După prostănaca numită Abramburica, după moldoveanul ăla care nu ştia câte stele sunt pe steagul UE, după Hârdău, care a îngropat educaţia la vremea lui, acum vine alt geniu al ştiinţei, numit Funeriu, care schimbă, pentru a milioana oară, programa şcolară şi probabil, metodologiile de examen.

Motivaţia dânsului? În clasele mici programa şcolară e prea stufoasă, iar bieţii copii învaţă prea multe. Normal. Au mult prea mult de învăţat şi nu mai au timp să se lase tâmpiţi de counter strike în sălile de internet. Asta deşi copiii din 1-4 au ca lecţii predominante desenul, discuţiile libere, plimbări în natură şi alte tâmpenii.

Dar doamne fereşte să schimbăm metodologia de predare în facultăţi. Doamne fereşte să predăm în facultăţi şi liceu ultimele progrese în domeniul ştiinţei. Nu, noi predăm Fox Pro la facultate. Aşa ajung absolvenţi de Informatică şi Cibernetică, precum ilustrul dobitoc numit Mircea Badea, să nu ştie unde e butonul de power la un laptop.

Ţara are nevoie de cretini plătitori de taxe, nu de o masivă clasă de oameni care gândesc. Strategie pe termen mediu şi lung. În 30 de ani, ce am învăţat eu în clasa a 8 a va fi material pentru doctorat la pizdipoancele din PR-ul rromânesc.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

56 comentarii Adaugă comentariu

  1. Din pacate cei care au condus inavatamantul romanesc dupa ’89 nu au inteles faptul ca nu conteaza cat inveti, ci ce anume inveti. Personal cred ca programa comunista era numai buna pentru 1-8 (ca si volum, excludem tampeniile comuniste), dar de la liceu incolo este necesara o separare mult mai clara in functie de specializare. Acum la liceu inca faci cultura generala, iar la facultatea de economie inveti si cate ceva despre modul in care functioneaza un furnal (din proprie experienta). Se mira cineva ca un economist dupa 4 ani (3 mai nou) nu are habar cu ce se mananca realitatea in cadrul unei companii?

  2. De gagica asta ce zici? ce scoala tembela crezi ca a terminat…eu am ramas no comment frate… alina-marcu.blogspot.com/2009/05/be-change-you-want-to-see-in-world.html

  3. #3

    cine ti-a spus ca in facultate se invata fox pro?
    si da in gimnaziu sunt prea multe porcarii.Sunt materii gen muzica , religie , tehnologie si alte cacaturi care nu-si au rostul.eu tin minte ca am invatat la tehnologie “taierea porcului” si cum se vopsesc ouale.Asa ca belive me ora aia de la 2 la 3 vineri ma distrugea efectiv

  4. Nu zic ca decizia de a schimba, pentru a 1001 ora (cel putin) materiile si programele e una stralucita,ba chiar din contra.
    Cu toate astea, doar ca o subliniere, sa stii sa programa copiilor din clasele 1-4 nu e atat de lejera cum pare, si intradevar e uneori de-a dreptul penibil de agolmerata. O cantitate de informatii care pana nu acum multi ani erau intinse pe 5-7 ani, acum se incearca a se indesa in 4. Si ma indoiesc ca fratele meu de 10 ani va retine ceva din faptul ca educatie civica invata ce este aceea o “persoana” (sau din tocirea pe sistem automat a tuturor muntilor din rromanica, la geografie)
    In rest, de acord cu ideea centrala a schimbarii metodologiei in facultati. Din pacate insa, am impresia (nedocumentata, ce e drept) ca aceste “institutii superioare de invatamant” se auto-reglemeteaza privitor la materii si programe…

  5. #5

    intr-un fel degeaba mai faci o scoala daca piata muncii cauta oameni care :

    – au cambridge (sau ceva echivalent de la o institutie privata)
    – au ccna (sau ceva echivalent de la o institutie privata)
    – o diploma de la o institutie privata recunoscuta international

    dar totusi nu o faci degeaba din moment ce joburile “bine platite” sunt oferite doar celor care au studii superioare, desi in 80% din cazuri nu aplica 80% din ce au invatat in facultate in cadrul planului de invatamant oferit de ei – excludem joburile mai tari cum ar fi cercetarea si alte domenii similare, acolo e alta mancare de peste

  6. #6

    Daca n-au sucit si ras-para-sucit metodologiile astea… Ce-avea frate sistemul de acum 10-11 ani? Romana obligatorie, doua specialitati din aria curriculara, una de la profilul opus si buna ziua. Picai o proba, le dadeai pe toate inca o data. Simplu si clar.
    Astia n-au treaba de facut, de tot foiesc metodologiile si programele alea? Se pare ca nu.

    Si cu admiterea la liceu aceeasi peltea. Nu era infinit mai bine pe vremea noastra, cand dadeam matematica si romana?

    Off topic: am citit ce mi-ai recomandat si, cu intarziere de niste ani, va spun tie si sotiei sincere condoleante (cuvintele sunt goale… stiu. Dar I mean it). Iti inteleg mai bine reactiile acum.
    Insa daca vrei, un sfat amical… nu lasa tragedia sa te inraiasca. Am trait si eu o drama pe propria-mi piele cu multi ani in urma; in alta tara, in alt sistem medical, viata mea ar fi fost alta, cred; dar nu vreau sa las asta sa ma incranceneze…

    Si eu iti respect opiniile, ca de-aia te citesc si mai comentez cand simt ca am ceva de zis 🙂
    Just for fact, sa stii ca nu practic ironia ieftina, ci cel mult pe aia fiiina 🙂 Asta pentru viitor.

  7. Oare de ce cara copiii kilograme de carti in spate, intr-un ghiozdan cat juma’te din ei? Pentru ca au programa foarte lejera?
    Gandeste din postura unui parinte 😉

  8. N-ai cu cine dom’le, niste tarani ( vorba reclamei )..Cum naiba sa schimbi programa de invatamant daca i se poate spune asa in clasele 1-4 ?
    Wow! De parca ar face ecuatii bipatrate, logaritmi si alte minuni. Tot ce fac, cum spui si tu este sa zburde pe campii, sa invete sa scrie, sa calculeze..asta-i dens, greu, stresant ? Atunci sa nu ne miram ca o sa iasa dobitoci de dobitoci din viitoarea generatie.
    Si daca ar modifica programa in licee si facultati..tot la fel va fi, poate mai rau..deoarece va fi prezenta Sfanta Mita..si Sfanta Prostie..

    Acum, Badea va izbucni..:))

  9. Faza cu “pe vremea mea…” e epic fail şi o bagă toţi. N-are nici un fel de relevanţă cât învăţau părinţii noştri şi nu interesează pe nimeni. Ideea e că da, programa este stufoasă şi e nevoie de modificări. Sunt predate chestii inutile, în timp ce alea utile sunt lăsate pe dinafară. Dar aici nu se încadrează şcoala primară.

    Referindu-ne strict la cazul de faţă, în care ministrul crede că e stufoasă programa de 1-4, putem spune doar că e cretin. Unde-i ineditul?

