sâmbătă 17 august, în jurul orei 3,00, şoferul de 27 de ani al unui autoturism ce rula pe DN 22, dinspre cariera de piatră Sitorman către localitatea Lumina, la km 280+700 m, a accidentat o trotinetă electrică, fără elemente de semnalizare, condusă în aceeaşi direcţie de mers de către o femeie de 43 de ani. În urma impactului, victima a fost, efectiv, decapitată
Ok, ok, titlul e clickbait, nu m-am putut abține. Da, stimata doamnă mergea cu trotineta pe DN, noaptea, fără a avea nicio semnalizare vizibilă. PE DN, FMM, CU TROTINETA ELECTRICĂ. Da, trotinetele trebuie reglementate, pentru siguranța tuturor. Dar aici, de fapt, nu este vorba de trotinete, ci de poliție.
Este plin, PLIN, pe DN-uri, de căruțe și de biciclete care nu au, efectiv nicio lumină de semnalizare, nici măcar ochi de pisică sau ceva, nimic, merg noaptea, doar niște momâi negre, complet invizibile. Și dacă dai peste ei, ești vinovat că nu i-ai văzut, evident. La fel, satele pline de pietoni fără nicio vestă sau ceva care să anunțe că sunt pe drum. Lumină ioc, dai peste ei, ești vinovat, că așa e la noi, codul rutier transferă vina asupra șoferului, atunci când sunt lucruri nelămurite.
Și deși e plin de ce am zis mai sus, distracția favorită a capetelor de cretă din fiecare sat este să stea la japcă, ascunși, să dea amenzi de viteză. Serios, noaptea, prin și printre satele fără lumini, singurii care sunt fără semnalizări sunt căruțașii, bicicliștii și polițiștii parcați la pradă, așteptând să se întâmple ceva, să poată să ducă și ei niște pâine albă copiilor de cretă ce îi așteaptă acasă.
Acum, nu mai țin eu minte Codul Rutier, dar sunt convins că, undeva, e reglementată circulația pe timp de noapte și că există niște pedepse pentru nerespectare. Cum ar fi ca poliția să imobilizeze vehiculele care circulă nesemnalizate noaptea? Cum ar fi ca cei ce conduc asemenea vehicule să primească amenzi serioase, care să îi facă să se gândească de 2 ori înainte de a face așa ceva?
Probabil femeia decapitată acum trăia, nu?
În rest, da, trotinetele trebuie reglementate. Stau pe facebook pe grupul de trotinetari și ce îmi văd ochii, câteodată, mă însspăimântă. Nu se poate, e imposibil să fii lăsat să mergi cu un vehicul cu propulsie, vehicule care sunt și de 60-90 kmph și să nu ai nici cea mai vagă idee despre reguli de circulație. Trotinetă electrică = permis, fără discuție. Și amenzi drastice pentru nerespectarea legii, pentru modificarea fără aviz RAR a mașinuțelor, pentru circulația fără mijloace de protecție, tot tacâmul.
Da, în continuare mă gândesc la o trotinetă, am văzut un sortiment destul de bogat la evomag.
NOU
Tovarase, ultima oara cand am mers la mare, acu o saptamana, pe banda 1 era un scuter, cu pasager. politie cat cuprinde, dar nu parea sa observe. despre ce vorbim noi aici?
NOU
:)))))
NOU
Ești în urmă cu noutățile. De 1 Mai când am fost la mare, din OMV ul minunat au ieșit 4 bicicliști cu banner pe ei “Romania pedalează” și au luat-o lipa-lipa spre litoral. Pe autostradă.
Unul avea remorcă la bicicletă.
NOU
Exista maxi-scutere de 125/150/200/250/400/600 CC, ce se conduc cu permis ce pot lejer urca la 100kmph (si majoritatea o fac mai repede ca un Logan).
NOU
2 chestii.
1. infrastructura zero barat, stii doar ca locuiesti in pantelimonezia, pe sos Cernica, und stau eu trec fucking tiruri cu 100 la ora, pt ca ii doare undeva, trotuare pula de unde ca nu asa se castiga alegerile, la fel si la Biruintei sau prin 100 de alte locuri, am fost ieri noapte spre Comana nu prin Rahova prin comuna Berceni, sunt niste sate unde culmea au trotuare da toate lumea era pe strada far becuri fara nimic – the fuck… am dat la claxoane de probabil au crezut aia ca sunt nebun sau ii salut ceva.
