Salut Arhi,

Am decis sa-ti scriu si tie penetru ca ma intereseaza sa adun mai mult opinii, de la oameni cat mai “avizati”. Si unde se poate mai bine decat pe un blog de oameni seriosi? :p

Scoala asta ca care merg eu are un departament de “Automotive” si unul de “Aerospace”. Oamenii s-au apucat sa faca niste vehicule si vor sa bata recordul de viteza la vehicule cu propulsie umana.
Faza e ca primul din ele, “oul” ala, mi se pare un bun vehicul urban.
Baietii spun ca datorita faptului ca e aerodinamic, cu efortul cu care pe bicla bagi 20km/h, cu acelasi efort deci, in “oul” ala prinzi 40km/h. E si pe trei roti, e stabil, nu trebuie sa te chinui cu echilibrul… mie-mi convine.
Intrebare: vi se pare vreo “combinatie” sa ai asa ceva?
Daca ati avea, le-ati folosi in loc de masina? E un fel de bicla la care pedalezi stand in fund, intr-un scaun.
Nu consuma benzina, merger lejer cu 20-30km/h (LEJER!). Ca sa aveti un ordin de marime, Bucurestiul are 20km diametru.
Daca s-ar omologa oua din astea, ati cumpara? Daca da, cat at fi dispusi sa dati pe asa ceva?
Dar cea mai importanta intrebare e: vi se pare o alternativa viabila la transportul urban?
Atentie, nu vorbim de mers la mare cu el, ci de mers de la munca acasa, atat… Poluarea s-ar reduce, aglomeratia pe strazi s-ar subtia putin… are vreun sens?
Incerc sa adun mai multe opinii pentru a face un mic dosar pe care sa-l trimit la facultate, sa incerc sa-i conving sa continue un proiect abandonat. Oamenii au decis ca in oul ala nu se pot bate recorduri de viteza – dar mie mi se pare cel mai viabil pentru transportul urban, ar fi pacat sa nu fie dezvoltat pana la varianta omologata/omologabila.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

98 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Plecand de la premisa ca incercam sa il aplicam in Romania vad mai multe probleme.

    1.Nu ai unde sa il lparchezi, pot vedea cum ar disparea genul asta de vehicul de pe strazi foarte usor.

    2.Nu iti ofera nici un fel de siguranta – esti practic la fel de expus ca pe o bicicleta (ceea ce nu ar fi o problema daca esti dispus sa mergi pe o bicicleta).

    3.Este voluminos – unde il stochezi cand nu mergi cu el? O bicicleta are avantaj si la stocare si prin faptul ca in trafic se poate strecura printre autovehicule. Poate in cel mai rau caz sa urce si pe trotuar – are deci un grad de versatilitate pe care conceptul de aici nu il prezinta.

    4.Nu poti sa fi increzut pentru ca nu esti biciclist. Are 3 roti – nu mai poti sa te lauzi ca tu salvezi planeta si ca amprenta de carbon e minima si faci exercitii. Tot snobismul asociat mersului pe biclicleta are sanse mici sa poata fi aplicat si aici.

    • #2

      De doi ani folosesc exclusiv bicla pentru transport. Am economisit vreo mie de euro (sunt in Italia) numai din faptul ca nu-mi cumpar abonament.
      Apoi, am economisit si timp: pistele de bicle sunt ok, ajung in 15 minute la scoala, in loc de juma’ de ora cu tramvaiul (pana vine, etc.)
      Si o juma de ora de mers pe bicla pe zi, la unul care are peste 100 de kile, ajuta! 🙂
      De la un punct nu mai e hipstereala.

    • #3

      Deci Italia da?
      Piste de biciclete, mult mia cald ca la noi, unde avem 6 luni de frig mocirla noroaie si gunoaie, asta referitor la bicicleta, la oula ala numai incoveniente cum spunea cineva mia sus.
      Eu cred ca in era “iphone” mai avem cativa ani pt masini electrice de oras fezabile atat din punct de vedere al range-ului (gen 200km/incarcare ar fi ok) cat si al pretului.

    • #4

      unde mai pui ca au inventat dracii astia biciclete electrice pentru ai mai lenesi…

    • #5

      O mie de euro in doi ani?
      Aceeasi economie o fac daca folosesc 6 foi de hartie igienica in loc de 8.

