Mă uitam dimineață la acest clip care este incredibil și nu ar fi trebuit să existe, dar există, pentru că avem așa zis jurnaliști auto, în fapt, niște cocleți pur sânge, fără urmă de respect față de lege sau ceilalți și am realizat o chestie.

Dacă pe micul limax îl lovea cineva din spate, respectivul era vinovat. Nu conta că a oprit pe bada 1 a autostrăzii, conta că legea zice că trebuie să păstrezi distanța față de cel din față. Și aici e problema. În legislația rutieră română sunt niște scăpări, probabil lăsate anumit, scăpări care te fac vinovat fără ca tu să fii, cu adevărat, vinovat.

De exemplu, dacă un auto o ia razna pe drum, tu tragi brusc de volan să te ferești și lovești pe altcineva, ești complet și total vinovat. Simplu. Nu ai cum să îl tragi la răspundere pe cel care te-a făcut să tragi de volan, nici măcar cu filmare sau martori. De asta e și recomandat ca, decât să intri într-un nevinovat, mai bine intri în cel care vrea să intre în tine.

Idioțenia cu formularea lăsat intenționat vagă de la trecerile de pietoni nesemaforizate, care nu specifică suficient de clar că pietonii trebuie să se asigure la traversarea străzii pe trecere, ci o lasă fix la interpretarea agentului constatator. Până și polițiștii cer ca legea să fie clarificată, dar cei ce se ocupă de asta sunt ocupați să reglementeze mersul pe bicicletă la maxim 40 kmph, nu chestii de astea.

Mai sunt, dar nu mi le amintesc acum. Un vid legislativ stupid, lăsat așa pentru a lăsa mână de forță și șpagă poliției.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

53 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Porcaria aia cu giratoriul cu 2 benzi: in video-ul ala cu politistul intr-un A4 negru care a vrut sa iasa direct din banda a doua tot celalalt a luat amenda ca nu s-a incadrat corespunzator, pe cand in alte situatii a fost invers: cel care a vrut sa iasa aa luat amenda ca nu s-a asigurat la schimbarea benzii

    • #2

      Acolo a fost o situatie putin diferita, dar reporterii din Romania sunt incapabili sa ceara lamuriri de la Politie. Ei au gasit ocazia de a scrie un articol care sa le aduca click-uri si asta a fost tot.

      Inainte de intrarea in acel sens giratoriu existau marcaje de preselectare a benzii, in functie de directia in care te deplasezi: bit.ly/3ekS8Xu
      Soferul respectiv a luat amenda pentru ca nu a respectat marcajele, nu pentru ca nu a acordat prioritate politistului.

    • #3

      @Andrei G aici este încă a prostie a celor de la rutieră care nu respectă legislația. Indicatoarele au prioritate față de marcaje, iar în link-ul care l-ai pus tu că dacă te uiți din direcția din care veneau cei doi marcajele sunt aproape complet șterse. La fel am văzut multe intersecții giratorii care au marcaje de presemnalizare doar din unele direcții.

      Ar fi trebuit să renunțe la indicatorul de giratoriu și să pună doar indicatoare de cedare a trecerii și eventul să marcheze în excentric benzile din “giratoriu”. Nu este în regulă să pună indicator de giratoriu și apoi să schimbe regulile prin marcaje.

      Sau cum este in SUA, unde giratoriile cu mai multe benzi au indicator (nu marcaj) de presemnalizare: wsdot.wa.gov/sites/default/files/2014/09/23/LaneControlSign1.jpg

      Asta nu înseamnă că trebuie să treci prin intersecție cum te taie capul, dacă sunt totuși niște marcaje, chiar și incorecte, trebuie să gândești cum eviți cel mai bine un posibil accident și să le respecți, dar legea nu ar trebui să lase nicio interpretare în cazuri de genul asta.

      Ca să îți mai dau un exemplu de semnalizare stupidă: la noi în oraș este o stradă cu sens unic care într-o parte are indicator de sens unic iar in partea cealaltă este un indicator de interzis cu exceptia riveranilor… Bine că nu este cu excepția camioanelor.