2. Reglementari da, da trebuie specificat clar cred ca e si acuma, ceva de genu ai carnet A, B etc ai voie pe strada, daca nu trotuar si limitare la 25, te-au prins ia amenda confiscare trotineta vino cu tactu de mana daca ai 12 ani din astea…Pe de alt aparte e discriminare ca bicicletele nu au legislatie si nici carnet si poti merge cu ea de la 12 ani pe carosabil defapt trebuie sa mergi cu ele pe carosabil si nu pe trotuar…
Da unde in romanika, bucuresti, firea? Chiar dc se dau legile astea cine sa le aplice, oamenii se uita ca la aliensi la mien cand le zic sa nu mai treaca pe rosu (ca pietoni)…
NOU
lipsa trotuarelor e singura chestie care ma retine, in acest moment. pe biruintei poti sa mori ca un erou, la ce trafic e
NOU
Sunt membru in stafful we are electric si nu pot decat sa te aprob. Problema nu e neaparat ca foarte multi trotinetisti nu stiu regulile de circulatie, ci mai ales ca nu au bun simt, logica si instinct de conservare. Am intalnit parinti cu copii pe trotineta, mergand pe contrasens pe ditamai bulevardul. La fel sunt cei care trec pe rosu sau filtreaza traficul cu viteze mari, in situatii dubioase. Asta nu tine de cunoasterea regulilor. E pur si simplu nesimtire si inconstienta. Vorbesc in calitate de trotinetist cu vesta, casca, semnalizari si oglinda, sofer cat B de 10 ani, si mai nou cursant cat A. Legat de trotineta pentru tine, recomand postezi pe grup caracteristicile dorite, si sa astepti recomandari, dau sa iei legatura direct cu administratorii care in mod sigur te vor directiona spre vanzatori si iti vor recomanda ce trebuie.
NOU
Probabil chestia asta nu o sa stea niciodata in picioare… dar ce ar fi daca trotinetistilor si biciclistilor li s-ar suspenda permisul de conducere auto in cazul savarsirii de abateri grave? Gen mers pe contrasens, trecut pe rosu, neacordare de prioritate, circulat sub influenta alcoolului, traversat pe trecerea de pietoni pe bicicleta/trotineta.. din astea cu pericol real. Cred ca majoritatea au si permis de conducere, ceea ce i-ar face sa se mai gandeasca.
NOU
Semi offtopic. Ieri pe A3 un grup de 4 motociclisti faceau slalom si mergeau pe o roata. Se facuse coada pe trei benzi in spatele lor ca nimeni nu avea chef sa ii depaseasca. Ba chiar ei se puneau in fata masinilor si franau ca sa lase n fata liber pentru prietenii idioti. Am sunat la 112 dar pana am vorbit am ajuns la centura si culmea nu erau acolo politisti ca de obicei. Si ma intrebam. Daca faci o tampenie cu motorul iti suspenda doar Cat A sau toate categoriile?
NOU
iti suspenda permisul, overall
NOU
“Problema nu e neaparat ca foarte multi trotinetisti nu stiu regulile de circulatie, ci mai ales ca nu au bun simt, logica si instinct de conservare.” Captain obvious here: nu sunt danezi sau suedezi, sunt tot romani si aia, la fel ca biciclistii, soferii, motociclistii sau martorii lui iehova 😀 Nu sunt lorzi sau ceva, atat se poate aici la noi in patratica. Stai sa vezi cand or fi masini zburatoare, atunci sa te tii 😀
NOU
Și eu sunt membru al staffului save the pansies și sunt total de acord că fiecare cetățean sa adopte câte un scuar plin de panseluțe … Pe bune?
NOU
Cine sa imobilizeze caruta cu betivi dotati cu furca, politistul platit cu 18 milioane si arondat la 3-4 sate?
NOU
O femeie mergea cu trotineta pe DN 22, noaptea pe la trei. E clar, voia sa se…
NOU
plimbe ?