  10. lucrurile s-au mai schimbat de cand eram noi mic,iar pustii de azi au preocupari diferite.daca acest tip stie cum sa mai aeriseasca materia 1-4 , aceasta nu reprezinta o idee atat de proasta pe cat pare.pentru ca la baza claselor primare nu se gasesc discutiile libere si desenul.stiintele naturii sunt introduse de la clasa 1,caietele speciale de matematica au text pe care pustii nu reusesc sa il citeasca singuri,cel putin nu in primul semestru de scoala,educatia civica apare de la clasa a 3-a si te topesti cu totul in manual, copiilor le sunt cerute referate deja,iar materia de istorie pt clasa a 4a este absolut infecta,nu sub forma de poveste,ci cu date si nume peste nume, de locuri,domnitori etc plus ca se trece de la daci si romani la civilizatia greaca despre care se scrie in vreo 3 lectii.nici geografia nu este foarte inteligent sau simplu facuta,dar oricum mai accesibila decat istoria.pentru ambele materii exista o singura ora pe saptamana si de obicei am observat ca e ora si lectia.singurul plus adaugat in ultimii ani consta in faptul ca tabla inmultirii a fost introdusa la clasa a 3a ,nu la a 2a.problema invatamantului romanesc sta in faptul ca se pune accentul pe tocit,nu pe gandire. si copiii nostri as vrea sa nu aiba “sansa” sa fie buni la toate si de fapt la nimic…cum mai cunoastem. Sa speram ca “tipul”face treaba si nu se apuca de schimbat manuale doar de dragul unei licitatii sau al comisioanelor care ies din asta.

  11. #11

    Arhi sunt student la informatica la o facultate de stat dintr-un oras de provincie. Crede-ma, si daca s-ar vrea, nu s-ar putea preda ultimele noutati din domeniul stiintei. Anul trecut inca se intalneau laboratoare dotate cu calculatoare Pentium I sau II. Acum dupa ce s-au mai facut unele investitii in echipamente noi, a a aparut alta problema: lipsa fondurilor pt cumpararea de software licentiat. Asa ca programa nu se orienteaza in functie de ce apare nou pe piata, ci in functie de ceea ce este freeware. Noroc ca Java e mocca, probabil altfel am fi facut totul la stadiul pur teoretic, implementarile ramanand ca teme de casa pentru cei care au descoperit torrentele si aveau cum sa-si procure programele necesare :)).

  12. #12

    Scoala = prostire maxima
    Daca faci si facultatea = prost cu diploma
    is satul de carti destia intalnesc

    Mircea Badea joaca un rol da pt unii blogarasi e greu cu capu ei … sunt niste zeitati …

    In fine sper sa nu fiu in tara cand oi avea copii ca sa ii dau la sc in rahatu asta , prefer sa ii dau la particular ca asa au sanse cu sc asta doar prost iesi vezi cati tanti cu diploma is care pretind salarii doar ca au facut sc si ei is total INCOMPETENTI in domeniu de activitate …

  13. Arhi, lasa dom’le, Mircea Badea o fi avand un laptop nou, cu butonu’ cu pricina, cine stie, ratacit printre altele, dar ce te faci cu un mare ministru de finante care recunoaste deschis ca n-are treaba cu pisiul!
    Probabil, pe biroul lui, in loc de PC, e o socotitoare sau un abac!

  14. #14

    erikk, eu am facut anul trecut la Comert Fox Pro. am dat si examen din el

  15. am scris si eu un post despre educatie, daca vrea cineva sa-l citeasca il gasiti pe blog (scuze de reclama!). nu cred ca astia din 1-4 au ca “lecţii predominante desenul, discuţiile libere, plimbări în natură şi alte tâmpenii.” de unde atata?? gandeste-te, daca acum la gradinita copii invata engleza si alte limbi straine sau alte porcarii dar astia din clasele 1-4?? de mici le distrug copilaria. ideea e ca atunci cand esti copil creierul tau este ca un “burete”, nimic mai adevarat, dar trebuie sa stii cum sa-i oferi informatii si ce informatii sa-i oferi, ca pana la urma e un copil. romania………………………..

  16. #16

    Corect. Scurt si cuprinzator.

  17. #17

    MBA=NBA? WTF?

  18. Oricumm e pe ultimul loc in ce-a ce priveste invatamantu’, ar trebui ca domnilor care se ocupe de acest minister sa li se de-a niste teste de clasa a8a pe pariu nu vor lua zece… ca sa nu mai zic de testele de facultate…

  19. #19

    Arhi, nu cu mandrie, dar te anunt ca in Constanta cel putin inca exista firme care fac soft folosind FoxPro.
    Iar apoi, drept sa o spunem, in facultate trebuie sa inveti principii, nu tehnologii. Ca absolvent de facultate cu lectiile invatate imi ia 1-2 luni sa ma mut de pe o tehnologie pe alta. Dar asta e greu de priceput pentru unii. Daca vrei sa inveti o tehnologie, du-te si fa un curs specializat si gata, nu are rost sa te incurci cu facultatea.

  20. #20

    @blogurim Sunt intr-u totul d-e acord. Cred ca a-i pus punctul pe i c-u comentariul tau!

    😀

  21. ce m`a deranjat la facultate era fapul ca majoritatea orelor mergeau dupa modelul “eu dictez, voi scrieti”. foarte putini profesori discutau si dadeau exemple din realitate, facandu`si ora atractiva. singura materie care mi`a placut si a fost predata cum trebuie a fost micro si macro economia.
    in rest am avut materii interesante care au fost omorate din fasa de catre profesori care dictau.
    la liceu imi placeau orele de romana (literatura) si limba engleza pentru ca se discuta mai mult.

  22. deci ce-am invatat io in clasa a 8-a se va invata in a 4-a

  23. Pai spuneai anul trecut ca tie-ti place Badea. 😐

  24. #24

    @arhi
    greseala mea atunci.Chiar nu stiam , mi se pare o tampenie.Decat sa faci nenorocitul de fox pro mai bine faci oracle.Noi in liceu am facut ceva oracle , dar tentative esuate in 90% din cazuri.

  25. Bine c-a sa scos gramatica din scoli. Nu m-i se pare importanta. Copi trebue s-a fie m-ai relaxati, invata pre-a mult!
    kthxbye

  26. eu am făcut MySQL în facultate, printre altele (nu că n-aș fi făcut și chestii învechite). iar aerisirea programei la clasele 1-4 nu mi se pare chiar o idee rea…dacă materiile ce se vor scoate vor fi înlocuite cu ceva care să le stimuleze creativitatea și imaginația puștilor.
    în ceea ce privește ciclul liceal și superior – acum, ca și în toate timpurile, cine vrea să învețe, învață. sistem de educație perfect nu există. am întâlnit și profesori tâmpiți și progame arhaice, precum am dat și de oameni de la care aveai ce învăța și care purtau dialoguri/dezbateri cu studenții…

  27. Din punctul meu de vedere sistemul greseste pentru ca permite oricarei persoane sa acceada la invatamantul superior.Facultatea ar trebui facuta doar de persoanele care ocupa un loc la stat( fara plata) restul sa imbratiseze lozinca tovarasilor “munca e bratara de aur” si sa se perfectioneze intr-o meserie de mestesugar.Sistemul de incadrare in campul muncii nu face fata atator “genii” care ies de pe bancile facultatii platite.
    P.S Nene, daca faci o facultate cu taxa pentru ca ai fost prea prost sa intrii la fara plata, eu zic sa te reprofilezi ca tara are nevoie si de meseriasi nu doar de “viitori sefi”!

  28. #28

    Cât mai vor ăștia să aerisească programa ălora mici ?!
    Când un student român se duce la o facultate în Olanda, Anglia, Spania de multe ori este cel mai deștept și cel care asimilează informațiile cel mai repede de acolo.De ce ?
    Pentru că nu am avut programa aerisită.Poate în alte țări programa e mai ușoară, și copii învață despre fluturi și mielușei care zburdă pe câmpii în loc să învețe o lecție la istorie.Așa, și ?! Ați văzut ce copii dobitoci sunt prin alte țări ?De nu știu să-și rezolve nicio problemă singuri.
    În școala generală și în liceu, înveți să înveți, cum se spune, ca să fii mai departe pregătit pentru facultate și să nu fii ultimu dobitoc de la Sorbona sau Oxford, nah.

    Este vreunul pe aici care nu a reușit în viață pentru că a avut programa prea încărcată în clasa 1 ?!

