Dumbo_3

un val de plângeri a izbucnit din partea românilor care au făcut cumpărături online şi au descoperit că le-au fost luaţi mai mulţi bani de pe card decât trebuia. Numărul sesizărilor s-a triplat şi aproape toate magazinele reclamate şi-au cerut scuze şi au anunţat că înapoiază diferenţa.

Practic, magazinele afișau un preț pe site, dar la acel preț se adăugau comisioanele și taxele bancare. Huooo, magazinele, ce nenorociti.
Ok, cumva e de înțeles, deși nu cred că există vreun magazin care să își instaleze procesator de plăți și să nu știe ce comisioane au. Iar ascunderea acestor detalii financiare într-o oarecare pagină de termeni și condiții mi se pare o ușoară înșelătorie, când ar putea fi afișat la prețul final. Dar atunci oamenii ar considera că e prețul prea mare, nu?

De fapt, alta e problema.
Eu cumpăr în mod constant online. Așa că citiți cu atenție următoarea propoziție.

TOȚI PROCESATORII DE PLĂȚI AFIȘEAZĂ SUMA PE CARE O VEI PLĂTI ÎN MOD REAL, ÎN MOMENTUL ÎN CARE APEȘI OK, SUNT DE ACORD CU PLATA.

Prin urmare, dacă tu ești un mic Piedone și semnezi ca primarul autorizațiile de incendiu, înseamnă că îți meriți soarta? Cum adică nu vezi că e o diferență între prețul de pe site și ce plătești? Uiți de la mână până la gură sau cum?

La fel ca ăia care se aruncă ca boii cu capul înainte pe trecerea de pietoni, așa și clientul român. EU AM DREPTURI ȘI AM DREPTATE, TREBUIE SĂ FIU PROTEJAT.

Clientule, înainte de a aștepta să te protejeze cineva, trebuie să te protejezi singur. Trebuie să fii atent pe ce dai banii și câți bani dai. Dacă nu ești atent, ajungi să plângi pe net și să îți cauți dreptatea.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

69 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Asta imi aduce aminte de patania recenta a lui Sorin Psatta.

    • #2

      nu cunosc

    • #3

      A cumparat ceva accesorii de telefon de la un magazin offline, vanzatorul i-a zis pret total 87. A platit cu cardul, i-a venit notificare ca a platit mai mult de 100 de lei. Cand l-a intrebat pe vanzator care e faza, acesta i-a spus ca pretul era in euro.

    • #4

      oh, ce dragut. poate vom face maine un articolas…

    • #5

      Me too, pret pe site 155, platesc cu cardul 155, dar in lista mea de tranzactii suma transmisa spre decontare este in euro, deci mi-au retinut de fapt 158. Am extrasul de cont daca il vrei.

    • #6

      sigur, baga mare:)

    • #7

      Stupid ppl? Banca iti ia la fiecare tranzactie bani ca asa se face :)) daca esti teleu si nu vezi ca faci cumparaturi in euro pe card in lei sau invers e pb ta. altfel da au si magazinele online o vina, cel putin unele din ele.pescuiesc si ele cu oaia lu corban

    • #8

      eu cumpar destul de des de pe amazon, us, uk. dar niciodata nu platesc in lei, desi pe amazon ai optiunea sa platesti in lei. Cel mai bine platesti in moneda care este nativa site-ului. Cursurile de schimb Visa sau MasterCard sunt bune si publice. ING, in cazul meu, are comision de 2% (decent). Per total iesi mai ieftin decat daca ai plati direct in RON.

