Poliția a început să amendeze șoferii de UBER, demonstrând că mizeria aia cu Noi facem ridesharing, nu transport de persoane este simplu, doar o mizerie și că UBER face o ilegalitate. Și mai demonstrează și că declarațiile ritoase cum că poliția nu are cum să ne prindă rămând doar niște declarații naive.

tenchiu.

Foto o gasiti aici

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

69 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Ce cred eu ca inseamna ride-sharing?
    Plec de la birou cu masina, deschid aplicatia si astept comenzi.
    Cand e o comanda care e spre zona in care stau o accept.

    Cum merge de fapt Uber?
    Soferii primesc comenzi si nu stiu dinainte unde trebuie sa ajunga.
    Deci ei nu fac un ride care oricum l-ar fi facut. Deci nu e ride-sharing.
    End of story…

    • #2

      Sentimentele mele legate de Uber sunt cumva amestecate. Ce doream să te întreb este dacă știi că aplicația lor permite fără probleme să inserezi în ea locul din care pleci și locul în care ajungi 🙂 Că aceasta se completează sau nu este la alegerea utilizatorului.
      Vreau să subliniez că nu am comandat Uber vreodată, dar am mers cu el cu un prieten, că am plimbat cu Uber un calculator prin oraș având comandă fermă, recte de unde să-l ia și unde să-l ducă, și alte treburi ca astea.
      Plus că au fost cam singurele mașini în care am urcat și nu puțeau 🙂 Dar asta este deja altă discuție.

    • #3

      ride sharing e cand se urca doi pe una

    • #4

      Ai dreptate ca poti sa pui unde ajungi dar soferul NU vede unde vrei sa mergi decat cand ajungi in masina si da Start Cursa.
      Mai mult, la UBER nu e ca la taximetristii cu “aplicatie” care vad adresa si decid daca sa mearga. Lor le vine mesaj – mergi la adresa X.
      Am facut multe curse cu UBER. Am renuntat pentru ca a devenit cam scump si petnru ca am avut un accident in timpul unei curse.

  2. #5

    Eu vreau sa vad ordinul de serviciu!!!

  3. #9

    Meh. Asta nu ma opreste sa folosesc Uber. Torentele is ilegale, dar asta nu ma opreste sa piratez filme. VPlay era ilegal, dar asta nu a oprit toata Romania sa-l foloseasca…

    • #10

      nu cred ca piratezi filme daca le descarci si le vizionezi, apoi le stergi.
      piratarea cred ca se refera la duplicarea si vanzarea lor fara drept de autor etc.

    • #11

      Din pacate este o mentalitate gresita. 🙁

    • #12

      eddy, m-am gandit la acest contra-argument, d-asta am pomenit de vplay…

    • #13

      Eddy, intr-adevar cei ce au facut filmele le-au facut ca toti sa le descarcam, sa le vedem si apoi sa le stergem, nici nu s-au gandit sa platim bilet mergand la cinema si vazand filmul.

    • #14

      nu ma refer la asta. ma refeream la termenul de piraterie.
      nu in sensul ca a descarca ilegal e ceva corect.
      doar pirateria inseamna altceva. daca descarci doar – nu e piraterie.

    • #15

      Eddy – e piraterie pentru cine le pune la descarcat.
      cum e vorba de torenti, inseamna ca dupa ce ai descarcat fisierul acesta va sta la seed pentru viitori downloaderi, deci si tu piratezi.

    • #16

      Eddy, toti stiu cum functioneaza un torrent numai tu nu. Deci uploadul continutului piratat nu e piraterie ?

    • #17

      george, nu am spus de upload ci de download.
      piraterie este atunci cand incarci continut sau cand descarci pentru a comercializa.
      nu se cheama ca piratezi un film daca il vezi descarcat de pe torenti si nu faci nimic altceva cu el, nici macar nu il pui in seed.

    • #18

      nu poti descarca de pe torenti fara sa faci upload. chestia e simultana si indisolubil legata

    • #19

      arhi, poti sa limitezi uploadul la 0 intr-o multime de feluri.

