Nu știu ce să zic. Când e vorba de drept, parcă e mai greu să povestești diverse legi, folosind alte cuvinte. Dar când mă uit la ce frumos țugoaie el Victoraș buzițele când scrie de mânuță…

Foto via Victor Ponta

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

135 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    O simpla coincidenta ca acelasi subiect e dezbatut ca la un semnal pe cel putin 2 bloguri?

  2. #11

    www.nature.com/news/romanian-prime-minister-accused-of-plagiarism-1.10845#/comment-44516

    A trecut cineva prin sistemul de “invatamant superior” in ultimii ani?

    • #12

      Vad ca doar romanii comenteaza articolul de pe nature.com. Asta spune multe despre cit de mult le pasa strainilor de ce se intimpla in rromanica.

  3. #13

    Dottore, ti-a cam tras-o Base ;-). Cu avertisment inainte, ca sa nu zici ca-i pe la spate.

  4. #14

    Diabolicul. E mâna lui aici 😀 Plagiatul există, însă prea s-a răspândit ştirea la nivel internaţional, aşa înainte de Consiliul European. Auzi, de la un “whistle blower” :))))
    Ăştia în 3 luni pier pe mâna lor; eu zic să te reorientezi să devii pro altceva 😀 Pro-Australia, de exemplu…

  5. #15

    Singurul lucru pe care nu-l inteleg eu, este de ce revista respectiva (respectabila sau nu) se trezeste brusc sa publice un asemenea articol partizan, mai ales cand revista respectiva se ocupa de stiinta si alte chestii de genul asta – asta daca ignoram total faptul ca jurnalismul de calitate presupune verificarea surselor si acordarea prezumtiei de nevinovatie.

    JOS CEAUSESCU!

    • #16

      Si cand ar trebui sa se trezeasca sa publice, ca sa nu fie “brusc”? Io cred ca acum e chiar un moment foarte oportun.

    • #17

      @GGG revista aia e de stiinta. O revista de stiinta are tot dreptul sa spuna lumii stiintifice ca lucrarea stiintifica a lui Ponta e un mare plagiat ca oamenii de stiinta sa nu o mai citeze si sa o ia de buna. Nu exista partizanat in lumea stiintifica. E alba sau neagra. Cineva a sesizat revista…nu are importanta cine si de ce, important e daca revista are dreptate.

    • #18

      “Nu exista partizanat in lumea stiintifica. E alba sau neagra.”
      yasser, sunt curios daca duma asta ai scos-o singur sau ti-a venit pe newsletter-ul pentru comunicatorii PDL.

  6. #19

    patapievici e misteriosul whistle blower :))

  7. N-am mai dat de multicel pe aici. Asta-i la mişto, nu?

  8. #21

    De maine revista Nature va trece sub controlul Parlamentului prin ordonanta de urgenta.

  9. @Zicătorul: conducerea va fi formată numai din membri de marcă ai PSD.

    Eu momentan nu pot fi PRO nimic: dacă bag ceva de PDL, sar repede postacii USL: “Eşti pupinbăsist, plm, plm”. Dacă zic ceva contra PDL, sar repede postacii pedelişti şi mi trag una peste bot cu ” Huo comunistule!”.

    Eu zic să mai aştept. Eram pro-PNL, până să-l văd pe Antonescu cum linge unde a scuipat. Eram pro-PSD, prin ’96 când încă n-aveam drept de vot, dar credeam că tot ce zboară se mănâncă. Eu zic să-l aştept pe MRU cu un partid, apoi mai vedem. Până atunci rămân la părerea mea că USL chiar e egal cu PDL şi-s toţi nişte hoţi, şpăgari şi aserviţi unor baroni (se ştiu ei).

    • #23

      Exista niste diferente de nuanta – psd-ul e mai bine organizat, a venit cu organizarea comunista, ei integreaza tot ca sa fie bine, exact ce vezi azi. PDL-ul nu a furat mai mult sau a nu a distrus mai mult decat psd-ul, doar ca necontroland la fel de tare media oamenii si-au facut o imagine despre cat se fura in tara si fiind proaspata tind sa creada ca pdl-ul e mai rau ca psd-ul. Ne amintim de “tiganca imputita” a lui Base si nu de “sa imi numarati oule” a lui Nastase, ne amintim de Udrea, Videanu, Base si maxim inca 3 si uitam de baronii locali vechi de cand lumea gen Dragnea, Mazare, etc.
      Stiu, este un vot “anti” insa asta e o prostie uriasa din punctul meu de vedere. Astazi, in ziua votului el este anti X, insa de maine va fi pro Y, iar acel Y o sa fie la putere pentru 4 ani. Au trecut localele, vor trece si parlamentarele, as vrea sa vad un bilant de un an de zile, la anul in iunie facut de un fanatic usl, sa imi arate ce au facut in acel an. Momentan vad doar ce am spus, politizarea completa, totul trece sub parlament, toti oamenii care au un fel de functie sunt schimbati cu oameni de inceredere. Eu pot sa pun pariu ca in 4 ani nu o sa vedeti nici un caz in justitie al cuiva din USL, nu o sa auziti de nici un contract fraudulos, nimeni nu o sa ia mita, conducerea tarii o sa fie perfecta.
      Am si eu o intrebare apropos de pro unii si anti altiii: cum explicati victoria lui Boc la Cluj? A condus tara si pdl-ul, toti l-au injurat, vine dupa un alt primar pdl inchis pentru luare de mita si intr-un timp cat usl + unpr au larga majoritate in parlament si totusi Boc a fost ales primar. Explicatii?

