misu__negritoiu

Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), Mişu Negriţoiu, refuză să-şi dea demisia din funcţia de conducere a autorităţii, deoarece consideră că şi-a îndeplinit bine mandatul, iar preşedintele Comisiei Economice a Camerei Deputaţilor, deputatul PSD Mihai Tudose, a anunţat că demarează procedurile legale pentru demiterea şefului ASF.

Vai, dar cum, după toate realizările majore pe care domnul Negrițoiu le-a avut la cârma ASF, cum ar fi primele de 1 milion de euro, cvadruplarea RCA-ului în doar 2 ani, realizarea celui mai cretin sistem de bonus malus posibil, plus păcălirea sindicatelor la negocierile de acest an, oamenii vor să îl dea afară?

Mi se pare inimaginabil și este excelent că domnul Negrițoiu se agață de post. Dacă durează 2 luni până e demis, mai câștigă 26 000 de euro doar din salarii. Plus, fiind final de an, o să mai ia și un bonușel de câteva zeci de mii, poae peste 100 000. PLus, fiind demis, are dreptul la 8 salarii compensatorii. Adică încă 104 000 euro. Nu e rău pentru un angajat la stat, nu?

Păi nu?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

33 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Si la cativa ani dupa ce e demis da statul in judecata ca a fost concediat ilegal si mai ia niste despagubiri.

  2. #4

    Să facem o petiție online!

  3. Poate dă peste el vreun bou fără asigurare, să vezi atunci distracţie.

  4. #11

    Stiu c-o sa-mi iau ceva minusuri dar (nu ca ii dau neaparat dreptate):
    + RCA-ul in vest costa cam 500 eur/an;
    + in conditiile in care costurile unei daune cresc (salarii, piese de schimb, valoarea medie a parcului auto din ro, riscul crescut de accident din cauza drumurilor proaste/prost intretinute, drumuri mai multe in afara tarii), RCA-ul nu poate scadea;
    + sistemul ala de cacat de bonus-malus e cam peste tot in Europa.

    Daca firmele de asigurare si-ar face treaba si nu ar exista carpatica/euroins/*, pretul ala ar cam fi justificat.

    IMO, solutia e asigurarea per sofer. Ai asigurare, conduci. N-ai, stai in banca ta. Ai asigurarea minima? Ok, conduci masini pana in 2l. Vrei sa poti conduce masini mai “mari”, deci mai multa putere/viteza? Ok, asigurare mai mare. Are firma nevoie de tine sa conduci o masina? Iti plateste asigurarea. Samd. Asta e doar un exemplu.

    • #12

      tu nu stii cat costa asigurarea pentru un sofer sub 30 de ani, nu? ca sa nu crezi ca sunt ironic, la masina mea, 1.4, pentru nevasta-mea, 27 de ani, asigurarea era 1200 de lei. la renault, care era 1.9, ar fi platit 2100. se apropie vertiginos de aia 500 de euro, nu?

    • #13

      Da cine te-a pus, nene, sa iti iei nevasta asa tânără?
      Treaba e asta?
      Daca luai o pensionara măcar aveai RCA mai ieftin…

    • #14

      ne descurcam cu pensia mea

    • #15

      Nevasta tanara si cheltuieli mici nu exista 🙂

    • #16

      “Nimeni nu isi permite sa plateasca o asigurare de 5.000 de euro pe an”, spune unul dintre protestatari. “Sunt tari europene, gen Germania, Polonia, Spania care sunt preturile undeva la 700-800-1250 de euro. La noi s-a ajuns in 2 ani de la un 3.000 de lei, acum am ajuns sa platim 22.000. Vom trage pe dreapta si nu putem sa mai lucram.”

      Unde ziceai că-i mai scump boss ? In vest ?

    • #17

      In afara firmele chiar despagubesc. Acolo la reparatii nu trebuie sa te judeci cu ei ca sa iti repari masina la reprezentanta cu piese originale.
      La noi se repara cu piese aftermarket sau din dezmembrari, iar atelierele primesc decontarea din an in pasti pentru reparatiile facute.
      Si preturile de la noi sunt destul de aproape de cele din afara pentru masini mici, insa pentru camioane sunt chiar mai mari.
      La fel ca la banci, firmele de asigurari de la noi o duc mai bine decat alea din afara, in timp ce ofera servicii mai proaste, uneori mai scumpe chiar.

    • #18

      Pentru sofer sub 30 de ani asigurarea in vestul unde stau eu nu e 500, e 1500. Minim. 500 e francsiza – da, RCA-ul are si francsiza. Iar malulsul e malus rau.
      RCA-ul romanesc e facut astfel incat marea masa de soferi (intamplator si de votanti) sa si-l permita. RCA de 100E nu ar trebui sa existe intr-un sistem sanatos in care asigurarile fac si profit (pentru ca d-asta exista) dar fac si plati.

    • #19

      sigur. dar in vestul in care stai tu, salariul mediu pe economie nu e 400 de euro

    • #20

      Arhi, pretul la RCA se face in functie de costurile in service, nu in functie de salariu. Care costuri sunt mai mari decat in Romania doar pe partea de manopera.

