Știți cum recunoști o țară care are grijă de cetățenii săi și de mediu? Uite-așa o recunoști, când nu permite ca căpușele de la ridesharing să infecteze locul cu hârburi vechi. Știți câți ani sunt necesari în românia?

Același lucru la taxiuri. Pă Spanea, ca să înregistrezi mașina la taxi, nu poate fi mai veche de 2 ani de la momentul primei înregistrări. Efectiv no hârburi allowed. La românia trebuie doar să îl știi pe dom general de la Pelicanu și cam aia e, Logan din 2002 full piele e tot ce e necesar. Și așa, 300 000 de mașini parfumează zilnic atmosfera orasului.

Bine, de reținut golanii de la Uber, acești salvatori ai românului simplu, care nu au niciun fel de problemă în a polua românia până la maxim, dacă ies meleoanele.

Dar ne plângem ca poluare și că trebuie paie de carton la Mec, învelite în ambalaj de plastic.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

11 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Si pentru taxiuri sunt niste reguli, chiar mai drastice decat pt ride-sharing din ce stiu. Pt Bucuresti cerinta acum e ca masina sa aiba maxim 10 ani si acu vreo 2 ani era vorba sa reduca la 5 ani. De aia acu vreo 2-3 ani au inceput sa se umple aplicatiile de logan generatia1, ca nu mai aveau voie sa faca taxi cu ele si le-au bagat pe toate la ride-sharing.

    Acu nu mai stiu daca se mai poate dar exista o portita si la autorizatia de taxi. Ca ea parca se da pentru 5 ani si practic masina trebuia sa aiba maxim 10 ani doar cand iti luai autorizatia si apoi cand o refaceai.

    In plus, daca ar baga masuri mai restrictive din punct de vedere al masinii tot ce ar face ar fi sa duca la o crestere de pret. Doar nu credeti ca patronii firmelor de taxi vor zice, “aia e, suportam noi costu marit cu masinile, doar sa putem plimba lumea de colo pana acolo”, nu?

    Totusi, exista variantele mai scumpe ca blackcab, uber select sau ce naiba servicii mai exista care pentru niste preturi foarte apropiate de cele din vest(cat mai e km la taxi in spania? 1,3 1,5 EUR?) iti ofera cam aceleasi conditii

  2. #2

    Cred ca spaniolii au cumparat toata productia de Corolla hibride sau Lexus-uri sa le bage pe taxi sau Uber. Atatea n-am vazut in viata mea.

    1
    • #3

      Si ala vechi, da’ madrid si bartzelona, ie tuate pa’ Bucale….Inca au patalamalele pe ele 🙂

    • #4

      Super, inseamna ca in cativa ani vedem cele de la taxi in Bucuresti. La taxi coada era plina de Tesla Y, Prius+, Corolla, Ioniq si mai cate un Mondeo hibrid.

  3. #5

    Pe de alta parte, multa carne in frigider firmelor de taxi care sunt prea pretioase sa se asocieze la o mica gramada centralizata.

    Cu Uber pot chema masini in orice orasel m-ar duce viata.

    La taxiuri in schimb e fix pwla; trebuie sa cauti numere de firme, eventual sa intrebi pe cineva prin orasul in care ajungi sa stii dupa ce exact sa te uiti, sau sa iei prima masina care seamana a taxi sperand sa nu fie rechin, ca o aplicatie calumea din parti. Si daca au, are fiecare firma aplicatia ei, ca doar ce pwla mea, ceilalti au paduchi.

    Da, stiu ca-s offtopic dar mi s-a pus pata.

    1
    • practic vrei monopol ca iti ramane mic googleu?

    • #7

      Exista o aplicatie doar pentru taxi – Star Taxi. O folosesc eu de 2 ani deja, este civilizata.

  4. #8

    Cu tot respectul, am un mic amendament.
    Tot ce e benzina la Uber/Bolt e pe GPL(euro6).
    Chiar si hibridele.
    Diesel folosesc putini.
    Da, sunt de acord la starea masinilor, acolo anii si folosinta isi spun cuvantul.
    Si ca un fapt divers, Europa este cel mai putin poluat continent. Dar, degeaba ii dam noi in cap cu hibride/electrice, daca in China si India e o gaura neagra. Vantul bate si spre vest.

  5. #9

    E cu două tăișuri… La noi, lumea vrea și ieftin și bun, dar și de calitate… În Spania, tarifele la ride-sharing mă gândesc ca-s mai mari. În alte țări, le pasă autorităților mai mult de cetățeni și de infrastructură, la noi mai puțin.
    Asta și probabil d-alde Bolt, Uber etc. cunosc piața est-europeană și de asta sunt mai flexibili cu regulile, probabil.

  6. #10

    Pe cand la rent a car daca iti da o masina mai veche de 1-2 ani, te uiti gen au ceva cu mine, vor sa ma combine sa platesc 3 euro in plus pt clasa superioara…

  7. #11

    Si acum imi vine sa rad cand imi zicea un taximetrist ca is chiar bune Logan-urile, avea 870k km in bord pe el… cica daca-i dai ce trebuie si ai grija nu se strica asa usor =))