    • #6

      Aha… si umbli doi ani sters pe jumatate la cur 😛

    • #7

      argumentul “mai cald” nu tine
      in danemarca si olanda e mai frig ca la noi. FRIG tata.

      tocmai ca fiind mai cald e mai dificil de mers pe bicla (transpiratie, deshidratare)

  2. #8

    Eu nu as folosi. Te strecori mai greu comparativ cu bicla, iti trebuie spatii de depozitare mai mare. O sa te injure toti in trafic ca esti mai greu de ocollit decât biciclistul obisnuit. Apoi mai e confortul gen AC, radio,spatiul pentru minim de bagaj.

  3. #9

    Ce liniuțe ar iesi la stop…

    • #10

      Parca si aud vocea cristalina din GPS “la urmatoarea intersectie faci la stanga…mai repede, ba, ca parca n-ai mancat astazi”

  4. #11

    Eu votez cu doua maini pentru “ou”.

    Daca 90% dintre hipsteri ar trece la “ou” s-ar goli trotuarele de biciclisti si ar ramane loc si pentru pietoni, copii si eventual caini. Cu obiectul acela cred ca e mai greu de mers pe trotuar.

  5. nu trebuie sa le placa la toti, trebuie un grup care sa il adopte si sa sparga gheata.

    • #13

      Asa a fost si cu gheii, la inceput au fost un grup restrans, acum s-a spart gheata si aplaudam cu totii ca boii pe unii care se sparg la kk pentru ca se pot marita intre ei. Maine poimaine ii vezi si pe astia cu ou ca vor sa adopte copii, cu explicatia ca “ce daca parintii au ou, copiii pot deveni biciclisti clasici sau automobilisti. Cu ou te nasti sau nu, nu e o chestie de optiune!”.

  6. #14

    Anul trecut, cand alergam in US ca un mare sportiv ce eram (alergam aproximativ 1 km pe zi), am vazut o dracie de genul asta. Alergam pe un fel de sosea facuta special doar pentru biciclete si pentru persoane care doresc sa alerge, ii spuneam trail pe aici. Soseaua aia avea cateva zeci de mile bune si lega destul de multe localitati, se antrenau atat maratonisti cat si biciclisti cu tot felul de biciclisti multi cu semicursiere. Am vazut de vreo 3 ori dracia asta. Intr-adevar bobul asta (ca asta am crezut ca e initial) prindea viteza foarte mare, si de fiecare data cand il vedeam ca vine trebuia sa ma opresc, sa ma dau la o parte, sa vad ce intentioneaza sa faca.

    Nu as putea oferi mai multe detalii tehnice insa te-as putea ajuta sa-ti pui niste intrebari, inainte sa-l achizitionezi:
    1. Cat costa (banuiesc ca nu e ieftin) si cat de repede iti amortizezi banii?
    2. Cat de des ai de gand sa iesi cu el? Sa nu spui “in fiecare weekend” stiu destui care si-au luat bicla, au iesit 2 weekenduri si acum bicla zace in beci.
    3. Unde iesi cu el? In parcuri sau pe strada? Stii un parc in care e doar pentru biciclisti si poti circula cu 40 km pe ora fara sa dai peste niste copii? Cred ca asta ar fi prima intrebare cu care sa incepi.
    4. Unde gasesti piese de schimb?
    5. Unde-l parchezi?
    6. Cu ce il transporti pana in zona in care vrei sa te plimbi?
    7. Ce siguranta iti ofera daca te plimbi pe strada cu el? Stii nu cum e traficul in Romania si ce respect reciproc se ofera intre participantii la trafic.
    8. Unde il tii acasa? Ai garaj sau ai de gand sa-l urci pe scari pana la etajul 8?
    9.Unde-l vinzi cand te plictisesti dupa primele doua saptamani?

    Alte probleme care am vazut
    1. E destul de voluminos, la dimenziuni pare cat un smart sau un clio. Nu iti ofera nici flexibilitatea unei biciclete, si desi e cat o masina mai mica, nu poti sa cari nici familia nici traista de rafie din Kaufland.
    2. Ocupa o banda intreaga, nenea ala cand venea, nu mai avea nimeni loc de el nici pe banda lui nici in contra sens.
    3. Apropo, pe trailul pe care alergam, era asfaltat foarte misto, nu-mi dau seama cum se comporta pe o strada plina cu gropi.

    Ce as face euȘ
    1. As incerca intai sa vad daca pot sa-l inchiriez undeva, sa ma plimb cu el intai de cateva ori, si apoi as lua o decizie.

    • #15

      Asta cu alergam 1 km pe zi e la misto?… ca nici n-ai timp sa transpiri…

    • #16

      @geretus Adevăr grăiești. Io alergam cam un maraton la fiecare juma” de oră si transpiram abia umpic.

