Luna cu copiii, plecare sâmbătă, 6 august, din Malaga spre Bucuresti, Zborul de la ora 11, deci prezenți la 9 în aeroport. Cursa Wizzair, 300 de euro biletul, de persoană. 330, mai exact.
Și stai.

Și stai.
Și stai.
Și așteaptă.

Nimic, niciun semn de nimic, doar anunțul scris de îmbarcare și atât. Pe la 13, mesaj că cursa va pleca la 13.30. La 14.40, mesaj că pleacă la 15. După care niciun alt mesaj, nicio discuție, nimic, la telefonul CU PLATĂ erai anunțat că ești a 40-a persoană la rând, să ai răbdare.

În jur de ora 18, în sfârșit, cineva se îndură să anunțe că zborul nu mai pleacă, se caută soluții, una din ele ar fi un zbor pe 13 august, dar în funcție de câte locuri sunt. Evident, oameni disperați, ce pplm fac până pe 13 august în Malaga? Normal, scandal, urlete, leșinuri, oameni cu copii mici, tot tacâmul.

Vine din nou una. Avem un aparat pentru mâine, în ordinea numerelor de tricou. Nu am înțeles de ce și cum oamenii care încăpeau în primul avion, nu mai încăpeau în al doilea și de ce trebuiau din nou să se reînscrie.

Să nu vă panicați, pentru seara aceasta vă asigurăm hotel. Toată lumea s-a relaxat, gata băi, uite, ce oameni, încet, încet, s-a rezolvat. Pe la 22, când deja nu mai era nimeni relaxat, anunțul final, nu mai sunt locuri la hotel, dar puteți să vă luați la hotel în Malaga, în limita a 100 de euro, după care faceți claim și recuperați banii în 60 de zile. Practic, niciun hotel din Malaga nu avea locuri la 11 noaptea, iar cele ce aveau erau de genul da, sigur, 700 de euro.

Astfel, un avion de români a dormit în aeroport, pe jos, în Malaga, așteptând 30 de ore un avion, neprimind nici măcar un pahar cu apă, toți trebuind să cumpere cele necesare din aeroport, la prețuri de aeroport, vă dați seama cât e o sticlă de apă de 0.5 (cost total 180 de euro, pentru noi). Pentru Luna, și mai funny, avea bilet de întoarcere marți. Când au anunțat că se schimbă avionul pentru data de 13, i-au modificat biletul de întoarcere atunci. După ce au rectificat, nu i-au mai rectificat și biletul de întoarcere, pentru că nu ai dreptul decât la o modificare. Așa că ieri a zburat Luna spre Spania pe banii ei, având un bilet, plătit deja, cândva, săptămâna viitoare. Sigur, luăm în calcul să îi dăm în judecată și nu în românia, ci în Spania, unde s-a întâmplat, că suntem lămuriți cu judecătoarele românce.

Dar lecția importantă aici este că în viața mea nu voi mai da bani, vreodată, hoților de la Wizzair. Niciodată. Am stat, ne-am uitat pe vola.ro și skyscanner, sunt suficiente curse cu escală care acoperă direcțiile în care mergem noi. Prefer să dau foc banilor decât să mai dau vreun leu, vreodată, la Wizzair.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

99 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Degeaba ii dai in judecata (din perspectiva potentialului castig, daca e doar ca sa te relaxezi e ok). Airhelp (sau direct la opc ue ala daca nu vrei sa le dai taxa de 20% sau cat mai are airhelpul) si probabil iti recuperezi o parte din paguba.

    • #2

      Exista un opc european?cum poti depune plangere,cum ii poti contacta?

    • #3

      Airhelp ia 50% daca compania aeriana nu e de acord cu cererea ta si se ajunge la avocati

    • #4

      Becaly, pentru cazul particular al zborurilor delyed/cancelled exista procedura standard, practic ce face airhelp e sa aplice o procedura respectiva cand faci claimul prin ei. Daca o faci singur, e gratis, doar ca, la fel ca orice procedura gandita de EU e cu multe hartii si “dosare cu sina”. Poti sa pornesti de aici: europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_en.htm#next-steps-13
      Pablo, o lua, nu neg, dar nu cred ca se baga la avocati decat f. rar, am primit mai multe declineuri de la ei in care au zis ca nu o sa continue “to the court” cand companiile au refuzat plata. Si in unele cazuri chiar absurd, gen pilot ma anunta in guadelupe ca sunt probleme la avion si plecam 4 ore mai tarziu (stand pe pista cu ACul pornit in cap 4 ore si dupa inca 10 de zbor), iar declineul de la companie e ca nu a ajuns avionul ca era furtuna la paris (extraordinary circumstances).
      Modelul lor de business, si al altora de gen, e ca 99% din cazuri ei merg pe flowul standard si super automatizat si iau comisionul ala de 20% fara sa faca mare lucru. Nu se justifica sa isi bata capul mai mult de atat decat daca sumele chair sunt mari, pentru ca altfel degeaba iau 50% din cateva sute de euro dar pierd timp cu avocati.

    • #5

      Salut, pana la inceputul acestui an credeam ca doar “cea mai mare linie aeriana romaneasca”, AnulAir (i.e. BlueAir) este cea mai reusita teapa autohtona dupa Caritasul anilor ’90.
      Dar nici mizeria de Wizz nu e departe. Mie Wizz mi-a fwtwt un concediu in Ciclade esuand sa-mi inregistreze si confirme o rezervare platita (ca si in alte dati) prin transfer bancar. Evident vina e ca clientului ca nu a respectat, nu a dres si cand le trimiti dovada ca tu ai rezervat conform tuturor detaliilor solicitate de ei, dupa nenumarate corespondente raspunsurile sunt repetitive, standardizate, pe langa subiect si fars nicio intentie de a rezolva ci de a temporiza la infinit un proces care trebuie sa se soldeze cu returul banilor platiti (cel putin). Suni la help line, te taxeaza pentru aceleasi ineptii si raspunsuri in dodii care nu explica si nu rezolva nimic. Pe scurt o hotie de cea mai joasa speta deghizata in business respectabil.
      Eu mi-am recuperat banii dupa 5.5 luni dar am deschis dosar la OPC pentru inselaciune, comportament abuziv, inducerea in eroare si privarea consumatorului de cai de comunicare gratuite cu vanzatorul/prestatorul serviciului. OPC a trimis dosarul la Curtea Europeana pt drepturile consumatorului (ca orice hoti, Wizz nu-s prosti, nu au sediu in tarile in care vand asa ca nu ii poti urmari prin organismele abilitate locale, grebuie mers fie prin justitia maghiara fie prin organisme UE).
      Aia au trimis dosarul la biroul lor din Romania. Aici am trimis zeci de Mb de corespondenta, dovezi, etc si dupa inca 2 luni au raspuns ca daca mi-am recuperat banii nu mai e de competenta lor si pentru restul plangerilor sa ma adresez instantelor maghiare. Eu le-am zis ca tocmai, rolul lor trebuie sa fie de impunere a unui comportament comercial corect si echitabil fata de consumator pentru o companie inregistrata in UE, dar nu au mai raspuns.

      Asa ca de atunci am sters si Wizz din lista de optiuni de zbor dinspre Spania sau Romania catre anywhere. Acum zbor Spania cu o combinatie de Tarom si AirEuropa sau Iberia si e perfect. De cele mai multe ori e mai ieftin ca Wizz, ai allowance normal de bagaje, este mai civilizat si cu doar 2.5-4ore in plus, adica perfect.

