Uite din cauza asta.
E plin peste tot de ei în trafic. Într-un trafic și așa distrus de profesionalismul echipei doamnei Pandele, ca să îi citez mesajul trimis fanilor de după ce i-au scos sârma din cur, fix de asta ai nevoie, de un cretin care să îți sară în față din mers, pe contrasens, pentru că el e pe trotinetă și, nu-i așa, astfel ajută traficul.
Din cauza asta tot felul de idei crețe, gen înregistrarea la RAR a unor trotinete, încep să pară din ce în ce mai atractive în piață. Dar soluția este existența permisului de conducere. Foarte simplu. Ai permis, conduci trotinetă electrică. Nu ai și conduci, nasol, e pușcărie. Ai permis și mergi ca vită ăsta din filmare, îți suspendăm permisul și nu mai conduci nimic 30 de zile, pentru mers pe contrasens.
Este ATÂT de simplu.
NOU
Sa vezi ce dragut este cand de pe trotuar sar direct in strada fara nici un semn asa pur si simplu iar daca nu esti atent le faci buba.Desigur nu poarta nici un element de protectie asa ca orice atingere se poate lasa cu hipsterul mort.
NOU
Cred ca trotinetele vor fi viitorul , consuma putin , le poti lua orinde cu tine , merg 15-20 km . Problema la noi este ca nu ai nici un fel de infrastructura pentru ele.
NOU
Pana vom incepe sa ne plangem ca nu mai avem loc unii de altii si vor lua amploare trotinetele zburatoare.
NOU
Nu poti construi cai de rulare separate pentru trotinete fara sa tai din spatiul destinat altor vehicule sau pietonilor.
NOU
Pe linia autobuze electrice – masina ecologice – biciclete – trotinete, cred ca urmatoarea mare inventie pentru transportul urban va fi mersul pe jos.
NOU
nu vei putea merge pe jos decat daca te inregistrezi la RAR si ai casca
NOU
Extinctor, sa nu Iasam trotinetistii sa circule fara
NOU
Pentru cele care prind viteze mari, da, sunt de acord cu permisul, iar pentru restul un curs minim de legislatie apoi niste amenzi de vreo 1500-2000 de lei pentru mers ampulea, ca dl din imagine + confiscarea trotinetei. Sa nu uitam de biciclistii care n-au nicio treaba cu regulile de circulatie, casca, vesta, lumini etc.
In scoli s-ar putea baga cursuri de legislatie rutiera, dar noi avem religie unde invatam din cand in cand ca daca nu ti-ai spus rugaciunea de seara te poate lovi masina.
NOU
Sa-ti bagi in…. vesta, casca si alte cacaturi. Cand o sa scrie in legislatie ca e obligatoriu aceste accesorii, atunci sa vii cu pretentii de genul asta. Ca sa ma justific in Olanda s-au dezbatut cacaturile astea si la ce concluzie crezi ca s-a ajuns? Daca ar introduce obligativitatea acestor accesorii, ar da un semnal negativ populatiei pt ca ar creea impresia ca mersul pe bicicleta e periculos si oamenii ar inceta sa mai mearga cu ele. Asa ca m-ai terminati naibii cu aberatii de genu. Sincer am impresia ca majoritatea ce comenteaza sunt trecuti de 30ani si nu inteleg cum ati devenit asa de “slabi de inger, panicosi, fricosi”?
NOU
@Tonys, nu știu dacă scrie în lege sau nu, că nu merg pe bicicletă, dar până la urmă vorbim de simțul de autoconservare. Să mergi cu 30+ km/h prin oraș fără echipament de protecție înseamnă să fii prost și nimic altceva, indiferent de legi și obligativități.
NOU
@Tonys: eu sunt de acord cu tine, continua sa mergi cum vrei, chiar si in slapi daca iti e mai comod. Ne bazam pe selectia naturala, ca la motociclisti unde acum majoritatea au manusi, geaca si bocanci chiar daca doar casca e obligatorie. Pentru restul, asteptam sa ne arate Darwin ca nu greseste.