    • #4

      @tony, marcajele de preselectare a benzii nu contrazic semnificatia indicatoarelor rutiere, doar completeaza cu niste informatii suplimentare. la fel cum sunt marcajele de preselectare a benzii pentru virajul la stanga sau la dreapta in intersectiile “normale”.

    • #5

      @Andrei G: Indicatorul rutier de “Sens giratoriu” bate la cur orice marcaj. Merg cu ochii pe sus, dupa masini, indicatoare si pietoni, nu stau cu ochii-n asfalt sa vad ce dracu le-a mai trecut prin cap sa deseneze. Nicaieri in legislatie nu se mentioneaza ca marcajele sunt prioritare.

    • #6

      @Florian, nu ai inteles. Nu am spus ca marcajele sunt prioritare, am spus doar ca acestea completeaza semnificatia semnului de sens giratoriu.
      Am dat si un exemplu cu intersectiile normale unde ai de multe ori marcaje pentru preselectarea benzilor in cazul virajelor la dreapta sau la stanga.
      Nici acolo nu te uiti pe sosea ca sa vezi pe ce banda trebuie sa te incadrezi?

    • #7

      Hai să vedem întâi cum este definită o intersecție cu sens giratoriu in DEX:
      “Sens giratoriu = sens de circulație la o intersecție, într-o piață etc., potrivit căruia un vehicul este obligat să facă o rotație de la dreapta la stânga”

      deci indicatorul de sens giratoriu te obligă să mergi în cerc de la dreapta la stânga. Dacă vrei să mergi altfel înseamnă că schimbi direcția de mers, trebuie să te asiguri, semnalizezi etc.
      Marcajul nu are cum să treacă peste definiția indicatorului și să îți spună să faci altceva. Nu putem vorbi de completare dacă este în contradicție cu semnificația indicatorului, iar articolul 31 din OUG 195/2002 specifică foarte clar ordinea de prioritate în cazul ăsta.

      În cadrul unei intersecții normale nu ai un indicator care să te oblige în vreun fel, deci trebuie să respecți marcajul care completează, cum zici tu. Dacă ai avea și indicator și marcaj trebuie întăi să respecți semnificația indicatorului și apoi marcajul (dacă nu e pus aiurea în contradicție cu indicatorul).

      Soluția e foarte simplă: cei de la circulație să renunțe să mai abuzeze indicatorul de sens giratoriu și să dirijeze intersecția prin indicatoare de prioritate.

    • #8

      @tony, in definitia sensului giratoriu nu este nicaieri specificat pe ce banda trebuie sa te incadrezi (daca sunt 2 sau 3 benzi). Pentru asta exista marcaje de preselectare a benzii.

      Oricum, mi se pare foarte amuzant cum insistati ca nu am dreptate si ca voi cunoasteti mai bine legea, in conditiile in care discutam de un exemplu clar in care un sofer a fost amendat pentru nerespectarea marcajelor de preselectare a benzii.

    • #9

      @Andrei G scrie chiar in definiție direcția în care trebuie să mergi. Eu înțeleg că după atâtea probleme în trafic și neimplicarea poliției multă lume își pune speranța că sensul giratoriu va rezolva problema nesimțiților care se bagă în față, dar așa cum este definit (și nu numai la noi în țară) sensul giratoriu nu împiedică un idiot să se învârtă pe banda 1 cât îi convine.

      Te rog să faci distincția între sensul giratoriu ca indicator și o intersecție care are forma unui giratoriu dar este dirijată prin alte reguli. Nu împiedică nimeni pe cei de la circulație să facă “turbo giratorii” și alte combinații, dar alea nu au nicio treabă cu indicatorul de sens giratoriu.
      În Marea Britanie de exemplu nu se folosește indicatorul de sens giratoriu decât la intersecții mici cu o singură bandă, iar pentru cele mai mari se folosesc marcaje și semnul de ocolire.

      Iar relativ la cazul șoferului amendat eu n-am spus că are sau nu dreptate, am spus că legea nu este suficient de clară și nici practica celor de la rutieră nu este coerentă în felul cum semnalizează intersecțiile pentru a evita genul ăsta de neînțelegeri. Dacă aș fi fost în locul șoferului nu m-aș fi încadrat aiurea iar dacă eram în locul polițistului aș fi acordat prioritate pentru că nu am chef de incidente inutile în trafic.