    • Țeapa a fost luată în magazin, nu în online…
      M-a rugat Matei să-i iau, în drum spre casă, o folie protectoare pentru noul său iphone 6, așa că am oprit la Carrefour Orhideea, am intrat într-un shop Orange unde m-am simțit minunat, un vânzător, prompt și foarte amabil, mi-a recomandat o folie pe care susținea că o are și el pe telefon, costa 29, “super”, mi-am spus, “o iau”, apoi am văzut și un dock apple, cu mufă lightning, vânzătorul, din ce în ce mai amabil, mi l-a și încercat cu ipadul meu mini, mergea perfect și costa doar 57, “wow, ce prețuri”, mi-am spus, “îl iau și p’ăsta”, am dat cardul, am plătit, vânzătorul mi-a urat seară bună când, bip-bip, primesc sms de la bancă, “cum naiba” îmi zic “sms-ul vine doar la sume de peste 100”, așa că l-am întrebat pe vânzător cât a facturat, “păi, 358 de lei, folia și dockul”, era să leșin da’ tot am găsit putere să-l mai întreb, cât mai calm cu putință: “aha, deci prețurile afișate sunt pentru abonații Orange, probabil” și am încercat și un “hehe” care însă nu mi-a ieșit deloc, “nu, nicidecum, sunt prețurile finale, dar în euro” mi-a răspuns omul, privindu-mă nițeluș amuzat, probabil că vedea mereu cumpărători șocați la casierie, în consecință m-am comportat cât am putut de normal, am zis “aha, acum e clar, e în regulă” și am plecat urându-i seară bună vânzătorului, acum m-am oprit să mănânc ceva la KFC, până nu leșin de oftică hmmm…
      www.facebook.com/spsatta/posts/1142106179142390?pnref=story

  2. #10

    Cei care au semnat acte de imprumut la banci au o scuza?

  3. #11

    “Clientule, înainte de a aștepta să te protejeze cineva, trebuie să te protejezi singur. ”
    Asta se traduce prin: Clientule, plateste ramburs!

    Ramburs oameni bun, ramburs. Vi s-a spus de atatea ori, pana si Vali explica: platiti ramburs ca sa evitati probleme. 🙂

    • Sau casca ochii. De fiecare data cand am cumparat ceva on line la pagina finala, unde trebuia sa introduc datele de pe card, scria clar suma care imi va fi retrasa. Cred ca in momentul in care ai ajuns la pagina aia te-ai hotarat ca pretul produsului si al transportului sunt acceptabile.

    • Vali fiind un fel de eminenta cenusie? El suprimand toata informatia internetului fiind un concurent direct Google?

      Despre ce magazine e vorba? Din momentul platii trebuie sa-ti asumi faptul ca banii iti vin inapoi in aproximativ 2 luni, asta in cazul bun, deci nu te entuziasma prea tare cand vezi un smart tv mai ieftin cu cateva zeci de lei. Cum ma protejez singur? Citesc termenii si conditiile? Apoi ma jur la telefon ca le-am citit? Banca e singura ce te poate proteja, suna fantasmagoric dar la ei te duci si te plangi, nu la site sau pe internet, daca le zici si ca nu recunosti plata atunci e o mai mare eficienta in a recupera banii.

      Faci plata online si iei iei teapa, treci prin birocratie si astepti, faci plata prin ramburs? Clientul nostru, stapanul nostru.

    • #14

      termenul legal era de 30 de zile, am impresia ca a fost redus la 15, dar nu sunt 100% sigur.

    • Adevarul e ca tu ai citit TOS de la Windowsul pe care esti acum, asa, ca sa te protejezi, garantiile, esti cu ele la zi? Poti sa le reciti ca pe tatal nostru?

    • #16

      @Vladimir te cam înșeli. Idolul tău Vali recomanda de fiecare data plata online.
      Ce ai citit în ultimul articol legat de Aliexpress era doar o gluma.

    • #17

      @Andrei: o rectificare, Vali nu este idolul meu si din pcate articolul cu aliexpress nu il stiu, nu imi amintesc sa il fi citit.

    • > mutarea comisionului de tranzactie la orice plata cu cardul catre cumparator este ilegala.
      > cat despre comentariul cu 155 lei / 158 lei situatia este in felul urmator
      – la trimiterea unei comenzi spre procesare aceasta se encripteaza si decripteaza cu o pereche de chei publice / private unice pe relatia comericiant procesator.
      – decriptarea se realizeaza la momentul afisarii in pagina
      – teoretic doar PROCESATORUL ar putea sa modifice pretul de pe pagina de plata DAR
      — la efectuarea platii se trimite confirmarea tranzactiei cu suma cu care s-a facut charge
      — transmiterea se face encriptat (semnat de catre ambele parti)
      — asta inseamna ca procesatorul isi ASUMA suma luata si se valideaza
      — practic va putea modifica valoarea pana cand primul cumparator de prinde de tranzactie
      dupa care poate sa isi ia adio de la acest business (nu cred ca am auzit de un caz de acest gen pana acum oriunde in lume, poate sunt nu bag mana in foc dar SIGUR procesatorul acela nu mai este activ). concluzia. teoretic e posibil. practic doar daca esti sinucigas

    • Stai ca nu inteleg, tatucul platilor online din Romania a spus faptul ca doar cel ce proceseaza platile poate modifica suma finala? PROCESATORUL nu e cel ce intermediaza plata, respectiv mobilpay.ro, respectiv Antonio Eram in colaborare cu firme constantene?

