Pe la 1 noiembrie râdeam de Radu cu dureri de burtă. Afară erau 20 de grade, eu eram îmbrăcat în tricou, iar el îşi punea cauciucurile de iarnă. Nici măcar nu a catadicsit să îmi zică nimic, doar că e iarnă, iar cauciucurile de iarnă se pun iarna.

Ştiţi care au fost cele mai aglomerate biznisuri în ultimele 3 zile? Service-urile auto. Hoarde întregi de bucureşteni îşi schimbau cauciucurile de iarnă fix în prima zi cu zăpadă. Iar în a 2 a zi cu zăpadă numărul se dublase, pentru că au venit şi cei care au zic că e puţin probabil să ningă 2 zile consecutiv.

Şi ne mai mirăm de chestia cu autorităţile luate prin surprindere de ninsoare. Nu e nimic special în asta. Pur şi simplu sunt rromâni şi se gândesc că poate nu dă dumnezeu aşa de rău. Sau poate lor nu li se întâmplă.
Sau pur şi simplu li se rupe.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

24 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Pai mna, au tot auzit ca vine Global Warming si au zis ca se poate amana.

    Pe de alta parte, cica umblatul cu cauciucuri de iarna la peste 7 grade Celsius le uzeaza prematur 🙂

  2. Mai bine cu all-season noi in perioada iernii 😉

  3. Niciodată nu m-a prins 15 noiembrie fără cauciucuri de iarnă. Anul ăsta însă am fost un bou si am tot amânat să le pun. Dar măcar de când a nins nu-mi mişc maşina şi aştept să se mai topească pentru a mă duce până la service…nu mă plimb ca tâmpiţii ăştia cu 20 la oră şi încurc circulaţia.

  4. #4

    cica nu e acelasi lucru, all seazon cu de iarna

  5. Mi se rupe, mi se-ndoaie, mi se face ca de oaie. Cine e?

    Becali? sau O masina fara cauciucuri de iarna-busita?

  6. Am auzit si io de cuciucurile de iarna si am inteles, de la partid, ca te protejeaza mai bine in sezonul rece. Eu sunt un om caruia ii place sa se protejeze, asa ca am dat fuga, tot in ziua cu prima ninsoare, la prima farmacie. N-aveau. Am intrebat in stanga si-n dreapta. Nimeni nu stia nimic. Acuma, dumneata zici ca sa ma duc la servis. Nu pot decat sa-ti multumesc pentru sfat, dar eu nu ma duc la nespalatii aia sa-mi puna cauciucuri, pt nici un sezon. Garantat …

  7. E chestie de educatie, adica aplicare (la modul real) de legi, care in cazul nostru oricum nu exista. In Austria e obligatoriu de la sfarsitul lui Octombrie sa iti pui cauciucuri de iarna (ok, la noi ar fi un mijloc de noiembrie mai realist). Si tot acolo sta nenea politistul pe marginea strazii si cum prinde unu fara cauciucuri corespunzatoare scoate amenda (si e destul de dureroasa). Actiunea dureaza maxim 3 saptamani. Dupa aceea deja toti au cauciurile de iarna puse.

    Nu e greu, trebuie doar o lege si niste politisti care sa aplice legea.
    Ok, si inca o lege care chiar sa ii miste pe politisti pana in strada si sa ii oblige sa nu ia spaga 😀

    Iar, pt cei care gasesc service-ul prea scump sau “nespalat”, exista si varianta “self made”, in care mandrul posesor de cai putere isi schimba singur cauciucurile. E ieftin si arde eficient caloriile!

  8. cred ca anul asta e singurul in care m-am miscat sa schimb cauciucurile prin noiembrie, pe o vreme uscata si insorita de ma miram si eu ce m-a apucat. cand a nins m-am felicitat ca am fost prevazatoare. deh, mai crestem si noi mari, mai intelegem una-alta…

  9. a, si @cataracta: citisem eu o “opinie” prin minunata blogosfera mioritica, suna cam asa “bueeey, nu toata lumea are bani de anvelope de iarna, v-ati gandit la asta?? nu e vina noastra ca nu se curata strazile! etc etc”. omul nici nu-si pusese problema sa lase masina acasa daca are anvelope de vara, ca e mai ieftin cu metroul. felicitari pt bun simt.

  10. @raluxa: nu e vorba neapărat de bun simţ, mi-e pur şi simplu teamă să nu mi-o şifonez. Nici maşina şi nici faţa când voi sta ca imbecilul în faţa vreunui şmecher cu icscinci care vrea să meargă mai repede. Şi mă gândesc la asta înainte să se întâmple. Iar legat de “opinia” ăluia, e de două ori prost, fiincă pe asfalt uscat la minus 10 grade cu cauciucuri de vară e tot ca pe zăpadă. E vorba de compoziţia lor şi de aderenţă care este gândită pentru anumite temperaturi. Şi întrebarea mea pentru alţii care gândesc la fel e: dacă n-ai avea maşină, cu ce-ai circula? Sau dacă n-ai avea bani de combustibil…

  11. #11

    @arhi: exact la asta ma gande-am zilele trecute… cu PM vreti de la autoritati cand vezi zeci de masini stand la coada 4-5 ore la fiecare vulcanizare?