      Asta nu înseamnă că situația de fapt este corectă și ar trebui să rămână așa la nesfârșit, deci “Sunt unele lucruri în legislația rutieră care ar trebui aduse la zi”…

    • #10

      @tony, cred ca tu ai o problema in a face diferenta intre un giratoriu si un giratoriu care are cateva marcaje suplimentare.
      Nu scrie nicaieri in definitia unui giratoriu care este banda pe care te poti incadra. La fel cum nu scrie nicaieri in definitia unei intersectii normale care este banda pe care trebuie sa circuli. Acestea se determina prin marcajele de preselectare a benzii (acolo unde exista).

      Repet: marcajele nu contrazic definitia si regulile de circulatie intr-un sens giratoriu, doar le completeaza.

    • #11

      Nu inteleg de ce insisti sa se foloseasca indicatorul gresit cand sunt o gramada de optiuni pentru a trata cazul corect, dar in fine, e parerea ta.

      www.turnulsfatului.ro/2017/04/05/ce-spune-politia-despre-noile-marcaje-premergatoare-sensurilor-giratorii-cum-se-circula-corect-82626

    • #12

      @tony, este complicat cu tine. Ai un exemplu concret in care Politia a amendat un sofer care nu a respectat marcajele respective, dar insisti ca nu sunt legale.
      Bun, sa presupunem ca nu sunt legale si ca Politia se inseala cand amendeaza soferii. Eu tot prefer sa respect acele marcaje si sa nu ajung in situatia in care trebuie sa contest in instanta o eventuala amenda primita.

  2. #13

    De acord că legea ar trebui îmbunătățită sau, măcar modul de aplicare al ei să fie unitar, dar, cel puțin în situația prezentată mai sus, daca-l lovea cineva din spate și putea să dovedească faptul că a oprit fără motiv, cu video sau martori, câștiga lejer. Faptul că polițiștii nu-și fac treaba cu simț de răspundere (e stupidă scuza aia cu “camera omologată”) și tratează totul cât mai simplu pentru ei, nu înseamnă că au și dreptate. Până la urmă, justiția este cea care trebuie să stabilească vinovații, ceea ce nu înseamnă că e mai ușor, dar deocamdată asta e situația.

    • #14

      absolut deloc nu castiga. citeste legea

    • #15

      @anukoi, cum dovedesti ca a oprit fara motiv? De unde gasesti martori pe marginea autostrazii ca sa confirme versiunea ta?
      Fiindca la noi, in cazul tamponarii dintre doua masini, nu sunt luati in calcul ca martori pasagerii masinilor implicate in accident.

    • #16

      chiar daca ar fi oprit fara motiv, ceea ce e imposibil de demonstrat, ar fi fost sanctionat pentru oprire fara motiv, iar cel ce l-a busit pentru ca a intrat in el.

    • #17

      @Arhi Am fost în situația când un prieten a frânat brusc deoarece văzuse mașina de poliție, iar cel din spate l-a ajuns din urmă, nu foarte nasol, doar ceva zgârieturi. Agentul a decis culpă comună, chiar i-a spus celuilalt șofer că se poate adresa instanței, cu șanse de a câștiga, dacă nu e de acord cu decizia.
      @AndreiG Variante pentru a dovedi asta există: martori, camere de bord, camere de supraveghere a traficului sau cele de securitate etc.
      ”Fiindca la noi, in cazul tamponarii dintre doua masini, nu sunt luati in calcul ca martori pasagerii masinilor implicate in accident.” Nu știu cât e de corectă afirmația, deoarece am fost implicat într-un proces referitor la un accident, iar ca martori au fost audiați chiar pasagerii din mașina implicată

    • #18

      @anukoi, poate ma insel la asta cu martorii.
      Dar asa am patit eu acum vreo 10 ani. Am facut un accindent in care soferul implicat nu a vrut sa isi recunoasca vina. Politistul ne-a explicat ca va trebui sa ajungem in instanta, dar sa cautam martori de pe strada, fiindca cei din masina nu vor fi acceptati.
      Motivul ar fi fost ca sigur cel care este cu tine va fi de partea ta, nu va declara niciodata ce tu ai fost vinovat.
      In cazul meu, pana la urma s-a rezolvat. Am reparat masina pe Casco, iar cand firma de asigurari a inceput demersurile pentru recuperarea banilor de la celalalt sofer, acesta si-a recunoscut vina si le-a dat RCA-ul pentru recuperarea sumelor.