NOU
Legat de videoul din imagine, trotuarul de pe acolo e o gluma sinistra si cred ca intr-o zi o sa se surpe si sa vezi nebunie. Legat de problema descrisa, pur si simplu nu ai unde sa mergi cu trotineta/bicicleta prin acest oras. Trotuarele fie sunt prea inguste ca s-a construit peste masura, ori sunt blocate de masini.
Solutii ar fi, dar traficul normal generat de masini ar avea de suferit ori nu exista primar cu sange in instalatie sa ia masinile de pe trotuar sa faca o banda de biciclete/trotinete pe sosea. Si ca fapt divers masinile alea pe banda intai stationeaza pe interzis, desi daca alea nu existau se putea pune de o banda dedicata pentru trotineta/bicicleta cum exista prin tarile alea la care ne uitam cu jind.
Traficul din Buc e haotic si trotinetele il vor accentua si mai mult, dar daca ceri permis de trotineta e normal sa ceri si pentru bicicleta sau pt pietoni, ca idioti sunt peste tot.
NOU
E fascinant cum gasesti scuze la absolut orice mizerie. Iti trebuie un “ca fapt divers” si dupa aia speli orice.
Zici ca nu ai pe unde merge cu bicicleta prin oras pentru ca trotuarele sunt inguste sau ocupate de masini. Pe sosea ai incercat sa mergi cu bicicleta? Sau n-ai mai mers pe doua roti de la 12 ani dar stii tu cum sta treaba?
NOU
o fi trotuarul o glumă sinistră, dar mă îndoiesc că Cetin ar fi publicat acest articol (sau l-ar fi publicat cu titlul ”am întâlnit și trotinetiști normali la cap”) dacă trotinetristul ar fi circulat pe șosea în sensul ce circulație al autovehiculelor de pe banda aia, fără să facă slalom și alte figuri imbecile.
NOU
“Legislația din România” (îmbătrânită de altfel) principala vinovată; 1 fără cursuri în scoli. 2 fără neadaptări. 3 tăcerea noastră cu privire la oamenii pe care i-am lăsat în frunte și acceptat sa nu facă schimbări deși de ani buni tehnologia bate la ușile tuturor.
NOU
Inca functionezi pa sistem Anglea? Cine sa-i opreasca pe astia sa intrebe de permis, daca el nu are chef sa opreasca? Politia Rutiera, cu Loganul printre blocuri? Politia Locala? Da, ar trebui sa fie permis, da, ar trebui sa nu se vanda mizeriile alea decat daca prezinti permisul, da, ar trebui….Doar ca, you know, Romania.
NOU
Pana se dau legile le poti baga un mintile in cap cu o usa deschisa la momentul oportun.
NOU
si cine imi repara usa?:))
NOU
Iei taxiul si folosesti usa de la taxi. Impusti 2 iepuri deodata, te razbuni si pe taximetrist si pe trotinetist.
NOU
@Arhi il dai in judecata ca mergea pe contrasens :))
NOU
firea rade si isi mai pune un pahar de apa cu lime
NOU
Si cu o sarma in el…
NOU
La mine in oras (Bruxelles) incep sa se intample niste chestii care mai calmeaza avantul idiotilor astora:
– un trotinetist gasit mort de unul singur (piatra cubica…)
– doi altii care s-au ciocnit (unul in coma, unul inchis pentru vatamare corporala fiindca n-a dat prioritate)
– “parcari” pentru trotinetele de inchiriat, ca au impanzit trotuarele
– lege nescrisa: daca iti sta in cale (sunt oricum inguste trotuarele!) poti s-o arunci undeva unde nu incurca, eventual cu nervii de rigoare
– au scumpit la 0.25€/minut, in conditiile in care o masina in acelasi sistem costa 0.33€/minut si transportul public 1.4€/ora (pentru ca durata de viata a unei trotinete de inchiriat e undeva la 2-3 saptamani si nu poti sa arzi banii vesnic)
Spor la faliment le doresc astora de-au descoperit alternativa mai scumpa si nesanatoasa la mersul pe jos. Sharing economy, my ass.
NOU
eu nu vad care e problema, daca omori unul din asta, e vina lui, te afecteaza doar daca ai prea multa constiinta, iar pentru tine, obiectiv, e mai bine ca unul din asta sa fie pe trotineta decat sa fie singur in masina sa blocheze si mai mult traficul.
