stop-uber

Așa începe. Sau așa se termină.

Un tribunal l-a gasit vinovat de incalcarea legii pe un sofer care a folosit Uber entru a transporta pasageri. Instanta i-a acordat, totusi, o masura de clementa: asa numita “suspendare a pronuntarii”, pentru ca nu avea antecedente judiciare.
In schimb, tribunalul a ordonat confiscarea masinii.

Se întâmplă în Belgia.
Stați, nu vă repeziți. Știu, Uber e mai bun, mai curat decât taxiurile, etc. Nu mă aplec asupra acestei probleme, nu am mers cu Uber și nici nu intenționez să o fac, în viitorul apropiat.

Mă refer strict la faptul că, din punct de vedere legal, și aici mă refer la legea românească, nu la ce ați văzut voi în filmele americane (știți că polițiștii români nu trebuie să vă citească Miranda Law când vă arestează, da?) șoferii Uber sunt în afara legii.

Există niște specificații clare dpdv legal despre pașii pe care trebuie să îi urmeze cineva pentru a putea transporta persoane în regim de taxi. Pași pe care nici un taximetrist Uber nu îi urmează.

Iar aici vor interveni firmele de taximetrie. Pentru că este o concurență neloială crasă între oameni care trebuie să urmeze la sânge niște reguli și să se căciulească lunar pe la diverse administrații românești și alți tipi care pur și simplu nu iau în seamă aceste legi. Iar presiunea firmelor de taxi e mare, multe dintre ele sunt deținute de foști securiști sau apropiați ai actualilor securiști.

Încercați să extrapolați această problemă la jobul vostru, dacă nu reușiți să remarcați incorectitudinea. Cum ar fi ca un translator, care în românia trebuie să urmeze niște mizerii draconice ca să își poată face meseria legal, să fie concurat de un translator care poate face același lucru, la preț mai mic, doar dacă se înscrie pe un site american? Fără nici un fel de avize, fără nici un fel de administrație, fără impozite, fără nimic. Ați mai putea fi competitivi pe piața voastră?

Vă rog să rețineți că nu mă pronunț asupra oportunității legilor, știți cât de mult urăsc tot ce înseamnă administrație în românia. Ci doar spun că, pe acest cadru legal, Uber funcționează complet în afara legii și că, în urma semnalelor primite din restul UE, mai e foarte puțin până când un polițist va face o comanda la Uber și va constata flagrantul încălcării legii.

Și atunci va fi momentul când va înceta acest dolce farniente.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

99 comentarii Adaugă comentariu

  1. La noi o să lase Uber ca să te duci la pizzerie să declari bacşişul pentru delivery boy.

  2. intradevar nu ai idee ce este UBER .UBER il poti folosi legal numai daca ai un pf sau inchiriere masina cu sofer ca activitate. ceea ce a facut nea ala e piraterie si nu cred ca are treaba cu UBER .

    • #6

      minti cu nesimtire. cunosc oameni care fac soferie la uber si nu au nici un fel de pfa

    • Mă @LIVIU… tu sigur nu ești taximetrist?

    • #9

      Peste tot in lumea asta ai nevoie de licenta in transportul de persoane sau marfa indiferent ca sunt sau nu PFA. Licenta de transport persoane se obtine pe bucata si sunt eliberate in numar limitat in fiecare oras. Pentru transport marfa poti obtine un numar nelimitat de licente.

  3. A , inca o treaba. UBER nu e taximetrie este inchiriere masina cu sofer in baza unui contract ( in aplicatie cand iti faci contul )

    • #11

      tu personal poti sa o denumesti cu doresti. tot taximetrie este. contractul pe care il semnezi cu uber in aplicatie nu prevaleaza legilor tarii in care esti.

    • Pai atunci, aia care vin cu platforma si te ridica atunci cand ramai in camp, fac taximetrie?

    • #13

      nu, aia sunt depanare si service.

    • Pai da, pentru masina. Dar te urca si pe tine in masina.

    • #15

      hai mane, las-o, ca e aiurea, ne invartim in chichite. ala e regim de taxi? l-ai chemat si platesti ca sa te transporte pe tine? ce plm vorbim aici, doar ca sa consumam pixelii pe ecran?

    • #16

      Contractul este legea partilor. Si daca nu contravine altor legi din spatiul respectiv, e perfect valabil si aplicabil. In legea taximetriei nu se spune ca transportul de persoane se poate face doar cu taxiul. Asa ca…

    • #17

      exista o lege a transportului public de persoane, care e incalcata. si daca nu scriam ca ce vedeti voi in filme nu e neaparat si realitatea…

    • #18

      In logica asta dam bacsis si la ambulantier, sau de ce nu, la soferul de la pompe funebre. Acolo e mai simplu, pe langa ortul popii, mai pune un banut de desht: “ortu’ soferului de dric”
      Acum la modul serios, una e serviciul dedicat de transport persoane de la A la B, alta sunt serviciile dedicate in alte scopuri, (cu toate ca la dric e cam acelasi lucru 🙂 )

    • @Baxt: Cu riscul de a ne acuza patronul ca batem campii (ceea ce chiar facem) ei pot sa zica ca sunt ce vor – serviciu de transport bagaje de mana.