  7. Ce vad eu in poze are garda la sol mult prea mica pentru denivelarile din asfaltul oraselor noastre. Ori faci tasare de coloana ori pur si simplu te dai peste cap la o groapa mai decenta. Plus ca doamne feri sa nu dai prioritate de dreapta unui camion…
    Ideea e buna pentru pedalat duminica pe pista de biciclete de pe malul Begai… insa cum o duci cu masina pina acolo, mai ales daca are si nevasta/copiii un ou d’asta?

  8. #18

    Salut,
    Multumesc Arhi, eu sunt omul care a scris textul. 🙂
    Orice opinie si sugestie va fi tratata cu interes -> momentan in poze vedeti un schelet, inclusiv “oul” e un fel de schelet, pentru ca oamenii l-au testat in 2013 (cred), au vazut ce le trebuie in plus pentru urmatorul an, si au inceput sa faca altul.
    Dar ideea principala, a celor care au inceput sa-l gandesasca (asa ii faceau reclama) era: “unul din vechiculele urbane ale viitorului”.
    Acum vad ca au schimbat ceea ce spun, se concentreaza pe altceva.
    Dar ideea as vrea sa o preiau eu. 🙂
    Mare nu e cat un Clio, nici pe departe. E chiar mic!
    —————
    In State si Australia exista chiar competitii de asa ceva (Human Powered Vehicle): www.youtube.com/watch?v=-AsooRuOSNs
    Distractie. 🙂
    Dar eu il vad si cu un loc de bagaj, poate si cu posibilitate de a fi si un pasager (care sa pedaleze si el putin)… merita sa adun mai mult opinii si pareri.
    Criticile sunt cele mai constructive. 🙂

    • #19

      O sa fie un vehicul al viitorului cand o sa fie si motorizat, desi si atunci s-ar putea sa nu prinda. Odata impamantenita o idee in constiinta comuna mai greu de scos de acolo. Chestia asta se adreseaza unui segment de piata infim, si cred ca, cel putin in Romania, daca se vand 3 bucati ar trebui sa se considere un succes. Ideei de genul orbiteaza printre noi de prin anii 40 si nu au prins pana acum. Cum au spus si alti comentatori, este groaznic la functionalitate, siguranta si practibilitate. Singura solutie de reducere a poluarii in marile zone urbane nu sunt visele umede ale ecologistilor ci un sistem de transport public exemplar.

    • #20

      Cârma unde e?

    • Era de aluminiu si-au furat-o doi ti**ni

    • #22

      Cristi, iti recomand sa citesti interviul asta cu Iustin Capra, in special partea cu automobilele, ca sa vezi cu ce te-ai putea confrunta:

      m.adevarul.ro/news/bucuresti/interviu-inventatorul-iustin-capra-automobilul-crima-1_50bde9d27c42d5a663cfd9c6/index.html

    • #23

      In Olanda si Danemarca a prins doar ca ei au piste de biciclete, nu merg pe trotuare, nu merg printre masini. In Romania nici nu are sens sa-ti bati capul cu asa ceva.

      La noi este clar raspunsul la intrebare: ce a fost intai este mai bo$$, oul sau masina?

      PS. “You are posting comments too quickly. Slow down”

  9. #24

    Multe probleme cu care romania se confrunta, in alte parti au fost rezolvate deja, mai bine te uiti acolo decat sa dai oamenilor ouale tale.
    Chestia asta e de plimbat, nu de mers la munca.
    Lasand la o parte chestii privind siguranta, in prima intersectie primu ghiolban care ii taie fata lu ala din spatele tau se opreste fix in oul tau. Cred ca daca mergi de la unirii la universitate, pe la jumatea drumului ii dai foc. Nu mi se pare deloc confortabil sa urc un deal stand in fund si sa mai si pedalez.
    Mie sincer imi miroase a prosteala, ti-a mirosit tie o combinatie si nu esti sigur… :-??

    • #25

      NU e de vanzare, nu sunt pe piata.
      Am intrebat numai cum vi se pare, si daca vi se pare naspa, ce e naspa? 🙂
      So, nu are cum sa fie “prosteala” cand nu se vinde nimic, momentan.
      In rest, am notat problemele semnalate de tine. Multumesc pentru comentariu. 🙂

    • #26

      “Combinatia” vine de la consumul zero. Doar dai la pedale, dar dublu de eficient fata de o bicla normala.
      Asta e, de fapt, punctul care ma intereseaza. Aici vad “combinatia”, ca nu te costa combustibilul.

