;a href="https://https://forum.romeonet.ro/viewtopic.php?t=21926">sursa foto
;a href=”https://https://forum.romeonet.ro/viewtopic.php?t=21926″>sursa foto

Ca să încheiem subiectul cu instructorii auto cauzatori de accidente.
Instructorul meu auto a fost o jigodie penală. Singura lui grijă era să se termine ora mai repede. M-a întrebat dacă știu să conduc, a văzut că țin cât de cât volanul și aia a fost. Ne învârteam cu mașina prin oraș, în timp ce el citea ziarul sau se scobea în nas. Deh, 1998, mai puțină telefonie mobilă.

Nu m-a învățat nici măcar un singur fel de parcare. Dealtfel, singurul accident provocat din vina mea a fost la un an după ce mi-am luat permisul, când, încercând să fac o parcare laterală cu spatele, am intrat într-un SUV. După aia, am stat și am făcut un miliard de parcări, singur, până mi-au ieșit.

Am făcut vreo 18 ore de condus. Gata, ești maestru, nu mai ai nevoie, e suficient. Nici măcar prioritate de dreapta nu știam să dau, atât de maestru eram. Am noroc că sunt un tip extrem de grijuliu și asta m-a salvat de multe ori, în primii ani.

Instructorul auto al neveste-mii nu voia decât să dau șpagă polițistului. Serios, din prima zi m-a anunțat că, dacă nu dai șpagă, nu iei permisul. Zilnic, asta era litania lui. Inclusiv în ziua examenului m-a anunțat că nu o să îl ia, cu siguranță, pentru că nu am dat suta de euro regulamentară. L-a luat, ca idee.

Prin urmare, eu dacă aud E instructor auto, nu am niciun pic de respect. Văd prin trafic în fiecare zi lepre de astea, care habar nu au ce fac și pe unde merg, îi pun pe amărâții ăia să taie intersecțții în diagonală, să dea prioritate în giratorii sau alte mizerii.

Până când această categorie profesională nu va fi restructurată fundamental, vom avea doar șoferii pe care îi merităm. Cei care intră cu 118 kmph într-un carambol pe ceață cu vizibilitate de 25 metri.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

73 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Unii din instructorii auto sunt ca viezurii in calduri.

  2. #3

    Nu pot decat sa aprob pozitiv ceea ce ai zis mai sus…din fericire eu am dat de un instructor tanar care mi-a pus “volanu” in brate si mi-a aratat cateva chestii utile inclusiv parcarea laterala…in rest spagutza de 100 de euro, durerea in pl a instructorilor fata de traficul in care ne zbatem toti(imi vine sa ii strang de gat ca baga masini de scoala in ore de varf fix unde e mai rau…prin 2000 nu te lasa sa te plimbi cu scoala pe unde vrei..)
    si atitudinea asta de -eu am scos 1000 de soferi pana acum , sunt maestrul Jedi al volanului si merg cum vreau pl mea…exact ca la popi…am pretentia ca tu ca “profesor/dascal/ghid spiritual” sa faci ceea ce propovaduiesti ca sa te am ca model de urmat…

  3. Eu am o mare problema cu ce se invata la scoala de soferi. Chiar daca faci scoala de soferi pe bune tot nu te invata nimeni cum sa circuli pe drumurile nationale, cum sa faci o depasire in afara localitatii in timp ce ai 70-80-90 km la ora, care este distanta de siguranta intre tine si cealalta masina etc.

    Tot ce te invata la scoala de soferi, daca te invata, este sa conduci in oras si sa faci parcari laterale si garari, cu accentul pe exersatul parcarilor. De parca in parcari se intampla 90% din accidentele cu victime in Romania.

    • #9

      Si lumea se ia de mine ca ma enervez cand altii franeaza pe Valea Oltului de la 90 la 40km/h pt ca se facuse usor stanga.

    • #10

      crezi ca se mai enerveaza si alti idioti ca TU NU MERGI cu ce viteza VOR EI?