  29. @ Bulina Neserioasă
    da, așa e. avem cel mai bun sistem de educație din lume și nu avem nimic de învățat de la alții. lucru pe deplin reflectat în situația economică și în dezvoltarea extraordinară a României. ne batem cu Bulgaria pentru ultimul loc în UE în ceea ce privește gdp/capita, dar în schimb suntem genii nedescoperite și nefructificate. da, cunosc – sunt de vină vicisitudinile istoriei și karma.
    (by the way, studenții români ce se duc să studieze în afară sunt buni și aici; în niciun caz nu sunt reprezentativi pentru medie)

  30. @antiorice
    Am avut interviuri cu absolventi de CCN* care habar n-aveau IT. De fapt cam toti cei fara experienta dar cu multe diplome in domeniu nu stiu cu ce se mananca de fapt domeniul asta.

  31. Partea cea mai rea este ca programa nu e deloc aerisita, ci doar reluata, dupa modelul invatamantului in spirala.

    Un exemplu: daca inveti in clasa a cincea sisteme de axe, doar in a sasea afli ca cele doua axe se numesc abscisa si ordonata. Ulterior, in clasa a saptea, cand e nevoie de axe pentru functii, li se spune copiilor sa consulte materialul din clasele a cincea si a sasea, ca s-au facut toate atunci. Asta in loc sa faca sistemele de axe calumea si pana intelege copilul, le face de doua ori si prost.

    Presupun ca acum vor sa aplice sistemul si la clasele 1-4. Desi sincer mie mi-a facut impresie buna Funeriu. Parea un tip destul de rasarit intre ultimii ministri. [Eu dau bac anul asta, metodologie schimbata, asa ca oricum am o oarecare reticenta fata de noi ministri si noi schimbari]

  32. Subscriu, eu la infomatica-economica sunt nu fac nici un soi de informatica pentru ca nu exista profesori capabili. Se zvoneste ca in anul 3 ne arata ce e aia programarea orientata pe obiecte deci sotto dam un c++.

  33. #33

    @Surprize Kinder :

    si fix asta e o alta problema, de ce studentii n-au experienta?
    pentru ca piata cere numai extry level cu experienta 3 ani cumva?
    a stai putin, exista si joburi de cacat pentru fraierii fara experienta!
    asta ar fi o cauza de ce unii nu stiu cu ce se mananca IT-ul?

    —-

    insa ideea de IT e destul de mare, deci nu prea vad la ce te referi, expertii lui peste prajit nu stiau sa bage un cablu in placa de retea? nu stiau cum se aprinde calculatoru’? nu stiau cati kilohertzi sunt intr-un hertz? lista poate continua la nesfarsit.

  34. #34

    @Camil

    Ah..să înțeleg că și tu ai făcut clasele primare tot cu programă aerisită, nu ?
    Bine.

    Și nu, nu karma e de vină.Rușii sunt de vină.URSS,Moldova, Bulgaria, Papa de la Roma și Angelina Jolie.

    Ce legătură are economia țării cu educația copiilor în clasele primare ?! Tu comentezi doar să te afli în treabă ? Crezi că de asta nu avem noi economie dezvoltată, ca nu este programă aerisită în clasa a 4-a ? Clar.

  35. #35

    @ Bondarul
    P.S Nene, daca faci o facultate cu taxa pentru ca ai fost prea prost sa intrii la fara plata, eu zic sa te reprofilezi ca tara are nevoie si de meseriasi nu doar de “viitori sefi”!

    Is pe jos de ras … esti la POLI ? cata prostie am vazut in facultatile “de stat” si ce materii invechite/expirate is te doare capu … parca le spala creieru facultyatea si cred ca daca au terminat ASEu,Poli cred ca li se cuvine vreun job cu nu stiu ce salar e asta e marea GRESALA … eu unu am facut o fac de rahat ca asa am vrut nu e nevboie de diploma sa fii bun in ceva , eu is bun si castig mai mult decat multi ciumpalaci cu diplome la stat sau private si multi se mira cum ce ca eu am invatate/eu am diploma dar nu se gandesc ca defapt EI NU STIU SA FACA CEVA sau is fix pielea …

    In fine e greu cand te intalnesti cu un prost ca are mintea odihnita …

  36. #36

    @dictionar

    degeaba – scrii si te exprimi ca un retardat needucat

  37. #37

    @dictionar, esti auto-didact la cules capsuni, asa-i? si ai si in jur de 22 de ani, asa-i? si te pizmuiesc dusmanii, asa-i? decat o minte obosita de nfs, cs, gsp tv si libertatea, mai bine una odihnita…
    subscriu, desigur, si la ce-a spus Dan.

  38. lumea are nevoie de prostii ei,cu cat intelegi mai putin ce se petrece cu atat esti mai usor de manipulat.Si daca tara ofera prosti pe banda…eu de ce sa nu profit de ei?:)

  39. @ Bulina Neserioasă
    vorbeam de sistemul educațional. clasele 1-4 sunt o părticică din el, importantă zic eu. dacă tu consideri că educația nu are de-a face gradul de dezvoltare atunci orice polemică este inutilă. dar dacă dorești, putem vorbi despre istorie 😉

  40. Oana zice bine, in primara au dublat cantitatea de informatie pe care tre’ s-o ingurgiteze, cu creierii lui din cap, un copil.
    Dar diplome de facultati are orice loaza. La ce-i folosesc, e o alta discutie. Eu NU angajez dupa diplome, ca alea se pot cumpara lejereanu’. Stii, ai loc de munca. Nu stii dar pari istet, te tin sa inveti, ca munca se invata muncind. Nu inveti, adio si-un praz verde. Ori esti prost, ori nu te intereseaza…

  41. Arhi,

    Badea a terminat la un an dupa mine. FoxPro-ul la inceputul anilor 90 era super tare pentru aplicatii business. Din motivul ala il predau oamenii la infocib.
    Fast forward in anii 2000. E extrem de greu pentru o universitate sa tina pasul cu tehnologia. In cel mai bun caz, invatamantul trebuie sa asigure studentiilor o pregatire de baza super buna (java, .net etc). Ideea e ca teoretic, mult nu s-a schimbat (algoritmi, structuri de date) insa s-au scris foarte multe layere care ascund lucrurile de mai sus care sint luate de-a gata acum.
    Deci Foxpro-ul a fost super tare atunci cind turbo c, pascal nici nu visau la aplicatii business gen point of sale, insurance etc.

  42. “Ţara are nevoie de cretini plătitori de taxe” – cei mai buni contribuabili sunt peroanele care beau și fumează cît pot.

  43. #43

    @Dumitru
    Ai dreptate. Si eu beau si pip de rup. Dar cam greu cu noi ca si contribuabili, ca avem speranta de viata ca intr-un stat din Africa Centrala 🙂

  44. Arhi, se exagereaza cu materia, se exagereaza enorm si cu asa-zisele caiete speciale. L orice materie tampita au caiete speciale. La stiinta, la nu ma isiu ce au caiete speciale care nu fac altceva decat sa copie exercitiile din carte si nimic mai mult. dar e un efort in plus pentru un copil care habar are ce e cu el. ma refer la cei din clasele 1-4.

  45. mama e o vaca

  46. #46

    Bac- proba de aptitudini info: tinerii au trebuit sa mute un document dintr-un fisier in altul si sa stie sa schimbe marimea fonturilor. Greu, nu? Cred ca au transpirat…

  47. #47

    @memo
    si gandeste-te ca 2/10 au luat doar cu nivelul avansat , adica peste 6.E vai de mama noastra tara asta .Ne batem cu pumnu in piept ca suntem capabili si nici de aruncat pubela nu suntem instare.Eu am luat 91 si mi s-a parut banal.Restul de 9 puncte pe care le-am bulit a fost pentru ca ratatii de la minister au folosit niste cuvinte care habar nu aveam ce inseamna.

