Acum câțiva ani mă uitam destul de mult la serialele cu constructori de mașini și motoare, de pe History și Discovery. Mult vreme am văzut Orange County Choppers, până când l–au transformat în panaramă. Acum mă uit la pescari, ton, homari, crabi, căutători de aur, grăniceri spanioli.

De multe ori m-am întrebat, oare în românia poți face așa ceva? Iei un șasiu de Dacie și faci din ea supercar, 600CP, arată a ford corcit cu Dodge. Poți circula cu ea, ți-o înmatriculează cineva așa, fără să ai acte de proveniență, doar pentru că ai construit-o tu? Bănuiesc că nici nu poți intra pe poarta RAR-ului cu ea, darămite să ți-o omologheze cineva.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

23 comentarii Adaugă comentariu

  1. Lista atelierelor autorizate e publicată pe site ul RAR. În domeniul auto nu știu nume dar pe domeniul moto, există ateliere autorizate RAR pentru “construcția de motociclete”. Ăsta e primul pas la orice proiect. Dacă ai atelierul, ai proiectul și bani, da, se poate.

  2. #2

    Serialele alea cu cautatori de aur mi-au omorat un vis.
    As fi vrut si eu sa plec cu un rucsac in spate, sa ma asez la marginea raului in Yukon, prin Klondike pe acolo, cu o farfurie dinaia pentru aur cumparata la ultima benzinarie.
    Dar acum dupa ce i-am vazut pe astia cum au rascolit si spalat zeci de tone de pamant pentru un pumn de aur parca mi-a murit pasiunea.

    • #3

      Mie mi-ar place in Australia, parca ma impac mai bine cu caldura decat cu frigul.

  3. #4

    În Ro există ceva oarecum asemănător. Există show-uri la antene, RomaniaTV etc care iau o jivină imorală, o lepră coruptă și mincinoasă, o jigodie umană, un mort sufletește, îi spală, îi împachetează frumos, ii pupa in cur și îi vând pe post de oameni de valoare înaintea alegerilor.

  4. #5

    Hehehe! Cineva a reparat galeria 😀
    In alta ordine de idei, mereu mi-a stat in gand Dacia sport.
    Poti face conversie la tractiune spate (doar exista papuc), motorul e deja longitudinal, deci poti pune un motor mai potent de BMW de exemplu. Ar putea iesi ceva frumos.
    Dar lipsesc timp, bani, un garaj, o Dacie sport, un papuc, un motor si cutie de BMW… din astea.

  5. #7

    Suna a tuning deci orice atelier de tunat masini ar putea sa te ajute.

  6. #8

    Una din pasiunile mele ar fi fost căutarea cu detectorul de metale. Însă după ce am aflat ce lege cretina avem și mai apoi am discutat cu unii care deja fac asta de ani de zile, m-am lăsat de sportul ăsta.
    Te provoc sa afli ce lege stupida și idioata avem în Romania referitoare la descoperirile cu detectorul de metale.
    Este un deliciu! 🙂

    • #9

      tot ce se afla in solul romaniei aprtine statului. e lege dinainte de a ne naste noi sau parintii noștri

    • #10

      Lasă asta, e vorba de unde ai voie sa cauți (nu ai voie la mai puțin de 500m de un sit arheologic iar România e toată un sit arheologic), e vorba că descoperirea trebuie sa fie întâmplătoare (daca afli o poveste cu ceva galbeni îngropați ești obligat să anunti autoritatile, nu ai voie sa descoperi tu singur așa că pe Discovery), e vorba că nu îți revine decât 30% din valoarea descoperirii (iar statul român subevaluează grav), e vorba că nu ai voie sa le scoți din tara, sa le vinzi, etc

      Adică tu investești în detector calumea că să nu dezgropi toate capacele de bere, investești timp, energie, nervi și la final ramai cu pla..

    • #11

      du te la bulgari 🙂

    • #12

      Tot e bine ca iti lasa tie detectorul, nu ti-l ia si pe ala.