    • #11

      De ce sa te enervezi? Daca tot urmeaza curba e momentul perfect sa-l depasesti 😉

    • #12

      Daca stai la tara sau intr-un oras mic, te invata si cum sa mergi pe drumurile nationale, europene sau judetene. Daca nu, asa este, ajungi sa iei permisul si sa iti fie frica sa mergi mai tare de 60 km/h.

      Serios, stiu persoana care a luat permisul si timp de vreo 3 ani nu a depasit 80 km/h nicaieri, nici pe autostrada.

  4. #13

    primul instructor auto, a fost cum zici, dar dupa prima sedinta, am mers la scoala si i`am rugat sa ma schimbe la altul. eh.. asta a fost super, chiar m-a invatat o gramada de chestii si daca toata lumea ar face scoala cu el, am avea alta tipologie de soferi.

  5. #14

    Ca instructor ce poți să-i înveți pe alții ,când pe autostradă fiind, pe banda de viteză ,cobori ca un cretin de la 100 la 30 ?
    Dezastru garantat

    Când am făcut școala instructorul mi-a zis clar:” Fereste-te de hodorogi ,astia-s in lumea lor ,daca au si ochelari e jale .Lasă de la tine că astia-s cei mai periculoși”
    Q.E.D.

    • #15

      Ce fraier si ala, normal ca trebuie sa mergi cu 100 in continuare, chiar daca vizibilitatea a scazut la 20 metri.

    • #16

      daca vizibilitatea a scazut, nu a scazut ca si cum s-ar fi oprit lumina, ci a venit din fata, vizibil. si atunci te retragi in plm pe banda 1, nu franezi pe a 2 a.

    • #17

      @arhi: nu ca vreau sa-i iau apararea aluia, dar chestia asta cu redus viteza nu se aplica si tantalailor care mergeau in orb cu mai mult de 120 Km/h in spatele lui?
      Oricum, legal, tare mi-e ca nu va pati nimic. Si povestile sunt destul de impartite: din alte surse inteleg ca s-ar fi atins 2, ar fi iesit pe banda de urgenta, tirul a incetinit si au intrat altii in el.

    • #18

      @Cetin: omul a procedat corect, asa cum trebuie sa faca orice sofer meserias. franezi pe banda 2 pt ca pe banda 1 depasesc meseriasii.

    • #19

      Astes-s legende

      Depășire pe banda 2
      Nu te țin curelele stai în morții ma-tii pe prima bandă ,chiar dacă ești instructorul puli

  6. #20

    E pe dracu! Stilul de condus si prostia la volan tine de caracterul soferului. Daca cel ce tine volanul in mana e cretin, frustrat, iar pt el ceilalti participanti la trafic ii sunt adversari, prost va conduce indiferent cu cine va face scoala.
    Civilizatia la volan nu se invata in scoala de soferi.

    • #21

      Eu nu înțeleg cum s-a băgat in depășire având valul de ceată in față
      Doar n-a depășit in 10 kilometri si i-a căzut ceața brusc in cap
      Dacă eu reduc viteza tre s-o reducă toți,c-asa vrea mușchii mei

      Să plătească ,până si salariile ălora care au maturat acolo după accident ,nenorocitul ăsta

    • #22

      Nu e numai asta vinovat. In urma lui venea si prostul cu tirul care a aflat surprins ca mai sunt si alte masini in ceata. Frana brusca de a ajuns cu botul invers. In spatele lui, prostul cu dubita care transporta oameni. Cu toate ca tirul franeaza mai incet asta a reusit sa intre cu viteza in tir. In dubita au murit 2 oameni.

    • #23

      @Baxt adevarat graiesti. Dar cel descris de tine n-ar trebui sa ajunga sa absolve scoala.

    • #24

      Eu pun pariu că nemernicul ăsta n-a avut nimic aprins (solicită alternatorul)
      Ca si cum după un val de ceată am in față un zid de beton

      Apropos ,daca era vara ,erai in depășire in spatele cretinului care micșorează viteza ,nu intrai în el ?
      Nu intrau ceilalți dar tu intrai
      D-aia spun că omul e un criminal

  7. #25

    Pentru articolul asta iti dau o bere reala! La scolile de soferi din Romania inveti doar cum sa iei examenul, nu inveti sa conduci.