      Ca vine si prorprietarul, ca serviciu aditional, pe langa cel de baza de transport de bagaje, e altceva.

      Ideea este ca atata vreme cat statul va impune masuri regulatorii/opresive, se vor inventa metode de a evita legea.

    • #20

      @Andrei – asa, din scurt: serviciu de transport bagaje de mana si doar auxiliar transport persoane tine daca
      a) transporti regulat bagaje de mana; si
      b) transporti doar ocazional persoane.

      Intelegi ideea? Bagaje de mana fara persoane n-o sa transporti ever ca sofer Uber, dar persoane fara bagaje de mana garla :). Cu alte cuvinte, nu tine.

    • #21

      Mă băieti, şi firmele de rent a car fac transport de persoane(inchiriere masina cu sofer) si nu au autorizatie de taxi si nici soferul nu are atestat de transport persoane.

    • #22

      soferul de rent a car trebuie sa aiba autorizatie. iar rent a car se face pe baza unui contract semnat si stampilat.

    • #23

      Nici uniul din cei pe care ii stiu eu ca lucreaza in rent nu au autorizatie de transport persoane. Am intrebat si eu acum la o firma mare de rent si o sa imi dea legile mai tarziu.

    • #24

      Arhi, aici te bagi fara sa stii. In toata lumea asta, in America, in Japonia, in Anglia, unde vrei tu, exista asa-numitul serviciu de “private car for hire”. Cu alte cuvinte eu am voie sa te duc pe tine unde vrei tu, cu masina mea personala, pe bani. De ce n-as avea? Diferenta este ca la taxi te poate opri pe strada sa te ia pe cand la “private car” e obligatoriu prin lege sa te sune la telefon sau online sau altfel decat sa-ti faca cu mana pe strada.
      Da, stiu, si la taxi exista dispecerat, dar aia e ca asa vor taximetristii.
      Repet, diferenta principala intre taxi si ne-taxi e ca numai taxiurile licentiate au voie sa ia de pe strada.

    • #25

      @Andrei: Legat de platforma esti in eroare grav, exista articol de lege ce interzice transportarea unui autovehicul cu pasageri in el.

    • #26

      Demostene: la noi exista WMS.

    • #27

      @LIVIU: Asa, ca idee. Daca faci accident cat timp “inchiriezi”, CASCO si RCA-ul nu mai sunt valabile pentru ca minti ( cand declari acolo co nu “inchiriezi” masina). Nici ganrantia la baterie nu mai e 2 ani ci 6 luni. Mizilicuri de-astea deschise din cutia Pandorei.
      @Andrei: Aia care fac repcuperarea masinii avariate au contract sa duca mainsa la service. N-am fot in situatia asta dar cred ca daca le cer sa ma duca si pe mine acasa (sau la serviciu) dupa ce-au dus masina la service cred ca s-ar uita un pic ciudat la mine.
      @DemosteneBotez: “Private car for hire” este fix taximetrie. Masina aia are in sticker vizibil de autorizare si o intreaga birocratie in spate.
      Cu masina perosnala ai voie sa duci pe oricine oriunde atat timp cat o faci <>. Daca exista insa un contract de prestare servicii (chiar si unul verbal: “Vecine, du-ma si pe mine pana la aeroport.” “200Lei” “Nu lasi si tu la o suta” “Hai, fie petntru tine!”) atunci se numeste ca faci transport ilegal de persoane. Tesi e truism ce zic eu, si trasportul ilegal de marfuri e tot … ilegal.
      Cu masina ta poti cara ce bagaje vrei tu insa daca ceri bani, trebuie sa ai licenta de transport marfa.

  4. Metafora trebuia sa o faci cu un translator cu toate actele la zi, dar analfabet.

  5. #30

    Funny thing: soferul uber pe care l-am luat intr-o seara era politist 🙂 or so he said 🙂

  6. #31

    Nu vad nicio problema in faptul ca Uber face concurenta neloiala firmelor de taxi din Bucuresti. Se scalda (incepand de la directori pana la soferi) intr-o mizerie si o ghiorlanie crasa de ani de zile si era fix momentul sa vina o alta companie sa le-o dea peste bot.

    • #32

      Nici eu. Vad insa o problema cand nu se citeste postul…
      “Stați, nu vă repeziți. Știu, Uber e mai bun, mai curat decât taxiurile, etc. Nu mă aplec asupra acestei probleme, nu am mers cu Uber și nici nu intenționez să o fac, în viitorul apropiat.”

      Daca omul ti-a spus sa nu te repezi, de ce naiba te-ai repezit?

    • #33

      Nu scorojitule, nu “o alta companie” care sa faca o alta ilegalitate va rezolva problema mizeriei din transportului in comun (din Bucuresti) si a taximetriei in particular ci Autoritatile (Consiliul Concurentei care sa oblige Metrorex si RATB sa fuzinoeze ca de aia au monopol, DNA-ul si altele asemenea…)

  7. #34

    Se vede că te-a supărat playboy-ul de la finanțe. 😀 Tu îţi întrebi cititorii dacă conștientizează cum e cu taxele, legislația, moralitatea și legalitatea, când mulţi dintre ei sunt angajați sau haiduci wannabe? :mrgreen:

  8. #35

    știți că polițiștii români nu trebuie să vă citească Miranda Law când vă arestează, da?
    in principiu, sunt de acord cu tine, cu 2 mici adaugiri:
    1. politistii nu pot aresta, doar retine pe 24 de ore
    2. in procedura retinerii iti sunt aduse la cunostinta niste drepturi, de mai multe ori chiar

  9. #36

    Putina rabdare Sef.