    • :)) Buna asta. Doar ca trebuie sa te contrazic putin. E o mica diferenta intre USL si PDL. USL-ul e mult mai mare, ca numar de membrii. 😀

    • #25

      @zicatorul: Nu Clujul l-a tot ales pe un nene Funar la primarie? Nu cred ca e un exemplu bun 🙂

  10. După relansarea vânzărilor de copiatoare de către Mang, acum stocul de Xeroxuri a ajuns iar la zero ? 🙂

  11. #27

    Revista aceea nu tine partea nimanui. Au primit pdf-ul cu dovezile si chiar daca nu esti roman tot iti dai seama ca absolut toate literele, cuvintele, paragrafele coincid, nu sunt citate si nu sunt puse referinte. Sa mai consideri ca nu e plagiat? Pe langa asta, nu tin minte sa existe limita minima sau maxima de pagini, putea conspecta si el 200+ pagini in 100 sa zicem, dar e mai simplu sa dai copy paste nu?

    Ponta si-a mai dat singur un sut in oua facand declaratia urmatoare: “”Nici nu ştiu unde e revista Nature, iar faptul că teza mea reprezintă o preocupare pentru revista Natura cred că este un lucru comic. Dacă asta e o problemă de natură nu pot decât să spun că sper că nu am prejudiciat mediul ambiant şi natura prea tare”. Esti prim ministru si nu ai habar de cat de bine cotata e revista Nature in lumea academica si o mai si insulti? Poate ca noi in Ro n-o sa putem face nimic, insa presiunea din afara va fi prea mult. Cine mama naibii va mai semna vreun acord cu Ponta stiind clar plagiatul lui?

    • #28

      @tudor: esti bine? ce legatura are o revista care e de stiinta cu plagiatul lui ponta?? cat despre presiunea de afara…racoreste-te putin…

    • #29

      @Jack…se presupune ca un Prim ministru se informeaza cine i-o trage mai ales cand e cu musca pe caciula…se informeaza cine e Nature inainte sa deschida gura. Asta daca nu se pretinde vreun erudit…vreun DOTTORE ca atunci are o problema ca nu stie nimic de o prestigioasa revista de stiinta. Ce fel de om de stiinta esti tu (doctorii sunt oameni de stiinta) daca nu stii nimic despre numarul 1 in revistele de stiinta?!

    • #30

      baieti, dreptul este tot o stiinta. nu ca fizica sau matematica, dar tot stiinta.

  12. Arhi dixit: “Când e vorba de drept, parcă e mai greu să povestești diverse legi, folosind alte cuvinte.”
    Deci daca toata grupa ar primi aceiasi tema, nu ar trebui sa mire pe nimeni ca 25 persoane au lucrari identice. dreptul e o stiinta mai exacta decit matematica. Fara interpretari, fara sinonime, fara un stil propriu al fiecaruia.
    Daca zici tu…

    • #32

      mircea » bre, eu am facut 1 an la drept. spre deosebire de ce ai facut tu, la drept e toceala la modul ai uitat sa pui 2 puncte undeva, 1 punct in minus la examen. una salus victis, nullam sperare salutem

    • #33

      mircea, arhi, spre deosebire de voi eu chiar am terminat dreptul, nu e numai toceala. o lucrare de doctorat nu e un examen, e contributia proprie, fie teoretica, fie cercetare.

    • #34

      bogdan » nu intelege gresit, nu ii iau apararea si nici nu imi asum cunostinte ce imi lipsesc. pur si simplu spun ce am mai facut prin viata

    • Aia e, contribuția proprie și specificarea surselor. Asta două lipsesc=plagiat

    • #36

      Toceală e doar în cazul procedurilor. În rest, e ceva mai mult. Orice lucrare de gen este legată de perfectibilitatea legilor şi de modul în care sunt interpretate anumite speţe şi despre asta se pot scrie multe. Nu oricine e suficient de capabil să înţeleagă munca legiuitorului, cu toate că din exterior pare simplu.

      Peste 4-5 ani vom avea în Parlament absolvenţi de la Spiru.

    • #37

      Sandu Jhones » dau pariu pe ce vrei ca deja avem

  13. #38

    E o problema de intelegere a plagiatului. Poti sa copiezi zeci de pagini din legi, din coduri penale, din cartile altora, importante sa pui ce iei intre ”” sau sa dai note de subsol. Daca nu faci asta e plagiat. Ponta are aprox 150 de pagini identice cu alte lucrari si nu citeaza sursa. E plagiat chiar daca e el de la USL. Nu conteaza ca i-a facut-o Basescu ci ca a plagiat. Putea sa sesizeze asta si Nea Ion de pe strada…plagiatul e plagiat.

    • #39

      @yasser: revista se ocupa cu alte “feluri” de stiinte..nu cu “stiinta” numita drept..inteleg ca nu iti place ponta da chiar asa? sau poate esti doar basist:))

    • #40

      jack » e uberbasist

    • #41

      @Jack…daca un reporter de la Can Can vede o crima si o publica in ziar, crima respectiva nu s-a intamplat pt ca nu a aparut in Gazeta Politiei?!