    • #19

      @Andrei G ”Motivul ar fi fost ca sigur cel care este cu tine va fi de partea ta, nu va declara niciodata ce tu ai fost vinovat.” Nu este datoria martorului să stabilească vinovății, ci doar să prezinte faptele, așa cum le-a văzut, sub jurământ. Dacă minte e riscul lui, dar vinovăția o stabilește doar un judecător pe baza probelor, probe pe care poate decide dacă le acceptă sau nu (de exemplu filmarea, am citit despre cazuri, rare, când nu au acceptat filmarea în instanță).

  3. #20

    Mi s-a atras atenția de niște tovarasi militieni ca am viteza prea mare cu trotineta (aveam 45,legea zice ca o trotineta are maxim 25).
    A doua zi (adică ieri) m-am dus la RAR sa vorbesc de omologare /inregistrare /inmatriculare /inmortiimasii…
    A zis nea Caisa de la RAR ca nu se poate asa ceva, ca e legea frecata. De acolo am plecat (cu 45km/h)spre militie. I-am explicat duduii ce vreau si m-a sfătuit sa scriu o petiție…
    Pai sa nu-ti bagi juma de pula-ntreaga in toata mizeria asta de stat?
    A avut prințesa ardealului un articol cu camerele care nu sunt omologate. Am trimis petiție la militie ca sa imi zica de unde sa iau si eu una. Aștept răspuns…

    • #21

      Legea spune clar ca nu ai voie cu trotinete care merg mai tare de 25 km/h. Nu stiu exact motivul, probabil s-a decis ca la viteze mai mari este periculos atat pentru tine cat si pentru ceilalti participanti la trafic (ex: pietoni). Tu te agiti ca vrei sa mergi cu 45 km/h.
      Vrei sa fii respectat in trafic de catre soferi, dar in acelasi timp sa ai niste legi speciale, adaptate dorintelor tale.

    • #22

      la intrarea pe podul de la Doraly, din Constanta, e ccrucea unui copil de 14 ani, caruia i-a facut tacsu, mecanic autor, scuterul sa mearga cu 80 la ora. sau poate mai mult, dar 80 era viteza cu care s-a infipt in parapet si a murit. am permis din 1998, dar imi țîțîie curul cand ma urc pe o basina de aia de placa, sa ma dau cu 25kmph.

    • #23

      Ai citit legea? Sau ești prost pentru ca, de ce nu?
      Legea definește ce e aia trotineta. Si zice de viteza din constructie, între 6-25. A mea are, din fucking construcție, 55 maxim. Ceea ce nu o încadrează la trotineta. Poate moped. Dar nu are scaun. Poate motor, dar nu e motor. Poate…

    • #24

      @LuciAnus, sa incerc sa iti explic din nou.
      Pentru a se incadra la trotinete, trebuie ca vehiculul respectiv sa nu depaseasca viteza de 25 km/h. Daca “jucaria” ta poate atinge prin constructie viteza de 55 km/h ai 2 variante simple:
      1. Nu o folosesti in Romania si te duci sa te plimbi prin China unde a fost produsa. Poate acolo te lasa sa circuli cu viteza asta (in Europa sigur nu ai voie).
      2. O limitezi electronic la 25 km/h.

      Statul nu are obligatia de a-si adapta legile la orice ii trece prin cap chinezului sa construiasca.
      Nici pe tine nu te-a obligat nimeni sa iti cumperi ceva ce nu poti folosi conform legii, a fost alegerea ta. Si acum stai si te smiorcai pe bloguri ca un copil de 3 ani.

    • #25

      Acelasi principiu se poate aplica si la masini, care prin constructie au capacitatea de a depasi viteza de 130 km/h adica viteza maxim admisa pe drumurile patriei. Cum ar fi sa te duci cu Lamborghiniul sa bagi o petitie sa se mareasca la 300 pe DN-uri si 100 in pasaj la obor ca ti-e lene sa lasi automata sa treaca in treapta 1?

