pct de vedere al politicii externe, ca veneau alde Ford (pres SUA) si ne rugau sa punem o vorba buna pe la prietenii din Orient, faptul ca nu eram considerati o tara bananiera si altele. Partea proasta cred ca o stie toata lumea, sau mai bine zis am trait-o toti 🙁
    Oricum, daca nu stiati, Romania a fost singura tara din al Doilea RM care a fost de partea castigatoare (ca urmare a tradarii in cel mai pur stil romanesc) si a trebuit sa plateasca daune de razboi. Nu mai stiu daca pana in ’60 sau pana prin ’65.

  98. #103

    @Arhi

    Romania stralucea pe harta din capul lui probabil.
    Acum -20 de ani 99 % din locuitorii acestei planete habar n-aveau macar UNDE anume pe harta lumii se afla Romania. mai trist e ca multi nici astazi n-au descoperit. oricum, dupa revolutie cu bune, cu rele macar a auzit lumea de noi si stie ca existam .
    Ce trist stelistu’ lu’ peste……n-a aflat inca faptul ca fotbalul tampeste !!!

    @bunica

    chiar imi amintesti de bunicile pe care le intalneam pe ulite cand ma duceam in vacante pe la maia mea……..Asta insa doar pt ca palavragesti la fel de mult si fara rost.

  99. #104

    @Isolda acum nu te mai baga nimeni la puscarie, nu dispari, nu te omoara in batai cum se intampla numai daca ridicai glasul.
    Aveti avans, alte conditii si voi asteptati sa moara ?
    capra vecinului ? 🙂
    Sa va tot dati raniti, comunisti, si alte aere ….ce ati facut ? dar tu ce faci ? pentru ce pretinzi ceva daca tu in conditii cu mult diferite nu faci absolut nimic ?
    Ce pateam noi si ce puteti pati voi acum ?
    Poate iti foloseste, astia nu sunt nici macar comunisti, sunt ratatii care n-au reusit nici macar atunci, ei s-au repezit sa prinda osul de mari democrati, doar nu s-a repezit comunistii 🙂 aia s-au dat la dos.
    Astora li s-a indeplinit visul.
    asteapta tu mult si bine sa moara, pana o zbura porcul ei nu vor disparea.

  100. @Pasionat de prostie , esti plin de ura si imbecilitate. Asta denota cultura ta model si superioara.

    Azi nu mai ai evrei aici, esti condus de rromani cu sange verde. Nemul romanesc este tot in cacat, suge pula tot la straini, si se vaita cu maretia lui istorica. Daca ai fi invatat ceva din istoria aia de care te lauzi ca esti pasionat, probabil ca ai fi inteles ca un neam care se crede ca este super mega cool in orice si nu produce altceva decat CO2 , de fapt este, a fost si va fi un neam de slugi care se vaicaresc de puterea stapanului, un neam de plangaciosi cacaciosi, care nu sunt in stare sa-si asume raspunderea nici pentru viata lor. Nu am gasit nicaieri pe mapamond, un popor care sa aiba un partid in propia tara care sa-i apere drepturile la fel cum romanii au un partid ca sa le apere drepturile romanilor din propia tara. Penibil?, Jenant? , gaseste tu adjective.

    Personal nu cred ca toti romanii is cretini, de aceea inca mai tin legatura cu unii si ii stimez la fel cum ma respecta si ei pe mine. Reciprocitatea nu este de natura rasiala sau de neam, ce doar de omenie, ceea ce tu esti incapabil sa pricepi. Nu te ostenii, tu cauta tot felul de conspiratii evreiesti si generalizari destepte despre urmasii lui Israel. Daca nu ai nobelul pentru stupizenie, urmeaza sa-l iei. Guess what, doar cativa dintre acei romani mai traiesc in Romania, iar raspunsul lor la intrebarea mea fireasca catre ce-i care au ales calea exilului din propia tara, de ce nu traiti in Romania, a fost ca din cauza faptului ca toate nulitatile sunt percepute aici ca si elite, si nu din ca stiu ceea ce vorbesc, ce din cauza retoricii magaro-imbecilo-vulgaro-manelisto-inculta ca si a ta. De aceea 23 August 1944 nu difera cu nimic fata de 23 August 2009, deoarece si dupa data din ’44 cat si dupa data ’09 acest popor a avut si are elite gen Becali, Vadim, EBA, Basescu etc, ceea ce il defineste pe deplin.

    Dar ca sa ramaneti prosti gramada, singura vina pentru toate aceste cacaturi pe care singuri singurei vi le-ati facut, nu o poarta arienii cu sange verde ca si tine, care in ’38-’44 s-au aliat cu ceilalti imbecili ai planetei, nazistii, ce tot evreii. Maine or sa fie tiganii, apoi or sa urmeze rusii, ucrainienii, turcii , bulgarii pana cand pe intreg pamantul o sa ramaneti doar voi, falnicii urmasi ai lui Decebal si Traian, ca sa va faceti o felatie sanatoasa ca mai apoi sa izvorasca gandirea culturalizata de excrementele manelizate ale visului totalitarist, la fel ca si Ceausescu.