    • #42

      @yasser: pai conteaza ca nu se incadreaza in profilul revistei …nu vad in foreign policy de exemplu sa se scrie de cum o baga banel in ate…cam asa e si asta..plus ca nu poti nici macar sa” mimezi” obiectivitatea tu fiind clar basist

    • #43

      @jack uite ce zice wikipedia despre Nature: “Nature, first published on 4 November 1869,[1] is ranked the world’s most cited INTERDISCIPLINARY scientific journal by the Science Edition of the 2010 Journal Citation Reports.[2] Most scientific journals are now highly specialized, and Nature is among the few journals (the other weekly journals Science and Proceedings of the National Academy of Sciences are also prominent examples) that still publish original research articles across a WIDE RANGE of scientific fields. There are many fields of scientific research in which important new advances and original research are published as either articles or letters in Nature.”
      Dupa cum se vede revista Nature nu trateaza numai stiintele naturale ci este interdiciplinara si trateaza o paleta larga de domenii stiintifice.
      Nu are vreo valoare faptul ca as fi basist sau nu ci faptul ca oamenii de stiinta spun ca Ponta e un hot. Ce legatura are sula cu prefectura si Basescu cu zecile de pagini furate de Ponta? Le-a scris Basescu?!

    • #44

      @yasser: daca aia se ocupa 99% din timp cu o anumita chestie si dintr-o data vin cu chestia lasa-ma sa cred ca nu e coincidenta, foarte bine ponta e plagiator\hot si base e minunat…

    • #45

      @Jack…aia nu se ocupa 99% din timp cu ceva si acum cu altceva. cred ca nu intelegi engleza…”There are MANY fields of scientific research in which important new advances and original research are published as either articles or letters in Nature”
      Uite, de dragul discutiei admit ca Basescu este un hot nemernic care trebuie demis si bagat la puscarie. Daca spun asta admiti si tu ca Ponta e un hot ordinar care fura creatia altora si se semneaza el peste ca si cand ar fi a lui?!

    • #46

      @yasser: ia arhiva revistei si arata-mi unde mai gasesti un articol despre drept sau legislatie sau orice si atunci te cred..asa ca scrie undeva ca “many fields” e frectie…eu spre deosebire de tine nu ma strofoc sa il apar pe ponta pentru ca nu ma intereseaza ,da tu te cam chinui sa il acuzi deci..

    • #47

      @Jack, normal ca il acuz…culmea ar fi sa il apar cand omul copiaza in nesimtire. Ideea este ca metodologia de doctorat este aceeasi indiferent daca scrii despre legi sau despre viermi. Plagiatul tine de metodologie si nu de continut. Asa ca revista nu s-a exprimat vis-a-vis de calitatea tezei lui Ponta ci de metodologia defectuasxsa(nu a citat cu ghilimele, nu a pus note de subsol, textele sunt identice 99,9% pe bucati largi). Adica, pe scurt, o revista care stie ce inseamna metodologie, care stie ce e ala plagiat spune ca Ponta e un hot ordinar. De ce sa nu il acuz si eu?!…sunt eu mai destept ca ei?Vad ca tu te pretinzi a fi mai destept si decat directorul institutului de acordare a titlurilor de doctor care spune si el ca e plagiat.

  14. @yasser: e o practică des întâlnită în mediul academic: să-ţi pui studenţii să plagieze pentru tine. Scrisesem aseară un articol pe blogul meu (nu dau link că fac reclamă) şi l-am publicat azi. Ideea generală e că toţi aspiranţii la titlul de doctor fac chestia asta: dau temă de semestru traducerea unei cărţi în engleză (câte un capitol pentru fiecare).

    E simplu şi gratuit (ai ceva de corectat, însă treaba merge).

  15. #51

    Am citit si eu chestiile de pe TVR info. Nu, clar nu e plagiat. E copiat cuvant cu cuvant. Iar celor care sustin ca dreptul se mai face si cu copy/paste: da, asa e, dar cititi mai intai la ce da ponta cu copy/paste. Nu texte de lege, ci relatari, fapte si altele, nu texte de lege. Cititi si judecati pentru voi.
    Iar cand comisia de etica o sa il declare nevinovat (asa cum o sa il declare pe mang pe 22) sa nu fiti surprinsi…

  16. #52

    No offence, man, dar dacă tot luptăm pentru conţinut original, hai să uităm de ura politică şi să admitem că ţara e din nou pe mâna hoţilor. Ce fras, băsist, nebăsist [curios cum e mereu vinovat băsescu de toate prostiile pesediştilor] ponta a plagiat. Adică a furat în termeni populari. Hai să fim echidistanţi măcar pe bloguri că pâine în traistă nu ne bagă nici ponta nici băsescu [cel mult Regele dacă era :D]

  17. #53

    tu esti usl-ist?
    de ce?
    adica: pofffftiiiiiiiim? da de ceeeeeee? fuuuuuuuuuuu

  18. Suntem condusi de plagiatori. Ce tare. Macar de ar plagia si modul in care se conduce o tara

  19. #55

    Ba, desi mie Mickey Mouse asta mi se pare mai prost decat Udrea, vreau sa spun ca treaba asta cu plagiatu` e trasa de par. In sensul ca, in momentul in care aduci un aport, prin lucrarile tale, de obicei faci referire si la alte pasaje, si la alte lucrari, esti influentat de ce ai citit, de ce ai studiat. O lucrare de doctorat, nu inseamna oameni buni ca inventezi legi, sau reinventezi Dreptul Civil, Penal… Plus ca vorbim de cateva pasaje, din ce am vazut eu pana acum pe net, un pasaj. Hai sa nu cadem acum in extreme si sa aberam. Daca ati dat macar o licenta, sau o dizertatie in viata voastra, si nu ati platit-o, stiti ca mergeati la biblioteca, scoteati rezumate, pasaje, va ajuta profesorul la probleme, sau la plan, etc. Nu era tocmai simplu. Si nu era totul original. Si in cazul lucrarile tehnice, la Constructii, sau la Poli, mai bagai si teorie din carti. Da stiu, un doctorat, nu e o licenta, sau o disertatie. BINE!!!