    • #26

      La toate școlile din Ro înveți doar cum să iei examenul. Examenul e finalitatea la noi, niciodată cunoașterea. E o constantă general valabilă, fie că studiezi pentru meseria de economist sau electrician. De ce ar fi diferită o școală de șoferi?

    • #27

      Si in alte tari tot cum sa iei examenul inveti. Doar ca la examen esti intrebat si chestii de bun simt care tin de comportamentul in trafic, esti pus sa parchezi, sa intorci din 3 manevre – in Danemarca examenul practic dureaza o ora, din care 10-15 minute stai de vorba cu examinatorul despre cum te porti in trafic si ce face masina (cand folosesti faza lunga, cand dai drumul la avarii, chestii din astea).
      As mai adauga ca exista un carnet de evidenta a orelor de condus si era obligatoriu sa ai ore de condus noaptea, pe autostrada si pe teren alunecos (exista poligon special unde invatai ce inseamna acvaplanare)
      Dar asta nu inseamna ca atunci cand am terminat scoala de soferi nu eram tot pericol public si nu imi murea motorul si de 4 ori la semafor.

  8. #28

    Am vazut instructor de scoala care isi debarcase elevul si mergea sa il culeaga pe urmatorul, si conducea masina de pe locul din dreapta, numai cu mana stanga pe volan. Un adevarat model de comportament responsabil.

    • Cînd am făcut eu şcoala erau pedale doar pentru ambreiaj şi frînă în partea instructorului. Mai nou i-au pus şi acceleraţie?

    • #30

      Unele au, dar se conduce “invers” la cele care nu au. Piciorul stâng pe acceleratie, dreptul oscilează intre ambreiaj și frâna, oarecum dificil când trebuie să le apeși pe amândouă, dar ăla care m-a învățat pe mine sa conduc acum foarte multă vreme spunea că “asta înseamnă să fii profesor”.
      “-Mă, boule, nimic nu știi! Ia piciorul de pe accelerație și mâinile de pe volan să îți arăt, ca la proști, cum se face!… Vezi, asta înseamnă să știi să fii șofer profesionist, nu contează unde sunt pedalele și volanul, tu ești stăpânul mașinii nu invers! “

  9. #31

    Eu am facut scoala de soferi in vara. Ca instructor, tipul fost ok, faceam la fiecare sedinta parcari, intoarceri, mers inapoi, rampa, am mers si in afara orasului cu 70-80 km/h, in oras mergeam cu a treia etc. Insa ca om, era insuportabil. Barfea pe toata lumea, imi povestea de cum o insala pe nevasta.sa in timp ce mergeam sa ii iau copilul de la scoala, era libidinos, imi facea avansuri, spunea bancuri proaste cu tenta sexuala si asa mai departe. Eu nu.i raspundeam niciodata, mai bagam cate un “aha” odata la cateva minute din politete. Mi.era rusine de rusinea lui, avand in vedere si diferenta de 30 de ani dintre noi, dar imi placea prea mult sa conduc, asa c.am lasat sa treaca pe langa mine toate vorbele lui. Am ramas, totusi, dezamagita ca un om de 50 de ani se poate comporta asa.

  10. #33

    Lovit de obsesii din tinerete, m-am gandit sa imi fac A-ul acum cativa ani. Am dat bani, am mers la un poligon unde, pe o motocicleta vai mama ei am invatat sa fac un circuit ? Stiti ce-i ala ? Mergi drept, jaloane, curba la stanga, cercuri, opturi pe dreapta, opturi pe stanga, accelerare pana la 50 km/h, frana, pui motorul pe cric, Doamne-ajuta . Nu am iesit niciodata in trafic pe motocicleta, nici nu am facut vreo alta manevra fata de cele scrise mai sus. Ala era examenul standard la politie, aia invatai sa faci. Mno, cand am facut eu cele 30 de ore, m-am dus la semnat cu “carnetul” , si am aflat cu stupoare ca instructorul meu, Nea Gicu, e paznicul de la poligonul ala, n-are frate nicio treaba cu motociclismul. Lasa carnetul aici ca trece maine instructorul si ti-l semneaza. Eu nu l-am vazut la fata pe omul care a semnat niciodata, poate din gresala prin oras…