      Daca Antonio vorbeste teoretic si nu are habar, noi ce experienta sa avem?

    • @alin

      am spus ca TEORETIC daca un procesator VREA poate sa faca orice CHARGE pe card doreste. nu comerciantul. EXCLUS comerciantul (decat la pos fizic dar asta este o alta problema)
      De aceea PROCESATOR nu este oricine. Sunt niste criterii de calitate. Iar daca faci o boacana dispari. Cam asta am vrut sa spun. Am repetat ca sa fie clar.

    • Scuza-mi indiscretia, dar stau mai prost la capitolul logica: facand exceptie la cifrele pe care le expui, hai sa ne limitam doar la situatie si vorbe: Comerciantul (respectiv magazinul online) nu are destul acces in a modifica comisionul (exceptie facandu-se in situatia unui POS), magazinul, desigur, nu are nici el destul acces in a modifica comisionul, deci pe logica ta procesatorul de plati e vinovat, corect?

      Mai am o intrebare: exista o legatura intre Netopia si magazinele respective? Era sa uit, daca tot esti aici vreau sa-mi definesti si mie termenul de bitcoin din punct de vedere legal caci practic oferi aceasta solutie: ce comisioane sunt la btc? Se da o plata si un bitcoin, cat ajunge la mine si cat ramane la netopia si care-i faza cu impozitele caci sunt depasit putin de situatie. Nu imi face calcule, curs valutar, taxe, presupunem prin absurd ca un bitcoin e 100 euro, cat primesc din suta? Cum faci tu trecerea asta de la bitcoin in lei, dpdv legal, asta ma intereseaza.

      Multumesc,
      Stima si respect.

    • @alin
      asa cum am spus. comerciantul trimite suma in clar cu taxe si comisioane + moneda. pentru procesarea ONLINE exclusiv. restul am explicat

      despre bitcoin
      comisionul la btc este de 0.5% pe tranzactie (cu o perioada gratuita, pot sa iti dau mai multe detalii daca vrei).
      Procedura este urmatoarea, la fel ca si la card (procesul este exact la fel) se initiaza de catre platfroma comerciantului o plata (cumparatorul alege plata cu BTC). Este directionat catre pagina de plata in care pretul in lei este convertit in BTC . Aici ii este prezentata userului adresa catre care se face plata. (pagina este valida 10 minute, standard pentru platile cu BTC dupa care se inchide singura). Odata ce cumparatorul face plata pagina se schimba iar la 2 confirmari (daca stii ce sunt acestea la BTC) este automat trimis raspuns la comerciant cum ca plata este facuta.
      Comerciantul primeste LEI asa ca nu exista o problema de taxe samd (este ca si la card) De restul ne ocupam noi.
      Trecerea din BTC in LEI este facuta pe exchange-ul nostru (unde in curand poti sa faci si procedura inversa sa vinzi LEI si sa cumperi BTC. Adresa va fi www.btko.in daca te intereseaza)

      Ca sa vezi un demo efectiv cum arata pagina de plata cu btc intra aici : admin.mobilpay.ro/demo sau aici : www.krtela.ro (si alege plata cu BTC)

      njoy

      p.s. nu am inteles chestia cu CEO-ii care fac ce vor.

  4. #23

    Comisionele se platesc intotdeauna de catre Magazin indiferent daca plata cu cardul este la POS sau online iar pretul afisat trebuie sa fie cel final. Incasarea unor sume mai mari se cheama sume necuvenite ca sa nu zicem direct furt

    • #24

      Si daca pretul afisat era cel final?

    • #25

      “Comisionele se platesc intotdeauna de catre Magazin”. unde scrie?