  20. #56

    In alta ordine de idei…conteaza daca s-a dus Basescu la revista cu lucrarea lui Ponta sau conteaza ca lucrarea lui Ponta e furaciune?

  21. Plagiat sau nu, rămâne să stabilească alții. Dar m-am prăpădit de râs când Ponta explica jurnaliștilor că “reglementările cu note de subsol nu existau în 2000” :))

    Nu știu care dintre stilurile de citare sunt preferate de Facultatea de Drept, dar în general universitățile din România preferă stilul Oxford de citare (cel cu note de subsol) în locul celui Harvard (autor-dată).

    Ideea e că Victor Ponta, indiferent de afinitățile sale față de cele două universități, trebuia să semnalizeze cumva în pagină faptul că acea secțiune de text nu îi aparține, ci este preluată din altă lucrare.

    Faptul că nu inventezi lucruri și noțiuni noi, nu înseamnă că poți da copy-paste liniștit.

    Mai multe detalii despre stilurile de citare aici

  22. A fost un caz asemanator anul trecut intr’o tara cu mai putini oameni destepti decat la noi, Deutschland. Un ministru-vedeta, foarte popular si carismatic, a fost prins cu citari gresite aka plagiat. Era vorba de cateva paragrafe. Si el a recunoscut ca e posibil sa fi gresit un picut. Diferenta este ca el, Guttenberg pe nume, indiferent cine l’a deconspirat, care au fost nemernicii uneltitori, si-a dat demisia, de onoare… Onoarem asta era cuvantul!

  23. #59

    Hai ca ne-am trezit cu toti sa comentam despre revista Nature. Tare as fi curios cati stiu cum e vazuta aceasta revista in randul fizicienilor si cat de greu e sa publici un articol stiintific.
    Pana atunci vorbim ca despre politica, ne pricepem cu totii si nu ne costa sa cascam gura.

    • #60

      Pai, de exemplul statul rroman premiaza cu aproape 4000 de euro un articol publicat in Nature sau in Science.
      Totusi, acel premiu nu prea se ia. Ca fizician, trebuie sa fii un mare nume al timpului tau sa reusesti sa publici acolo. Nu vorbesc din auzite.
      In randul fizicienilor, publicare in Nature confirma ca esti cu adevarat bun, iar singurii Romani pe care ii cunosc si care au publicat in Nature sunt plecati de mult din rromania.

    • #61

      Bine spus, Alin!
      Iar aceasta revista, cunoscuta ca autoritatea in domeniu, a publicat un articol fara sa aiba dovezi la baza?
      Iar primul lucru pe care il face domnul doctor, aidoma unui cercetator care a lucrat din greu pentru doctoratul sau, arunca cu ofense in toate directiile fara sa se documenteze.
      Nu extrapolati mizeria din Romania si in alte medii, pentru ca ne faceti de rusine.

  24. Mai penibila decat plagiatul evident e tentativa anemica de a-l ascunde prin micile modificari in fraza, prin adaugarea unor cuvinte care nu aduc nimic in plus sensului de baza.
    Iar scuza ca nu avea cum sa-l plagieze pe cel care i-a scris prefata pica, si nu dovedeste decat ca respectivul individ a agreat sa fie plagiat pentru a se pune bine cu puterea. S-a orientat bine, lasandu-se sodomizat d.p.d.v. stiintific de viitorul prim-ministru al Romaniei.

    • #63

      alunelu » in 2000, ponta era pielea pulii

    • #64

      @Arhi: exceptand ca in 2000 Ponta era Procuror și Coordonator, Biroul de Combatere a Spălării Banilor. Adica departe de pielea pulii.

      Sursa: www.gov.ro/victor-viorel-ponta-prim-ministru__l1a117005.html

      Haide bre ca poti mai mult 🙂

    • #65

      Da, iar conducator stiintific Adrian Nastase. Coincidenta 🙂

    • Parca in 2003 a aparut lucrarea de doctorat. Si daca era pielea pulii, ce coincidenta ca Bombo era indrumatorul lui de doctorat, si ce orientat a fost prefatatorul.
      Acum pe bune, ia din CV:
      2002-2006 Presedinte TSL (varianta actuala a UTC)
      2001-2004 Secretar de Stat, Şeful Corpului de Control al Guvernului
      2001 Membru al Comisiei Speciale privind faptele de natură penală comise de membrii Guvernului
      2001 Membru al Consiliului de supraveghere şi îndrumare al Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Bancare

      A naibii pu1a, ce piele e pe ea!

    • #67

      O piele de pula de sarpe sau de crocodil, foarte valoroasa, un bun trofeu in sufrageria lui Partalescu.

    • #68

      ahhaaahahhahha am ras de nu ma mai pot aduna

  25. #69

    en.wikipedia.org/wiki/Victor_Ponta
    a fost actualizat profilul lui Victor Ponta… dar este bine stiut ca wikipedia sunt basisti 🙂

    • #70

      @minime: Wikipedia e user-generated content. Oricine poate sa scrie ce-i trece prin cap acolo.

    • #71

      Pe mine ma cam amuza postările “nevinovate” pe net, evitând bineînțeles orice trimitere la proprii tovarăși. Parca e o campanie de imagine cu plusuri 😛
      Am impresia ca sunt atât de bătuți în cap încât trăiesc cu impresia ca o sa câștige populația dacă (printr-o enorma minune) pica ponta, si nu-i asa, o sa sara tot boborul în bratele PDL-ului.
      O sa se dea în PDL de-o sa-i rupă la mate 😛

  26. #72

    ro.wikipedia.org/wiki/Victor_Ponta
    si versiunea in romana… dar pana diseara wikipedia trece sub controlul parlamentului… pentru ca nu este normal sa cheltuie bani publici si publicul antenelor sa nu stie cum.

