mercedes

Mai întâi, am încheiat epopeea mașinii pentru nevastă. I-am luat un Mercedes A klasse 140, mic, fâșneț, numai bun pentru oraș. Să-mi trăiască, știu.

Problema a apărut ieri, când căutam cam ce consum are buburuza asta. Pentru că mașina a fost luată prin grația socrului, căruia îi mulțumim și îl pupăm cu dulceață, care s-a ocupat de toate, inclusiv de mers după mașină și adus acasă, fiind dealtfel și singurul care se pricepe la așa ceva, așa că nu știu mare lucru despre ea.

So, hai să căutăm pe net cum e consumul la A140 și cum se schimbă vitezele la cutie semiautomată care nu are pedală de ambreiaj. Atunci am realizat că am început să urăsc forumiștii și userii de internet cu pasiune maximă.

Pentru că am mai găsit oameni care întrebau aceleași chestii ca mine.
Răspunsuri?

Nu îți lua așa ceva. Nu e deloc spațioasă, stâlpii sunt poziționați aiurea, nu ai unde căra ceva, nu ai cotieră, nu ai blabla. A, nu știu ce consum are, dar îți zic sigur să nu îți iei.

Cutie semiautomată? Nu ai cum să iei așa ceva. Cutia manuală desparte bărbații de restul, nu mi-aș lua așa ceva niciodată. A, da, nu știu cum se schimbă vitezele, dar e neimportant.

Serios, suntem pe internet, anno domini 2016 și oamenii nu înțeleg că TU ai alte priorități decât ei. Un tip mă sfătuia, când am scris de smart, să nu iau smart, că e mic și, când o să crească copiii, o să înțeleg de ce am nevoie de o mașină mai mare. El neștiind că eu am deja 2 mașini și că nevoile mele sunt altele față de ce crede el. Nu contează, important e că a lăsat un sfat. Desigur, nimic legat de smart.

A, nu mi-am luat smart pentru că pur și simplu nu am găsit, în românia. Oamenii care iubesc smarturile și le îngrijesc nu se despart de ele, iar cei ce le vând, le vând pentru că au ajuns ruginituri distruse…

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

77 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Dă și matale detalii despre preț, kilometri, an, etc. Trebuie și la mine una din asta pentru jumatatea mai bună.

    • luată de la un samsar din brasso.

    • #3

      ALT samsar din brasso:)))

    • #4

      Adica eftimie?

    • #5

      ala nici nu stiu daca are permis:))

    • Si daca n-are permsi ce-l opreste sa-ti spuna ca a mers cu ea vreo 200 km si merge tipla, nu bate, nu troncane si are totul schimbat intr-un service din Germania? Inca mai are factura printata … cerneala de la semnaturi inca n-a apucat sa se usuce.

  2. #7

    Cati bani face chestia asta si CE an e ?

  3. #8

    Cica ar consuma undeva pe la 39 MPG (aprox. 7.2 l/100 km). Banuiesc ca e consumul mixt.

  4. #9

    din nefericire, nu pot da asemenea detalii, am deturna discutia spre A, dar nu merita atatia bani, cu banii astia luai un ferarri din 95. etc

    • #10

      Nu vrei sa zici la ce nivel se situeaza darea de mana spre cadoul sotiei ?

    • #11

      Am mers o singura data cu un A class, inchiriat. Eu+sotie+bebe+copil+soacra, bagaje si tarc pliabil, chiar surprinzator de spatioasa. Ca masina mica e super ok, si daca ai luat-o la pret bun sa-ti traiasca 🙂
      *Prima reactie a fost s-o dau inapoi si sa-mi dea clasa compacta cum rezervasem, nu…matizul ala. Mi-a zis omul ca daca nu incapem ne da, dar sigur intram si noi si sarsanelele. Si chiar e clasa compacta.

    • #12

      Nu ca ar conta si nu ca as fi hater, dar eu unul as fi ales un Audi A2 in situatia ta :)) 1.4 benzina.