    • #26

      Care e limita de viteza maxima in ro? 130?de ce mașinile nu sunt limitate la 130?fucking idiot

    • #27

      Ori ești analfabet funcțional ori ești analfabet funcțional.
      Ce nu poți înțelege din faptul ca toate trotinetele electrice care au peste 25km/h au intrat in ilegalitate?
      E ca atunci când, la mașini, ce are in bord peste 130, sunt ilegale!

    • #28

      Legea defineste trotineta ca vehicul cu viteza mai mare de 6 km/h si mai mica de 25 km/h.

      In sensul legii, lucianus nu conduce o trotineta. Ceea ce inseamna ca are dreptate ca trebuie omologata ca alt tip de vehicul, in cazul de fata, cel mai probabil, moped.

      Obligatia însă de omologare ar trebui sa fie la producător/distribuitor, nu la cumparator. Importatorul, din lene nu vrea sa se complice cu omologari, civ-uri si sa dea bani la RAR. Asa ca toti importatorii din Romania se ofera in “marinimia” lor sa iti limiteze trocariciul la 25 km/h.

    • #29

      Amice, esti un pic cam bățos:
      Oricum ai da-o, o trotineta este un vehicul cu doua roti, o placa intre ele si un ghidon. Ca niste gigei au zis, hai sa punem motor de racheta pe ea, e altceva, dar la urma urmei, cand te uiti la ea zici: baaa… e trotineta. Daca ai si șa si motor, atunci poate intram la mopede. E fix ce zicea Cetin mai sus, lege veche si viduri legislative.

      Prin urmare, daca stai asa, 2 pasi in spate, ai o bere in mana si te uiti la ce ai in gradina si zici: Baaa, ce trotineta misto am, prinde 45, atunci chestia din fata ta e trotineta. Daca era moped si arata ca un moped, probabil ca la RAR ti-o omologa/inregistra/inmatricula.

      Eu contestam principiul tau: am un vehicul care seamana cu o trotineta, toata lumea zice ca e trotineta, dar nuuu, ea prinde 45, deci nu e trotineta, hai sa schimbam legea trotinetelor sa ma pot da legal cu 45 sau, desi e trotineta sa o incadrez la altceva. De unde si analogia cu masinile.
      Mai ramane sa vrei sa te dai cu 45 pe aleile din parc, ca doar ce pusca ei de viata, e o trotineta, nu?
      Acum ai priceput sau facem si desen explicativ?

    • #30

      mi se pare incredibil cum v-ati pierdut 6 ore din viata ca sa va contraziceti daca e trotineta sau tiribomba. voi nu munciti sau ceva?

    • #31

      pentru unele lucruri atat de strigatoare la cer, merita sa rupi de la gura copiilor sperand sa aduci un ratacit pe calea cea dreapta 🙂
      Mai ales daca ratacitul urmeaza sa te claxoneze sa te dai de pe pista de biciclisti din parc ca trece el, zeul, cu trotineta de 45

    • #32

      nush de ce, dar am impresia ca sunt interzise in parc. poate ma insel

    • #33

      @Arhi, nu cred ca sunt interzise in parc. Daca ai pista de bicicleta, ai voie sa circuli si cu trotineta pe acolo.

      @LuciAnus, te exprimi gresit. Trotinetele care pot atinge peste 25 km/h nu au intrat in ilegalitate, pur si simplu nu au fost niciodata reglementate. Tu ai fost zmeu si ti-ai cumparat un vehicul care se afla in zona gri si acum ca s-a reglementat circulatia lor, esti berbec si refuzi sa respecti legea.

  4. #34

    Merg cu motorul de >15 ani si am vazut cateva (zeci de) situatii in care un automobil nu a dat prioritate si motociclistul, dorind sa evite impactul, a facut o manevra de evitare in urma careia ori a cazut ori a intrat in altceva. Si nimeni, niciodata nu a “dat dreptate” motociclistului. Ca sa nu mai vorbim de masuri impotriva conducatorului automobilului care a generat problema si care, de cele mai multe ori, o sterge englezeste de la locul accidentului.
    Cf. definitiei din lege, ca sa fie accident trebuie intrunite doua conditii: UNU – contact intre doua sau mai multe autovehicule si DOI – cel putin unul trebuie sa fie in miscare. Daca nu exista CONTACT, nu este accident. Exact asta mi-au spus si vreo 2-3 politisti – daca vrei sa iti dea legea dreptate trebuie sa intri in celalalt vehicul ca sa fie contact. Cand esti cu masina mai e cum mai e dar cand esti pe motocicleta parca nu prea iti vine sa intri in plin, constient si asumat, in nimic …

    • #35

      E vina ta, ca mergi cu motorul prin Romania.