NOU
… machieze
Piticule, tu esti? 🙂 🙂 🙂
NOU
elemente cheie: “fără elemente de semnalizare, condusă în aceeaşi direcţie de mers”
“în aceeaşi direcţie de mers”… wtf? deci nici măcar nu avea cum să vadă dacă vine vreo mașină pe banda ocupată de ea. Pur și simplu nu i-a păsat că pot veni mașini din spate.
NOU
Până la urmă vă hotărâți pe ce sens să meargă? Unu pe contrasens, altul că nu vedea mașină că îi vine din spate. Plm doar trebuie și ăia de la smurd să aibe activitate, altfel mor de plictiseală.
În altă ordine de idei, mi-a petrecut copilăria într-un sat la margine de lume. Trecea o mașină pe săptămână prin el și și aceea era de pâine o săptămână iar cealaltă venea cu butelii. Am învățat să merg cu bicicleta la 6 ani. Tohan. O chestie mare … cu cadru … amintiri. Ideea este că bunicul meu nu m-a lăsat să urc în șa singur pe drum decât dupa ce i-a montat far, dar far nu pâlpâitoare ca alea din ziua de azi de nu le vezi nici la lumina lampii. Far-ul era alimentat la un dinam adevarat, ceva alternator de trabant … stop pe spate, bine că nu era inginer că-l făcea să se aprindă mai puternic la frână și câte doi ochi de pisică pe laterala roților. Pomul de craciun avea 9 sau 11 becuri … bicicleta mea era ca stația de lansare de la Cosmodromul Baikonur.
NOU
Nimic surprinzator pentru mine… Multi dintre oamenii de la tara aveau inainte mult mai multa logica si bun simt decat o gramada dintre cei de acum de la orase, care au informatia pe toate gardurile, asta in cazul in care natura nu te-a fericit cu suficient creier.
NOU
Ora 3 noaptea, intre localitati? Ce dracu cauta acolo?
Apropo, la bulgari, acum 15ani aveau semne cu interzicerea circulatiei carutelor si bicicletelor, dupa ora 20, in afara localitatilor.
La noi inca n-am vazut asa ceva. Degeaba scrie in codul rutier, daca nu-i dai prostului cu semnul de circulatie in cap.
Si ar trebui interzise vanzarea bicicletelor si trotinetelor fara semnalizari. Sa fie obligatorii ca si la masini. N-ai asa ceva, confiscare imediata.
P.S. Caz real urmarit in Barcelona. Circula unul pe pista de biciclete cu o trotineta fara lumina spate si fara casca. L-a oprit politia si primul lucru iau luat trotineta si apoi iau cerut actele. Deci, confiscare inainte de legitimare.
NOU
In cutie cele mai multe biciclete au ochi de pisica pentru fata, spate si cate doua bucati pe fiecare roata. Ca melteanul nu le instaleaza ca-si strica designul sau mai stiu eu ce …
NOU
Eu circul cu bicicleta de oras si am pe ea lumini si oglinda retrovizoare (deoarece circul pe aceeasi directie de mers ca si automobilele, la fel ca eroina tragica a articolului sus-mentionat). Si am zis in treacat intr-o discutie ca ar trebui ca dotarile astea sa fie obligatorii. Luminile din motive evidente (sper) iar oglinda retrovizoare pentru ca am vazut de prea multe ori de la volan biciclisti semnalizand stanga, intorcand capul sa vada daca masina il lasa sau nu si mergand serpuit asa, cu o mana pe ghidon si uitandu-se inapoi.
Si sare in sus unul cu mountain-bike de 1000+ euro SH: “Pai, bah, eu nu vreau sa imi ingreunez bicicleta si sa mi se agate prin padure crengi si alte chestii in oglinda si lumini”. Omul era romanul tipic pentru care vehiculul e o extensie a personalitatii si merge cu el oriunde. N-ai cu cine discuta.
