Un proiect de lege înregistrat recent la Senat și pentru care inițiatorul cere procedură de urgență propune ca orice modificare făcută asupra kilometrajului unei mașini să poată fi pedepsită cu închisoarea de la o lună la un an sau cu amendă.

Infracțiunea nu va fi săvârșită doar de cei care modifică kilometrajul, ci și de persoanele care cer modificarea acestuia sau cele care pun la vânzare autovehicule cu kilometrajul modificat ori defect.

Bine, proiectul ăsta de lege mai vrea interzicerea circulației mașinilor cu volan pe dreapta, lucru care ar fi extrem de minunat, dar care mă îndoiesc că poate fi pus în practică, din cauza legislației UE.

Ce nu înțeleg eu este partea subliniată din text. Cum, mai exact, cei care pun în vânzare? Eu, de exemplu, am avut un mercedes, pe care i l-am vândut unui prieten. Care prieten, la un moment dat, s-a dus cu el la mecanic și a aflat că avea kilometrajul dat înapoi. Evident, habar nu aveam, eu îl cumpărasem de un amic care, cu siguranță, nu avea idee despre dat kilometraje înapoi și nu l-ar fi interesat să o facă. Deci fusese dat înainte pe traseu. Practic, eu am fost infractor? Sunt metode și mașini unde nu ai cum să îți dai seama dacă s-a umblat la odometru, dacă nu coroborezi cu alte date, care presupui că există, gen carte service.

Nu știu de ce, dar întotdeauna, la orice, legile din românia trebuie să fie stupide și idiotic făcute. Bine, știu de ce, pentru a putea să ți se ceară bască când tu ai șapcă și invers, dar ca idee.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

56 comentarii Adaugă comentariu

  1. o să dau preventiv 100.000km înainte la mașină, să nu fiu considerat infractor!

    • #2

      Legea te pedepseşte dacă e modificat, nu doar dacă e dat înapoi. Infractor!

    • #3

      Cam mare infractor zoso asta, are solutii la toate :))

  2. #4

    Cand cumperi o masina SH trebuie sa o verifici bine, ca poate faci parnaie dupa, cand o vinzi.

  3. #5

    Boss, acum ceva ani in urma te plangeai ca vrei sa emigrezi… Canada, Australia… etc… Nu ai facut’o…

    Suporta consecintele.

    Poate te ajuta chestia asta: bit.ly/3osPKl6

  4. #6

    Nu ai fost infractor daca nu stiai ca are kilometrajul viciat. Trebuie sa fii constient de infractiune. De exemplu : omor calificat comis asupra unei gravide, infractorul trebuie sa cunoasca ca victima este gravida ca sa se retina omorul calificat, in caz contrar devine omor simplu (daca nu stia ca victima este gravida, sau daca nu putea sa deduca asta in mod rezonabil)

  5. #7

    Sunt unii creduli care cred ca daca isi iau masina noua din reprezentanta atunci are kilometrii reali. Pai cum sa aiba 0 km daca ea e facuta in Japonia, normal ar fi sa aiba vreo 15.000 de mile marine la bord!

  6. #10

    „din cauza legislației UE.”

    Dorneanu&Co e pe fază.

  7. #11

    Aia cu volan pe dreapta e o chestie buna daca se face. Aia cu km e o prostie. E foarte greu de dovedit la o masina care schimba 3-4-5 proprietari cine/cand si unde a dat km inapoi. Nu e legal nici astazi sa vinzi o masina cu 100.000 km iar tu sa ii fi dat 90.000 km inapoi saptamana trecuta cu scopul de a o vinde, se numeste inselaciune. E foarte complicat de dovedit….

  8. #12

    Nu am citit proiectul de lege, insa ar trebui reformat tot sistemul de vanzari autovehicule: sa nu poata fi vandut un autovehicul daca nu esti proprietarul/talonul nu este pe numele tau/firmei (ca sa elimine samsareala), sa se poata obtine certificatul fiscal online, cat despre numarul de km, sa existe o rubrica in contractul de vanzare-cumparare, la care sa ne noteze km la momentul vanzarii, cat si daca km sunt garantati (in acest mod, se vor diferentia vehiculele vandute de proprietari seriosi, cu istoric cunoscut, ce vor avea un pret mai mare), de cele cu istoric necunoscut, la care vanzatorul nu poate garanta km.Iar odata cu pedeapsa privativa de libertate, ar trebui stipulata anularea contractului de vanzare/cumparare, returnarea sumei platite/autovehiculului masluit.