    • #34

      Acum, te rog sa nu ma intelegi gresit, dar, dupa ce ai patit ce ai patit, sincer, tu ai avea curaj sa te “aventurezi” in trafic cu motocicleta?

    • #35

      Toti care au facut scoala de soferi de A au facut la fel pana acum cativa ani ( 2 parca ). Curaj – nu am prea avut, si am facut ( si mai fac ) cursuri de pilotaj defensiv si imbunatatire a controlului motocicletei. Pentru ca am familie acasa, si nu sunt vreun tanar teribilist, am un motor calm, pe care l-am scos mai intai in zone lipsite de trafic. Apoi aveam carnet B de 10+ ani cand facut A-ul, regulile de circulatie le stiam. Incet, incet, in medii controlate initial, apoi in trafic, cu teama si atentie marita, mi-am facut experienta. Din pacate nu toti au luat aceleasi decizii, si in Romania poti sa-ti iei motor de 200 de cai daca vrei, imediat dupa scoala de soferi ( exista legislatie, nu se impune / respecta ).

    • #36

      30 de ore? Norocosule! In 2000, am facut 5, ca atat ”cerea legea”. Impresionant este faptul ca am facut in astea 5, doua iesiri in trafic. Cum se poate urca un om in spatele altuia, care abia se tine singur pe motor, imi depaseste capacitatea de intelgere. Singurul control, era frana dubla pe spate. De parca aia te salva daca ratam vreun viraj si intram pe contrasens.

    • #37

      trebuie sa o fac si eu. mi-e cam frica:)

    • #38

      @Connex – mie, nea Gicu mi-o zis ca el nu stie de ce s-o pus frana fata la motor, ca orice fac sa nu ma ating de ea ca “ma arunca”. L-am intrebat de ce nu o demonteaza ( mi-era frica sa nu franez din gresala ) si mi-o raspuns ca nu mai trece motocicleta ITP-u 🙂 .

      @Cetin – e foarte, foarte fain, daca o faci cu bun simt si cumva frica. Eu am dat de niste oameni foarte faini care organizeaza cursuri de pilotaj defensiv ( nu curse ) si care m-au ajutat mult. Nu pun link sa nu se interpreteze ca reclama, dar ori gasesti altii, ori ma intrebi 🙂 . Ideea e ca sunt firme care te pot ajuta, si din ce am vazut, legislatia s-a schimbat si acum sunt obligati sa te scoata in trafic in timpul scolii.

    • #39

      50 la ora la examen:)))) Nu cred ca motocicletele de scoala prindeau atat nici la vale. Sfatul la mine a fost “o accelerezi sa se auda tare intr-a 2-a”….

  11. #40

    Nu stiu exact care este proportia dintre aia buni si aia rai, dar vreau sa subliniez, pentru cei care se comporta asa cum a facut-o instructorul meu, ca exista si multi al caror scop nu este sa scoata doar bani din afacerea asta, ci si soferi. Si pot spune ca in grupul meu de cunostinte balanta se inclina in favoarea alora buni.