    • #6

      Nu e nici un dosar cu sina:
      Pe siteul Wizzair ai pagina dedicata (un pic, doar un pic ascunsa) claim in nume personal cu procura “de nana” de la ceilalți pasageri pentru care ai platit.
      Trebuie doar sa stii ce sa ceri:
      – nu vreau refund in voucher
      -veau banii pe care i-am plătit, pe cardul cu care am platit
      pentru n-am primit serviciul
      sau
      – vreau banii pe alt bilet cumparat de mine. Uite factura. Cu pret rezonabil: alt Ryan sau wiizz., Craiova in loc de București.. de astea.
      In plus vreau
      – vreau banii de hotel, cafea apa suc ca muream de foame. uite copie dupa chitanțe. Tot asa rezonabil. nu caviar la mișto.
      In plus vreau
      – vreau 250/400/600Eur de persoana conform cu directiva 261.

      Patita cu Wizzair banii oe bilet au venit deja (in 7 zile). Ceilalți banii vin in maxim 30 de zile.

      Dacă nu platesc direct e doar mai scump pentru ei. Bonus: pe pagina de claim ai deja “pre-assement” adica e un calculator care stie deja de intarzaiere sau anulare au avut si ca trebuie sa dea banii.

      Patita si cu o companie “buna” si cu o situație atipica.
      Facut claim, refuzat, mers la “arbitru”, primit vreo 2000+Eur vreo 6 luni mai târziu doar ca au uitat să-mi trimită un email.

      Airhelp et co au taxa de prost sau taxa de lenes. Alegerea ta. Eu traiesc in continuare

    • #7

      Tudor, vreau si eu link către pagina aia de la wizz un pic ascunsa, ca sunt mai mamaie și jur ca nu am gasit-o niciodată. 🙂 de cerut știm toți ce vrem, problema e ca nu ai unde.

  2. #8

    Pedeapsa ca nu ai mers in mamaia….asa patesti daca umbli in malaga.
    Si eu ,din diverse motive,umblu cu wizzair de peste zece ani….niste infecti ordinari….insa mai infecte sunt autoritatile care nu fac nimic,adica plm,legislatie europeana,drepturile pasagerilor,si astia dau nasoale la greu,si in acelasi timp isi maresc imperiul,baga rute noi,fac bani la greu….pentru mine ceva nu se leaga.
    Stiam ca sunt niste baieti destepti ce au devorat defuncta malev si s-au pus pe afaceri,dar la un moment dat,daca tot faci nasoale,clientul nu are cui sa se planga,tu,ca autoritate,le atragi atentia ca daca continua,le suspenzi autorizatie sau ceva.Iar conditiile sunt lowlowcost,dar preturile tot cresc,insa asa e cand nu ai concurenta,iar grindeanu vrea sa ucida tarom,de exemplu.
    Ultima patita a fost in iulie,un zbor pisa bucuresti,urla o proasta la ghiseu ca la animale,coborare spre avion pe o scara gen de incendiu,dar ma uitam,aia urla ca la animale,si toata lumea tacea din gura….de aia au tupeu.
    Sunt curios ce vei rezolva,am mai avut si eu clinciuri,si am ajuns la concluzia ca au deja prea multi bani si nu ii mai deranjeaza nimeni.

    • #9

      Nu e pedeapsa boss, dar poate asa se mai lamuresc unii si altii de ce cateodata mai vrei sa faci si cate un weekend la mamaia chiar daca nu esti nici coclar nici prost. Ca nu o sa zbori in fiecare weekend de vara la santorini sau malaga indiferent cati bani ai avea, ca mai patesti si de astea, asa ca le mai alternezi.

    • #10

      Tocmai am vazut pe CNN ca vor relua zborurile spre rusia…mari jigodii

  3. #11

    @vagprieten trebuia sa urmeze un “ti-am zis eu!” – arhiblog.ro/blueair-naspa-solutii/ – numai ca atunci m-am abtinut sa comentez; speram doar sa nu o patiti. Am ramas cu speratul.

    Semnat: unu care a preferat sa schimbe 3 avioane in loc sa ia lowcostu.

  4. #12

    Nu le iau apărarea, nu-i cunosc. Ultima dată am zburat acum un deceniu cu ei.

    Deși cred ca sunt un tip cât de cât cumpătat, viitorul mi se pare înnourat. Încetul cu încetul devin conspiraționist.

    Am zburat de câteva ori anul acesta. De fiecare dată, absolut de fiecare dată au apărut probleme. Nu chiar ca la voi, însă in capul meu au început să se facă legături care nu ar trebui să apară in govleajul meu.

    La întoarcerea din Sardinia la Berlin am așteptat cred că 6 ore. Tot aeroportul era arhiplin cu pasageri din toată Europa eșuați in Cagliari. Nouă ni sa zis că radarul din Cagliari a fost defect. După ce ne-am urcat in avion cu vreo 5 ore întârziere si am așteptat încă vreo oră in avion la sol, pilotul a povestit cum au plecat cu întârziere ptr ca au pierdut slotul de plecare din Berlin deoarece bagajele nu au fost încărcate la timp.
    Alți prieteni cu care am fost in concediu au plecat in aceeași zi cu noi din Sardinia la Praga. povestea lor a fost ca Aeroportul din Praga a fost “busy” si nu su primit slotul/permisiunea de decolare.

    Încet, încet nu mai înțeleg problemele. In Germania aeroporturile au probleme cu personalul (in mod special bagaje), etc. Chiar in absolut toate țările comunitare sunt aceleași probleme? Și dacă nu, apar probleme tehnice la sol? Și dacă nu, apar probleme “rutiere”? Chiar toți angajații aeroporturilor europene și-au dat demisia împreuna in timpul pandemiei si au devenit chelneri?
    In acest an am avut in cele 5-6 călătorii făcute mai multe probleme decât in zecile de zboruri din ultimi 25 de ani.
    Mobilitatea individuală in Germania este la pământ – trenuri cu întârzieri de multe, multe ore, prețuri prohibitive, drumuri anulate. De prețul carburanților excesive mare și fără absolut nicio milă față de populație.
    Dorința populației de a călători precum și posibilitățile ei sunt canalizate și ținute in frâu.

    Sunt sigur că greșesc…ori cel puțin sper!

    WTF

    • #13

      cica i-au dat afara pe toti in pandemie, majoritatea si-au gasit joburi, iar reangajarea dureaza, pentru ca numai procedurile de securitate dureaza vreo 6 luni. cel putin asa mi s-a spus mie.

    • #14

      „iar reangajarea dureaza, pentru ca numai procedurile de securitate dureaza vreo 6 luni.”

      Ce cretini corporativi siniștri, gamificarea asta cu angajările sunt total inepte.

    • #15

      E prima data când comentez aici, dar răspunsul tău a picat fix pe ce gândesc și eu. Mi se pare incredibil cum toate se întâmplă în același timp..Iar cei care au fost dați afară și și-au găsit alte joburi, unde le-or fi găsit, ca cel puțin în Olanda e penurie de personal în toate domeniile..nu poți zice ca au plecat de ex în horea, pentru ca și acolo e jale,de parca au dispărut toți…

    • #16

      Si pe heathrow e jale, tot la fel din cauza lipsei de personal. Am zburat din T2, cu Tarom, si aveai nevoie de 1h ca sa ajungi la securitate, asta la ora 11 AM, ca pe masura ce trecea timpu coada sa marea. practic era un sarpe uman imens prin tot terminalul, de ieseai si in parcare.

      Apoi, mai stai si 1h 30 in avion ca sa prinzi culoar de zbor. Dar ei iti zic sa vii cu 3h inainte la avion, dar de cele mai multe ori checkinu se deschide cu 2h. Plm.

    • #17

      @Ina, daca este penurie de personal in toate domeniile este clar ca nici pentru companiile aeriene sau pentru aeroporturi nu este usor sa gaseasca angajati.
      Problema companiilor mari este ca in pandemie multi s-au reorientat catre proiecte personale. Si-au deschis o mica afacere sau au inceput sa lucreze pe cont propriu intr-un anumit domeniu.