  48. Si cand avem absolventi scoliti pe bani grei, ce facem cu ei?
    Nimic, doara n-ati vrea sa dam afara fosilele de care ne plangem toti:

    O muie de 6 milioane de euro recidivus…

  49. #49

    Ati auzit de tampenia care va avea loc saptamana urmatoare la BAC,proba de oral la limba romana? Va vine sa credeti? Ii vor pune sa CITEASCA un text si apoi sa spuna ce contine acesta,ca sa vada daca au inteles textul. Asta dincolo de faptul ca “geniala” Abranburica a abramburit iar invatamantul romanesc si oblingadu-i pe tineri sa dea unele examene la BAC in timpul anului scolar, firesc, doar din materia facuta pana la data examenului, si nu din toata materia celor 4 ani de studii liceale… Ai dreptate, Arhi, cand ai scris scoala de genii.

  50. #50

    Arhi, nu nenea Funeriu a inventat prostia asta, ci Abramburica. Nenea Funeriu are avantajul de a fi lucrat in invatamantul superior din strainatate si stie ce inseamna invatamant si cercetare de calitate.Sau cel putin mie asa mi s-a parut din interviurile pe care i le-am vazut.

  51. cu ultima replica ma faci sa ma simt destul de aiurea fiindca am terminat o facultate de pr..

  52. #52

    arhi, iar esti prost si-ti dai cu parerea despre ce nu stii. in conditiile in care in Canada de obicei se studiaza ce se studia in Romania doar ca cu 3 ani mai tarziu, ce parere ai despre outcome ?

  53. ARHI – PRIETENE
    În noiembrie 2008 cu ocazia alegerilor parlamentare, a-i fost – cel mai ACID – critic al calităţii mele de – candidat – din partea PNG-CD, pentru Colegiul 3 Bucureşti.
    Acum îţi trimit ultimele 2 (două) documente din “barbu-florea.ablog.ro ” pentru a le trece critic şi spre dezvoltare cu înbunătăţire prin purgatoriul prietenilor tăi de pe internet şi nu numai.
    Scopul acestui demers, nu este candidatura mea, pentru Alegerile 2012, când voi avea 60 (şase zeci) ani şi nu va mai fi cazul. ci dorinţa de a schimba situaţia JALNICĂ, în care ne aflăm ACUM noi MAJORITATEA ROMÂNILOR, MARGINALIZAŢI, SĂRĂCIŢI ŞI BATJOCORIŢI, de – mica clică – A MOGULILOR CORUPŢI, care au condus MIŞELEŞTE ROMÂNIA în ultimii 20 de ani.
    OARE
    MĂMĂLIGA ROMÂNEASCĂ VA MAI
    AXPLODA – FĂRĂ MANIPULARE , TRĂDARE
    ŞI DIVERSIUNE – …CÂND ?

    BALANŢA restrânsă a purgatoriului la care a fost supus poporul român în ultimii 20 de ani, perioada 1990 – 2010 , ar putea fi prezentată pentru o înţelegere corectă astfel :
    (a) – TALERUL I al balanţei – moştenirea economică, financiară şi de valoare umană, rămasă de la defunctul comunism; banii şi economiile d-vs la care trebuie să se adauge “ părţile sociale ” , care au fost anulate MIŞELEŞTE, HOŢEŞTE şi IRESPONSABIL NAŢIONAL , ca şi Legea 18 / 1968, care a fost înlocuită cu Legea 115 / 1996 privind declararea şi controlul averilor …prin Art. 40, Alin. 1, DEPARTE de o LEGE A VENITURILOR ŞI AVERILOR ILICITE pe care o au toate ŢĂRILE DEMOCRATICE ŞI CIVILIZATE ALE EUROPEI ŞI ALE LUMII; traiul decent pierdut; liniştea, bunăstarea şi demnitatea românească , mult superioare celei de acum; siguranţa zilei de mâine a familiei d-vs; liniştea – viitorul părinţilor şi copiilor d-vs; stabilitatea economică şi financiară controlul preţurilor şi a speculei; legalitatea activităţilor economice şi financiare; ordinea disciplina şi siguranţa cetăţeanului şi multe altele ce atunci erau în balanţă cu LIBERTATEA , pe care sistemul comunist o cenzura…..
    (b) – TALERUL II al balanţei – venituri şi averi ilicite , al căror control a fost restricţionat prin legi limitative în timp şi prin altele protecţioniste pe demnităţi ale hoţilor , incompetenţilor şi a infractorilor; corupţia; traficul de influienţă; comisioanele şi mita politică; legile speciale din salarizare, pensionare şi cumulat; legi şi ordonanţe cu interes personal, de grup şi de partid; şi alte abuzuri ale celor trei puteri ale statului, care au dat tonul, la marile abuzuri de la nivelul autorităţilor publice centrale şi locale , faţă de CETĂŢEANUL ROMÂN …..
    (c) – CUMPĂNA BALANŢEI – pliticieni corupţi; moguli diverşi; baroni locali; terţi profitori (afacerişti privaţi ??, doctori, avocaţi, judecători, magistraţi ş.a.) ; mafii şi interlopi, combinaţi cu politicul ; abuzuri şi furăciuni de la vlădică până la opincă, unii ca să trăiască , alţii ca să se căpătuiască; cele trei puteri ale staului care sau dovedit trădătoare ale interesului naţional- creşterea nivelului de trai al poporului român ; autorităţile publice centrale şi locale ineficiente şi corupte, ca şi partidele de care aparţin; lipsa respectului şi protecţiei muncii şi averii accumulate prin muncă, pe principiul – dacă nu eşti cu noi eşti înpotriva noastră; abuzuri la drepturile cetăţeneşti, judecăţi paralele, sechestrări şi trafic de oameni; muncă la negru şi exploatarea muncii la negru, în activităţi legale dar şi ilegale; ş.a.
    SOLUŢIA ÎNAINTE DE O NOUĂ ŞI ADEVĂRATĂ REVOLUŢIE :
    (1) – O LEGE A VENITURILOR ŞI AVERILOR ILICITE – ACUMULATE ÎN ULTIMII 20 DE ANI, PERIOADA 1990-2010 – care va echilibra BUGETUL NAŢIONAL , aflat la grea cumpănă – şi CARE VA EFECT PE TERMEN SCURT . (barbu-florea.ablog.ro)
    (2) – O LEGE COJOCARU – DE REDISTRIBUIRE A AVUŢIEI NAŢIONALE MOŞTENITE – (avuţia întregului popor 1989) CĂTRE CETĂŢENII ROMÂNIEI , un act de DREPTATE NAŢIONALĂ absolut necesar – CARE VA AVEA EFECT PE TERMEN LUNG . (www.variantacojocaru.ro)
    (3) – Consider că este necesar ca ordinea aplicării acestor LEGI, să fie cea de mai sus , deoarece prima creează premizele pentru disciplină fiscală care este problema nr. 1 a României şi asigură condiţiile sociale şi economice pentru aplicarea LEGII COJOCARU – privind despăgubirea cetăţenilor României , pentru capitalul trecut prin Legea 15 / 1990 , din proprietatea lor în proprietatea statului – care presupune finalizarea în circa 10 ani .