    • #13

      Spui nu spui, oricum ai dat cam mult, de banii astia iti luai o dacia sandero noua cu cutie manuala si trei pedale.

      Si consumul este o problema, mai ales cand semnalizezi dreapta si ai centura pusa. Este mascat in teste de asta nu stie lumea.

    • #14

      Ar fi util, ma bate gandul sa iau unul

    • #15

      Boss, oricat ai dat pe ea, ieseai mai ieftin cu un X5 din 99. Intreaba orice ruman.

  5. #16

    Pai tu intrebi si pe urma tot tu te plangi ca primesti sfaturi? Eu as fi luat un 107…:))))

  6. #17

    la asta-s scumpe piesele. luai o bucsa la un polo cu 15 lei, la asta e 65 lei, un disc de frana la polo e 120 lei, la asta e 350 lei. No joke ori hatereala. Dar ai Mercedes, poate conteaza si asta.

    • #18

      Era mai buna o bicicleta, fara bucse, brate, consum 0, mai e si sanatoasa. Sau mai bine merge pe jos, tot ce consuma e o pereche de tenisi sau ce poarta ea. Sau mai bine nu mai merge.

    • #19

      @Nelu de la 3 – plot twist – un disc de bicicleta mai rasarit e mai scump decat un disc de Polo.

    • #20

      sunt probabil adevarate comparatiile de pret. dar vine si intrebarea: cat de repede se schimba piesele pe un polo si cat pe un mercedes. in plus E MERCEDES. Felicitari Boss! De mult visez si eu la o masina cu emblema d-aia (da stiu pot sa-mi pun emblema pe orice masina).

  7. #21

    Daca vrei sfaturi adevarate pune o intrebare gen: Vreau sa imi iau un aparat foto! Sa vezi acolo. Eu am facut aceasta gresala si dupa doua zile eram surmenat de avalansa de sfaturi-intrebari. “Ce vrei sa faci cu el? Vrei poze de zi sau de noapte? Vrei peisaje sau portrete? Ce frame vrei? Uite o expunere buna etc etc” Rezultatul a fost ca mi-am luat o sapuniera de care sunt multumit si acum.

    • #22

      deci nu numai ca te-a deranjat ca lumea a vrut sa te scoata din ignoranta (da ,diferite tipuri de fotografiere necesita diferite tipuri de aparat ) ,dar te-ai si ambitionat sa cumperi o porcarie

  8. #23

    De banii pe care i-ai dat pe masina petreceai 4 nopti la Mamaia in hotel de 5 stele sau 1 luna vizitand Europa.

  9. #25

    Sau o noapte pentru doua persoane in poiana brasov, in extra sezon, exclus weekend, dar cu mic dejun inclus. Hotel 9 stele.

  10. #26

    S-o stapanesti sanatos!

    Sper doar ca e luata din Germania si a fost folosita de o batranica sa mearga pana la piata si inapoi, in rest tinuta in garaj

  11. “Problema a apărut ieri, când căutam cam ce consum are buburuza asta.”

    Consum exagerat la folosirea in exces a :
    – semnalizarilor;
    – luminilor de intalnire;

    Consmul scade drastic cand masina se foloseste asa:
    – lasata cu avarii pe banda 1;
    – claxonat in exces;
    – plecat cu scart;
    – prioritate de masina de lux;
    -muzica la maxim;

    On topic: s-o stapaniti fara incidente!

  12. #29

    Eu comentez offtopic acum: cat urasc geamurile fumurii pentru ca nu vezi ce se intampla in fata lui.

  13. #30

    Dupa titlu credeam ca-i injuri pe toti aia cu “sa-ti traiasca!”

  14. #31

    Sa faci ceva cu nr ala de inmatriculare, s-a sters si iti iei amenda.

  15. #32

    Hai să-ți zic eu din experiență la prima mână. Am o mașină asemănătoare, nu e chiar Mercedes A Klasse, e un Daewoo Matiz. Deci cu spațiul înăuntru stă foarte bine pentru clasa ei, nu te lua după toți invidioșii. Portbagajul cam mic, dar te obișnuiești, e mai mare decât pare. Cu consumul n-as ști să-ți zic exact, probabil nu au chiar același motor. Cu cutia de viteze în schimb nu pot să te-ncurc, eu am modelul cu cutie manuală.