    • #27

      cum poate sa fie dublu de eficient ? rotile sunt mai mici si greutatea e mai mare.

    • #28

      am 2 biciclete. una de scandal, solida cu roti de 26, si una de oras cu 28.
      cu cea de scandal pe teren drept la cuplu maxim ajung la ~30km/h, dupa viteza asta pedalele se invart liber. cu cea de oras ajung la 40.
      nu vad oual ala ajungand la viteza de 40+ km folosind aceeasi forta cu rotile alea (ce sa mai zic de afirmatia dublu de eficient, de aia am cerut mai multe detalii la ce se refera). asta lasand la o parte faptul ca pozitia aia nu e nici pe departe optima pentru pedalat, si la o panta gen urcat in poiana brasov o sa o suga urat.

    • user: pentru ca dormi pe tine 🙂

      datorita pozitiei recumbertele ajung la viteze mari relativ usor.
      Oul iti mai da si aerodinamica, deci da, ajungi la viteze mari

    • #30

      @animaloo este un moment in care nu mai poti sa dai din picioare la fel de rapid pe cat merge dracia. iti trebuie un cuplu mai bun, respectiv roti mai mari, pinion mai mic foaie mai mare. aici ambele tipuri stau la fel, pentru ca e acelasi sistem de “propulsie”. ba chiar as zice ca sta mai prost, pentru ca diametrul rotilor e mai mic. are alt sistem de roti dintate/lant vs o bicicleta normala ?
      pe teren drept nu zic nu. aerodinamica ajuta. pe de alta parte ce te faci cu manevrele ? nu ai cum sa iti modifici usor pozitia coprpului pentru a lua curbele cu viteza. ma indoiesc ca poti sa iei curbe stranse.
      la deal tre sa tragi dupa tine nu numai scheletul (aia solida are vreo 15, aia de oras are vreo 10) mai tragi si oul. as estima ca are nimin 25 de kile, deci efort dublu + ca nu cred ca ai efcienta mai mare in pozitia de impins in fund la forta vs lasat cu greutate pe pedale.

    • tu vorbesti din “nu cred” eu iti zic din ce am vazut 🙂
      la deal e mai problematica. pe drum drept e si destul de manevrabila si foarte rapida 🙂

  10. #32

    Asta e unul fara carcasa: www.youtube.com/watch?v=tMD0Ir2FAOU
    Se poate dezvolta asa ceva pana la un obiect vandut pe scara larga? Ceva care sa inlocuiasca masinile din orase – care masini au de cele mai multe ori un singur pasager: soferul?

    • #33

      Aha, e ok, am găsit cârma.

    • #34

      Parerea mea e ca se poate dezvolta. Pt romania tb niste roti ceva mai solide, un fel de roll-cage / bull-bar pentru protectie cu masinile la coliziuni usoare si LED-uri de jur imprejur ca sa nu fii victima sigura. Si un pret adecvat, modelul din film costa DDP ~ 3000 euro – www.hpvelotechnik.com/produkte/sm/gte/liegerad_konfig_smgte_e.html

    • #35

      In America am vazut ambele variante, cel fara carcasa, si cel ou, nici nu mi-am dat seama ca cel fara carcasa e din aceeasi clasa, mi se parea ca oul ala prindea viteza mai mare, si rotile aratau destul de diferit. Repet, le-am vazut pe o pista doar de biciclete de zeci de mile unde poti prinde viteze bune si nu umbla tot felul de bezmetici pe mijlocul pistei, De asemenea, pe pista aia vin tot felul cu semicursiere care mai de care mai scumpe.

      Unde ai de gand sa-l folosesti? Ai piste de biciclete cu care sa mergi constant cu 30-40km fara sa fii deranjat/blocat si sa nu fie pline de gropi? Daca ar fi sa se comercializeze in Romania, cati ar da atatia bani pe el? In US astia isi iau din carbon ca au si pe ce piste sa se plimbe. De exemplu eu cu parlita mea de bicicleta (un mountain bike sub 100$), merg cu ea la munca din motivul de a nu-mi iau masina (apropo in alte tari se considera ca daca mergi cu bicicleta esti apreciat pentru ca o folosesti pentru a face sport si nu se considera hipstereala), stau foarte aproape de trail astfel incat merg de acasa pe pista de biciclete vreo 15 minute, dupa care mai fac 5 minute de la pista la birou. Trailul e pentru biciclisti si alergatori, insa in principal sunt cam 90% biciclisti pe trailul respectiv. Gandeste-te daca ai unde sa mergi cu oul nederanjat de acasa pana la birou.