    • #26

      Nu scrie chiar asta dar în termenii și condițiile de la visa/mastercard scrie ca tu nu vei plăti niciodată comisioane de tranzacționare a plăților cu cardul

    • #27

      well, as vrea sa vad si eu exact asta, pentru ca eu stiu minim un magazin online care vinde produse si tu platesti comisionul bancii, plus ghiseul.ro

    • #28

      Într-adevăr e numai la plățile la pos, nu și online.

    • #29

      Am implementat plati online si am lucrat cu banci pe partea de POS si pot sa zic ca niciun procesator de plati nu umbla la suma care se plateste adica sa adauge comisioane sau alte nebunii. Aceste comisioane se opresc la anumite intervale de timp cand procesatorul de plati vireaza mai departe banii catre Magazin si atunci isi opreste partea. Daca se percep comisioane in plus fata de pret la momentul platii atunci este strict magaria magazinului fara acoperire legala – ca scrie in termeni nu inseamna ca are voie. In drepturile consumatorului este specificat clar ca pretul afisat trebuie sa fie si pretul de la casa iar toate costurile adiacente (comisioane, taxe Transport, samd) trebuie prezentate inainte de plata.

    • #30

      exact. de aia zic, nu sunt pe situl procesatorului, nu platesc

    • #31

      @arhi: chiar daca nu esti pe siteul procesatorului, tot mecanismele lui se folosesc. La momentul platii, indiferent de metoda, magazinul zice procesatorului sa ia suma asta din cardul asta. Suma in cauza este calculata strict de catre Magazin iar procesatorul fix suma respectiva o trage de pe Car

    • #32

      prefer sa fiu sigur. ce ma asigura pe mine ca mie interfata grafica imi arata 155 si procesatorul primeste comanda de 158? nimic.

    • #33

      Eu nu pricep ceva, lumea se plange de 2-3 lei ca si comisionul bancii sau comisionul procesatorului de card ?

  5. #34

    Stai un pic, ca nu inteleg foarte bine. Pe site pretul pt produs era x lei, dupa ce faceai toate manevrele cu bagat in cos, setat adresa de livrare, alea-alea, aparea “factura finala este de x+y lei” (eventual “alcatuita din: aia, aia si ailalta)? Si s-au plans de y, chiar daca ei au apasat butonul pt comanda finala?
    As pune pariu ca astia sunt ce-i care ma injura ca stau dupa mine cand citesc inainte sa semnez (contractul de abonament telefonic, contractul de credit, ordinul de plata cand achit rata, bonul de casa-bine, p-asta nu-l semnez, si cam orice altceva pe care imi pun semnatura).
    Daca zic ca eu nu le-as fi dat nimic inapoi (in conditiile in care a fost afisata suma finala totala de plata) in juma de ora nu mi se mai vede comentariul de minusuri.

    • #35

      Fuck, cum am putut sa scriu “ce-i”???? Cum?????
      Cetin, te rog, blocheaza-mi comentariile vreo cateva zile, poate invat sa scriu.

    • #36

      Da-i si doua palme la bucile goala asa sa te tina minte!!!

    • #37

      o sa ii dau…odata si-odata tot o prind eu la stramtoare

    • #38

      Cetin, ai avut o sansa. 🙂

    • #39

      cand vom fi amandoi fara perechi, in aceasi loc:)))

    • #40

      O…da…

  6. #41

    Normal, de ce să fie simplu, când poate fi complicat?

  7. #42

    Imi aduc aminte cum erau sa si–o ia niste colegi de la alta companie de rentacar…. Aveau de tras 200 euro de la un negru cat dulapul si din cauza ratei de schimb a primit negrul mesaj ca i-au luat 2 euro mai mult. Nu pot sa zic ca s-a facut negru mai negru dar asa parea… Si in timp ce cauta intrarea la aia in gheretuță zicea ‘imma bust yo ass mothafuckin’ thiefs’ pana nu a venit politia aeroportului nu s-a potolit

    • Adica a procedat gresit? Facand exceptie la frumoasele sale cuvinte.