  9. #13

    Stai ca am vazut la stiri ca mai exista un proiect de lege. Ca politia sa poata da amenzi bazat pe inregistrarile camerelor auto. Abia astept!

    • #14

      Poti sa astepti cat vrei, nu se va intampla asa ceva pe timpul vietii noastre…
      Unde mai pui ca este propusa de USR-isti, deci inca un motiv sa primeasa no-no de la USL. Astia din urma saliveaza dupa ciolanul de la UE (aka PNRR) si la marirea taxelor din ianuarie. Nu le pasa de cateii astia din economie care platesc taxe si impozite, sunt doar carne de tun 🙁

    • #15

      Să se dea voie să îți cumperi radar, să dai amenzi şi să iei şpagă.

  10. #16

    Nu este stupid si idiotic, nu esti infractor daca n ai stiut – daca n ai avut intentie. E simplu

  11. #17

    N-am citit legea, dar probabil ca nr de km va fi trecut in actul de vanz-cump/factura. Daca eu o cumpar la 100 000 si o vand la 80.000, atunci eu am facut modificarea. Daca vei cumpara masina cu 170.000, si aflu de la reprezentanta/carorizontal ca are 175 000 dupa 2 ani, e la alegerea ta sa crezi sau nu ca a fost la o batranica, aia care mergea doar la piata cu ea. Oricum, exista o minima trasabilitate si mai ales, impinge prop sa mearga la service care macar au baze de date “citibile” prin terte aplicatii de vin search sau macar iti trec km pe factura de reparatii. Daca o repari la “nea vasile” e problema ta la revanzare cum explici lipsa de km fata de ultima citire gasita.

    • #18

      Greu cu trasabilitatea chiar și cu servisare făcută în reprezentanta sau service care îți trece km pe factura. Pai cumpăr mașina noua cu revizii periodice la 15.000 km. Umblu cu mașina 50.000 km, fără nici o întreținere, ma duc la “baiatul” care îmi da kilometrii înapoi la 14.900 km și ma duc sa îmi fac revizia la reprezentanta. Ei îmi introduc în sistem kilometrii din bord 14.900. Și tot asa… 😀

    • #19

      Ce spune Sebi nu e doar un scenariu, ci se si intampla. Stiu un caz, marca premium, istoric de service fara pata, unde s-a dovedit mai incolo ca la achizitie avea nr. dublu de km, 280k in loc de 140k. Primul proprietar fix asta facea, rula 15k, facea revizia la ceva service de cartier (banuiesc), rula alti 15k, ii dadea inapoi, apoi mergea la reprezentanta sa faca revizia “oficiala” de la 15k.

      Trebuie totusi avut in vedere ca astfel de cazuri sunt extrem de rare. De regula, daca ai acces la istoricul masinii, ar trebui sa fie foarte usor de observat daca ceva nu se leaga.

    • #20

      Sunt tari in care orice masina care intra in orice service trebuie sa fie inregistrata, cu datele complete, etc si km la acel moment. Daca vine control si ai in service o masina care nu e inregistrata in baza de date, parnaie si pierzi licenta (evident ca daca le faci la un prieten in spatele blocului nu au cum sa verifice). La vanzare se poate scoate un Car-Pass, cu istoricul intrarilor in service si poti sa vezi daca km urca in mod rezonabil.

      Nu stiu cata vointa ar fi in Romania sa se infiinteze un asa sistem. Adca suntem tara in care dupa ce s-au bagat camere la ITP, s-a gasit imediat si cum sa se fenteze camerele…

  12. #21

    Abia atunci sa vezi activitate la reclamagii…

    • #22

      Doar dacă dă o geană pe trafictube și e îndeajuns, au de scris procese verbale inclusiv noaptea, un departament dedicat.

  13. #23

    Și în Germania legea este la fel. De aceea scri în contracte “kilometri citiți la bord” și nu “mașina are xx km”.

    • #24

      Acu’ 15 ani cînd mi-am luat TDI-ul din Bockel (să moară haterii) mi-a repetat ”silabisind” vînzătorul că mașina nu are kilometrajul modificat (scria și pe actele de vînzare). De ce nu s-a aplicat și la noi? Că jmekeria e la rang de virtute, probabil…
      Și DA, e bine să scrie kilometrajul pe procesul verbal de vînzare, iar dacă apare vreo discrepanță peste gard, țac la resboiu, că știi cine este.