    Barbu Florea (02.02.2010)

    DUMNEZEU SĂ NE AJUTE – AMIN
    LEGEA VENITURILOR ŞI AVERILOR ILICITE

    ACUMULATE ÎN PERIOADA 1989 – 2010

    (O propunere, ÎN ATENŢIA OPINIEI PUBLICE)

    CAP. 1. DISPOZIŢII GENERALE
    Art. 1. Legea abordează transferul de bogăţii naturale, de patrimoniu activ şi pasiv, de bunuri materiale şi servicii – adică avuţia naţională , bugetul şi creanţele anului 1989, cumulat cu veniturile la buget rezultate din vânzarea subevaluată a activelor şi pasivelor, cu veniturile la buget din această perioadă şi datoria externă plus internă la momentul 2010, către terţe persoane fizice sau juridice.
    Art. 2. Legea va opera cu noţiunile de persoană fizică şi persoană juridică astfel :
    (a) – persoană fizică – cetăţeanul beneficiar sau păgubaş final al acestei perioade de tranziţie de la comunism la capitalism.
    (b) – persoană juridică – persoana juridică cu proprietate de stat asupra patrimoniului , care a transferat conform unor legi ale privatizării , proprietatea naţională unor personae juridice private sau fizice, naţionale sau internaţionale.
    Art. 3. Legea va demonta întregul mecanism legislativ , juridic şi de complicităţi al aleşilor, împuterniciţilor statului, cenzorilor şi a autorităţilor publice implicate în marea fraudă economico-financiară , care au fost giranţii acestui transfer de proprietate şi va depista în vederea sancţionării, recuperării şi confiscării după caz, toate ilegalităţile şi fraudele din acest proces.
    Art. 4. Pentru aplicarea acestei legi se va înfiinţa , în subordinea Ministerului de Interne , un departament numit Poliţia Economică şi Financiară , care va funcţiona în toate structurile ministerului, în subordinea directă a C.S.A.T. şi a Preşedintelui României .
    (a) – personalul acestui departament va provenii din actualele structuri de control, multe şi ineficiente , (Curtea de Conturi, Parchetul Naţional şi alte parchete, ANI, Corpul de control al Primului Ministru şi al altor ministere, Garda Financiară ş.a.)
    (b) – la ieşirea din Registratura acestui departament, Dosarul de constatare a fraudei va urma una dintre următoarele căi :
    (1) – la Ministerul de Finanţe pentru recuperarea fraudei comise sau impozitarea cu penalităţile legale.
    (2) – la Ministerul Justiţiei în vederea obţinerii Sentinţei de confiscare a bunurilor, veniturilor şi averilor ilicite, urmată de sentinţa penală, după caz.
    Art. 5. Poate fi supusă controlului , în condiţiile prezentei legi , provenienţa bunurilor oricărei persoane fizice sau juridice cu capital de stat, privat sau mixt, dacă sunt date că există disproporţie între valoarea bunurilor acesteia şi veniturile sale, a comis o ilegalitate, o fraudă , a fost complice sau partener la o fraudă anterioară sau curentă, la autosesizare, sesizare prin presă şi nu în ultimul rând la sesizarea cetăţenilor României şi nu numai.
    Controlul priveşte bunurile dobândite de la Revoluţia din decembrie 1989 , până în prezent, atât cele existente în patrimoniul în cauză cât şi cele înstrăinate cu titlu oneros sau gratuit.
    Art. 6 Dacă persoana fizică este căsătorită, sau persoana juridică este în parteneriat cu o altă persoană fizică sau juridică, controlul urmează a se face şi cu privire la bunurile comune şi se extinde şi asupra celuilalt soţ sau partener. Sunt supuse controlului şi bunurile de valoare ce fac obiectul declarării, realizate prin persoane interpuse să transmită cu titlu oneros către ascendenţi, descendenţi, fraţi, surori, şi afin de acelaşi grad, precum şi cele transmise cu titlu gratuit către orice persoană.
    Art. 7. Prin justificarea provenienţei bunurilor, se înţelege , obligaţia persoanei fizice indiferent de demnitatea pe care a ocupat-o sau o ocupă , ales sau numit social ori politic, sau a persoanei juridice cu capital de stat, privat sau mixt , în cauză, de a dovedi caracterul licit al mijloacelor folosite pentru dobândirea sau sporirea bunurilor.
    Art. 8. Prin venituri ilicite mai înţelegem şi următoarele categorii de venituri, numai că această lege nu va acţiona retroactiv asupra unor drepturi obţinute abuziv, prin trafic de influenţă, şantaj politico-economic şi juridic, ci va acţiona numai pentru viitor:
    (a) – comisioanele din relaţia, buget de stat – persoane fizice şi persoane juridice, private sau de stat.
    (b) – salariile, pensiile şi cumulat , acordate urmare a Legilor Speciale.
    (c) – mita politică – diferenţele salariilor, pensiilor şi cumulat, dintre bugetarii de lux şi ceilalţi bugetari, la aceleaşi condiţii de studii, competenţă, risc, stres ş.a. – numai pentru a fi complici la fraudele comise de politic şi afiliaţii lor.
    Art. 9. Salariul bugetar, pensia şi cumulat nu vor mai fi confidenţiale – aceasta fiind un non-sens în relaţia cu contribuabilii.
    CAP. 2 . PROCEDURA CURENTĂ
    Art. 10. Controlul averilor şi veniturilor ilicite, acumulate sălbatic în perioada 1989 – 2010 şi de acum încolo , pe baza fraudării economiei naţionale, a bugetului de stat, de asigurări sociale şi de sănătate, cu consecinţă directă sărăcirea sistematică a poporului român, este şi va fi un act de dreptate naţională şi socială, care va avea două etape :
    (a) – impozitarea cu 16 % a veniturilor şi averilor ilicite, plus penalităţile legale, pe baza declaraţiei de avere şi venituri, neimpozitate, pe propria răspundere, a persoanelor fizice şi juridice, în termen de 3 (trei) luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi, prin Ministerul de Finanţe.
    (b) – confiscarea averilor şi veniturilor ilicite – în urma sentinţei judecătoreşti la dosarul înaintat de Poliţia Economică şi Financiară , în cazul nerespectării termenului de impozitare şi plată a impozitului şi a penalităţilor
    Art. 11. Obligarea persoanelor fizice şi juridice care au datorii la bugetul de stat, al asigurărilor sociale, de sănătate ş.a. sociale, la plata în termen de 3 (trei) luni de la intrarea în vigoare a legii, a tuturor datoriilor, în caz contrar se va trece pe baza sentinţei judecătoreşti definitive la confiscarea părţii din avere sau patrimoniu corespunzător debitului cumulat şi a evaluării bunurilor din proprietate – excepţie vor face de la această măsură, amenzile civile ale persoanelor fizice şi juridice, care se vor amnistia, pentru simplificarea acţiunii şi pentru a nu îngreuna şi duce în derizoriu viaţa celor sărăciţi, în această perioadă din vina sistemului corupt al tranziţiei.
    Art. 12. Săvârşirea anterior sau în viitor a oricăreia dintre infracţiunile de mai jos şi a altora propuse de dvs. va atrage aplicarea acestei legi :
    (a) – traficul de influenţă, mita,comisioanele, furtul – cu agravantă pentru funcţionarii publici în relaţia cu cetăţeanul şi cu bugetul de stat.
    (b) – munca la negru, folosirea muncii la negru, diverse alte activităţi economice subterane sau ilegale.
    (c) – cămătărie, droguri, prostituţie atâta timp cât este ilegală, furtul social, tâlhăria, spectacole şi alte activităţi artistice, cu eludarea fiscului.
    (d) – nedeclararea la fisc a cadourilor, comisioanelor sociale, şpăgilor, tarifelor extrabarou, ş.a. inevitabile din activităţile cu cetăţenii şi impozitarea lor centralizat zilnic sau individual cu 16 % (Ex. : restaurante, hoteluri, barouri de avocaţi, justiţie, nunţi, botezuri, cumetrii, frizerii,taximetrie ş.a., prin evidenţierea lor in foi de activitate zilnică , sau foi de parcurs cu menţionarea sumei distinct pe bonul fiscal sau chitanţa emisă – diferenţa ce rămâne după impozitare rămâne la dispoziţia personală a prestatorului de servicii).
    Art. 12. Pentru a descuraja recidiva în viitor şi intrarea în legalitate a persoanelor fizice şi juridice , la infracţiunile de la art. 11 se va proceda la confiscarea mijloacelor de producţie, a mobilelor şi imobilelor, cu care şi în care s-a produs frauda, pe baza unei sentinţe judecătoreşti definitive, până la ceasta aplicându-se sechestru pe bunurile respective.
    Art. 13. Taxa de solidaritate – pe durata crizei – (Legea Surupăceanu a impozitării averii persoanelor fizice) , anume impozitarea cu 0,50 % a valorii averii care depăşeşte plafonul social maxim neimpozabil de 500 000 Euro până la 31dec.a anului fiscal încheiat – cu o singură menţiune la Art. 11 din această propunere legislativă – în cazul sustragerii de la plata acestui impozit , se va controla averea şi veniturile începând cu 1989, urmată de impozitarea cu penalităţi a celor ilicite sau confiscarea averilor şi veniturilor ilicite ca mai sus, aplicarea legii făcându-se fără excepţii sociale şi fără exonerări de bunuri şi venituri la calculul averii.
    Art. 14. Taxa de responsabilitate – în cuantum de 1 % (unu)din venitul lunar brut – pentru persoanele fizice şi juridice care au beneficiat de ajutoare financiare, credite nerambursabile sau parţial rambursabile, naţionale, europene sau altele, anulări şi scutiri de datorii, impozite şi taxe la preluarea prin privatizare a întreprinderilor de stat, sau în activitatea comercială curentă, până la acoperirea cuantumului debitelor în cauză, în caz contrar se va constata insolvabilitatea persoanei respective şi se va declanşa procedura de lichidare şi valorificare
    Art. 15. Exploatarea bogăţiilor naturale ale solului şi subsolului să se regăsească în impozitele şi taxele încasate de statul Român în: lei/m cub, lei/tonă, lei/ha ş.a. de la agregate de balastieră până la uraniu.