    • #44

      Pai da… Pentru ca i-a fost explicat ca : Pe contract era trecuta suma de plata in EURO care se tragea de pe card la cursul din contract(sau BNR+n%) in LEI iar negrul venea din state si avea cont in DOLARI. E normal sa apara diferente, pentru ca nu am eu cum sa stiu ce comisioane sau ce rate de schimb au bancile intre ele.

  8. #45

    desigur.

    www.anpc.gov.ro/articol/43/clarificari-oug-34-2014

    30-09-2014
    Pentru corecta informare a consumatorilor si pentru a inlatura orice dubiu privind prevederile OUG 34/2014, facem urmatoarele precizari:
    – nicio lege din Romania nu permite introducerea comisionului la plata cu cardul in cadrul vanzarii directe. Adica, IN CADRUL ORICAREI TRANZACTII PRIN INTERMEDIUL POS, CONSUMATORILOR NU LI SE PERCEP, LA MOMENTUL DE FATA, COMISIOANE.
    – OUG 113/2009 prin care s-a transpus Directiva Serviciilor de Plati spune foarte clar: «Beneficiarul unei plati nu poate sa ceara un pret mai mare in functie de instrumentul cu care se face plata». Aceasta inseamna ca niciun comerciant din Romania nu poate sa ceara o taxa atunci cand platesti cu cardul.
    – Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative este transpunerea Directivei 2011/83/UE si se aplica contractelor incheiate cu profesionistii la distanta sau in afara spatiilor comerciale, care la art. 3 alin. 2 precizeaza ”In cazul in care vreo dispozitie a prezentei ordonante de urgenta intra in contradictie cu o dispozitie a unui alt act din legislatia nationala ce transpune un act al Uniunii Europene care reglementeaza sectoare specifice, dispozitiile acestuia din urma prevaleaza si se aplica sectoarelor specifice in cauza.”. Astfel, in momentul in care se ajunge la efectuarea platii, prin intermediul cardului, se interzice aplicarea de comisioane.
    – Pentru a intari respectarea drepturilor consumatorilor si pentru a evita afectarea intereselor economice ale acestora, ANPC intreprinde toate demersurile necesare in vederea clarificarii fiecarui aspect.

    ”Mentionez faptul ca Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, prin intermediul comisarilor, aplica legea in litera si spiritul ei. Scopul ANPC este de a se asigura de respectarea drepturilor fundamentale si esentiale ale consumatorilor fara a tolera nicio abatere.”

  9. #50

    Eu mi-am luat-o un pic altfel de la paypal.
    Aveam de plătit sa zicem 500eur și aveam card de eur. Am pus cardul de euro și la faza finala mi-a scris ca am de plată 500eur și jos scris mai mic (2400 lei). Ei mi-au luat 2400 lei de pe cardul de euro care a trebuit să mai facă un schimb valutar supraevaluat și la final mi-a luat peste 600 eur.
    Motivația lor a fost: am văzut că ești din România așa că am presupus că ai lei pe card.

    • #51

      Paypal cand faci plata te intreaba daca sa te factureze in moneda vanzatorului sau sa faca ei schimbul valutar…
      Problema e ca schimbul valutar la PayPal e mai mare cu 10 bani la euro decat la bancile romanesti, trebuie sa fii foarte atent si sa selectezi facturarea in moneda vanzatorului. (Ca sa nu mai spun ca ING daca primeste din afara tarii cerere in lei iti face conversia lei-euro-lei la cursul lor, doar pentru ca asa vor muschii lor – am patit-o cu paypal, au patit-o altii cu cumparaturi online de la Zara si alte magazine din grupul Inditex). Cascam ochii sau cascam punga… 🙂

    • #52

      Poză sau nu s-a întâmplat. 100 de euro comision la Paypal? I call bullshit!

    • #53

      @Mark: in cazul meu nu m-a intrebat. Mi-a bagat direct moneda.
      @Floo: M-am uitat acum. Era 1260 Eur si am platit in final 1337 eur.

    • #54

      Patit si eu cu Paypal…mi-a facut 2 schimburi valutare la o tranzactie …odata banca si odata ei… frumos!…dar am dat click, am dat click!

