Citeam despre declarațiile aiurea ale pensionarului care a provocat accidentul de pe A2, citeam și comentariile, perfect egal de belicoase și pline de ură și scandal și mă gândeam că acesta va fi încă un accident în care nimeni nu va păți nimic, toată lumea va fi vinovată de nerespectarea distanței de mers blabla lumini, blabla condus preventiv blabla.
Între timp, ultimul participant la accident a intrat în carambol având viteza de 118 km pe oră. PE CEAȚĂ. Și nu, asta nu era viteza lui reală cu care mergea, că doar nu a intrat ca vaca în grajd, a avut minim o secundă în care a călcat frâna, reducând probabil de la clasicul 140-150, viteza medie de croazieră cu care se merge pe autostradă în românia.
Am venit ieri seară de la Brăila, de unde am recuperat copiii de la bunici. Normal, întuneric și ceață. De curiozitate, m-am băgat, la un moment dat, în coloana nesfârșită de mașini de pe banda a 2 a, care trecea vâjâind pe lângă noi. Viteza varia între 160-170. Repet, întuneric și ceață. Flashuri date să te miști mai repede inclusiv pe porțiunea de câțiva km de la Drajna, unde se circulă pe o singură bandă. SUV-uri care depășeau pe contrasens inclusiv pe porțiunea aceea.
Știți ce făcea poliția? Nimic, că nu era nicăieri nicio poliție, nici vizibilă, nici pe waze.
NOU
in uk unde este un sistem de autostrazi destul de bine pus la punct avem urmatoarele limite de viteza : in oras 30 mile/h (undeva la 48km/h) si pe autostrada 70mile/h(aproximativ 112km/h).Daca depasesti cu 10% +2 mile/h viteza legala , iei amenda.Englezii sunt considerati cei mai ‘safe’ conducatori auto si comparand parcul auto englezesc cu cel romanesc,nu poti sa nu te intrebi de ce la noi, unde nu avem drumuri , iar cele pe care le avem sunt vai de mama lor , limita de viteza este atat de ridicata?
NOU
@Chris: la mine in sat limita de viteza variaza de la 20mph (langa scoli), pana la 60mph. De unde plm ai scos-o cu 30mph?
Pe motorway ai limita de 70mph exceptand smart M-urile cu viteza variabila in functie de conditiile de trafic.
Iar in privinta manuitorilor de covrig de pe insula, oameni mai inceti in gandire am vazut doar in Ardeal. Fara simt practic, fara atentie distributiva, toparlani de genul “coae’ eu merg cu viteza maxima regulamentara pe drumu’ asta asa ca am dreptul sa lancezesc ca bolandul pe banda a 4a chit ca primele trei sunt libere”.
NOU
Frate, iei zeci de minusuri cu asta. Romanului nu trebuie nici macar in gluma sa-i spui ca ar putea sa mearga mai incet. El se grabeste permanent. E cel mai prost si mai sarac din Europa dar se grabeste de parca ar avea sute de treburi de facut permanent.
NOU
Paul, tocmai acum cand 30 de bucuresteni au intrat unii in altii ca vitele ti-ai gasit sa te dai superior fata de ardeleni?
Si serios, tu depasesti viteza legala pentru ca ai atentie distributiva si fraierii de englezi n-o au?
NOU
@Paul am comparat vitezele de baza in oras si in afara ,pe autostrada.E o mare diferenta intre cum conduc englezii si romanii ,cativa ani de evolutie! Daca inca nu intelegi sistemul lor, e problema ta.Normal ca noi pricepandu-ne mai bine am fi facut altfel , ca ala respectand viteza legala e mai prost.Uiti ca inceti, asa cum sunt ,au cam cucerit lumea.Nu vreau sa ii laud ,ci doar ma gandesc ca am avea destule de invatat de la ei in multe domenii,inclusiv auto.
@big0ne nu e problema ! romanul nu intelege ca are o problema decat foarte tarziu.
Ce ma enerveaza maxim e ca majoritatea romanilor care reusesc sa viziteze lumea mai civilizata ,nu inteleg si nu invata nimic.