    P.S. O astfel de lege nu va fi promovată, în primul rând de către “ legiuitor ” care este format din cele trei puteri ale statului – executivă (guvern, preşedinte), legislativă şi judecătorească – şi de autorităţile publice centrale şi chiar locale, care ţin de partidele politice şi sunt părţi ale sistemului corupt din ROMÂNIA. Ca urmare va fi nevoie după finalizarea Legii Veniturilor şi Averilor Ilicite de către opinia publică din România, de impunerea ei printr-un Referendum Naţional şi deoarece aleşii noştrii nu au bani la buget pentru a finanţa ce nu le convine , va trebuii să strângem aceşti bani necesari, întru-n cont la C.E.C. – cea mai accesibilă bancă din ţară şi să îi dăm la buget pentru referendum.
    Această lege presupune intrarea în legalitate a tuturor activităţilor economice ale persoanelor fizice în special dar şi juridice, astfel că în Normele de Aplicare , trebuiesc prinse măsuri concrete de ajutorare şi protecţie a persoanelor fizice :
    (a) – gratuitate şi ajutor direct la înfiinţarea şi înregistrarea Societăţilor Comerciale
    (b) – gratuitate şi ajutor în întocmirea şi promovarea Planurilor de Afaceri pentru atragerea fondurilor europene pe activităţi diverse, mai ales în mediul rural şi în agricultură
    (c) – serviciile la oraşe şi sate să fie liberalizate, demonopolizate, în concurenţă loaială şi cu două condiţii – plata de 16 % impozit pe venit şi a celorlalte imp. cu forţa de muncă
    – respectarea legilor şi a normelor din Caietul de Sarcini
    (d) – alocaţie de 0,25 % din salariul minim pe economie pentru copiii cu vârsta sub 18 ani
    (e) – ajutor social pentru românii cu vârsta de peste 18 ani, care nu au locuri de muncă, nu primesc ajutor de şomaj, nu au altă pensie socială sau medicală şi nu au refuzat nici o ofertă de muncă oficială din partea Ministerului Muncii – la nivelul pensiei minime medicale ( gradul III ).
    (f) – anularea salarizării muncii cu Bonuri de Masă şi obligarea Societăţilor Comerciale la
    plata corectă a Asigurărilor sociale, de sănătate, şomaj şi a impozitului pe salariu.
    Legea nr. 115 din 16 octombrie1996 pentru declararea şi controlul averii demnitarilor, magistraţilor, unor persoane cu funcţii de conducere şi control şi a funcţionarilor publici, prin: Art. 40 A ABROGAT HOŢEŞTE, CU INTERES ŞI IRESPONSABIL Legea 18/1968, în loc să o modernizeze după modelul celorlalte ţări civilizate din Europa, unde astfel de legi pedepsesc şi confiscă veniturile şi averile ilicite şi de aceia AU DISCIPLINĂ FISCALĂ – citez :
    „ La data intrării în vigoare a prezentei legi SE ABROGĂ Legea nr. 18/1968 privind controlul provenienţei unor bunuri ale PERSOANELOR FIZICE şi care nu au fost dobândite în MOD LICIT. „
    Pentru dreptate şi o viaţă mai bună în România, al dumneavoastră Barbu Florea
    Email barbu.florea@gmail.com
    Telefon 0723 911 380

  54. OARE
    MĂMĂLIGA ROMÂNEASCĂ VA MAI
    AXPLODA – FĂRĂ MANIPULARE , TRĂDARE
    ŞI DIVERSIUNE – …CÂND ?

    BALANŢA restrânsă a purgatoriului la care a fost supus poporul român în ultimii 20 de ani, perioada 1990 – 2010 , ar putea fi prezentată pentru o înţelegere corectă astfel :
    (a) – TALERUL I al balanţei – moştenirea economică, financiară şi de valoare umană, rămasă de la defunctul comunism; banii şi economiile d-vs la care trebuie să se adauge “ părţile sociale ” , care au fost anulate MIŞELEŞTE, HOŢEŞTE şi IRESPONSABIL NAŢIONAL , ca şi Legea 18 / 1968, care a fost înlocuită cu Legea 115 / 1996 privind declararea şi controlul averilor …prin Art. 40, Alin. 1, DEPARTE de o LEGE A VENITURILOR ŞI AVERILOR ILICITE pe care o au toate ŢĂRILE DEMOCRATICE ŞI CIVILIZATE ALE EUROPEI ŞI ALE LUMII; traiul decent pierdut; liniştea, bunăstarea şi demnitatea românească , mult superioare celei de acum; siguranţa zilei de mâine a familiei d-vs; liniştea – viitorul părinţilor şi copiilor d-vs; stabilitatea economică şi financiară controlul preţurilor şi a speculei; legalitatea activităţilor economice şi financiare; ordinea disciplina şi siguranţa cetăţeanului şi multe altele ce atunci erau în balanţă cu LIBERTATEA , pe care sistemul comunist o cenzura…..
    (b) – TALERUL II al balanţei – venituri şi averi ilicite , al căror control a fost restricţionat prin legi limitative în timp şi prin altele protecţioniste pe demnităţi ale hoţilor , incompetenţilor şi a infractorilor; corupţia; traficul de influienţă; comisioanele şi mita politică; legile speciale din salarizare, pensionare şi cumulat; legi şi ordonanţe cu interes personal, de grup şi de partid; şi alte abuzuri ale celor trei puteri ale statului, care au dat tonul, la marile abuzuri de la nivelul autorităţilor publice centrale şi locale , faţă de CETĂŢEANUL ROMÂN …..
    (c) – CUMPĂNA BALANŢEI – pliticieni corupţi; moguli diverşi; baroni locali; terţi profitori (afacerişti privaţi ??, doctori, avocaţi, judecători, magistraţi ş.a.) ; mafii şi interlopi, combinaţi cu politicul ; abuzuri şi furăciuni de la vlădică până la opincă, unii ca să trăiască , alţii ca să se căpătuiască; cele trei puteri ale staului care sau dovedit trădătoare ale interesului naţional- creşterea nivelului de trai al poporului român ; autorităţile publice centrale şi locale ineficiente şi corupte, ca şi partidele de care aparţin; lipsa respectului şi protecţiei muncii şi averii accumulate prin muncă, pe principiul – dacă nu eşti cu noi eşti înpotriva noastră; abuzuri la drepturile cetăţeneşti, judecăţi paralele, sechestrări şi trafic de oameni; muncă la negru şi exploatarea muncii la negru, în activităţi legale dar şi ilegale; ş.a.
    SOLUŢIA ÎNAINTE DE O NOUĂ ŞI ADEVĂRATĂ REVOLUŢIE :
    (1) – O LEGE A VENITURILOR ŞI AVERILOR ILICITE – ACUMULATE ÎN ULTIMII 20 DE ANI, PERIOADA 1990-2010 – care va echilibra BUGETUL NAŢIONAL , aflat la grea cumpănă – şi CARE VA EFECT PE TERMEN SCURT . (barbu-florea.ablog.ro)
    (2) – O LEGE COJOCARU – DE REDISTRIBUIRE A AVUŢIEI NAŢIONALE MOŞTENITE – (avuţia întregului popor 1989) CĂTRE CETĂŢENII ROMÂNIEI , un act de DREPTATE NAŢIONALĂ absolut necesar – CARE VA AVEA EFECT PE TERMEN LUNG . (www.variantacojocaru.ro)
    (3) – Consider că este necesar ca ordinea aplicării acestor LEGI, să fie cea de mai sus , deoarece prima creează premizele pentru disciplină fiscală care este problema nr. 1 a României şi asigură condiţiile sociale şi economice pentru aplicarea LEGII COJOCARU – privind despăgubirea cetăţenilor României , pentru capitalul trecut prin Legea 15 / 1990 , din proprietatea lor în proprietatea statului – care presupune finalizarea în circa 10 ani .