  27. #73

    Bineinteles ca e plagiator! de ce apare doara acum? Pentru ca doar de vreo doua luni l-au luat la purecat, si e greu sa compari lucrarea cu nenumaratele lucrari care puteau fi plagiate; in cazul lui Mang, cei plagiati stiau de mult ca au fost plagiati; credeti ca nu exista o armata de USL-asi care le pureca zi si nopate lucrarile stiintifice la portocalii?

  28. #74

    valul de ura fata de base si pdl este atat de mare incat victor ponta poate s-o ia pe la spate pe regina angliei in caleasca; tot nu-si pierde functia de premier

    • #75

      In loc sa-și spele imaginea proprie pentru a se ridica, pdl nu face altceva decât sa confirme percepția de mizerie practicata.
      Si asa e greu sa-i percepi altfel, culmea e ca după tot ce a fost, nu fac altceva decât sa confirme în continuare.

  29. #76

    @vlad: asa de mult il urasc englezii pe Basescu? Functia in romania nu si-o pierde… dar putina pulaneala ia de la englezi…
    Ca si in cazul de fata: se ra rotund la tv ca este lucratura lui Basescu… dar in afara nu cred ca o sa mai stea multi de vorba cu el. La fel, nici Severin nu si-a pierdut functia… doar a fost mutat pe scaunul de langa Becali.

    • #77

      @minime : ai inteles gresit, nu era vorba de ura englezilor (care o exista sau nu dracu stie) ci de perceptia romanilor, ura lor fata de cei mentionati; faptu’ ca a plagiat sau nu ponta nu schimba cu nimic lucrurile; de aici concluzia mea ca el poate face orice prostie ca tot nu conteaza, a dat-o de gard grav cu salariile si pensiile – pe vremea cand era in opozitie spunea ca sunt bani si ca sa stam fara griji – si tot n-a remarcat nimeni. Fiecare om nu are acum in cap decat jos base, jos pdl.

  30. #78

    Trebuie să-mi ard colecția Nature când ajung acasă. A ajuns fițuica PDL.

  31. #79

    @Florin Samareanu: cand esti capabil sa sesizezi o ironie mai discutam
    dexonline.ro/definitie/ironie

    • #80

      @minime: daca aia a fost o ironie …

  32. Poate s-a mai zis, dar regulamentul pentru o lucrare gen: licență, masterat sau doctorat stipulează clar că trebuie să vii cu “partea ta de contribuție”, iar dacă folosești materiale din literatura de specialitate trebuie specificată sursa. Asta arată că înțelegi și poți să folosești corect pregătirea care te recomandă ca licențiat, masterat sau doctor.

    E naiv să crezi că nu a avut de ales și a trebuit să fure (nespecificarea sursei = furt!) aceleași cuvinte; nu e în stare să se supună regulilor, nu e doctor.
    Am scris și eu un pic pe marginea subiectului egoistic.ro/2012/06/cata-responsabilitate/

  33. #83

    Ce-ti doreai tu de mult timp : www.realitatea.net/ponta-doamna-andronescu-va-fi-ministru_954000.html#ixzz1yDr8FjGD hahahahhahaha

    Sper sa zboare Ponta cu cu pagiatul asta , asa ar fi corect si ar avea de castigat partidul lu` Dottore.

  34. #87
  35. #88

    Nu e plagiator, e doar rroman. La cati comentatori ii tin partea, ca nu e grav, ca n-a facut decat copy-paste, ca n-a dat in cap nimanui, ca nu e udrea deci orice ar cacarezi nu e grav… Dat fiind ca e “nepotelul” tatucului spiritual al minerilor si “fiul” nepotului matusii Tamara, chiar nu e grav deloc ca a copiat “decat”150 de pagini.

  36. #89

    E interesanta adoratia romanilor pentru diplomele universitare: Nu conteaza ca e politician, miliardar sau mare afacerist lor le trebuie titlu de doctor orice. Asta o vad si la oamenii simpli care desi au un post stabil si simplu mai merg la universitate sa faca un masterat ceva chiar daca niciodata nu va practica meseria.

  37. #90

    Cred ca lucrarea a fost scrisa de altcineva…Asta este explicatia. Vinovatul este conducatorul de doctorat. Sa iti pui semnatura intr-o astfel de calitate, este deplorabil. El trebuia sa ii faca un referat pentru lucrarea asta geniala. Trebuia sa o citeasca. A girat o astfel de minunatie, deci a apreciat lucrarica, a recomandat pretendentul la doctorat ca fiind in regula. Consecintele se vad. Tot poporul european stie acum cine sunt cei doi.
    Eu am terminat facultatea in 1995. La final, profesoara noastra (decanul facultatii), a venit si ne-a invatat cum trebuie alcatuita lucarea noastra de licenta. Cum trebuie sa cuprinda cuvint inainte, introducerea, cuprins…etc. Cum trebuie folosite sursele de citare. In text si apoi in subsolul paginii sau la sfirsitul capitolului. Autorul, lucrarea, anul, volumul I sau II etc, pagina. Nu ai voie sa preiei de la altcineva ca si cum tu le-ai inventat. Si neaparat, contributia ta ca autor al lucrarii. Originalitatea lucrarii este esentiala. Cum sa spui ca nu exista un astfel de sistem de notare in anul 2003?..Nu ii este rusine? Dar facultatea cum a facut-o? Ce lucrare de licenta a avut? Pe cine prosteste? Poate ar trebui si la facultate sa intrebati cum a facut licenta. Se cumparau si atunci lucrari…
    In orice caz, nimeni nu o sa ii mai intinda mina prin strainatate lui Ponta. Ne vom face de rusine. O sa stea cu mina intinsa si va ramine ca Basescu ca un umil stingher ignorat politician…Vorbesc de reuniuni…In vizite particulare, pa…
    Poate daca Basescu ar fi avut sfatuitori mai hotariti care sa nu ii permita derapaje, daca legea ar fi fost mai draconica in sensul ca nimeni nu avea voie sa uite ca era pus in postul de presedinte de popor si nu de el, de capul lui, atunci Romania ar fi fost mai stiutoare in pretentiile ei, ar fi stiut ce sa ceara…Imi pare rau de superficialitatea gindirii noastre. Ne dam la o parte, de pe margine toti comentam dar implicarea este insa minora si cotidianul ne va darima.