NOU
legislatia romaneasca nu e chiar clara. a scria vali ieri un post, daca judecătorul vrea sa iti gaseasca sapca, degeaba ai tu dreptate, ca ti-o bagi in cur
NOU
da, care e problema să perzi câțiva ani buni din timpul tău prin sălile de judecată pt ca la final să mai ai și vreo surpriză să-ți găsească culpă comună cu idiotul pt că aveai vreun stop ars, deși erai în toiul zilei!
Nu suntem țara în care să-ți poți lăsa liniștit libertatea să depindă de alții!
NOU
si biciclistii fac la fel
hai sa mergem pe contrasens pentru ca de ce nu
fuck logic
NOU
Problema reala o sa ramana in continuare: nu avem o institutie care sa aplice astfel de reguli.
Pe langa asta, suntem obisnuiti sa evitam cu jmekerie orice fel de regula 🙂
pana nu o sa aud aplauze cand politistii pun la pamant un cetatean care are pareri, nu cred ca mai multe reguli rezolva ceva.
NOU
Poti sa pui tu si mama regulilor, daca nu le aplica nimeni, DEGEABA. In București este sat fara câini. Bicicleta este metoda mea principala de transport si ma simt ca ultimul fraier cand stau la semafor la roșu. Trec toate animalele pe roșu (hipsteri fara frane, femei si bărbați ce par ca vin de la munca si arata a oameni cerebrali, drojdieri, copii teribiliști), chiar si in fata politiei si polițiștii NU FAC NIMIC. Dacă te iei de bicicliștii respectivi, te înjura, te iau la misto ca de ce esti justitiar sau te ignora. Aceeași poveste si cu trotinetele.
NOU
Era să-l accidentez urât de tot pe unul din asta care tot pe contrasens venea, parcată fiind și vrând să ies din mașină. M-am uitat ca tot omul în oglindă să văd dacă vine ceva din spate, pustie strada, am deschis portiera larg și POC. S-a izbit fix în portieră, s-a auzit un țipăt, s-a dărâmat cu totul, am înțepenit și eu că n-am zis că se mai ridică de jos. Avea ceva viteză, că și portiera mi-a rămas îndoită.
Mi-am asumat vina că nu m-am uitat și-n față. Oricum era țâfnos că-s eu chioară și el se lovise la tibie. Și și dacă îi explicam că e cretin, tot n-aveam cum să recuperez vreo daună, că nu e ca și când sunt asigurate mizeriile astea.
NOU
Eu nu înțeleg treaba cu biciclete/trotinete/whatever care au voie pe stradă fără RCA. PLM, nu e ca și cum o bicicletă nu-ți poate produce daune de sute de euro la o mașină…
NOU
Eu nu inteleg cum un om poate iesi pe strada fara RCA, plm nu e ca si cum un om nu ar putea sa-ti produca daune de sute de euro la masina ta, pe care o iubesti mai mult decat orice pe lumea asta!!!!!!
NOU
Louis, ai dat-o în lambada, nu e vorba de iubit mașina mai mult sau mai puțin, dar e un bun care oricum se devalorizează și deteriorează rapid, eu am mare împunsătură în portieră, a sărit de pe ea, necesită îndreptat și vopsit, sunt ceva bănuți pe care teoretic trebuia să-i suporte o asigurare. Așa, îi scot eu din buzunar.
NOU
in DE solutia a fost simpla. fiecare cetatean are obligatia de a avea asigurare personala pentru chestii neprevazute. aluneci si ii spargi unuia televizorul, telefonul, esti bou si intri cu trotineta intr-o masina etc. dar plm, in romania nici macar alea PAID, care sunt obligatorii, nu sunt facute…
NOU
@Louis, o dai în extreme. Dacă pentru tine e normal ca eu să am un bun, iar tu să mi-l strici sau să îi produci daune care mă costă, să zicem, un salariu lunar mediu și să pleci cu mâna în cur, atunci nu avem ce discuta, că ești în altă etapă civilizațională decât mine.
Și, da, dacă ești așa curios, mi se pare absolut normal ca în cazul în care accidentez un pieton care NU ESTE REGULAMENTAR PE CAROSABIL, acesta să-mi plătească daunele. Te surprinde? Dacă da, de ce?