    • #18

      de fapt, problema e ca in pandemie companiile si-au dat afara majoritatea angajatilor, ca sa isi mentina profiturile sus. iar oamenii au ramas fara niciun viitor, fara bani, cu ochii in soare. iar acum nu mai vor sa mai treaca prin asa ceva

    • #19

      Eventual si pe seminte. Citeam un articol si vorbea despre niste salarii la CDG de ceva gen 1700 euro pentru un angajat de 50 de ani cu vechime. Mi se pare foarte putin. Daca i-au matrasit fara menajamente in pandemie si acum vor sa ii reangajeze in aceleasi conditii nu ma mira ca nu vrea niciunul.

  5. Bai, sincer acum dracu mai stie ce si cum. Esti primul care se plange de wizz (dintre prietenii mei)

    Lufthansa….trecand peste muia dara unor oameni in 20 17 (deci mult precovud), anu asra fu fest de metal in Romania. Trupa (headlineri) au fost ajuntati la poarta ca lol…erau over booked. Imagineazati ca astia aveau si scule, deci nu “calatori de 2 lei”
    Prieten spaniol…lol, muie

    Deci da. Anu asta avioanele sunt la pariu. Eu am ales pariu cu eurowings. O sa fie interesant

    • #21

      am mers cu eurowings de la manchester la frankfurt. m-am simtit ca pe rata de Berceni, iar aterizarea a fost…sa zicem ca am simtit un pic de brokeback mountain in mine

    • #22

      @animaloo vezi cu germanwings ;))

      Am bagat AF in mai. D-S. Fara Platinum… deci pielea ma-ntelegi.
      Exceptand faptul ca serviciile sunt pe la nivelul KLM 2018-19 si ca, bineinteles, bagajele au ajuns la alta banda, a fost neasteptat de bine.

      De OTP nu mai zic nimic ca ma simteam ca-n Tripoli. 2013.

      PS au reparat scannerele alea de pasapoarte sau tot la coada la ghiseu stam?

    • #23

      @zidanne: Au reparat pe …
      Acum vreo 3 luni am intrebat de pasaport electronic si raspunsul a fost de labagiu trist: “la coada ca toata lumea”. Mars!

      De asta drumul de acum ES-RO si retur este cu masina. Obositor, poate, dar nu tre sa mai trec prin gluma aia sinistra numita aeroport.

      Si asta sa nu mai precizez intarzieri la orice zbor am incercat. Macar o ora, medie de 2 ca sa te simti bine. O bataie de joc. Sa moara in chinuri atat wizz, cat si tarom si ryan.

    • #24

      Am zburat cu Lufthansa la final de Iulie spre Frankfurt, ca sa ajungem in Dusseldorf. Zbor direct era doar cu BluAir si nu ne acceptau cu pisica, plus ca am tot vazut ca anuleaza zboruri in prostie.
      Am luat bilete la business, diferenta fiind mica fata de economy si aveam nevoie de bagaje mai multe + pisica. Ne-am imbarcat printre primii, zborul a plecat la timp si a fost cel mai lin zbor de pana acuma (urasc zburatul). La aterizare in Frankfurt, ne era teama cu bagajele, la stiri tot urlau ca e haos si omor. Bagajele noastre au iesit primele, pisica ok, angajatul de la bagaje speciale a fost foarte de treaba si prietenos.
      De la Frankfurt am luat ICE spre Dusseldorf, o ora si 15. Insa sigur o sa evitam sa zburam restul anului.

  6. #25

    Lowcostul e un fel de Facebook al zborului cu avionul. A dat posibilitatea tuturor nemincatilor dă vadă un avion pe interior și să și zboare în papuci și cu plasa de rafie ca bagaj de mină. Wizzair știe ce fel statistic de oameni zboară cu ei. 50% sunt cei care zboară o data la 3-4 ani și nu fac gălăgie decit la ghișeu ca la ei acasă la ușa cortului, nu cer compensații, nu merg în justiție, că nu știu să scrie. Astoria le urli simplu “gata bă, ghișeul s-a închis, valea”, și au tăcut.

    Pe alta parte, la preturile practicate e cam la limita marja de profit. Vînd la preturi derizorii primele 50% din bilete, apoi măresc prețul, se mai umple încă un sfert de avion, dar marja de profit apare din ultimul sfert de avion la preturi umflate în ultimă luna, cu nehotărîti ce nu știu ce vor de la viată și fac alegeri cu o săptămână înainte. Ei bine, statistica asta nenorocită scoate cite un iepure din pălărie la fiecare citeva zeci de zboruri cu oarece variabilitate. Astfel apare cite un zbor ce in momentul decolării nu e profitabil, costa mai mult kerosina aia nenorocită și taxele de aeroport. Mai lipsesc 10 bilete vândute cu 200-250 euro ca să fie brake-even. Mai pui un break-even la zborul anterior și deja avionul ăla zboară degeaba și acumulează uzură iar însoțitoarelor le creste pilozitatea axială fără să fi făcut vreun profit companiei. Decizia cinică e simpla: zbor anulat cu o săptămână înainte, mutat pasagerii pe alt zbor, cui ii convine, sau anulat zbor în ziua zborului. Situația mai gravă e cînd zborul e profitabil, dar avionul are probleme tehnice și nu poate fi lăsat la zbor de ground-crew, ca să folosim jargonul specific. Costurile sunt reduse prin staționarea pe aeroport doar minimum acceptat de regulamentele aviatice sau aeroportuare, 45-60 minute. Nu se poate face vreo verificare completa a avionului și eventual remediere a vreunei mici defecțiuni (gen valva regulatoare a presiunii din avion cu altitudinea). Așa că la decolare, cînd verifica ce trebuie apare valva cu problema și nu se mai decolează, că schimbarea valvei pe loc presupune vreo 2000-3000 $ taxa și vreo două ore minim de parcare in zona tehnica, pasagerii debarcați, etc. Așa că plătesc parcare pina mâine cînd vine alt zbor al companiei cu doi tehnicieni proprii ce fac ei reparatia. Avion de rezervă nu există, că cine plm ține avion de rezervă, că nu e microbuz Rîmnicu Vilcea-Bicuresti. Lowcostul e fără marjă de eroare. Cînd pățiți o dudă din asta înseamnă că ați picat pe zborul ăla statistic de căcat. Kerosina costa cam jumate din prețul motorinei pentru companiile mari, cele lowcost baga de 5000$ ca bemveistii. Nu am auzit de lowcost decolat cu rezervorul plin, ci cu cît trebuie la consum minim plus 15%. Daca trebuie sa stea in aer 30 minute nu au carburant pentru atît și spun direct controlorului de zbor “nu avem carburant decit pentru 15 minute, va rog permiteti-ne să aterizăm de urgență”.
    Daca toți cioflingarii în papuci cu plasa de rafie in mina nu ar mai zbura, lowcostul dispare.

    • #26

      George, tu ești, ma? Sau, ma rog, Lorena?

    • #27

      Ce e boss faci partea din acceaiasi categorie ca sotii Buhnici,oamenii simpli iti provoaca scarba ? Nu toti ”cioflingarii” avem bani de tarom,emirates sau british…Pot fi anumite consecinte da,intarzieri,anulari,servicii medii spre mediocre…si wizz si blue nu mai sunt de mult low cost au niste preturi la bilete…in sfarsit mai usor cu pianul pe scari ;).