  12. #41

    mai, eu am avut noroc, as zice. sau, ma rog, mai mult noroc decat ghinion.
    o fi fost si din cauza ca amandoi parintii au avut parte de acelasi instructor. iar primele cuvinte ale lui taica-miu cand m-a dus la scoala de soferi au fost ”dom’ Popescu, frecati-l sa iasa untu’ din el si sa invete sa conduca”.
    am facut suficiente ore (nu mai stiu care era norma), si prin oras, si pe la gradina de la tara a instructorului sa isi ia rosii (era pe la mijloc de august), si pe la veri, cumnati de-ai lui. dar m-a bagat de 3 ori pe acelasi sens unic (evident, pe acces interzis), de casc ochii de zece ori la stradutele pe care nu le cunosc (si de vreo 5 pe alea de le cunosc, sa nu se fi schimbat). si parcari laterale facute, asa cum am zis, in miez de august, pe o dacie 1300 cu geamurile inchise, ca, nu-i asa, il tragea curentul.
    iar despre orele de legislatie, “daca nu te vad acolo, nu te bag in examen”.
    dar nah, inca se mai facea treaba in ~2000 in valcea. de-aia ma uit cu un ochi nedumerit la tine cand te iei de soferii valceni. sau, ma rog, n-oi fi avut eu bani de spaga…

  13. #42

    Lasă, mânca-v-aș gura că mai există și instructori ca lumea. Uite Geo , băiatu lea nea Marin , să-mi bag pula dacă nu le mănâncă, e asul mașinilor. daca nu toata ziua e calare pe masină. pune pasiune in ce face. si noaptea visează că conduce mașina cred..

  14. #47

    Înafară de ăia 3 care au murit in accident știi ce-a mai murit ? Mitul șoferului de București.
    Adică oamenii care cred că dacă scapă cu viață din traficul din capitală poa să conducă oriunde in lumea asta.
    Pe provincialii care ajung la capitală ii înjură toți
    Stai să vezi cum se comportă bucureștenii in provincie: semafoare forțate ,intersecții in diagonala ,depășiri pe zebră, încadrări de-ampulea ,scrâșnete de roti .Noi suntem bucureșteni si ne grăbim .
    Vă grăbiți sa muriți ?

  15. #48

    “Scoala de soferi te ajuta sa-ti iei permisul, nu sa inveti sa conduci.” Citat din instructorul meu acm 10 ani.

    • Ca sa fii pilot de raliu nu trebuie sa ai permis. Instructorul auto Isac, Timisoara 1987.

  16. #50

    Poate o stiti pe asta sau poate nu:
    www.youtube.com/watch?v=pCu_XpPl0bA

  17. #51

    Facut scoala in 99, in Ploiesti (deh, sofer de Prahova). Parcare laterala, cu spatele, jaloane, condus pe timp de noapte (atunci m-am dezvatat sa ma uit la pedale). Luat permisul din prima, oarecum cu pile (nu spaga). Nu am gresit nimic la examen, dar nici nu m-a pus sa fac chestii gen intoarcere din 3 miscari. Instructorul mi-a zis sa intorc capul cand schimb banda spre stanga, politistul mi-a zis ca ma pica daca mai intorc capul o data. Accidente, pana acum: zero.
    Instructorul era un nesuferit. Avea momentele lui cand era amuzant, mai ales cand ne povestea despre alte generatii de elevi, dar in rest nu-mi placea deloc caracterul lui. Avea o poveste cu tatal unuia dintre noi, care, la o ora de condus a prins o dimineata cu ceata deasa pe centura Ploiestiului (cam pe unde e giratoriul suspendat acum). S-a panicat, si l-a intrebat pe instructor ce sa faca? Ala i-a spus sa “tina” bordura. Dupa cateva minute, elevul, “tinand” bordura, a intrat intr-o parcare, si s-a oprit. Din cand in cand se si enerva, dar destul de rar. La fata semana cu Malaele, si avea ochelari aproape la fel.
    Dupa 5 ani, prima masina de firma, in Bucuresti. Pana atunci condusesem foarte rar, in afara Ploiesti-ului, o Dacie veche. In prima zi, mi-a luat triplu sa ajung de la Sf. Vineri la Matei Ambrozie. Si mi-a stat motorul (la diesel!!!), cand am vrut sa ies din Mircea Voda in Unirii. Era mama aglomeratiei, iar eu nu eram obisnuit cu mersul melcului, si bara la bara. Claxoane, mai ales de la TRISTI. Deh, prima zi de condus in Bucuresti. Cand am ajuns la bloc, deja ma luau la misto: cine te-a adus pana aici? A doua zi nu mai aveam trac deloc. Prima data condus noaptea, n-am stiut cum sa aprin farurile la Skoda (taranul de PH condusese doar Dacii). Am tras pe dreapta la Budapesta, si am scos cartea. La primul drum spre casa, la Ploiesti, am mers cu a 4-a. Din nou, taranul nu stia ca masina are si a 5-a. Au urmat 5 ani de facut Matei Ambrozie – Pipera, si Ambrozie – Militari. Cine e din Bucuresti stie ce inseamna asta, la orele de varf. Am invatat de la colegii de trafic, tot ce era de invatat: mers pe linie de tramvai, fortat rosu, ocolit coloana, ba inca am invatat stradutele mai bine decat multi dintre ei. Intors in Ploiesti, revenit la condus normal. Astia sunt lenti, daca vreau ii fac oricand. Dar nu vreau. Asa de bine e sa nu stai cu nervi in trafic! Nu va faceti iluzii, sunt si aici ore si zone cu trafic destul de mare, dar astia inca nu stiu smecherii din alea de Bucuresti. Sper sa o tina tot asa.
    Concluzia: conteaza si instructorul, dar cel mai mult conteaza specimenul dintre scaun si volan.