    Sa se infiga intr-o cursa un sofer Uber in fantana Miorita sau oriunde si sa dea coltul pasagerul.
    Acela o sa fie momentul de cotitura.

    • #37

      pentru ca taximetristii nu prea fac accidente in general…

    • #38

      @Alex: faptul ca si taximetristii fac accidente conteaza aici pentru ca…?

      A, sau tu aplici logica aia a copilului de 3 ani conform caruia “Dar el/ea a inceput!” reprezinta un argument perfect valid pentru orice dezbatere. Scuzati, carry on.

    • #39

      @Biggie
      Nu vad de ce ar influenta negativ Uber, daca un sofer de al lor face accident. Se poate intampla oricui, inclusiv taximetristilor (avem destule exemple). Cam asta era logica. Daca nici acum nu intelegi nu o sa incerc sa explic ca unui copil de 3 ani.

  10. #40

    Coane, problema e ca, daca cu toate regulamentele si controalele, e mai civilizat sa mergi cu UBER, inseamna ca toate regulamentele alea sunt moloz.

    Si ar trebui sa aruncam sistemul peste bord si sa pastram UBER. Daca sistemul de user review e mai bun decat un sistem de avize facut de comunisti, sa faca bine sa il lase in pace.

    • #41

      sunt absolut de acord.

    • #42

      Pertinent dar cu o adaugare, uber e de cateva luni, nu e buna comparatia, nu ai avut timp cand sa o faci.

    • În comparația dintre comunism și capitalism… câștigă UBER.

    • #44

      Corect mac gregor, dar asta inseamna ca tot sistemul trebuie inlocuit, incepand cu US. Ce spui tu suna ca un vis frumos si ar trebui sa vedem cazut sistemul bancar, de transport, de constructii, telecomunicatii etc. Eu nu mai sper sa apuc o asemenea revolutie a sistemului.

  11. nici eu nu as angaja un transformator electric de pe un site american 😛

  12. #46

    Legea daca e proasta trebuie schimbata. Si la ora actuala exista un prost obicei in lume de a reglementa orice rahat cum e transportul public. Orice rahat de masina te poate duce din A in B. Nu e nevoie de firme de taximetrie pt asta si de tot felul de autorizatii peste autorizatii mai ales ca suntem deja in era digitala si e usor de gasit adrese si de a comunica cu orice prestator. Uber este o evolutie intr-o directie buna. Nu va putea fi oprit, nu ma poate obliga pe mine nimeni sa nu calatoresc cu Gheorghe soferul Uber cand nici macar nu iti cere Ghoerghe banii, tii cere un site.

  13. #47

    Cateva observatii

    1. Taximetria e un contract incheiat intre sofer / firma de taximetrie prin intermediul soferului si pasager. El ma duce, eu platesc. Aici e exact ca si UBER. Teoretic e chiar mai avantajos pentru mine, ca exista obligatii mai multe pentru sofer – e obligat sa ma duca unde vreau, si in 90% din cazuri chiar ma duce.
    2. Taximetria e reglementata din ratiuni de siguranta publica: masini verificate mai des, vopsite neaparat galben, soferi atestati etc. Uber nu e reglementat. Oricine – incepator, cretin, fara permis etc poate fi sofer Uber.
    3. Ideea nu e daca se pun in aplicare corect reglementarile, ci daca e nevoie de ele. Eu consider ca da, e nevoie. Cum vi s-ar parea daca eu mi-as cumpara autobuz si as face curse Bucuresti – Brasov fara atestat, fara certificare a masinii etc? Cam la fel e si cu Uber. Mai mult, cand masina aia care a fost folosita in regim de taxi se vinde stiu ca e taxi, ca e galbena. Cand eu vand masina folosita la Uber n-ai de unde sa stii ca a fost practic taxi, ca nu exista nici o obligatie de marcare corespunzatoare.
    4. Soferii de la Uber au reviews. La fel si cei de pe taxi, pentru toti cei care folosesc Clever taxi – poti da info despre sofer, masina etc.
    5. Sumele imense platite pentru o licenta – pana la 300.000 dolari canadieni in Toronto, spre exemplu – sunt justificate prin faptul ca piata e inchisa la un nivel care sa garanteze un profit rezonabil oricarui taximetrist normal. Numarul de taxiuri e limitat (bine, nu la noi unde licentele fictive bat licentele reale, dar vorbim de principia). Uber vine si distruge asta, si o poate distruge pentru ca soferul Uber nu e taximetrist ci e un contabil / electrician etc care si conduce.
    6. Sumele percepute de taxi sunt fixe. Sumele percepute de Uber variaza – in Londra, de Craciun, un sofer Uber iti lua si 200 de lire pentru 10 km. Mai tineti minte isteria de acum cativa ani, cand a fost greva transportului in comun si taximetristii cereau 10 lei/ km? Exact.