    • #28

      Exagerezi destul de mult,sunt rute utilizate de exemplu de studenti straini,etc….si pana la urma ni comteaza ce profil au calatorii,pot fi analfabeti asa cum pot fi profesori universitari,toata lumea merita respect.Nu vad ce schimba o rafie sau o geanta louis vouitton modul in care un client de buna credinta,care achizitioneaza bilet,se prezinta la timp in aeroport,modul in care o companie trebuie sa il trateze.
      Idem la pretul biletelor,nu mai sunt preturile alea mici de pe vremuri,din contra,cateodata ai preturi comparabile cu cele ale avioanelor de linie,si asta cu 3 luni inainte de zbor.
      Eu as vrea sa vad cum autoritatile impun niste reguli mai stricte,investigheaza si sanctioneaza practicile incorecte cum sunt overbooking,cum sunt despagubiti pasagerii,cum se asigura ca anularile au la mijloc doar motive strict tehnice,etc.Pe hartie avem drepturi europene,vai ce se lucreaza la bruxelles,dar eu sincer,vad ca in afara de ecologism si alte chestii de gen,nimeni nu face ordine in domeniu,desi volumul de pasageri anual creste,asta e o realitate.
      Eu as vrea sa vad cum o companie,pentru anumite incalcari repetate ale regulilor,sa isi piarda dreptul de a opera cursa respectiva,o suspendare pe o perioada limitata initial,apoi definitiv:nu vrei/nu poti opera corect,lasa pe altii…..sa vezi ce cooperanti ar deveni ei.alAstazi am senzatia unor practici monopoliste,intelegeri intre companii,care si-au impartit rute/zone de influenta,si profita de acest lucru.
      Mai trist e Romania e o tara asa de fraieri,incat doar blueair a aparut in peisaj,adica alti campioni,cand ar fi existat potential de dezvoltare a unor companii lowcost,sau faptul ca tarom prefera sa moara incet si sigur,fara a incerca sa se dezvolte.

    • #29

      I-ai dat-o seniorului . Din fericire pe aici nu ai “manuta rosie” ca ti-o luai elegant.

    • Voi sunteti aia inghesuiti ca sardelele si transpirati in microbuz, dar care sunteti mandri ca parasiti satul natal.

    • #31

      Domnu americanu, nu mă consider in categoria descrisă de mine, am bani de niste adidași și un troller. In plus, am zburat și zbor pe banii mei cu Lufthansa, American Airlines, LOT, Austrian, KLM, British. Am făcut greșeala să zbor și cu Wizz, Blueair, nu voi mai face greșeala. Da, oamenii lipsiți de educație și minim bun simț provoacă scirbă (poate și compasiune, nu mie) atunci cînd se comportă in avion fix ca in rata comunală. Pentru că ei nu sunt din filmul ăla. Ca să-ți permiți un bilet de avion la companiile mari presupune să fi trecut cumva printr-un proces de educație, să ai un job mai curat, un anturaj de oameni ce nu urla unii la alții in avion ca pe șantier, o doza minima de respect față de cel de langa tine.
      Sau pe scurt dorința de a nu ieși în evidență ca un maimuțoi.
      Lowcostul e similar cu construcția de către primărie a unor blocuri sociale într-un cartier de case decente, blocuri pe care le umple cu persoane fără posibilități materiale, statistic și citeva familii de tigani. Gest lăudabil, dar nu acolo e filmul cu oamenii aia, va fi un circ sinistru pentru oamenii care mai și muncesc, iar explicații suplimentare nu sunt necesare.
      Eu am citit pe net că prin tari mai spălate așa, cînd vinde cineva proprietatea într-un cartier mai select, întîi anunță vecinii, care au drept de preempțiune și veto in ce privește cumpărătorul. Pentru că își protejează proprietatea în felul asta, nimeni nu vrea de vecin o familie de descreierați cu bani.

    • #32

      ce nu intelegi tu, asa, spalat si elegant, este ca nu exista linii care sa deserveasca aceste directii. nu stiu unde mergi tu din romania cu american airlines, lot si slbz, dar cu siguranta nu in destinatii din europa.

    • #33

      Ultimele doua dati cand am avut probleme naspa cu zborurile a fost cu Lufthansa, so…. e generalizat, nu mai conteaza ca e low-cost sau nu, e clar ca e problema de angajati prin aeroporturi si la companiile aeriene post-pandemie, recunosc si dansii. S-au grabit sa faca economii si sa dea afara 80% din personal, ia-i de unde nu-s acuma.

    • #34

      Știu că e destul de greu să eviți lowcostul pe anumite destinatii, dar hai că mai sunt și niște companii europene mai mari, gen Air France-KLM, Lufthansa grup, Norwegian, Aegean, LOT ce deservesc destule destinații europene. Chiar și Tarom e frecventabil. Scump, dar macar mai spălat și statistic cu riscul redus de a rămîne prin aeroport o zi. Nu am pățit asta, dar am pățit anulare de zbor și schimbat radical planul de vacanta cu doua zile mai devreme, la Wizz. Am aflat întâmplător cu doua săptămâni înainte, că nu mă anunțau, mergeam la aeroport ca prostul degeaba. Never again. Porțile de îmbarcare către România le recunoști după cel puțin o plasa de rafie și gălăgia extrema a pasagerilor. Senzația cea mai nașpa e modul cum se uită alții la poarta de îmbarcare către România și cum ii ocolesc pe sălbaticii aia ce urla acolo. Nu sunt născut din pwla de domn, dar chiar nu pot să mă mai bag in gloata de troglodiți de romani ce zboară în papuci. E alegerea mea. Poate că unii ce zboară prima data se mai deșteaptă din prostie, dar nu am intenția să fiu parte din proces.
      Ce se întâmpla acum cu zborurile e efectul pandemiei, cam tot e afectat. Va trece, dar lowcostul tot acolo unde e va rămîne.

    • #35

      fa te rog un efort si arata-mi un singur zbor direct, al companiilor mentionate de tine, catre Malaga. Tks

    • #36

      Am zburat cu tarom(2021) intarziere 6 ore+ ne-au oferit un voucher de 20 lei.. lei nu euro

  7. #37

    Am platit de curand 2 bilete dus spre Germania. 400 euro bucata. A intarziat wizz 30 min. In limite ok. Ce e cel mai urat ca doar ei operau zbor catre orasul unde voiam fara escala. De multe ori ii alegi pt comoditate dar…

    • #38

      400 euro bucata doar dus la wizz? Pai alea nu-s preturi de wizz.
      In rest inteleg, in Germy trenurile sunt mai scumpe decat avionul

  8. #39

    intr-o zi chiar sper sa se sparga buba operatorilor. nu imi vine sa cred ca lumea le-a suportat talentele atatia ani, tot felul de reguli stupide si tarife abuzive.

    acum ceva ani, pe vremea in care nu rasarise inca low costul, avem bilet catre Suedia. 700 euro. plecare era undeva in 2 luni. am avut o problema medicala si am incercat sa trimit o colega in locul meu. “nu se poate schimba biletul pe numele altei persoane”. ziceai ca mi-au gravat numele pe scaun.

  9. #40

    Incep sa cred ca din Spania este mai bine sa vi cu masina personala chiar daca sunt si acolo dezavantaje. In momentul de fata zborul cu avionul este un mare rahat , mai ales dupa pandemie cand exista un cosmar logistic prin aeropoarte, piloti ce isi dau demisia , personal auxiliar lipsa, companii aeriene mizerabile ..etc.
    Citeam pe undeva ca o sa dureze vreo 3 ani pana companiile aeriene or sa isi revina dupa pierderile cauzate de pandemie dar sunt si companii de 3 lei ca cea din discutia prezenta care si in conditii ideale raman tot de 3 lei.
    Finch a explicat foarte misto tot fenomenul.

    • #41

      conduci 3 zile+ pana chiaunesti

    • #42

      @Arhi
      Asa este , mersul cu masina se poate intinde pe 3 sau mai multe zile plus oboseala maxima plus cheltuiala suplimentara cu cazarea pe la vreo pensiune/hotel.