    • #25

      DAT :))
      Am luat si eu o masina de la ei in 2004. Ce vremuri…

  14. #26

    “Bine, proiectul ăsta de lege mai vrea interzicerea circulației mașinilor cu volan pe dreapta, lucru care ar fi extrem de minunat, dar care mă îndoiesc că poate fi pus în practică, din cauza legislației UE.”.

    Ba cred ca se poate. In principiu nu trebuie sa faca discriminare in la cumpararea unui vehicul, gen unde e produs, de unde vin nu-stiu-cat-la-suta din piese, samd. Dar am impresia ca poti discrimina la inmatriculare, la conditiile tehnice.

    Si 2, ii poti atinge la asigurare, taxe.

    Dar e complicat sa pui capetele de creta sa gandeasca.

  15. #27

    a se citi pun la vanzare cu buna-stiinta. interpretarea unei norme are in vederea nu numai litera, ci si spiritul legii

  16. #29

    Pai si prietenul ala a avut si el un alt prieten sa o dea mai departe ca sa pice ala de Popa Prostu?

  17. #30

    Sa vezi ce e fain cand cei la ITP gresesc si inregistreaza in sistem km in plus.
    In cazul meu au inversat 2 cifre (in loc de 156 ,au pus 165).
    Dosar cu poze la kilometraj ,trimis si aprobat la RAR si vesnic umblu cu un act emis de RAR care arata ca s-a produs o greseala si care atesta numarul real de km.

  18. #31

    Prima chestie: MERSUL CU MASINA NU E DREPT CONSTITUTIONAL!
    De-aia, orice lege/restrictie de genul reprezinta o idee/directie BUNA. Bineinteles ca vor fi tot felul de anomalii, tot felul de situatii cretine. Dar va fi (mai) BINE, in final!
    Ca sa fac o paralela, daca iti nevasta o “fata” din NUBA, poti sa te minti singur ca e virgina si te iubeste, poti sa te si fortezi sa crezi treaba asta, dar in sinea ta STII ca nu e asa si, in final, o sa descoperi ca distractia e PE BANI. Cam la fel sta treaba si cu o masina 100K EURO pe care vrei sa o cumperi cu 10K EURO, precis are o problema. Aia cu “nu am stiut” nu functioneaza!
    Pe termen mediu-lung lucrurile se vor aseza cum trebuie iar “publicul” poate face muuuulte chestii ca sa fie bine:
    – BELIM ochii cand cumparam ca sa nu belim pwla cand vindem!
    – scriem KM pe factura / act V-C, de fiecare data
    – IMEDIAT ce ai cumparat-o, o verifici la RAR/Reprezentanta si, daca sunt probleme, TU faci reclamatie impotriva aluia de la care ai cumparat-o, NU DAI TZEAPA MAI DEPARTE!!!
    – daca masina are probleme (ca ai cumparat-o asa) dar nu ai facut TU reclamatie imptriva aluia de ti-a vandut-o (si practic dai TZEAPA mai departe, DAP!) atunci meriti din plin sa faca urmatorul reclamatia impotriva ta si sa “o belesti”
    – facem DOSAR cu masina aia si-l prezentam la vanzare, cu TOATE actele, chiar si cu factura de stergatoare, cel putin petnru intervalul cat a fost pe la noi
    – facem service, daca nu la reprezentanta, macar la unitati autorizate RAR/cu acces la baza de date unde sa se inregistreze TOATE operatiunile facute la masina respectiva, si insistam sa scrie in carte si si in baza electronica de date TOT ce s-a facut la masina
    – nu mai mergem la service la “am eu un baiat … lucreaza omul la VW la reprezentanta … iti face un pret bun 50% la piese (furate de la munca!!!) … manopera e ieftina, dar FARA factura/bon la manopera/piese”
    Cat despre ce urmeaza daca asta se aplica, pai o sa avem REZULTATE clare:
    – o masina cu ISTORIC trasabil, va avea un pret de re-vanzare cu 20-30-50% mai mare decat una “de la o batranica” si fara acte de service
    – IN FINAL, aia care au 10-15,000 EURO in buzunar se vor gandi (POATE!) ca e mai OK sa iei un Duster/Logan NOU & GARANTIE de la reprezentanta din RO decat un AUDI/BMW/MERCEDES cu 200K km la bord dar care pot fi si 300k si 400k …. sau ‘Mniezo stie cati
    Personal – fiind in cateogria care isi cumpara masina DOAR zero km si DOAR de la reprezentanta si DOAR de cati bani am in buzunar – nu vad decat lucruri bune!
    Repet, e OK, sper sa treaca legea si sa devina greu spre imposibil sa vinzi o masina “cu probleme”.