  18. #55

    Exista instructori OK dar si multi cum spui tu.
    Eu consider ca am avut parte de un instructor foarte OK. Faceam cu el si legislatie si practica. Imi dadea teste, ne intalneam, le corecta, le explica. Daca dura mult partea teoretica… asta e… nu mai faceam decat o ora de condus sau deloc. M-a invatat niste chestii foarte utile, desi eu, mare kartist ziceam ca stiu sa conduc. Imi amintesc ca a doua ora am fost 40 de km in afara orasului doar ca sa invatam sa schimbam vitezele fara sa hurducam masina, pentru ca cei din masina au nevoie de confort. Dupa aceea, numai prin oras, numai prin locuri dificile.

    In schimb sotia mea a avut parte de experiente mai tulburi.
    Dupa ce face cateva ore ii spun: hai pe poligon sa vad ce stii.
    Nu putea pleca de pe loc. Ma uit la pedale: ce faci? Pai ridic ambreiajul si masina nu pleaca. Pai trebuie sa accelerezi. Pai m-a invatat sa ridic, masina pleaca, apoi accelerez eventual. Da, facea ore pe Diesel si masina era reglata astfel incat prost sa fii sa o opresti…

  19. #56

    Art. 31 din Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002: “Art. 31
    Traseele pe care se poate invata conducerea unui autovehicul sau tramvai ori, dupa caz, se poate sustine examenul pentru obtinerea permisului de conducere, se stabilesc de catre politia rutiera.”

    Cati dintre vacile astea de instructori respecta articolul asta si aglomereaza infernal traficul din orase?

  20. #57

    Hai nea Trumpe la putere,
    Scapă țara de belele!
    Hai măi frate, hai măi vere,
    Că tu ai mare avere!!!

    Și…poate îmi bagi și nea Trumpe pe card acolo ceva, că am pierdut la păcănele ca idiotul. Nu mai joc in viata mea. Din prostie, din lăcomie m-am dus în cap. Așa că nea Trumpe, hai să-ți dau IBAN-ul sa-mi bagi si mie ceva acolo că sunt varză… Care sunteți mai bogătași p-aicia, manca-v-aș pula și vreți să vă faceți pomană cu mine, ziceți o vorbă, că vă dau IBAN-ul meu imediat. :))

    Ce să faci frate, asta e, dacă am fost prost. Nu mai joc frate. Ce bani aveam io dacă nu jucam deloc. Nici nu vreau să mă gândesc că mă ia amețeala. Și-acuma sunt în căcat.

    • #58

      Ptiu, drace! Parca murisesi bre.