    • #43

      plus combustibilul care sare de 800E

    • #44

      @Arhi, nu dai bre 800 euro pe gaz, ce mama naibii, ca nu vii cu consum 15/100. La 2euro pe litru te duci undeva la maxim 500 euro. Maxim, maxim. Si zic asta pentru ca am doua saptamani de cand am ajuns si am venit cu SUV, nu berlina de 1.5 motorina.

      Ah, ca platesti taxe de drum, hotel, aia da. Dar daca vrei sa vii ieftin eviti Italia si prin Franta am inteles ca mai poti ocoli niste zone cu platam.

      Pe mine drumul ES-RO m-a dus undeva la 1k eur, dar asta include hotel, taxe de drum, mancare si ceva prostii cumparate prin Italia, ca mna.

      Apropo, daca iti trece prin cap vreun drum din asta, musai sa opresti in Ungaria la Misze Motel sa halesti.

    • #45

      eu zic sa mai calculezi, ca sunt 3800 de km. nu imi trece prin cap un drum de asta, le fac in mod constant, in acest moment sunt in malaga cu masina

    • #46

      Eu numar vreo 3300 km pana in Madrid si in Ro stau la dracu in craci, tocmai langa R Moldova.

      Consum 7.2x33x2 iti ies vreo 475 euro cost pe motorina.

      La 3800 km tot si nu stiu, consum 9, si tot nici nu iti vin 700 eur..deci nu e chiar asa mult.

    • #47

      pai…tu numeri, dar din bucuresti pana in gibraltar, unde sunt eu acum, sunt 3800 de km, calculezi cu google maps sau distanta.ro. poate tu consumi 7%, GLE-ul meu consuma 10. ergo, 800 de euro, la doar 2 euro pe litru. doar ca in franta si italia am bagat si cu 2.30, 2.40 pe autostrada.

    • #48

      Pt combustibil, face acum mariciu un giveaway cu SOCAR

    • #49

      @Cetin: plus taxele de autostrada in Franta si Italia. Care nu sunt chiar mici.

    • #50

      nici la spanioli nu mi-e jena. io-te, dus intors, ieri, gibraltar malaga

    • #51

      La spanioli nu stiu, ca nu am fost.

    • #52

      RO-ES: 4150km, 8 zile, 1 pers.
      Moto (3.6L/100km consum)
      290€ benzina, 115€ taxe drum, cazari 420€, mancare & apa 400€ (vara motociclistul baga apa in el tot cam cata benzina baga in mobra).
      Total: 1,225€ adica braga. Scump este timpul consumat cu drumul.
      Eu m-am distrat cu traseul asta, mici detururi, vazut una, alta.
      Sa conduci doar ca sa ajungi A->B fara vreun scop turistic pe drum, pierzi 4 zile plus una de refacere pe care nu ti le da nimeni inapoi.

      Cu familie in masina, in 4 zile de condus, cu dormit si mancat civilizat nu ca TIR-istul, nu iesi sub 1500€ orice ai face.
      Si benzina incepand din Slovenia pana in sudul Spaniei variaza intre 2.05 si 2.35€/L, (in ES, cu tot cu subventia de 0.2€ a lui Sanchez).

      Pentru deplasari normale, tot avionul de linie (nu low cost!) e solutia, chiar daca ma costa 1000-1200€ in 4. O data, de doua ori pe an iti asumi costul distractiei.

  10. #53

    in familia noastra zborul cu wizzair e ca acceleratul Iasi Bucuresti. daca ar baga abonamente, am avea.

    Ideea e ca pana anul asta nu am avut probleme mari… o data un zbor intarziat pentru fratele meu, el fiind blond inalt si cu ochii deschisi la culoare pe aeroport in nuremberg a primit formular de compensatii in germana si practic in cateva zile dupa zbor a avut 600 de euro in cont. iubita lui a primit in romana :)) si vazut banii dupa scandal.

    iar anul asta inainte au facut overbooking pe memmingen si a ramas mamaa pe dinafara si ea fiind fraiera nu si-a luat de la aerport hartie ca nu au lasat-o sa se urce in avion si era la timp acolo si oricum a avut 2 ore intarziere avionul la decolare…. si am ramas cu paguba.

    asta e… nu prea ai ce face. nu ai alternative pentru alte destinatii in afara de Germania… am incercat sa zbor la bruxel ca sa evit wizzair si am facut 2 escale (geneva si frankfurt) chiar nu merita bataia de cap… si sansele sa ajungi fara bagaje sunt foarte mari daca ai bagaj de cala.

    Si chiar si Germania cu lufhansa… e horror. anulari, ore aiurea… sa dai mai multi bani ca sa ai fix acelasi tratament ca la lowcost… nu stiu daca merita.

  11. #54

    Eu ma uit pe Flight Radar la zborul meu, vad ce avion este, apoi urmaresc avionul si vad exact programul avionului.
    Din ce am observat, cam tot ce are drum spre UK are probleme.
    Ultima data a fost: Iasi (locul de stationare)-Luton, plecat la timp, Luton-Iasi (2h intarziere), apoi aceste doua ore s-au propagat la toate zborurile, dar pana seara cand am avut eu zbor n-a mai aparut nimic.
    Unde asteptam eu, era plin de turisti englezi care aveau cate 2 ore intarziere.

    Eu consider ca aeroporturile creeaza cele mai multe probleme si nu companiile.
    Vorbeam cu un amic, care a venit de pe Luton, ca era un singur birou de Check-in cu ‘All destinations’ in loc sa fie separat pe fiecare zbor. Era o coada de sute de persoane.

  12. #55

    Îi poți da în judecată în România sau în Spania (fiind contract de transport, se ia în considerare locul prestării serviciului, adică locul de plecare sau cel de sosire), la instanța în raza teritorială a căreia se află unul din cele două aeroporturi. Poți folosi asta – e-justice.europa.eu/content_small_claims-354-ro.do. În ambele țări, cererea este scutită de taxa de timbru (în Spania pentru că cererile cu valoare redusă sunt scutite, în România pentru cererile înaintate de consumatori sunt scutite).
    Dacă vrei o autoritate, este competentă cea de la locul incidentului – locul de plecare, adică AESA – bit.ly/3dnURkV

  13. #56

    Am eu 2 procese cu Wizz: la Cluj – castigat, la Bucuresti – urmeaza in Oct, amandoua in civil si o plangere penala facuta la Iasi unde simt ca va fi distractie pentru ca politistul care a luat declaratiile s-a comportat de parca era avocatul lor. Facea orice sa ma convinga sa renunt, ca nu am dreptate si ca ei sunt companie mare domne, stiu ei mai bine regulile. Bineinteles ca aceasta companie mare, la fel ca si alte companii low cost, nu respecta legislatia europeana si incalca toate regulile posibile, mizand pe faptul ca majoritatea oamenilor nu face nimic dupa ce o pateste cu ei. Multi iau alt bilet sau masina si isi vad de drum, crezand ca nu are sens sa te judeci cu asemenea companii gigant in Romania. BA ARE! Daca toti cei care au probleme cu aceste companii s-ar duce in instanta si si-ar cere banii inapoi + despagubiri, nu si-ar mai permite atatea abateri pentru ca i-ar costa prea mult. Dar foooarte putini oameni isi mai asuma, dupa nervii initiali, un proces cu tot ce inseamna acesta, desi sansele de castig sunt maxime, chiar si in Romania. Da, nu primesti despagubiri de 1 milion de euro, dar daca toti patitii s-ar duce in instanta, ar da faliment numai din cheltuielile de judecata. Parerea mea de avocat: ori ii dati in judecata la Buftea, atat pe Wizz Air Hungary LTD Budapesta si Wizz Air sucursala Otopeni (FOARTE IMPORTANT!!!) ori in Spania (locul in care s-a intamplat) la fel, Wizz Air Budapesta si Wizz Air sucursala din Spania. Cereti daune morale cat mai mari, pentru a le micsora instanta. Am citit un comentariu ca la noi nu este taxa de timbru pentru asa ceva: depinde de oras si de speta, dar se recupereaza. Problemele companiilor aeriene nu au inceput cu pandemia si nu se vor termina cu ea, se vor termina doar atunci cand clientii care le dau bani vor face tot posibilul sa ii si recupereze. Bineinteles, cel mai simplu ar fi sa le dai mail si sa rezolve ei cu despagubirile. Mie, de exemplu, au vrut sa imi dea 83 de lei din biletele de 2000 inapoi. Nice.