    • #32

      Am fost cu masina de 2000E la service pentru o scurgere de ulei. Diagnostic? Schimbat nu stiu ce garnitura intre motor si cutie, dat jost motorul si cutia, evident, estimare cam 2000-2500 de lei. Am cerut o parere si la un “baiat”. Era un surub slabit. Final 50 de lei.
      Da, nu o sa-ti vand masina tie, aia e, ghinion.

    • #33

      Si avem si primul comentariu din seria “vrem o tara ca afara” dar sa se inceapa cu altii ca noi stim mai bine!
      Masina de 2k Euro in RO este o masina care statistic ar cam trebui sa mearga la REMAT, my two cents!
      E OK @zarax! Si, practic, merci de argument. Este fix ce ziceam si motivul pentru care eu am decis sa evit a cumpara masini SH, oricum NICIODATA din Romania.

    • #34

      @Zarax, ala la reprezentanta de diferenta de bani si scoleste angajatii, le da scule bune sa lucreze pe masina ta si cu siguranta se uita si in jur sa vada alte probleme. Gigelul care iti strange 1 surub cu 50 de lei nu iti ofera nicio garantie la nimic si daca surubul ala e prea strans si se rupe du-=te apoi la reprezantanta sa ti-l repare. Saracia si ruptul in cur nu au ce cauta in dtinerea unei masini. daca nu ai bani sa ti-o duci la reprezentanta inseamna ca nu ai bani de masina aia si ar trebui sa mergi cu RATB-ul

    • #35

      @Mihai
      Sigur că daaa. Școlit meseriașii la reprezentanță, nu glumă, că ei trebuie să facă școală pe banii mei, că eu cînd fac cursuri IMO și teste medicale și psihologice mă duc la ei să-mi dea bani.
      Adică m-am dus cu rîciul la reprezentanță, că descărca bateria în două zile și ”au găsit” că modulul de servodirectie e bulit ”pe o parte”. Eu nefiind frizer le-am spus canci, că servo merge egal pe ambele directii, stinga-dreapta, poate e altceva. Și iar a fost alt modul, scump, evident. Și le-am dat muie și m-am dus la un puță meseriaș ”după colț” care în 2 timpi și 3 mișcări, cu VCSD-ul a găsit buba: era navigația de vină, nu ”adormea” prin can-bus. Fast-forward, am reparat-o la un electronist dar a spus că nu ține mult, 2-3 luni că nu are piese originale. Și mai tîrziu i-am tăiat firele de plus și am pus 2 relee comandate din cheie și așa merge de 8 ani. Și nici n-o mai uit mergînd, se stinge de cum am tăiat contactul. Da, duceți-vă la reprezentanță, că au meseriași…

    • #36

      @Cryptoprocta ferox masina sigur nu e rabla, e intretinuta, totul pus la punct. Masina de 15 ani si 250.000km, a facut grecia dus intors fara probleme. Si vede service cel putin odata pe an + inainte de drumuri lungi. Si nici macar nu au fost costuri exagerate. Legat de service, nu a fost reprezentanta, dar a fost service cu acte in regula, care da factura, garantie, etc. Dar nu strica niciodata sa mai ceri o parere. iar baiatul de a strans surubul are elevator si scule, sa fie sigur ca nu strica. Nu mai fiti snobi.
      Ca sa iti dau alt exemplu de service de cacat de la noi. Tot cu masina asta.
      Ma duc la un service langa mine, sa schimb ulei, filtre, lichid de frana, si ce o mai fi cazul. Ma suna dupa 2 ore sa-mi spuna ca discurile pe spate trebuie inlocuite. Doar pe spate. In conditiile in care tot la ei schimbasem complet discuri/placute cu 2 ani/20.000km in urma. Pentru ca imi mirosea a teapa, am mai cerut o parere si evident am intuit bine, au fost schimbate doar placutele fata/spate.
      Daca nu ma arunc la scoruri de reprezentanta si nu accept mereu prima opinie, nu inseamna ca nu am grija de masina sau nu imi pasa de siguranta. Si pana si pt. rabla asta de 2000E, am acasa teanc de facturi pentru 90% din ce s-a reparat/schimbat.