    In the end but not the end. Faptul ca miorlai la adresa evreilor nu ma supara atat de tare din cauza ca sunt evreu, ce din cauza ca daca intra careva aici, si-ti vede excrementele si nu este neaparat o minte mai toleranta la prostie, o sa priceapa ca toti romanii sunt prosti gramada la fel ca si tine ceea ce este total eronat. Raspunsul meu pe ei ii protejeaza de alte etichete imbecile si gresite. Atitudinea ta isterizat antisemita face mai rau Romaniei mai mult decat imi face mie personal. De aceea am ales sa-ti raspund, desi ca sunt convins ca nu ai sa pricepi o iota. Rest in Peace.
    Shauna tova

  101. @mossad
    you’re wasting your time

  102. #107

    hahahaha .. oamenii traiau mai rau ca animalele, dar asta era important, ca romania stralucea :))

  103. stralucea ca o stea rosie :poop:

  104. @canadianu’ agree ! . Thanks for the tip 🙂

  105. #111

    mosad ce limbaj de cacat ai si cat de putina logika,,ma pis pe mine de ras,,un popor e mare prin conducatori boule ,nu prin multimea de prostii,,vezi de ex,,frantza napoleon,,,roma cezar,,,,rusia petru cel mare,,,toate popoarele se vaicaresc toate au momente de slabiciune,,noi am ajuns asa ca am nimerit conducatori boi ca tine:))))ne ttrebuie unul tare ,cu coaie ,pumn de fier in manusa de catifea,,sa se termine cu cacatul asta de asa zisa democratie,,tiganii in cusca, la munca nu la ciordeala,,fara manele urlate,legea sa fie lege si evreii boi ca tine acasa la ei la munca in israel,,fara mofturi sioniste,,dak esti evreu ia emigreaza tu ,ca israelul te asteapta sa lupti cu arabii:)))hai fii patriot si cara te la tine acasa boule,,mori pentru tara ,nu ne fute la cap ,,,sau esti fricos???:))))))

  106. #112

    Arhi,,romania a tradat niste dementi,,pe nazisti,Tu ce vreai sa murim alaturi de ei??Ce finlandezii au tradat??Si ei au iesit din razboi,,ce intelegi u prin tradare amice??Ceausescu era patriot, a construit,,de aia nu aveam bani,,astia au vandut,,de aia nu avem bani,,.sunt astia patrioti??E asta democratia visata de tine??de mine??de mine nu,,poate tie ati place sa traiesti asa in rahatu asta de tara,,,DOMNU Arhi e usor de spus ce rai au fost comunistii,intrebarea e,,au facut ei ceva bine??tu ce zici??Au facut ceva bine comunisti mai ARHI??

  107. #113

    au facut bine .. ca ne-au dat oportunitatea sa vedem ce NU trebuie facut …

  108. #114

    mai ovidelu lu’ nenea,au construit; blocuri,spitale ,scoli,centrale hidro electrice[portile de fier de ex] centrale atomoelectrice,sosele poduri,mari combinate de crestere a porcilor ex Timisoara,rafinarii,astia ce au facut ma??asteapta sa vina investitorii straini??si daca nu vin investitorii aia straini??ce facem??emigram toti?? :cuckoo: inainte noi eram prostiti prin propaganda comunista care zicea ca in comunism curge lapte si miere si voi acum sunteti prostiti prin propaganda nici macar capitalista,,o propaganda de DAmbovitza care zice,,ce prosti au fost comunistii!!comunism cahhhh! si ce buni suntem noi.Sa fim impartiali,,daca cineva regreta comunismul e din cauza boilor astora de conduc tara de 20 de ani,,nu au facut nimik,,si sa dau si o predictie;nu vor face niciodata nimik,,pentru tine pentru mine pentru cetateni,,iti zik io ce or sa faca or sa ne cocoseze cu taxe si impoziteacum e mai bine ca atunci??daca raspunzi da ,inseamna ca esti orb si surd ca un catel de 4 zile :rant: asa ca sa lasam ce au facut sau ce nu au facut comunistii,,numa prostii emit teorii post factum,,intrebarea e,,ce facem cu cei de azi care se prefac ca guverneaza tara??Sa traiti bine!!!! :stupid:

  109. eu vreu sa zic ca cei care au lucrat pe tinpul lui comunismulu in justite ce scuza au in fata omeniri cind ei au fost niste calai fara creier si niste retardati mental care daca are curajul vreo unu sa zica ca el nui retardat eu il intreb de ce nuteai facut un proecrant sa intri in istore si sa faci ceva pentru omenire sa inventez ceva de ce teai facut politist adica militiean cai tot una pina mai eri omorau democrati acum omoara comunisti ce cicat de justite curva la scara planetara sunteti voi ratatilor nuvati nascut tot din femei umane ,Juustitea se bazeaza pe infractori asta e produsul cu care se hraneste aceste hiene o mare parte din acesti zis infractori sunt bolnavi psihic asa ca ar trebui dusi la spital nu la puscarie .eu pot bruba si am probe cum politea creaza hoti ,vace trafic de copi unde is copi din rominea care au fost decazuti patinti din drepturile de patinti copi au fost dusi la centru de plasament si plasati peste granita .sa amintesc decit de cazul TUNDREA