    In teorie, Uber n-are voie sa existe, intrucat simplul sau rol e sa eludeze reglementarile privind taximetria. In practica, Uber exista datorita proastei aplicari a reglementarilor privind taximetria.

    Solutia e simpla: regulile privind taximetria trebuie aplicate corect. Daca masinile de taxi ar fi sigure si curate, soferii imbracati corespunzator etc, nu vad cine naiba ar mai lua Uber. Aici e insa paradoxul romanesc: Uber e sigur mai scump decat taxi in Bucuresti, si asta e ciudat, intrucat singura ratiune a existentei lui e ca e mai ieftin decat taxiurile – cum e de obicei in Londra. In Roma, unde mersul cu taxi e ieftin, Uber e pe nicaieri.

    Personal nu inteleg, daca vrei masini curate etc., de ce nu platesti 3,5 lei/ km la Grant sau de ce nu iei Black Cab sau alte chestii de genul asta. Uber e infinit mai nesigur si perceputa calitate a soferilor / masinilor va scadea imediat ce aplicatia va genera o masa critica de utilizatori in Bucuresti.

    • #48

      Black Cab sunt japcari si la Grant conduc aceeasi tigani care mananca aceleasi seminte si asculta aceleasi manele doar ca imbracati la costum .
      Da , e paradoxal ca la noi e mai scump cand scopul lui all over the world este sa fie mai ieftin , asta ii si genereaza cerere… dar stim cu totii ca Romania e paradox, aici iei orice principiu bun si il aplici prost ca sa ai succes.
      cat despre ” Pentru că este o concurență neloială crasă între oameni care trebuie să urmeze la sânge niște reguli și să se căciulească lunar pe la diverse administrații românești și alți tipi care pur și simplu nu iau în seamă aceste legi.” – wtf?? ce taximetristi urmeaza la sange regulile ? la orice control de rutina peste 50 % sunt way off in afara legii, fara permise, bauti, SPEED CIRCULA FARA LICENTA de 3 luni si nu ii opreste nimeni sa ii intrebe de sanatate, altii si-au rupt placutele cu licenta, wild west fratie si tu vorbesti de reguli la sange?

    • #49

      cu observatia ca in general masinile de taxi sunt doar colantate galben iar dedesupt au orice vopsea mai putin galben, ca toata lumea stie ca alea galbene au fost taxi , nu? si cine cumpara un taxi? exact.

    • #50

      Vorbești prostii… Uber nu e reglementat ? De unde ai scos o aberația asta ?

    • #51

      @maniak – mereu am fost ok cu Grant. Soferi la camasa, nu fumeaza, masini curate etc.
      @George – nu, 90% sunt galbene si asa zice si legea, ca trebuie sa fie galbene. Ca legea nu se aplica e o alta poveste.
      @SS – dude, reglementat inseamna ‘de stat’, nu ‘de Gigel, care are aplicatia’. Doar zic.

    • #52

      Jordan, vorbesti din carti. Pe bune. Hai sa le luam pe puncte:1-de acord cu tine; 2-toate afirmatiile tale false, in cate taxiuri m-am urcat toate erau busite si/sau cu ceva indicatoare aprinse pe bord rezulta ca imi e greu sa cred ca asa se poate lua un ITP, legal. Oare de ce firmele de taximetrie au si STATIE AUTRIZATA ITP?. Daca spun ca am cunoscut cateva cazuri in care soferii conduceau fara permis taxiurile pentru ca era luat de politie m-ar face partas, asa e? Mai bine nu mai spun. Se da atestat acuma pentru violuri, scuipaturi si batai pentru curse scurte, refuz de a lua un client daca nu plateste o suma fixa estimata de taximetris, samd? ; 3-ti-a zis colegul George cum e cu colantarile, da?; 4-clever taxi nu e folosit de toti taximetristii mai ales ca li s-a am interzis oarecum de catre firma stapana acest lucru si i-au pus sa aleag fie la ei fie la clever, pe cand toti “taximetristii”uber au..uber si primesc reviewuri;5-si in RO este reglementat numarul de taxiuri, de aceea o licenta de taxi se vinde pe sume frumoase iar cumparatorul nu mai are bani/timp de revizie la ceva autorizat, becul aprins de check engine e folosit ca sa stie ca are motorul instalat masina, pocniturile …merge si asa , daca mai merge, ei vezi, raman bani doar de “Top Hits Manele 2015”; 6- “Sumele percepute de taxi sunt fixe”, permite-mi: HAHAHAHAAAAAAAA. De revelion nu ai iesit din casa, asa-i? In cluburi nu mergi, asa-i? Prietena nu ai scos-o din casa de 14 feb, asa-i? De fapt, asa-i, sunt sume fixe: in B, suma fixa este de 50 lei cursa aia mica, ca sa nu zic scurta. Ti-as mai scrie multe pagini de motive pentru care soferii de UBER sunt bineveniti dar o las asa. De la unul care a mers ceva vreme cu taxiul!

    • #53

      In Bucuresti este 1,39lei / km si la Uber si la majoritatea taxiurilor. Cum poti sa zici “Uber e sigur mai scump decat taxi in Bucuresti, si asta e ciudat, intrucat singura ratiune a existentei lui e ca e mai ieftin decat taxiurile”

    • #54

      La uber platesti un tarif pe km (acel 1.39) plus un tarif pe minutul petrecut in masina. Deci platesti si distanta si timpul si din experienta mea, e cu cativa lei (2, 3) mai scump decat la taxi.