    Barbu Florea (02.02.2010)

    DUMNEZEU SĂ NE AJUTE – AMIN
    LEGEA VENITURILOR ŞI AVERILOR ILICITE

    ACUMULATE ÎN PERIOADA 1989 – 2010

    (O propunere, ÎN ATENŢIA OPINIEI PUBLICE)

    CAP. 1. DISPOZIŢII GENERALE
    Art. 1. Legea abordează transferul de bogăţii naturale, de patrimoniu activ şi pasiv, de bunuri materiale şi servicii – adică avuţia naţională , bugetul şi creanţele anului 1989, cumulat cu veniturile la buget rezultate din vânzarea subevaluată a activelor şi pasivelor, cu veniturile la buget din această perioadă şi datoria externă plus internă la momentul 2010, către terţe persoane fizice sau juridice.
    Art. 2. Legea va opera cu noţiunile de persoană fizică şi persoană juridică astfel :
    (a) – persoană fizică – cetăţeanul beneficiar sau păgubaş final al acestei perioade de tranziţie de la comunism la capitalism.
    (b) – persoană juridică – persoana juridică cu proprietate de stat asupra patrimoniului , care a transferat conform unor legi ale privatizării , proprietatea naţională unor personae juridice private sau fizice, naţionale sau internaţionale.
    Art. 3. Legea va demonta întregul mecanism legislativ , juridic şi de complicităţi al aleşilor, împuterniciţilor statului, cenzorilor şi a autorităţilor publice implicate în marea fraudă economico-financiară , care au fost giranţii acestui transfer de proprietate şi va depista în vederea sancţionării, recuperării şi confiscării după caz, toate ilegalităţile şi fraudele din acest proces.
    Art. 4. Pentru aplicarea acestei legi se va înfiinţa , în subordinea Ministerului de Interne , un departament numit Poliţia Economică şi Financiară , care va funcţiona în toate structurile ministerului, în subordinea directă a C.S.A.T. şi a Preşedintelui României .
    (a) – personalul acestui departament va provenii din actualele structuri de control, multe şi ineficiente , (Curtea de Conturi, Parchetul Naţional şi alte parchete, ANI, Corpul de control al Primului Ministru şi al altor ministere, Garda Financiară ş.a.)
    (b) – la ieşirea din Registratura acestui departament, Dosarul de constatare a fraudei va urma una dintre următoarele căi :
    (1) – la Ministerul de Finanţe pentru recuperarea fraudei comise sau impozitarea cu penalităţile legale.
    (2) – la Ministerul Justiţiei în vederea obţinerii Sentinţei de confiscare a bunurilor, veniturilor şi averilor ilicite, urmată de sentinţa penală, după caz.
    Art. 5. Poate fi supusă controlului , în condiţiile prezentei legi , provenienţa bunurilor oricărei persoane fizice sau juridice cu capital de stat, privat sau mixt, dacă sunt date că există disproporţie între valoarea bunurilor acesteia şi veniturile sale, a comis o ilegalitate, o fraudă , a fost complice sau partener la o fraudă anterioară sau curentă, la autosesizare, sesizare prin presă şi nu în ultimul rând la sesizarea cetăţenilor României şi nu numai.
    Controlul priveşte bunurile dobândite de la Revoluţia din decembrie 1989 , până în prezent, atât cele existente în patrimoniul în cauză cât şi cele înstrăinate cu titlu oneros sau gratuit.
    Art. 6 Dacă persoana fizică este căsătorită, sau persoana juridică este în parteneriat cu o altă persoană fizică sau juridică, controlul urmează a se face şi cu privire la bunurile comune şi se extinde şi asupra celuilalt soţ sau partener. Sunt supuse controlului şi bunurile de valoare ce fac obiectul declarării, realizate prin persoane interpuse să transmită cu titlu oneros către ascendenţi, descendenţi, fraţi, surori, şi afin de acelaşi grad, precum şi cele transmise cu titlu gratuit către orice persoană.
    Art. 7. Prin justificarea provenienţei bunurilor, se înţelege , obligaţia persoanei fizice indiferent de demnitatea pe care a ocupat-o sau o ocupă , ales sau numit social ori politic, sau a persoanei juridice cu capital de stat, privat sau mixt , în cauză, de a dovedi caracterul licit al mijloacelor folosite pentru dobândirea sau sporirea bunurilor.
    Art. 8. Prin venituri ilicite mai înţelegem şi următoarele categorii de venituri, numai că această lege nu va acţiona retroactiv asupra unor drepturi obţinute abuziv, prin trafic de influenţă, şantaj politico-economic şi juridic, ci va acţiona numai pentru viitor:
    (a) – comisioanele din relaţia, buget de stat – persoane fizice şi persoane juridice, private sau de stat.
    (b) – salariile, pensiile şi cumulat , acordate urmare a Legilor Speciale.
    (c) – mita politică – diferenţele salariilor, pensiilor şi cumulat, dintre bugetarii de lux şi ceilalţi bugetari, la aceleaşi condiţii de studii, competenţă, risc, stres ş.a. – numai pentru a fi complici la fraudele comise de politic şi afiliaţii lor.
    Art. 9. Salariul bugetar, pensia şi cumulat nu vor mai fi confidenţiale – aceasta fiind un non-sens în relaţia cu contribuabilii.
    CAP. 2 . PROCEDURA CURENTĂ
    Art. 10. Controlul averilor şi veniturilor ilicite, acumulate sălbatic în perioada 1989 – 2010 şi de acum încolo , pe baza fraudării economiei naţionale, a bugetului de stat, de asigurări sociale şi de sănătate, cu consecinţă directă sărăcirea sistematică a poporului român, este şi va fi un act de dreptate naţională şi socială, care va avea două etape :
    (a) – impozitarea cu 16 % a veniturilor şi averilor ilicite, plus penalităţile legale, pe baza declaraţiei de avere şi venituri, neimpozitate, pe propria răspundere, a persoanelor fizice şi juridice, în termen de 3 (trei) luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi, prin Ministerul de Finanţe.
    (b) – confiscarea averilor şi veniturilor ilicite – în urma sentinţei judecătoreşti la dosarul înaintat de Poliţia Economică şi Financiară , în cazul nerespectării termenului de impozitare şi plată a impozitului şi a penalităţilor
    Art. 11. Obligarea persoanelor fizice şi juridice care au datorii la bugetul de stat, al asigurărilor sociale, de sănătate ş.a. sociale, la plata în termen de 3 (trei) luni de la intrarea în vigoare a legii, a tuturor datoriilor, în caz contrar se va trece pe baza sentinţei judecătoreşti definitive la confiscarea părţii din avere sau patrimoniu corespunzător debitului cumulat şi a evaluării bunurilor din proprietate – excepţie vor face de la această măsură, amenzile civile ale persoanelor fizice şi juridice, care se vor amnistia, pentru simplificarea acţiunii şi pentru a nu îngreuna şi duce în derizoriu viaţa celor sărăciţi, în această perioadă din vina sistemului corupt al tranziţiei.
    Art. 12. Săvârşirea anterior sau în viitor a oricăreia dintre infracţiunile de mai jos şi a altora propuse de dvs. va atrage aplicarea acestei legi :
    (a) – traficul de influenţă, mita,comisioanele, furtul – cu agravantă pentru funcţionarii publici în relaţia cu cetăţeanul şi cu bugetul de stat.
    (b) – munca la negru, folosirea muncii la negru, diverse alte activităţi economice subterane sau ilegale.
    (c) – cămătărie, droguri, prostituţie atâta timp cât este ilegală, furtul social, tâlhăria, spectacole şi alte activităţi artistice, cu eludarea fiscului.
    (d) – nedeclararea la fisc a cadourilor, comisioanelor sociale, şpăgilor, tarifelor extrabarou, ş.a. inevitabile din activităţile cu cetăţenii şi impozitarea lor centralizat zilnic sau individual cu 16 % (Ex. : restaurante, hoteluri, barouri de avocaţi, justiţie, nunţi, botezuri, cumetrii, frizerii,taximetrie ş.a., prin evidenţierea lor in foi de activitate zilnică , sau foi de parcurs cu menţionarea sumei distinct pe bonul fiscal sau chitanţa emisă – diferenţa ce rămâne după impozitare rămâne la dispoziţia personală a prestatorului de servicii).
    Art. 12. Pentru a descuraja recidiva în viitor şi intrarea în legalitate a persoanelor fizice şi juridice , la infracţiunile de la art. 11 se va proceda la confiscarea mijloacelor de producţie, a mobilelor şi imobilelor, cu care şi în care s-a produs frauda, pe baza unei sentinţe judecătoreşti definitive, până la ceasta aplicându-se sechestru pe bunurile respective.
    Art. 13. Taxa de solidaritate – pe durata crizei – (Legea Surupăceanu a impozitării averii persoanelor fizice) , anume impozitarea cu 0,50 % a valorii averii care depăşeşte plafonul social maxim neimpozabil de 500 000 Euro până la 31dec.a anului fiscal încheiat – cu o singură menţiune la Art. 11 din această propunere legislativă – în cazul sustragerii de la plata acestui impozit , se va controla averea şi veniturile începând cu 1989, urmată de impozitarea cu penalităţi a celor ilicite sau confiscarea averilor şi veniturilor ilicite ca mai sus, aplicarea legii făcându-se fără excepţii sociale şi fără exonerări de bunuri şi venituri la calculul averii.
    Art. 14. Taxa de responsabilitate – în cuantum de 1 % (unu)din venitul lunar brut – pentru persoanele fizice şi juridice care au beneficiat de ajutoare financiare, credite nerambursabile sau parţial rambursabile, naţionale, europene sau altele, anulări şi scutiri de datorii, impozite şi taxe la preluarea prin privatizare a întreprinderilor de stat, sau în activitatea comercială curentă, până la acoperirea cuantumului debitelor în cauză, în caz contrar se va constata insolvabilitatea persoanei respective şi se va declanşa procedura de lichidare şi valorificare
    Art. 15. Exploatarea bogăţiilor naturale ale solului şi subsolului să se regăsească în impozitele şi taxele încasate de statul Român în: lei/m cub, lei/tonă, lei/ha ş.a. de la agregate de balastieră până la uraniu.