    • #59

      @Leo:

      Adevărat, adevărat îți spun fiule, eu sunt Lumina internetului.. Cine-mi va urma mie, va avea internet veșnic…

  21. #60

    Eu am niște povești pe care nu le-ar crede nimeni. De exemplu odată am încărcat niște role de cablu și am plecat spre un oraș din alt județ. Era o Dacia 13010. El folosea timpul meu ca să își rezolve treburile personale și practic mergeam ore întregi, inclusiv noaptea la greu, ceea ce m-a ajutat destul de mult în final. În drum spre locația respectivă omul a adormit cu mine la volan și eu am continuat să merg. Am intrat în județul vecin, eu practic neștiind că nu am voie să circul mai departe. Long story short, am trecut pe locul din dreapta după ce s-a trezit el și am ajuns unde trebuia. Am descărcat alea și ne-am întors. În drum spre casă, am făcut iar schimb și la un moment dat a cedat placa de presiune și am început să schimb ca la camion. În loc să conducă el mai departe, mi-a zis să continui “că așa mai învăț și eu câte ceva”.

  22. #61

    Cetin, ai o mica eroare la linkul de la sursa foto.

  23. #62

    Deci legat de instructori, am făcut scoala de șoferi în Pitești la 2 ani după scandalul cu permisele. Marea majoritate a instructorilor erau varza, când vorbeam cu prieteni care îmi povesteau de instructorii lor care lucrau la uzina pe banda și făceau ore cu ei după schimbul 3 și ala mai mult dormea sau ii înjura decât sa ii învețe sa conducă m-am speriat. Spre norocul meu am dat de un instructor care de când am vorbit cu el mi-a spus ca vrea sa ma învețe sa conduc peste tot, nu neapărat sa iau permisul din prima. Asa ca dansul mi-a prezentat planul lui de învățare care consta în condus seara, condus în afara localității (de la Pitești la Curtea de Argeș și înapoi) trecere peste calea ferata (o cale ferata care era in apropierea gării a.i aveam 3 locuri unde trebuia sa opresc și sa ma asigur), într-o seara ploua și m-a sunat dacă pot sa vin sa fac o ședință a.i. sa învăț sa conduc și seara pe ploaie. Cireașa de pe tort a fost când m-a scos pe drumul de iese spre autostrada (2 benzi pe sens și acostament măricel) a.i. La dus m-a pus sa conduc în limita legii de incepatori (80km/h in loc de 100) dar la întors mi-a spus sa o calc pana ce acul vitezometrului s-a oprit la 120 a.i sa vad cum se comporta masina și la viteza mare. Din partea mea tot respectul pentru instructorul respectiv, mai exista și instructori de genul dar cred ca e unul la 1000. P.S. polițiștii din Pitesti au fost super ai naibii de când cu scandalul permiselor, o astfel de acțiune ar trebui și la București, mi se pare absurd sa dai 200E șpagă și sa iei permisul oricât de prost ai fi (cunosc cazuri în București unde instructorul nu i-a învățat nimic pe cursanți pentru a da șpagă. La TEO DRIVING SCHOOL in vitan am auzit de doua cazuri de genul)

  24. Școala de șoferi am făcut-o în București, undeva pe Mihai Bravu, pe lângă pod, tot în 98. La final am dat examen scris. Cine nu îl lua nu pleca mai departe cu dosarul. Cel puțin așa spuneau ei, din seria mea au luat toți. Instructorul mă asculta de fiecare dată din cartea cu chestionare. Foarte atent, multe explicații, parcări laterale de-mi ieșeau cu ochii închiși. Deci se poate…

  25. #64

    Bă io n-am lucrat o zi în viața mea. Am zero pe cartea de muncă. De fapt nici n-am carte de muncă, nu știu cum arătă :))) Și chiar dacă aș vrea să muncesc, cine pula mea mă angajează pe mine cu cazier. Când o vedea acolo, ia să vedem CV-ul lu ăsta: facultăți – Rahova, Găești :))))))))))))))))))))

  26. Noroc că am o mamaie bogată :))))))

  27. #68

    Cred ca a zis-o cineva mai sus si din pacate este foarte adevarat: buni, rai , mizerabili etc, instructorii auto sunt asa doar varful icebergului. Scoala de soferi te ajuta sa iei examenul.punct. nu te invata sa conduci,