    • LoL la “masini verificate. La taxiurile din Bucuresti sa zici mersi ca poate or avea revizia facuta, ca in rest totul se repara cu banda izolera si sarma de balot.

      Pretul nu este singurul diferentiator intre a lua un taxi versus o masina de la Uber.

      Sa iti zic cum e sa stai in fata la coada la taxiuri si sa faci comanda la dispecerat sa-ti trimita masina ca toti aia de acolo de la coada sunt melteni si vor sa te faca de bani la 3 dimineata?

    • #56

      @eudinEU:

      1. ok.
      2. reguli ok, puse in aplicare prost – regulile RAMAN NECESARE.
      3. correct, colegul George e mama Omida. Or fi 10% care sunt in ilegalitate, dar majoritatea taxiurilor sunt galbene. Ia o cheie si incearca, daca nu ma crezi :).
      4. clever taxi > uber in Romania. Nu cred ca sunt peste 100 de uber drivers in Bucuresti.
      5. nu. si stiu, toti soferii de uber si clientii lor sunt pasionati de opera sau rock d-ala bun.
      6. hai sa nu ne jignim unul pe altul. am fost cu taxi de nenumarate ori, cheltuiesc semnificativ pe taxi, si probabil ca 2% dintre taximetristi au ‘maimuta’ sau alte chestii…

      Uber e nou si trendy. Asta este, asta e singurul lui merit. Din nefericire pentru fanii lui, cred ca va fi declarat ilegal in cel mai scurt timp.

    • #57

      Jordan, nu te-am jignit. Eu am vorbit DOAR din experiență Si nu am luat doar un taxi, si nu am mers cu acelasi sofer. Pur si simplu afirmatiile tale nu sunt adevarate. Dupa cum ai vazut, de un singur lucru nu m-am legat. Curatenia din masini. Da, cu toti ciudatii cu care am fost, absolut toti aveau masinile curate la interior

    • #58

      @Jordan – vrei sa spui “ca nu e reglementat de stat” – asta e total altceva 🙂 in cazul asta afirmația ta capată un total alt sens. Si da, ai dreptate ca nu e reglementat de stat, nu ca nu e reglementat.
      “Reglementat” – nu înseamnă “de stat”, înseamnă “in conformitate”, “supus”

    • #59

      Tu char crezi ce zici sau te faci ?

    • #60

      @SS – reglementare implica, in contextul discutiei, posibilitatea aplicarii unei sanctiuni pecuniare – i.e. amenda, retragere autorizatie etc. Uber nu are posibilitatea sanctionarii soferilor sau posibilitatea de a-i obliga sa isi achite sanctiunile etc. Asa si eu pot reglementa regimul dronelor deasupra blocului in care stau, nu inseamna ca sunt abilitat sa o fac si ca reglementarea mea e obligatorie pentru ceilalti 🙂

    • #61

      @Jordan:
      10% Nu sunt galbene. Intr-o noapte am făcut numărătoarea asta la Unirii la bariera, când cautam unu sa ma ducă la tarif de ceas. Nu cu cheia ca n-am nimic cu oamenii, nici daca-s pungasi, ca se vede ușor care e colantata. Nu sunt nici măcar 50% galbene.

      2% au maimuță. Bah ești retardat și ma-ta e proasta. Da te jignesc și e ok sa nu mi se aprobe comentariul ca nu se vorbește asa cu oamenii. Dar tu nu te califici. Au peste 1/10 maimuțe sau alte sisteme de păcălit clientul. Gen mult peste. Mi-am luat o marja de siguranță. Tre sa stau cu ochii în ceas intruna ca sa nu aibe tupeul sa dea clicuri, iar unii dau oricum pentru ca, plm, foamea e mare. De unde știu? Merg săptămânal dus întors cam pe aceleași drumuri la și de la aeroport la ore fără trafic. Cum se poate pe același drum 2 curse din 10 sa coste 28-32 de lei pe aparat iar celelalte 8 variabil de la 35 la 50. Distanța pe GPS spune ca prețul cu 10 minute de opriri la semafor ar trebui sa fie 31 de lei. Nu contează cu ce firme merg, ca le-am tot schimbat. La fel e. Plus taximetriști care amenință și alte chestii, ca vezi multe când mergi la ceas de noapte.

      Nu zic ca Uber e mai bun.Ca nu știu. Am mers doar odată cu ei ca o data am găsit masina și da, a fost mai bine, dar asta nu înseamnă că așa e în general. Habar nu am.

      Și da, deși Uber e, în principiu, ride sharing, care e moral ok, iar legal si-ar putea avea locul în societate, gen eu merg la munca, te iau și pe tine cu mine și cotizezi, de facto e taximetrie curata și concurenta neloială.