      P.S. @Mihai, am fost sa imi schimbe distributia la reprezentanta. Se pune masina pe elevator, se slabesc suportii motor, se pune un bustean (da, un bustean) sub masina, se lasa elevatorul usor in jos, masina coboara, motorul e impins in sus de bustean, sa poata “meseriasul” sa lucreze. Ala e antrenamentul de care ziceai?

  19. #37

    Nu inteleg problema masinilor cu volan pe dreapta. Daca e din cauza ca sunt implicate in accidente nu pozitia volanului e problema ci ala care-l invarte. Nu ajungi in pom/stalp sau pe contrasens in fata altei masini pentru ca ai volan pe drepta, ci pentru ca esti imbecil – imbecilul care se baga in depasire desi nu vede din cauza pozitiei si imbecilul care se baga in depasire in curba oarba sau mascat de camion sunt acelasi tip de imbecili si nu volanul e problema.

    • #38

      te contrazici
      pana la urma cum e ?
      ….nu pozitia volanului e problema…
      ….desi nu vede din cauza pozitiei ….

    • #39

      Nu ma contrazic, hai sa-ti explic ca la p… cei care se infig in masina din fata cand e ceata: cand nu vezi, nu te bagi. Sunt zeci de motive care te pot impiedica sa vezi ce e pe drum inainte sa intri in depasire, si la toate alegerea corecta e sa nu intri in depasire. Daca asta inseamna sa nu depasesti deloc, nu depasesti deloc. Deci volanul pe dreapta nu cauzeaza accidente, ci prostii care executa manevre pentru care nu se pot asigura ca nu au vizibilitate.
      Explicatia pentru numarul mare de accidente in care sunt implicate masini cu volan pe dreapta e simpla: in majoritatea cazurilor sunt cocalari care vin cu masina sa se laude, sunt obositi dupa drumul foarte lung si ajunsi “la romanica” se elibereaza de frica de amenzi, ca aici e ieftin si nu “iti da curte”* pentru cacaturi facute in trafic.

      *court adica tribunal. Desi sunt probabil genul care au vazut sala de judecata in ambele tari, nu prea fac legatura sa zica corect.

      Acum sa nu intelegeti ca imi pasa cu adevarat, desi capsunaresc intr-o tara in care se circula pe stanga sansele sa ajung conducand in Romania tind spre zero. Dar de dragul discutiei zic si eu sa nu rezolvati false probleme, sau sa aveti solutia in cautarea unei probleme. Rezolvarea la numarul enorm de morti pe sosele e responsabilizarea soferilor, in special eliminarea ideii ca daca nu incalci cu nimic codul rutier nu esti responsabil de accidentul in care esti implicat.

    • #40

      Lasand la o parte mitocania raspunsului “”sa-ti explic ca la p… “”
      tu zici ca din partea dreapta poti vedea la fel ca din partea stanga ce ai in fata intr-o depasire.
      Posibil, daca ai gat de girafa … altfel amice bag seama ca n-ai condus vreodata

    • #41

      intamplator, am condus asa, dar invers. in uk. nu e chiar asa groaznic, daca esti in oras, dar depasirile de tiruri sunt nasoale, pe aglomeratie

  20. #42

    E simplu: Masina cand o vinzi are mai multi sau mai putini kilometri decat atunci cand ai luat-o? daca are mai putini inseamna ca tu ai dat inapoi kilometrajul

  21. #43

    @Zarax, ala la reprezentanta de diferenta de bani si scoleste angajatii, le da scule bune sa lucreze pe masina ta si cu siguranta se uita si in jur sa vada alte probleme. Gigelul care iti strange 1 surub cu 50 de lei nu iti ofera nicio garantie la nimic si daca surubul ala e prea strans si se rupe du-=te apoi la reprezantanta sa ti-l repare. Saracia si ruptul in cur nu au ce cauta in dtinerea unei masini. daca nu ai bani sa ti-o duci la reprezentanta inseamna ca nu ai bani de masina aia si ar trebui sa mergi cu RATB-ul

    • #44

      Asta e parere de om care nu se pricepe la masini si face bani prea usor, profilul general al IT-istului :)))
      In primul rand, reprezentanta auto nu e dumnezeul service-urilor. Am reparat acasa, la o bere, o defectiune pe care reprezentantele Mercedes Benz din Romania nu au putut sa o repare dupa 4 vizite, si eu am invatat mecanica de pe forumuri. Problema era foarte simpla, oamenii aia scoliti si cu scule bune au schimbat o gramada de senzori si pompe scumpe si solutia a venit de la un mecanic dintr-un service neautorizat.