    • #57

      Ok, in momentul in care te anunta verbal ca zborul tau s-a dus altundeva, si tu trebuie sa te descurci, la cine te adresezi in aeroport sa obtii o dovada ca tu ai fost cumparator de buna credinta/te-ai prezentat la ora stabilita, ai indeplinit formalitati, etc, iar ei nu si-au respectat obligatiile contractuale, si au anulat zborul, fara motiv.

    • #58

      @Mikael & EasyMouse,

      Multumesc!
      Deci organismele europene ale pwlii au mintit ca nu se poate decat prin instanta la sediul paratei. De lene sau prostie, sau ambele.
      Ce spuneti voi aici e foarte util si important de retinut.
      Din pacate la mine a expirat demult fereastra de timp in care puteam urma calea asta, daca stiam…
      Toti infractorii astia economici cred ca daca ti-au dat inapoi banii, gata, nu mai e nimic de platit/reparat, devin curati si placut uscati.

      Consider justificata investitia de timp si bani in a-i trage de urechi pe astia care fac cu bolta pe consumator doar pentru ca au impresia ca pot.

      Bravo!

    • #59

      Gaborul ala nu le tine partea ca el crede ca au dreptate, ci fiindca aia sunt unguri si o sa i ia mult cu procedura, asta daca invata s o faca, ca probabil mai mult ii e ca tre sa citeasca sa invete si nu face fata neuronul.

  14. #60

    Cel mai bine era să călătorești în timpul “pandemiei” atunci când aeroporturile era pustii deoarece acum s-au îngrămădit toți sa plece spre oriunde. Situația asta va mai dura cel puțin 6 luni din păcate.

    • #61

      poate in lockdown, dar atunci mai greu cu calatoritul.
      In pandemie, cat a fost nevoie de certificat si alte alea, am calatorit cu avionul de 3 ori in Italia, 1 Iordania, 1 egipt. Mereu avionul a fost plin si din cauuza masurilor si controalelor era mai haos decat acum la verificari acte. In Iordania veneai cu certificat dde vaccinat, cu test PCR facut cu 72 de ore si iti mai faceau ei unul la aeroport. Imagineaza-ti un avion plin care statea la pasapoarte + verificare teste, certificate, apoi la prelevare pentru un nou test. Daca nici acolo nu se propaga virusul…

    • #62

      Semn ca trebuie sa-ti ei si o proprietate imobiliara in Malaga

  15. #63

    1. Cetinas imi pare rau pentru ce au patit Luna si copiii, mai ales pe aia micii cred ca i-a terminat psihic, nasol moment, sper sa uite!

    2. daca te tin nervii da-i in judecata, merita cu prisosinta sa fie parjoliti si sicanati de cat mai multi pasageri

    3. sunteti familie mare, sincer nu stiu cat costa biletele pt copii, dar la acelasi pret bilete/combustibil poate e mai bine cu masina, zic si eu

    bafta, bafta si iar bafta…de asta aveti nevoie!

    • #64

      nu poti merge cu un copil de 2,5 ani 3 zile jumate cu masina, ca nu mi-a gresit cu nimic

  16. #65

    vara asta e jale cu zburatul. Pe wizz sunt tinute aeronavele in aer non-stop aproape, au 6 zboruri pe zi (!). Daca esti norocosul sa prinzi sa fii la coada de zburat… 90% sanse sa ai intarzieri :))

  17. Nici nu știi dacă e bine să le dorești falimentul ăstora.
    Fără companiile astea, probabil că ar fi și mai aglomerat. Și pe motiv că n-ai unde să te duci și ce să faci serviciile ar fi și mai de rahat.

    Ajungi să iei furca și să nu știi cu cine să te mai bați. Efectiv, cam pe la toate nivelurile observ că dispar soluțiile. Și n-ai ce să faci. Totul e controlat de mari companii care pățesc fix nimic că 1% din clienți câștigă procese împotriva lor. Prin care sunt obligați să plătească prețul biletului și maxim un hotel și un restaurant. Tu rămâi cu timp pierdut, bătaie de joc și aia e. Iar companiile continuă deliberat bătaia de joc.
    Ia să amenzi de milioane de euro, ia să ridicat licența de operare! Ar valora mai mult decât… nimic.

    • #67

      Ei, nici chiar așa, că li se micșorează fondul de șpăgi către parlamentari și magistrați…

  18. #68

    AStia care ziceti ca low costul e ieftin.. . Uite o simulare pentru perioada urmatoare. Rynair prnt.sc/mxk5yIg4ePj0 austrian airlines prnt.sc/0uBCFA2oru3y . Da poate gasesti bilete ieftine la low cost daca iti iei cu 6 luni inainte…

    • #69

      e o pula ieftin, 2500 de euro dus intors, dar cine mai sta sa numere, important e ca merg saracii pula mea, ca daca aveam linie directa Tarom sau Lufthansa, alegeam Wizz, ca imi place mie sa o ard eclectic

  19. #70

    Arhi, la banii pe care ii dai pe concedii nu ti-ar renta un RV? Decat sa dormi in aeroport pe jos mai bine dormi in RV-ul tau. Nu mai conteaza ca ai copii mici, pot sa doarma si ei in timp ce conduci tu, faci schimb cu nevasta si conduceti (aproape) non-stop, soacra nu cere bilet in plus, noaptea trageti la ceva camping de rulote si luati o gura de aer (e mai ieftin decat hotelul), n-ai nevoie de hotel nici macar la destinatie, intarzierile neprevazute nu te afecteaza, copiii sa simt tot timpul ca acasa, ca sunt intr-un spatiu familiar…Numai avantaje zic eu.

    • #71

      e interzis sa dormi in RV/rulota in timp ce ruleaza pe sosea. la fel cum e interzis sa stai fara centura. si daca in RO poate nu stiu politistii regulile sau inchid ochii din Ungaria incolo ai supt-o in fericire… prin Germania ti-l confisca si iti mai ia si statul copiii ca vrei sa-i omori.

      Niciodata un RV nu e solutie la nimic… intre rulota si RV mai bine Rulota din 1000 de motive(nu suna toate cand conduci gen vase si mobila, o poti parca undeva si sa scapi de ea, e mult mai comoda masina la drum lung si poti monta scaune de copii si evident e mult mai ieftina Rulota).

    • #72

      sau un private jet, ca e Alister 🙂 glumesc, RV e suficient: www.newmarcorp.com/luxury-motor-coaches/king-aire/

    • #73

      @mihai, credeam ca ai inteles ideea: sa iti iei casa in spate in loc sa te complici cu avioane/hoteluri. RV, rulota, ce-o fi. Desi nu prea vad ce probleme iti rezolva rulota vs RV, in afara de faptul ca o tractezi cu masina de uz general.
      Chiar daca nu iti dorm copiii in mers in pat, tot e mai confortabil decat sa stea smirna in scaunul de masina. Poti trage pe dreapta intr-un loc de odihna pe autostrada si sa doarma acolo la amiaza eventual. Au si toaleta la care pot sa mearge eventual. Oricum ai lua-o sunt avantaje.