    • #36

      Corect, nu stiu cum dracu’ nu m-am gandit la asta pana acum :))

    • #37

      Toata problema asta a pornit de la faptul ca este foarte greu sa demonstrezi vinovatul atunci cand nu exista un impact.
      De exemplu tu spui ca ti-am taiat calea si ca sa ma eviti ai tras brusc de volan/ghidon si ai pierdut controlul. Eu vin si spun ca nu este adevarat, ca trecusem de mult de zona respectiva si tu ai pierdut controlul pentru ca mergeai foarte tare.

      Sau tu spui ca m-ai lovit in spate fiindca am franat fara motiv. Iar eu spun ca era un copil pe marginea drumului si mi s-a parut ca sare in fata masinii fiindca vrea sa traverseze.

    • #38

      daca ar exista obligativitatea camerei de bord, discutiile astea ar deveni inutile

  5. #39

    Alte idiotenii:

    – Termenul de 30 de zile in care trebuie sa iti repari masina; termenul ala era valabil cand in tara asta nu circulau decat Dacii, ARO si Oltcituri si unicul asigurator era ADAS. Acum, asiguratorul are 90 de zile sa “investigheze” dar victima nu poate circula cu masina indoita decat 30 de zile.

    – Retinerea fizica a permisului in cazul suspendarii dreptului de a conduce; tot asa, o ramasita din vremuri demult apuse.

    – Lipsa din lege a definitiei pentru “defectiuni grave la sistemul de lumini”. Jigodiile iti retin certificatul pentru un bec ars, in conditiile in care sunt multe masini la care becul se schimba doar in service. (eu consider ca becul este consumabil)

    – Lipsa din lege a definitiei prioritatii pietonului

    • #40

      Depinde de bec.
      Becul de faza scurta pe stanga e destul de important

    • #41

      Sunt curios daca vor adapta legea vreodată in condițiile in care acum din ce in ce mai multe mașini au led arrays. Daca se arde 1 din 12 pe stânga spate, imi dai amenda? E la latitudinea politiei? Teoretic un stop de genul se schimba cu totul, e defecțiune, cine zice cat de grava e?
      La pietoni, ca pieton, mi se pare destul de clar in lege unde am prioritate si unde nu. Mai precis nicăieri cu excepția verde exclusiv pentru pietoni.

    • #42

      @geutz, daca ti se arde un bec si nu poti sa il inlocuiesti decat in Service, pana cand reusesti sa ajungi nu mai circuli cu masina decat ziua.
      Poate fi foarte periculos sa mergi noaptea fara lumini.

    • #43

      Legat de acel termen de 30/90 de zile. Eu ce fac daca Politia nu gaseste vinovatul in acel termen sa il determine sa imi dea asigurarea sa imi repar masina? Si au si filmare si nr de masina.
      Acum aproape doua saptamani, am avut un accident cu un tip de a simtit ca e indreptatit sa intoarca de pe banda 1 (eu fiind pe banda doi) doar pentru faptul ca semnaliza.
      Tot el era cu gura mare ca “sa vina politia, ca nu stiu ce”. Am sunat la 112, le-am expus problema, nu au vrut sa trimita echipaj si sa mergem la sectie pentru declaratie.
      Eu m-am dus imediat, el tot insista ca sta sa vina Politia. La nici juma de ora, se duse un echipaj acolo. Nu mai era.
      Din moment ce nu m-au sunat pana acum, sigur nu a fost sa declare.
      Din ce am inteles, ei trimit vreo 2 adrese proprietarului, apoi se duc personal sa il ia la intrebari. Nu stiu ca timp cat inseamna asta, dar daca nu ma incadrez in termenul dat de lege? Ce patesc?
      Iar asiguratorul nu poate sa imi inceapa reparatia (RCA cu decont) pana nu are PV de la Politie (si preferabil si RCA-ul celuilalt).