    • #20

      sigur, doar ca aici nu vorbim de ratio, ci de legalitate. ideea e ca, atunci cand descarci un film de pe torente, tu AUTOMAT il pui la dispozitia celorlalti, prin natura relatiei tracker-client. faptul ca tu opresti uploadul din client este irelevant. nu e necesar sa te prinda nimeni ca tu uploadezi, descarcarea unui material piratat de pe un tracker implica si faptul ca il pui la dispozitia celorlalti de pe tracker.

  4. #21

    tara de hateri, peste tot UBER e bine primit numai la noi nu, suntem niste cretinei, sa ramanem cu taxiurile sleioase.

    • #22

      Da, de-aia in Franta taximetristii rastoarna masini si blocheaza aeroporturi. De bine primiti ce sunt.

    • #23

      Asta e discuţia şi dincolo. Nicăieri nu a fost bine primit uber. Francezii au aruncat (literalmente) cu pietre în UBER-işti.

      Problema e fix cum zicea unul, dacă oamenii erau mulţumiţi de serviciile taximetriştilor, UBER ar fi fost doar un alt startup falit ca multe altele. Sau dacă taximetriştii se mişcau rapid şi făceau coadă la o spălătorie.

      Nu e o idee revoluţionară, nu e nimic nou, e doar perfectarea conceptului de taxi aşa cum trebuia el să fie de ceva ani buni de când avem 3G în marile oraşe:

      Sistem de rating, taxare automată non-cash, (opţional) şi da, mă repet: sistem de rating pentru selecţia naturală a celor care-şi spală maşinile odată pe an.

      Eu personal deocamdată n-am avut nici măcar 1 singură (una) experienţă cu taxi-ul care să zic că a fost ok. Merg poate de 2-3 ori pe an, dar de fiecare dată e un logan/aveo vechi, nespălat, fără aer condiţionat, etc.

      Şi de fiecare dată trebuie să stau la telefon cu doamna dispeceră şi să o aud cum tot urlă în staţie după ei, mai trage câte unul vreo aluzie, vreo înjurătură, ea răspunde înapoi, etc. Apoi în taxi la fel, staţia dată la maxim, mă delectez cu discuţii filosofice între taximetrişti despre mamele şi nevestele lor.

    • #24

      Astea sunt aere de Pipera: masina curata pe afara, aer conditionat, sofer la costum, muzica dupa preferinte, internet, carat bagaje, deschis usa, amabilitate si multe altele.

      Hai ma, nene! In afara de “condus prudent”, “curat in masina, cat sa nu iesi cu vreo ciunga lipita de nadragi” si “sa nu te arda la pret”, restul sunt ifose. Cat stai in masina aia? 5 ore? 5 zile? Iti faci treaba, platesti cat face si iti veti mai departe de viata ta.

      De 1,3 lei/km unii vor ceea ce nu fac nici ei cu propriile masini. Daca ala nu trage parturi, nu ragaie, nu ma arde la bani si nu ajung la spital, imi este de ajuns pentru 15-30 min cat stau in masina aia. Atata suferinta ca omul e in tricou, sparge o samanta sau vorbeste la telefon, Parca ar exista vreun loc unde la preturi mici poti avea taxi-uri care sa indeplineasca toate standardele posibile.

      Unii nu isi vad jegul de sub intrerupatorul de pe perete, dar cand vine vorba de absolut orice, au niste pretentii de zici ca traiesc in cel mai mare lux de cand se stiu.

    • #25

      @Liviu: bag de seama ca iti place maxim mirosul de tigan transpirat cu prosopul dupa gat. Precis esti din ala care-si injecteaza marihuana in sange.

    • #26

      @Liviu ai mentalitatea de roman care a stat întotdeauna în poziția ghiocelului și are gura mare numai pe net. Atat timp cat eu plătesc un ban, fie el și un leu treizeci pe km, vreau sa merg în niște condiții decente. Nu cer mult, nu, nu vreau șofer la uniforma care să-mi care bagajele, dar niște chestii de bun simț: sa fie spălat, atât el cat și masina, sa nu ma deranjeze cu fum de țigară, sa aibă aer condiționat și sa vorbească frumos, ca eu sunt cel care plătește, el nu-mi face nici o favoare ca ma ia cu mașina.
      Da, Uber este ilegal și sunt de acord fie să-l închidă, fie să-l legalizeze. Pentru ca taximetriștii din România își merita concurenta cu vârf și îndesat.