      Desi daca incepi cu absolutisme de gen “Niciodata un RV nu e solutie la nimic” ma tem ca esti imun la contraargumente.

    • #74

      @sans hosen – asa-i ca habar nu ai ce inseamna camper dar dai sfaturi aiurea?

    • #75

      @S, asa-i ca te-ai trezit postand comentarii fara sa stii de ce?

  20. #76

    “[Wizz Air] The airline is resuming its operation to Moscow to meet travel demand for passengers wishing to fly to and from Russia as per the air transport agreement between the two countries. All the UAE national airlines are currently operating direct flights between the two countries.”

    Piș pe ei. Suntem anti-război, da’ banu’ e ban.

    • #77

      Pai wizzair a fost infiintata de securistii de la Budapesta, dupa ce statul a dus la groapa compania lor Malev; iar hidosul ala de Orban o suge de la Putin big time…….un motiv in plus sa le dam muie la wizz.

    • #78

      Wizzair sunt unguri, ei sustin razboiul, rusii, mustatile rasucite, in general chestiile nasoale.

  21. #79

    Wizzair sunt ăia care, după ce am cumpărat biletele pentru 3 persoane, eu, nevasta și copilul de 6 ani, ne zice: vreți să stați toți la un loc? Adică toți 3 izolați în 3 colțuri ale avionului (copil de 6 ani să stea singură în avion, să fim înțeleși), sau mai dați 10-15 euro de căciulă și o rezolvăm? (Biletele s-au luat cu mai mult timp înainte). Deci nu e ca și cum nu mai erau 3 locuri unul lângă altul în avion, ci pur și simplu au găsit încă o metodă să mai stoarcă 40 de euro, că cine dracu’ își lasă copilul singur în avion?!

    • #80

      Hai ca pe senior l-am iertat – e nervos, plin de spume si are si 3 copii, ceea ce eu nu am in parohie – il inteleg dar tot cu Wizz/Blue o sa zboare la Malaga, ca nu o sa vrea sa zboare la lundonezi si apoi avion spre GIB…

      Ii trece dupa primele 2 zboruri cu escala 🙂

      Da’, la comentariul de mai sus, alu’dvs, senor Florian, m-am trigger-uit. Si am o zi cinica si fara filtre.

      Eu sunt ceea ce se cheama “zburator frecvent”. Cel putin, pe ruta specificata de senior, ii bat si pe stewarzii de la Wizz 🙂 Si de fiecare data ( adica in proportie de 99.9999999%) am discutia cu virtualul senor Florian (no hard feelings – ce vine acum ie licenta poetica:)

      Buna ziua – stiti suntem cu copilul/copii. Nu vreti sa va dati dvs de pe locul dvs si sa va mutati la 23 de metri de bagajul dvs, pe care nu o sa-l puteti lua decat dupa ce se varsa tot avionul de cocalari, ca sa stam noi impreuna? Ca nu am fost in stare sa fim storshi de 40 de euro per familie ca sa avem locurile langa copilul de 6 ani, care acum sta singur in avion si se poate arunca pe geam?

      Aaa si sa va bagati si ruscacelul dvs. sub scaunul din fata, ca noi avem cate un troler de vita furajata, inclusiv ala micu de 6 ani si nu avem unde sa il tinem. Bagatz dvs rucsacul ala Thule de 24L, sub scaun, ca tot aveti 1.85 si ala micu trebuie sa stea cu cracii pe scaun si sa va mai puna si niste sosete la nas si biscuiti in poala, ca e copil domnu trebuie sa il intelegeti…

      Seriously? E vina companiei care vrea sa va stoarca de bani si nu intelege ca aveti copii mici? Pai hai sa ma transform intr-o baba menopauzico-ceausista: eu cu ce am gresit sa stau cu toti oracaitorii la ureche, cu familii intregi care discuta intre ele pana te ia disperarea, cu copii care imi bubuie spatarul cu picioarele si altii care isi pun la maxim nushce film de desene animate sau jocuri cu impuscaturi sau duamna plushica? Cu ce sunt eu, sau compania, de vina, ca voi aveti copii si va duceti toti in concediu si nu vreti sa va cumparati locuri impreuna? La fel cum biletele s-au luat cu mult timp inainte, se puteau lua si rezervarile de loc, intrucat suntem oameni familisti cu grija de copil si emotiile sale. Dar nu. Compania e de vina ca lasa un copil de 6 ani “singur” in avion ca si cand ar fi Kevin in singur acasa..Pai eu as cere si varsta minorilor la cumpararea de bilete si as obliga familia sa ia bilet comun, cu tot cu locuri obligatorii si sa le plateasca si pe alea din randurile adiacente ca sa nu ii deranjeze pe ceilalti calatori din rata (aeriana) de Tichilesti

      Acu’o sa sarim de cur in sus ca vai, discriminare, copii sunt viitorul etc, nu ?

      Nu e mai simplu sa ne descaltam noi in casa altuia? Sa respectam regulile companiei si sa ne luam masina sa ne ducem in judetul thassos daca nu ne place cu avionul roz?
      Nu e mai simplu sa ii respectam si pe ceilalti pasageri care n-au trecut prin doamna-va, ca sa aiba responsabilitatea copiilor dvs?

      Daca tot va gasim 3 locuri impreuna, ca nu e ca si cum nu ii putea muta pe ailalti, fmm, nu va dam si 2×32 kg gratis ca poate bagam si colacul si sup-ul si pompa de umflat saltele, ca sa nu aiba ala micu motive sa mearga la psiholog la 18 ani ca nu i-au fost validate emotille prepubere? Ca kkt nu e ca si cum nu au loc in cala!

      Reguli? Respect? Ne doare in p..a, noi avem copii. Bravo felicitari, acum stati la coada in rand cu mine, va rog!

      Seriously

    • #81

      efectiv nu. sunt foarte grijuliu cu banii mei si nu imi place sa primesc muie pe ei.

    • #82

      Arhi, nu e ca si cum ar fi prima oara ca iei m..e pe banii tai – ca doar asta o fi si unul din motivele pentru care circuli des pe ruta OPT-AGP+129.3km si retur 🙂

      Am luat si eu leapsa cu ei – repet, din pacate nu am copii, dar cred ca pot intelege feeling-ul avut in acele momente, plus un pic mai mult de HTA (asa spre 18-20 🙁 )

      Aia cu escala am experimentat-o – cand vrei sfaturi despre escale, putetz cere, ca nu fortzam baba sa treaca strada – carele este 🙂

      Zi linistita si la cat mai putine mizerii d’aieste !

      P.S daca ai nevoie, vreodata, de o firma de avocatura buna, in zona…

    • #83

      we should meet

    • #84

      @Motzu, nu ti-ai gasit clientul, nu ma simt ca facand parte din nici o categorie pe care le descrii in cometariul tau kilometric. Nici nu sunt cocalar (nu ma consider, poate au altii alta parere), nici nu am copil needucat, nu vorbesc tare, nu stau cu picioarele pe scaunul din fata, nici nu car tone de muraturi si sarmale in trolerul de la cala, nimic din toate alea. Pur si simplu mi se pare super muisma cand iti zice: facem o loterie cu locurile sau dai 40 de euro sa nu o mai facem. Pana la urma nu conteaza daca eram cu copil sau nu, asta doar ma durea pe mine. Cum plm, cand cumperi 2-3-4-5 bilete… le dai total aleatoriu? Care-i faza, ca nu o inteleg? In caz ca se prabuseste avionul, sa avem sanse diferite de supravietuire, sa nu crape tot grupul? Chiar nu inteleg motivul acestei magarii.
      Dar dumneata, señor, pari frustrat tare. Si sincer, ma doare-n plua ca nu suporti copiii. Nici eu nu-i suport, pe aia obraznici, care oracaie, care deranjeaza, exact cum i-ai descris… señor. Cand ma duc in concediu, chiar mi se rupe daca tie-ti convine ca-mi iau si copilul cu mine sau nu… señor.