    • #91

      Dabelle » cred ca te inseli. ai idee la cate facultati de prestigiu din lume erau ceausestii Doctor Honoris Causa? li se falfaie alora de asa ceva.

    • #92

      @Arhi: Doctor Honoris Causa e un titlu onorific. El nu presupune existenta unei lucrari de doctorat. E un fel de recunoastere a meritelor, similara cu presedinte de onoare.

    • #93

      Florin Samareanu » aha. inteleg. m-ai luminat. iar prin asta vrei sa spui ca…?

    • #94

      Prin asta vrea sa spuna ca se pot da astfel de titluri in perfecta legalitate unor analfabeti…e onorifica toata treaba.

    • #95

      Mie mi-au dat o pagina tiparita cu instructiunile. Apoi am expediat lucrarea in format electronic si o saptamina mai tirziu aveam un raport unde scria la ce pagina si ce paragraf trebuie corectat.
      In plus, exista la universitate un birou care se ocupa de originalitatea lucrarilor. Rolul lor e de a verifica lucrarile inainte de oferirea titlului de doctor si asa mai departe. Asta pentru a se delimita univeristatea de un eventual trisor.

      Refritor la diplomele doctor honoris causa totul depinde cite cite milioane donezi universitatii. In functie de asta este decernat fie un titlu, fie o cladire este botezata dupa numele tau.

  38. #96

    Si in caz ca n-am inteles eu bine ce ai vrut sa spui, un fel de PS: familia Ceausescu a tot primit titluri pe motive politice si/sau economice. Era aceea – cand puteai sa-ti cumperi favoruri prin diplome – a apus (sper eu).

    • #97

      Florin Samareanu » ca sa iti explic mai usurel, asa. era vorba de moralitatea indoielnica a respectivelor universitati, care dadeau titluri de gen unor oameni ca ceausestii. moralitate care nu o sa ii impiedice sa dea noroc cu ponta, eventual si un titlu mic.

    • #98

      Din fericire nu mai este asa. De aceea presedintele german si cel al ungariei au demisionat in urma unor dezvaluiri identice. La nivel european se duce o astfel de lupta impotriva politicenilor doctori ce obtin calificari prin plagiat .
      Cei de la revista au sustinut ca duc o astfel de campanie la nivel european si de acolo si implicatia lor in acest subiect.
      Dealtfel cel care a publicat articolul a spus ca a citit toate cele 3 lucrari la care se face referire si ca a primit confirmarea si altor experti independenti ca lucrarea este plagiat .

      La nivel international Ponta este zero . Normal ca romanii vor gandi : nu ma intereseaza ca a furat, sa faca una alta pe aici prin tara.

      Unde mai pui ca decizia va sta in mana unei comisii nou numite de ministru desemnat de Ponta dupa scandalul de plagiat al lui Mang?

      Unde mai pui ca si Diaconu a pierdut procesul si nu mai poate fi ministru .

      Cel mai integru Guvern de cand ma stiu si de cand invat eu istorie.

      Asa cum esti anti PDL asa sunt eu anti PSD .

    • #99

      @Arhi: Pe vremea raposatilor Ceausescu era vazut in vest ca un conducator orientat mai mult spre vest decat spre est. Daca vrei, ca un mini cap de pod al occidentului in tarile Tratatului de la Varsovia. Unul din motivele pentru care a fost luat atata in brate atat de englezi cat si de americani a fost chiar asta. De aici si “mitele” cu titluri, clauza natiunii celei mai favorizate (la schimb nea Nicu de exemplu a acceptat emigrarea evreilor sau a sasilor),inchisul de ochi la abuzurile regimului, etc.
      Dupa cum spuneam vremurile alea cred ca au trecut de mult si atitudinea vesticilor s-a schimbat intre timp. Ce crezi ca ar spune Merkel (care si-a obligat propriul ministru sa demisioneze dintr-un motiv similar de plagiat) cand va da mana cu Copy-lotul?
      Hai sa nu-i mai luam in brate pe astia de acum doar pentru ca-i uram pe precedentii … Ca-s la fel de hoti si unii si altii.

  39. #100

    intr-un sistem in care probabil 90% dintre teze sunt fie plagiate (cel putin partial) fie facute de altii si nu “autorul”, chestia asta cu plagiatul este la fel de grava precum traversatul prin loc nepermis a unei strazi care nu are nicio trecere de pietoni.

    • #101

      Intr-o tara unde prim ministrul se pretinde a fi seful “celui mai cinstit guvern” si se descopera ca e un hot el trebuie sa isi dea demisia pt ca a mintit si furat nu pt ca nu merita sa fie doctor.

    • #102

      yasser » dar de plagiatoarea dovedita kovesi ce parere ai? sa isi dea demisia sau nu?