      Si revin iar cu intrebarea “cu ce-l transporti”? Astia pe aici in general au SUV-uri, asa le place lor sa aiba masinile cat mai mari, de obicei il urca intr-o remorca si vin cu SUV-ul pana la pista de biciclete, parcheaza remorca, se plimba cu ala, se intorc, il urca inapoi in remorca si pleaca acasa.

  11. #36

    Se plâng bicicliștii și motocicliștii că nu sunt văzuți în trafic acum când aproape stau în picioare, darămite să stai în trafic la orizontală.
    Să vezi atunci cum se urcă pe tine și taximetristul, și dubistul, și tiristul.
    ”- Nu te-am văzut boss, erai în unghiul mort”.

    Nu văd oul ăla să fie eficient ca mijloc de transport zilnic.
    Probabil ar merge doar de fițe și de hipstereală.

    • #37

      La asta m-am gandit si eu. Am masina si motor ( si bicicleta pe care nu prea umblu prin oras ) si o chestie din aia nu as vedea-o in nici o retrovizoare. De camioane nu mai zic. Si nici nu-l auzi venind sa stii sa-l feresti. Cred ca e foarte periculos, mai ales daca “prinde viteze destul de mari”. Asa, ca sport de agrement mi se pare fain, pentru trafic e prea riscant pentru mine. Ca sa nu mai zic ce esapamente inghiti din pozitia aia.

  12. #38

    Prima data am citit “Vehicul cu propulsie umană – copii” si ma gandeam ca s-a inventat vreo tampenie noua pe baza de copii care dau din picioare ca in The Flinstones. Nevermind, am baut.

    Eu am sesizat doua probleme:

    Prima e ca toate ouale din imagine seamana cu niste vibratoare pentru clitoris.

    A doua e ca nu vad oglinzi retrovizoare in poze.

    • #39

      Cand esti in asa ceva e mai bine sa nu vezi ce te loveste…

  13. #40

    daca din el nu poti sa auzi manele la maxxim, e dageaba…

  14. #41

    are o problema esentiala autovehiculul, atat timp cat masinile normale au dreptul sa mearga prin centrul orasului “ecoMa” nu are nici o sansa, unde mai pui ca a doua problema capitala ar fi ca fara un sistem de propulsie electric ajutator ar fi aproape pe deplin inutil si asta nu doar pentru panta. (ac/muzica/etc)
    masinile electrice sau cu motoare cu fisiune(hehe, nu inca) sunt urmatorul pas, plus ca au autopilot. alta ar mai fi transportarea prin tub-vid dar nu cred ca ar fi prea multi doritori si nici nu e prea usor de pus in practica.

    daca vrei sa mergi pe un proiect misto mai indicat ar fi ceva gen gyro-transporterul din jurassic world, daca il faci si submarin deja ai o chestie de care ar fi destui oameni interesati.

  15. #46

    alta idee, uitandu-ma la ultima poza mi-a venit o idee idioata, ineficienta dar care probabil ar prinde la hipsteri, faci o masina bazin, in care inoti iar “facand valuri” te propulsezi, acum nu stiu cat de eficient ar fi sa mai si schimbi directia, dar cu 1-2 prieteni de la MIT poti pune de un barbeq si vinde prototipul in masa hipsterilor fara ocupatie dar gata sa adopte orice arhi-smekerie eco-friendly.

    • #47

      a inventat unul o bicicleta pe care mergi cu o banda de alergat :))

    • #48

      Mie mi-ar placea un Human Powered Vehicle in care sa sa futi si de la miscarile repetitive din bazin ale domnului (sau genuflexiunile doamnei) sa se puna in miscare vehiculul. Suitable for gay couples as well.

      Avantaje garla:

      1. in timpul orgasmului poti face depasirile (ca ai un plus de viteza).

      2. simplifici major relatia cu vecinele/colegele. Invitatia de “te duc pisi pana acasa?” e mai clara ca niciodata, nu mai lasa loc de interpretari. Sau “ne plimbam intr-o zi si noi impreuna?”

      3. Poti calcula distanta in “numere”. De ex distanta Pantelimon – Drumul Taberei o poti parcurge cu 3-4 numere.

      Dezavantaje nu vad prea multe, poate doar consumul mare de Viagra si eventual riscul unor boli cu transmisie sexuala la cei care conduc neprotejat.