    • De aia au blocat străzile blackcab-urile în Londra. Să-i întâmpine frățește

    • #28

      De ce e preţul 1.5 lei pe km fixat de la oraş?

      De ce dacă eu vreau mâine să-mi deschid firmă de taxi, nu pot?
      Dacă eu vreau mâine să iau 3 maşini confortabile, curate, şi să fac taxi cu 3,5 lei pe km nu pot?

      Pe bune că mi-aş face reclamă cu faptul că după fiecare cursă, scaunele sunt curăţate, crezi că n-aş avea clienţi, chiar dacă aş taxa dublu? Aş pune Wifi în maşină, poate chiar 2-3 bomboane sau snacks-uri sau ce ştiu eu, să vin cu ceva nou, adică să ofer ceva clientului înainte să am pretenţia să mă plătească pentru simplul fapt că exist şi fac taxi.

      Mi se pare că uber ăsta pur şi simplu a găsit portiţă prin care să fenteze legislaţia anticoncurenţială care există practic peste tot în lume când vine vorba de taximetrişti.

      E doar o chestiune de timp până vor dispărea, a fost un monopol care a ţinut cât timp n-a fost tehnologia capabilă să fenteze, dar uber cred că a fost doar începutul.

    • #29

      manu, NU a gasit nicio portita. ce face uber e ILEGAL.

    • #30

      Cand o sa mai imbatraniti si nu o sa mai fiti niste bidivii dispusi sa lupte pana si pentru drepturile balenelor, vanate de japonezi, o sa ganditi altfel. Va intelege tata, toti am fost tineri , ambitiosi si obraznici.
      Cand o sa va mai vina mintea la cap o sa stiti ce lupte sa duceti si pentru ce conteaza sa te consumi, in speta doar pentru cei apropiati. Acum o faceti pentru orice. In van.
      Cand o sa deveniti mai intelepti si mai realisti, o sa realizati ca nu degeaba e vorba “de unde nu e, nici dumnezeu nu cere”. In londra, cat este ea de londra, platesti vreo 30 lei/km si ai toate sansele sa dai peste un indian ce tocmai a luat masa sau si-a luat mancare la pachet, mancare mirositoare, care iti trage si un ragait si nici nu prea pricepe unde vrei sa ajungi, “Pe banii tai”. In romania platesti 1,3 lei/km si dai uneori peste unul cu prosopul dupa gat.
      De mult timp tot felul de oameni si-au inventat principii, asteptari si standarde inalte – pipera snob style. Daca nu esti dispus sa dai cu capul de orice toc de usa, ca un berbec – esti “ghiocel” si “comunist”. Sunt sanatosi cei apropiati si imi este bine? Atat! Putin imi pasa de prosoape dupa umeri, seminte si masini murdare.
      Da’ nu stiti voi de-astea. Inca.

  5. #31

    A reaparatul degetul in poze?

  6. Se vede ca nu mai are spate fata tatei de la Uber

  7. #35

    – Tu-ți răniții tăi, așa se conduce bă, dobitocule?
    – Bă, poate mă dau jos la tine acum, tu habar n-ai să conduci!

    Asta este o discuție clasică din traficul în care ambele personaje pot fi șoferi UBER și nu știi cum mâine unul poate fi clientul celuilalt. Bine, dacă e s-o pățești, o poți păți și într-un taxi, dar dacă e să fac o comparație, eu mai multă încredere am în mașinile galbene ale căror șoferi nu țin cont de nicio regulă de circulație, dacă ne referim la oprire, staționare sau la altele.