NOU
N-auzi bre ca pe Paul il inerveaza toti englezii “inceti” care ocupa banda avand viteza maxima legala si care culmea “gandesc”(mai incet ce-i drept) ca aceste reguli se aplica pentru toata lumea din UK inclusiv ai nostri romani…
In alta ordine de idei daca stau si ma gandesc am la activ cateva cursuri de conducere defensiva si culmea toate is gandite si concepute de englezi…
NOU
Toti erau in coloana 2 de curiozitate. 🙂
NOU
Nu stiu ce fac toata ziua astia de la circulatie. Eu circul zilnic prin penibilul meu de oras si nu-i vad cu lunile la treaba. Ii vad doar in masini in exact doua variante: fara centura sau fara centura vorbind la telefon. Varianta 2 e cea mai comuna. Daca ma concentrez mai tare imi dau seama ca n-am vazut niciodata un politai in masina sa aiba centura pusa.
NOU
Pai n-ai vazut pentru ca nu este obligatoriu pentru politisti si inca vreo 6 categorii de participant la trafic…
NOU
E o presupunere sau stii tu sigur?
NOU
… pentru ca nu e adevarat
NOU
Boss, aia cu s-a oprit cesul la 118 e legenda urbana.
Ceasul ala e un plastic ordinar si nu are nicio relevanta unde se opreste acul, putea sa mearga la fel de bine cu 30 km/h sau 230 km/h. Acul ala se opreste acolo unde vrea el.
NOU
Boss, ia o cafea si treci la citit:
www.researchgate.net/publication/283541207_Correlation_between_residual_speedometer_needle_reading_and_impact_speed_of_vehicles_in_traffic_accidents
NOU
Pai unde sa fie politia ? Chiar dumneata ai spus ca era frig,intuneric si ceata.Doar nu vrei sa lasi niste oameni ( platiti sa faca asta) sa stea afara pe o asemenea vreme.
NOU
Eu m-am despartit de mult de A2 pt mersul la socrii la Braila. Iti recomand Urziceni Manasia Pogoanele Cilibia Faurei Ianca Braila. Ai o portiune de 55 km de DJ intre Urziceni si Cilibia de vis. Am facut si 2 h 30 intre NV Bucurestiului si Braila. Si eu nu-s vitezoman. Am 100 hp dar rar a vazut masina peste 120 kmh. Pur si simplu e f liber DJ-ul ala.
NOU
Acum ca ai zis de el, a fost liber. 😀
NOU
eu am venit aseara de la gl. si era politie pe a2 (2 masini). i-am depasit, m-am bagat pe bada 1 in fata lor. in paralel pe 2, un grabit flash-uia coloana de pe 2 sa se miste. de la 1 m din spate. politia se uita.
mai devreme, inainte de slobozia un inteligent cu combina agricola fara lumini. 6 masini buluc in spatele lui, prin sant, pe contrasens. 2 berbeci din spate, tare au trecut printre masinile “aruncate” ca sa se opreasca tot in spatele combinei 🙂
NOU
Cand au fost conditii meteo bune si conditii de trafic bune am mers cu viteza pe autostrazile din germania, chiar si mult peste 200 constant atunci cand era liber, legal si safe.. Mereu respect indicatoarele de viteza, iar pe drumurile nationale depasesc rar. Recent am condus in romania si m-am ingrozit ce gambleri stresati exista pe drumuri. Am fost fericit sa ajung acasa intreg. Asa oameni stresati si grabiti sa moara mai rar mi-a fost dat sa vad.
NOU
N-am stiut ca la Nasa poti scoate Endeavouru la o plimbare seara…
NOU
I-am dat un suc de patrunjel portarului.
NOU
Nu stiu daca ai observat, dar de cate ori faci un drum lung, vezi mereu cam aceleasi masini in jurul tau pe autostrada (sau la cate o statie de alimentare).
Am obiceiul sa ma uit cam ce masini ma depasesc/sunt pe langa mine (asa nu ma plictisesc), si, oricat de mult as “alerga”, sau oricat de tare ar merge cate unul, il vad o ora mai tarziu in acelasi ambuteiaj langa mine, sau in parcare la un peco… E doar o iluzie de moment ca depasesti tot si ajungi mai repede. Mai repede cu cat (ca sa merite)?
Un prieten mi-a povestit cum a incercat toate variantele de condus intre Viena si Brasov. Intre cel mai vitezoman si cel mai “corect” stil a scos o diferenta de 20 de minute(!) la un drum de 1000km. Oare merita sa te stresezi (radare, incordare, consum mai mare, masina forjata, eventual familie in masina) pentru 20 de minute?