      Si, ma, rog, nu e tocmai potrivit pentru taxi.

      Pareri pro-contra? Cum s-ar putea numi inventia? Futo-mobil? Autovehicul cu Deplasare Coitala (ADU)? Human Fucking-Powered Vehicle?

      Alte pareri? Cristi?

    • #49

      @corco: modelul cu cruise control neaparat sa se dea la pachet cu un volum de kama sutra si unul de tantra yoga, ca sa tina la drum lung.

  16. #50

    Alea din poze nu sunt “o combinatie”. Sunt prea lungi si prea incomode. Si deci nu sunt practice.

  17. Mergi în patria bicicletelor și vezi câte sunt parcate în stațiile de tren sau autobuz.

    Dacă nu vrei să irosești banii pe avion, iti spun eu câte: niciuna.
    Sunt folosite de foarte putini oameni, în scop recreativ și pentru competiții.

  18. Curiozitate: Ce se intampla in caz ca doua astfel de oua se ciocnesc?

  19. #56

    Daca la departamentul “automotive” se studiaza asta, sunt curios ce fac aia de la “aerospace”, pregatesc cumva un om ghiulea?

    • #57

      “Oul” de la aerospace e doar o varianta ce o iei in zilele de după fasole.

  20. #58

    În oraş nu o văd fezabilă, prefer o bicicletă obişnuită care oferă mai multă agilitate şi flexibilitate. Ar fi perfectă pentru cicloturism, în schimb, cumpărată sau închiriată cu ziua pentru excursii extraurbane.

    • #59

      cand va termina monta si restul de autostrazi, cred ca merge de o experienta “fully adrenaline pumped”: dai drumul la oo printre tiristi, pe sectiunile cu o singura banda/sens.

  21. #60

    am vazut pe youtube ca unii (parca universitatea din Delft) incercau sa bata recordul de viteza cu o treaba din asta si era ceva de genul 80-90 pe ora, deci poti fi suficient de rapide. par ciudate, nu stiu cat de bine s-ar integra in trafic, dar cred ca ar prinde f bine in orasele care percep taxa pt masinile care vin in centru.

  22. #61

    Bre, cum mergi iarna cu dracia asta?

    • Versiunea de iarna are schiuri.
      Iar cea pentru Romania, recunoscuta pe plan international pentru calitatea infrastructurii rutiere, va avea senile.

    • #63

      Cum sa mergi iarna? Ca un boss.

      Iar daca ai vreo problema cu el, tragi pe dreapta si urmezi acesti pasi:

      1. Strigi in gura mare ca germanii te-au obligat sa iei rahatul asta de vehicul, care oricum era prost din start si tu ai stiut, insa ei au vrut sa faca profit pe seama ta
      2. Stai cu mana intinsa sa iti dea cineva de mancare pentru ca de fapt stramosii tai au inventat roata asa ca sa vina sa plece capul toti, ce mama naibii.
      3. In timp ce astepti sa vina niste germani sa te salveze, mai cumperi de pe internet inca 3 vehicule din astea ca sa te stie lumea in sat ca ai valoare

  23. #64

    unde ai putea sa circuli cu oul? la 20-30km/h e prea lent pentru sosea dar prea rapid (si voluminos) pentru troturar sau pista de biciclete.
    cum te aerisesti, ca transpiri dupa ce pedalezi…pe bicicleta te bate vantul si te racoresti dar aici corpul sta intr`un spatiu inchis. nu iesi din el ca din sauna?

    • #65

      Te-au dezinformat, vehiculele de orice fel nu au voie sa circule pe trotuar. Nu, nici bicicletele.

      Si daca nu am trai intr-o stare de anomie ar trebui ca velo-cocalarii care circula pe trotuarele patriei sa fie amendati repetat si consistent.

  24. Pai primul motiv pentru ca nu l-as folosi ar fi ca toate noxele, tot praful si tot jegul vor fi la mine in ochi din cauza faptului ca esti mai aproape de sol ca pe bicicleta.

    • #67

      stai tu relash, caci vine echipata cu masca de gaze, alegere intre “ursulet” si “elefant”.
      aud ca versiunea lxe vine cu o casca de darth vader.