      Ca client,momentan mi se rupe în doua. Taximetriștii asa cum sunt ei organizați în București nu merita sa existe. Nu imi pasa dacă dispar din cauza Uber, sau ii lovește vreun virus de rețea pe toți, sunt dispus sa sprijin orice inițiativa cu cat mai pașnică cu atât mai bine.
      Și nu,nu scriu aci sa va spun vouă ce nașpa sunt taximetriștii, ca știți deja. Ci sa ii spun lui Jordan ca e prost grămadă.Gra-ma-da.

  14. #62

    din cate scria intr-un reportaj de pe Vice, soferii Uber platesc taxe, altfel nu au dreptul sa foloseasca aplicatia.

  15. #63

    Ajutati-ma sa inteleg o faza, ca eu sunt ca pensionarii, merg din an in Paste cu taxiul (il iau de la parter, ca avem statie de taxiuri la parter); nu am telefon cu touch-screen, nu cunosc aplicatii… puii mei, parca-s din secolul trecut.
    Intr-o seara eram la o tipa la un bairam (“bairam” – ca sa intelegeti cat de mosneag sunt 🙂 ), dam sa plecam. In loc sa sune pentru un taxi, tanti cu care eram a deschis telefonul, a facut ceva si ne-a spus ca in 5 minute vine o masina sa ne ia. A venit un taxi (frumos, tableta cu GPS pe bord, chestii).
    Nu mai tin minte, dar parca la destinatie era deja platita treaba, cand am coborat.
    Intrebare: asta e Uber? Taxiul folosea Uber? Exista alta aplicatie pentru taxiuri pe bune?
    HELP! 🙂

    • @Cristi cred că mai există și alte aplicații de taxi în România care acceptă plata cu cardul și e posibil să nu fie neapărat UBER.

  16. #65

    In cehia e un website unde poti gasi masini care au acelasi drum cu tine (ex spre Praga) . Dai telefon si te iau ca pasager. Un fel de “ia-ma nene” online.
    Sau carpooling de exemplu. Dezvoltat in multe tari.

    • #66

      a aparut si la noi bla bla car, l-am folosit in sensul ca aveam drum la brasov si am luat 3 spanioli de la inter pana acolo, le-am luat mult mai putini bani decat trebuia si au fost foarte fericiti 🙂

    • #67

      Cand e cu plata, tarif fix pe km, nu e ia-ma nene, e taxi.

    • #68

      Eu sunt pentru .. cel putin in bucuresti am mers cu cele mai jalnice taxiuri de cate ori am trecut pe acolo. In special am apreciat fumatul soferului in masina. Da, i-am spus sa lase tigara dar intr-o tara civilizata nici macar nu trebuia sa fac lucrul asta. Mai avem de invatat sa fim civilizati unii cu altii si fain tare a zis musiu Arhi .”Libertatea ta se termina acolo unde tu o incalci pe a mea” .

  17. Cat despre Uber, solutii exista. In tarile cu apa calda, se extind pe piata de curierat: bright.stellaservice.com/2015/04/29/uber-working-with-retailers-on-same-day-delivery-network/

    • #70

      La noi, ideea va fi preluată cât de curând de eMag: livrări în 2 ore folosind Uber. 😀

    • #71

      Deci nu e suficient ca nu au licenta de transport persoane, acum ne doare in fund si de licenta de transport marfa. Nu se ia la tranta decat cu DHL, UPS, FedEX, Hermes etc.

  18. #72

    (semi-offtopic) ca tot se vorbea mai sus: Uber va implementa si livrarea de colete in viitorul apropiat.

  19. #73

    Uber e bucuria necalificatilor care nu au nici un curs/autorizatie dar ei vor sa presteze munca altuia, eu nu stau in Bucuresti sa ma plang de proasta prestatie a taximetristilor, dar ma gandesc ca nu au cum sa fie mai buni in domeniul asta, adica nu ai transportat persoane niciodata si acum ai ocazia sa arati lumii din ce esti facut dar desigur pe riscul vietii clientilor. Nu neg ca sunt oameni de buna credinta si constiinciosi de ambele parti, dar acestia vor face cursurile necesare,/obtine licente daca vor dori sa presteze in bransa asta, pentru ca va zic: un om al carui trai depinde de condus isi va lua in serios meseria, altii s-ar putea sa se supuna unor diferite riscuri.

    • #74

      Bah, tu știi cum se obțin atestatele astea și ce fel de oameni sunt “calificați” drept șoferi de taxi, sau vorbești sa treacă timpul.

      Mulți dintre ei nici nu au masina lor pentru ca sunt atât de handicapați încât nu au fost suficient de buni în nocio alta munca, sau taximetrie anterior, ca sa strângă cat plm mai e avansul la un Logan. Înțelegi ceva din ce scriu?

    • #75

      nu iti trebuie autorizatie daca nu esti capabil sa o iei, poti lucra si pentru o firma care e autorizata pentru transport de persoane, uber nu e.

  20. Ma indoiesc tare ca Uber n-a citit legea tarii inainte sa porneasca la drum cu divizia romaneasca (sau cu orice alta divizie din orice tara in care e prezent). Dar nu stiu, nu ma bag, eu alta voiam sa zic, apropo de Miranda Law si alte prostii pe care le credem din cauza filmelor: www.cracked.com/article_18385_7-bullshit-police-myths-everyone-believes-thanks-to-movies.html

  21. #77

    Si pun pariu ca Pelicanul va fi cu gura cea mai mare, pentru ca e firma care respecta cel mai strict regulile :))

  22. Taximetristii in loc sa se planga de concurenta neloiala (argument complet fals – preturile de la Uber sunt la fel sau mai mari cu alea ale taximetristilor) ar face bine sa nu mai fie melteni, sa tina masinile curate, sa respecte regulile de circulatie, sa dea rest si sa se poarte civilizat in toate imprejurarile.