    • #85

      Don Florian,

      Apreciez diacriticele…

      Era o licenta poetica, nu a fost atac la persoana sau familie – cine intelege, bine! Cine nu, nu. Nu e problema mea sa iti validez feeling-urile

      Wizzair face comert, nu binefacere – da, locurile se asigneaza random. Eu de exemplu stiu ca daca astept pana in ultimele 1.5 ore de check-in si exista full-boarding (care cam exista in proportie de 90% pe ruta AGP-OTP) prind in proportie de (iarasi) 90% locuri ori la Emergency1 ori in primul rand – e o politica de asignare a locurior astfel incat sa poata maximiza profitul pana in ultima secunda, pastrand aceste locuri care au pret premium 🙂
      In ultimele ore, pe masura ce se fac ultimele check-in-uri, sunt si acelea asignate 🙂 Restul scaunelor sunt full random, ca sa poata dovedi randomness-ul chiar si numai in fata unor nemultumiti familisti 🙂

      Spor

      Daca as fi ownerul Wizzair as face la fel

    • #86

      La orice companie mai de doamne ajuta (nu stiu la wiz) copilul minor are asigurat loc langa unul dintre parinti chiar daca nu il rezervi/platesti pentru el si locurile se aloca random.

    • #87

      la wiz nu

  22. #88

    În niciuncaz Vola. Decât dacă ai chef să îți scumpească biletul cu 60-70 de Euro, DUPĂ ce ți s-a confirmat rezervarea. “Tarif dinamic”, spun ei mizeriei ăsteia. Nu achiți diferența, nu primești biletul pe mail. Au pățit-o mulți cu ei.

  23. #89

    Daca nu e inmormantare, boala sau ceva grav incercati sa nu zburati in mUE pana prin Octombrie.

  24. #90

    Duminica seara un zbor wizz SV-BG.
    Pasager persoana in varsta, o amanare de zbor , nu mai spun de anulare, era un dezastru mare de tot.
    Biletul efectiv pret de nimic.
    Imi trageam palme ca am expus persoana la un asemenea risc.
    A plecat si a ajuns avionul la minut, dar niciodata nu voi mai risca atata stres, asa ceva.
    Zic, parca am tras la loz in plic si am castigat lozul cel mare .
    Apoi azi, in a 3 a zi de vacanta, trag un covid “micuț” cu ştaif si toate ingredientele cunoscute.
    Atat a ținut …

  25. #91

    Cateodata modificarea e in sens invers. Te uiti si vezi ca zborul s-a devansat cu o ora jumate. Si daca nu esti pe faza sau deja in aeroport e distractiv. Si comunicarea e ca trebuie sa fi cu 3 ore inainte in aeroport asa ca din plv e ok.

  26. #93

    Tocmai am zburat ieri pe ruta OTP-PISA. Cu rozaliii, se-nțelege.

    Am avut emoții după ce am văzut un miliard de știri la TV că se anulează toate zborurile prin aeroporturi, se pierd bagaje, practic sfârșitul lumii, ce mai.

    M-am prezentat regulamentar la aeroport cu 3 ore și 10 minute înainte de zbor, check in făcut, doar bagaj de mână (rucsac) pentru toți membrii familiei (3 Adulți cu bunică cu tot și 2 copii), locuri cumpărate din timp ca să nu MUIE la îmbarcare și am așteptat. La 13.25, ora zborului nici nu venise avionul. Zic bun, am rezolvat și vacanța asta, căutam plan alternativ de petrecut weekendul deja. Eh, un sfert de oră mai târziu a apărut și pasărea roz, normal că s-a plecat cu o oră întârziere, au mai recuperat pe drum și s-a făcut doar 30min la final.

    Debarcarea a fost de tot râsul, că săracii din Pisa au doar vreo 3-4 autobuze la tot aeroportul și am rămas cam jumătate de avion ciorchine pe scară în așteptarea janghinei. În rest toate bune. Berea e 8 euro minim în Siena, așa că ficatul are șanse să se odihnească tura asta

    • #94

      ai scris câteva randuri, dar am ras de 3 ori;))))))) you should write for living

  27. #95

    Sunt in valencia cu organul la soare, am avut de ales intre wizzair direct si lufthansa cu escale (dus/intors) de 2 ore.

    Am ales lufthansa, nu pare sa fie o alegere gresita si copilul a fost remarcabil de intelegator, desi cred ca l-am plimbat 10 km in alea 2 ore :).

  28. #96

    Se intampla si la case mai mari. Saptamana asta la Zurich, Emirates nu ne-a lasat sa facem check-in pe motiv ca baiatul nu e complet vaccinat pentru Singapore. A avut Covid si apoi a facut o doza de Pfizer. Degeaba le-am aratat ca pe site-ul oficial din Singapore scrie ca in situatia asta e complet vaccinat. Acum incepe distractia sa recuperez banii pe biletele Emirates, biletele Airasia si hotelul din Bali.

  29. #97

    Acum o luna. Zbor Frankfurt Hahn – Sibiu. Aeroportul fiind în porumbul din mijlocul câmpului, la 2 ore de Frankfurt, am ajuns cu 6 ore înainte de zbor, ca e doar un autobuz obosit spre aeroport.
    Cu 3 ore înainte de decolare se aude anunțul fatidic, cursa anulata.
    În aeroport pe ghișeul wizz stătea pânza de păianjen. Sunat la call center, după 30 de minute de muie in maghiara ni se spune fain frumos ca următorul zbor e sâmbătă și ni se pot da bilete atunci. Oare v-am zis ca era marți?

    Doamna, nu sta nimeni 5 zile aici, dați-ne alta ruta. Nu se poate, la revedere.

    Slava cerului, am găsit un Blue Air ziua următoare din Stuttgart. Bilete noi, transport, cazare, etc. Vreo 1000 de euro extra pentru 2 persoane.

    Claim la Wizz. După o luna vine un mesaj din folderul pentru prosti. Ne pare rău, primiți muie, noi nu dam refund fiindcă a fost o situație neprevazuta și la neprevazute nu se da refund.

    Acum dracu știe care a fost neprevazutul, nu ca ar pasa cuiva, dar nici măcar n-au binevoit sa motiveze cumva, măcar de obraz asa. Nu-i nimic, mergem mai departe. Dacă trebuie instanta, ajungem și acolo.

    • #98

      Prin 2013 am avut o intarziere pe un zbor Timisoara – Bauvais de 7 ore. Am pierdut si ultimul tren din Paris spre casa. Am luat primul hotel gasit in Paris si am plecat a doua zi dimineata.
      Am facut reclamatie la Wizz sa ma ramburseze biletul de tren pierdut si cazarea. Primit raspuns ca nu imi ramburseaza nimic.
      Facut reclamatie la ANPC si peste o luna, minune, Wizz a reanalizat dosarul bla bla si ca imi ramburseaza tot.
      Peste 3 luni am mai primit un mail de la ei ca imi mai ramburseaza inca o data tot. Le-am raspuns ca o data e suficient.

  30. #99

    După o grămadă de zboruri am învățat o lecție simplă: zboruri cu companii de linie și bilete cumpărate direct de la acestea.

    Când le iei prin intermediari companiile aeriene te trimit la intermediari pentru suport, iar suportul acestora e de obicei execrabil. Dacă e anulare de multe ori îți dau refund și la gară, însă companiile aeriene te rerutează și pe zboruri operate de competitori.