  25. #68

    Cristi vehicolul e total inutil pentru a se fabrica in serie. Daca cauti pe net o sa gasesti o tona de astfel de vehicole concepute in ultimul secol, pana si motociclete ciudate cu o roata. Singurul vehicol cu propulsie umana mai bun decat bicicleta e doar o bicicleta mai moderna.
    De ce nu ar cumpara lumea asa ceva:
    – degeaba are viteza daca il manevrezi greu in trafic spre deosebire de bicla.
    – nu ai un unghi de vizibilitate bun asa jos.
    – e mult mai costisitor decat o bicicleta.
    – ocupa spatiu mult.

    Dupa cum am spus daca vrei sa produci ceva in masa, faci o modificare utilza bicicletei.
    Si cu bicla poti sa atingi 40km deci aia 40 nu sunt viteza cu care circuli constant.

    • #69

      Dacă toți ar fi gændit ca tine atunci nu ar mai fi existat roata, bicicleta, automobil, avion. Toți ar fi zis privind o girafă: Așa ceva nu se ezistă!

    • #70

      ai avea dreptate daca oul acesta ar fi fost inventat inaintea bicicletei, doar ca nu doreste nimeni ceva nefolositor mai ales cand ai alternative mai bune. Probabil ca tine au gandit si cei din lista de top fails inventions.
      gajitz.com/epic-fails-10-of-the-dumbest-inventions-of-the-20th-century/

  26. #71

    o mica intrebare: cum te vad cei din masini ca esti pe strada ? pare destul de jos si banuiesc ca nu vine cu ceva girofar sau panouri de semnalizare.

  27. #73

    1. Ai bicicleta
    2. Arata gay

  28. Parerea mea: e singurul vehicul cu pedale care te fereste de maidanezi

    • #76

      kkt, n-au cum sa te prinda de picioare da au cum sa te prinda de cap. si nici nu prea ai cum sa te aperi.

    • No problemo, ca sar pe mine sa ma muste, nu sa ma f**a

  29. #78

    Au si varianta pe GPL?

  30. #79

    Sunt ceva comentarii in cateva ore. Stiam eu ca am trimis unde trebuie intrebarea/textul. 🙂
    Am retinut si notez tot ce scrieti.
    cateva raspunsuri:
    @theRaducu: * “Singurul vehicol cu propulsie umana mai bun decat bicicleta e doar o bicicleta mai moderna.” – ESTE o bicla mai moderna. 🙂 Foloseste modul de transmisie al unei bicle, piese de bicicleta (aici avem si versatilitatea pieselor de schimb); * “e mult mai costisitor decat o bicicleta” – AZI, cand nu se face de serie. Cand s-or face cadre si coaşte in productie de serie, pretul va scadea. M-am uitat intr-un ou din asta, e echipat Shimano, de la magazin. 🙂 Apropo – scaunele au suspensie (fix suspensie de bicla), nu stai cu fundul pe niste table, e relativ confortabil.
    @Ender: “cum te vad cei din masini ca esti pe strada?” – am dat un link mai sus, nemtii aia au pus un stegulet… sau doua. Ar fi suficient?
    @Roxani: “cum mergi iarna cu dracia asta?” – mult mai bine decat cu o bicla. 🙂 Eu de doi ani nu am altceva pentru transport. Si locuiesc la aceeasi paralela cu Ploiestiul, nu sunt in tari calde; vremea e ca la noi. 🙂
    @Tetelu: “Daca la departamentul “automotive” se studiaza asta, sunt curios ce fac aia de la “aerospace”, pregatesc cumva un om ghiulea?” – am fost la o conferinta (una din multele) in amfiteatrul principal. Eu am “prins” un seminar despre supravietuirea omului pe Marte: “Mars Human Exploration” (nu sunt la Aerospace, m-am dus de curiozitate).
    ———-
    Inchei momentan cu un alt raspuns la asocierea biclei cu hipsterii: in fiecare an primim e-mail cum ca “din cauza faptului ca parcarile de biciclete sunt insuficiente, conducerea a deschis noi parcari. Acum aveti mai multe locuri de parcare, cele noi fiind montate in curtea X, langa laboratorul Y etc.” IN FIECARE AN primim cate un e-mail din asta. Si in fiecare an, daca nu esti la scoala pana la ora 10, nu ai loc de parcare la bicle.
    O bicicleta de pensionari e 40-50 de euro, un abonament de transport e 38 de euro pe luna. Torino e cat Iasul. De mult nu mai e hipstereala.
    De fapt, de aici a plecat gandul meu, de la ideea de costuri minime, cat mai ieftin, dar si confortabil. Pentru ce sa platesti o hardughie, cand tu esti singur: 4-5 zile pe saptamana circuli singur, fara pasager? Dar de ce nu pur si simplu o bicla? Pentru ca “oul” e mai aerodinamic, te apara si de vant/ploaie, poate ii adaptezi si un bagaj mic, poate ii pui si o baterie care sa te ajute la deal…

    • #80

      Tot respectul meu pentru italieni care fac cele mai tari masini din lume, dar despre bicicleta-ou parerea mea este ca mai degraba va supravietui omul pe Marte.