    • #13

      @ciobi – in Grecia (Atena, mai exact) daca sapi in curtea ta ca sa consolidezi casa sau sa faci o lucrare de constructie, cu acte si autorizatii in regula, si dai de orice seamana a artefact, in secunda doi iti ia statul casa+terenul (cu despagubire in bani, practic ti le cumpara) si te muti in alta parte. Fara comentarii. Si Atena este numai straturi-straturi de mii de ani de istorie, sansele sa dai de ceva sunt 99% si daca dai cu cazmaua, nu mai zic sa sapi 1-2 m adancime.
      Alta chestie, tot in Gr, ai barca/yaht-ul tau si faci snorkeling pe langa o insula si gasesti o moneda/un vas/whatever in apa. Daca te pune dracu’ sa le iei fara sa anunti si te prinde, iei amenda de iti vinzi un rinichi sa o platesti, iti confisca barca si ajungi sa te consideri norocos daca scapi fara puscarie.
      Nu mai zic ce patesti daca incerci sa scoti ceva din tara, pedepsele sunt mai mici daca te apuci de trafic de droguri decat de artefacte.
      Bineinteles ca e loc de abuzuri, de toate partile, pentru ca oamenii sunt jegosi prin natura lor si strica tot ce ating. Dar, istoria, natura si alte chestii din astea sunt sfinte si e mai bine sa fie COMPLET interzis decat sa se ajunga la taiat paduri, distrus cladiri monument istoric sau alte mizerii, cum e la noi. Pentru infractiuni legate de natura, istorie eu as da doua variante de pedeapsa: moartea sau inchisoarea pe viata fara posibilitate de eliberare conditionata.
      Daca e doar PASIUNE, e OK, investesti in pasiunea ta cat poti/cat iti permiti si dupa aia gasesti ce gasesti, te bucuri de obiectele respective si le dai la muzeu din proprie initiativa. Dap, pasiunile costa si nu te poti astepta sa iesi pe profit decat in cazuri extrem de rare. Daca faci bani din asa ceva, nu mai este pasiune si atunci regulile/legile/sanctiunile sunt perfect justificate.

    • #14

      romanii ar da pedeapsa cu moartea ptr orice

    • #15

      Da, stiu, toti suntem tentati sa consideram ca pdv-ul nostru e mai special decat al altora.
      Ma refeream la “pedeapsa cu moartea” in sensul in care pedeapsa, oricare ar fi ea nu neaparat cu moartea, TREBUIE sa fie “mai mult decat” proportionala cu fapta. Ca sa descurajeze fie si gandul ca ai putea face o mizerie pe ideea ca, si daca te prinde cineva, pana la urma este posibil “sa merite” chiar si sa faci pedeapsa.
      Ce vreau sa zic e simplu – daca esti ministru si dai cu pixul pe un contract dupa care iti iei 2-3-5 mil $ spaga, socoteala e simpla. Ba, si daca ma prinde cineva, dureaza procesul 2-3-5-10 ani, poate se prescrie fapta si chiar daca nu si imi iau 3-5 ani, dupa 2 sunt liber ca am scris o carte si am si milioanele in cont, eventula pe numele copiilor sau al nevestei de care divotam asa la fenta (confiscarea extinsa a averilor nu functioneaza, doh), ma doare la basca. Ia sa fie ca la chinezi, glontul pentru infractor si toti banii si bunurile familiei confiscate. Sa vada si copii aluia cum e sa traiesti cu minimul pe economie si sa ai zero perspective sa iesi din situatia asta DOAR pentru ca tac-tu a furat la un moment dat. Mai este la fel de “tentant” sa te apuci de kkt-uri pe banii publici?
      Intreb si eu, perfect constient ca nu detin solutia oricarei probleme.

    • #16

      o sa fii surprins de ce iti spun acum, dar urmareste-a cu atentie. pedepsele pentru gulerele albe sunt DINTOTDEAUNA mult mai mici decat pentru infractiunile marunte. de aceea un taran care fura 10 oua va lua 5 ani de puscarie si radu mazare 4 luni cu suspendare pentru 100 de milioane. pentru ca gulere albe sunt putine, dar saraci gata sa te omoare pentru o paine sunt miliarde.

    • #17

      @crypto: nu e chiar așa. Daca valoarea istorica este foarte mare și reprezintă o sursă de venit pentru statul grec atunci e posibil ce zici, altfel te lasă să păstrezi tot. Am locuit în grecia acum ceva timp