    • Da, PayPal iti pune valuta cardului ce considera ei ca ar fi – mi se pare ca e dupa tara bancii care a emis cardul, nu neaparat dupa tara carei ii apartii tu.
      Am patit-o si eu, cu o suma mica din fericire, si s-a rezolvat cu un email – au schimbat ei valuta cardului din cont. Problema e ca la expirarea cardului si adaugarea celui nou trebuie sa-i contactezi iar, ca fac acelasi lucru.

  10. TOȚI PROCESATORII DE PLĂȚI AFIȘEAZĂ SUMA PE CARE O VEI PLĂTI ÎN MOD REAL, ÎN MOMENTUL ÎN CARE APEȘI OK, SUNT DE ACORD CU PLATA.

    Si daca el a afisat o suma si banca imi alta suma unde ma incadrez?
    Si mai mult : am primit SMS de la banca cu suma in lei care era afisata la cumparare, dar pe extras apare o suma mai mare…

  11. #57

    Nu ai informatiile complete, Arhi. Ce s-a intamplat acolo a fost in felul urmator: magazinul avea preturile afisate in lei, clientul punea in cos ceva de 100 lei, platea cu cardul de lei, magazinul calcula la cursul zilei cati euro inseamna acei 100 lei, cerea de la banca suma in euro, care era luata de pe cardul de lei la cursul de cumparare al bancii, mereu foarte mare, iar clientul se trezea cu 105-110 lei luati din cont si este normal sa nu-ti convina.

    Si problema este tocmai la “TOȚI PROCESATORII DE PLĂȚI AFIȘEAZĂ SUMA PE CARE O VEI PLĂTI ÎN MOD REAL, ÎN MOMENTUL ÎN CARE APEȘI OK, SUNT DE ACORD CU PLATA.”, pentru ca tie iti afisa 100 lei cand dadeai OK. De-aia s-a plans lumea.

    Unul dintre magazine este H&M, de altele nu stiu.

    • #58

      eu nu platesc la magazin daca, in momentul platii nu sunt redirectionat catre situl procesatorului de plata, unde imi arata suma pe care o voi plati in momentul apasarii butonului OK

    • #59

      Tu nu, altii da, iar asta nu inseamna ca sunt in vreun fel mai prosti sau ca este vina lor. Sunt mai multe magazine care au propria lor forma de preluare a datelor necesare unei plati, bookdepository, de exemplu, iti bagi acolo datele si mai ai doar un buton de-apasat, ceva total nevinovat, ca asta cu “APASA CU INCREDERE” 🙂

  12. #60

    Lucrez la un magazin online. Prin contract, toate comisioanele la plata online sunt suportate de vanzator. Clientul nu are cum si de ce sa achite aceste comisioane. De asemenea, trebuie spus si faptul ca prea putine persoane se uita cu atentie la toate informatiile afisate inainte de finalizarea comenzii.
    Magazinul unde lucrez este partener la un mare magazin online. Dupa fiecare comanda primita, aceasta se confirma telefonic cu clientul. In proportie de 70%, toti au avut nedumeriri de ce trebuie sa plateasca si la noi taxa de transport, dar si la alti 2 parteneri de la care au cumparat produse in aceeasi comanda. Nimeni nu stia ca produsele sunt de la mai multe magazine, desi, inainte de finaliare, sunt toate datele scrise: ce produse, de la ce partener, ce taxa de transport etc.