    • #81

      Se fac si in serie dar tot scumpe sunt. Cauta velo mobil pe google si te vei lamuri. Este o firma olandeza, daca nu ma insel, ce face asa ceva. Banuiesc ca nu scade pretul pentru ca sunt cumparate doar de citiva excentrici. Chair daca ar produce sute, cumparatorii sunt putini. Am vauzut vreo 2-3 in jurul meu, umbla pe strada cu ele, cu un stegulet infipt in jucarie. Fiind joase, le vezi in ultimul moment in trafic. Da o cautare si dupa vélo couché pentru a vedea zeci de modele necarenate. Scuze ca m-am murdarit de franceza la gura dar, habar nu am cum le spune in romana. Nici in engleza 🙂

    • #82

      cand am spus sa faci o bicicleta moderna m-am referit la a pastra cele mai bune caracteristici si a adauga altele utile, oul ala nu e bicicleta, si nu e util, punct.

  31. Cristi: nu e bun de vehicul de zi cu zi. Punct.
    prea mare, prea greu, prea incomod. prea scump.
    De banii astia imi iau o cursiera beton rau.
    la deal e belita soseta 🙂

    Astea sunt pentru distractie. Vrei sa bagi 70 la ora pe plat: ou. Vrei sa fii cel mai jmecher la intalnirea cu biciclistii: ou. Vrei sa mergi zilnic casa-munca in bucuresti: nu ou

  32. #84

    In Romania nu pare aplicabil.
    Nu avem infrastructura, nu avem educatie, nu avem conditii climaterice.

  33. #85

    Mare problema cu siguranta in trafic e ca fiind foarte jos nu esti vazut de soferi. Aceeasi problema e si la bicicletele alea de stai in fund langa asfalt pe ele. Teoretic mi-ar placea asa ceva in locul unei biciclete: mai ales pentru efortul mai mic depus si confortul mai mare.

  34. #87

    Daca asta de scrie e la fel de talentat la calcule de auto cum e la geometrie aia primara unde diametrul bucurestiul de vreo 22 km, inmultit cu 3.14 ( pi pentru aia de au deschis manualul mai tarziu) ii da 20km e clar ca vorbeste de cai verzi pe pereti.

  35. #92

    Vehicolul ala spune despre tine ca nu stii sa mergi pe 2 roti. Cam ca tipul din imagine:

    img.ezinemark.com/imagemanager2/files/30003693/2011/01/2011-01-03-12-27-26-6-putin-rode-a-harley-davidson-lehman-trike-in-ukrai.jpeg

    In alta ordine de idei, bicicleta n-a mai evoluat de vreo 100 de ani dintr-un motiv. Designul ei si-a atins limitele.

  36. Nu se pretează să circuli cu așa ceva prin orașe. Poate peste vreo 30 de ani 🙂

    • #94

      peste 30 de ani o sa mearga lumea pe niste surfboarduri prin aer, comandate direct din glanda.

      am vazut eu intr-un film.

    • #95

      Peste treijdeani or sa fie peste tot trotuare rulante. Nu mai are rost să facem autostrăzi. 🙁 In plus, iarna nu va fi ca vara. 🙁

  37. #96

    astept sa mai scada pretul si iau una second hand din germania ca stiu ca nu are kilometri dati inapoi

  38. #97

    Asa cum au punctat si ceilalti.

    1. nu ai siguranta. in caz de accident se muleaza aluminiul ala pe tine ca pe Ironman
    2. nu o poti folosi iarna sau pe ploaie
    3. ca sa repari ceva la ea ai de demontat cam tot…
    4. cum securizezi..chestia asta? antifurt? cheie?
    5. ce faci cand ai de urcat o panta ? La bicicleta te dai jos si mergi pe langa ea, da aici? impingi 200 metri la deal cand ai obosit ?

  39. #98

    Vad ca ideea e in dezvoltare: 🙂
    Asta e cu baterii solare sus, baterii care ar alimenta un motor, cand urci putin in panta. 🙂 www.youtube.com/watch?v=3INj_7WVDQ8