      Sa ma duc eu sa il determin sa declare la Politie? Dau in alte belele asa.

    • #44

      Daca vi se arde un bec pe stanga noaptea si nu stiti/puteti sa-l inlocuiti, mergeti cu avariile pornite.

    • #45

      legal, daca iti functioneaza becul dinspre mijlocul soselei, esti ok. daca nu, aprinde in mm avariile, ca au murit oameni crezand ca vine din fata un motor

  6. #46

    În cazul acesta legea e cat de cat ok, problema este ca și poliția să vrea să își facă treaba

    OUG 195/2002:
    Art 99.
    (1) Constituie contravenții și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa I de sancțiuni următoarele fapte săvârșite de către persoane fizice:
    1. conducerea unui autovehicul în mod nejustificat cu o viteză cu cel puțin 10 km/h sub limita minimă obligatorie stabilită pe tronsonul de drum respectiv;

    Regulamentul de aplicare:
    Art. 142.
    Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
    m) pe partea carosabilă a autostrăzilor, a drumurilor expres și a celor naționale europene (E);

    • #47

      Defapt în cazul idiotului din clip mai putem adăuga o contravenție, păcat că e amenda prea mică:

      Art. 99. (1) 13. lăsarea liberă în timpul conducerii a volanului, ghidonului sau a manetei de comandă a vehiculului;

  7. #48

    Am permis de vreo 25 de ani. Vag, imi amintesc niste pasaje din lege:
    * oprirea pe autostrada e interzisa (checked);
    * franarea nejustificata (break testing) e si aia interzisa (cand franezi nejustificat si il faci pe ala din spate sa intre in tine).

    Revin la o obsesie a mea mai veche – legi sunt suficiente. Trebuie doar aplicate.

  8. #49

    “De exemplu, dacă un auto o ia razna pe drum, tu tragi brusc de volan să te ferești și lovești pe altcineva, ești complet și total vinovat. Simplu. Nu ai cum să îl tragi la răspundere pe cel care te-a făcut să tragi de volan, nici măcar cu filmare sau martori.”

    Las aici istoricul accidentului lui razvanbb:

    razvanbb.ro/video-bine-intram/

    razvanbb.ro/episodul-1-faci-cazul-care-evitat-accident-provocat-altul/

    razvanbb.ro/episodul-2-anularea-procesului-verbal-instanta-seria-faci-cazul-care-evitat-accident-provocat-altul/

    Dar pe scurt, a castigat in instanta si si-a recuperat si banii de anvelope. Asta ar trebui perpetuat, nu ideea ca daca eviti un idiot si faci accident iesi vinovat. Daca tin bine minte si Thomas (mahtub) de pe Trafictube a facut referire la alte accidente petrecute in acelasi mod si in care vinovatul chiar a fost tras la raspundere, nu cel care a evitat coliziunea si a provocat alt accident.

    • #50

      @Tudor, pana la urma a castigat in instanta si si-a recuperat banii de anvelope?
      In link-urile alea pe care le-ai dat povestea se termina atunci cand a castigat in instanta anularea procesului verbal de la Politie pentru accidentul pe care l-a cauzat el prin lovirea bordurii.
      Nu spune nimic mai departe daca a recuperat sau nu prejudiciul pentru anvelopa distrusa.

    • #51

      My bad, trebuia sa adaug si comentariul lui la linkurile de mai sus:

      razvanbb.ro/episodul-1-faci-cazul-care-evitat-accident-provocat-altul/#comment-167686 (comentariul 8 daca nu merge linkul corect)

      All clear now? 🙂

    • #52

      Nu prea este clar.
      Comentariul respectiv este din 7 August 2017, iar Episodul 2 este din 30 Ianuarie 2018.
      Abia in episodul 2 spune ca a castigat anularea procesului verbal facut de Politie si urmeaza sa vada ce poate face mai departe sa isi recupereze banii pentru anvelope.

  9. #53

    Limita minima de deplasare pe autostrazi e 50 km/h. E interzis sa mergi cu viteza <50km/h sau sa opresti pe autostrada nejustificat. Camera de bord te exonereaza in instanta.