    • #21

      nu, nu se fac in functie de costul de service, ci in functie de costul de operare al companiei ce ofera RCA. costul de service este infim in costul de operare. la noi costurile sunt manipulate in functie de zeci de parametri complet inexistenti in rca-urile altor tari.

    • #22

      si ca sa completez, in tarile din jur, asigurarile rca, pentru o masina de clasa medie, nu depasesc 300 de euro. in croatia, cea mai scumpa dintre ele, nu depaseste 600 de euro. peste tot, costurile tin cont si de capacitatea de cumparare a tarii respective, pentru ca firmele de asigurari opereaza in acele tari, nu in italia sau germania. in plus, la noi, asigurarea de carte verde vine la pachet, chiar daca pe tine nu te intereseaza sa o ai. carte verde pentru un an, desi, de exemplu, la mine, posibilitatea de a iesi din tara este de gen 1 saptamana pe an, cumulat.

    • #23

      Nu incerc sa le iau apararea si nici nu lucrez in domeniu, dar daca pot sa opereze sustenabil la preturile astea tip Euroins, si prin sustenabil inteleg si profit decent si plata la timp si corect, de ce nu o fac?

      /offtopic editarea comentariilor face timeout in timp ce editezi, e intentionat?

    • #24

      /offtopic, habar nu am…

      problema cu asigurarea si firmele tip euroins este ca regulamentul asigurarilor, impus de UE, este stupid. la nivel general sunt protejate manipularea in jos a preturilor, cat timp consumatorul e obligat sa isi ia asigurare care il despagubeste pe celalalt. astfel apar ciupercile daunatoare euroins, cu preturi de dumping, care cumuleaza mult cash din piata, rezista/subzista cat de mult pot, dupa care dispar, falimentand la randul lor lantul trofic din partea lor. daca asigurarea s-ar face pe tine personal, nu ai mai fi tentat sa cumperi cea mai ieftina varianta, pentru ca e in interesul tau sa cumperi ceva bun, nu sa te doara in pula, lasa, ca e a altuia. dar, cum ziceam, UE, sub mantia cresterii competitivitatii, doreste stilul actual.

    • #25

      haha, va trolleaza unu 10 oameni se chinuie sa ii explice ca e idiot.

    • #26

      Man, cum adica UE, iar e de vina UE? Tot in UE stau si eu, dar sistemul e radical diferit.

    • #27

      serios, genul asta de asigurari e impus de UE. cu asta de fapt ameninta si firmele de asigurari, in cazul in care se introduce decontarea directa, cu infringementul la UE. o fi diferit la tine, dar la noi e lumea a 3 a, locul unde asigurarile si bancile fac cele mai mari profituri din europa.

    • #28

      Bonusmalus.
      Cea mai buna clasa.
      C220 2004 circa 700 pe an cu soferul asigurat (da,e optional aici),cu geamuri asigurate, cu serviciu stradal in pret si carte verde ( e tot obligatorie)
      30 ani
      Focus 2005 acelasi tip de asigirare circa 800 pe an. 31 ani.
      Iveco 35s 2001 acelasi tip asigurare circa 750 pe an. 30 ani
      Cand am avut treaba eu sau unul.lovit de mine nu au fost probleme.
      Mai demult am luat 650 euro de la asigurare fara sa vada paguba. Ala era pragul pana in care dadeau bani fara sa vina ala sa vada ce si cum. Aveam bara fata zgariata.
      Italia.
      Deci nici in vest nu-s asa mici.
      Cumnata-miu la 25 ani,pe.audi a3 din 08 i-au cerut 1600 euro pe an

    • #29

      Multi uitati ca daunele materiale alea babane se platesc pentru vatamari corporale si deces. “Serviciile” medicale sunt mult mai ieftine in Romania decat in vestul Europei.

  5. #30

    evolutia costurilor cu asigurarea la masina actuala un Focus 1.6 benzina de 100 CP:
    an 1: 350 lei
    an 2: 660 lei
    an 3: 1100 lei
    an 4: 700 lei
    an 5: in vara mi-am facut niste simulari, trebuia sa fie aprox 500 lei, acum vad ca e 735 lei si bonus malus 11

    Am 28 ani, nici un accident si mereu am facut asigurarea la cel mai ieftin: Carpatica, Omniasig, Groupama, City insurance, depinde ce a iesit. De ce am facut cel mai ieftin? Fiindca restul erau cu minim 200 lei in plus.

    Cum rahat sa-ti creasca asigurarea cand cresti in varsta si nu faci nici un accident?

    • #31

      Pentru ca nu se face pe cazuri singurale, asta e principiul asigurarilor, multi platesc pentru pagubele facute de putini. Nu conteaza ca un individ nu a facut daune.

    • #32

      dar bonus malus se calculeaza per persoana, asigurarea o fac individual, nu facem o asigurare colectiva nu? Asta e problema, ca nu e mai user specific. Din cate am vazut nu mai conteaza prea mult vechimea permisului sau faptul ca ai copii sau nu. Conteaza varsta si cam atat.

  6. #33

    Sa fie asta o manevra de imagine, pe moment, a PSD-ului?