    • #36

      Eu am pățit-o cu un galben chemat prin aplicație. A început să se șicaneze cu un scuterist, apoi l-a urmărit și a aruncat pe geam cu ceva în el asta după ce a vrut la propriu să îl acroșeze. Am cerut să oprească și am coborât imediat. Am dat pe lângă review nasol în app și o reclamație și la firma lui și la firma care ține aplicația. Mi s-a spus că a fost sancționat.
      Lunile au trecut și eu mergeam foarte des cu taxiul chemat prin app (cam de două ori pe zi). Într-o zi a venit acest domn iar eu nu l-am recunoscut (dacă aș fi avut opțiunea în app să blochez șoferi să mai vine vreodată aș fie folosit-o dar NUE). În schimb el m-a recunoscut pe mine. A început să meargă foarte agresiv, cu frâne bruște, a schimbat ruta pe care trebuia să meargă și a blocat ușile (din fericire la logan nu e greu de ridicat țâmburușul), înjurând și spunând că văd eu acum ce pățesc să îmi treacă să mai reclam ceva. Am scos telefonul să sun la poliție dar am ieșit până la urmă la un stop reușind să deschid ușa și fugind pe străzi în cel mai aglomerat loc vizibil, cu inima cât puricele.
      Toate plângerile ulterioare (inclusiv poliție) au fost complet degeaba. Omul lucrează și acum.
      Am șters aplicația și nu am mai folosit taxiul singură de atunci. Uber în schimb folosesc fără emoții momentan.

    • #37

      Uber este o retea de socializare. Punct. Daca e legal sau nu, justitia decide asta.

    • #38

      retea de socializare cu tarifare la kilometru? deci si siturile de curve tot retea de socializare sunt

  8. #39

    Am folosit UBER de cand a aparut la noi. Indiferent daca e ilegal sau nu, in momentul de fata reprezinta cea mai decenta alternativa la carutele alea galbene. Serios, folosesc de aproape un an (cam prin perioada asta stiu ca au aparut la noi) si sper ca in tot timpul asta un “nu merg ca ma retrag, boss” sa fi facut macar o zi foamea din cauza mea :D.

    Si dat, chiar daca au marit un pic pretul in incercarea de a intra partial in legalitate (cu pfa & stuff), tot iesi mai ieftin decat la taxi.

    • deci. Hai sa iti explic. Atata timp cat nu ai voie sa faci transport de persoane fara licenta…chestia cu pfaul este fix “declar clubu club privat si las oamenii sa fumeze”

    • StefanZ cât de mișto și puternic tre’ să te simți când te gândești că unu’ ar muri de foame că tu te urchi ca hipsteru’ cu ochelărașii tăi de hipster pe nas în Uber în fiecare zi… Mai zi-ne, ești super cool.

    • #42

      Laura, daca ma trimite la plimbare atunci cand ii bat in geam si zic ca vreau sa ma duca 2 km ca am bagaj atunci da, merita sa moara de foame. Daca trebuie sa ma rog de el sa stinga tigara pentru ca ma deranjeaza – da, merita sa moara de foame.

    • Flat: eu nu vorbeam de conceptul moral ci de legalitate. Cata vreme exista o lege care zice ceva si tu faci altceva…este ilegal 🙂
      ca ar trebui scos sistemul e altceva

    • #44

      Uoff, ‘mi-as p*la, ce ochelari de hipster am. Chair ma simt prost ca nu sponsorizez un taximetrist care incearca sa ma fure pe fata si ca-i doresc sa ragaie a foame. De la ochelari mi se trage, nu de la ideea de a fi civilizat.

      Oare de ce nu au existat scandaluri uber si in Viena, de exemplu. Pentru ca acolo taxiurile au niste servicii la fel de decente ca uber, poate chiar peste (am dat exemplul din propria experienta : POS pe bord, masini curate etc). Am vaga impresie ca in Paris (sau in alte orase unde au fost scandaluri majore) serviciile de taximetrie erau la un nivel foarte jos iar taximetristii s-au simtit amenintati cand au vazut ca lumea prefera niste conditii decente (cine ar fi crezut?!?!).

      PS : Cred ca stie toata lumea ce se intampla in 80% din cazurile in care iei un taximetrist si la intrebarea “Pe bulevardul X, Y sau Z ?” ii raspunzi “Nu stiu prea bine Bucurestiul, sunt mutat recent”.

      PwpLaura

    • Stefan, tre sa fii usor tamp, ma scuzi, sa raspunzi “Nu stiu, m-am mutat recent in Bucuresti”. 🙂
      Si eu am fost intrebata des asta si de cele mai multe ori habar nu aveam, fiindca, ce sa vezi, chiar sunt mutata recent in Bucuresti. Ori am facut pe grabita si am spus duceti-ma pe unde ajungem cat mai repede ca ma grabesc, ori in prealabil am verificat pe maps traseul. 🙂 E util, inveti si orasul meanwhile.