  13. Salut,

    am sa incerc cateva clarificari.
    > Procesatorul intotdeauna afiseaza suma FINALA asa cum a fost trimisa de catre magazin-ul online, asociata tranzactiei. Aceasta este suma care se va credita din contul asociat cardului
    > Pentru comerciantii din RO, sumele sunt exclusiv in LEI (RON) si contin TVA (sau nu pentru cei care nu sunt platitori, oricum este afisat pe pagina de plata).
    > Exista comercianti din RO care au voie sa taxeze in EUR sau alta moneda. Acceptarea acestora este un proces care implica schemele de plata Visa / MasterCard si banca acceptatoare (Acquirer).
    De obicei 99.9% din cazuri sunt companii de turism care prin lege au permisiunea de a accepta si plati in alta moneda (la fel si pretul poate fi afisat in alta moneda)
    > In cazul in care pretul tranzactiei este in EUR acesta va fi afisat pe pagina de plata in felul urmator : Pret EUR (+/-TVA) echibvalent LEI (+/-TVA) , unde conversia se face la cursul bancii acceptatoare in momentul tranzactiei. Aceasta suma va apare pe card in extrasul de cont
    > comisionul de plata este 0% (ZERO) pentru cumparatori. NU se accepta includerea comisionului in tranzactie, fiind ilegal (chiar daca exista niste initiative legislative pentru a modifica acest lucru, o mare prostie dupa parerea mea)
    > ORICE alta suma apare pe extrasul de cont ar trebui sa conduca imediat la procedura de CHARGEBACK .
    Aceasta presupune :
    – anuntarea comerciantului si trimiterea inapoi a produsului (aici, dupa caz se aplica atat legislatia in vigoare cat si termenii si conditiile magazinului / comerciantului). De obicei se face la ei pe site sau pe mail
    – anuntarea bancii emitente a cardului. Fiecare banca are proceduri proprii dar nu pot varia foarte mult de la manualele visa / mastercard
    In mod normal, si aici vorbesc de mobilpay, la cererea de chargeback de la banca emitenta, cu detalii bazate pe manual noi facem reverse la tranzactie in max 24h (media este 1h) . Banca emitenta ar trebui sa faca suma disponibila in max 24h de la acel moment.
    > Platile cu card sunt cele mai sigure, indiferent de discutiile pro si contra (in care nu ma lansez). Este infinit mai consumator de timp plata ramburs (si prin extensie mai scumpa).
    In acest moment plata cu cardul in ro este de 25% din tranzactii pe magazinele on-line . In crestere de la 5% acum 5 ani. Probabil vom ajunge la 100% in urmatorii 5 ani fara probleme, mai ales ca
    – comisionul interchange a scazut la comercianti iar acum nu au dece sa se planga de % mari
    – penetrarea cardurilor creste constant (cele de credit sunt un plus care aduc functii noi, ex. rate)
    – exista o paleta larga de integrari la nivel de tip de magazin
    – etc

    sper am acoperit tot. daca nu va stau la dispozitie pentru intrebari.
    merci

    • #62

      multumesc, chiar intentionam sa iti trimit un mail cu problema

    • comentariu negativ ? really ?

    • Nu i-o fi placut stilul 😉

    • #65

      poate a injurat, poate a spus ceva…

    • #66

      @Antonio Eram, sunt cei care au credite in CHF. 🙂

    • Toate platile online se bazeaza pe un card, intr-un fel sau altul, deci e putin aiurea sa zici ca platile cu cardul sunt cele mai sigure. Ai un business in domeniu, dar nu poti spune ca rambursul nu-i flexibil, n-ai de unde sa stii ce bani am in portofel sau pe card si rezultatul final e tot acelasi: curierul la usa mea. Stii care-i diferenta? Cateva secunde in plus, deci iti multumesc ca mi-ai salvat cele 3 minute din viata.

      Plata o fac de pe card sau ramburs, in functie de magazin, chef, zi si multe alte variabile.

      Penetrarea cardurilor creste constant dat fiind salariu ce se ofera pe card, asta-i singurul motiv pentru care se fac mai multe plati online, nu e vorba de evolutie, emancipare sau alte cacaturi.

      Stiti ce-i leaga pe toti CEO romani? Toti cred ca pot face ORICE, incepand de la manageriat, programare si terminand la pr-uit.

  14. #68

    buba poate e la cei care au cumparat mai multe produse si nu stiu sa adune la sfarsit. ca mai vine un comision, un transport, chestii.

  15. #69

    Eu mi-am luat-o recent de la ceva site pt bilete de avion – kissandfly.ro
    Am cumparat un bilet de avion prin ei, la Tarom. Cand am facut comanda suma era de 581.74 RON. Am primit si mail de la ei..atat mi-a parut cand am dat accept la plata. Acum cand ma uit in cont vad ca mi-au luat 602.48 RON Citesc printre conditiile lor si scrie ca e posibil ca decontarea catre companiile aeriene sa se faca in alta moneda si sa isi puna comision de convesrie. Pe bune? Decontarea intre un site romanesc (chipurile) si Tarom se face in euro? Eu am platit dintr-un cont de lei. Si e amuzant si cum in mailul primit de la ei cu suma de plata scrie frumos si mare: Pret curat, fara comisioane si taxe