    Dacă mai ai alte întrebări, îți răspund cu cea mai mare plăcere.

  16. #36

    De ce intrebai cum se schimba vitezele? Nu are schimbator d-ala la volan?

    • #37

      Ha! Padele la A Klass din ’98, ești nostim.Ce are ea pe mașină nu e nici cal nici măgar, de aia întreba.

    • #38

      Nu de padele zic, de bat ca alea de stergator 🙂
      Ma rog, inteleg ca este cutie “automatizata”, respectiv manuala cu electronica+mecanism de actionare a ambreiajului si vitezelor, din cabina nu se conduce la fel? Nu are tot PRND?

    • #39

      nu, are viteze normale, dar nu are pedala de ambreiaj

    • #40

      Am inteles, cred ca hidramata e termenul. Din auzite a existat si pe matiz sistemul asta, mereu m-am intrebat cum merge exact – ne zici si noua? 🙂

    • #41

      hidramata nu era aia cu maneta de viteze pe volan, ca la trabant?

    • #42

      Nu, nu conteaza unde e maneta, americanele clasice au cutie automata cu maneta la volan, dar e automata uzuala. De acolo si expresia “to drive a stick (shift)”, unde stick shift e schimbatorul de la cutia clasica. Trabantul cu schimbator la volan avea cutie manuala si ambreiaj.
      Dar din auzite stiu ca a existat si varianta hidramata la trabant 🙂
      Deci pana la urma cum functioneaza? Apesi pedala, bagi a-ntaia, pleci de pe loc ca cu automata, dupa aia schimbi ca la manuala dar fara sa apesi pedala?

    • #43

      no fkng clue, vineri aflu

    • #44

      Intre timp am gasit manualul de la matiz: exista cutie cu ambreiaj automat (nu foloseste termenul hidramat, conform wiki cutia HydraMatic e prima cutie automata produsa in masa), zice ca ambreiajul e comandat de actionarea pedalelor de frana si acceleratie si de maciulia schimbatorului, care e speciala, cu un senzor in ea. Nu zice detalii despre cum se pleaca de pe loc, doar ca miscarea piciorului drept trebuie sa fie ca la manuala, se elibereaza acceleratia cand se schimba viteza. Deci chiar sunt interesat de cum functioneaza chestia asta, e prima data cand o vad, sa nu uiti sa scrii un update la articol 🙂

    • #45

      De fapt modificarea la Trabant se numea hicomat, era pentru persoanele cu handicap. Era practic ambreiajul legat la schimbătorul de viteze, se acționa cu mâna. Hidramatul poți să-l privești ca pe un fel de ambreiaj automat, adică ai cutie de viteze manuală, dar nu ai ambreiaj.

  17. #46

    Io am avut-o de la “închirat”, de mai multe ori.
    Cea mai scurtă perioadă de închiriere a fo’ de fro’ 28 de zile. Cea mai lungă 3 luni jumate pline.
    Nu am avut nici o problemă tehnică/ mecanică sau de altă natură. Evă’!
    Perioada de exploatare: februarie — noiembrie (recunosc, nu iarna).
    Mers cu ea la greu. Am făcut Marsilia – San-Remo cu de fro’ 2 ori, plus un Nisa – Nantes (via Paris) si retur (nu am adăugat aici shuttle-urile prin Normadia).
    Consum mediu cca 7,3 l/100 km.
    Comodiate la volan – 8,5 din 10.
    Nu am avut probleme de “vizibilitate”, aşa cum se menţionează.
    Am avut nevoie însă de o perioadă – scurtă – de “readaptare” la felul cum se înscrie la unele curbe mai strânse şi la parcat (spaţii înguste tipic parcărilor exploatate până la cer şi înapoi) – maşina având un ampatament mai diferit (citeşte “distant”) faţă de caroseriile aşa zise “standard”.
    Loc interior – doar bagaje şi consoarta plus o mie de mici nimicuri – suficient.
    Comportament pe şosea, autostradă, drum de clasă – naţional, munte sau plain – foarte bun.
    Issues – oarecum la garda de sol. Dar nu de netrecut.
    Bilanţ: total pro – urban; mediu-pro: interurban.