NOU
Ai impresia că posesorii de permise sunt mai răsăriți? Faptul că au citit o carte și au făcut niște chestionare acum x ani din care nu mai știu aproape nimic îi face mai responsabili? Not! Chiar mă gândeam că ar fi mult mai ok să se facă odată pe an o testare pentru “prelungirea licenței” cum e în alte domenii. Regulile se schimbă, legislația se schimbă, oamenii uită, etc…
NOU
nu, nu am impresia, chiar sunt. au facut o școală, au citit o legislație, au dat un examen. in comparatie cu “nu am făcut nimic din cele de mai sus”, iata, sunt mult mai rasariti
NOU
Stai sa vezi cate biciclete si carute sunt noaptea pe DN nesemnalizate… chiar si masini cu stopuri lipsa
NOU
Stai sa vezi cum se plimba biciclistii prin IOR…unii se cred la turul Frantei…
NOU
Aoooleu ce amintiri ai reusit sa imi readuci in prim plan. Sa vezi cum se plimbau 3 dinastia iar desi aveau loc destul s au intamplat urmatoarele:…ei aveau viteza dementa,se labartau pe alee,infata noastra 2 tanti cu un copil la 4-5ani pe care una din ele il tinea de mana,trec aia pe langa mine zbaarrr si ghici unde l a lovit unul din ei pe piciul din fata…yep…in fata si gura cu ghidonul. I a spart lu ala micu obrazu si i a scos 2 dinti si de atunci ripostez cum pot la fiecare idiot pe care il observ ca merge tare si cu toate ca stiu ca nu toti oamenii sunt la fel,mijloacele astea alternative imi stau in gat si punct. Poate si ca am intalnit prea multi idioyi…
NOU
Sâmbătă seara am întâlnit 3 bicicliști: doi pe DN1 după Ploiești (unul circula pe contrasens) și unul l-am întâlnit prin Călinești aproape de sediul miliției într-o curbă la deal unde vizibilitatea este mică din cauza vegetației.
Nici unul din cei trei nu purta vesta și nu aveau lumini la bicicleta sau orice semn care să le presemnalizeze prezența acolo. Dacă cei de pe DN1 circulau pe marginea șoselei, cel din Călinești era aproape de mijlocul benzii, pentru că se știe că acolo trebuie să mergi cu bicicleta, noaptea, fără nici un fel de semn distinctiv să poți fi observat din timp.
În rest pe șoselele patriei aceleași lucruri: drumuri proaste și foarte proaste, faruri care bat în cer, nu pe asfalt pentru că am ieșit să admirăm stelele și șoferi nesimțiti.
NOU
Avem nevoie de donatori de organe.
NOU
Boss, la un impact intre un biciclist sau unu care merge cu trotineta si un TIR nu-i mai recuperezi nici cerceii. Totusi organele alea trebuie sa aiba o forma cand le inlocuiesti.
NOU
E clar ca lumina zilei ca politia nu-si face treaba. Eu n-am vazut niciodata in 20 de ani politie care sa opreasca o caruta pe DN. Eu cred ca militienii nici nu stiu sa faca altceva decat sa șadă în bibiu și să urmărească radaru. Ba chiar cred ca nici nu-l urmăresc ci suna aparatul cand prinde un vitezoman.
NOU
Azi mergeam pe o straduta cu sens unic, mi-a venit un trotinetist pe contrasens, pe mijlocul drumul. nu a schitat niciun gest, dupa claxoane, flashuri. L-a salvat frana masinii
NOU
A vrut si sotia trotinetă electrică și i-am luat un smart cabrio automat. Este mult mai încântată si imi spune ca masina este mult mai folositoare, ea neînțelegînd cum face lumea cumpărături cu trotineta.
NOU
La fel de bine putea fi pe bicicletă sau măgar. Lipsa de creier sa gândească un pic, urmată de lipsa unor elemente reflectorizante și lumini au dus la acest eveniment. Un set de lumini (roșu +alb) cu bandă de cauciuc ce le poți prinde pe mai orice țeavă/ ghidon erau max 20 lei in Lidl (baterile de țin vreo 2 ani) + 10 lei o vestă atât a fost zgârcenia, mai bine zis inconștiența. Cu aplicarea și a unei norme de amenzi pentru lipsa vestă, lipsa lumini (inclusiv auto) nu doar pentru pândă că radarul ar mai educa dintre ei.