      In al doilea rand, masina e proprietatea mea, nu a firmei care a vandut-o, eu am dreptul sa fac ce vreau cu ea, sa pun ce piese vreau unde vreau, cat timp nu ii schimb caracteristicile pentru care a fost omologata de RAR. Garantia pe care ti-o da reprezentanta e buna doar ca sa iti ia si mai multi bani, nu e nicicum garantia lucrului bine facut. Un prieten a schimbat distributia la BMW in reprezentanta si in drum spre casa i s-a facut motorul gramada. Crezi ca s-au oferit aia sa ii repare la loc masina dupa asta? A fost nevoie de foarte multe interventii, emailuri trimise la compania mama, amenintari cu avocati si probabil o reparatie in scarba.

    • #45

      masina e proprietatea mea
      nu si daca ai John Deer:))

    • #46

      @Skyler, dau reply ca sa-ti pot da +.
      Iar “Asta e parere de om care nu se pricepe la masini si face bani prea usor, profilul general al IT-istului :)))” trebuie inramata.
      P.S. Si eu sunt “IT-ist”, paradoxal.

    • #47

      Pai si eu sunt :)))

    • #48

      Nuuuu, asta trebuie inramata: doi IT-isti rad de parerile de IT-ist ale altuia.
      “M-am certat si cu unu pe net, dar fara jigniri. El m-a facut sarac, eu l-am facut IT-ist, dar nu ne-am insultat” gen.

    • #49

      am ras genuin

    • #50

      @Cristina, ce-i drept eu nu m-am intalnit in viata reala cu “IT-isti” de genul celor descrisi de Arhi si Vali. Pe aici mai suspectez pe unul si altul… Sau poate sunt chiar eu ala…
      ( 〇□ 〇)

    • #51

      @Zarax :))))) Nimic nu duce mai usor la o sesiune sanatoasa de introspectie decat o discutie despre revizii auto.

      Si eu sunt IT-ista, hahahahah, glumesc dar cum ar fi :)))). Insa lucrez de 11 ani printre ei si din experienta mea sunt din ambele categorii. Pana la urma si IT-istii ca si femeile e oameni…

  22. #52

    Oare cum să te vrea țara dacă “aleșii” nu mai țin cont de “stânga” , de “dreapta” , singura lege care contează e legea ciolanului?
    “De fapt” …
    Don’t steal. The government hate competition.

    Țara te vrea prost.

  23. #53

    A fost acum cativa ani un politician cretic care a propus o lege si cand a fost intrebat cum se gandeste ca ar putea fi pusa in aplicare, a spus ca asta nu mai este treaba lui. El a propus legea, mai departe sa gaseasca si Politia solutii de aplicare.

  24. #54

    Sa va explic un caz?Am o motocicleta de ~10 ani iar intre 2 ITP-uri, idiotii aia mi-au trecut kilometrajul din burta, nu avea treaba cu realitatea (pe vremea cand nu aparea in baza de date al RAR-ului kilometrajul), lucru pe care l-am descoperit de curand.La o adica, daca o vand, viitorul cumparator poate sa ma acuze ca am dat kilometrajul inapoi si sa suport consecintele legii desi eu nu am umblat deloc la ea (si nici nu mi-as bate capul ca nu cred ca mai valoreaza mai mult de 4-5000 lei), nu? 🙂

  25. #55

    Înainte să vinzi o mașină va trebui mers la RAR să obții un certificat de autenticitate a km și gata, ești sigur :))

  26. Mi-am luat mașină de la un prieten. Merge bine, arată bine, toate bune și frumoase. Pe tester nicio eroare.

    După câteva zile vine un prieten la mine și se uită pe sub ea.
    – Tu n-ai filtrul de particule. Uite acolo, e sudat. Zi-i ăluia, că e ilegalitate.

    Ăla că nu știe nimic de așa ceva, că poate cel care a avut mașina înainte să-i fi făcut ceva.

    Și uite așa, cu nu știu în brațe ajungem infractori. Cazul meu cu permisul de port armă. Iar sunt chemat în instanță că nu m-am prins la timp că mi-a expirat permisul și am deținut arme fără să am permis.