  18. #47

    Te astept pe www.clubmercedes.ro ai o rubrica detaliata a class

  19. #48

    Daca nevasta e multumita de masina nu conteaza ce spun altii.

    • #49

      truer words has never been spoken

    • #50

      Vazut, apreciat. Nevasta e instanta suprema, indiferent daca masina va fi condusa de ea sau nu.

    • #51

      Off topic: Da’ ce-am facut sefu’ de-mi intra comentariile in moderare chiar si logat in cont?

    • #52

      poate ai injurat, poate ai facut ceva

  20. și pe mine mă enervează părerile din online, nu înțeleg, dacă nu-ți place ceva, de ce trebuie să jignești lucrul acela, gen “smart? cutie de chibrituri” și alte prostii de grădiniță. nu suntem la fel, nu avem aceleași nevoi, nu trebuie să-ți placă ceea ce-mi place mie, nu ințeleg comentariile de genul ăsta, sunt inutile.

  21. #54

    Cutia de pe A Klass este o cutie automata cu transmisie variabila (CVT), nu semiautomata. Din pacate, nu este o cutie reusita, existand multe probleme la A Klass si B Klass echipate cu tipul asta de cutie, ca dovada ca dupa 2012 nu mai exista pe nici un model de MB.
    Ai grija sa ii faci schimburile de ulei la cutie la timp, du-te la un specialist ca nu e de joaca, daca iti pica e foarte costisitoare reparatia.

    • #55

      Din imagine reiese ca e prima generatie de A Klass (W168). Cutia CVT a fost pusa doar pe a doua generatie de A Klass (W169) si prima generatie de B Klass (W245).

  22. #56

    Singurul lucru pe care il stiu despre modelul asta e ca atunci cand a fost lansat, si ii faceau testele, s-a rasturnat la virajele printre jaloane si toti au ras de Mercedes. Era prin ’99.

    Probabil au remediat problema intre timp.

  23. #57

    Mai bine-ti luai Solenţa…

  24. #59

    8-9 consum mixt,ajunge pana la 11 daca e doar urban.Probleme mari nu ai cu ea,sunt curios doar daca e modelul cu antena pe plafoniera central spate sau nu.Ca idee,o revizie cu filtre Mann si ulei Castrol te duce la 500 lei(195 e doar filtrul de combustibil,da,stiu,e exagerat de scump),stergatoare fata+spate 105 lei,toba finala 425 lei.Vorbesc strict din experienta de proaspat propietar de acest model(nu eu,un prieten)

  25. #60

    Oare din cauza ca esti a-lister ti-ai luat A-Klasse ? 😛

    • #61

      Eu, dac-o fi vreodata sa ma fac blogger, ma fac g-lister din prima.

  26. #62

    Cutia automata este excelenta (mai ales cele din ultimii 10 ani)
    Cutiile robotizate (semiautomate) sunt o pacoste care fac de ras idea de cutie automata.

    Depinde insa daca poti face comparatia, daca nu ai termen de comparatie, orice cutie care nu e manuala, e perfecta! 😀

  27. #63

    Unu cu Logan la semafor , linga unu cu F(i)erarii . Face loganistul semn la ferarist sa lase jamul jos. Omul se execută si loganistul îl întreabă: Auzi ? Îs bune de ceva? Ca-s c-am rare pe sosele .:D

  28. #64

    Zi mai multe: an, kilometri.

    Sper sa nu ma adaugi la lista de useri si forumisti pe care-i urasti, dar iti spun doar ce mi-a spus mecanicul unde merg cu masinile de cativa ani buni; clasa A e masina pe care o iei daca ai bani de bagat in ea. Si ca nu stiu ce piesa/consumabila, filtrul (dar nu sunt sigur) e intr-o pozitie… nefireasca, necesitand oaresce indemanare intr-ale mecanicii pentru a o extrage si inlocui.