    P.S. O astfel de lege nu va fi promovată, în primul rând de către “ legiuitor ” care este format din cele trei puteri ale statului – executivă (guvern, preşedinte), legislativă şi judecătorească – şi de autorităţile publice centrale şi chiar locale, care ţin de partidele politice şi sunt părţi ale sistemului corupt din ROMÂNIA. Ca urmare va fi nevoie după finalizarea Legii Veniturilor şi Averilor Ilicite de către opinia publică din România, de impunerea ei printr-un Referendum Naţional şi deoarece aleşii noştrii nu au bani la buget pentru a finanţa ce nu le convine , va trebuii să strângem aceşti bani necesari, întru-n cont la C.E.C. – cea mai accesibilă bancă din ţară şi să îi dăm la buget pentru referendum.
    Această lege presupune intrarea în legalitate a tuturor activităţilor economice ale persoanelor fizice în special dar şi juridice, astfel că în Normele de Aplicare , trebuiesc prinse măsuri concrete de ajutorare şi protecţie a persoanelor fizice :
    (a) – gratuitate şi ajutor direct la înfiinţarea şi înregistrarea Societăţilor Comerciale
    (b) – gratuitate şi ajutor în întocmirea şi promovarea Planurilor de Afaceri pentru atragerea fondurilor europene pe activităţi diverse, mai ales în mediul rural şi în agricultură
    (c) – serviciile la oraşe şi sate să fie liberalizate, demonopolizate, în concurenţă loaială şi cu două condiţii – plata de 16 % impozit pe venit şi a celorlalte imp. cu forţa de muncă
    – respectarea legilor şi a normelor din Caietul de Sarcini
    (d) – alocaţie de 0,25 % din salariul minim pe economie pentru copiii cu vârsta sub 18 ani
    (e) – ajutor social pentru românii cu vârsta de peste 18 ani, care nu au locuri de muncă, nu primesc ajutor de şomaj, nu au altă pensie socială sau medicală şi nu au refuzat nici o ofertă de muncă oficială din partea Ministerului Muncii – la nivelul pensiei minime medicale ( gradul III ).
    (f) – anularea salarizării muncii cu Bonuri de Masă şi obligarea Societăţilor Comerciale la
    plata corectă a Asigurărilor sociale, de sănătate, şomaj şi a impozitului pe salariu.
    Legea nr. 115 din 16 octombrie1996 pentru declararea şi controlul averii demnitarilor, magistraţilor, unor persoane cu funcţii de conducere şi control şi a funcţionarilor publici, prin: Art. 40 A ABROGAT HOŢEŞTE, CU INTERES ŞI IRESPONSABIL Legea 18/1968, în loc să o modernizeze după modelul celorlalte ţări civilizate din Europa, unde astfel de legi pedepsesc şi confiscă veniturile şi averile ilicite şi de aceia AU DISCIPLINĂ FISCALĂ – citez :
    „ La data intrării în vigoare a prezentei legi SE ABROGĂ Legea nr. 18/1968 privind controlul provenienţei unor bunuri ale PERSOANELOR FIZICE şi care nu au fost dobândite în MOD LICIT. „
    Pentru dreptate şi o viaţă mai bună în România, al dumneavoastră Barbu Florea
    Email barbu.florea@gmail.com
    Telefon 0723 911 380

  55. Eu la Facultatea de Inginerie Aerospatiala (‘thoaaa ce mishteaux suna 😀 ) am facut Fortran 😀 “culeanu” cum s-ar spune :)))