    • #103

      sa-si dea, domnu’, sa-si dea demisia, sa fie demis, expulzat, excomunicat, batut cu pietre, dar sa se aplice acelasi standard pentru toti. adica toti plagiatorii si toti hotii sa-si dea demisia.

    • #104

      Sa isi dea si Kovesi demisia ca si oricine care plagiaza. De unde ai dedus tu ca am ceva doar cu Ponta?!

    • #105

      @PCH…bine ca nu zic ca Ponta trebuie sa isi dea demisia numai dupa ce toti plagiatorii si-o vor da-o.

    • #106

      @PCH: pai ramanem fara clasa politica daca toti plagiatorii si hotii trebuie sa-si dea demisia. Ce ne facem dupa aia? Eu cu cine votez? 🙂

  40. #107

    Normal Arhi, normal. Daca pica Ponta, pica si indrumatorul lui, Nastase. Dar asta numai la presiuni din afara tarii, ca plm, astia au tras sfori pt Mang la greu si trag in continuare pt Nastase.

    Kovesi n-are nici o sfoara de tras, a cerut CSM sa-i apere reputatia ca si-a dat seama ca nu are cu ce sa se apere. Cade imediat ce apare un articol in Nature despre plagiatul ei. Probabil deja investigheaza cum au investigat si cazul Ponta 😉

  41. Domnule Ponta,
    Inainte de a iesi in fata presei si a vorbi ,comportati -va ca un matur .Ultima d-voastra aparitie in fata presei cu privire la plagiatul lucrarii de doctorat este de-a dreptul hilara.V-ati comportat ca un scolar din clasele primare,
    maturizati-va,sau schimbati-va mentorul din spatele d-voastra,pana nu va schimba el.
    Toate cele bune.

  42. #109

    www.bbc.co.uk/news/world-europe-18505325 si asta nu e ziaru lu baselu….

  43. Palgiat sau neplagiat asta doar Mang poate sa spuna pentru ca el e expertul 🙂 … o sa-l numeasca Ponta ca sef al comisiei academice de evaluare a tezei de doctorat 🙂 iar Baselu’ sa fie ars pe un rug format din colectia revistei Nature.

  44. Parca si vad maine ca Putin refuza sa mai stea de vorba cu Ponta dupa ce citeste nature.com

    • #112

      Cam cum crezi ca va sta Merkel de vorba cu Ponta cand ea l-a fosrtat pe ministrul sau al apararii sa demisioneze pt plagiat? Practic daca sta cu Ponta de vorba dupa faza asta isi va ridica presa germana in cap pe ideea “Pe ala l-ai fortat sa plece si cu asta esti prietena?!” Ponta acum e ciumat pe plan extern

    • #113

      @yasser: ori esti foare naiv ori vrei sa manipulezi…o doare in cur pe merkel de pliagatu lu ponta atat timp cat interesul ei este indeplinit….ce americanii sau nemtii isi fac” treburile” doar cu oameni de o integritate si moralitate absoluta…aia de la nature sunt niste sfinti? , hai sa inchinam la ei, oare lor nu le plac banii? ponta a plagiat cum a plagiat si kovesi si multi altii descoperiti sau nedescoperiti inca..mai ganditi si cu capul vostru nu sa vina sa zica nature sau alte “publicatii” cum e treaba…

    • #114

      @Jack, interesul unui om polkitic in lumea libera este sa aiba imagine buna in presa si la electorat ca vin alte alegeri. Casnd tu, Merkel il fortezi pe un de e ministrul apararii si posibil succesorul tau la partid si guvern, sa plece pt plagiat si te pupi apoi cu Ponta care e acuzat de aceeasi fapta presa te va pune la zid pt inconsecventa si principii dubioasa. Dupa cum stie toata lumea Merkel este foarte consecventa in general asa ca nu are niciun interes sa se pupe cu ponta ci mai degraba sa nu fie asociata cu el

    • #115

      @yasser: nu ai dreptate deloc da in fine, ce americanii nu s-au pupat cu mubarack sau gaddafi?? de ce au facut-o ? ca aveau interes …cand nu mai mergeau treburile, hop astia erau dictatori si incercau sa -i schimbe…asa e si treaba asta …daca nu vrei sa intelegi ca asa stau lucrurile e treaba ta , continua sa te alimentezi cu clisee…

    • #116

      @Jack…americanii s-au pupat cu Mubarak si Gaddafi si s-au pupat si cu Bashar al-Assad, dar nu cand tot mapamondul ii stia de teroristi. Cand au devenit teroristi americanii nu s-au mai pupat cu ei. Asa si cu Ponta…s-ar fi pupat Merkel daca era ok…asa hot penal cum e nu se mai pupa ca e de porc sa te vada lumea prieten cu un hot pe ideea ca “cine se aseamana se aduna”.

    • #117

      deci, in mintea ta, plagiatul lui ponta este egal cu terorismul lui mubarak?

    • #118

      @PCH: inseamna ca amandoi au comis fapte condamnate de societate. Nu pune nimeni semnul egal intre crima si plagiat.

    • #119

      @PCH…nu sunt la fel…Ponta va fi primit in aceeasi cladire cu Merkel dar va fi trata cu sictir. Omul e ciumat. Cine se afiseaza cu el se subantelege ca accepta furtul.

  45. #120

    Ba, da’ n-ati vrut toti USL? Acum nu va mai convine ca a plagiat asta? Sa-si dea demisia si sa vina Adrian Nastase prim-ministru, ca-l meritam tare rau.

    • #121

      ce vorbesti bre? eu am vrut dan diaconescu, dar nu e lasat.