NOU
Draga Laura, smecheria se plateste. Masina implica costuri neprevazute, ti le asumi daca vrei sa nu mergi pe jos sau cu transportul in comun. Daca intri intr-o caprioara ce faci?
NOU
Louis, poți să îți dai seama care e difrența între o căprioară și un om? o să-ți dau un singur indiciu de un cuvânt: DISCRENĂMÂNT!
Ăsta e și motivul pt care un om face închisoare dacă omoară un alt om și de exemplu un lup nu face!
NOU
permiteți-mi să vă aduc la cunoștință existența articolelor de la 1139 la 1380 din Codul Civil (actual), respectiv capitoul IV (răspunderea civilă), din cadrul titlului II (izvoarele obligațiilor), cartea a V-a (despre obligații).
nu este necesar ca pietonii sau trotinetiștii să aibă asigurare pentru a fi obligați la plata unor pagube pe care le-au cauzat (din culpa lor).
NOU
da, il dai in judecata pe civil, dureaza 10 ani, 14 expertize si câștigi costul reparatiei, acum 10 ani. e extrem de avantajos
NOU
de acord cu tine, dar până când o să se inventeze și la noi asigurarea pentru persoanele fizice pt pagube produse altora, există asta (cred totuși suma se actualizează măcar cu rata inflației). nu e grozavă, e de durată, dar există.
poate îi ajută pe unii să știe, poate pe alții îi mai calmează să știe că dacă fac pe nebunii ca pietoni/bicicliști/trotinetiști există posibilitatea să li se ceară daune.
NOU
Nu sunt deloc de acord. Nu trotineta e de vina, idiotul de pe ea este. Si in general idiotul clasic din Bucuresti, si lipsa de implicare a autoritatilor pentru a monitoriza traficul si pentru a ii amenda pe toti cei care fac ce au ei chef.
Acelasi lucru este valabil si daca era pe bicicleta. Efectiv nu pricep obsesia cu orice fel de device nou. Sa fie interzis, sa se respecte nu stiu ce conditii, sa dispara. Sa ramana doar autovehicule in trafic.
O sa dispara de la sine idiotii ocazionali dupa ce efectul de inedit se va duce. In traficul din bucuresti sunt idioti si pe bicicleta, si pe trotineta, si la volan, si pietoni. Si rareori se face ceva in privinta asta. Brusc, numai trotinetele se observa.
Merg pe trotineta cand nu simt nevoia sa scot motocicleta sau bicicleta. Viteza maxima e 60 pe ea. Nu, nu am mers decat rareori cu mai mult de 30 kmh pentru ca nu ma simt in siguranta la viteze mai mari. Am semnalizare stanga dreapta, lumini de noapte, si merg cu ea la fel cum as face-o pe o bicicleta sau pe moto, conform cu recomandarile si normele in vigoare.
Daca se interzic direct sau indirect, revin la bicicleta, si voi sta pe jumate de banda pentru ca nu exista infrastructura iar soferii nu au decat sa ma ocoleasca.
Nu m-am plans niciodata ca toti tampitii incearca sa forteze depasiri pe banda pe care sunt cu motocicleta.
Motivul pentru aceste probleme este lipsa infrastructurii (trotoarele sunt pline de masini, nu exista piste de biciclete) si lipsa de educatie, mai ales a soferilor.
La fel cum exista idioti pe biciclete si trotinete, exista soferi absolut imbecili si nesimtiti, si orasul e plin de soferi care parcheaza pe unde au ei chef, schimba benzi fara semnalizare, intorc pe linie continua, nu acorda prioritate, se infig, se incadreaza aiurea, te clanxoneaza in zone riverane pentru ca ei trebuie sa o arda cu 60 la ora pe acolo, si care conduc rable extrem de poluante si are dau sa se faca bucati in drum, care accelereaza la trecere, si tot asa.
Pe scurt, daca in clipul tau era un simplu pieton care ocoleste masinile alea parcate complet aiurea, discutam despre cum si ala are nevoie de permis sa iasa din casa? Daca aleg sa ma duc la munca cu ratb, primele mele cinci minute de mers pe jos dimineata sunt pe strada pentru ca trotuarele sunt ocupate de masini.
Pe bune acum…