    Stiu, e greu sa oferi calitate cand te-ai obisnuit toata viata sa fii meltean, dar ori evoluezi ori te dai la o parte din calea evolutiei.

    Postul asta pare reclama mascata la “vai saracii taximetristi, cum cinstitii de ei nu mai au ce manca din cauza de Uber”.

    • #79

      Concurenta neloială nu e ceva ce se judeca după prețul la client.
      Citește cartea de economie de clasa a 9a, dacă se mai studiază chestia asta.

  23. #80

    Doar ca daca luai taxiul cursa aia era 5,7 lei. Si daca rotunjeai la 8, hai la zece, tot ieseai mai bine.

    Nu-mi spune cum Uber este mai curat, mai cu miros de primavara. Sunt de acord, taxiurile din Romania, in special din bucuresti sunt niste cocine ordinare, de soferi ce sa mai vorbesti.

    Imi plac aplicatiile in care poti sa blochezi soferi si sa le dai note, asa macar mai filtrezi din animale.

  24. #81

    ia uite aici ce zic soferii : uber-romania-cauta-sclavi.blogspot.ro/

  25. #82

    pai tu esti zgarcit. esti genul care nu lasa bacsis nici la cel care iti aduce pizza, crezand ca ala traieste din salariu :))

  26. Pai în primul rand un taximetrist legal trebuie sa aibă minim 2 ani de experiență fără antecedente.
    sa facă niște cursuri de legislație și sa dea examen pentru atestatul de transport persoane.

    Apoi firmele alea investesc niște bani în parcuri auto, dispecerat, mentenanță, și plătesc taxe

    Pentru ca da noua fița în taximetrie este sa dai neapărat bon fiscal dacă vrei sa ai clienti . Se promovează intens chestia asta și dacă șoferul nu eliberează bon, este suspendat din activitate pe toată durata turei, automat nu își face nici planul și nici banii lui.

    • #84

      băi cici, tu chiar crezi ce spui ?
      ps.
      Mâine ne povestești că toți taximetriștii au doctoratul și stdii la Sorbona.
      Hai vâj !

    • #85

      Dar cu manelele la telefon si cu statia in barba, ai fost? “Doi-unu imediat la Salajean. Doamna are canis si vrea aer conditionat”
      …peste 3 secunde…
      “Doi-unu Salajean, s-a receptionat?”
      “Da doamna, las’ acu’ clientu’ si iau eu doamna”
      “Doi-unu, cate minute?”
      Domnu’ haideti ca va las aici, mai mergeti putin pe jos, da?

      Suna familiar?

  27. #86

    Pana mea, hai sa stabilim ceva: daca exista o regula – inspectie ITP, autorizatie etc – exista o sansa sa fie aplicata. Daca nu exista nici o regula despre cine si cu ce masina poti participa la Uber, nu exista nici o selectie. Prima e mereu preferabila.

  28. #87

    @meme, Uber nu obliga pe nimeni sa fie sofer. In Romania e tariful ala pentru ca atat pot oferi clientii. In USA (San Francisco, LA, NY) soferii care fac uber fulltime ajung la sfarsitul lunii cu 8-12k usd in buzunar.

    • #88

      e na, ia sa vedem. clientii pot oferi mai mult pentru ca nu merg cu jafuri de Loganuri pe GPL la 400,000 de km 🙂

      vrei conform, poti plati 2 -3 lei pe km. nu vrei? mergi cu taxiul.

      citeste aici despre SUA si soferii “milionari” :))

      www.stopuber.com/uber-drivers-angry-lower-rates/

  29. #89

    Și dacă datorită aplicației ai vedea că se mai spală șoferii/taxiurile din capitala europeană bucurești ( ca să nu vorbim de tarife, că poate nu ar mai fi atâția jepcari ), TE-AR DERANJA ?

  30. #90

    Uber e in afara legii peste tot in lume, nu doar in ro, cu mici exceptii. Cred ca va fi failul cu cea mai mare rezonanta din crashul sectorului tech, daca nu triggerul, desi au inceput deja sa cada pe capete silentios.

  31. #91

    @meme, ce ar fi sa imi arati o sursa obiectiva, nu una fondata de taximetristi? Nici unul dintre cei 130 soferi de uber cu care am vorbit nu s-a plans de bani. Nici macar unul.

  32. #92

    Pai asa si firmele de matrimoniale, fac concurenta neloiala bordelurilor..

  33. #93

    Legat de ce spui mata’ senioare, cred ca dpv legal ( din ce am.mai citit pe net, ca nu am intrat în contact direct cu ei) Uber sunt acoperiți și toată sarcina cade pe spinarea șoferului care este “partener”. Noțiunea de partener nu e egala cu aia de angajat ci implica responsabilități mai mari.