  46. #122

    cica mai nou, lui Victoras, i se spune copy – lot-ul

  47. Nu poate omul sa citeze (in 5 capitole) niste surse si sarira pe el. In Romanica 60% din teze sunt facute cu CTRL-C si CTRL-V. 🙂
    Eu chiar aş legaliza plagiatul, l-as propune ca sport olimpic.

  48. #124

    Sexul,politica si fotbalul nasc intodeauna multe comentarii!:))

  49. dacă şi-ar aduce toţi în mod real contribuţia printr-o lucrare de doctorat această formă de învăţământ ar fi cu muuuult mai exclusivistă. din păcate majoritatea lucrărilor de doctorat sunt mai degrabă teoretice şi mai puţin rezultat al experienţei practice, aplicate, de cercetare. înainte doctoratul era lucrarea care încununa munca de o viaţă a unui individ într-un domeniu. acum, o mulţime de juni de 30-35 de ani sunt “doctori”. no shit?!?
    dincolo de asta, din păcate, nu mă interesează câtuşi de puţin politica în forma ei actuală, însă Ponta este doar un rezultat al unui sistem, nu e nici primul, nici singurul şi nici considerat vreun erou naţional care să fi înşelat aşteptările cuiva. e doar “unul dintre noi”, un reprezentant perfect al majorităţii poporului român, aşa cum este el, o oglindă a unui măr roşu, găunos.

  50. #126

    si-a facut omul lucrarea pe surse, nu mai fiti si voi asa rai cu el 🙂

  51. #127

    Am o curiozitate… daca Ponta nu a plagiat, de ce se razboieste cu Basescu, in loc sa dea in judecata revista “Natura” ?

  52. #128

    pentru ca revista aia buna rea cum o fi ea nu a spus decat ca Ponta ar fi acuzat de plagiat de un anonim, nu a scris negru pe alb ca a plagiat. Au dat o stire doar nu au facut o investigatie. (ciudata maniera dar sanatoasa).
    “Probele” aparute dupa eveniment sunt de pe site-urile romanesti (tvrinfo.ro parca).
    N-am scris lucrari de doctorat , dar pentru alea de master si licenta am luat carti de la biblioteca (netu era greu de gasit in vremurile alea) am notat paragrafe si le-am folosit si eu. Ca nu ma apucam sa inventez roata inca odata. Problema apare ca pe fondul tematicii, adica in contributia proprie (esenta lucrarii, noutatea adusa etc) sa nu te inspiri din alti ca nu mai esti original nici daca faci citarile “ca la carte”. In rest, textul de umplutura, descriptiv…

  53. #129

    Cica si la restaurant Ponta comanda ce-si comanda si Nastase… sa fie la fel .

  54. #130

    Ponta e un baietel – nu o sa isi dea demisia. El e baietelul acela care manca tot timpul bataie la scoala, tocilarul perfect. Pariez pe ce vreti voi ca el nu realizeaza de ce se face atata tam-tam, el doar si-a facut lectia.
    In plus ganditi-va si la cati bani si cunostinte a pompat tata socru’ in el ca sa ajunga unde a ajuns, credeti ca va renunta asa de usor?
    Vorbiti de onoare? Onoarea si-a pierdut-o inca de pe vremea cand era in TSD si avea colegi de genul lui Robert Negoita si ii vedea pe Iliescu si Nastase conducand PSD-ul. Acum are obrazul tabacit si trebuie sa dea inapoi o groaza de chestii, credeti ca onoarea este preocuparea lui?

  55. #131

    acuma, mai oameni, astia care ati mai fost pe la scoli, si eu si toti colegii mei, cind am dat licenta, am folosit citate din alte lucrari. este o practica frecventa care devine paguboasa de-abia cind lucrarea nu aduce nimic nou inafara citatului. practic, ponta este acuzat ca nu a folosit ghilimelele – ceea ce, desigur, este o greseala conform regulilor gramaticii. o teza de doctorat nu este judecata dupa standardele de beletristica, ci dupa standarde stiintifice, unde apelul la alte lucrari relevante este recomandat, daca nu chiar obligatoriu. cred ca ponta ar face bine sa se apere mai cu oarece constiinciozitate, sau daca nu, demisia si gata circul.

    • #132

      @PCH: daca jumatate din lucrarea ta e luata din alta parte atunci nu e lucrarea ta, iar la autori ar trebui sa pui Victor Ponta, X-ulescu, Y-ulescu samd. Intelegi unde bat? La fel si in cazul Mang, ti s-ar fi parut plagiat daca pe lucrare i-ar fi pus la coautori si pe cei care au muncit de fapt la continut? Ca doar si el a depus efortul de redactare.

    • #133

      @PCH…standardele de apreciere a unei teze de doctorat nu specifica numai ghilimele ci note de subsol. Ponta nu are asa ceva. Nu are ghilimele, nu are note de subsol…are o compunere de 150 de pagini care nu e facuta de el…fas tu acum o apreciere.

    • #134

      e o mica diferenta intre lucrarea ta de licenta (tu, un putoi fara prea multe sanse la un viitor stralucit (nu ma refer strict la tine)) si lucrarea de doctorat a unuia care se pregatea pentru o cariera politica.
      asta-i 1.
      2. nu compara lucrarea de licenta cu aia de doctorat.

  56. #135

    Nu inseamna ca, daca ai un punct de vedere comun cu cineva care a apucat sa-l exprime inaintea ta, ai furat. Acesta insa este o problema majora pentru acei care dau imortanta cuvintelor nu continutului. Ca sa ma exprim pe intelesul lor: pentru cei pentru care ambalajul conteaza.
    Sigur ca atunci cand faci o lucrare la nivel de doctorat, acea lucrare trebuie sa te reprezinte.