  9. #46

    Era normal sa se ajunga la asta. Uber a venit si Uber va pleca.

  10. #47

    Eu sunt abia la prima cafea si, cand am vazut titlul, am crezut ca sunt pe f’un blog de bricolaj.

  11. #48

    Nu știu cum reușește poliția să fie mereu împotriva cetățeanului. Și legile la fel, de fapt. Cum apare ceva decent, hop să-i dăm în cap. Ne merităm soarta.

    • noi…cine ne?

    • #50

      Si cum ii dam in cap ? Exista o lege de transport de persoane, vine cineva face ceva legal .. si politistii sunt rai ca ii sanctioneaza ? Asta e abordare complet idioata . Toata lumea sustine Uber .. dar cand se va intampla ceva grav (vreun accident cu victime ) , toata lumea va sari ca statul ca de ce nu au facut nimic ca i-au lasat pe criminalii cu Uber etc…

    • #51

      Discuția este mai lungă, și nu am nici timp nici răbdare acum. Pe scurt, dacă apare ceva decent avem doua posibilități: facem un cadru legal prin care să se dezvolte corect sau interzicem. Ghici ce alege românul? Și aici nu vorbesc neapărat de tine sau de un polițist oarecare, vorbesc de factorii de decizie pe care mai apoi toată lumea bună îi susține necondiționat, că așa e legea, de parca legea aia ar fi ieșit din pământ, cu de la sine putere.

      Când i-ai scris ultima oară reprezentantului tău în Parlament? Să-i spui că ești sau nu de acord cu Uber. Sau cu legea covrigilor cu mac. Știi măcar cine e reprezentantul tău?

      Poliția nu știe decât să dea amenzi. Stă polițistul la ghișeu și-ți zice că ai nevoie de două originale la actul ăsta, că așa e legea. Dar unul nu s-ar duce la șefiul lui să-i propună să vorbească mai sus, cu șeful șefilor, până schimbă cineva legea aia idioată. El, care se lovește de situația aia de mai multe ori pe zi, ar trebui să facă ceva, nu cetățeanul care dă de asta o dată la 5 ani sau mai rar. Atâta durere-n cur ca la un angajat al statului mai rar.

  12. #52

    Eu sunt curios cum se prind politistii.

    Case 1:
    Politistul: – Buna ziua, actele la control
    Soferul: -Pof…
    Pasagerul: – Domnu’ domnu’!!!! Omul acesta e uber!!! comite o ilegalitate!!!! Multumesc ca ati oprit intrucat m-am urcat cu forta in masina.

    Case 2:
    Dau politistii comanda si cand ajunge soferul la locatie ii dau amenda?

    Case 3:
    Politia, ONRC-ul si ANAF-ul au o baza de date comuna si iau toti PFA-istii care fac transport de persoane? Ah, stai. Daca platesti o amenda si nu pastrezi hartia, o mai platesti o data.

    Serios, cum?

    • #53

      Tocmai in asta consta priceperea organului.El lucreaza cu intelectul si prin metode specifice muncii de politist el reuseste sa amendeze aceste scursuri ale societatii.

    • Case 4: Sunt doi oameni în mașină. Șoferul și unul care sta în spate.

    • #55

      Andrei – asta patesc mereu cand sunt cu mai multi oameni in masina si las pe unul in drum sau ceva… altii raman in spate.

  13. #56

    arstechnica.com/tech-policy/2016/04/judge-calls-uber-algorithm-genius-green-lights-surge-pricing-lawsuit/

    Cel mai important paragraf din articol, pentru cei lenesi:

    “While the drivers charge the same, the plan allegedly violates antitrust law because Uber classifies its drivers as independent contractors—yet they don’t compete on fare pricing, according to the suit.”