    Legat de masurile pe care le vor lua companiile de taxi, sa fim serioși, nu vor face nimic pentru ca ăștia tot ce fac e sa se mănânce intre ei și sa sclavageasca șoferii.

    Adică, sa fim sinceri, tarifele în București sunt prea mici, iar în parte asta e o problema. Cand merg pe banii mei îmi pot alege sa merg cu taxi mai costisitor/ calitate mai buna. Cand merg în interes de serviciu sunt alți, sunt alți stăpâni de sclavi de mulțumit care normal ca nu decontează tarife de 3 lei jumate, când majoritatea pieței oferă servicii la 1,39, pe principiul: “dar ce-ai coaie, nu-ti mai place în Logan, ca restul lumii? Gen, ia autobuzul.
    D-aia mi se și rupe când ma fura pe ceas în interes de serviciu, gen, n-am inebunit sa ma pun în pericol certandu-ma cu cerșetorii fomisti pe banii firmei.

    Iar la treaba asta firmele chiar acționează cinstit economic, în spirit concurențial, ținând tarifele mici, canibalizandu-si șoferii, care cei mai multi tot “parteneri” sunt,fortamdu-i sa facă ceva în plus sa supraviețuiască, ca asa e la noi.
    Iar aici, cred ca va fi doar ceva mai multa sclavie pe spinarea taximetriștilor, iar Uber, la prețul asta vor ieși singuri din business business, ca nu ai cum la prețul asta decât tot cu sclavi tot, cu mașini proaste, cu plm. Iar un nene care a făcut cumva bani sa își ia o masina mai de calitate decât Un Logan, ma bate gândul ca nu e nici prost, nici sclav și se va întoarce la munca lui.
    Zic eu.

    • #94

      Joaca pe un teritoriu nelegiferat, judecatorul poate bine mersi sa-i condamne. Nu uita ca sunt interfata dintre soferul care desfasoara o activitate ilegala si oameni de buna credinta care platesc. La initiativa lor soferii aia desfasoara acea activitate ilegale. Uber nu are alta sansa decat sa intre in legalitatea cumparand licente de transport persoane. In medie 2-3000 dolari bucata. Habar nu am cate masini au, am gasit ca ar avea 170 mii catre 200 mii de masini, ori 2500 dolari pe licenta, ar trebui sa scoata aproape juma de miliard pentru licente. Goldman Sachs si Bezos cred ca au si iesit deja, si si-au scos banii din supraevaluare. Sa faci 10 miliarde de dolari dintr-o afacere nelicientiata, nu poate sa se termine foarte ok.

  34. #95

    Cu “poate” sunt de acord. Pana una alta ei sunt un SRL cu capital social de 90 000 de lei. Ok, chestia asta e ceva mai bine decât 500 de lei sau cat o fi minimul acu, dar hai sa ne gândim la cazul unui eveniment din care rezulta moartea sau handicapul permanent al unei persoane.

    20 k eur sunt o gluma proasta în materie de despăgubiri, asiguraratorul RCA ar putea obține (cred) exonerarea răspunderii pe fix motivul ca masina e folosită în scop de taxi/transport public/ profesional, iar ultima data când am citit o poliță parca erau ceva condiții restrictive, asa ca ghici cine e bun de plata? În cazul unui SRL, din cate știu, acționarii nu pot fi responsabili cu alte active, so go figure, gen mare branza.

    Desi, ma gândesc ca “poate” ala va fi mai degrabă schimbat cumva intr-un “poate nu”. Știu ca privim acum către o justiție corecta, cel puțin cu o imagine mai buna, dar am rețineri, ca nu se pot exercita influente în special în zone nelegiferate exact.

  35. #96

    S-a rezolvat:
    Camera Deputaţilor a adoptat proiectul de lege cu 298 voturi “pentru”, două voturi “împotrivă” şi 16 abţineri.
    Proiectul de lege are ca obiect de reglementare completarea Legii nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, în sensul sancţionării contravenţionale a persoanelor fizice şi juridice care efectuează transport public de persoane cu un autoturism, fără respectarea prevederilor art.7 din lege.
    Potrivit actului normativ, transportul în regim de taxi sau transportul în regim de închiriere se execută numai de către transportatori autorizaţi, care deţin autorizaţii taxi valabile, în cazul transportului în regim de taxi sau copii conforme valabile, în cazul transportului în regim de închiriere, eliberate în condiţiile prezentei legi, pentru fiecare autovehicul utilizat.

    sursa: www.realitatea.net/uber-interzis-in-romania-ce-lege-au-adoptat-parlamentarii_1691952.html

  36. #99

    wow, ce interesant ai zis-o, asta e legea fratilor…. “stie ei ce stie”

    In plm parca legile astea au fost coborate de pe golgota de maimutele roz, scrise in diamant si pictate cu sange de virgine…

    Legile sunt facute pentru a regelementa aspecte ale societatii si nu sunt batute in cuie. In cazul de fata transportul pulbic, e clar ca cineva a alterat-o in asa fel incat orice concurenta sa fie indeparata, sa fie mentinut acest mediu putred plin de jegosi numit taximetrie.

    Sa se schimbe legea, sa se introduca reglementari, dar nu poti sa zici ca un lucru bun trebuie interzis pentru ca asa zic niste legi cacate de parlamentari obezi.