    Daca tu singurel nu esti in stare, si te ia vremea pe nepregatite pe 15 DECEMBRIE, ce kkt mai ceri de la autoritati….

    postul asta nu e ca sa ma laud, am cauciucuri de vara pe fata si nici nu le schimb in curand… peste o saptamana, doua…
    Toata lumea stia de codul galben ce urma sa vie saptamana asta… de saptamana trecuta

  12. Am fost la munte 3 maşini cu valori apropiate ca gabarit şi dotări singura diferenţă fiind cauciucurile.

    Pe aia cu cauciucuri de vară am scos-o din şanţ, eu cu all season am mers ok iar cel care avea cauciucuri de iarnă a domnit-o.

    Deci dacă eşti puturos sau nu ai posibilităţi pui all season şi nu te rupi în figuri pe drum…

  13. #13

    Cei care isi schimba cauciucurile doar cand ninge, is niste idioti. Se pun gumele de iarna cand temperatura scade SUB 7 grade,NU doar cand ninge. Cauciucu de iarna are alte proprietati fata de cel de vara,are rezistenta si aderenta mai buna,cele all season nici nu se compara cu gumele fullwinter, de aia nici nu prea se mai fabrica. Or fii ele scumpe dar totusi e o investitie si nu le cumperi an de an, mi-am luat anu asta un set second hand, sunt de parere ca ca ce e nou e bun dar nu prea mi-am permis sa imi iau noi ca au alte de reparat la ea, dar sunt foarte multumit de ele se simte lejer diferenta la condus. Chiar daca nu ai bani poti sa iti iei niste genti de fier, vechi si urate ca sa nu trebuiasca sa scoti ani de an cauciucu de pe geanta, cand se schimba sezonu schimbi roata direct, faci economie de timp si bani si ca sa nu iti arate urat iti pui niste capace de plastic peste jenti. E foarte important sa iti echipezi masina pt iarna pt tine… dar si pt altii, si de esti magar si nu iti pasa de tine macar nu pune viata altora in pericol . Anu trecut am avut neplacerea sa trec iarna cu gume de vara, si cireasa de pe tort a fost ca am urcat si in munti,pe langa turat motor,consum mare de benzina mi-am si uzat cauciucurile de vara in ultimu hal. A fost prima si ultima data.

  14. Adica Radu, Raluxa sau chiar cataracta nu-s romani. Daca erau, nu-si schimbau cauciucurile sau nu lasau masina acasa. 😀

    La noi la firma cica nu sunt bani pentru cauciucuri de iarna la masini, da’ am gasit eu solutia. Nu mai fac nicio vizita la niciun client si vin la servici cu tramvaiul. E mai sigur asa. Si pentru mine si pentru firma. 😀
    Am uitat sa zic ca nici eu nu-s romanca. 😉

  15. #15

    Am uitat demult de astfel de dileme . Pe acoperisul meu nu ninge niciodata.de aceea cand ma gandesc la zapada am pe retina mintii doar cabane la munte , peisaje feerice …colinde si oameni de zapada .
    🙂

  16. Asta cu rotile e pt cretini

    In scvhimb autoiritatile si faptu ca nu dau cu chestii pe carosabil e rromania tara noastra “minunata”

  17. #17

    eu mi-am luat 4 Michelin de iarna anul trecut si m-a costat 1000 RON. O sa ma tina vreo 3 ierni ma gandesc, daca nu si mai mult.
    Le pun pe la sf lui octombrie mereu. Vine cam 300 RON / an + montarea alti 70 RON. Daca si asta e scump…eu unu beau bere de mai multi bani pe luna decat dau pe cauciucuri pe an.

  18. #18

    ca sa intelegeti cum e treaba cu gumele de vara, all seasons, si iarna. e explicat foarte bine.
    www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s&feature=player_embedded
    folositi cauciucuri de sezon pe toate rotile si nu all seasons sau doar pe 2 roti!
    Safe trip!

  19. @andreea – spaga este ilegala, nu ar trebui ca politistii sa ia spaga 🙂

    Eh…asta vara radeau toti de mine ca am cauciucuri de iarna si le-am zis: “radeti voi, radeti! dar vorbim noi la iarna”

    Si acum rad de ei…hahaha 🙂

  20. #20

    @sagi: iarna e mai scurta ca vara, deci ei rad mai mult 😛
    Vara cauciucurile de iarna sunt aproape la fel de periculoase ca cele de vara iarna.
    E vorba de cum reactioneaza cauciucul si cum se franeaza la anumite temperaturi. E posibil ca tinandu-le umflate si ruland cu ele toata vara sa le cam fi distrus si sa fie fix 0 in momentul asta. Asa ca prietenii tai pot rade de tine tot anu’.

  21. Apropo de autoritati, azi Simona Tache a scris un text savuros
    voxpublica.realitatea.net/freestyle/apocalipsa-s-a-intors-21888.html
    De mult nu mai sunt surprins ca sunt luati prin surprindere…

  22. @lucifer, mi-ai luat tastele din mână. Cauciucurile de iarnă se uzează teribil de repede la temperaturi ridicate iar aderenţa lor în cazul temperaturilor peste 10 grade este aproape de zero.
    De ce nu pun întrebări de genul ăsta când se ia carnetul?

  23. #23

    In Quebec cauciucurile de iarna sint oblgatorii incepind cu 15 Dec. E o diferenta de la cer la pamint intre cele de iarna si cele 4 seasons. Acum la noi e racoare: -19C.

  24. Gata! De azi o noua sarbatoare crestina, ca oricum e plin calendaru` de ele: 17 Decembrie (cu rosu-n calendar): Schimbarea la roata.