    Uite cum fix portita legala pe care si-au gasit sa o exploateze ca sa plateasca mai putine taxe vine ca un bumerang acuma si ii musca in fund 😀

    money.cnn.com/2014/08/11/technology/uber-fake-ride-requests-lyft/

    Continuati sa sustineti un serviciu ilegal si care a sabotat cu nesimtire grosolana orice alt competitor:

    “One Lyft passenger, identified by seven different Lyft drivers as an Uber recruiter, canceled 300 rides from May 26 to June 10. That user’s phone number was tied to 21 other accounts, for a total of 1,524 canceled rides.
    Another Uber recruiter created 14 different accounts responsible for 680 cancellations.”

    Te simti bine stiind ca banii tai intra in buzunarele astora? Eu nu 🙂

    • #57

      Ma lasa rece in buzunarul cui intra banul.

      Ca e milionarul american devenit miliardar in 3 ani din cauza UBER sau a Securistului care invarte din umbra 3/4 firme de taximetrie.

      Nu e vorba de moralitate, firmele de taximetrie sunt gauri negre de evaziune si nereguli. Pe baietii de la Black Cab in curand in va cauta pe acasa dupa.

  14. S-ar putea face multe in privinta lor, dar nu se agita nimeni. Sa vedem pe viitor ce se mai intampla cu UBER. Oricum, nu cred ca le merge prea bine. In fiecare saptamana apar articole platite de ei.

  15. la 1 000 amenda un taximetrist dinasta cu ride sharing ar vinde si pe mama ori tata :)) la 5 000 ron renunta la ficat.

  16. #60

    Tot mai bune sunt taxiurile cu numere de Ilfov care circula fara autorizatie in Bucuresti.

    • #61

      Shh bre, pe blogul de bricolaj te minte lumea pe fata ca sunt spalati si curati.

      Daca nu stai in Bucuresti ii mai si crezi, daca nu treceam ieri pe langa coloane la gara de nord si credeam ca e statie de Black Cab acolo.

      In rest ramane cum am stabilit, sunt cativa nenici decenti si in rest aceeasi minoritari guristi, imputiti si dezastru in trafic.

  17. #62

    Pe mine ma lasa Uber rece, poate si din cauza ca nu prea circul cu taxiul, de maxim 3-4 ori pe an si nici nu este Uber unde locuiesc.
    O sa imi dau insa cu parerea, plecand de la niste experiente personale.

    Am fost recent intr-o tara din Asia. Am luat 2-3-4 uber-uri pe zi timp de o saptamana. Toate au costat la jumate de pret cat m-au costat initial taxiurile luate “normal”. Nu exista aparate de taxare acolo si sincer sa stau sa negociez 10 minute cu un om care nu stie engleza nu merita, mai ales cand eu nu stiu ce distanta e pana unde vreau sa ajung, nu stiu tarife etc.

    Deci primele 2 avantaje pentru mine au fost faptul ca nu trebuia sa ma chinui sa ma inteleg cu soferul si ca plateam un pret decent.

    Masinile si soferii erau fix aia de taxiuri, doar ca brusc pe Uber plateai la jumatate. Mirosul de transpiratie era acelasi, masinile erau la fel de … simple.

    Habar nu am ce parere avea el ca si taximetrist, am folosit acolo si o aplicatie locala, disponibila la ei nation-wide, erau tot aceeasi soferi. Deci se pare ca lor le convenea oricum.

    Faptul ca lumea in Franta nu i-a primit cu bratele deschise (dadea cineva un exemplu mai sus) nu mi se pare foarte relevant. E normal ca soferii de taxi sa se simta amenintati. Asta nu inseamna ca ei au dreptate sau ca procedura si costurile impuse de stat de a opera un taxi sunt ok sau nu pot simplificate/ieftinite. Sau nu inseamna ca, ca si in Romania, nu exista un cartel al taximetristilor care are de suferit de pe urma aplicatiilor de gen Uber.

    Ar trebui zic eu sa ne intereseze mai degraba ce cred clientii Uber din tarile unde se foloseste si sa ne decidem ca cetateni si clienti ce vrem. Faptul ca Uber e ilegal acum (e posibil sa fie, daca e, sa fie interzis, nu ma intereseaza prea mult) nu inseamna insa ca starea de fapt e musai cea corecta si ca nu exista si alte solutii.

    Stiti cat costa o licenta de taxi in NY?