    Imi aduc si acum aminte de primul drum de dupa scoala, un Bucuresti-Ploiesti. Am avut in dreapta un prieten care in urma cu 2 ani avusese un accident grav de masina cu 2 saptamani de spitalizare si 1 an de recuperare. Nici acum nu inteleg cum de a avut curajul sa se urce cu mine in masina. Cred ca a imbatrinit un an in ora aia. M-a atentionat de mai multe ori, tin minte ca a si tras de volan o data, si imi aduc aminte ca eu nu realizam DELOC de ce el face ca trenul in dreapta si de ce aia din jurul meu ma claxonau..
    Si vorba aia, luasem examenul din prima, cu maxim si instructorul imi zisese ca sunt pregatit.

    Problema cea mai mare cu condusul in RO este ca nu poti conduce defensiv. Bucurestiul si condusul defensiv? o gluma buna. iar la drum lung, spatiul TAU de siguranta vis-a-vis de masina din fata este INTOTDEAUNA ocupat de un smecher care nu are timp de fraierisme d-astea.
    D-aia cand mai dau de cate o sosea libera ma bucur ca un copil mic. magie.

    • #69

      Absolut de-acord. Când există un sistem fix tipic comunist, lumea va munci doar strict cât să fenteze sistemul la limită, şi nici un strop în plus.

      Şi ca să nu fiu bou care arată doar problemele şi fără să dea soluţii, cred că prima soluţie ar fi să mutăm cât mai rapid asigurarea RCA pe şofer, nu pe maşină.

      Legată strict de permisul de conducere, în funcţie de amenzi, puncte luate pe indisciplină în trafic, etc.

      După care, ceva banal, lăsate firmele de asigurări să facă audit-uri la şcolile de şoferi, astfel încât să conteze şi câte incidente fac absolvenţii unei şcoli de şoferi. Ar scoate la iveală nişte chestii interesante.

      Pentru asta trebuie legiuitori cu cap, care să gândească nu doar să voteze.

      De exemplu americanii au o chestie genială ( de pe vremea când încă se mai făcea politică, nu circ) în care firmele de asigurări finanţează testele de siguranţă auto.

      Pentru că interesele firmelor de asigurare este să plătească cât mai puţine daune morale în caz de accident, drept urmare legiuitorii le-au pus în antiteză cu producătorii de maşini, ca să îi motiveze să facă maşini cât mai sigure. De câştigat are doar consumatorul.

      Şi aici, interesul firmelor de asigurări ar trebui să fie să plătească cât mai puţine daune din cauza şoferilor tembeli, drept urmare ar trebui să poată clasifica şcolile de şoferi care produc şoferii cu cele mai multe daune. Asta ar motiva şcolile să bage material serios în cursanţi, să nu le scadă ranking-ul şi să fie considerate şcoli generatoare de şoferi de Carmagheddon.

      Am avea de câştigat cu toţii că am avea şoferi mai civilizaţi în trafic (cu timpul probabil).

      Desigur, eu visez acum că e gratis să visezi, dar în realitate, asta ar trebui să fie rolul unui guvern într-o societate, să fie arbitru şi să gestioneze situaţia în aşa fel încât să fie un echilibru şi firmele private să se stabilizeze una pe alta.

      Dar trăim în românia din păcate, şi încă suntem o societate tribală, unde totul merge pe “ăsta e omul meu” şi “tu eşti omul cui?”

  28. #70

    Egzista pe lumea asta trei tipuri de oameni:
    1) oameni buni,
    2) oameni rai,
    3) SOFERI.

  29. #73

    Asa cum zicea cineva mai sus, distanta pe care o mentin fata de masina din fata imi este mai mereu taiata de “vitejii soferi”. Ce daca vin masini din fata si ne apropiem de trecere de pietoni?! Mamaligile din geam arata ca am o vasta experiente la condus si voi putea sa execut manevre corecte din scurt…not! Solutia mea este viteza redusa.