    • #18

      @Arhi – da, stiu, e fix cum zici tu. Nu mi se pare corecta treaba pentru ca, ce-i drept 10% din saraci sunt saraci pentru ca sunt lepre dar 90% din “saraci” sunt saraci fix DIN CAUZA “gulerelor albe” care fura tot prind si-i doare la banana de ce se intampla in jurulul lor si de comunicatea aia. Intamplator, exemplul tau cu Mazare imi vine manusa. Desi bucurestean nascut/crescut, am copilarit in CT la bunici si orasul ala era “febletea” mea. Pe la 18-20 de ani as fi vrut sa ma mut acolo de tot, deh, amintiri din copilarie, nostalgie & shit. Acum imi este fizic GREATA cand calc pe acolo. Si vad cladiri istorice de pe langa Piata Ovidiu cu “anexe” noi construite ca dracu’, sau “renovate” cu termopane albe si acoperite cu polistiren si tecuiala decorativa si vopsite in verde sau roz-bombon. Sau casele – unele bijuterii arhitecturale – de pe langa piata Grivitei si pietonala aia care merge spre magazinul Tomis si de pe langa Teatrul Dramatic si Liceul Mircea unele efectiv distruse de timp sau demolate de “investitori” care au facut blocuri si birouri in cartiere de case. Sau vestigii antice ale Tomis-ului acoperite de gunoi sau grafiti. Ia sa ne imaginam, cu aia 100 mil furati de mazare (sau de altii ca el), cam cum ar fi putut sa arate Constanta? Nu mai zic de “contractele” pe care si-a luat mazare spaga, contracte care s-au derulat la mishto pentru ca, dupa ce s-a dat spaga, era evident ca nu au mai fost bani suficienti si ca sa se faca treaba cum trebuie. Pentru mine, a fi “guler alb” o vad ca pe o circumstanta agravanta dpdv juridic, tocmai pentru ca un individ din asta are minte si pregatire sa fure si o face perfect constient si premeditat.
      @ciobi – evident ca exista nuante si ca valoarea bunurilor duce sanctiunea intr-o directie mai mult sau mai putin agresiva dar sanctiune exista, clar. Sora mea si familia ei au locuit vreo 4-5 ani in Atena si stiu asta cu arheologia si pedepsele pentru mizerii de la vecinii lor greci care turnau betoane noaptea ca sa nu-i vada cineva si sa-i reclame la autoritati. Ca la o plangere din asta, obligatoriu venea statul si facea o expertiza si in 9 cazuri din 10 se gasea ceva artefact pe acolo si dadeau de dracu’. Pe de-o parte, statul grec e destul de “fiert” pe subiectul asta – explicatia cea mai simpla e legata de ce au facut, de exemplu, jegurile de englezi cand au luat cu japca frizele de pe parthenon si nici acum nu vor sa le dea inapoi – dar grecii de rand, chiar daca sunt destul de nationalisti pe teme asta, ca toti balcanicii o au pe asta cu “ocolitul” legii cu orice ocazie. Ce e de invatat de la ei e ca, totusi, macar la nivel de intentie, statul are o pozitie destul de ferma si porcariile astea odata descoperite se cam pedepsesc.

  7. #19

    Ha, am făcut una din asta românească cu ceva timp în urmă ”în spatele casei”. Aveam un Golf 1 cu motor cam obosit (fusese pus pe o Dacie papuc la vînzător și a mers pe ea pînă s-a fisurat coaja) și i-am pus unul de Passat cu cilindree mai mare, cutie cu 5 viteze și etriere față de Audi (cu plăcuțe de 3 ori mai mari, exact ca cele de Golf 5). Debitat și centicubat pompa de injecție la un atelier (că nu era problema de motorină, lucram în port) și plecam cu scîrț și cu a 2-a. Cauciucuri Cooper, de teren, că în port era nămol de a rămas împotmolit și ARO-ul milițenilor de frontieră (ioc asfalt pe atunci). De la ”măreața” viteză de 140 din talon am trecut de 155. Cu autoritățile nu am avut probleme, s-au chinuit niște milițeni să găsească seria șasiului 30 de minute cînd s-au ciordit niște VW-uri prin țară, iar cea a motorului era imposibil de verificat, era pe bloc exact sub racordul de apă de la chiulasă.

  8. #20

    Pai avem noi gagici frumoase ca in America care se pricep si la mecanica, caroserie, etc? Deci chiar daca se poate n-ai cu cine!

  9. #21

    Mai tineti minte dacia SGM?

  10. #22

    Ai sa razi, dar teoretic se poate omologa si inmatricula orice si la noi. Exista inclusiv normative, etc. De exemplu, poti inmatricula o remorca construita artizanal, daca respecti normele care iti spun cum trebuie sa o faci. Doar ca sunt doua mari impedimente:
    1. costa foarte mult.
    2. trebuie sa dai peste responsabili cu treaba asta care sa si aiba chef sa faca treaba asta, ca e mai usor de citit seriile unei masini aduse din Germania, conduse de o batranica pana la doctor si inapoi ( care masina a doctorului se afla si ea pe linia de langa, la identificare serii pentru inmatriculare in Romania). 😀 😀 😀

  11. #23

    Exista pasionati, exista curse de drag si la noi, etc.
    Marea majoritate au si masini de street atat de modificate da de afara arata normal. Inclusiv eu am o amarata de turbina mai mare si un intercooler marit si soft facut si din 130cp am 250. Daca se uitam cineva la motor zici ca e identic fara chestii flashy.
    Sunt si la noi…