    Oricum, e achizitia ta, banii tai, iti doresc sa-i bagi doar in benzina si consumabile, cum am avut eu noroc cu sh-ul meu adus din Germania:din septembrie 2014: ca operatiune importanta i-am schimbat distributia (lucru pe care sper ca si tu ai de gand sa-l faci), apoi doar filtre si ulei. Apa, paie si bataie 🙂

    Iar doamnei ii doresc sa se bucure de masina, fara sa asculte de forumisti, useri si hateri.

    • #65

      Probabil se referea la filtrul de polen… cam la toate masinile e in pozitii ciudate (prin bord, pe sub bord etc), dar in mod clar nu e o problema.

    • #66

      la ford, de exemplu, e sub pedala de acceleratie

    • #67

      Chiar sub pedala? La al meu stiu ca a mesterit omul pe la torpedou o gramada, a scos cutia aia cu totul, dar n-a umblat la pedale. Poate vorbim de filtre diferite.

    • #68

      Ce face lipsa unui / din comentariu…

      Da, chiar acum m-am uitat pe factura, filtru polen. O sa fiu mai atent luna viitoare, ca o duc sa-i schimbe toate cele.

    • #69

      La V50 2011 este tot sub pedala, ca la Ford, fiind motorul de 1.6D imprumutat de la Ford. Caterinca maxima la augsburg cand baietii au citit in manual ca este in spatele torpedoului si s-au apucat de treaba. Le-am spus de 10 ori ca e sub pedala, ei nimic, asa zice manualul, asa facem. Dupa o ora de scos tot bordul, s-a gandit sa scoata totusi pedala (Care se scoate fff simplu) si sa imi dea dreptate.

  29. #70

    La Ford Fiesta, modelul nou, e langa piciorul stang al pasagerului din dreapta, in consola centrala.

  30. #71

    Ma, da unu n-ati zice cum dracului se schimba vitezele alea :))

  31. #72

    Vitezele se schimba singure!

  32. #73

    Ia-o, fa-i plinul (40-45 ltr benzina cred) si dute la plimbare prin oras .100 km fix . te duci la benzinaria din colt, faci iarasi plinul si-ti calculezi consumul. Adica exact benzina consumata pe cei 100 km. La piese faci in felul urmator : cu talonul in manuta, mergi la un magazin de piese auto si-i rogi sa-ti faca un pret pentru pompa apa/ placute frana fata si spate/ filtre/ telescoape/pivoti/ etc .
    Asta-i cel mai simplu mod de a afla ,cu aproximatie, cat te va costa intretinerea masinii. Nu mai asculta sfaturi de genul ” mai bine iti luai jeep/maybach/bmw” !!!
    O persoana isi cumpara masina in functie de preferinte, utilitate, etc. Dar in primul rand o cumpara in functie de bugetul alocat achizitiei.
    La cat mai multi km-trii !!!

  33. Daca e cutie manuala fara ambreiaj vei avea mari probleme la plecarea din rampa si parcarea laterala in rampa. Vei invata repede sa jonglezi cu frana de mana, am avut alta marca cu o cutie asemanatoare si era putin dificila .
    Mai multe nu stiu a-ti spune dar te sfatuiesc sa ti cont de fraza mea .

  34. Aici un review la un model A class care, cred eu, e similar cu ce ai tu:
    www.youtube.com/watch?v=-j8hhGk46KA

    Ce te intereseaza pe tine e pe la momentul 5:15 unde explica faza cu schimbatul vitezelor.

    Bafta.

  35. :)) Nu prea intru pe blogul asta dar cand intru, vaaaai. Omu’ va spune in articol ca nimeni nu i-a spus de schimbatul de viteze pe formuri si ce sa vezi, aici doar in ultimul comentariu ii explica cineva cum se schimba. Felicitari, v-ati comportat exact ca aceia de pe forumuri. 🙂 Misto!