NOU
Sebi, aberezi cu gratie, scoti 15 minute in 70km intre Brasov si Fagaras daca o calci. Ca nu merita riscurile si consumul, asta-i partea a II-a.
NOU
@Sebi – Am incercat si eu toate variantele de condus intre Nurnberg si Sannicolau Mare, tot 1000 km, cred ca prietenul tau nu stie sa conduca! Am scos diferenta de 4 ore (fara stau-ri), deci intre 7 ore si 11 ore! 11 ore cu tempomat la 120km/h plus respectat toate restrictiile de 80 sau 100km/h din apropierea oraselor mari. 7 ore facute cu peste 180km/h constant pana la Passau (1/4 din drum), toata Austria cu o medie de 140 si toata Ungaria cu o medie de cam 155! Deci se simte diferenta in functie de stilul de condus. (Amenzi in valoare de aproximativ 120 eur din Austria si Ungaria pentru drumul de 7 ore). Mentionez ca toate astea s-au facut fara flash-uri, inclusiv eu repliindu-ma cand venea cineva cu viteza mai mare din spate.
P.S. Am facut drumul si in un pic sub 7 ore pe motocicleta, dar 2 zile nu am mai fost bun de nimic!
NOU
@Sebi si @Floo: I’ll just leave this here 😀
www.tutorialelogan.ro/2012/09/timpi-economisiti-in-functie-de-viteza.html
NOU
Arhi, ai spus la un moment dat in text a te-ai bagat si tu in voloana de pe banda 2. Deci, ca orice om normal si intreg la cap mergeai pe prima banda cu o viteza redusa. Dar instructorul vietii din accidentul ala cum a putut sa reduca viteza la 30 (nu stiu de la cat) si sa ramana pe banda doi?
NOU
minte ca un porc
NOU
cine respecta limita de viteza e un fraier
cine respecta incadrarea pe benzi e un fraier
cine merge cu luminile aprinse tot timpul e un fraier
cine respecta distanta in trafic fata de ceilalti e un fraier
cine respecta regulile in general este un fraier
#teamfacutfraiere
NOU
Cam tardiv comentariul… dar ma framanta o intrebare. Daca v-a prins nebunia si ati condus pe ceata densa pe autostrada… si ati fost prinsi intr-un carambol… ati iesi din masina sau nu? Nu am gasit o recomandare clara. Pare mai sigur sa ramai in masina, asta pana cand te loveste un tir sau aterizeaza alta masina peste a ta. Tot ce imi e clar este ca din momentul din care iesi din masina si pana ajungi intr-o arie sigura esti foarte vulnerabil. Ca sa nu mai spun daca ai de scos din masina unu’ sau doi copii. La rece, cred ca as ramane in masina.
In alta ordine de idei, am mai gasit o recomandare interesanta, daca te prinde ceatza: sa lasi un geam deschis, ca sa auzi ce se intampla in fata.
NOU
afara, departe de nebunie. pis pe recomandari
NOU
In masina sigur nu e bine
www.youtube.com/watch?v=hoR29HrbOrQ
NOU
Explicaţia pentru vitezomani este simplă:
este vorba de compensarea mişcării de rotaţie a Pământului.
Explicaţia este deci adică dacă vreeai să ajungi din punctu A în punctu B şi Pământul se învîrte în acelaşi sens cu deplasarea, deci este ca şi cum ai merge cu viteză relativă mai mică, şi timpu de ajungere este mai mare. Dacă se măreşte viteza maşinii atunci timpu se scurtează. Este chestie elementară de fizică de clasa IX-a !!!
Problema este mai nasoală atunci în sensul invers, deci cînd la mişcarea de rotaţie a Pământului se adaugă şi viteza maşinii, atunci într-adevăr avem o problemă.
Rămîne de stabilit doar ce facem în cazu deplasărilor perpendiculare pe direcţia de rotaţie a Pămîntului, mă refer la deplasările nord-sud, sau sud-nord. Acolo, cel mult, tot din cauza mişcării de rotaţie a planetei, putem să ajungem în şanţ. Fie cel din dreapta, fie cel din stînga.
Nasoală materie Fizica… cred că profa are ceva cu mine de mă tot lasă repetent !