    • #63

      $250k ?

    • #64

      “Medallions are sold from the City at infrequent auctions, or by a medallion owner. Because of their high prices (often over $700,000)[70] medallions (and most cabs) are owned by investment companies and are leased to drivers (“hacks”). An auction was held in 2006 where 308 new medallions were sold. In the 2006 auction, all medallions were designated as either hybrids (254) or handicap accessible (54) taxis. In October 2011, due to the longtime trend in the medallions’ supply and demand, auction prices first topped $1 million.”

  18. #65

    Politia sa faca bine si sa-i ia la verificari (si) pe cei care fac curse de “ocazie”. Ii vedem in apropierea iesirilor din oras. Cel putin aici in Suceava sunt peste tot, si inspre Botosani, si spre Falticeni, Radauti etc. Si fac business serios, adica unii au microbuz 8+1, nu doar masini mici.

  19. #66

    Duuuude, a apărut edit post 35 de secunde omg omg zomg :O

    Edit – 60 de secunde!!!!11unu

  20. #67

    Eu locuiesc in Bucuresti de 2 ani si circul doar cu o companie de taxi (Speed). Cand am avut probleme am facut reclamatie si soferii au fost sanctionati. In rest, la 1,39 ce ati vrea? Mercedes? Btw, astia au si VIP la 3,50 dar nimeni nu vb de asta. Cu aer conditionat, soferi la costum, etc. E logic pt hipsteri si snobi sa ceara la 1.39 luxul luxurilor. Lumea circula cu Uber pentru ca e coool momentan.

  21. #68

    Eu circul aproape in fiecare saptamana cu Uber, de mai multe ori. De prin august, anul trecut, cand m-am urcat prima data intr-un Uber, am depasit cu mult, cred, suta de curse. Am dat de oameni faini, masini ok, nu mi-a zis nineni ca nu face cursa daca nu ii platesc macar de doua ori valoarea, ca deh, e ger sau e tarziu si omu’ sesizeaza oportunitatea. Nici ca se retrage intr-un cartier in directia opusa. Nici nu a strambat nimeni vreodata din nas ca e vorba de ocursa scurta. Nici nu mi-a inchis nicio centralista telefonul in nas pentru ca ploua si colegii fac mai multi bani daca iau oamenii din stra, dispusi sa plateaca mai mult. Nici sa trebuiasca sa ocolesc sa caut bancomate in drum, ca nu aveam suficient cash la mine. Practic, a eliminat toate problemele pe care le aveam eu cu taxiurile. Fac 25 de minute pe jos pana la birou, dar mijloace de transport in comun direct nu exista, iar eu conduc extrem de rar. Daca aleg RATB sau metrou ma duc spre 40-45 de minute. Taxiul pana acolo e 6 lei. Cam 10 minute in care stateam sa il ascult pe domnu’ sofer ce amarati sunt ei taximetristii si ce nesimtiti sunt clientii care lasa doar 2 lei bacsis. Si ce fac? Ii las 10 lei, de obraz. Cu Uber e chiar mai ieftin, desi pretul pe km e putin mai mare. Mergeam cu masini care puteau efectiv, scartaiau si troncaneau si soferii nu respectau absolut nicio regula de circulatie, aprinzandu-si cu nonsalanta tigara, intrebandu-ma “va deranjeaza daca fumez?” in timp ce suflau primul fum spre mine. Nu, multumesc. Cu toata ilegalitatea lor, eu ma simt mult mai in siguranta si mai confortabil in Uber. Si o sa il folosesc in continuare.

  22. #69

    Cred ca-i karma.

    pentru ca nesimtirea taximetristilor a atras acest gen de serviciu “premium”, care insa nu are responsabilitati financiare fata de nimeni. Si conceptul uber nici nu a fost creat in romania, sa zici ca dom’le..asta e mafia autoturismelor, shh .
    Nu, a fost creat pentru bani nemunciti. Pe cand, taximetristii aia manelisti si jegosi lasa 50% din incasari la firma, au de spalat masini prin care borasc altii si multe altele. Si cat costa atestatul ? pff, de banii aia imi mai iau o masina, imi mai creez un cont la uber si deja sunt afacerist.

    nu-i corect.